Ben blij dat hij voor Ajax heeft gekozen en niet voor PSV. Hij past precies in Amsterdam. Ben benieuwd hoe gluiperig hij PSV eind april weer vindt als we kampioen zijn geworden.quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:00 schreef PyTh het volgende:
Wat is die dikke ex-grindtegel ten Cate toch een ongelofelijke jankzak en een hele slechte verliezer (maar dat wisten we al), niet te geloven
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:29 schreef cultheld het volgende:
Dat impliceert dus dat hij ervan baalt dat de PSV-speelstijl niet meer als gluiperig wordt omschreven door de media. Een über-calimero.
Ach, je kan toch wel een beetje tussen de regels lezen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee.
Hij vindt het jammer dat veel Nederlandse ploegen niet meer 'Nederlands' spelen. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar het heeft niks met een slecht verliezer zijn te maken.
Ik vind het nobel dat Ten Cate zich hierover uitspreekt. Ik ben het ook met hem eens. Ben ik nu ook een slecht verliezer?quote:Henk ten Cate: Ik ken geen trainer die de here Jezus heet
Datum: 17-nov 15:10
Met FC Twente ontmoet Ajax zondag ‘een ploeg in vorm,’ aldus trainer Henk ten Cate. “FC Twente is een goed voetballende ploeg, ze hebben een goede balans. Bovendien zijn ze goed in vorm, getuige de 7-1 overwinning op FC Groningen. Eerlijk gezegd gun ik Rutten en Eijkelkamp de successen wel, ze zijn goed bezig daar. Eén ding is zeker, FC Twente komt met veel zelfvertrouwen naar Amsterdam.”
Vervolgens stond Ten Cate vrijdagmiddag nog enige tijd stil bij de wedstrijd tegen PSV (0-1) van afgelopen zondag. De trainer van Ajax signaleert een duidelijke trendbreuk sinds hij terug is in Nederland. “De normen zijn veranderd,” aldus Ten Cate. “Drie jaar geleden zou de overwinning van PSV als gluiperig worden omschreven, was Ajax de norm, maar nu is het resultaat de norm. Ik vind dat zorgelijk. Want dan gaan we als Nederland afhaken, dan verliezen we als Nederland ons ‘eigenwijze’.”
Volgens Ten Cate is Ajax van trendsetter, trendvolger geworden. “Dus moeten we er weer voor zorgen dat we trendsetter worden. Toen ik een paar jaar geleden wegging uit Nederland was PSV saai en niet om aan te gluren. Hiddink heeft vervolgens de norm gezet en daar is de media enigszins in meegegaan. Ik respecteer de visie van Hiddink, maar daarmee ga ik niet akkoord. Ik ken geen trainer die de here Jezus heet. En toch is Hiddink nu bepalend geweest voor de algemeen heersende norm, ik noem het maar ‘het nieuwe realisme’. Wij als Ajax zullen ons daartegen moeten wapenen.”
Ten Cate zou zichzelf niet willen typeren als een idealist. “Ik ben geen romanticus, want dat zou betekenen dat ik een dromer ben en dat ben ik niet. Ik ageer ook niet tegen mensen die op een andere manier over voetballen denken. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat het uiteindelijk om resultaat gaat. Maar ik ga niet mee in de nieuwe, Europese norm, anders verliezen we onze signatuur, ons eigen gezicht. Daarvoor hebben ze mij niet aangesteld bij Ajax.”
Mark van den Heuvel - Sportweek
Jawel. Als Ajax gewonnen had, dan was hij er niet eens over begonnen en dan zei hij dat de Hollandse school hoogtij vierde en dat mooi voetbal altijd werd beloond. Maar zo lang hij Gabri een topper noemt, neem ik hem überhaupt niet serieus. 't is niks meer dan een gefrustreerde clown die straks de play-off's gaat verliezen tegen Lowie.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee.
Hij vindt het jammer dat veel Nederlandse ploegen niet meer 'Nederlands' spelen. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar het heeft niks met een slecht verliezer zijn te maken.
Nee, gewoon erg naïef. Maar dat is logisch als je de Christenunie aanhangtquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:49 schreef koningdavid het volgende:
Ik zal even de context erbij halen:
[..]
Ik vind het nobel dat Ten Cate zich hierover uitspreekt. Ik ben het ook met hem eens. Ben ik nu ook een slecht verliezer?![]()
Slaat nergens op. Al voordat het seizoen bestond zei hij dat Nederlandse clubs 'Nederlandser' moeten gaan spelen omdat daar onze kracht in zit. Nederlanders strafte 'zakelijk voetbal' altijd af d.m.v. felle kritiek in de pers of fluitconcerten, Ten Cate merkt nu dat die tendens aan het omslaan is, dat vind hij jammer. Dat heeft vrij weinig met die wedstrijd van afgelopen zondag te maken, dat is enkel een voorbeeld.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jawel. Als Ajax gewonnen had, dan was hij er niet eens over begonnen en dan zei hij dat de Hollandse school hoogtij vierde en dat mooi voetbal altijd werd beloond. Maar zo lang hij Gabri een topper noemt, neem ik hem überhaupt niet serieus.
Henk ten Cate is dus gewoon een naïeveling.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Al voordat het seizoen bestond zei hij dat Nederlandse clubs 'Nederlandser' moeten gaan spelen omdat daar onze kracht in zit. Nederlanders strafte 'zakelijk voetbal' altijd af d.m.v. felle kritiek in de pers of fluitconcerten, Ten Cate merkt nu dat die tendens aan het omslaan is, dat vind hij jammer. Dat heeft vrij weinig met die wedstrijd van afgelopen zondag te maken, dat is enkel een voorbeeld.
En die Gabri, die volgens jou niks voorstelt, speelde wel jullie topper Cocu uit de wedstrijd.
Simons gaat niet weg, Gomes heeft nog een jarenlang contract en vertrekt denk ik nog niet. Alleen Alex raken we echt zwaar kwijt; Farfán levert veel poen op en daar haalt PSV wel een goede vervanger voor. Ik vrees wel enorm voor Alex: De man is één van de beste verdedigers ter wereld en ik zou echt niet weten wie hem zou kunnen opvolgen bij PSV. Alex is puur verdedigend gezien mijns inziens de beste speler die ooit bij PSV heeft gespeeld.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:03 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik ben zo bang dat PSV weer teruggaat naar niveau 10 jaar terug als ze alex, farfan en simons verliezen, jullie niet?![]()
![]()
![]()
Gabri speelde Cocu uit de wedstrijd aangezien Cocu de man is die jullie, samen met Mendes en Afellay aan het voetballen moet brengen. Dit is hCocu niet gelukt getuige het feit dat jullie er voetballend bar weinig van terecht brachten tegen Ajax.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Henk ten Cate is dus gewoon een naïeveling.
En speelde Gabri Cocu uit de wedstrijd of speelde Cocu Gabri uit de wedstrijd? Jij mag het zeggen. Wij wonnen in ieder geval.
10 jaar geleden met Ronaldo Luc Nilis, Wim Jonk, Phillip Cocu, Jan Wouters, Ronald Waterreus.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:03 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik ben zo bang dat PSV weer teruggaat naar niveau 10 jaar terug als ze alex, farfan en simons verliezen, jullie niet?![]()
![]()
![]()
Valckx en Numan zaten er ook bij toch? Wat een prutsers waren dat zegquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
10 jaar geleden met Ronaldo Luc Nilis, Wim Jonk, Phillip Cocu, Jan Wouters, Ronald Waterreus.
Dat was inderdaad een kut-elftal.
de CU is grappigquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gabri speelde Cocu uit de wedstrijd aangezien Cocu de man is die jullie, samen met Mendes en Afellay aan het voetballen moet brengen. Dit is hCocu niet gelukt getuige het feit dat jullie er voetballend bar weinig van terecht brachten tegen Ajax.
En opmerkingen over de ChristenUnie in VBL topics, zijn altijd zo leuk. Echt grappig ben je man.![]()
Ja, die zaten ook toen bij PSV.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Valckx en Numan zaten er ook bij toch? Wat een prutsers waren dat zeg
Niet zo grappig als Feyenoord.quote:
Vergeet van Ankeren niet!quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je bedoelt die periode dat we met 7-2 van Feyenoord, 10-0 van Volendam, 8-1 van Roda JC, 8-0 van de graafschap en met 5,6-0 van weet ik niet wie wonnen? Dat was idd een kutperiode ja, ik heb me regelmatig zitten ergeren aan het feit dat we nooit 20-0 haaldenquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:03 schreef hello_moto1992 het volgende:
![]()
![]()
Zenden was ook al zo'n sukkel...quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je bedoelt die periode dat we met 7-2 van Feyenoord, 10-0 van Volendam, 8-1 van Roda JC, 8-0 van de graafschap en met 5,6-0 van weet ik niet wie wonnen? Dat was idd een kutperiode ja, ik heb me regelmatig zitten ergeren aan het feit dat we nooit 20-0 haalden.
en dan toch winnenquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gabri speelde Cocu uit de wedstrijd aangezien Cocu de man is die jullie, samen met Mendes en Afellay aan het voetballen moet brengen. Dit is hCocu niet gelukt getuige het feit dat jullie er voetballend bar weinig van terecht brachten tegen Ajax.
Ik geloof je nog serieus ook!quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je bedoelt die periode dat we met 7-2 van Feyenoord, 10-0 van Volendam, 8-1 van Roda JC, 8-0 van de graafschap en met 5,6-0 van weet ik niet wie wonnen? Dat was idd een kutperiode ja, ik heb me regelmatig zitten ergeren aan het feit dat we nooit 20-0 haalden.
Dat was toen idd een enorme frustratie ja. In de eredivisie walsten we over de meeste clubs heen en in Europa trokken we steeds aan het kortste eind. Gelukkig kunnen we nu wel beter op resultaat spelen, al mis ik tegen de kleine clubs wel het vuurwerk van destijds.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:39 schreef appelsientje het volgende:
maar goed toen haalde we de 2e ronde niet
Mwehehe!quote:
Boven verwachtingquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:55 schreef methodmich het volgende:
Hoe zijn jullie eigenlijk te spreken over Ronald Koeman momenteel??
Ik vind nog steeds dat hij bij Ajax veel te weinig waardering heeft gekregen en volgens mij toont hij dat nu bij PSV ook wel een beetje aan.
Mee eens. Ik moet het nog zien dat dit goed draaiende PSV nu ook daadwerkelijk aan zijn inzicht te danken is. Als je ziet dat hij nu weer geïnteresseerd is in Leonardo bijvoorbeeld.....ben benieuwd of hij die kan temmen.quote:
Pardon?!?!quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
sarcasme is niet aan jou besteed?quote:
Zeker wel, maar door die smiley dacht ik dat het om een serieuze opmerking ging.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:51 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
sarcasme is niet aan jou besteed?
Ten Cate is gewoon zelf een nepperd.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jawel. Als Ajax gewonnen had, dan was hij er niet eens over begonnen en dan zei hij dat de Hollandse school hoogtij vierde en dat mooi voetbal altijd werd beloond. Maar zo lang hij Gabri een topper noemt, neem ik hem überhaupt niet serieus. 't is niks meer dan een gefrustreerde clown die straks de play-off's gaat verliezen tegen Lowie.
Nou ja, Michael Ball.... Dat snap ik dan wel.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zolang we bovenaan staan doet ie het prima. Toch zet ik vaak vraagtekens bij sommige dingen. Zo vind ik het vreemd dat Ball bijvoorbeeld geen kans heeft gehad dit seizoen, zeker als je kijkt hoe Lamey en Reiziger hebben staan schutteren op de linksback. Maar ik weet natuurlijk niet hoe die jongens op de training presteren. Qua aankopen vind ik op dit moment alleen Salcido echt een schot in de roos. Ik hoop dat Kromkamp en Mendez gaande het seizoen nog bewijzen ook echt meerwaarde te hebben. Vooral Mendez vind ik toch vaak tegenvallen als het op eindpassing aankomt, al doet hij ook veel goede dingen.![]()
Ja waren mooie treffers. Die van Arouna is zeker ook niet onaardig. Goede voorzet van Kromkampquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:31 schreef ganzenherder het volgende:
Salcido en Alex, wat een goals weer![]()
![]()
Ik vind het wel leuk.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:55 schreef methodmich het volgende:
Hoe zijn jullie eigenlijk te spreken over Ronald Koeman momenteel??
Ik vind nog steeds dat hij bij Ajax veel te weinig waardering heeft gekregen en volgens mij toont hij dat nu bij PSV ook wel een beetje aan.
Slimme redenatie hoor Ten Cate! Maar volgens mij he, volgens mij gaat dit idee alleen op als er tussen de duels onderling geen punten verspeeld worden en alles gelijk blijft. En he, Ten Cate, wat was de uitslag vorige week ook alweer??quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:59 schreef Romanticguy het volgende:
In het artikel "Ajax moet weer trendsetter worden" op de site van Ajax staat ook nog een leuke quote van Ten Cate (proest)..
"
Als de kampioen voortkomt uit de duels tegen de subtoppers, kan Ajax zondag zeer goede zaken doen. PSV verloor immers in eigen huis van FC Twente, zondag in de ArenA de tegenstander van Ajax. ,,En bij winst lopen we dus een beetje op ze in", lachte Ten Cate."
Wat een onzin zeg, zelf heeft Ajax tot nu toe verloren van Roda JC en van ons boertjes
Echte logica ten top van dezelfde geweldige hoofdtrainer van Ajakkes.
Henkie, je loopt pas in op een andere club als het verschil tussen de verliespunten van de twee clubs, minder wordt.....![]()
kennelijk volgt ten Cate niet alles, PSV verloor uit in Enschede van Twente. Een heel verschilquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:59 schreef Romanticguy het volgende:
In het artikel "Ajax moet weer trendsetter worden" op de site van Ajax staat ook nog een leuke quote van Ten Cate (proest)..
"
Als de kampioen voortkomt uit de duels tegen de subtoppers, kan Ajax zondag zeer goede zaken doen. PSV verloor immers in eigen huis van FC Twente, zondag in de ArenA de tegenstander van Ajax. ,,En bij winst lopen we dus een beetje op ze in", lachte Ten Cate."
Wat een onzin zeg, zelf heeft Ajax tot nu toe verloren van Roda JC en van ons boertjes
Henkie, je loopt pas in op een andere club als het verschil tussen de verliespunten van de twee clubs, minder wordt.....![]()
Mexico ligt niet in Zuid-Amerikaquote:Op zaterdag 18 november 2006 23:37 schreef RayMania het volgende:
Prachtige goals van Salcido en Alex zeg. Vooral die Salcido is weer een leuk Zuid-Amerikaans toppertje. Doet PSV goed.
En we verloren uit bij Twente.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:59 schreef Romanticguy het volgende:
"
Als je had gezien hoe slecht Lamey en Reiziger op de linksback waren snap je het misschien al een stuk minder.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou ja, Michael Ball.... Dat snap ik dan wel.
Nee, er werd gelijk gespeeld. Want die goal van PSV was immers geen goal volgens Ten Catequote:Op zondag 19 november 2006 10:13 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
En he, Ten Cate, wat was de uitslag vorige week ook alweer??![]()
Latijns-Amerika!quote:
dus wel hequote:Op zaterdag 18 november 2006 09:39 schreef appelsientje het volgende:
[..]
tja was echt kut toen...
maar goed toen haalde we de 2e ronde niet
Nog eventjes dan: Mexico ligt in Noord-Amerika en maakt ook deel uit van Latijns-Amerika, al ligt het grootste gedeelte van Latijns-Amerika in Zuid-Amerika.quote:Op zondag 19 november 2006 13:49 schreef Bos81 het volgende:
Latijns-Amerika is een andere naam voor Zuid-Amerika.
Maar laten we gewoon weer over PSV ouwehoeren. Is veel leuker dan discussieren waar Mexico ligt.
haha precies!quote:Op zondag 19 november 2006 16:38 schreef BillyBeflap het volgende:
Wat een mooie jaren dit zeg. Elk jaar rolt heel NL weer over elkaar om te roepen dat Ajax en AZ het dit jaar zullen gaan maken met hun "buitenaards mooie voetbal".............en elk jaar weer krijgt PSV heel langzaam het heft in handen.........en elk jaar weer zie je die sippe gezichtjes in Noord-Holland.........priceless!!!
in december zullen wij dat wel weer verbrekenquote:Op zondag 19 november 2006 16:56 schreef mcyodogg het volgende:
Met alle competities heeft PSV nu 650 minuten achter elkaar de 0 gehouden. Begin flashbacks naar twee seizoenen terug te krijgen
Nou niet gelijk overmoedig worden na jullie winst partij tegen AZ he.quote:Op zondag 19 november 2006 16:57 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
in december zullen wij dat wel weer verbreken![]()
We hebben het over TEGEN goals hoor.quote:Op zondag 19 november 2006 16:57 schreef jorienvdherik het volgende:
in december zullen wij dat wel weer verbreken![]()
quote:Op zondag 19 november 2006 17:39 schreef __________ het volgende:
[..]
We hebben het over TEGEN goals hoor.
weet je nog wie dat vorige record toen heeft stop gezetquote:Op zondag 19 november 2006 17:39 schreef __________ het volgende:
[..]
We hebben het over TEGEN goals hoor.
als we winnen vind ik het primaquote:Op zondag 19 november 2006 21:50 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
weet je nog wie dat vorige record toen heeft stop gezet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |