Sweaty gefeliciteerd met Renzo!quote:Op maandag 13 november 2006 18:11 schreef sweaty het volgende:
Sorry dames en heren dat ik me even niet heb laten zien, ik had het ook zo druk....
Gisteravond 12 november om 20:40 is toch nog spontaan onze zoon Renzo geboren. Het was een hele zware bevalling die de vorige nacht om 01:30 was begonnen (had ik pas na 8 uur weeen in de gaten) Renzo had in het vruchtwater gepoept waardoor we met spoed naar het ziekenhuis moesten en we het allebei aardig moeilijk hebben gehad, mijn bloeddruk was vaak maar 40. Schrik niet, Renzo is 55 cm lang en weegt 4910 gram!!!!
Er staan wat fototjes op larski.nl en uitgebreid verslag zal ik hier nog wel doen, maar nu even niet, ben aan het genieten van onze kleuter.
quote:
Meimeltje, hoe is het met jullie?quote:Op maandag 13 november 2006 21:06 schreef Meimeltje het volgende:
Sweaty gefeliciteerd met jullie zoon!!
Ik kom gauw een keer kijken daar, ben nog zo gewend om alleen hier te lezenquote:Op maandag 13 november 2006 21:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Meimeltje, hoe is het met jullie?
Kom je ook naar het grote kleine babietjestopic en het hoe gaat het met de moeders topic?
ik breek ff in (lees zo nu en dan mee) en zag jouw vraag. Als ik jou was zou ik even je CAO nalopen, want in menig CAO staat dat zwangere vrouwen geen onregelmatige diensten/ nachtdiensten oid hoeven te draaien. Of heb je het op je werk nog niet verteld? Geen idee hoe lang je zwanger bent...quote:Op maandag 13 november 2006 22:58 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog tips voor zwangerschaps vermoeidheid en nachtdiensten?
Ik slaap op het ogenblik minstens klokje rond, maar moet vanaf morgen de nachtdienst in.
En echt geen idee hoe ik die 3 nachten productief moet doorkomen.
Ik werk inderdaad in de zorg. Ik werk in een kindertehuis voor kinderen met een lichamelijke of meervoudige handicap tot 12 jaar. Dus wij hebben kinderen van allerlei verschillende leeftijden en handicaps, variërend van alleen spastisch dus lichamelijk gehandicapt, tot ernstig verstandelijk gehandicapt en autistisch maar gewoon kunnen lopen. Die diversiteit en ook de diversiteit van diensten maakt het werk erg leuk, maar niet altijd makkelijker.quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:51 schreef Suzanna het volgende:
P_iglet, wat vervelend die nachtdiensten. Lijkt me echt heel zwaar, ook al ben je nog maar zo kort zwanger, die moeheid hakt erin door de hormonen. Werk je in de zorg?
THX voor je info. Alleen nachtdiensten lijkt me helemaal erg als je zwanger bent. Ik heb er nu 3 op rij, die ga ik proberen te overleven. Mijn volgende zouden dan pas in januari zijn, dus nog alle tijd om voor dan wat te regelen. Bij ons staat inderdaad in de CAO dat zwangeren geen onregelmatige of nachtdiensten hoeven draaien. Maar ja kantooruren werken is bij ons niet bepaald een optiequote:Op dinsdag 14 november 2006 09:06 schreef minoes_ het volgende:
Ik draaide de afgelopen 6 jaar alleen maar nachtdiensten,dat was mijn ritme,zeg maar![]()
Maar omdat ik de eerste nacht van mijn blokje van 3 of 4 al met een teiltje in de rondte liep en me dan voor de overige nachten ziek moest melden,hebben we maar besloten dat we dit tot na de bevalling niet meer gaan doen.
Nu werk ik dus soms een paar uur overdag,wat me niet meevalt,vooral het lopen met mijn bekkenproblemen.
Nu word ik zo veel mogelijk ingepland op een woongroep met 8 lichtdementerende mensen.Dan hoef ik niet zoveel te lopen en heb ik alles onder handbereik en ik kan ik de hulp van 2 collega's inroepen.Al met al een hele verandering,maar ik vind het wel erg leuk.Straks na de bevalling wil ik proberen om weer 5 nachten en 4 avonden te gaan werken,hopenlijk gaat dat door.Want 9 nachten in de maand zie ik niet meer zitten straks hoor![]()
Ik geloof ook dat in de zorg CAO staat,dat je vavaf 3 of 4 maanden geen nachtdiensten meer hoeft te draaien.Ik zou even aankijken of het lukt en je anders ziek melden,want je komt jezelf tegen(spreekt ze uit ervaring)
Groetjes,Minoes![]()
P_iglet, je hebt al meerdere antwoorden gekregen, maar weet je dat je ook recht hebt op extra pauze tijdens je zwangerschap? Als je 8 uur werkt, mag je een uur extra betaald pauze nemen. En nee, praktisch gezien is dat vaak lastig (vervanging enzo...), maar hou het in je achterhoofd hoor. Die eerste weken zijn zooooo vermoeiend.... (vond ik).quote:Op maandag 13 november 2006 22:58 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog tips voor zwangerschaps vermoeidheid en nachtdiensten?
Ik slaap op het ogenblik minstens klokje rond, maar moet vanaf morgen de nachtdienst in.
En echt geen idee hoe ik die 3 nachten productief moet doorkomen.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:22 schreef Bibikuif22 het volgende:
Moonah.. pfff heftig is dat he. Ik heb mij er echt wel op verkeken. Je denkt ook dat er niet zoveel gedaan hoeft te worden maar dat valt altijd wel tegen denk ikEn voor je het weet sta je te schilderen/tillen wat je dan 's avonds weer merkt. Maar nu niet lang meer!
Ik heb ze inmiddels gescanned en hier zijn de 3 leukste foto's van Ukkie (spam-alert)
Nietecht fotogeniek
[afbeelding]
X-factor beebje mét tut lipje
[afbeelding]
Helemaal klem met knietjes naast de (voorliggende) placenta
[afbeelding]
Lief he![]()
Waarom ga je ervan uit dat je 'over de datum' (hihi, grappige uitdrukkingquote:Op dinsdag 14 november 2006 09:29 schreef Stiekemurd het volgende:
Hey Suzanna,
Ja gaat allemaal wel. Bekkenpijn is zo veel minder door de bekkenband.
En Benthe achter een dvd-tje zetten helpt ook wel
Zelf ga ik er vanuit dat ik over de datum ga en ergens zou ik dat wel fijn vinden. Ivm alle verjaardagen en Sinterklaas ben zelf vandaag jarig Benthe volgende week jarig, dan de Sinterklaas... Dus had bedacht dat de 14e of 15e december wel een mooie datum is. Nog net even voor de Kerst.
Wat een schrik! Wat bedoelde ze precies met "vertrouwd het niet helemaal"?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bibikuif wat een lieve foto's zeg. Vooral die met dat handje in het gezicht
Wij zijn vanmorgen voor controle naar de vk geweest en ze vertrouwde het hartslagje van Bompie niet helemaal dus we moeten vanmiddag even langs het ziekenhuis voor een CTG. Tja, ik denk dat ons mannetje een beetje last heeft van de stress van Slaapmama. Gisteren had ik een hele drukke dag op het werk en ik moest mijn vervangster inwerken. Ik heb me veel te druk gemaakt en geen tijd genomen voor pauzes. Vannacht amper geslapen omdat er van alles door mijn hoofd speelde. Wel fijn dat we zijn doorgestuurd voor die CTG om het zekere voor het onzekere te nemen.
Ja, ik ben met 40w en 5d ingeleidquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:01 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat je 'over de datum' (hihi, grappige uitdrukking) gaat eigenlijk? Ben je bij Benthe ook overtijd bevallen?
Ik hoop zelf dat ik rond de uitgerekende datum beval, ook ivm verjaardagen etc. Ik ben zelf 4 december jarig, dan Noa op 6 december (nou, Sinterklaas valt dan helemaal in het niet) en als de baby te vroeg komt ook nog eens rond die tijd! Niet echt handig. Maar lichamelijk gezien zou ik wel willen dat het rond die tijd komt (met 39 weken ongeveer) omdat ik het soms lichamelijk érg zwaar vind.
Ik denk ook wel dat er een goede kans in zit dat dit lukt, omdat ik twee keer met 39 weken ben bevallen.
Enne.. kindjes voor de tv / dvd zetten kan héél handig zijn ja...
Ik ga nu naar de vk, moeders past op, dus moet allemaal goedkomen.
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bibikuif wat een lieve foto's zeg. Vooral die met dat handje in het gezicht
Wij zijn vanmorgen voor controle naar de vk geweest en ze vertrouwde het hartslagje van Bompie niet helemaal dus we moeten vanmiddag even langs het ziekenhuis voor een CTG. Tja, ik denk dat ons mannetje een beetje last heeft van de stress van Slaapmama. Gisteren had ik een hele drukke dag op het werk en ik moest mijn vervangster inwerken. Ik heb me veel te druk gemaakt en geen tijd genomen voor pauzes. Vannacht amper geslapen omdat er van alles door mijn hoofd speelde. Wel fijn dat we zijn doorgestuurd voor die CTG om het zekere voor het onzekere te nemen.
Is moeilijk he? Je wilt niet die zeikende plofbuik zijn op je werk en toch moet je aan je bompie zien te denken. Toch doen he!quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:43 schreef Slaapmeisje het volgende:
De hartslag van Bompie was wat onregelmatig en daarom ga ik straks langs voor de CTG. Toch best wel schrikken en het is voor mij echt een flinke waarschuwing om het wat rustiger aan te doen. Soms ben ik een beetje te eigenwijs en buffel gewoon in hetzelfde tempo door als toen ik nog niet zwanger was, maar ik word blijkbaar door mijn lichaam teruggefloten. Ik ga het nu zeker rustiger aan doen
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:37 schreef Bibikuif22 het volgende:
Goed nieuws kleintje!
Slaapmeisje, wat een schrik zeg! Maar wel goed dat ze je gelijk vandaag willen zien voor een echo. Ga maar lekker rustigaan doen.
Wat ik nu weer heb.. Vrijdag toen we voor de pretecho gingen was dat ding kapot die de dvds brandt maar zou geen probleem zijn volgens die vrouw want ze kon het wel van de harde schijf halen achteraf.
Ik ga nu met Alyssa de baby kijken en ik dacht al dat het mij niet bekend voorkwam wat gezegd werd enzo maar toch maar doorkijken toen ik ineens een kindje hoorde en de mensen hoorde zeggen dat ze echt zijn neusje had ?!?! Toch maar even ingezoomd op de naam en ja hoor, ik zit gewoon naar iemand anders zijn echo te kijken. WAT een schande zeg. Echt, met zoiets prive's zouden ze toch iets voorzichtiger om moeten gaan....
Nadat ik eerst heel hard heb gehuild gelijk maar dat telefoonnummer gebeld maar de vrouw kan niet garanderen dat ze onze echo nog heeft. Meestal bewaren ze ze wel een weekje maar dat kan ze niet altijd zeker zeggen. Ze ging er nu wel achteraan maar het zal pas morgen worden eer ze terug zou bellen...
Ik ben echt zo misselijk nu en hoop echt dat het goedkomt. Bah, waarom nou....
Idd, je betaalt immers voor en pakket mét dvd. Zij hebben hun deel van de overeenkomst niet geleverd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:48 schreef Stiekemurd het volgende:
Inderdaad een lompe actie zeg!
Ik zou ook om een nieuwe echo vragen (kostenloos).
Pfieuw!quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
Zo ik ben weer terug uit het ziekenhuis en Slaapvriendje heeft me meteen thuis afgeleverd omdat ik van mijn baas vanmiddag niet meer terug mocht komen op kantoorIk heb 3 kwartier aan de CTG gelegen en daarna nog een gesprek gehad met een arts die ook meteen een echo heeft gemaakt om de bloeddoorstroom van de navelstreng te meten. Met Bompie is alles goed en het is waarschijnlijk een reactie geweest op mijn gestress van gisteren.
Mijn vervanger is gelukkig een enorm slimme en hardwerkende vent die het werk fluitend uit mijn handen ruktequote:Nu ga ik eventjes mijn bed in want ik was toch wel een beetje geschrokken van dit hele gebeuren. Ineens besef ik dat ik een heel kwetsbaar leventje bij me draag en dat ons Bompie bij alles wat ik doe de effecten daarvan meekrijgt. Zoals Mwana zegt wil ik geen zeikende plofbuik zijn, maar ik besef nu wel dat mijn werk op een lager pitje moet. Nog een maand werken en dan ga ik met zwangerschapsverlof. Ik ben nogal perfectionistisch en wil alles zo goed mogelijk achterlaten voor mijn vervangster, maar ook hier zal ik moeten leren wat dingen los te laten.
quote:Nu eerst lekker een uurtje slapen om alle opgebouwde spanning uit mijn lijf te krijgen en dan kan ik morgen weer fris en fruitig naar mijn werk. Mét een tevreden, ontspannen Bompie in de buik natuurlijk
5 juni is mooier, dan zijn de kadootjes precies elk half jaarquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:26 schreef marit1978 het volgende:
hoe reageerden de grootouders op het nieuws trouwens ??
net terug van onze echo, alles oké !
lekker bewegend.. erg mooi kunnen zien allemaal!
volle blaas, volle maag.. neusbeentje en kaken/bot herkenbaar
datum die we nu gaan aanhouden is 3juni
opa en oma (x2) totaal van de kaart. Ging van huilen naar lachen en weer terug. Na een paar nachten slecht slapen is daar het nieuws ook geland !quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:26 schreef marit1978 het volgende:
hoe reageerden de grootouders op het nieuws trouwens ??
net terug van onze echo, alles oké !
lekker bewegend.. erg mooi kunnen zien allemaal!
volle blaas, volle maag.. neusbeentje en kaken/bot herkenbaar
datum die we nu gaan aanhouden is 3juni
quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:35 schreef PM-girl het volgende:
Marit, fijn dat alles goed was op de echo!
Slaapmeisje, het is al veel gezegd, maar neem je rust he!
Bibikuif, wat belachelijk zeg, als het er niet meer is zou ik ook een nieuwe echo voor niks eisen, je hebt toch betaald (en dus ook voor een dvd) toch?
Dank je welquote:Op woensdag 15 november 2006 13:09 schreef Ka-stone het volgende:
Sweaty, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Veel sterkte. Ik hoop dat jullie gauw goed nieuws krijgen en dat jullie mannetje weer mee naar huis mag.![]()
SadBillyKing, leuk om te lezen hoe een vader een bevalling ervaart. En jullie hebben en prachtige dochter.
Gisteravond heeft mijn man voor het eerst de baby gevoeld, en dat terwijl dit onze vierde wordt. Tijdens de andere zwangerschappen lukte het steeds niet, elke keer als hij zijn handen op mijn buik legde werden ze rustig.
Het was nu ook maar een schopje en toen was het weer over, zijn handen gingen van m'n buik en het getrappel begon weer. Toch wel lachen zo klein en dan al ontzag voor papa![]()
Hier hetzelfde. Hoewel je beter weet, verwacht je dit soort dingen toch nooit echtquote:Op woensdag 15 november 2006 14:45 schreef Kleintje het volgende:
Ik blijf steeds kijken of er al nieuws van Sweaty is.
Moet er steeds aan denken...
och sweaty, wat naar!quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:21 schreef sweaty het volgende:
Hier geen leuk nieuws. Vanmorgen zijn we met Renzo met spoed naar de eerste hulp moeten gaan, lang verhaal komt neer op stuiptrekkingen die onverklaarbaar komen. In ons ziekenhuis was even niets te vinden, daarna is hij met een ambulance met loeiende sirenes naar het wilhelmina kinderziekenhuis over gebracht. Ik ben kapot heb al 3 dagen niet geslapen, heb de hele dag gehuild. Hij ligt nu op de ic aan allerlei slangen en draadjes (zie de website) en heeft een ruggenprik gehad en allerlei testen, morgen horen we weer wat meer, we zijn nu thuis, maar zonder kind.
Moest het even kwijt. Toch bedankt voor al jullie felicitaties, ik hoop dat het goed komt.
Update 08.45 uurquote:Begin van de avond nog om de vijf minuten. Toen in bad. Weg weeën. Elf uur weer aan ctg. Wel weeën, maar zonder dat ik ze voel. Net Vk hier, nog steeds 2 cm. Ik blijf hier,gaat naar huis. Morgen meer...
Update 09.10 uurquote:Dadelijk ctg, dan gel. Hopen dat dit activeert en hoofd vastzet. Als dat lukt gaan ze vliezen breken. Zonder baby laten ze me niet gaan.
I'll keep you postedquote:Gel gehad. Vk hoop dan rond elf uur vliezen te kunnen breken.
Nou zeg, ik dacht dat het niet lomper kon, maar dit is idd reden tot een pittig gesprek, bah!quote:Op donderdag 16 november 2006 08:52 schreef Bibikuif22 het volgende:
...
Ik weet niet meer wie het vroeg maar de foto's van de echo zijn gelukkig wél van ons ukkie. Ik kreeg gister een nieuwe dvd toegestuurd maar deze was leeg op 20 seconden na, zijn het precies de 20 seconden van het voorgesprek waarin wij zeggen dat we NIET op de dvd willen hebben dat ukkie een ***** (meisje/jongen) is.. LEKKER! Ze worden weer bedankt! Ik hoop dat Alyssa de flapuit het niet echt heeft meegekregen anders weet ik no time de hele familie het :S wat een sukkels daar! Ik kon gister niet meer bellen, ze waren al dicht maar ik zit mij nu geestelijk voor te bereiden, dit wordt géén prettig gesprek.
idd zeg, hoe onprofessioneel kan je zijnquote:Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou zeg, ik dacht dat het niet lomper kon, maar dit is idd reden tot een pittig gesprek, bah!
quote:Gaat goed, weeën om de drie minuten. We wachten af.
quote:Vliezen zijn gebroken.
quote:Op donderdag 16 november 2006 11:53 schreef Neuk het volgende:
Ik zou zo graag van sweaty horen dat het goed gaat met haar ventje!
Ja het houdt me wel bezig.....quote:Op donderdag 16 november 2006 11:53 schreef Neuk het volgende:
Ik zou zo graag van sweaty horen dat het goed gaat met haar ventje! Geen bericht is goed bericht toch!
Ok ik stuur je ff een mail voor je nummer dan!quote:Op donderdag 16 november 2006 12:47 schreef Vicky het volgende:
stiekemurd, je mag mij wel smssen hoor..
jeetje wat ben jij al ver!quote:Op donderdag 16 november 2006 12:45 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik dacht gister even dat ik vruchtwater aan het verliezen was. Maar denk dat ik gewoon incontinent word.....![]()
Wie kan ik straks per sms op de hoogte brengen als het zover is. Ik moet ook nog 48 uur nablijven in ziekenhuis, dus kan niet meteen jullie melden hoe en wat.
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik gok dat het eenmet een kleine o moest zijn ipv
met een hoofdletter o.
Wow wat snel alsnog!!!! En toch een meisje!!! Geweldig, wat leuk en lieve naam!!quote:Op donderdag 16 november 2006 14:22 schreef Sjeen het volgende:
Met gepaste trots mag ik jullie deelgenoot maken in dit heugelijk nieuws
Geboren om 13.37 uur
Maud
ongeveer 3000 gram en 46 centimeter
![]()
Ow neej geeft niet ik kon alleen die gaap niet plaatsen hahaquote:Op donderdag 16 november 2006 14:25 schreef melonovy het volgende:
[..]
![]()
oeps, sorry Stiekie! Ik was echt verbaasd dat je alweer zo ver bent!
Gefeliciteerd Chacama en man en tante Sjeenquote:Op donderdag 16 november 2006 14:22 schreef Sjeen het volgende:
Geboren om 13.37 uur
Maud
![]()
ben ik nu de enige de zich afvraagt wanneer brighteyes in het lijstje voorkomt????quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe zou het trouwens inmiddels met Mibos zijn?
Zou die d'r kindje al vast hebben?
Whehehehe... geduld hebben, geduld!quote:Op donderdag 16 november 2006 14:49 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
ben ik nu de enige de zich afvraagt wanneer brighteyes in het lijstje voorkomt????
Aangezien ik net een uur gesearched hebt, what about Moonah.... Of mag ik dat niet vragen?
Oe lees ik daar helemaal overheen!!! woeiiiii !!!!quote:Op donderdag 16 november 2006 14:22 schreef Sjeen het volgende:
Geboren om 13.37 uur
Maud
![]()
Ja, nichtjes... Dus Maud is mijn achternichtje, alleen heb ik geen idee of ik in die context ook een naam hebquote:Op donderdag 16 november 2006 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
Chacama en man, gefeliciteerd met de geboorte van Maud!
En Sjeen uiteraard ook!Geen tante toch? Jullie zijn toch nichtjes?
Ahh Thanks... Ik wist wel dat mijn moeder zich Oudtante mag noemenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:00 schreef Belana het volgende:
jij bent ook Maud's achternicht sjeen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |