abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43500616
Ik sprak vanmorgen een meisje die naar haar werk ging.
Ze werkte in de kinderopvang en zij had kinderen vanaf 10 weken om te verzorgen.
Dat is toch niet normaal of ben ik ouderwets?

Ze vertelde ook nog dat er ook mensen zijn die hun kinderen 5 dagen per week van 09.00 tot 18.00 naar de kinderopvang brengen omdat hun carriere waarschijnlijk heel erg belangrijk is maar waarom beginnen zulke mensen dan aan kinderen?
Audaces fortuna juvat
  maandag 13 november 2006 @ 10:30:02 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43500660
Ben het met je eens. Ik zou nooit mijn kinderen door anderen willen laten opvoeden. Want daar komt het op neer. Wat dat betreft ben ik ook erg ouderwets.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_43500674
10 weken . is de periode dat je thuis mag blijven van het werk al niet langer dan 10 weken?
  maandag 13 november 2006 @ 10:30:47 #4
97348 Matness
Matt about you
pi_43500675
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:28 schreef Colnago het volgende:
maar waarom beginnen zulke mensen dan aan kinderen?
dat vraag ik me ook wel eens af
zeker als je je kind van 10 weken al vaak en lang weg moet brengen.
pi_43500783
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:30 schreef tonks het volgende:
10 weken . is de periode dat je thuis mag blijven van het werk al niet langer dan 10 weken?
ligt eraan

Zwangerschapsverlof duurt 16 weken.
Je mag kiezen of je 4 weken voor de bevalling stopt met werken of 6 weken. Kies je voor 6 weken dan moet je dus weer hervatten als je baby 10 weken oud is.
pi_43500793
10 weken na de bevalling houdt voor veel moeders het zwangerschapsverlof weer op. Dus ja, dan gaan veel baby's naar de kinderopvang.

Het is zo dubbel he. Aan de ene kant zijn er mensen die roepen dat het belachelijk is dat je thuiszit, ga je eigen geld verdienen, wees niet zo afhankelijk van je vent, en aan de andere kant zijn er mensen die het belachelijk vinden dat je je kinderen naar de kinderopvang brengt.
Ik vind dat er voor beiden wat te zeggen valt.
Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat er wat te kiezen valt. We hebben flexibele werkgevers, financiele ruimte om minder te werken. Mijn man gaat 50% werken, in ieder geval voor een jaar (sja, wel de 'doodsteek' voor je carriere roepen veel mensen dan) en ik ga 80% werken. Onze dochter gaat vanaf dat ze 12 weken is, 1 dag per week naar het kdv. (maar, zegt men dan, dan kan ze niet goed wennen aan het kdv, minimum is voor veel kdv's daarom 2 dagen)

Kortom, het is nooit goed!
Eva
  maandag 13 november 2006 @ 10:38:14 #7
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_43500865
Ik vind het heel vroeg.
Zelf zou ik daar toch even iets langer mee wachten, maar goed, dat is mijn mening.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_43501042
http://www.babysabbatical.nl/petitie.html

Hier is een petitie die je kunt tekenen ... Want helaas is het in NL nog zo dat het verlof niet langer duurt. Dus veel mensen hebben geen keus, als ze hun baan willen behouden.
Ik vind het fijn om weer aan het werk te kunnen, ik kan bijna niet wachten, maar dan is mijn man thuis, meestal. Maar men voor mij heeft besloten dat ik 16 weken thuis moet zitten rond de bevalling, en ik word daar niet echt gelukkig van. Dus ik ben ook erg voor het voorstel wat laatst gedaan is in de 2e kamer om vrouwen de mogelijkheid te geven een deel van het zwangerschaps/bevallingsverlof over te doen aan de partner.
Eva
pi_43501156
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:30 schreef tonks het volgende:
Dat vroeg ik ook al maar ze zei dat de carriere waarschijnlijk belangrijk genoeg was om eerder aan de slag te gaan.
Audaces fortuna juvat
  maandag 13 november 2006 @ 10:51:30 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_43501164
www.men.nl
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_43501252
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:46 schreef linda856763 het volgende:
http://www.babysabbatical.nl/petitie.html

Hier is een petitie die je kunt tekenen ... Want helaas is het in NL nog zo dat het verlof niet langer duurt. Dus veel mensen hebben geen keus, als ze hun baan willen behouden.
Ik vind het fijn om weer aan het werk te kunnen, ik kan bijna niet wachten, maar dan is mijn man thuis, meestal. Maar men voor mij heeft besloten dat ik 16 weken thuis moet zitten rond de bevalling, en ik word daar niet echt gelukkig van. Dus ik ben ook erg voor het voorstel wat laatst gedaan is in de 2e kamer om vrouwen de mogelijkheid te geven een deel van het zwangerschaps/bevallingsverlof over te doen aan de partner.
Maar als je niet graag thuis zit kun je toch beter geen kinderen nemen of moet dat om erbij te kunnen horen?
Audaces fortuna juvat
pi_43501307
Als je niet de eerste tijd bij je baby wil blijven, moet je goudvissen nemen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_43501375
Heel slecht, als je voor een kind kiest moet je er ook voor het kind zijn.

Man of vrouw iemand moet thuis blijven. En niet na tien weken het kind dumpen bij de kinderopvang.
  † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 11:05:45 #14
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_43501469
10 weken is veel te vroeg. Zo'n babietje heeft zn moeder nodig en niet een of andere juf.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_43501493
Voor je het weet drop je een eitje en een zaadje bij de kinderopvang en 9 jaar later kan je een kindje komen ophalen
  maandag 13 november 2006 @ 11:07:27 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43501509
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:57 schreef shmoopy het volgende:
wat zij zegt.
pi_43501863
quote:
Ik denk niet dat het een kwestie van niet willen is.
Ik vind ook dat je zo veel mogeljik bij "de kleine" moet zijn.
Maar sommige vrouwen worden gewoon gedwongen om te werken, anders komt er geen brood op de plank. Maar moet je daarom maar de kinderwens negeren?

Ik snap denk ik je standpunt, maar zoals je het stelt, zo simpel is het gewoonweg niet.
  maandag 13 november 2006 @ 11:25:16 #18
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43501984
juist ja, kinderwens..en een kind 'neem' je hopelijk niet uit louter egoistisch motief.
pi_43502117
quote:
dat is wel heel erg kort door de bocht.

soms is het ook een kwestie van niet kunnen ipv niet willen

(overigens vind ik zelf dat als het kan het goed is zoveel mogelijk bij je kind te zijn. Al ben ik wel van mening dfat een KDV of PSZ heel goed kan zijn voor kinderen. Alleen niet voor 10 weken oude baby's)
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_43502483
Het blijft een kwestie van willen, want er staat niemand met een geweer tegen je slaap dat je moet gaan werken.
Het heeft simpelweg allemaal te maken met de keuzes die je maakt.
Het leven is duur geworden, ja, dat merken we allemaal, maar als jij dat huis wil kopen, of die auto wil rijden of die dure vakantie wil, dan moet je zorgen dat je allebei werkt anders red je het niet.

Die keuze heb je gemaakt voordat je kinderen kreeg, en dan is zo'n kind er, en dan merk je dat je niet een stap terug kunt doen, want dan zijn de vaste lasten niet meer op te brengen.

Maar dat is nog steeds een gevolg van de keuzes die je zelf hebt gemaakt.
pi_43502518
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:25 schreef SHE het volgende:
juist ja, kinderwens..en een kind 'neem' je hopelijk niet uit louter egoistisch motief.
Dus als iemand ervoor kiest, om een kind te "nemen" en het kind twee dagen per week naar een KDV te brengen, dan heeft diegene dat gedaan uit egoistisch motief?

BTW, ik denk dat er geen persoon op deze wereld rondloopt die niet uit egoistische motieven is ontstaan.
Alle kinderwens is egoistisch.
pi_43502570
IK heb de oplossing . het is zo simpel!!! alle moeders moeten bij de kinderopvang gaan werken
pi_43502599
Als je geen recht hebt op een uitkering meer, dan zal je wel moeten werken!
En niet zozeer voor de auto, maar meer om een boterham te kunnen eten
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_43502614
Je wil het beste voor je kind, en het beste voor je kind is niet het hele dagen in de armen van een wildvreemde duwen en er zelf niet zijn.

Het beste voor je kind is dat de moeder (of anders de vader) er iig het eerste jaar gewoon is, een kind moet hechten nl.

Dan neem je dus maar een (gedeelde) sabbatical.
Je weet van te voren dat je een kind wil, dan kun je daar mooi eerst voor gaan sparen.
pi_43502640
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:41 schreef shmoopy het volgende:
Het blijft een kwestie van willen, want er staat niemand met een geweer tegen je slaap dat je moet gaan werken.
Het heeft simpelweg allemaal te maken met de keuzes die je maakt.
Het leven is duur geworden, ja, dat merken we allemaal, maar als jij dat huis wil kopen, of die auto wil rijden of die dure vakantie wil, dan moet je zorgen dat je allebei werkt anders red je het niet.

Die keuze heb je gemaakt voordat je kinderen kreeg, en dan is zo'n kind er, en dan merk je dat je niet een stap terug kunt doen, want dan zijn de vaste lasten niet meer op te brengen.

Maar dat is nog steeds een gevolg van de keuzes die je zelf hebt gemaakt.
Maar dat is dus al wat genuanceerder.
Het is en blijft inderdaad een kwestie van keuzes maken.
Maar de keuze van een KDV (voor een beperkt aantal dagen per week) maakt iemand niet egoistisch.
Daar denk je ook over na en die keuze maak je ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')