Die was minder zuur.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:11 schreef more het volgende:
Misschien kan hij Melkert om hulp vragen.![]()
[afbeelding]
Inderdaad, de rol van sterke leider kan hij nu al niet aan. Als hij bijvoorbeeld dezelfde kritiek zou krijgen als Verdonk, dan loopt hij volgens mij hard weg.quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, de slachtofferol gaan spelen zal hem definitief de kop als premierkandidaat kosten. Ik ben blij dat ik thans niet zijn adviseur ben.....
Nope, we zitten schijnbaar op een stijve hark te wachten die inhoudelijk amper een punt durft te maken en het liefst overal omheen praat.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waar is Bos in hemelsnaam mee bezig? Denkt hij dat de kiezer zit te wachten op een minister-president die stampvoetend en vragend om een lollie zijn punt wil maken?
M.a.w. hij probeert de CDA-tactiek, die blijkbaar wel werkt. Misschien moet ie voor de aardigheid een bril gaan dragen. Nederlanders vallen blijkbaar voor dit soort types.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nope, we zitten schijnbaar op een stijve hark te wachten die inhoudelijk amper een punt durft te maken en het liefst overal omheen praat.![]()
Het is misschien niet slim maar hij heeft wel volkomen gelijk.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waar is Bos in hemelsnaam mee bezig? Denkt hij dat de kiezer zit te wachten op een minister-president die stampvoetend en vragend om een lollie zijn punt wil maken?
was het niet met hem eens, wel op sommige punten... maar hij was toch wel geniaal die Fortuyn . Vooral de menselijke manier van het overbrengen van zijn boodschap, vergeleken met Fortuyn zijn Bos en Balkenende en stel ingehouden robotsquote:Op zaterdag 11 november 2006 14:11 schreef more het volgende:
[afbeelding]
Hij is gewoon een man zonder ballen. Politiek is politiek en daar worden spelletjes gespeeld zeker tijdens de verkiezingen en dan moet je niet gaan huilen als het even minder gaat in de peilingen. Net alsof Bos heiliger is dan de Paus.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:16 schreef SCH het volgende:
Het is misschien niet slim maar hij heeft wel volkomen gelijk.
Het is toch ook ongelooflijk hoe die zogenaamde wormen en naardenpartij van Balkenende nu onder de gordel op de persoon speelt. Ik vind het wel pleiten voor Bos dat hij daar niet tegen bestand is.
Wat is dit nou voor lulkoek? Vier jaar lang is Balkenende door de gehele linkse oppositie voor rotte vis uitgemaakt. Tijdens de vakbonddemonstraties liep Bos mee in een optocht waar personen een afgehakt nephoofd van Balkenende meevoerden en op verschillende spandoeken de meest vreselijke verwensingen aan het adres van de minister-president, van moordenaar tot ziektes. Alles was geoorloofd om de CDA'er Balkenende zwart te maken en klein te krijgen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is misschien niet slim maar hij heeft wel volkomen gelijk.
Het is toch ook ongelooflijk hoe die zogenaamde wormen en naardenpartij van Balkenende nu onder de gordel op de persoon speelt. Ik vind het wel pleiten voor Bos dat hij daar niet tegen bestand is.
Je kan me niet kwader maken dan door dit soort onzin te spuien.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:25 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor lulkoek? Vier jaar lang is Balkenende door de gehele linkse oppositie voor rotte vis uitgemaakt. Tijdens de vakbonddemonstraties liep Bos mee in een optocht waar personen een afgehakt nephoofd van Balkenende meevoerden en op verschillende spandoeken de meest vreselijke verwensingen aan het adres van de minister-president, van moordenaar tot ziektes. Alles was geoorloofd om de CDA'er Balkenende zwart te maken en klein te krijgen.
Anno 2006 noemt het CDA Bos -terecht- een draaikont en direct roept Bos 'dat hij door CDA en VVD kapot wordt gemaakt'. Dat kan een redelijk denkend mens toch niet serieus nemen![]()
quote:Directe aanvallen CDA dagen PvdA uit
Achtergrond Van onze verslaggevers Raoul du Pré, Philippe Remarque
DEN HAAG - Het CDA voert op een bijna Amerikaanse wijze campagne. PvdA-leider Bos heeft daar geen antwoord op. Snoeihard terugslaan, adviseert Dig Istha.
UitlegElke ochtend om kwart over tien presenteert het CDA aan de pers een nieuw plannetje of standpunt. Laatste onderwerp bij deze steeds beter geluimde bijeenkomsten is sinds kort het ‘draaipunt’ van de dag: een onderwerp waarop opponent Wouter Bos recentelijk van mening zou zijn veranderd.
In Nederland zijn zulke directe aanvallen op de integriteit van de tegenstander een nieuw verschijnsel. Uit Amerikaanse campagnes is bekend dat een constant herhaalde aantijging effect kan hebben, of het nou waar is of niet. ‘Niemand gelooft die beschuldigingen echt, maar als je er vaak genoeg op terugkomt, blijft er toch wat van hangen’, aldus communicatie-adviseur Dig Istha, in de jaren negentig lid van het campagneteam van Wim Kok.
Het CDA heeft dat begrepen en grijpt elke gelegenheid aan om de vermeende onbetrouwbaarheid van Wouter Bos ter sprake te brengen. Zo blijven de onhandigheden van de PvdA-leider het nieuws domineren – van de manier waarop hij zijn AOW-plannen naar buiten bracht tot de ‘grap’ die hij deze week maakte over zijn coalitievoorkeur.
Istha ziet een tendens. ‘Ook in Nederland rukt de negatieve campagne op: niet alleen zeggen hoe geweldig je zelf bent, maar ook benadrukken hoe slecht je tegenstander is. Het CDA volgt die koers. Daar kan de PvdA heel ethisch over doen en zeggen dat het niet netjes is, maar Bos moet zich gewoon verdedigen. Als Balkenende hem een draaikont noemt, moet Bos in snoeiharde bewoordingen duidelijk maken dat Balkende uit zijn nek kletst.’
Vooralsnog weet Bos’ campagneteam geen raad met de CDA-strategie. Onder invloed van de dalende peilingen klinkt ook in de partij een aanzwellende oproep aan de leider om harder van zich af te bijten. Bos is dat echter niet van plan. Hij houdt zich verre van persoonlijke aanvallen. Hij zegt dat hij er niet van houdt en ongeloofwaardig zou overkomen. ‘Het past niet bij onze voorman’, bevestigt Han Noten, PvdA-leider in de Eerste Kamer. ‘Wouter gaat stotteren als hij agressief moet doen.’
Intern circuleert sinds kort een lijst met elf CDA-onwaarheden, uitspraken waarbij de kopstukken Verhagen en Balkenende op verdraaiingen en onjuistheden te betrappen zijn. Of de lijst ook naar buiten wordt gebracht, is nog niet duidelijk. Van nu af zal de PvdA wél op de website checkdefeiten.nl dagelijks een gebroken verkiezingsbelofte van Balkenende presenteren.
Istha hoopt dat Bos de schroom van zich afschudt. ‘Wat wil je nou, de verkiezingen winnen of een stijlvolle campagne voeren?’
Historische fotoquote:Op zaterdag 11 november 2006 14:11 schreef more het volgende:
[afbeelding]
Dat is een inhoudelijke en onderbouwde opmerking. Niet op de persoon.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:37 schreef nikk het volgende:
Alleen het nieuws van de dag al. Volgens Bos komen er rassenrellen als Balkenende aanblijft.
Natuurlijk niet! Er zullen ook weinig mensen zijn die in deze schijnbeweging trappen. J-a-r-e-n-lang onafgebroken en gesteund door de publieke media karaktermoord op JP plegen en dan na een opmerking gaan huilen. Meneer is zeker niet gewend aan tegenspraak. Erg zielig maar wel kenmerkend voor links, die selectiviteit.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:25 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor lulkoek? Vier jaar lang is Balkenende door de gehele linkse oppositie voor rotte vis uitgemaakt. Tijdens de vakbonddemonstraties liep Bos mee in een optocht waar personen een afgehakt nephoofd van Balkenende meevoerden en op verschillende spandoeken de meest vreselijke verwensingen aan het adres van de minister-president, van moordenaar tot ziektes. Alles was geoorloofd om de CDA'er Balkenende zwart te maken en klein te krijgen.
Anno 2006 noemt het CDA Bos -terecht- een draaikont en direct roept Bos 'dat hij door CDA en VVD kapot wordt gemaakt'. Dat kan een redelijk denkend mens toch niet serieus nemen![]()
quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:33 schreef SCH het volgende:
Ik ben geen Bos-fan maar zou het er bijna van worden. Iemand die altijd bij de inhoud blijft en niet terug gaat schoppen.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:47 schreef SCH het volgende:
Alsof jij dat kan beoordelen![]()
Daar heb je hersencellen voor nodig kwabje.![]()
Practice what you preach.quote:Iemand die altijd bij de inhoud blijft en niet terug gaat schoppen.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof jij dat kan beoordelen![]()
Daar heb je hersencellen voor nodig kwabje.![]()
quote:Het is toch ook ongelooflijk hoe die zogenaamde wormen en naardenpartij van Balkenende nu onder de gordel op de persoon speelt. Ik vind het wel pleiten voor Bos dat hij daar niet tegen bestand is.
Ik zei het een half uur geleden en SCH gooit nu alweer zijn eigen glazen in. Wat een tragiek en wat een enorme balk in het eigen oog.quote:Helemaal frappant dat uitgelezen jij het gaat hebben over onder de gordel en op de persoon spelen. Als er iemand dat tot in de vingertoppen beheerst op Fok ben jij dat wel.
Kabouter Wouter was volledig ten onder gegaan als hij dezelfde behandeling had gekregen als JP.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:50 schreef Falco het volgende:
Echt ik kan dit gehuil niet begrijpen. Heeft Wouter Bos niet door wat Balkenende allemaal heeft meegemaakt. Het begon, toen JP net fractievoorzitter werd, in eind 2001 met Lebbis en Dolf Jansen die hem compleet belachelijk maakten in hun programma ("Dat haar, dat brilletje"). Dit is zo ongeveer doorgegaan tot eind 2005, want toen waren de "Bak Ellende"-grappen pas echt onorigineel.
Daarnaast werd JP tijdens zijn kabinetsperiode ook diverse malen hard aangevallen. Soms terecht, soms ook weer niet, maar altijd heeft hij normaal op dit soort 'aanvallen' redelijk goed op zijn karakteristieke wijze gereageerd. Bij Paul Rosenmüller vertelde hij dat hij zich er niks van aantrok van sommige kritieken en andere kritieken weer wel. Nu krijgt Wouter Bos wat tegenwind en meteen begint hij te janken. Echt ongelovelijk.
Touchéquote:Op zaterdag 11 november 2006 15:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zei het een half uur geleden en SCH gooit nu alweer zijn eigen glazen in. Wat een tragiek en wat een enorme balk in het eigen oog.
Ik ben eik verbaasd over de slechte voorbereiding van de PvdA. Ze hebben drie jaar de tijd gehad om ergens een mening over te ontwikkelen, en een boodschap uit te dragen. Maar meer dan "wij zijn tegen het CDA, anders en beter, sterk en sociaal" is het niet. Tja, dan ga je ten onder als de peilingen veranderen, en de gedemoniseerde opeens hip wordt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:55 schreef Sniper het volgende:
Kabouter Wouter was volledig ten onder gegaan als hij dezelfde behandeling had gekregen als JP.
Huilen en dreigen (met rassenrellen!: een kwestie die voornamelijk dankzij de PvdA decennia lang onbespreekbaar was) da's de PvdAfbraak campagne op dit moment. Heeft wel enige kenmerken van een kat in het nauw.
quote:Hier Wouter, uw nationale windvaan, weer even. Kent u die van die twee mannen die naar Parijs gingen. Inderdaad: ze gingen niet. Hetzelfde geldt voor die linkse coalitie. Die komt er ook niet. Ik ben namelijk nogal hard achteruit gehold in de peilingen. En dat komt allemaal door CDA en VVD, die mij kapot willen maken. Kapot ja! En dat lukt hen aardig, want inmiddels kom ik niet verder dan 39 zetels, 8 minder dan het CDA. Exit linkse coalitie dus. Dus leek het me wel aardig om een coalitie te vormen met VVD en GroenLinks. Maar ook dat viel niet lekker, dus heb ik dat ook maar weer snel ingeslikt. Gelukkig maar, want met 69 zetels zou deze coalitie niet eens een meerderheid halen. Maar niet getreurd. Ik heb nog eens een beetje zitten puzzelen en kwam vervolgens op het volgende idee. Waarom geen PvdA, CDA en SP? Een droomcoalitie. Toch? Overigens opper ik dit vanochtend in de Televaag, dus het zou zo maar zo kunnen zijn dat bij plaatsing van dit artikel op GeenStijl ik alweer door de knieën ben gegaan voor de kritiek...
Wat triest.quote:De PvdA-leider waarschuwt voor 'Franse toestanden', doelend op de allochtone jongeren die vorig jaar in Parijse achterstandswijken en andere Franse steden hevige rellen veroorzaakten.
En dus ga je er maar niet op in?quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:33 schreef SCH het volgende:
Je kan me niet kwader maken dan door dit soort onzin te spuien.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik denk dat men zich verkeken heeft op de impact van een verbeterende economie. Het uit ten treure uitgemolken verhaal dat het zo vreselijk slecht gaat met Nederland werd daardoor in een klap onbruikbaar. En veel meer ammunitie had men gewoonweg niet. Meeliften op de publieke omroep en hun campagne om JP onderuit te halen werkte ook niet meer. Hooguit averechts.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben eik verbaasd over de slechte voorbereiding van de PvdA. Ze hebben drie jaar de tijd gehad om ergens een mening over te ontwikkelen, en een boodschap uit te dragen. Maar meer dan "wij zijn tegen het CDA, anders en beter, sterk en sociaal" is het niet. Tja, dan ga je ten onder als de peilingen veranderen, en de gedemoniseerde opeens hip wordt.
OK, dat zie ik ook wel. Waardeloos toch?quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:06 schreef Sniper het volgende:
Ik denk dat men zich verkeken heeft op de impact van een verbeterende economie. Het uit ten treure uitgemolken verhaal dat het zo vreselijk slecht gaat met Nederland werd daardoor in een klap onbruikbaar. En veel meer ammunitie had men gewoonweg niet. Meeliften op de publieke omroep en hun campagne om JP onderuit te halen werkte ook niet meer. Hooguit averechts.
Maakt toch niet uit? Hij komt hoe dan ook als huilie in beeld.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:13 schreef vw_caddy het volgende:
Eens kijken hoe het 20:00 uur journaal vanavond Bos gaat helpen, of dat ze ook het weerwoord van CDA/VVD laten horen.
Plus het feit dat ik me niet aan de indruk kan ontrekken dat de PvdA dacht dat het een gelopen race was. Dan blijkt dat ineens om te slaan en staan ze met lege handen en begint Bos nerveus te worden wat zich o.a. uit in deze reactie van hem.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:06 schreef Sniper het volgende:
[..]
Ik denk dat men zich verkeken heeft op de impact van een verbeterende economie. Het uit ten treure uitgemolken verhaal dat het zo vreselijk slecht gaat met Nederland werd daardoor in een klap onbruikbaar. En veel meer ammunitie had men gewoonweg niet. Meeliften op de publieke omroep en hun campagne om JP onderuit te halen werkte ook niet meer. Hooguit averechts.
Iedere radionieuwsuitzending opent vandaag met Huilie-Bos.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als ze echt partijdig zijn, negeren ze het voorval.
Ze hebben Bos toen hij met zijn 'geweldige' genocide standpunt kwam ook behoorlijk gemangeld. Dus dat zal nu niet veel anders zijn. In het radio 1 journaal werd hij net ook al flink aangepakt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:13 schreef vw_caddy het volgende:
Eens kijken hoe het 20:00 uur journaal vanavond Bos gaat helpen, of dat ze ook het weerwoord van CDA/VVD laten horen.
Ja, tuurlijk. Dat iedereen maar hoort wat voor jankbal het isquote:Op zaterdag 11 november 2006 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Iedere radionieuwsuitzending opent vandaag met Huilie-Bos.
Goh, dat is nieuwsquote:Op zaterdag 11 november 2006 13:02 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]
Nee ik ben het geheel eens met Bos.
quote:Vanavond in NOVA (zaterdag 11 november 2006, 22.10, Nederland 2)
Varen met Wouter Bos
Nog elf dagen voor de verkiezingen. Voor het eerst sinds jaren ligt de PvdA in de peilingen dramatisch achter bij het CDA. De grote vraag is of die achterstand nog valt in te halen.
In een serie gesprekken met lijsttrekkers voer NOVA vanaf begin september regelmatig met Wouter Bos op de pont over het IJ. Vanaf zijn woonplaats Amsterdam-Noord naar het centrum van de stad. Vanmorgen maakte NOVA met Bos de laatste overtocht.
Presentatie: Twan Huys
Dan is het niet 'iedere' uitzending hèquote:Op zaterdag 11 november 2006 16:19 schreef vw_caddy het volgende:
De hoofdpunten om 15:30 op Radio 1 begon met ons nationale draaikont.
Dat was allang gepland toch?quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:20 schreef pberends het volgende:
Geen Nederland Kiest, maar wel gewoon NOVA met de zeurpiet:
[..]
Die Wouter toch. Als hij nog even zo doorgaat, krijg ik misschien nog wel medelijden met die man.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:54 schreef X. het volgende:
"Mammie, ze pesten mij!!![]()
En dan wil hij net op Radio 1 niet reageren op zijn uitspraken in de Telegraaf, "want het gaat niet over de inhoud." tjonge jonge, niet alleen een jankbal, maar ook nog eens hypocriet...
Ja, en?quote:
Dat hoop ik toch niet...quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:32 schreef mr.vulcano het volgende:
Die Wouter toch. Als hij nog even zo doorgaat, krijg ik misschien nog wel medelijden met die man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |