abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43546916
Ik zal trouwens nooit de moeder erop aankijken, het enige punt dat ik wil maken is dat één van beide meer tijd voor de kids moet hebben dan de ander, wie dat is maakt verder niets uit.
pi_43546933
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:30 schreef MaLo het volgende:

[..]

In praktijk is het inderdaad bijna altijd de moeder die er op wordt aangekeken, idioot maar helemaal waar.
Is dat zo?
Ik vind het een gezamenlijke verantwoordelijkheid.
pi_43546959
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:32 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik zal trouwens nooit de moeder erop aankijken,
Dan ben je één vd weiningen
quote:
het enige punt dat ik wil maken is dat één van beide meer tijd voor de kids moet hebben dan de ander, wie dat is maakt verder niets uit.
De meeste ouders regelen dat ook wel zo. Zorgverlof etc.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43547018
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dan ben je één vd weiningen
Ben dan ook niet objectief, ben opgevoed door alleen mijn moeder, ouders gescheiden
pi_43547083
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:57 schreef shmoopy het volgende:
Als je niet de eerste tijd bij je baby wil blijven, moet je goudvissen nemen.
idd.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43547303
Ik zou heel graag kinderen willen hebben, maar ik weet ook dat we het financieel niet zouden aankunnen als we niet beiden gaan werken. Dus de meeste posters vinden dan maar dat ik geen kinderen moet nemen?

Zeg dat maar eens tegen iemand zoals mijn zus, die 3 jaar geprobeerd heeft om zwanger te worden, nu eindelijk zwanger is en van haar baas direct het nieuws heeft gekregen dat ze na haar zwangerschapsverlof direct terug verwacht wordt op haar bureau. Borstvoedingsverlof kan ze niet nemen. Een andere job vind je tegenwoordig niet zomaar ff...

Ik vind jullie eigenlijk nogal makkelijk spreken...

Zeker en vast omdat je de situatie van die moeder uit de OP niet kent. Wie weet waarom die vrouw fulltime moet gaan werken...?
pi_43547407
makkelijk ergens over denken? ik heb gewoon een mening en die menig is dat IK vind dat als je een kindje krijgt dat je gewoon moeder moet zijn de eerste maanden zeker en liefst langer. (ja ik ben een oude lul en vind dat een moeder de eerste 4 jaar voor haar kinderen er moet zijn en als de kindjes daarna naar school gaan dat een moeder weer parttime kan gaan werken)

Ik weet ook dat er massa's mensen hier of anders over denken of het financieel niet anders kunnen; prima moeten ze zelf weten alleen is mijn mening nog steeds hetzelfde dan. dat wil niet zeggen dat mensen zich er iets van aan moeten trekken natuurlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:46:28 #108
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43547479
DE, helemaal mee eens, maar ook... als je het neit kan betalen / niet de tijd hebt MOET je niet eens aan kinders beginnen!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_43547489
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:42 schreef leonieke het volgende:
Ik zou heel graag kinderen willen hebben, maar ik weet ook dat we het financieel niet zouden aankunnen als we niet beiden gaan werken. Dus de meeste posters vinden dan maar dat ik geen kinderen moet nemen?

Zeg dat maar eens tegen iemand zoals mijn zus, die 3 jaar geprobeerd heeft om zwanger te worden, nu eindelijk zwanger is en van haar baas direct het nieuws heeft gekregen dat ze na haar zwangerschapsverlof direct terug verwacht wordt op haar bureau. Borstvoedingsverlof kan ze niet nemen. Een andere job vind je tegenwoordig niet zomaar ff...

Ik vind jullie eigenlijk nogal makkelijk spreken...

Zeker en vast omdat je de situatie van die moeder uit de OP niet kent. Wie weet waarom die vrouw fulltime moet gaan werken...?
Eerlijk is eerlijk, ook al is ze er 3 jaar mee bezig geweest het blijft haar eigen keuze.

Wat jij nu eigenlijk zegt is kijk hoe oneerlijk de wereld is, IK kies voor kinderen en mijn BAAS die mij BETAALD verwacht ik dat gewoon kom werken na het normale verlof dat je krijgt bij een bevalling.. wat een rare wereld..
Wederom gevalletje beter nadenken en dan pas doen, ookal is het in dit geval over een lange termijn.
pi_43547564
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:46 schreef Jumparound het volgende:
DE, helemaal mee eens, maar ook... als je het neit kan betalen / niet de tijd hebt MOET je niet eens aan kinders beginnen!
ja dat vind ik ook maar ook dat moeten mensen zelf weten

ik kan alleen wel slecht tegen gejank dan dat je het zo moeilijk hebt want een kind is zo duur...

dat kan je je ook van te voren bedenken natuurlijk en niet elk kind hoeft twee of drie of meer broertjes of zusjes te hebben, als je het er met een niet redt redt je het er met twee zeker wel?

ok kort door de bocht modus weer uit, ik ga maar eens thee zetten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43547624
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja dat vind ik ook maar ook dat moeten mensen zelf weten

ik kan alleen wel slecht tegen gejank dan dat je het zo moeilijk hebt want een kind is zo duur...

dat kan je je ook van te voren bedenken natuurlijk en niet elk kind hoeft twee of drie of meer broertjes of zusjes te hebben, als je het er met een niet redt redt je het er met twee zeker wel?

ok kort door de bocht modus weer uit, ik ga maar eens thee zetten
Eindelijk iemand die het snapt

Soms voel ik me zo alleen
pi_43547633
heb nog ge-edit joh
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43547723
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:50 schreef DarkElf het volgende:
heb nog ge-edit joh
zo dan
pi_43547771
Een kind is trouwens helemaal niet duur, dat is wel zo'n gelul.
Je krijgt busladingen vol met speelgoed, kleertjes en weet ik veel welke zut nog voor dat bubbeke er is,
daarna zit ie aan de tiet, en kost het je alleen maar luiers.

De eerste jaren kost het dus echt geen drol, en tegen de tijd dat ie op zwemles, clubjes en dat soort toestanden moet, is ie groot genoeg om elders opgevangen te worden zodat jij kan werken om dat allemaal te betalen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_43547798
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

zo dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43547835
Ja, of je moet een 'complete, werkelijk onmisbare kinderkamer' willen kopen van een paar duizend euro, maar dat is dan weer je eigen keuze.
En dan is er nog de vraag voor wie je dat doet, voor je kind of voor de buren.
pi_43547862
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:55 schreef shmoopy het volgende:
Ja, of je moet een 'complete, werkelijk onmisbare kinderkamer' willen kopen van een paar duizend euro, maar dat is dan weer je eigen keuze.
En dan is er nog de vraag voor wie je dat doet, voor je kind of voor de buren.
voor het kind natuurlijk

net als de duurste wagen bijv
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43547968
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:55 schreef DarkElf het volgende:

[..]

voor het kind natuurlijk

net als de duurste wagen bijv
Waar je zo gezellie met je skates achteraan kan sjezen, van minstens 1000 euro.
pi_43548016
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:58 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Waar je zo gezellie met je skates achteraan kan sjezen, van minstens 1000 euro.
ja en het is zo fijn dat je kindje ook merkkleding aankan in de wagen want feit is gewoon dat die kwaliteit zoveel beter is en dat is zo belangrijk voor een kind wat alleen in de box ligt, poept, slaapt en gilt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:03:46 #120
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_43548124
Dames, beetje ontopic blijven? Accessoires horen meer in LIF
pi_43548174
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:03 schreef Rtificial het volgende:
Dames, beetje ontopic blijven? Accessoires horen meer in LIF

ok ontopic: maar je bent het wel met me eens hé mede oude zak?
over kinderen krijgen dus niet over de accessoires
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:10:15 #122
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_43548324
Ikke wel.

Schmoops heeft misschien wel gelijk dat ze niet zo duur zijn, maar duur is nogal objectief natuurlijk.

Anyway, Als je kinderen niet kan betalen zonder te werken moet je er m.i. niet aan beginnen. Daarnaast ben ik voorstander van de klassieke rolpatronen, en is het mijn gevoel dat de losgeslagen moraal die heden ten dage zegeviert direct gevolg is van vrijere opvoeding voortkomend uit onvoldoende opvang-resources bínnen het gezin.
pi_43548577
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:46 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, ook al is ze er 3 jaar mee bezig geweest het blijft haar eigen keuze.

Wat jij nu eigenlijk zegt is kijk hoe oneerlijk de wereld is, IK kies voor kinderen en mijn BAAS die mij BETAALD verwacht ik dat gewoon kom werken na het normale verlof dat je krijgt bij een bevalling.. wat een rare wereld..
Wederom gevalletje beter nadenken en dan pas doen, ookal is het in dit geval over een lange termijn.
Hoho! Dat zeg ik nu eens helemaal niet

Ik vind het normaal dat ouders allebei gaan werken als er kinderen zijn en dat die kinderen dus naar een kdv gaan, vind ik ook maar logisch.
Uiteraard betaalt mijn baas mij dus ga ik werken. Niets mis mee. Jullie zitten hier allemaal te zeggen dat je maar moet stoppen met werken. Op dit gebied vind ik de wereld niet oneerlijk. Mensen die jaren moeten proberen om zwanger te worden en er naast de medische rompslomp ook nog eens een financiële kater aan overhouden, DAT noem ik oneerlijk, maar dat is een heel andere discussie.

Ik verschiet nog steeds als ik hier lees hoeveel moeder er parttime thuis zijn of gewoon niet meer gaan werken eens er kinderen zijn. Zo heb ik het alleszins nooit geweten. Als ik eens terugdenk aan de mensen in de straat ging 80% zeker fulltime gaan werken.

Nog beter zelfs: de eerste twee jaar dat ik geboren was, lag mijn ma 90% van de tijd in het ziekenhuis en 'kende' ik haar dus niet. Ik ben ook opgegroeid hoor ik trek ook mijn plan en toen zag ik mijn ma veel minder dan kinderen waarbij de ouders allebei gaan werken.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:17:52 #124
8372 Bastard
Persona non grata
pi_43548612
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:10 schreef Rtificial het volgende:
Ikke wel.

Als je kinderen niet kan betalen zonder te werken moet je er m.i. niet aan beginnen. Daarnaast ben ik voorstander van de klassieke rolpatronen, en is het mijn gevoel dat de losgeslagen moraal die heden ten dage zegeviert direct gevolg is van vrijere opvoeding voortkomend uit onvoldoende opvang-resources bínnen het gezin.
Dus zonder werk, zeg met een uitkering zou je wel een kind mogen hebben van jou? Super
En dan maar afhankelijk zijn van wat de omgeving je wilt geven he.. en met Sinterklaas mag je uitleggen waarom je niet meer kan aanschaffen dan een letter en een hoognodige nieuwe pyama. Misschien wel een muts met Kerst als het er af kan.
Maar hee, je ouders zijn thuis, wat wil je nog meer.
The truth was in here.
pi_43548717
Ik vind het vrij schokkend dat kinderen als een luxeproduct worden gezien. We hebben het hier niet over een handtasje of een leuke slee, maar over iets essentieels in het bestaan (als in: heel normaal, die voortplanting, niet van: iedereen mot een kinderwens van mij)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:21:51 #126
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_43548765
Ehm, ja, wat mij betreft wel ja, zolang je ze kan betalen. Zonder werk, met een voldoende hoge uitkering, precies zoals ik al schreef.
Lees je wel goed?
pi_43548775
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dus zonder werk, zeg met een uitkering zou je wel een kind mogen hebben van jou? Super
En dan maar afhankelijk zijn van wat de omgeving je wilt geven he.. en met Sinterklaas mag je uitleggen waarom je niet meer kan aanschaffen dan een letter en een hoognodige nieuwe pyama. Misschien wel een muts met Kerst als het er af kan.
Maar hee, je ouders zijn thuis, wat wil je nog meer.
Vrij raar dat jij denkt dat mensen met een uitkering geen kinderen zouden mogen hebben. Zijn ze meer afhankelijk van bijstand met kinderen dan? De bijstand gaat er niet van omhoog hoor.
pi_43548884
Nee, maar ik vind het ook vrij raar om te beweren dat mensen die gaan werken geen kinderen op de wereld moeten zetten. Heel veel mensen zijn op die manier opgevoed hoor en die trekken ook allemaal hun plan.

En ja, ik wil kinderen en nee, ik wil daarom niet gedoemd worden tot thuiszitten tot mijn kind 4 jaar is en volledige dagen naar school gaat. Het leven is daar volgens mij tegenwoordig gewoon te duur voor.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:26:33 #129
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_43548914
Zeg, mensen mogen toch hun eigen mening in dit opzicht er op na houden? Ik heb er verder geen moeite mee dat jij dat zo ziet, en dat zo doet. Zelf denk ik er anders over.
pi_43548960
Tuurlijk en daarover wordt toch een discussie gevoerd? Gaat meestal over verschillende meningen.

Mijn mening is anders dan die van de meeste hier. Mag ik ze dan niet zeggen? Of hebben jullie hier liever topics met allemaal dezelfde meningen?
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:28:01 #131
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_43548976
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:44 schreef DarkElf het volgende:
makkelijk ergens over denken? ik heb gewoon een mening en die menig is dat IK vind dat als je een kindje krijgt dat je gewoon moeder moet zijn de eerste maanden zeker en liefst langer. (ja ik ben een oude lul en vind dat een moeder de eerste 4 jaar voor haar kinderen er moet zijn en als de kindjes daarna naar school gaan dat een moeder weer parttime kan gaan werken)

Ik weet ook dat er massa's mensen hier of anders over denken of het financieel niet anders kunnen; prima moeten ze zelf weten alleen is mijn mening nog steeds hetzelfde dan. dat wil niet zeggen dat mensen zich er iets van aan moeten trekken natuurlijk
De stelling van Mwatanabu wordt al direct bevestigd
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_43548990
@ leoniek: ja dat zou best lekker zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:32:50 #133
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_43549123
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:27 schreef leonieke het volgende:
Tuurlijk en daarover wordt toch een discussie gevoerd? Gaat meestal over verschillende meningen.

Mijn mening is anders dan die van de meeste hier. Mag ik ze dan niet zeggen? Of hebben jullie hier liever topics met allemaal dezelfde meningen?
Heb je helemaal gelijk in

Mijn emotie nam zojuist de overhand, reagerend op de waardering 'vrij raar' in je eerdere post.

Maar je hebt helemaal gelijk, geen discussie zonder verschillende meningen
pi_43549131
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:28 schreef DarkElf het volgende:
@ leoniek: ja dat zou best lekker zijn
Kunnen we dat dan standaard toevoegen aan de OP's? Moet ik mijn energie niet steken in tekst typen
pi_43549166
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:33 schreef leonieke het volgende:

[..]

Kunnen we dat dan standaard toevoegen aan de OP's? Moet ik mijn energie niet steken in tekst typen
Bon plan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43549511
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Bon plan
Ze moesten mij direct blauw kleuren met mijn schitterende ideeën
pi_43549737
Wil toch nog even snel reageren op Mwanatabu,

Kinderen zijn, hoe (in eerste instantie) triest dit ook moge klinken, weldegelijk een luxe "artikel".

Artikel is natuurlijk niet van toepassing, maar kinderen mogen best als een luxe worden gezien, en ja, als je er geen geld voor hebt moet je geen kinderen nemen, kan het niet vaak genoeg zeggen.

Ik vind jou eerder overkomen alsof je persé kinderen moet krijgen, je wil toch kinderen mede omdat je ze een goede toekomst gunt? net alsof kinderen een leuke toekomst tegemoet gaan met ouders die zelden thuis zijn en ondanks dat ook nog eens geen geld hebben om fatsoenlijk te eten, je leest toch wel de krant hoop ik? gelezen dat er nu meer voedselbanken zijn (waar mensen dus ook gebruik van maken) sinds in weet ik hoeveel jaar? Misschien wel mede door de "hop nog een kind" mentaliteit.
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:19:53 #138
38393 Fwuffy
That was fucking trippy
pi_43550537
neem dan geen kinderen, als je geen tijd hebt ervoor te zorgen
"No matter where you are... Everyone is always connected" ~Lain
pi_43550656
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:41 schreef shmoopy het volgende:
Het blijft een kwestie van willen, want er staat niemand met een geweer tegen je slaap dat je moet gaan werken.
Het heeft simpelweg allemaal te maken met de keuzes die je maakt.
Het leven is duur geworden, ja, dat merken we allemaal, maar als jij dat huis wil kopen, of die auto wil rijden of die dure vakantie wil, dan moet je zorgen dat je allebei werkt anders red je het niet.

Die keuze heb je gemaakt voordat je kinderen kreeg, en dan is zo'n kind er, en dan merk je dat je niet een stap terug kunt doen, want dan zijn de vaste lasten niet meer op te brengen.

Maar dat is nog steeds een gevolg van de keuzes die je zelf hebt gemaakt.
Dus als je niet genoeg verdient moet je maar geen kinderen nemen.
pi_43551096
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:23 schreef Paardesnikkel het volgende:

[..]

Juistem, je bent slimmer dan je naam je doet lijken
pi_43551161
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:23 schreef Paardesnikkel het volgende:

[..]

Als je het echt niet kunt betalen, zou ik het idd buitengewoon onverstandig vinden, ja, daar valt toch niets op af te dingen?
Als je het denkt enigszins te kunnen redden zou ik zeggen: doen.

Nogmaals, het zijn keuzes.
Ik heb nog geen kind ongelukkig gezien omdat ie niet in de nieuwste Oilily-kleertjes loopt, piest of poept, of het op een brullen zet omdat papa 'm in z'n Maxi-Cosi in een wat ouder autootje laat zitten.

Dat het tegenwoordig bittere noodzaak lijkt geworden om allebei fulltime te werken en je kind op een creche te doen is gewoon gelul wat mensen elkaar aan hebben gepraat omdat ze álles willen hebben.
Je hebt zelf die levensstandaard gecreëerd en wil of kan dan geen stapje meer terug doen.
pi_43551486
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:39 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Als je het echt niet kunt betalen, zou ik het idd buitengewoon onverstandig vinden, ja, daar valt toch niets op af te dingen?

Ik heb nog geen kind ongelukkig gezien omdat ie niet in de nieuwste Oilily-kleertjes loopt, piest of poept, of het op een brullen zet omdat papa 'm in z'n Maxi-Cosi in een wat ouder autootje laat zitten.

Dat het tegenwoordig bittere noodzaak lijkt geworden om allebei fulltime te werken en je kind op een creche te doen is gewoon gelul wat mensen elkaar aan hebben gepraat omdat ze álles willen hebben.
Je hebt zelf die levensstandaard gecreëerd en wil of kan dan geen stapje meer terug doen.
Met dat laatste ben ik het wel eens, maar ik vind ook dat het goed is dat beide ouders in staat zijn om in hun onderhoud te voorzien. Er wordt tegenwoordig te veel gescheiden om daar makkelijk over te doen. Mijn moeder was thuismoeder, en na de scheiding van mijn ouders hebben we het toch behoorlijk krap gehad, mede omdat mijn moeder amper een fatsoenlijke baan kon vinden.
En ik vind het idd ook belangrijk dat ik mezelf kan blijven ontplooien. Niet ten koste van mijn kind, dus wij hebben ook een middenweg weten te vinden waardoor ze maar 1 dag naar het KDV moet (en dat betekent idd een flinke stap terug qua financien) maar mijn kind heeft ook niets aan een vader of moeder die diepongelukkig thuis zit omdat dat 'moet en zo hoort'. 'Neem' dan geen kinderen? Jawel, want wij willen het allemaal hebben en het kan, verantwoord, vind ik.

Uiteindelijk moet iedereen dat zelf verantwoorden, en denk ik dat de 5 dagen per week naar KDV, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, nog steeds de uitzonderingen zijn. Ik ken ze tenminste niet, terwijl bijvoorbeeld mijn collega's best veel werken. Toch gaan hun kinderen niet meer dan 3 dagen. In Nederland is het percentage mensen dat parttime werkt dan ook erg hoog. Heel anders dan in Belgie (Leonieke ) bijvoorbeeld.

Trouwens, als iedereen zou doen zoals hier gesuggereerd wordt, geen kinderen nemen als het financieel niet mogelijk is om van 1 baan te leven, dan zouden er niet veel kinderen meer geboren worden, en dan hebben wij in NL een heel ander probleem. Wie veegt dan later onze bejaarde reet af?

[ Bericht 0% gewijzigd door linda856763 op 14-11-2006 19:07:06 ]
Eva
pi_43551587
quote:

[..]

Maar we hadden het hier ook over parttimers. Mensen die een beetje verdienen om hun kinderen ook een beetje toekomst en plezier te kunnen bieden. Ben eerlijk gezegd benieuwd welke kinderen gelukkiger zijn. Kinderen die een dag (of 2) naar kinderopvang om daar met leeftijd genootjes om te gaan(the pain, the horror) maar daardoor wel lekker op vakantie kunnen en verder alles hebben wat een hartje begeerd, of de kindertjes die nooit op vakantie kunnen en tandestokers als speelgoed hebben, maar die wel de hele dag met mama naar de geraniums kunnen staren. Ik bedoel, als we toch alles tot in de extremen gaan trekken en het niet nodig vinden om te nuanceren he?
pi_43551631
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:50 schreef linda856763 het volgende:

Trouwens, als iedereen zou doen zoals hier gesuggereerd wordt, geen kinderen nemen als het financieel niet mogelijk is om van 1 baan te leven....
Is nooit gezegd, het gaat om het kind goed opvoeden (zelf, de ouders dus!) en genoeg tijd aan het kind besteden, hoeft dus niet 24/7 te zijn.
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:55:06 #145
8372 Bastard
Persona non grata
pi_43551677
quote:

[..]

Je kunt het altijd doen.. ik vind dat geld eigenlijk geen rol speelt daarbij.
Ja het kost geld ja, maar dat valt echt wel allemaal mee hoor, trouwens je groeit er in.
Ik zie bijstandsmoeders met 3 kinderen, alle eindjes aan elkaar knopen maar ze zou geen kind willen missen neem dat maar aan!

Laat de mensen ajb even lekker zelf bepalen of ze kinderen willen, en dan ook om de juiste keuze.. ze hebben liefde en aandacht nodig, als je aan die voorwaarden niet kan voldoen, DAN pas zou je je moeten afvragen of het wel verstandig is om kinderen 'te nemen', en niet laat mn budget het toe .
The truth was in here.
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:01:53 #146
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_43551929
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:10 schreef Rtificial het volgende:
Ikke wel.

Schmoops heeft misschien wel gelijk dat ze niet zo duur zijn, maar duur is nogal objectief natuurlijk.

Anyway, Als je kinderen niet kan betalen zonder te werken moet je er m.i. niet aan beginnen. Daarnaast ben ik voorstander van de klassieke rolpatronen, en is het mijn gevoel dat de losgeslagen moraal die heden ten dage zegeviert direct gevolg is van vrijere opvoeding voortkomend uit onvoldoende opvang-resources bínnen het gezin.
Wie kan er nou wel z'n kinderen betalen zonder te werken? (Behalve dan als je een uitkering hebt, maar dat zal vast ook niet de bedoeling zijn). En als het hier alleen over de moeders gaat dan zou ik de mensen die vinden dat de kinderen voor mama zijn aanraden om naar de jaren '50 te emigreren.

Verder ben ik het wel eens met degene die zei dat je het als ouders tegenwoordig niet meer goed kan doen. Werk je als vrouw niet dan ben je ouderwets, werk je teveel dan ben je een een carrièrejagende trut en werk je een paar dagen dan is het of zielig dat je geen carrière kan maken zo, of zielig dat je niet rijk genoeg bent om thuis te blijven.

* Jojogirl heeft een zoontje van 5 maanden, dat sinds dat ie 12 weken is 3 dagen per week naar de creche gaat en werkt 4 dagen.
En als iemand daar problemen mee heeft, boeiend... Het is ons leven en wij zijn er gelukkig mee.
pi_43551985
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je kunt het altijd doen.. ik vind dat geld eigenlijk geen rol speelt daarbij.
Ja het kost geld ja, maar dat valt echt wel allemaal mee hoor, trouwens je groeit er in.
Ik zie bijstandsmoeders met 3 kinderen, alle eindjes aan elkaar knopen maar ze zou geen kind willen missen neem dat maar aan!

Laat de mensen ajb even lekker zelf bepalen of ze kinderen willen, en dan ook om de juiste keuze.. ze hebben liefde en aandacht nodig, als je aan die voorwaarden niet kan voldoen, DAN pas zou je je moeten afvragen of het wel verstandig is om kinderen 'te nemen', en niet laat mn budget het toe .
Onverantwoord, en je voorbeeld slaat ook nergens op tuurlijk gaat een moeder haar kinderen niet afgeven, maar hoe dat is weet je natuurlijk niet als je ze nooit hebt gehad, dus niet relevant.
pi_43552497
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:03 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Onverantwoord,
Onvoorwaardelijke liefde richting je kind is onverantwoord?
Typische mensen toch. Als ze lezen dat mama er 7 dagen in de week is, dan is het goed. Het maakt verder niet uit of het kind 7 dagen in de week laag vliegt door de huiskamer, en s'avonds in de reet genomen wordt door papa. Als mensen maar weten dat mama er is.
pi_43552718
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Laat de mensen ajb even lekker zelf bepalen of ze kinderen willen,.......
doen we ook, we geven alleen een mening.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43552842
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:53 schreef Chr0nicle het volgende:
Wil toch nog even snel reageren op Mwanatabu,

Kinderen zijn, hoe (in eerste instantie) triest dit ook moge klinken, weldegelijk een luxe "artikel".

Artikel is natuurlijk niet van toepassing, maar kinderen mogen best als een luxe worden gezien, en ja, als je er geen geld voor hebt moet je geen kinderen nemen, kan het niet vaak genoeg zeggen.

Ik vind jou eerder overkomen alsof je persé kinderen moet krijgen, je wil toch kinderen mede omdat je ze een goede toekomst gunt? net alsof kinderen een leuke toekomst tegemoet gaan met ouders die zelden thuis zijn en ondanks dat ook nog eens geen geld hebben om fatsoenlijk te eten, je leest toch wel de krant hoop ik? gelezen dat er nu meer voedselbanken zijn (waar mensen dus ook gebruik van maken) sinds in weet ik hoeveel jaar? Misschien wel mede door de "hop nog een kind" mentaliteit.
Ik heb eerder al gezegd dat ik dat helemaal niet vind, maar dat ik ten eerste vind dat kinderen bij het leven horen, dat het helemaal niet abnormaal zou moeten zijn om ze te krijgen. En met een uitkering kun je kinderen goed onderhouden hoor, als je op je tellen past, heb het zelf mogen ondervinden. Dus: geen vakantie en nieuwe kleren, de kinderen kwamen niets tekort! (En idd al helemaal geen aandacht).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')