Je vergeet alleen even dat Nederland een veel vrijere en veel democratischere grondwet heeft dan Marokko. Marokko heeft in het verleden illegale Mauretaniërs in de woestijn zonder water over de grens gezet, en die zijn vervolgens gewoon omgekomen van de dorst.quote:Op maandag 13 november 2006 18:48 schreef dVTB het volgende:
Nogmaals, Mutant01: Waar een wil is, is een weg. Als Marokko hardnekkige koppige regels kan hanteren, dan moet Nederland dat ook kunnen.
Kom jij maar eerst met een fatsoenlijke onderbouwing in plaats van dit soort domme opmerkingen.quote:Op maandag 13 november 2006 23:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom haal Hitler erbij. Je kan het
Die een-derde gaat het ook niet om. Maar wat is er nou zo moeilijk om te kiezen dan?quote:Op maandag 13 november 2006 23:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Het kan allemaal, maar erg realistisch is het niet. De Marokkanen zullen in ieder geval niet hun standpunt wijzigen als Nederland haar democratische gelijkheidsbeginselen overboord gooit om alleen maar dubbele nationaliteiten te voorkomen. En bereik je er echt iets mee? Twee-derde van de Marokkanen ZIJN al Nederlander, en de een-derde die nog geen Nederlander zijn bestaan voornamelijk uit de oudere generatie die geen vlieg kwaad doet. Dan zul je dus ook weer wetten moeten gaan zitten aannemen die met terugwerkende kracht het Nederlanderschap afneemt van al die Marokkanen. Tja, dan kunnen we net zo goed meteen van Nederland een fascistische politiestaat maken.
Ik snap heel wat meer van de wetgeving omtrent de dubbele nationaliteit dan jij. Lees de FAQ maar eens door die ik geplaatst heb, en onderbouw eventueel wat er niet klopt. De links naar de wetgeving staan er bij, alsmede een hoop andere links en informatie met betrekking tot de dubbele nationaliteit.quote:Op maandag 13 november 2006 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat was de onderbouwing voor het feit dat jij er niks van snapt.
Sorry als het boven je pet gaat
quote:Op maandag 13 november 2006 23:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik snap heel wat meer van de wetgeving omtrent de dubbele nationaliteit
Het probleem is dat de Marokkaanse regering de keuze voor je maakt. En die keuze luidt:quote:Op maandag 13 november 2006 23:41 schreef dramslag het volgende:
Die een-derde gaat het ook niet om. Maar wat is er nou zo moeilijk om te kiezen dan?
Je kan toch een keuze voor jezelf maken?
Dus een kind dat hier is geboren en in beginsel alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, maar ouders die OOK de Marokkaanse nationaliteit hebben, krijgen wel de Marokkaanse nationaliteit, zonder de Nederlandse kwijt te raken.quote:Op maandag 13 november 2006 22:51 schreef maartena het volgende:
Situatie 3: Dit is allang zo. Als je als Nederlander naar Marokko immigreert, en later de Marokkaanse nationaliteit aanneemt, dan raak je het Nederlanderschap gewoon kwijt. Hierop bestaan momenteel uitzonderingen trouwens, zoals bijvoorbeeld als je met een Marokkaanse getrouwd bent. Ook dit had je trouwens kunnen lezen.
Tja, dat doen we dan maar. Je kan hier prima wonen met verblijfsvergunning. Het is niet zo dat het hebben van de Nederlandse nationaliteit bijdraagt aan een betere integratie. En er leven hier hele bevolkingsgroepen met een verblijfsvergunning, die prima aangepast zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 23:46 schreef maartena het volgende:
Tja, en dan sta je weer voor de keuze om ze het Nederlanderschap pertinent te weigeren of toch met behoud van de Marokkaanse Nederlander te laten worden.
Je kan hier inderdaad prima wonen met verblijfsvergunning. Maar als integratie ter discussie staat, lijkt het jou dan niet beter om ze toch Nederlander te laten worden, ongeacht wat voor paspoort ze nog meer hebben?quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:32 schreef Gia het volgende:
Tja, dat doen we dan maar. Je kan hier prima wonen met verblijfsvergunning. Het is niet zo dat het hebben van de Nederlandse nationaliteit bijdraagt aan een betere integratie. En er leven hier hele bevolkingsgroepen met een verblijfsvergunning, die prima aangepast zijn.
Ik zie het voordeel van Nederlander worden gewoon niet. Mag stemmen voor de gemeenteraad. Landelijk stemmen boeit me niet.quote:Op maandag 13 november 2006 12:19 schreef Arneauxxx het volgende:
[..]
En toch wil je hier blijven, da's al veelzeggend...
Gelijkheidsbeginsel is toch al onzin. Mag van mij inderdaad uit de grondwet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kan hier inderdaad prima wonen met verblijfsvergunning. Maar als integratie ter discussie staat, lijkt het jou dan niet beter om ze toch Nederlander te laten worden, ongeacht wat voor paspoort ze nog meer hebben?
Vergeet ook niet dat om het legaal mogelijk te maken (het weigeren van het Nederlanderschap voor bepaalde personen gebaseerd op niet in Nederland geldende wetten) we ook het gelijkheidsbeginsel uit de Grondwet moeten halen. Zit die dubbele nationaliteit je echt zo zwaar dat je er voor bereid bent aan de Grondwet te sleutelen?
We kunnen dat in 1 klap gelijktrekken door in Nederland ook een wet in te voeren dat je het Nederlanderschap NOOIT kan opgeven. Dan hoef... nee KUN je het ook niet meer opgeven als je Marokkaan wordt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:29 schreef Gia het volgende:
Dus een kind dat hier is geboren en in beginsel alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, maar ouders die OOK de Marokkaanse nationaliteit hebben, krijgen wel de Marokkaanse nationaliteit, zonder de Nederlandse kwijt te raken.
Maar een autochtone Nederlander die in Marokko gaat wonen, krijgt alleen de Marokkaanse nationaliteit als hij/zij de Nederlandse opgeeft?
Is dat niet wat hypocriet?
Je realiseert je wel dat de laatste keer dat een gelijkheidsbeginsel UIT een grondwet is gesloopt in Europa in 1935 was? Voor Nederland zit het er al sinds de Grondwet van 1917 in, toen werd namelijk DE VROUW gelijk gesteld aan de man. Zullen we daar dan ook maar weer meteen vanaf als we toch bezig zijn gelijkheden uit de grondwet te slopen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:44 schreef Gia het volgende:
Gelijkheidsbeginsel is toch al onzin. Mag van mij inderdaad uit de grondwet.
Dat is wel een heel foute conclusie. Het feit dat hen die "rotzooi trappen" de dubbele nationaliteit dragen komt namelijk voornamelijk omdat de rotzooitrappers uit de jongere generatie komen die hier in Nederland zijn geboren en dus op jonge leeftijd (5 jaar indien geen Nederlands paspoort bij 1 van de ouders) de Nederlandse nationaliteit bemachtigd hebben. De oudere generatie heeft vaak nooit de naturalisatie aangevraagd, en die zijn dus inderdaad nog steeds alleen Marokkaan. Maar daaruit kun je onmogelijk concluderen dat iemand met een Nederlands paspoort en een ander paspoort crimineler is dan iemand met alleen een verblijfsvergunning.quote:Daarbij, als ik om me heen kijk dan zie ik de bevolkingsgroepen die hier leven met een verblijfsvergunning veel minder rotzooi trappen dan degenen die hier leven met een dubbele nationaliteit. Conclusie: Het is beter om hier te wonen met een verblijfsvergunning als je een andere nationaliteit hebt en die niet kunt of wilt afgeven, want de consequenties bij misdragingen is dan uitzetting en dat risico nemen ze dan liever niet.
Worden deze cijfers soms zo laat bekend, of was er weer iemand zo kansloos deze ontdekking groots en te laat uit de doeken te doen?quote:Op maandag 13 november 2006 11:11 schreef feessie het volgende:
RIJSWIJK - Nederland telde op 1 januari van dit jaar ruim 1 miljoen inwoners met zowel de Nederlandse als minimaal één andere nationaliteit. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.
Andere voordelen:quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:39 schreef Megumi het volgende:
Ik zie het voordeel van Nederlander worden gewoon niet. Mag stemmen voor de gemeenteraad. Landelijk stemmen boeit me niet.
Nee, maar als ik bv. van de mogelijkheid gebruik maak en een Zweeds paspoort neem a 180 euro wordt het krijgen van een telefoonabbo wel een stuk makkelijker daar. Of als ik daar tijdelijk wil werken bv.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:19 schreef Toeps het volgende:
Lekker belangrijk, het is niet alsof je met een dubbele nationaliteit ineens extra Airmiles krijgt of zo.
Ik zeg: Go maartena! Vervelend hè? Mensen die goed zijn in discriminatie en racisme, maar er eigenlijk compleet geen onderbouwing voor hebben, behalve dan dat ze niet anders kennen of het zo geleerd hebben... Altijd triest te bedenken dat het nog compleet hypocriet is ook, want als zij zelf slachtoffer zouden zijn van discriminatie of racisme, dan zouden ze toch de boel bij elkaar schreeuwen! Maar dat een ander aandoen, daar hebben ze geen problemen mee... Nee, ze hebben er problemen mee dat Marokkanen een dubbele nationaliteit hebben. Want over de Grieken hoor je ze niet hoor!quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:00 schreef maartena het volgende:
Je realiseert je wel dat de laatste keer dat een gelijkheidsbeginsel UIT een grondwet is gesloopt in Europa in 1935 was? Voor Nederland zit het er al sinds de Grondwet van 1917 in, toen werd namelijk DE VROUW gelijk gesteld aan de man. Zullen we daar dan ook maar weer meteen vanaf als we toch bezig zijn gelijkheden uit de grondwet te slopen?
Nee, daar heb ik geen probleem mee. Ik heb al talloze keren op Fok gezegd dat ik een dubbele nationaliteit geen probleem vind in gevallen van gemengde huwelijken en de kinderen uit deze huwelijken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:50 schreef maartena het volgende:
Heb jij er ook problemen mee dat ik twee nationaliteiten heb omdat ik als Nederlander toevallig wel de Amerikaanse nationaliteit kon aannemen zonder dat ik de Nederlandse hoef op te geven? En waarom zou ik als Nederlander geen Nederlander willen blijven als die mogelijkheid er is?
Het probleem is dat sommige mensen wel twee nationaliteiten mogen hebben en anderen niet.quote:En wat is nu eigenlijk precies het probleem met de dubbele nationaliteit?
Mensen die genaturaliseerd zijn EN nog een ander paspoort hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:00 schreef maartena het volgende:
Ik zou trouwens ook wel eens cijfers willen zien dat mensen die genaturaliseerd zijn tot Nederlander automatisch meer crimineel zouden zijn dan mensen met alleen een verblijfsvergunning.
Nou nee.. je bent met een rekening bij een Marokkaanse bank vanzelf verzekerd. Kost je iets van 10-20 euro op jaar basis. Dan nemen zij alle kosten bij overlijden op zich.quote:Op maandag 13 november 2006 13:31 schreef Arneauxxx het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een laag tarief. Bovendien kost het verschepen naar dat woestijn saharawoestijn nog altijd meer. Ook als je zelfs kamelen inzet.
En je zult niet zozeer eruit gevist worden, huichelaar.
Ja en als je hier iets wil uitrichten word je door de NEDERLANDSE STAAT gedwongen om uittreksels uit het bevolkingsregister uit Marokko te halen ook al ben je nederlander. Een uittreksel ouder dan 6 maanden accepteren ze hier niet.quote:Op maandag 13 november 2006 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met eventuele rompslomp qua administratie in het thuisland.
Daar is die weer de maartena-hitler vergelijking.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat de laatste keer dat een gelijkheidsbeginsel UIT een grondwet is gesloopt in Europa in 1935 was?
Heeft niks en dan ook niks met de grondwet te makenquote:Op dinsdag 14 november 2006 07:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kan hier inderdaad prima wonen met verblijfsvergunning. Maar als integratie ter discussie staat, lijkt het jou dan niet beter om ze toch Nederlander te laten worden, ongeacht wat voor paspoort ze nog meer hebben?
Vergeet ook niet dat om het legaal mogelijk te maken (het weigeren van het Nederlanderschap voor bepaalde personen gebaseerd op niet in Nederland geldende wetten) we ook het gelijkheidsbeginsel uit de Grondwet moeten halen. Zit die dubbele nationaliteit je echt zo zwaar dat je er voor bereid bent aan de Grondwet te sleutelen?
Kijk, dat bedoel ik dus met rechtsongelijheid. In het geval van Marokkanen, Grieken en nog wat volk doet men niet moeilijk, maar zo gauw iemand anders een dubbele nationaliteit nodig heeft, of graag wil hebben, mag dat niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef djenneke het volgende:
Mijn vriend had ook een tweede paspoort nodig om een erfenis te kunnen claimen. Helaas lukte dit niet... bureaucratie...
En behalve met dit soort opmerkingen heeft niemand het fatsoenlijk kunnen beargumenteren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:44 schreef Napalm het volgende:
Daar is die weer de maartena-hitler vergelijking.
Jij vind de situatie dat een Spanjaard WEL Nederlander kan worden omdat zijn land de nationaliteit kan innemen en een Marokkaan NIET omdat zijn land de nationaliteit weigert af te staan een veel eerlijkere situatie dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:14 schreef Gia het volgende:
Het probleem is dat sommige mensen wel twee nationaliteiten mogen hebben en anderen niet.
Een spanjaard die hier komt wonen met zijn gezin en wil naturaliseren, moet zijn Spaanse nationaliteit opgeven. Velen van hen willen dat niet, omdat ze toch nog graag ooit terugwillen naar Spanje en dus verblijven ze hier met verblijfsvergunning.
Een Marokkaan kan dat niet, omdat dat niet mag van Marokko, dus die mag hem houden.
Daar gaat het gelijkheidsbeginsel.
Oh, dus je ben er eigenlijk helemaal niet op tegen om gewoon de dubbele nationaliteit voor iedereen in te voeren? Maar hoe ga je dat dan weer doen met landen die bij aanneming van een andere nationaliteit juist WEL de andere nationaliteit innemen?quote:Waarom dan niet de wet gelijk trekken dat iedereen een dubbele nationaliteit mag hebben?
Niet dat ik er behoefte aan heb, maar ik ben voor eerlijkheid.
Nogmaals, ik wil wel eens zien waarom hen die tot Nederlander naturaliseren zich minder aanpassen? Ik zie niet waarom zij zich niet minder aanpassen dan zij die alleen een verblijfsvergunning hebben.quote:Daar komt nog bij dat de groep buitenlanders die hier woont met verblijfsvergunning zich prima aangepast heeft aan de Nederlandse maatschappij. Ze stellen weinig absurde eisen, de kids gedragen zich vrij normaal, ze vragen er niet om een uitzondering te zijn.
Er is geen gelijkheid voor iedereen als je het Nederlanderschap gaat weigeren gebaseerd op zaken waar de Nederlandse overheid geen vat op heeft. Er is pas sprake van gelijkheid als je iedereen in Nederland gelijke kansen geeft op het Nederlanderschap ongeacht de wetten in het thuisland.quote:Kortom, laat iedereen die wil naturaliseren de eigen nationaliteit opgeven. Willen ze of kunnen ze dat niet, dan leef je hier met een verblijfsvergunning.
Dan is er gelijkheid voor iedereen.
En hoe is dat anders met iemand die zijn paspoort MOET inleveren bij het andere land terwijl Nederland bijvoorbeeld de dubbele nationaliteit WEL zou toestaan? Dat is dan net zo rechtsongelijk. En dan maakt het niet uit of je het WEL of NIET toestaat, er zal altijd een groep zijn die WEL of NIET de nationaliteit verliest. In Nederland moeten we dan ook de gelijkheid toepassen op het verkrijgen van het Nederlands staatsburgerschap, en dus ongeacht wat de wet is in andere landen iedereen gelijke kans geven op dat Nederlands staatsburgerschap.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:24 schreef Gia het volgende:
Kijk, dat bedoel ik dus met rechtsongelijheid. In het geval van Marokkanen, Grieken en nog wat volk doet men niet moeilijk, maar zo gauw iemand anders een dubbele nationaliteit nodig heeft, of graag wil hebben, mag dat niet.
Het andere paspoort heeft ook helemaal NIETS met Nederland te maken. Helemaal NIETS. Wat met Nederland en gelijke rechten te maken heeft is of we aan iedereen in Nederland het Nederlanderschap op gelijke wijze toekennen, en niet gebaseerd op de wetten van een ander land het Nederlanderschap weigeren. Daarmee creeër je een veel grotere ongelijkheid dan nu.quote:Hoezo, iedereen die zich in Nederland bevindt is gelijk. Niet waar!
Onderbouwing?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft niks en dan ook niks met de grondwet te maken
Dat zeg ik niet. Ik zeg: Of allebei wel, of allebei niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij vind de situatie dat een Spanjaard WEL Nederlander kan worden omdat zijn land de nationaliteit kan innemen en een Marokkaan NIET omdat zijn land de nationaliteit weigert af te staan een veel eerlijkere situatie dan?
Waarom zou dat kunnen? Als ik hier op Fok opper dat Nederland de nederlandse nationaliteit af moet pakken van baby's wiens ouders er in Marokko even de Marokkaanse bij gehaald hebben, dan krijg ik te horen dat men een eenmaal gegeven nationaliteit niet meer kwijt kan raken. Zelfs bij crimineel gedrag is het vrijwel onmogelijk om een eenmaal gekregen Nederlandse nationaliteit kwijt te raken.quote:Oh, dus je ben er eigenlijk helemaal niet op tegen om gewoon de dubbele nationaliteit voor iedereen in te voeren? Maar hoe ga je dat dan weer doen met landen die bij aanneming van een andere nationaliteit juist WEL de andere nationaliteit innemen?
Nu loop je met Marokko die de nationaliteit NIET laat afstaan, maar als je "omwille van de eerlijkheid" de dubbele nationaliteit voor iedereen goedkeurt zit je opeens met een hele zooi landen die bij aanname van de Nederlandse nationaliteit juist WEL de eigen nationaliteit innemen. En dat zijn heel wat meer landen dan de 17 die dat pertinent NIET doen, zoals Marokko.
Gia, dit is geen zwart/wit situatie. Verander de wet zodat iedereen de dubbele nationaliteit wel kan krijgen dan zijn alle Turken en Marokkanen blij, maar alle Duitsers en Spanjaarden raken nog steeds gewoon hun nationaliteit kwijt omdat hun eigen land op wet stelt dat ze bij aanname van een andere nationaliteit de eigen zullen kwijtraken. Nederland kan net zo min de Marokkaanse als de Duitse of Spaanse wetgeving veraneren.
Maar niet tot in de eeuwigheid. Ooit moet dat ophouden. Als een opa en oma vanuit Marokko hierheen zijn gekomen en hun kinderen en kleinkinderen wonen allemaal hier, dan is er voor die kleinkinderen nog nauwelijks reden om Marokkaan te zijn. Familiebezoek in Marokko? Mehoela, die familie woont allemaal hier. De enige familie in marokko zijn dan nog achterneven en oudooms e.d.quote:En als je alles dan zo eerlijk wil laten lopen (en daar ben jij ook helemaal voor), dan is de eerlijkste oplossing om iedereen in Nederland gelijke kansen te geven op het Nederlanderschap, ongeacht wat de wetten in het thuisland zijn.
Waarom? Tja, dat weet ik ook niet precies. Misschien een identiteitscrisis? Punt is, dat het wel zo is. Het grootste probleem met jongeren in Nederland is met Marokkaanse jongeren. Je hoort zelden iets over Chinese, Spaanse of Portugese jongeren.quote:Nogmaals, ik wil wel eens zien waarom hen die tot Nederlander naturaliseren zich minder aanpassen? Ik zie niet waarom zij zich niet minder aanpassen dan zij die alleen een verblijfsvergunning hebben.
Als het andere land de andere nationaliteit inneemt, dan heb je wmb gewoon pech. Nederland moet iedereen de kans geven om een dubbele nationaliteit te hebben, of niemand. (met uitzondering van, je weet wel)quote:Er is geen gelijkheid voor iedereen als je het Nederlanderschap gaat weigeren gebaseerd op zaken waar de Nederlandse overheid geen vat op heeft. Er is pas sprake van gelijkheid als je iedereen in Nederland gelijke kansen geeft op het Nederlanderschap ongeacht de wetten in het thuisland.
Jij snapt niet helemaal dat dat een stuk eerlijker is dan het pertinent weigeren van Nederlanderschap gebaseerd op andermans wetten?
Ja, in geval van gemengde huwelijken. Daar heb ik het al over gehad, en dat mag wmb ook altijd wel een uitzondering blijven voor beide partners en hun kinderen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:24 schreef kLowJow het volgende:
Als Nederlander kun je in bepaalde gevallen bij emigratie ook gewoon je Nederlandse nationaliteit behouden, waardoor je kinderen die in dat andere land geboren zijn ook volgens de wet recht hebben op de Nederlandse nationaliteit hoor.
Nee, zo werkt dat niet. Kleinkinderen krijgen de nationaliteit die beide ouders hebben. Dus stel dat een Nederlander trouwt met een Amerikaanse, laten we zeggen Maartena? Die mogen beide de Amerikaanse en Nederlandse nationaliteit hebben. Ook hun kinderen krijgen beide nationaliteiten. Maar als zo'n nederlands-amerikaans kind trouwt met een Nederlander, dan worden die kinderen gewoon Nederlander. De noodzaak voor beide nationaliteiten is er dan niet meer.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:29 schreef kLowJow het volgende:
En zodoende de kinderen van die kinderen... en hun kinderem natuurlijk ook weer.
Onder andere...quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, in geval van gemengde huwelijken. Daar heb ik het al over gehad, en dat mag wmb ook altijd wel een uitzondering blijven voor beide partners en hun kinderen.
quote:a) als u in het land van die andere nationaliteit bent geboren en u daar uw hoofdverblijf heeft op het moment dat u de andere nationaliteit krijgt, dan verliest u het Nederlanderschap niet;
b) als u voor uw 18 e jaar vijf jaar lang onafgebroken hoofdverblijf heeft gehad in het land van die andere nationaliteit, dan verliest u het Nederlanderschap niet;
c) als u een andere nationaliteit wilt krijgen, verliest u het Nederlanderschap niet als u gehuwd bent met iemand van die andere nationaliteit.
Identiteit en nationaliteit zijn twee heel verschillende dingen. Zou dit niet zo zijn dan zou men dus omdat men de Nederlandse nationaliteit bezit zich Nederlander voelen. Probleem opgelost?quote:En waarom moet je je zo nodig Marokkaan voelen, meer dan Nederlander?
Ik zie bijvoorbeeld negers in Amerika die (of eigenlijk hun familie natuurlijk) "al eeuwen" in dat land verblijven toch vaak een band hebben met Afrika... hoe kan dat danquote:Wanneer mensen hun eigen nationaliteit op moeten geven, vanwege de wet, dan zie je dat hun kinderen zich uitsluitend identificeren met het geboorteland en niet met het land waar hun ouders geboren zijn.
Ik denk dat het zeer goed mogelijk is dat elke opeenvolgende generatie een meer "geïntegreerd" gedrag zal laten zien... Ik denk ook dat dit geen reet te maken heeft met hun eventuele dubbele nationaliteit.quote:Ik denk, dat Marokkanen, bijvoorbeeld vierde generatie, indien zij en hun ouders uitsluitend Nederlander zijn, zich veel minder zullen misdragen.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Kleinkinderen krijgen de nationaliteit die beide ouders hebben. Dus stel dat een Nederlander trouwt met een Amerikaanse, laten we zeggen Maartena? Die mogen beide de Amerikaanse en Nederlandse nationaliteit hebben. Ook hun kinderen krijgen beide nationaliteiten. Maar als zo'n nederlands-amerikaans kind trouwt met een Nederlander, dan worden die kinderen gewoon Nederlander. De noodzaak voor beide nationaliteiten is er dan niet meer.
http://www.minbuza.nl/nl/(...)nder_wordenx.html#a1quote:Elk kind van een gehuwde Nederlandse vader of moeder is na zijn geboorte automatisch Nederlander, ook als het buiten Nederland geboren is. Het kind van een ongehuwde Nederlandse moeder is ook na geboorte automatisch Nederlander.
Klopt. Maar dat geldt niet voor een Nederlander met dubbele nationaliteit. Dat gaat niet generaties door. Itt de Marokkanen en Grieken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)nder_wordenx.html#a1
Het maakt voor de wet niet uit welke andere nationaliteit je hebt. Heb je (o.a.) de Nederlandse dan ben je voor de Nederlandse wet dus Nederlander.
De een wel en de ander niet. Dat is mijn probleem.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie het probleem van de dubbele nationaliteit niet.
Jawel, dat geldt ook voor een Nederlander met een dubbele nationaliteit. Voor de wet is de Marokkaanse nationaliteit irrelevant.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat geldt niet voor een Nederlander met dubbele nationaliteit. Dat gaat niet generaties door. Itt de Marokkanen en Grieken.
Er staat toch heel duidelijk dat wanneer één van je ouders de Nederlandse nationaliteit bezit, je bij je geboorte de Nederlandse nationaliteit verkrijgt, ook als je buiten Nederland geboren wordt. Ik snap dus niet hoe je erbij komt dat dit niet van generatie op generatie mogelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat geldt niet voor een Nederlander met dubbele nationaliteit. Dat gaat niet generaties door. Itt de Marokkanen en Grieken.
Ik heb werkelijk waar al 3 topics over 'dubbel paspoort!!quote:Op maandag 13 november 2006 18:01 schreef popolon het volgende:
Ik heb nog nooit een goed argument gelezen om dit af te schaffen.
tja ik ook niet, ik snap echt het issue niet, de kinderen van mijn zus hebben zelfs 3 paspoortenquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar al 3 topics over 'dubbel paspoort!!![]()
![]()
' gelezen, maar inderdaad, geen enkel argument.
Waarom dit bij Marokkanen anders is? Simpel. Omdat de Nederlandse staat die mensen massaal in de jaren '60 als gastarbeiders naar Nederland heeft gehaald, en er geen zier om gaf of die mensen integreerden of niet, als ze hun werk maar deden. Die mensen verdienden hier zowaar geld, en haalden hun familie hierheen, en adviseerden vrienden om ook naar Nederland te komen. De regering liet dit toe, juichte het toe: nog meer goedkope arbeiders! En dan nu het probleem dat we daarmee gecreëerd hebben bij de voormalige gastarbeiders zelf leggen. Lekker makkelijk! Onaangepastheid heeft niks te maken met hun dubbele nationaliteit, maar met de geschiedenis die ze hier al zo lang als volk hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:15 schreef Gia het volgende:
Waarom? Tja, dat weet ik ook niet precies. Misschien een identiteitscrisis? Punt is, dat het wel zo is. Het grootste probleem met jongeren in Nederland is met Marokkaanse jongeren. Je hoort zelden iets over Chinese, Spaanse of Portugese jongeren.
Die Marokkaanse jongeren, derde generatie, hier geboren, voelt zich in eerste plaats Marokkaan. Waarom?
Ik heb familie in Australië. Geëmigreerd eind jaren 50. Genaturaliseerd 10 jaar later. Hun kinderen voelen zich enkel Australiër. Spreken totaal geen Nederlands.
Waarom is dat bij Marokkanen anders? Ik weet het niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |