Je vergeet alleen even dat Nederland een veel vrijere en veel democratischere grondwet heeft dan Marokko. Marokko heeft in het verleden illegale Mauretaniërs in de woestijn zonder water over de grens gezet, en die zijn vervolgens gewoon omgekomen van de dorst.quote:Op maandag 13 november 2006 18:48 schreef dVTB het volgende:
Nogmaals, Mutant01: Waar een wil is, is een weg. Als Marokko hardnekkige koppige regels kan hanteren, dan moet Nederland dat ook kunnen.
Kom jij maar eerst met een fatsoenlijke onderbouwing in plaats van dit soort domme opmerkingen.quote:Op maandag 13 november 2006 23:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom haal Hitler erbij. Je kan het
Die een-derde gaat het ook niet om. Maar wat is er nou zo moeilijk om te kiezen dan?quote:Op maandag 13 november 2006 23:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Het kan allemaal, maar erg realistisch is het niet. De Marokkanen zullen in ieder geval niet hun standpunt wijzigen als Nederland haar democratische gelijkheidsbeginselen overboord gooit om alleen maar dubbele nationaliteiten te voorkomen. En bereik je er echt iets mee? Twee-derde van de Marokkanen ZIJN al Nederlander, en de een-derde die nog geen Nederlander zijn bestaan voornamelijk uit de oudere generatie die geen vlieg kwaad doet. Dan zul je dus ook weer wetten moeten gaan zitten aannemen die met terugwerkende kracht het Nederlanderschap afneemt van al die Marokkanen. Tja, dan kunnen we net zo goed meteen van Nederland een fascistische politiestaat maken.
Ik snap heel wat meer van de wetgeving omtrent de dubbele nationaliteit dan jij. Lees de FAQ maar eens door die ik geplaatst heb, en onderbouw eventueel wat er niet klopt. De links naar de wetgeving staan er bij, alsmede een hoop andere links en informatie met betrekking tot de dubbele nationaliteit.quote:Op maandag 13 november 2006 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat was de onderbouwing voor het feit dat jij er niks van snapt.
Sorry als het boven je pet gaat
quote:Op maandag 13 november 2006 23:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik snap heel wat meer van de wetgeving omtrent de dubbele nationaliteit
Het probleem is dat de Marokkaanse regering de keuze voor je maakt. En die keuze luidt:quote:Op maandag 13 november 2006 23:41 schreef dramslag het volgende:
Die een-derde gaat het ook niet om. Maar wat is er nou zo moeilijk om te kiezen dan?
Je kan toch een keuze voor jezelf maken?
Dus een kind dat hier is geboren en in beginsel alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, maar ouders die OOK de Marokkaanse nationaliteit hebben, krijgen wel de Marokkaanse nationaliteit, zonder de Nederlandse kwijt te raken.quote:Op maandag 13 november 2006 22:51 schreef maartena het volgende:
Situatie 3: Dit is allang zo. Als je als Nederlander naar Marokko immigreert, en later de Marokkaanse nationaliteit aanneemt, dan raak je het Nederlanderschap gewoon kwijt. Hierop bestaan momenteel uitzonderingen trouwens, zoals bijvoorbeeld als je met een Marokkaanse getrouwd bent. Ook dit had je trouwens kunnen lezen.
Tja, dat doen we dan maar. Je kan hier prima wonen met verblijfsvergunning. Het is niet zo dat het hebben van de Nederlandse nationaliteit bijdraagt aan een betere integratie. En er leven hier hele bevolkingsgroepen met een verblijfsvergunning, die prima aangepast zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 23:46 schreef maartena het volgende:
Tja, en dan sta je weer voor de keuze om ze het Nederlanderschap pertinent te weigeren of toch met behoud van de Marokkaanse Nederlander te laten worden.
Je kan hier inderdaad prima wonen met verblijfsvergunning. Maar als integratie ter discussie staat, lijkt het jou dan niet beter om ze toch Nederlander te laten worden, ongeacht wat voor paspoort ze nog meer hebben?quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:32 schreef Gia het volgende:
Tja, dat doen we dan maar. Je kan hier prima wonen met verblijfsvergunning. Het is niet zo dat het hebben van de Nederlandse nationaliteit bijdraagt aan een betere integratie. En er leven hier hele bevolkingsgroepen met een verblijfsvergunning, die prima aangepast zijn.
Ik zie het voordeel van Nederlander worden gewoon niet. Mag stemmen voor de gemeenteraad. Landelijk stemmen boeit me niet.quote:Op maandag 13 november 2006 12:19 schreef Arneauxxx het volgende:
[..]
En toch wil je hier blijven, da's al veelzeggend...
Gelijkheidsbeginsel is toch al onzin. Mag van mij inderdaad uit de grondwet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kan hier inderdaad prima wonen met verblijfsvergunning. Maar als integratie ter discussie staat, lijkt het jou dan niet beter om ze toch Nederlander te laten worden, ongeacht wat voor paspoort ze nog meer hebben?
Vergeet ook niet dat om het legaal mogelijk te maken (het weigeren van het Nederlanderschap voor bepaalde personen gebaseerd op niet in Nederland geldende wetten) we ook het gelijkheidsbeginsel uit de Grondwet moeten halen. Zit die dubbele nationaliteit je echt zo zwaar dat je er voor bereid bent aan de Grondwet te sleutelen?
We kunnen dat in 1 klap gelijktrekken door in Nederland ook een wet in te voeren dat je het Nederlanderschap NOOIT kan opgeven. Dan hoef... nee KUN je het ook niet meer opgeven als je Marokkaan wordt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:29 schreef Gia het volgende:
Dus een kind dat hier is geboren en in beginsel alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, maar ouders die OOK de Marokkaanse nationaliteit hebben, krijgen wel de Marokkaanse nationaliteit, zonder de Nederlandse kwijt te raken.
Maar een autochtone Nederlander die in Marokko gaat wonen, krijgt alleen de Marokkaanse nationaliteit als hij/zij de Nederlandse opgeeft?
Is dat niet wat hypocriet?
Je realiseert je wel dat de laatste keer dat een gelijkheidsbeginsel UIT een grondwet is gesloopt in Europa in 1935 was? Voor Nederland zit het er al sinds de Grondwet van 1917 in, toen werd namelijk DE VROUW gelijk gesteld aan de man. Zullen we daar dan ook maar weer meteen vanaf als we toch bezig zijn gelijkheden uit de grondwet te slopen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:44 schreef Gia het volgende:
Gelijkheidsbeginsel is toch al onzin. Mag van mij inderdaad uit de grondwet.
Dat is wel een heel foute conclusie. Het feit dat hen die "rotzooi trappen" de dubbele nationaliteit dragen komt namelijk voornamelijk omdat de rotzooitrappers uit de jongere generatie komen die hier in Nederland zijn geboren en dus op jonge leeftijd (5 jaar indien geen Nederlands paspoort bij 1 van de ouders) de Nederlandse nationaliteit bemachtigd hebben. De oudere generatie heeft vaak nooit de naturalisatie aangevraagd, en die zijn dus inderdaad nog steeds alleen Marokkaan. Maar daaruit kun je onmogelijk concluderen dat iemand met een Nederlands paspoort en een ander paspoort crimineler is dan iemand met alleen een verblijfsvergunning.quote:Daarbij, als ik om me heen kijk dan zie ik de bevolkingsgroepen die hier leven met een verblijfsvergunning veel minder rotzooi trappen dan degenen die hier leven met een dubbele nationaliteit. Conclusie: Het is beter om hier te wonen met een verblijfsvergunning als je een andere nationaliteit hebt en die niet kunt of wilt afgeven, want de consequenties bij misdragingen is dan uitzetting en dat risico nemen ze dan liever niet.
Worden deze cijfers soms zo laat bekend, of was er weer iemand zo kansloos deze ontdekking groots en te laat uit de doeken te doen?quote:Op maandag 13 november 2006 11:11 schreef feessie het volgende:
RIJSWIJK - Nederland telde op 1 januari van dit jaar ruim 1 miljoen inwoners met zowel de Nederlandse als minimaal één andere nationaliteit. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.
Andere voordelen:quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:39 schreef Megumi het volgende:
Ik zie het voordeel van Nederlander worden gewoon niet. Mag stemmen voor de gemeenteraad. Landelijk stemmen boeit me niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |