abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43583929
coolness

Ikben bezig aan een documentje met de vorige delen, maar NU eerst visite
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43584056
quote:
Op woensdag 15 november 2006 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Jij kunt dingen compleet maken qua fotograferen...

* Alexxxxx is jaloers....
Hoe bedoel je dat?
pi_43584234
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:04 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Ik zet alles op de foto.... En om nu als doel te hebben alles met wielen, wereldwijd, op de foto te zetten?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 november 2006 @ 19:08:55 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43584254
Dan denk ik dat je nog wel even bezig bent
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 november 2006 @ 19:11:50 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43584394
Ik heb het trammetje maar even in de wiki van de OP gezet

Andere/Betere foto's zijn altijd welkom
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43584793
Is dit wat?

Nee dus

Zo beter dan?

[ Bericht 29% gewijzigd door Dr_Flash op 15-11-2006 19:34:18 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43586038
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik zet alles op de foto.... En om nu als doel te hebben alles met wielen, wereldwijd, op de foto te zetten?
Oh, ik doe alleen ICM nog denk ik, en daarna stop ik met nummers
Moet alleen nog even de 3101 en de 3102 nog, en dan heb ik de wadlopers ook compleet
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 november 2006 @ 19:56:39 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43586166
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dit wat?

Nee dus

Zo beter dan?
Stuk beter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43588294
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stuk beter
Moet nog een geil bannertje boven eik he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 november 2006 @ 21:17:06 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43589460
Doe wat je niet laten kunt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 november 2006 @ 21:58:53 #61
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_43591432
Het linkje van deel 28 is fout
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_43594331
quote:
Op woensdag 15 november 2006 21:58 schreef Battlefan het volgende:
Het linkje van deel 28 is fout
Cool, gefixt

Ik had er bij steekproef een paar getest en die waren allemaal okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43599715
Zaterdag lekker een dagje spotten. Thalys en Benelux rijdt via Utrecht, en ook veel Cargo gaat nu via Utrecht van/naar de Haven. En 's avonds ook nog een ACTS lok + Herik rijtuigen. Kortom.. Feest
  donderdag 16 november 2006 @ 09:45:17 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43599842
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Zaterdag lekker een dagje spotten. Thalys en Benelux rijdt via Utrecht, en ook veel Cargo gaat nu via Utrecht van/naar de Haven. En 's avonds ook nog een ACTS lok + Herik rijtuigen. Kortom.. Feest
En zondag? Ook zoiets?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43600115
Neh dan heb ik geen kruidvat kaartje meer
  donderdag 16 november 2006 @ 10:14:36 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43600499
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Neh dan heb ik geen kruidvat kaartje meer
Ik wel, daarom zit ik zondag ook in de trein
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 november 2006 @ 10:38:01 #67
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43601021
quote:
111 Teletekst do 16 nov
***************************************
NS evalueert nieuwe dienstregeling

***************************************
` De Nederlandse Spoorwegen nemen de
nieuwe dienstregeling op 10 december
meteen onder de loep.In de eerste week
worden alle treinen op alle trajecten
onderzocht op reizigersaantallen.

De NS wil daarvoor 700 mensen van een
énquêtebureau inzetten.Ook worden de
ervaringen van conducteurs meegenomen.
De uitkomst wordt gebruikt om snel
maatregelen te nemen,zoals de inzet van
langere treinen op drukke trajecten.

Vanaf 10 december gaan vooral in de
Randstad meer treinen rijden,en stoppen
de intercity's onderweg vaker.In ruim
dertig jaar is de dienstregeling niet
zo ingrijpend aangepast.
Ik hoop dat iedereen van Aml/Hgl/Es naar Zl via Dv gaat reizen zodat de meest zinloze verschuiving (huidige 7900-serie) die je maar kan verzinnen wordt teruggedraait.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43601267
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik hoop dat iedereen van Aml/Hgl/Es naar Zl via Dv gaat reizen zodat de meest zinloze verschuiving (huidige 7900-serie) die je maar kan verzinnen wordt teruggedraait.
Rechtstreeks vanaf Almelo naar Zwolle is idd vaak langzamer, hoe komt dat(11 minuten stilstaan bij wierde dacht ik te hebben gezien )?
  donderdag 16 november 2006 @ 10:52:42 #69
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43601408
Geen idee hoe het precies zit, maar alles wordt ongeveer een kwartier verschoven zodat je ipv een cross-platform overstap in Zwolle op de IC's naar Gn/Lw binnen 5 minuten nu netjes 28 minuten de tering mag gaan lopen krijgen.

En in de avonduren als de stadsdienst in bijv. Enschede maar 2x per uur rijd, blijft die natuurlijk aansluiten op de IC waardoor je ipv 10 minuten nu, ook 25-28 minuten mag gaan staan wachten.

Het enige voordeel dat er is, is dat reizigers van Esd, Bn en Amlr betere aansluiting hebben op de IC's, maar reizigers van Esd die de IC moeten hebben, pakken sowieso de bus naar Hgl.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 november 2006 @ 10:55:17 #70
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43601468
Stoptrein 7940 NS:
11:17 Enschede
11:22 Enschede Drienerlo
11:28 Hengelo
11:33 Borne
11:39 Almelo de Riet
11:42 Almelo
11:53 Wierden
12:01 Nijverdal
12:10 Raalte
12:16 Heino
12:27 Zwolle

10 minuten Aml-Wdn lijkt me inderdaad wat riant... echt, wat een drama...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43601696
Vanaf zaterdag verplichte literatuur te koop

Het spoorboekje 2007

Btw, Duvel, wat ga jij doen zaterdag
pi_43603096
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:55 schreef MREn het volgende:
Stoptrein 7940 NS:
11:17 Enschede
11:22 Enschede Drienerlo
11:28 Hengelo
11:33 Borne
11:39 Almelo de Riet
11:42 Almelo
11:53 Wierden
12:01 Nijverdal
12:10 Raalte
12:16 Heino
12:27 Zwolle

10 minuten Aml-Wdn lijkt me inderdaad wat riant... echt, wat een drama...
Ik denk dat hij daar wacht op de stoptrein naar Deventer, nu is dat andersom de Deventer stoptrein wacht op de stoptrein naar Zwolle.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:46:12 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43603114
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf zaterdag verplichte literatuur te koop

Het spoorboekje 2007

Btw, Duvel, wat ga jij doen zaterdag
Niet zaterdag dus, maar zondag. En dan ga ik met een vriend van me een dag in de trein zitten. Geen specifiek doel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43612815
is een SPURT 2/6 nou korter dan een DH-2? zo lijkt t iig wel?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 16:49:31 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43613120
DH2: lengte over de koppeling: 43450 mm
GTW: lengte over koppeling: 40890 mm

Ja dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 november 2006 @ 16:52:31 #76
86072 thatsme
and That's you!
pi_43613233
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
is een SPURT 2/6 nou korter dan een DH-2? zo lijkt t iig wel?
DH2= 43,35m
GTW 2/6 = 40,89m
Dus ja hij is korter
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_43613273
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
DH2: lengte over de koppeling: 43450 mm
GTW: lengte over koppeling: 40890 mm

Ja dus
en dan zit er nog een motorbak tussen ook

btw die groene (3222?) met zn gele baanschuiver ziet er niet uit

de afdekplaat zat zelfs op de koppeling, en gezien de enorme viezigheid en de smilie die iemand er in getekend had zit die er al een poosje op?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 16:57:35 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43613391
DM'90: Lengte over de koppelingen: 62340 mm
GTW 2/8: 55.937 mm

1 buffelstel is dus langer dan een GTW 2/8
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43613429
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
DM'90: Lengte over de koppelingen: 62340 mm
GTW 2/8: 55.937 mm

1 buffelstel is dus langer dan een GTW 2/8
en gelijk of meer zitplaatsen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 16:58:50 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43613440
Tussen Lw en Gn kunnen dan in de spits mooi 5 of 6 bakken rijden op de sneltrein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43613476
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Lw en Gn kunnen dan in de spits mooi 5 of 6 bakken rijden op de sneltrein
whehe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 17:06:49 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43613717
Excuses

Er zijn enkele sites die zeggen dat een buffel 62 meter lang is. Dit kan natuurlijk niet. Het moet 52 meter zijn.

Aantal zitplaatsen GTW 2/8 is 172
DM'90 is 151
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43613744
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
Excuses

Er zijn enkele sites die zeggen dat een buffel 62 meter lang is. Dit kan natuurlijk niet. Het moet 52 meter zijn.

Aantal zitplaatsen GTW 2/8 is 172
DM'90 is 151
oh das best te doen

en een 2/6 en DH-1/2 dan respectievelijk?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 17:16:36 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43614041
Jij houdt me wel bezig

GTW 2/6: 118
DH1: 48 of 61
DH2: 136 of 150
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 17:17:46 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43614078
Bij de wadslopers is het afhankelijk of de treinen de stoelen in de Friese of Groningse configuratie hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 17:24:33 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43614323
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Lw en Gn kunnen dan in de spits mooi 5 of 6 bakken rijden op de sneltrein
6 bakken kan niet, omdat de perrons in Lw en Gn dit niet toelaten. Je komt enkele meters tekort om 6 bakken te halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43614767
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

6 bakken kan niet, omdat de perrons in Lw en Gn dit niet toelaten. Je komt enkele meters tekort om 6 bakken te halen.
Ach, als Prorail toch bezig is met perronsverhogingen (voor de Wadlers), laten ze dan ook nog ff paar meter erbij bouwen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 17:40:05 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43614809
Dan zit je in Lw perron 8 al bovenop de wissels, dus dat kan helaas niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43615676
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zit je in Lw perron 8 al bovenop de wissels, dus dat kan helaas niet
Dan maar niet meer stoppen met lange treindaar?

gewoon op 5B (dacht ik) dan maar? die is lang zat
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 18:13:48 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43615766
Je hebt perron 8 wel nodig om een trein te herbergen. Dat heb je met snel en stoptreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43615892
Ze kunnen m ook via spoor 6 laten rijden en dan bij die wissels perron 5 weer op sturen
pi_43616000
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt perron 8 wel nodig om een trein te herbergen. Dat heb je met snel en stoptreinen.
dubbele 2/6 of enkele 2/8 op spoor 8?

en langere treinen op 5 laten stoppen, en indien er een stel niet mee terug hoeft kan je die toch weg rangeren?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 18:22:43 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43616011
is teveel gedoe, bovendien staat er soms nog een verdwaalde koploper op spoor 6
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43616188
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
is teveel gedoe, bovendien staat er soms nog een verdwaalde koploper op spoor 6
dan een stuk perron opbreken en spoor 8 verlengen !
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 18:31:22 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43616281
Bagagekluizen een eindje verplaatsen om zo het stootblok deels onder de overkapping te leggen, dan win je een 5 tal meters, waardoor 2 maal GTW 2/8 op perron 8 wel mogelijk wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43616688
Da kan ook
pi_43618417
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik hoop dat iedereen van Aml/Hgl/Es naar Zl via Dv gaat reizen zodat de meest zinloze verschuiving (huidige 7900-serie) die je maar kan verzinnen wordt teruggedraait.
Rechtstreeks van Aml/Hgl/Es via DV naar Zl is niet mogelijk omdat tussen Olst en Wijhe grote stukken enkel spoor zitten, Dit valt nooit te combineren met de 3600.
  donderdag 16 november 2006 @ 22:03:15 #98
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43622228
Ik bedoelde ook met de 3600, die komt op ongeveer dezelfde tijd aan in Zl als de 7900, alleen je moet in Es 7 minuten eerder weg (in Hgl 10, in Aml 15), maar je hebt in Dv nog 5 min de tijd om even bij de AH wat te halen

Grootste nadeel van deze verbinding is dat er vanaf december mat'64 komt de rijden in de 3700 (noordelijke deel van de huidige 3600), en dat momenteel de 3600 niet bepaald vertragingsloos is...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 22:06:20 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43622342
De huidige 3600 heeft dan ook een lang traject waarbij veel plaatsen aangedaan worden die momenteel met capaciteitsproblemen/andere soortige problemen kampen. Arnhem, Nijmegen, etc. tot Roosendaal toe geeft het problemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 november 2006 @ 22:12:15 #100
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43622547
Het grootste probleem is gewoon dat de 3600 gewoon moet rijden in het tijdspad dat er ligt en krijg bij de kleinste vertraging al snel (veel) meer vertraging: in Bd achter de IC aan, Ht is sowieso een ramp als er één trein vertraging heeft, is de 3600 te laat, hangt ie achter de 4400 (? - stopper Ht-Nm) met tussendoor nog een enkelsporige brug bij Rvs, Nm-Ah zit ramvol... ten noorden van Ah kan dan een klein beetje worden goed gemaakt, mits de vertraging niet dusdanig is dat Zp bereikt wordt op het zelfde moment als de tegentrein want daar is maar één spoor beschikbaar voor de 3600. En als laatste feest het stukje dubbelspoor Dv-Ost waar niet veel later ook weer met een tegentrein moet worden gekruist...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')