Niks mis mee hoor, mensen mogen best een beetje moeite te doen om te vinden wat ook de moeite waard is.quote:
Shake handje, ik heb geen sterke wil maar wel een kaartje...quote:
In het kader van 'er is volgend jaar nog zoveel meer dat gekocht moet worden' wou ik een stukje zelfbeheersing tonen. Maar goed, dat was er dit jaar ook en heeft me er niet van kunnen weerhouden om Depeche Mode vijf keer te gaan zien. En ik wil straks niet voor 1000 euro spijt hebben dat ik een tweede formidabel concert heb gemist...quote:Op maandag 13 november 2006 18:19 schreef Reena het volgende:
Hahahahaha, en je zou niet kopen...waarom wilde je eigenlijk niet?
Ik denk dat je "Driver Down" bedoeld? Dat staat ook op de tracklist als Trent Reznor ipv Nine Inch Nails. Briljant nummer, heerlijk gitaarnummer, dat echt naar een climax toewerkt. De vonken vliegen ervan af.quote:Op maandag 13 november 2006 15:23 schreef EdPowers het volgende:
NIN is super! Kennen jullie als fans toevallig ook dat nummer dat T.R. heeft geschreven voor die film van David Lynch: Lost Highway??
Die goser kan alles!
Oh ja dat ken ik. Ik ga ook naar Londen en nu blijken ze daar niet 2 maar 4 concerten te spelen...en ik sta voor het dilemma gaan of niet gaan, maar ja...ik ben er dan eenmaal, kan net zo goed 3 dagen ofzo langer blijven, toch? Maar ik weet niet of mijn credit card daar mee eens is....quote:Op maandag 13 november 2006 20:52 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
In het kader van 'er is volgend jaar nog zoveel meer dat gekocht moet worden' wou ik een stukje zelfbeheersing tonen. Maar goed, dat was er dit jaar ook en heeft me er niet van kunnen weerhouden om Depeche Mode vijf keer te gaan zien. En ik wil straks niet voor 1000 euro spijt hebben dat ik een tweede formidabel concert heb gemist...![]()
Waar heb je ze nu vandaan, officiele site?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:55 schreef rupicola het volgende:
Ik ben zaterdagochtend danig teleurgesteld door Ticketmaster, dus ging nu even naar de officiele website om te kijken waar en wanneer de UK gigs waren, toen ik opeens zag dat ze nog speciale "spiral tickets" hadden voor Paradisio. Dus hoewel ik niet van de snelsten ben, heb ik nu toch maar mooi 2 tickets kunnen scoren - dat maakt de rest van de maand helemaal goed![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 13 november 2006 21:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hm, had me toch moeten afvragen waarom het NIN-topic telkens in MyAcT stond... kom er nl nu pas achter dat de band in Paradiso speelt.
Yep: me eerst lid gemaakt (voor $25 + nog eens $10 om wat rotzooi te laten opsturen) en dan tickets gekocht voor iets van een $65/stuk. Je kan op de website zien voor welke optredens er nog "spiral" tickets beschikbaar zijn, misschien zitten er wel nog plaatsen tussen die dichterbij zijn dan 1100 km?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:01 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Waar heb je ze nu vandaan, officiele site?
het was al weken bekendquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]![]()
das niet zo slim dan, om in die paar weken dat 't bekend was niet 1 keer op het topic te klikken![]()
Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk. Twee shows in dezelfde club en dan naar een andere in hetzelfde land om daar de boel op te zetten? Er zit niet voor niets enig tijdbestek tussen de landen.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:25 schreef Reena het volgende:
Lijkt me onwaarschijnlijk als je naar het tourschema kijkt, maar er moeten nog een paar data bevestigd worden (waaronder 2 extra concerten in Londen), dus wie weet...er is nog een gat tussen keulen en brussel
Maar daar vraag je dan toch een beetje omquote:Op woensdag 15 november 2006 14:49 schreef Devlinsect het volgende:
Hopelijk spelen ze niet keer op keer dezelfde setlist zoals in de fragile shows of WT american tour. Dat zou balen zijn als je NIN meerdere keren ziet in deze tour.
Ja, eigelijk wel. Meestal is het midden van de setlist en de afsluiters gelijk.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:04 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Maar daar vraag je dan toch een beetje om![]()
We're In This 2gether zal niet gespeeld worden, omdat Reznor die plaat kapot heeft geproduceerd. Ook de vele lagen gitaar en de pitch van de zang is daarbij een live probleem.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:41 schreef Reena het volgende:
Volgens mij probeerden ze in Amerika wel de setlist een beetje te veranderen, maar ik heb eerlijk gezegd niet opgelet...ik weet wel dat TR in een chat zei dat ze het proberen af te wisselen omdat ze ook zien dat veel fans meerdere shows bezochten, plus het is natuurlijk ook wel leuk voor de band zelf....favo setlist...ga ik even over nadenken...in ieder geval the great below, sunspots en we're in this together...oh en the perfect drug (maar die laatste twee zullen waarschijnlijk nooit live gedaan worden, perfect drug zeker niet haha)
Plus dat Josh zijn armen er dan afvallen...quote:Op woensdag 15 november 2006 16:31 schreef Devlinsect het volgende:
The Perfect Drug zal never nooit niet worden live gespeeld, omdat Reznor de lyrics vind zuigen en het een track was die hij maakte voor een film. Ook was hij op het moment van schrijven van de song in een 'state of mind' waar hij niet meer in wil zitten.
quote:Op woensdag 15 november 2006 19:58 schreef StefanP het volgende:
NIN was ooit goed, maar tegenwoordig vind ik het niet om aan te horen. Wat een emo-zeikmuziek zeg, zonder ook maar een toontje agressie of lust zoals vroeger.
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem moet zijn van The Perfect Drug.. zo moeilijk is het liedje niet (net als where is everybody.. trent is niet zo gek op zn eigen TF materiaal) En die drumsolo gaat makkelijk.. tis maar een heel kort stukje. Het hoeft ook niet 1:1 zoals het album. Daar staan live nin shows ook nooit om bekend. Een leuke interpretatie zie ik wel zitten.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:00 schreef Kimsomnia het volgende:
[..]
Plus dat Josh zijn armen er dan afvallen...![]()
Mag ik dan in de 'Nog nooit live gespeeld en ik snap heus wel waarom maar ik wil het gewoon!'-categorie:Where is everybody?
![]()
Daar ben ik het voor 70% mee eens als je het laatste album luistert. Dat zwarte haar van hem kon echt niet meer. En het laatste album is meer synthpop emo whatever zonder één agressief nummer. You Know Who You are op het laatste album of hoe dat nummer ook heet, is niet agressief IMHO. Zeker niet door het woordje 'fucking' erin te roepen.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:58 schreef StefanP het volgende:
NIN was ooit goed, maar tegenwoordig vind ik het niet om aan te horen. Wat een emo-zeikmuziek zeg, zonder ook maar een toontje agressie of lust zoals vroeger.
www.nin.com uiteraardquote:Op donderdag 16 november 2006 11:33 schreef ZwarteMagika het volgende:
Toch knap dat NIN binnen 10 minuten uitverkoopt terwijl het eigenlijk nergens duidelijk wordt gepromootAls je er echt naar op zoek gaat kom je overal berichten tegen op internet, maarja als je het niet verwacht..
Zonder dit topic had ik het ook niet eens op tijd geweten
quote:Op donderdag 16 november 2006 11:48 schreef ZwarteMagika het volgende:
Starfuckers is idd een flutnummer, snap niet dat ze die nog spelen..
Ik ben niet zo'n die hard fan die de NIN sites in de gaten houdtHeel af en toe kijk ik eens, maar niet op de goede momenten in ieder geval
quote:Op donderdag 16 november 2006 11:59 schreef ZwarteMagika het volgende:
(m'n vriend: 'wie is Doontje?)
Quazi - depressieve teksten, beetje gitaar, beetje synth. Voor de rest verwijs ik je naar wikipediaquote:Op donderdag 16 november 2006 12:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De term 'emo' wordt echt te pas en te onpas gebruiktIk wil wel eens weten wat in dit geval de kenmerken zijn van de huidige NINsound die betrekking hebben op die term.
Dan is Depeche Mode en Joy Division bijv. ook emoquote:Op donderdag 16 november 2006 13:04 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Quazi - depressieve teksten, beetje gitaar, beetje synth. Voor de rest verwijs ik je naar wikipedia![]()
Ff voor de duidelijkheid. Ik heb hekel aan termen als emo, industrial of wat dan ook. Het wordt over het algemeen genoemd door journalisten die een label willen plakken aan de band. En daar ga ik in mee. Een 40 jarige muzikant met een zwarte lok voor het hoofd die in een microfoon quazi depri teksten staat te zingen, is emo.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dan is Depeche Mode en Joy Division bijv. ook emoEven voor de duidelijkheid: emo is een term die binnen de hardcore/punk al jaren slaat op een wenerige variant van het genre. Nu het met bands als Panic at the Disco populair geworden is, is die term opeens een label geworden voor alle muziek waar een soort van emotionele lading aan kleeft? Ik denk het niet. Nine Inch Nails is nog gewoon Nine Inch Nails, maar nu minder agressief maar niet minder industrial. Het is juist opgewekter dan vroeger. Volgens jouw beschrijving zou Pretty Hate Machine ook emo moeten zijn want immers: depriteksten (Something I Can Never Have), beetje gitaar, beetje synths...
http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28music%29
Er van uitgaande dat de term industrial ooit bedacht is voor bands als Throbbing Gristle en Cabaret Voltaire mag je al het werk van NIN toch wel industrial noemenquote:Op donderdag 16 november 2006 13:22 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Industrial is Broken en TDS. Andere albums vind ik weer niet. Uitgaande dat Industrial Skinny Puppy, Ministry, Pig, Lard etc etc. rijtje zal zijn.
Throbbing Gristle en CV vind ik chaotischer, meer sample based, minder pop dan NIN. Ach, het is welk label je eraan wilt plakkenquote:Op donderdag 16 november 2006 13:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de term industrial ooit bedacht is voor bands als Throbbing Gristle en Cabaret Voltaire mag je al het werk van NIN toch wel industrial noemen
Oke, even terug naar het eerste NIN album (en de demo cd).quote:Op donderdag 16 november 2006 13:04 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Quazi - depressieve teksten, beetje gitaar, beetje synth. Voor de rest verwijs ik je naar wikipedia![]()
Misschien zeg ik het niet, ik bedoel het wel. Synthpop is PHM en WT. Industrial is Broken en TDS. TF is bijna psych muziek.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:35 schreef Collaborator het volgende:
[..]
Oke, even terug naar het eerste NIN album (en de demo cd).
''Pretty Hate Machine'' weet je uberhoubt wat die term betekend? Das zon beetje de omschrijving van 'een emo' zoals een aantal mensen het hier omschrijven. Daarnaast was Pretty Hate Machine zo synthpoppy als het maar kan.. maar niet minder lekker erom. De echte industrial 'tag' kwam pas na broken en TDS.
Oke dan ben ik het op dat gebied volledig met je eensquote:Op donderdag 16 november 2006 13:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Misschien zeg ik het niet, ik bedoel het wel. Synthpop is PHM en WT. Industrial is Broken en TDS. TF is bijna psych muziek.
Wie gebruikt de termen? De journalistiek en de CD boer zodat de CD's te categoriseren is en jij misschien ook Wumpscut aanschaft naast je NIN cd.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:30 schreef Pantheon het volgende:
Als je "synthpop" zegt, moet ik toch echt aan andere dingen denken; Wolfsheim en dat soort electro-bandjes. Pet Shop Boys zelfs. Industrial is een term die in verschillende landen wordt gebruikt, in Europese landen is dat vaak voor industrial/noise als Converter en Winterkälte, de term die jullie hier gebruiken (no offense!) is voor US-industrial, waar dan weer namen als Godhead, Ministry etc etc aan valt te koppelen.
Maar goed, genres worden toch per persoon ingedeeld, ieder heeft daar z'n eigen meningen over, en in dat opzicht ben ik het dus niet met Devlinsect en Collaborator eens. Maar dat is dan weer mijn mening.![]()
Precies! En hoe je het ook wilt gaan zien, die mensen zullen er iets meer verstand van hebben dan de gemiddelde 12-jarige puber die emo ontdekt heeft - dit dus als reactie op een aardig aantal posts eerder. Wat ik bedoel te zeggen is dat die hele indeling vaak nergens op slaat (naja...) of in ieder geval met een bak zout moet worden genomen.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:56 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wie gebruikt de termen? De journalistiek en de CD boer zodat de CD's te categoriseren is en jij misschien ook Wumpscut aanschaft naast je NIN cd.![]()
Nope.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:47 schreef Pantheon het volgende:
[..]
Was het nu al "bevestigd" dat NIN eind 2007 terug zou komen?
Uit de 013 nieuwsbriefquote:Nine Inch Nails (NIN) in 013!
Dat lees je goed! Nine Inch Nails komt weer in 013 spelen en diegenen die er destijds bij waren weten wat je te wachten staat: een totaalshow die je niet snel vergeet. Of eigenlijk: die je nooit meer vergeet. De band rond Trent Reznor leverde vorig jaar een parel van een album, ’With Teeth’, af. Reznor is al druk bezig met een nieuw album dat begin 2007 uitkomt. Bovendien is hij zelf nauw betrokken bij ’The Spiral’ fanclub. Nine Inch Nails speelt op vrijdag 16 maart 2007 in onze Choice. Voorverkoop start zaterdag 25 november.
Grotere zaal, meer capaciteit, goedkopere kaart.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
Als Paradiso al E50 kost, hoeveel zal 013 dan wel niet worden
Grotere zalen zijn toch altijd juist duurder? Ik hoop dat je gelijk hebt, maart wordt voor mij ook een dure maandquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:26 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Grotere zaal, meer capaciteit, goedkopere kaart.
Niet alles:quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als je gewoon even 013web.nl intoetst, zie je dat het ¤40, - gaat kosten. Plus nog ticketservice-afzetterij a ¤3,80. Maar geen lidmaatschap zoals in Paradiso.
Oftewel: alles is gewoon 2,2x zo duur geworden met de euro![]()
Wel ¤5,50 goedkoper dan Paradiso trouwens.
Kilometertje of 25 van Enschede. Aan de Duitse kant.quote:Op zaterdag 18 november 2006 02:16 schreef Mathijz het volgende:
Waar woon je? Het is voor mij ook een takkeind
Gister stond het er ook alquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:16 schreef ZwarteMagika het volgende:
Danku, wist niet dat het al op de site stond, gister stond er nog niks namelijkValt nog mee dus, wel weer zo'n 100 gulden voor een kaartje maargoed
maar hopelijk wel net zo goedquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:34 schreef Devlinsect het volgende:
Zo goedkoop als in 1999 zal het niet meer zijn:
[afbeelding]
Nee, geen goed idee, vind het wel een mooie aanleiding om een paar daagjes Amsterdam te doen. Hotelletje, beetje toeristen, beetje blowen, beetje Ninquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:44 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ga 1 keer naar Paradiso, als ik 2 keer zou gaan had ik er eentje verkocht en naar 013 gegaan
Ja ik moet me ook erg gaan verdedigen, iedereen verklaart me voor gek dat ik naar zoveel concerten van 1 band gaquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:50 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik moet me hier al verdedigen waarom ik naar 2 concerten ga.. al die jaren dat ik ze nooit live heb gezien moet ik toch even inhalen
Hoe flik je dat, de voorverkoop is niet eens gestart?quote:Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef Vinduppie het volgende:
En de kaarten voor 013 zijn ook gereserveerd!!!![]()
![]()
Nu nog een paar maandjes wachten tot het NIN circus Nederland aandoet.![]()
![]()
http://www.nin-thespiral.com/quote:Op woensdag 22 november 2006 19:15 schreef Blivox het volgende:
[..]
Hoe flik je dat, de voorverkoop is niet eens gestart?
Je kan die kaartjes alleen gebruiken als je meegaat met iemand die lid is, wordt een paar pagina's terug gezegdquote:Op woensdag 22 november 2006 19:20 schreef Blivox het volgende:
Sja, ik wist niets van Paradiso af, dus ik ben ontzettend blij dat ze opeens ook naar 013 komen. Ik wil wik wil ik wil wik wiliwlwikwilkwik!
Ik neem aan dat niemand voor mij een kaartje of twee kan reserveren, want ik heb geen spiral abbo.
Gezien het tempo waarin de kaarten voor Paradiso wegvlogen verwacht ik ook zaterdag wel weer een stormloop op de kaarten. 013 is natuurlijk niet eens zo gek veel groter dan Paradiso.quote:Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen as. zaterdag.. of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |