dat vraag ik me ook wel eens afquote:Op maandag 13 november 2006 10:28 schreef Colnago het volgende:
maar waarom beginnen zulke mensen dan aan kinderen?
ligt eraanquote:Op maandag 13 november 2006 10:30 schreef tonks het volgende:
10 weken. is de periode dat je thuis mag blijven van het werk al niet langer dan 10 weken?
Dat vroeg ik ook al maar ze zei dat de carriere waarschijnlijk belangrijk genoeg was om eerder aan de slag te gaan.quote:Op maandag 13 november 2006 10:30 schreef tonks het volgende:
10 weken. is de periode dat je thuis mag blijven van het werk al niet langer dan 10 weken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
Maar als je niet graag thuis zit kun je toch beter geen kinderen nemen of moet dat om erbij te kunnen horen?quote:Op maandag 13 november 2006 10:46 schreef linda856763 het volgende:
http://www.babysabbatical.nl/petitie.html
Hier is een petitie die je kunt tekenen... Want helaas is het in NL nog zo dat het verlof niet langer duurt. Dus veel mensen hebben geen keus, als ze hun baan willen behouden.
Ik vind het fijn om weer aan het werk te kunnen, ik kan bijna niet wachten, maar dan is mijn man thuis, meestal. Maar men voor mij heeft besloten dat ik 16 weken thuis moet zitten rond de bevalling, en ik word daar niet echt gelukkig van. Dus ik ben ook erg voor het voorstel wat laatst gedaan is in de 2e kamer om vrouwen de mogelijkheid te geven een deel van het zwangerschaps/bevallingsverlof over te doen aan de partner.
wat zij zegt.quote:Op maandag 13 november 2006 10:57 schreef shmoopy het volgende:
Als je niet de eerste tijd bij je baby wil blijven, moet je goudvissen nemen.
Ik denk niet dat het een kwestie van niet willen is.quote:Op maandag 13 november 2006 10:57 schreef shmoopy het volgende:
dat is wel heel erg kort door de bocht.quote:Op maandag 13 november 2006 10:57 schreef shmoopy het volgende:
Dus als iemand ervoor kiest, om een kind te "nemen" en het kind twee dagen per week naar een KDV te brengen, dan heeft diegene dat gedaan uit egoistisch motief?quote:Op maandag 13 november 2006 11:25 schreef SHE het volgende:
juist ja, kinderwens..en een kind 'neem' je hopelijk niet uit louter egoistisch motief.
Maar dat is dus al wat genuanceerder.quote:Op maandag 13 november 2006 11:41 schreef shmoopy het volgende:
Het blijft een kwestie van willen, want er staat niemand met een geweer tegen je slaap dat je moet gaan werken.
Het heeft simpelweg allemaal te maken met de keuzes die je maakt.
Het leven is duur geworden, ja, dat merken we allemaal, maar als jij dat huis wil kopen, of die auto wil rijden of die dure vakantie wil, dan moet je zorgen dat je allebei werkt anders red je het niet.
Die keuze heb je gemaakt voordat je kinderen kreeg, en dan is zo'n kind er, en dan merk je dat je niet een stap terug kunt doen, want dan zijn de vaste lasten niet meer op te brengen.
Maar dat is nog steeds een gevolg van de keuzes die je zelf hebt gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |