Ik draaide de afgelopen 6 jaar alleen maar nachtdiensten,dat was mijn ritme,zeg maar
Maar omdat ik de eerste nacht van mijn blokje van 3 of 4 al met een teiltje in de rondte liep en me dan voor de overige nachten ziek moest melden,hebben we maar besloten dat we dit tot na de bevalling niet meer gaan doen.
Nu werk ik dus soms een paar uur overdag,wat me niet meevalt,vooral het lopen met mijn bekkenproblemen.
Nu word ik zo veel mogelijk ingepland op een woongroep met 8 lichtdementerende mensen.Dan hoef ik niet zoveel te lopen en heb ik alles onder handbereik en ik kan ik de hulp van 2 collega's inroepen.Al met al een hele verandering,maar ik vind het wel erg leuk.Straks na de bevalling wil ik proberen om weer 5 nachten en 4 avonden te gaan werken,hopenlijk gaat dat door.Want 9 nachten in de maand zie ik niet meer zitten straks hoor
Ik geloof ook dat in de zorg CAO staat,dat je vavaf 3 of 4 maanden geen nachtdiensten meer hoeft te draaien.Ik zou even aankijken of het lukt en je anders ziek melden,want je komt jezelf tegen(spreekt ze uit ervaring
![]()
)
Groetjes,Minoes