quote:Op donderdag 9 oktober 2003 09:21 schreef Ralpy het volgende:
Ik heb een tijd geleden een film gezien en ik vond het toen echt een hele goede film, maar weet dus echt de naam niet meer. Maar gelukkig nog wel ongeveer waar die ongeveer over gaat. (niet meer precies, is alweer ff geleden)
Er werden allemaal kinderen met speciale gaven gemaakt door genetische manipulatie. Deze kinderen hadden geen namen, alleen nummers. (volgens mij zit dat ook in de titel verwerkt, iets met numbers)
Sommige konden dingen laten zweven, anderen gedachte lezen.
Er was er ook 1 die kon de gedachte van iemand anders over nemen, en die was natuurlijk in verkeerde handen gevallen.
En zo was er ook 1 die kon geloof ik gebeurtenissen aan zien komen of mensen genezen(weet het niet eens meer precies) en met haar gingen ze die andere weer in goede handen terug brengen. (klinkt zo echt als een hele slechte film )
En er was volgens mij ook iets met een vliegtuig wat neergestort was (ohh, mijn brein gaat echt hard achteruit)
Under the mountain / Moddermonsters?quote:Op woensdag 15 november 2006 17:15 schreef BOOR_TBL het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden, zal jaren 80 geweest zijn, was er een Engelstalige (jeugd-)serie op NL TV. Die ging over een soort aliens/monsters .. iets vuigs iig, 't zag eruit als een grottenstelsel a la H.R.Giger, maar dan wit (maar dus wel met reperterende bones oid). Daar renden/reden/kropen een soort grote 'monsters' doorheen, die leken op een grote stapel los hooi, maar dan donker. 't Was niet iets herkenbaars ofzo. In de serie speelde een jongen en een meisje. De serie eindigde iirc met dat de jongen en meisje ieder een soort steen vasthielden, een steen werd heel heet, de andere steen werd heel koud, en daardoor ontstond er een soort 'regenboog' in de lucht waardoor die monsters gekilled werden. 't Zou zomaar kunnen dat dit een eiland(je) was btw.
Welke serie was dat??
Dat is hem iddquote:Op donderdag 16 november 2006 15:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat het The 13th Warrior zou kunnen zijn.
Hij heeft enigsinds iets weg van the last starfighter, maar ik meen dat er geen cgi graphics inzitten (het is dacht ik met miniaturen gedaan.)quote:Op zondag 19 november 2006 13:07 schreef Lefkos het volgende:
Oud als in zwart wit of jaren 70 bv, heb hier 2 films die er ietsie pietsie op lijken.
Battle Beyond the Stars (1980)
The Last Starfighter (1984)
quote:- Redelijk recente Franse film
- Al 2x op tv geweest
- Man krijgt iets met vrouw die hij opgepikt heeft bij een of ander 'gekkeninstituut' omdat ze niet tegen woorden kan die te maken hebben met vet, dik etc. Ze slankt in de film opeens gigantisch af als ze achterna gezeten worden en is daarna een babe.
- 'Zwerver' die uiteindelijk in trommel verdwijnt.
- Man die zijn hart met technobeat laat gelijklopen en met de muziek dus stopt.
Bij The Last StarFighter, moet ik ook altijd denken aan Flight of the Navigator en D.A.R.Y.L.L, maar die zullen het ook wel niet zijn...quote:Op zondag 19 november 2006 19:43 schreef Brinxter het volgende:
[..]
Hij heeft enigsinds iets weg van the last starfighter, maar ik meen dat er geen cgi graphics inzitten (het is dacht ik met miniaturen gedaan.)
Ik weet nog vrij goed dat er echt iets van een "vliegende schotel" neerstorte in de film.
Iedereen dacht dat de piloot omkwam, die bleek later toch nog te leven (ach ja, kinderfilm he)
Het is ook echt een kind wat de hoofdrol speelt.
* edit
Je ziet trouwens een stuk of 3-5 ruimteschepen, elke met 1 of 2 piloten, elk van een ander ras.
In het begin wantrouwen ze elkaar, aan het eind zijn het vrienden.
qua TV series zit je goed bij Lost & The X-Filesquote:Op maandag 20 november 2006 21:30 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Ik zoek films met extreme close-ups van menselijke ogen.
Deze heb ik al.
Vertigo
Psycho
Requiem for a Dream
2001: A Space Odyssey
Kill Bill: Vol. 1
Finestra di fronte
Blade Runner
A Clockwork Orange
Gangs Of New York
Star Trek: First Contact
Un chien andalou
Opera (Dario Argento)
Black Hawk Down
Het liefst zie ik onbekender werk.
Je kan altijd nog eens het 1 en ander op papier zetten van wat je nog weet van die film en gebeurt mij ook wel eens dat ik 2 of 3 films doormekaar haal, gewoon zoeken en het verhaal wat het meest past die film nog eens zien.quote:Op maandag 20 november 2006 19:25 schreef Brinxter het volgende:
Nee helaas niet, mischien haal ik wel een helehoop films door elkaar heen.. maar ik zou toch zweren dat ik hem ooit gezien heb
Is er ergens trouwens een trailer oid van die space raiders te vinden?
Ik ken me van CKV een fragment herinneren waarin met een mes in een oog wordt gesneden. Vies! Het is helemaal close-up in beeld. Het is een hele kunstzinnige film, zwart wit. Scheermesjes. Klokken. Stad bij nacht. Echt té CKV. De titel is me ontschoten.quote:Op maandag 20 november 2006 21:30 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Ik zoek films met extreme close-ups van menselijke ogen.
Deze heb ik al.
Vertigo
Psycho
Requiem for a Dream
2001: A Space Odyssey
Kill Bill: Vol. 1
Finestra di fronte
Blade Runner
A Clockwork Orange
Gangs Of New York
Star Trek: First Contact
Un chien andalou
Opera (Dario Argento)
Black Hawk Down
Het liefst zie ik onbekender werk.
zo eng is The Secret Garden toch niet?quote:Op donderdag 23 november 2006 21:42 schreef VendoR het volgende:
Brrr eng, een film na zoveel jaren te zien waarvan ik weet dat het een enorme impact op mij had (toen ik 6 was ofzo).
Bedankt!
Lijkt op Screamersquote:Op vrijdag 24 november 2006 22:33 schreef Brinxter het volgende:
Deze is denk ik wat makkelijker om te achterhalen
Het is (meen ik) een horror/actie film uit 1980-1990 (ong.)
In de film worden mensen overgenomen door machines/een virus
Aan deze scene is hij het beste te herkennen:
Voor het gebouw waar het allemaal gebeurd ligt een oude robot, deze werdt "vroeger" gebruikt als mijn robot.
Een meisje heeft deze gehacked maar word in het begin van de film gewaarschuwd deze met rust te laten. (ze heeft een laptop oid en ze logt ff in om het energie nivo te checken)
Uiteraard gebruikt zij deze later in de film om zichzelf/iemand te redden.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:59 schreef Brinxter het volgende:
Of win ik de vaagheid van de week prijs?
The Wavequote:Op woensdag 29 november 2006 10:13 schreef leichje het volgende:
Ik zoek ook een titel van een film.Hij is wel oud ik denk zeker 20 jaar oud en is toendertijd geloof ik op het oude Veronica uitgezonden.
Het speelt zich af in Amerika op een Highschool.En een leraar wil uitleggen hoe Hitler zoveel mensen achter zich kreeg en begint in de klas ook een"partij" en laat zien dat Hitler met het beinvloeden van mensen alles voor elkaar kreeg en doet dat ook met de kinderen uit z'n klas.
Alleen loopt uit de hand en de kinderen gaan door de hele school zieltjes winnen en worden een soort organisatie die mensen die ebuiten vallen van alles en nog wat aandoen.
Ik weet echt niet meer hoe hij heet ( iets met sea's ) maar hij wordt nog wel regelmatig op scholen gedraait om de 2e wereldoorlog uit te leggen
http://www.imdb.com/title/tt0305754/quote:Op woensdag 29 november 2006 12:21 schreef BobbyJames het volgende:
Ik zoek de titel van een oude tekefilm over Hiawatha, waarschijnlijk begin jaren tachtig gemaakt en een aantal keer uitgezonden op rtl4.
De film gaat over Hiawatha in zijn laatste jaren als tiener die samen met een andere idioot met een veer op zn kop een reis moet maken. Wat het doel van die reis is, weet ik niet meer maar het heeft iets te maken met een soort vallende ster die aan de hemel verschijnt. Tijdens de reis moeten ze allerlei gevaren overwinnen, zoals een grote vis en een hele grote arend.
Ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt, zou hem graag nog een keer willen zien. Ik weet zelfs het deuntje nog dat constant in de film wordt gespeeld.
Bedankt alvast!![]()
Als je 'm gesigneerd wil hebben, dan hoor ik het welquote:Op woensdag 29 november 2006 12:48 schreef BobbyJames het volgende:
Wauw Patch ..geweldig! Dat is hem inderdaad, inclusief enkele screenshots!
Held![]()
Ja volgens mij is dat hem THANX maar weet jij toevalig ook nog waar ik hem kan kopen/downloadenquote:Op woensdag 29 november 2006 10:18 schreef Patch het volgende:
[..]
The Wave
http://www.imdb.com/title/tt0083316/
Neen, een collega van me wilde 'm ook hebben en is toen geslaagd bij een bibliotheek.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:42 schreef leichje het volgende:
[..]
Ja volgens mij is dat hem THANX maar weet jij toevalig ook nog waar ik hem kan kopen/downloaden
Wings of Courage?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:22 schreef cwk het volgende:
Ben op zoek naar een film die ik jaren geleden in Futuroscope zag. Het was zo'n bioscoop met een 3d-brilletje, maar de film leek me te professioneel gemaakt om alleen een pretpark filmpje te zijn. Het verhaal ging over een Franse piloot die neerstort in een gebergte en een barre tocht door de sneeuw terug moet maken. Zijn tenen vriezen er bijna af en bla bla bla, uiteindelijk overleefd hij het natuurlijk.
Bedoel je An American Tail (1986) ?quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:59 schreef Jaytonism het volgende:
Ik zoek de titel van een tekenfilm/serie die ik vroeger als kind geregeld keek, kan al tijden niet op de naam komen. Het is een beetje een vage omschrijving, maar volgens mij waren het meerdere films:
Het ging over een (volgens mij bruine) muis en zijn gezin, hij was de hoofdpersoon in het verhaal. Volgens mij waren ze Italiaans/Spaans, en ze hadden een muizengezinnetje met een dikke vader (pàpà), moeder en dochtertje die volgens mij erg goed kon zingen ofzo.
Ik weet weinig meer van het verhaal zelf, alleen dat hij zijn gezin kwijt was en via een trein o.i.d. weer in een stadje terechtkwam waar muizen een stad hadden gebouwd. De hoofdpersoon had een aparte naam en was tevens de naam van de tekenfilm/serie.
Er was ook een "boef" en die had uiteraard een grote kat.. Het was volgens mij een Engelse serie en weet ook niet of hij in Nederland bekend is.. sowieso wel op videobanden e.d.
Rinkelt er ergens een belletje?
Alvast bedankt.
En waarschijnlijk de sequel en de tv-serie op zijn post afgaande...quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:34 schreef Lefkos het volgende:
[..]
Bedoel je An American Tail (1986) ?
Jaaa, dat is 'm. Die naam komt me alleen niet echt bekend voor in me oren.. Was er ook een Nederlandse versie van waar zijn naam anders is?quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:56 schreef Brinxter het volgende:
Fiefel ofzo?
http://www.imdb.com/title/tt0101329/
Fievel heet ie, uitgesproken als Faivulquote:Op vrijdag 1 december 2006 22:24 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Jaaa, dat is 'm. Die naam komt me alleen niet echt bekend voor in me oren.. Was er ook een Nederlandse versie van waar zijn naam anders is?
Chiaki Kuriyama bedoel jequote:Op zaterdag 2 december 2006 19:34 schreef Canisfire het volgende:
Ik zoek de naam van een actrice .
Ze speelt zowel in de japanse film battle royale als in Kill bill 1.
in Kill bill speelt ze een 17 jarig japans meisje dat met een goeden dag ketting loopt te zwaaien.
cool, gave website !quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:23 schreef cwk het volgende:
Op www.imdb.com wil ook wel eens wat staan over films Canisfire.
Dat is het Power Team van Video Powerquote:Op maandag 4 december 2006 00:18 schreef Tazmaniac het volgende:
pfff nu ben ik het echt zat!! dus kom ik hier maar ff vragen!!
ik heb overal gezocht naar een tekenfilm serie die vroeger (rond 1997 ofzo) op rtl4 werd uitgezonden tussen de middag!
ik weet helaas niet meer veel maar wel het belangrijkste denk ik..
het ging namlijk om een tomaat, een basketbal speler en een auto (die kon praten) volgens mij was het een soort van videogame maar dan als tv serie.. wie o wie weet wat k bedoel en hoe de serie heet!!!!!
haha jaaaaa preciesquote:Op maandag 4 december 2006 09:20 schreef Patch het volgende:
[..]
Dat is het Power Team van Video Power
http://www.retrojunk.com/details_tvshows/1497-power-team/
http://www.imdb.com/title/tt0165600/
House of Flying Daggers? Al is dat wel een Chinese film, maar wel met een blinde hoofdrol die met zwaarden staat te zwaaien.quote:Op maandag 4 december 2006 00:52 schreef Orbeatle het volgende:
Laatst zat ik in de bus achter een gozer met een portable dvd speler ding geval. Hij was een of andere Japanse samurai film aan 't kijken waarin een blind meisje speelde, zij was ook een samurai.
De omgevingen waarin die film is opgenomen waren echt prachtig, maar ik kon niet meekrijgen wat de titel van de film was. De film zag eruit alsof 'ie vrij recent is .. Iemand hier misschien enig idee?
Zou best kunnen dat het Chinezen waren hoor, ik zag zo gauw het verschil nietquote:Op maandag 4 december 2006 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
House of Flying Daggers? Al is dat wel een Chinese film, maar wel met een blinde hoofdrol die met zwaarden staat te zwaaien.
http://www.imdb.com/title/tt0112076/ oftewel mission top secretquote:Op maandag 4 december 2006 17:02 schreef dlennartd het volgende:
er was vroeger ook een serie op tv, over kinderen die een ondergrondse basis hadden onder een boerderij, en er kwamen allemaal uitvindingen en geheime locaties in voor uit de tijd van Da Vinci.
een soort Macgyver-/tomb raider idee kreeg je erbij.
als de serie starte zag je altijd een wereldbol draaien met allemaal dingen eromheen bewegen,
hierbij hoorde je een bekend deuntje dat ze nu nog gebruiken in een bekend trance-nummer.
maar hoe de serie heette
Seven Daysquote:Op zaterdag 9 december 2006 11:28 schreef Karina het volgende:
Ik zoek een tv-serie van een paar jaar geleden. In die serie wordt gebruik gemaakt van een machine waarmee je drie dagen terug kunt in de tijd en op die manier misdaden, aanslagen, etc. kunt voorkomen. Ik dacht dat het Three Days heette, maar op die titel heb ik niets kunnen vinden.
M'n middelbare school had hem toendertijd ook al niet zelf hij was van m'n leraar en die ligt onderdehand al onder de groene zoden volgens mij.Maar misschien hebben ze hem in de gewone bieb ook nog.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:45 schreef Patch het volgende:
[..]
Neen, een collega van me wilde 'm ook hebben en is toen geslaagd bij een bibliotheek.
Je kan ook nog navragen op je middelbare school.
Denk niet dat je 'm in een videotheek kan vinden.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:33 schreef leichje het volgende:
[..]
By the way hoe weet jij zoveel over films en serie's het genre loopt oook zo uiteen wat gevraagd wordt???
hmmm veel info is het niet...quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:28 schreef PietjePuk2 het volgende:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een tekenfilm waar ik vroeger veel naar keek maar kan me er weinig van herrineren. Het enige wat ik me herriner is een stukje van de intro: een orka in water met ijsschotsen. Dit vond ik altijd een beetje eng mede door het muziekje dat erbij zat
Hoop dat iemand me op weg kan helpen!
-edit
Seabert is het niet, daar dacht ik ook aan eigenlijk
Volgens mij ging het idd over een pinguin maar de naam zegt me even niets! Even kijken op youtubequote:Op zaterdag 9 december 2006 19:35 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij Pim de Pinguin...
Over die mogelijkheden beschik ik helaas niet...quote:
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:03 schreef cwk het volgende:
Boondock Saints is dat.
Dé culthit van het nieuwe millennium.![]()
Goeie film!! The Boondock Saintsquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:01 schreef Revenge2005 het volgende:
ik zoek een film die pas nog op de TV geweest is
het gaat over 2 broers die bonje krijgen in een kroeg met de mafia ( russisch )
Daarna gaan ze verschillende mafia leden vermoorden waarvan 1 van de leden door ron jeremy word gespeeld als ik me niet vergis , later helpt de agent hun met de mafia en komen ze zelfs hun vader tegen - en als ze iemand vermoorden gebruikten ze meestal een gebed
mjaa vage shit ik weet het
wie kan mij helpen
iemand enig idee?quote:Ik heb enkele jaren geleden een film op tv gezien, maar weet niet meer hoe die heet. Verre nakomelingen van de mens wonen op een andere planeet maar kunnen zich niet meer voortplanten. Iemand wordt terug naar de aarde gestuurd om een kind te verwekken en mee terug te nemen. Hij heeft geen emotionele gevoelens en een kunstpenis met opblaaspompje. Hoe krijgt hij op die manier een vrouw zo ver . . . Het lukt uiteindelijk wel. Vraag dus: hoe heet die film? Trefwoorden als voortplanten, buitenaards, alien e.d. leveren nergens iets op. IK weet ook niet meer welke acteurs meespelen of hoe de regisseur heet. Wie brengt mij op het / een spoor?
Gary Shandling is dat...quote:Op donderdag 14 december 2006 12:55 schreef Scooper het volgende:
Mijn pa zoekt nog een film, dit is wat hij er van kan zeggen:
[..]
iemand enig idee?
quote:Op maandag 4 december 2006 17:02 schreef dlennartd het volgende:
er was vroeger ook een serie op tv, over kinderen die een ondergrondse basis hadden onder een boerderij, en er kwamen allemaal uitvindingen en geheime locaties in voor uit de tijd van Da Vinci.
een soort Macgyver-/tomb raider idee kreeg je erbij.
als de serie starte zag je altijd een wereldbol draaien met allemaal dingen eromheen bewegen,
hierbij hoorde je een bekend deuntje dat ze nu nog gebruiken in een bekend trance-nummer.
maar hoe de serie heette
Gattacaquote:Op woensdag 20 december 2006 00:22 schreef BL_Henkie het volgende:
Hoi ,
ik zoek een sf film die ik al minstens twee keer op tv had gezien.
Waarschijnlijk een Britse , low-budget (vond ik) film die zich in de toekomst afspeelt.
Een man met allerlei gebreken wil desondanks astronaut worden . Hoewel hij steeds werd afgewezen bleef hij volhouden.
Een bekende scene is dat hij steeds nachtelijk zwemwedstrijden houdt met zijn perfecte broer over wie er het verst de zee in durft te zwemmen.
Ik kan maar niet op de naam komen, dacht dat het Gothika is , maar dat is het niet.
Tip of my tongue.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |