Dan moet de overheid ze helemaal verbieden. Maar aangezien ze voldoen aan alle wettelijke regels zal dat niet meevallen.quote:Op maandag 13 november 2006 11:10 schreef FuifDuif het volgende:
Ik onderschrijf de standpunten en de sterke argumentatie van Elseetje volledig!
Het mag dan misschien niet liberaal zijn om mensen te verbieden een SUV te kopen van hun zuurverdiende centjes, maar soms moet de overheid ingrijpen in de keuzevrijheid van burgers.
Weet je hoeveel drempels er in Nederland liggen? (mede mogelijk gemaakt door linkse partijen, die daardoor meer brandstofverbruik en fijnstof veroorzaken door het vele remmen en optrekken) En als je tegen statussymbolen bent kan ik nog wel meer dingen verzinnen die verboden moeten worden, maar dan krijg je al gauw het gevoel dat bepaalde mensen andere mensen dingen niet gunnen.quote:En in het geval van een SUV is dat wat mij betreft gerechtvaardigd. Ze hebben geen nut anders dan als statussymbool te fungeren.
Daar heb je vast wel ergens cijfers van die dat kunnen onderbouwen.quote:En naast het belangrijkste feit dat ze simpelweg een gevaar op de weg vormen
Dat is wel een erg misselijkmakende gedacjte die je nu rond strooit.quote:is het ook nog eens bijzonder ongepast om een SUV te kopen als statussymbool, terwijl je medeburger iedere ochtend bij de voedselbanken staat zijn handje op te houden.
Net zoals je dat nu zou doen.quote:Op maandag 13 november 2006 10:34 schreef du_ke het volgende:
Hoe doe je dat concreet?
Ik zie werkelijk niet wat het complex zou moeten maken.quote:Tja heel leuk en aardig maar het is zo'n complex verhaal om achteraf die schade te verhalen. Dat dit leuk klinkt maar onmogelijk is.
Nu is dat inderdaad de overheid. En daar zit meteen het probleem; de overheid heeft meerdere petten en het is lang niet altijd duidelijk welke pet de overheid op heeft.quote:De overheid dus, wat schieten we daarmee op dan? En hoe bepaal je door welke weg je ziek bent geworden?
Je wordt niet zomaar dodelijk ziek.quote:Op maandag 13 november 2006 10:35 schreef du_ke het volgende:
Hoe kan je een dodelijke ziekte vergoeden?
Waarom niet? Een vuurwapen is een prima middel ter verdediging van je eigendommen. Dat jij het daar niet mee eens bent is iets anders.quote:Op maandag 13 november 2006 10:51 schreef Elseetje het volgende:
Dat is een domme redenatie. Vuurwapens zullen nooit een algemeen geaccepteerd nut hebben.
Dus als mensen in plaats van een SUV een vrachtwagen of bestelbus zouden rijden is er niets aan de hand?quote:Vrachtwagens zijn zodanig onderdeel van deze maatschappij, dat het hele dagelijkse leven in zou storten als ze er niet meer zouden zijn. Dat noem ik algemeen geaccepteerd nut. Bovendien is GL in het verleden altijd de eerste geweest met ideeën om vrachtwagens milieuvriendelijker te maken en minder gevaarlijk. Gelukkig ziet iedereen de gevaren van een vrachtwagen in, en is er dus met vereende krachten door de decennia heen iets bedacht om dat tegen te gaan.
Is het niet aan iedereen zelf om te bepalen waarom hij een bepaald (merk) product aanschaft?quote:Mensen die menen dat ze een SUV nodig hebben, waar die auto's nergens toegevoegde waarde hebben behalve als statussymbool, zien niet in in wat voor gevaar ze rijden.
Je hebt nogal wat vooroordelen zo te lezen. Ongetwijfeld zullen bepaalde mensen zich meer aangetrokken voelen tot een SUV dan anderen, maar om dan meteen maar een verband te leggen met de rijkwaliteiten gaat wel erg ver. Kom maar eens met wat statistieken die jouw stelling onderbouwen.quote:Om de redenatie nog verder uit te werken: vrachtwagenchauffeurs zijn over het algemeen erg goeie chauffeurs, en weten precies wat er gevaarlijk is aan het voertuig waar ze in rijden, en wat er mee kan en wat niet (uitzonderingen op de regel daar gelaten). SUV bestuurders behoren gemiddeld genomen tot de matige tot slechte bestuurders (kijk naar alle geblondeerde, gebruinde dozen die 1 kind naar dansles moeten brengen met die bak). Ze maken vaak brokken, parkeren hun auto vaak in een andere auto en gedragen zich asociaal op de weg.
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het niet met je een zijn aangezien er alleen maar meer SUV's op de weg te zien zijn.quote:Ik kan me niet voorstellen dat enig mens met ook maar een greintje verstand een meerwaarde aan deze benzine slurpende, milieu vervuilende gevaren op de weg kan vinden.
Oh dat kan toch zeker. Er sterven jaarlijks tienduizenden mensen eerder door luchtverontreiniging.quote:Op maandag 13 november 2006 14:18 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je wordt niet zomaar dodelijk ziek.
Wat het complex maakt is dat het zeer lastig is om de verantwoordelijke aan te wijzen. In het geval van asbest is dat misschien met heel veel moeite nog een keer aan te wijzen. Maar het is in elk geval bijzonder complex.quote:Op maandag 13 november 2006 14:17 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Net zoals je dat nu zou doen.
[..]
Ik zie werkelijk niet wat het complex zou moeten maken.
Tja het is de overheid en daar is niets aan te doen. Daar zul je mee moeten leven. Maar dan nog stel dat al die wegen in particuliere handen zouden zijn. Door welke weg ben je ziek geworden of heeft je kind astma opgelopen? En ben je ziek geworden door die weg of door de gebruikers van die weg? En als het door die gebruikers is, door welke gebruiker? Een van nu of 1 van 10 jaar geleden.quote:[..]
Nu is dat inderdaad de overheid. En daar zit meteen het probleem; de overheid heeft meerdere petten en het is lang niet altijd duidelijk welke pet de overheid op heeft.
Zou je als zogenaamde libertair niet ten koste van alles tegen de aantasting van de lichamelijke integriteit moeten zijn? (Zal wel niet want je hebt ook geen moeite met ziektes door luchtverontreiniging)quote:Op maandag 13 november 2006 14:34 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waarom niet? Een vuurwapen is een prima middel ter verdediging van je eigendommen. Dat jij het daar niet mee eens bent is iets anders.
Ook als je daarmee een ander benadeelt?quote:Is het niet aan iedereen zelf om te bepalen waarom hij een bepaald (merk) product aanschaft?
[..]
Wie zegt dat? Is dat ergens met harde cijfers aangetoond?quote:Op maandag 13 november 2006 14:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh dat kan toch zeker. Er sterven jaarlijks tienduizenden mensen eerder door luchtverontreiniging.
het RIVM, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar jouw bronnen die aantonen dat er geen sprake is van schade.quote:Op maandag 13 november 2006 14:56 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Is dat ergens met harde cijfers aangetoond?
Dat bedoel ik niet. Als je ziek wordt, hoeft het niet meteen dodelijk te zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 14:38 schreef du_ke het volgende:
Oh dat kan toch zeker. Er sterven jaarlijks tienduizenden mensen eerder door luchtverontreiniging.
Klopt maar hoe kan je een ziekte b.v. financieel vergoeden? Of iemand die een paar jaar eerder doodgaat? Zeker als je dit allemaal achteraf wilt regelen.quote:Op maandag 13 november 2006 15:07 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Als je ziek wordt, hoeft het niet meteen dodelijk te zijn.
Als er op een bepaalde plek meer vervuiling wordt gemeten dan op een andere plek, dan is het toch niet zo moeilijk om daar een veroorzaker bij te vinden?quote:Op maandag 13 november 2006 14:42 schreef du_ke het volgende:
Wat het complex maakt is dat het zeer lastig is om de verantwoordelijke aan te wijzen. In het geval van asbest is dat misschien met heel veel moeite nog een keer aan te wijzen. Maar het is in elk geval bijzonder complex.
Dat hangt van de situatie af. Het is echter meetbaar en dus vast te stellen.quote:Tja het is de overheid en daar is niets aan te doen. Daar zul je mee moeten leven. Maar dan nog stel dat al die wegen in particuliere handen zouden zijn. Door welke weg ben je ziek geworden of heeft je kind astma opgelopen?
In principe spreek je de eigenaar van de weg aan. Die verleent immers een dienst waardoor er vervuiling ontstaat.quote:En ben je ziek geworden door die weg of door de gebruikers van die weg?
Het lijkt me wat lang om 10 jaar te gaan wachten. Bovendien ga je niet wachten tot je ziek bent.quote:Een van nu of 1 van 10 jaar geleden.
Dat is net zo goed meetbaar.quote:Of als het door uitstoot van industrie is gekomen dan is het nog moeilijker aan te wijzen.
Het punt is dat je niet gaat wachten tot je ziek of dood bent, dan neem je zelf namelijk niet de juiste verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 13 november 2006 15:09 schreef du_ke het volgende:
Klopt maar hoe kan je een ziekte b.v. financieel vergoeden? Of iemand die een paar jaar eerder doodgaat? Zeker als je dit allemaal achteraf wilt regelen.
Dat ben ik toch ook. Je gebruikt een vuurwapen dan ook alleen om je eigendom te verdedigen.quote:Op maandag 13 november 2006 14:45 schreef du_ke het volgende:
Zou je als zogenaamde libertair niet ten koste van alles tegen de aantasting van de lichamelijke integriteit moeten zijn? (Zal wel niet want je hebt ook geen moeite met ziektes door luchtverontreiniging)
Hoe bedoel je?quote:Ook als je daarmee een ander benadeelt?
Hoe wou je iemand aanspreken op een vervuiling die geen direct effect heeft? Maar bv over 10 jaar tot porblemen zou kunnen leiden?quote:Op maandag 13 november 2006 15:17 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als er op een bepaalde plek meer vervuiling wordt gemeten dan op een andere plek, dan is het toch niet zo moeilijk om daar een veroorzaker bij te vinden?
[..]
Dat hangt van de situatie af. Het is echter meetbaar en dus vast te stellen.
[..]
In principe spreek je de eigenaar van de weg aan. Die verleent immers een dienst waardoor er vervuiling ontstaat.
[..]
[q]
Het lijkt me wat lang om 10 jaar te gaan wachten. Bovendien ga je niet wachten tot je ziek bent.
[..]
Ooit van wind en luchtstromen gehoord?quote:Dat is net zo goed meetbaar.
Als je niet ziek bent hoe wou je dan iemand aanspreken op iets waar je mogelijk over 10 jaar ziek van wordt?quote:Op maandag 13 november 2006 15:19 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het punt is dat je niet gaat wachten tot je ziek of dood bent, dan neem je zelf namelijk niet de juiste verantwoordelijkheid.
Vervuiling bij de productie of gebruik kan het bezit of de gezondheid van anderen aantasten.quote:Op maandag 13 november 2006 15:22 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat ben ik toch ook. Je gebruikt een vuurwapen dan ook alleen om je eigendom te verdedigen.
[..][/q2]Dus jouw eigendom gaat voor het leven of de gezondheid van een ander? En hebben we het dan over je kind, je huis, je auto, je fiets of je ochtendkrant?
[q]Hoe bedoel je?
Dan nog is er een minderheid die het er wel mee eens is.quote:Op maandag 13 november 2006 15:01 schreef Elseetje het volgende:
Het is niet dat ik het er niet mee eens ben. Het is dat ten eerste nog altijd een meerderheid van de Nederlanders het daar niet mee eens is, én dat de maatschappij niet op vuurwapens draait en er ook niet op zal draaien.
Er zijn ook vrachtwagens (bestelwagens) die je gewoon met een normaal rijbewijs mag besturen.quote:Als mensen die vrachtwagen voor hun werk nodig hebben, mogen ze er van mij lekker in rijden. Moeten ze wel eerst even examen voor hun C-rijbewijs doen, als je het niet erg vindt.
Dat is vreemd want net zei je nog dat vrachtwagenchauffeurs goed kunnen rijden, maar goede chauffeurs kunnen niet zo goed met een SUV overweg. Voor een SUV zou je dus eigenlijk een zwaarder rijbewijs dan voor een vrachtwagen nodig hebben?quote:Niet als dat (merk) product een gevaar voor de samenleving is. Zelfs goede automobilisten maken meer schade met een SUV dan met een gewone auto, simpelweg door het formaat en de bouw van zo'n ding.
Dan nog klopt de argumentatie niet. Als je vindt dat bepaald gedrag niet door de beugel kan, dan moet je dat gedrag veroordelen. Nu stel je dat SUV's moeten worden verboden omdat de mensen die er in rijden asociaal rijgedrag vertonen. Er is echter geen enkele reden om aan te nemen dat zij dat gedrag niet zouden vertonen als ze in een ander voertuig zouden rijden.quote:Geen vooroordelen. Ervaring. Ik kan je helaas geen statistieken geven, omdat ik de gewoonte heb om nog wel eens echte tijdschriften van papier op te pakken, en helaas kan ik dat zo 1, 2, 3 niet opsnorren op het web. Bovendien kan je dat zelf ook, als je perse wilt weten wat de cijfers zijn.
Als je 1000 auto's bekijkt, en hoe de bestuurders rijden, dan kan je achter een aantal dingen komen. Bijvoorbeeld dat mensen met een Renault Twingo gemiddeld genomen niet zulke zelfverzekerde bestuurders zijn. Dat mensen in een Opel Agila grote kans hebben om te langzaam te rijden op een provinciale weg. En dat mensen met een SUV meer dan gemiddeld asociaal rijgedrag vertonen.
Ik ben altijd al tegen SUV's geweest, maar sinds ik dagelijks zelf ondervind wat die dingen veroorzaken, en wat voor mensen erin zitten (en ja echt, er zitten te veel geblondeerde, gebruinde dozen in), is mijn oordeel niet echt verbeterd.
Dat mag je best vinden, maar zuiver is het niet. Je ontneemt er een ander zijn vrijheid mee, terwijl het niet zo is dat die ander jouw vrijheid heeft aangetast.quote:Tja, het gemiddelde IQ in Nederland is de afgelopen jaren ook alleen maar gedaald... Misschien heeft het iets met elkaar te maken? SUV's zijn een hype, en zoals je Harry Potter (de echte en onze premier) kan merken, zijn mensen erg gevoelig voor hypes. Ik niet. En tja, gelukkig kan niet iedereen het met mij eens zijn, dan zou de wereld heel saai worden, maar dat betekend niet dat ik niet mag vinden dat de regering (of eigenlijk Europa) die dingen minder toegankelijk zou moeten maken, of algeheel zou moeten verbieden.
Dat is een keuze van de koper. Er zijn zoveel producten waarvan ik het nut niet inzie, maar mij hoor je niet roepen dat het verboden moet worden omdat het niet in mijn ideologie past.quote:Net zoals dat iedereen tegenwoordig zomaar een Hummer kan kopen, dat is toch geschift? Wat moet je met zo'n ding als particulier, en dan ook nog in ons landje??
Je moet wel realistisch blijven. Nu kun je immers ook niet 10 jaar vooruit kijken en stellen dat iets verboden wordt omdat het na vele jaren schadelijk zou zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 15:22 schreef du_ke het volgende:
Hoe wou je iemand aanspreken op een vervuiling die geen direct effect heeft? Maar bv over 10 jaar tot porblemen zou kunnen leiden?
Feit is dat het meetbaar is. Dat het wat kost is een tweede.quote:Ooit van wind en luchtstromen gehoord?
Dat is gewoon niet over langere tijd precies meetbaar. Zeker niet voor de leek die er last van heeft. Je schat de meetbaarheid allemaal wat te rooskleurig in gok ik. Je zou dan het hele land vol moeten hangen met sensoren en overal satelieten de luchtstromen moeten laten meten. Wie moet dat in hemelsnaam gaan betalen?
Dan geldt evengoed dat je de eigenaar van het product op de vervuiling aanspreekt.quote:Op maandag 13 november 2006 15:25 schreef du_ke het volgende:
Vervuiling bij de productie of gebruik kan het bezit of de gezondheid van anderen aantasten.
Ik heb nog nooit een overlijdens verklaring gelezen waarop stond. "overleden ten gevolge van luchtverontreiniging"quote:Op maandag 13 november 2006 14:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
het RIVM, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar jouw bronnen die aantonen dat er geen sprake is van schade.
Dus we kunnen nu lekker blijven vervuilen omdat nog niet onomstotelijk vast te stellen is dat iets schadelijk is?quote:Op maandag 13 november 2006 16:05 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je moet wel realistisch blijven. Nu kun je immers ook niet 10 jaar vooruit kijken en stellen dat iets verboden wordt omdat het na vele jaren schadelijk zou zijn.
[..]
Heb zo m'n twijfels of het werkelijk meetbaar is.quote:Feit is dat het meetbaar is. Dat het wat kost is een tweede.
Je sterft ook niet aan HIVquote:Op maandag 13 november 2006 16:09 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een overlijdens verklaring gelezen waarop stond. "overleden ten gevolge van luchtverontreiniging"
Dus een leukemiepatient uit Sellafield of LeHavre mag jou of mij aanspreken daarop?quote:Op maandag 13 november 2006 16:07 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dan geldt evengoed dat je de eigenaar van het product op de vervuiling aanspreekt.
Milieu zelf is ook een ENORME veroorzaker van milieu vervuiling.quote:Op maandag 13 november 2006 20:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan je dat ook toelichten?
Je zal niet sterven door directe luchtverontreiniging. Maar door kanker, luchtwegenproblemen of hartklachten.
Net als een aidspatient niet aan die ziekte sterft maar aan bv de bijkomende longontsteking.
Ik geef helemaal niet altijd auto's de schuld. Het is een mooi herkenbaar voorbeeld maar uiteraard lang niet de enige oorzaak van luchtverontreiniging. Wel een oorzaak waar nog redelijk eenvoudig veel winst valt te behalen.quote:Op maandag 13 november 2006 21:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
Milieu zelf is ook een ENORME veroorzaker van milieu vervuiling.
Je kan auto's ook de schuld geven, maar hier in NL doen we al zoveel dingen om rekening te houden met het milieu. Het kan ALTIJD beter. Heeft iedereen gelijk is. Ik gooi nooit wat op de grond. Ik heb een lease auto, ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden ondanks dat ik een tankpas heb en dat ik zoveel kan tanken als ik wil. Verbruik maakt niks uit.
Als ik een SUV zou rijden (zou ik graag willen) zou ik ook zuinig rijden. Niet om het geld, maar om het milieu. Zie een Audi RS4, dat is een Audi A4 met een hele dikke motor. 4,2 liter V8. Dat mag dan wel weer. zucht ik word er zo moe van dat mensen vaak achter dat soort persoonlijke dingen aan gaan die voor sommige mensen veel betekenen. Een auto betekend voor mij ook veel. Dat is persoonlijke emotie. (ha ha geen compensatie gedrag) is iets voor me zelf. Ik ben een kerel en hou van auto's
Komt er idd wel bij kijken ja. Vandaar mijn korte emotionele reactie. Excuus.quote:Op maandag 13 november 2006 21:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik geef helemaal niet altijd auto's de schuld. Het is een mooi herkenbaar voorbeeld maar uiteraard lang niet de enige oorzaak van luchtverontreiniging. Wel een oorzaak waar nog redelijk eenvoudig veel winst valt te behalen.
Maar ik dacht dat je moeite had met de hiv vergelijking.
Oh ok Maar je zal ook niet sterven aan drank maar aan problemen met je lever, daar ging mijn vergelijking om.quote:Op maandag 13 november 2006 21:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Komt er idd wel bij kijken ja. Vandaar mijn korte emotionele reactie. Excuus.
Maar ik vind het een te hard vergelijk. Drank maakt misschien nog wel meer kapot.. Who knows!?
Heb persoonlijk niet zoveel problemen met schone suv's. Vind het wel belangrijk dat er aandacht blijft voor het milieu. En daarvoor moeten we toch echt bij GL zijn gok ik.quote:Maar vind jij het dan niet belachelijk dat altijd die SUV's gepakt worden. Waarom pakken we niet die oudere auto's die met veel geld door de APK gesleept worden die al is het een benzine auto met roet dampend rondjes blijft rijden totdat het een jaar later weer opgelapt dient te worden. Die nieuwe auto's 6- 8 cilinder diesels met hun roetfilters zijn zeker beter voor het milieu dan die oude naar olie stinkende bakken
Vragen ze om ha ha ha haquote:Op maandag 13 november 2006 22:01 schreef Sidekick het volgende:
Topics weer heropend na kleine opruimactie.
draaijer en Kritski worden vriendelijk doch ernstig verzocht om niet te gaan schelden naar anderen. Gewoon normaal doen.
CENSORED Nijmegen is dankzij GROENLINKS FAILLIET !!! Oeps, was je zeker vergeten.quote:Op maandag 13 november 2006 21:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Waarom er hier nu zo uitvoerig over SUV's wordt gediscussieerd, is omdat je er zelf over begon, op een topic dat notabene GroenLinks! heet. Verder ben ik het met je eens dat je niet alleen de SUV's moet aanpakken, als het om het milieu aspect gaat. Er zijn veel, erg vervuilende auto's op de markt, en die moet je aanpakken. Als je overigens goed research doet, dan zal je zien dat GL al lang iets probeert te doen aan alle milieuvervuilende voertuigen, op welke manieren maar wettelijk mogelijk zijn. SUV's verbieden is wettelijk niet mogelijk, dus dan probeer je het moeilijker te maken voor mensen om ze te kopen. En waarom toch weer die SUV's? Omdat ze (voorbeeld Nijmegen) niet alleen vervuilend, maar ook gevaarlijk zijn. Om die reden zijn (geloof ik) bijvoorbeeld bullbars verboden. De hetze tegen die dingen telt meerdere aspecten, het gaat niet alleen om milieu, want GL knuffelt niet alleen bomen, maar ook de samenleving in het algemeen, en in het bijzonder mensen die moeilijk meekomen of door anderen benadeelt worden.
[..]
En ik ben een meid, en ik hou van mooie auto's (SUV's vind ik overigens niet mooi, eeuwig zonde dat Porsche zich heeft verlaagt tot de Cayenne). Maar dat betekend niet dat ik een 'mooie' auto koop die een gevaar voor anderen is, of die het milieu zwaar vervuild. Dat betekend dat ik alleen een auto koop als ik 'm echt nodig heb, en dat ik dan een auto koop waar mensen zo min mogelijk last van kunnen hebben, afgezien van het feit dat ze 'm esthetisch gezien misschien niet waarderen.
ha ha haquote:Op maandag 13 november 2006 22:03 schreef Elseetje het volgende:
Dank Sidekick, ik zocht al een mogelijkheid om contact op te nemen over dat gescheld.
Als we nu weer gezellig door kunnen gaan in dit topic met steunbetuigingen aan GroenLinks, zoals FuifDuif het geopend heeft?
GL is anders razend populair, zeker onder intellectueel elitair Nederland... en terecht.quote:Op maandag 13 november 2006 22:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
ha ha ha
Steunbetuigingen heeft GL nodig ja, maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn die daar gehoor aan zullen geven gezien de politieke punten van deze partij.
Zou fijn zijn als je ooit zo succesvol zou zijn om er 1 te betalen.. Je hebt nog steeds geen antwoord op mijn RS4 verhaal gegeven.. ha ha Ik had niet anders verwacht..quote:Op maandag 13 november 2006 22:05 schreef FuifDuif het volgende:
SUV, weg ermee!
SUV, door de plee!
SUV, wat moeten wij er mee?
SUV, oh nee!
Bij de boomhutten club ja..quote:Op maandag 13 november 2006 22:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
GL is anders razend populair discussie onderwerp, zeker onder intellectueel elitair Nederland... en terecht.
OOOOOO, dat mag niet!!!! Als je niet kan winnen, moet je maar schelden hi hiquote:Op maandag 13 november 2006 21:46 schreef Elseetje het volgende:
-edit- discussieren met idioten heeft geen nut, hou je in. -edit-
Zo, hier valt niets tegen in te brengen.quote:Op maandag 13 november 2006 22:15 schreef Reya het volgende:
Bestuursorganen kunnen sowieso praktisch niet failliet gaan![]()
Interesseer je is voor je groenlinks partijen. De overheid kan wel degelijk een gemeente failliet verklaren. Zo ook in Nijmegen een aantal jaar geleden alweer. Volgens mij rond de 6 jaar geledenquote:Op maandag 13 november 2006 22:23 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zo, hier valt niets tegen in te brengen.
Draaijer blijft verdacht stil, of zal hij al op één oor liggen dromen over zijn asobak SUV?
Eens, niet is, beste draaijer. Verder meen ik dat zo rond de 50% van de GL-stemmers hoger opgeleid is.quote:Op maandag 13 november 2006 22:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bij de boomhutten club ja..
Elitair NL?!?! Beschrijf is de mensen die daarvoor in aanmerking komen !
Is ook wel logisch. Dat is toch de groep waar GL zich op richtquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Eens, niet is, beste draaijer. Verder meen ik dat zo rond de 50% van de GL-stemmers hoger opgeleid is.
De overheid? Welke overheid bedoel je? De enige bevoegde instantie om rechtspersonen - van welke aard dan ook - failliet te verklaren, is sowieso de rechterlijke macht. Dat maakt echter in deze totaal niet uit, want bestuursorganen worden nooit failliet verklaard; wanneer een gemeente in financiële problemen raakt, kan het Rijk wel besluiten om - tegen zeker voorwaarden - bij te schieten, in het kader van artikel 12 van de financiële-verhoudingswet (daar komt de term artikel 12-gemeente ook vandaan). Dat is echter absoluut geen faillissement.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Interesseer je is voor je groenlinks partijen. De overheid kan wel degelijk een gemeente failliet verklaren. Zo ook in Nijmegen een aantal jaar geleden alweer. Volgens mij rond de 6 jaar geleden
Een failliet verklaring dan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:29 schreef Reya het volgende:
[..]
De overheid? Welke overheid bedoel je? De enige bevoegde instantie om rechtspersonen - van welke aard dan ook - failliet te verklaren, is sowieso de rechterlijke macht. Dat maakt echter in deze totaal niet uit, want bestuursorganen worden nooit failliet verklaard; wanneer een gemeente in financiële problemen raakt, kan het Rijk wel besluiten om - tegen zeker voorwaarden - bij te schieten, in het kader van artikel 12 van de financiële-verhoudingswet (daar komt de term artikel 12-gemeente ook vandaan). Dat is echter absoluut geen faillissement.
Overheden zijn inderdaad zo'n beetje de enige instanties die dat kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een failliet verklaring dan.
Als dat namelijk niet zou kunnen, kunnen ze gewoon geld uitgeven wat ze niet hebben!!
Dat kan in principe iedereen, dus zo bijzonder is dat niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een failliet verklaring dan.
Als dat namelijk niet zou kunnen, kunnen ze gewoon geld uitgeven wat ze niet hebben!!
Als je er een zooitje van maakt is het dus niet bijzonder?! Ons geld. Overheids geld etc. Dat is toch niet normaal.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat kan in principe iedereen, dus zo bijzonder is dat niet.
Dat is idd belachelijk ja, die subsidie regels zijn zo krom als een hoepel. Bedacht zodat ook de VVD'er wat korting op zijn dure auto kan krijgen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:05 schreef draaijer het volgende:
Dat terwijl je voor die dikke SUV met 6- of 8-cilinder wagen gewoon milieu subsidie krijgt. Lekker kort door de bocht om SUV's aan te pakken.
Nou ja, als een gemeente vanwege financiële problemen een artikel 12-status krijgt, is de gemeente in kwestie sterk beperkt in de dingen die ze kan doen, omdat het Rijk toezicht houdt op de financiën. Dat is iets wat gemeenten liever niet hebben, en dat het gemeentebestuur praktisch vleugellam maakt. Dus het is zeker niet iets wat zomaar gebeurt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als je er een zooitje van maakt is het dus niet bijzonder?! Ons geld. Overheids geld etc. Dat is toch niet normaal.
Ha ha ha, emissie is het woord. Hybride is het verschil.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is idd belachelijk ja, die subsidie regels zijn zo krom als een hoepel. Bedacht zodat ook de VVD'er wat korting op zijn dure auto kan krijgen.
Dat dacht ik ook... Thanksquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, als een gemeente vanwege financiële problemen een artikel 12-status krijgt, is de gemeente in kwestie sterk beperkt in de dingen die ze kan doen, omdat het Rijk toezicht houdt op de financiën. Dat is iets wat gemeenten liever niet hebben, en dat het gemeentebestuur praktisch vleugellam maakt. Dus het is zeker niet iets wat zomaar gebeurt.
Oude koe om uit de sloot te halen (geenstijl zeker?), en er is al vaak genoeg uitgelegd dat ze daar tijdelijk in reed, en dat ze in een Prius rijdt nu. Argumenten op? Wij zitten nog steeds te wachten tot je opzout uit dit gezellige topic.quote:
Hier staan jullie achter. Dus als ik tijdelijk even een boodschap doe met een Ranger Rover, is het niet erg!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Oude koe om uit de sloot te halen (geenstijl zeker?), en er is al vaak genoeg uitgelegd dat ze daar tijdelijk in reed, en dat ze in een Prius rijdt nu. Argumenten op? Wij zitten nog steeds te wachten tot je opzout uit dit gezellige topic.
Wat voor argumenten wil je horen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Oude koe om uit de sloot te halen (geenstijl zeker?), en er is al vaak genoeg uitgelegd dat ze daar tijdelijk in reed, en dat ze in een Prius rijdt nu. Argumenten op? Wij zitten nog steeds te wachten tot je opzout uit dit gezellige topic.
Ook hierin staat dus dat het geen diesel isquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:08 schreef draaijer het volgende:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email naar aanleiding van het bericht in het Reformatorisch Dagblad en geenstijl.nl, waarin stond dat Femke Halsema in een oude Mercedes reed.
Wij begrijpen dat dit niet past bij uw beeld van een partij die milieuvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan. De auto waarin zij reed was een auto die zij tijdelijk gebruikte tot dat haar Toyota Prius afgeleverd werd. Inmiddels heeft ze deze in ontvangst kunnen nemen en nu rijdt zij in de auto met de minste milieubelasting die verkrijgbaar is.
Het beeld dat in het artikel geschetst werd van 'de ronkende oude diesel' is overigens schromelijk overdreven, zo is het niet eens een diesel. Daarbij is GroenLinks geen anti-autopartij. Wel willen wij mensen stimuleren om milieuvriendelijkere alternatieven te kiezen.
Overigens reist Femke over het algemeen met het openbaar vervoer, maar haar drukke schema laat dit niet altijd toe. Daarom heeft zij heel bewust voor de Prius gekozen, juist om ook zelf bij te dragen aan een beter milieu.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wil u danken voor uw bezorgdheid om het groene imago en praktisch idealisme van GroenLinks.
Met vriendelijke groet,
Rogier Elshout
Publieksdienst
Tweede-Kamerfractie GroenLinks
Als je erbij carpoolt is het niet zo heel erg inderdaad.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hier staan jullie achter. Dus als ik tijdelijk even een boodschap doe met een Ranger Rover, is het niet erg!!![]()
![]()
Ik heb het betreffende stukje gezien op tv. ergens (volgens mij begin vorig jaar) en daar kwamen wel degelijk zwarte dampen uit. Dit hoeft natuurlijk geen diesel te zijn, maar dat maakt het allemaal nog veel erger. Als een benzine auto rookt, verbruikt lees verbrand de auto OLIE!?quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook hierin staat dus dat het geen diesel is. En dat GL zoals bekend geen anti-auto partij is
. Wat wil je nog meer horen
.
Ik wil helemaal niks van je horen, ik wil dat je dit topic met rust laat. Maar in een discussie is het over het algemeen gebruik om dingen te beargumenteren, niet te schieten met losse flodders.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat voor argumenten wil je horen?
Hans Smolders is een losse flodder.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks van je horen, ik wil dat je dit topic met rust laat. Maar in een discussie is het over het algemeen gebruik om dingen te beargumenteren, niet te schieten met losse flodders.
over roken gesproken, je kan beter haar op haar rookgedrag wijzen als je zo serieus wil zijn, roken veroorzaakt namelijk meer vervuiling dan personenwagens in het algemeenquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb het betreffende stukje gezien op tv. ergens (volgens mij begin vorig jaar) en daar kwamen wel degelijk zwarte dampen uit. Dit hoeft natuurlijk geen diesel te zijn, maar dat maakt het allemaal nog veel erger. Als een benzine auto rookt, verbruikt lees verbrand de auto OLIE!?
Een partij die iets zegt betekent nog niet dat het zo is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:10 schreef du_ke het volgende:
Ook hierin staat dus dat het geen diesel is. En dat GL zoals bekend geen anti-auto partij is
. Wat wil je nog meer horen
.
quote:Kiezersbedrog van groenlinks
Vrijdag 8 september
Wie het over kiezersbedrog heeft, zou zich eens moeten verdiepen in de verkiezingsbeloften van zittende politieke partijen. Keer op keer beloven ze dieren een hemel op aarde tijdens de verkiezingscampagne, maar vergeten ze dat waar te maken in de erop volgende vier jaar. Daar gaat nu verandering in komen, dag in dag uit zullen we als haas in de marathon aanwezig zijn om de slakken op dit gebied vaart te geven!
Kijk maar eens naar het programma van een zich diervriendelijk noemende partij als Groenlinks. Bij de verkiezingen van 2003 presenteerde de partij een prioriteiten top 50 waarin de dieren geheel 'vergeten' waren. Toen de Partij voor de Dieren Groenlinks daarop wees, werd in allerijl een nieuwe prioriteiten top 10 gefabriceerd, waarbij de dieren zelfs op de eerste plaats kwamen. Een foutje kan iedereen overkomen, gelukkig dat ze het rechtgezet hadden kort voor de verkiezingen.
Maar in de 3,5 jaar die volgden was Groenlinks bij heel veel cruciale debatten over de rechten van dieren niet eens aanwezig (zoals bij de vogelvrij verklaring van vossen in Tweede en Eerste Kamer). En het burgerinitiatief dat de partij voorafgaand aan de verkiezingen voor Europa en het Europees referendum organiseerde, schiet voor geen meter op, ondanks of misschien wel dankzij de sterk afgezwakte doelstellingen die erin staan ten aanzien van Europese veetransporten.
Deze week heeft Groenlinks haar concept verkiezingsprogramma gepresenteerd,
http://www.groenlinks.nl/programma/Groei%20Mee.doc
en wat denkt u?
In de Tien Belangrijkste Resultaten die Groenlinks wil boeken komen dieren opnieuw in het geheel niet voor, in de Tien Belangrijkste Maatregelen die Groenlinks wil nemen zijn de dieren ook in geen velden of wegen te bekennen. Zouden ze er helemaal van af zijn bij GL?
Nou dat niet, wie heel diep graaft in het verkiezingsprogramma komt zowaar een paar regels over dieren tegen, maar dan wel in relatie met topkok Pierre Wind...
Ik kan me niet voorstellen dat er dierenbeschermers binnen Groenlinks zijn die daar genoegen mee kunnen nemen, op 1 oktober is het Groenlinks congres, tegelijk met het congres van de Partij voor de Dieren. Waar zou u als dier uw kaarten op zetten?
Zijn die andere zittende partijen dan zoveel beter? Geen haar! We hebben onder Paars volgens de partijprogramma's een 'diervriendelijke kamermeerderheid' gehad. En die deed wel wat, maar mondjesmaat en niet in hoog tempo. In elk geval niet te vergelijken met het tempo dat de dieronvriendelijke kamermeerderheid van CDA,VVD en LPF erin zette om dieren in no time van alle verworven rechten te beroven.
Gelukkig gaat daar nu verandering in komen. Alle diervriendelijke fractiespecialisten van zich diervriendelijk noemende partijen, krijgen binnenkort lekker de wind in de rug. De hete adem van de Partij voor de Dieren, met steun van heel veel kiezers. Reken maar dat het daar anders van gaat worden op het Binnenhof!
Bron: http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/126
Ook dat is duidelijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:51 schreef MrX1982 het volgende:
Het gaat mij vanzelfsprekend over het vermeende geen anti-auto partij te zijn.
Dat is inderdaad een mooi eufemisme.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:54 schreef du_ke het volgende:
Ook dat is duidelijk. Ze zijn vooral voor alternatieven niet zozeer tegen auto's.
Niks tijdelijk, ze reed er vorig jaar april al in. Net nadat ze haar rijbewijs heeft gehaald. Deze auto was echter niet van haar, maar van haar vriend.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:08 schreef draaijer het volgende:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email naar aanleiding van het bericht in het Reformatorisch Dagblad en geenstijl.nl, waarin stond dat Femke Halsema in een oude Mercedes reed.
Wij begrijpen dat dit niet past bij uw beeld van een partij die milieuvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan. De auto waarin zij reed was een auto die zij tijdelijk gebruikte tot dat haar Toyota Prius afgeleverd werd. Inmiddels heeft ze deze in ontvangst kunnen nemen en nu rijdt zij in de auto met de minste milieubelasting die verkrijgbaar is.
Het beeld dat in het artikel geschetst werd van 'de ronkende oude diesel' is overigens schromelijk overdreven, zo is het niet eens een diesel. Daarbij is GroenLinks geen anti-autopartij. Wel willen wij mensen stimuleren om milieuvriendelijkere alternatieven te kiezen.
Overigens reist Femke over het algemeen met het openbaar vervoer, maar haar drukke schema laat dit niet altijd toe. Daarom heeft zij heel bewust voor de Prius gekozen, juist om ook zelf bij te dragen aan een beter milieu.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wil u danken voor uw bezorgdheid om het groene imago en praktisch idealisme van GroenLinks.
Met vriendelijke groet,
Rogier Elshout
Publieksdienst
Tweede-Kamerfractie GroenLinks
En terechtquote:Op woensdag 15 november 2006 09:00 schreef Kadesh het volgende:
Haha, ja tijdelijk, ik rij tijdelijk in een Hummer, al 4 jaar.GL is geen anti auto partij, nee ze willen alleen autorijden zo duur maken dat 90% afhaakt.
Idd, de VVD noemt zichzelf volkspartij voor vrijheid en democratie. Een volkspartij is het niet, het is eerder een belangenvereniging voor welgestelden, en voor vrijheid en democratie hebben ze de afgelopen jaren zich nou ook niet bepaald ingezet, eerder het tegendeel.... Zo zie je maar weer eens hoe partijen kunnen liegenquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een partij die iets zegt betekent nog niet dat het zo is.
De DDR noemde zichzelf Duitse Democratische Republiek, De tweede D is mij nog steeds een raadsel maar misschien weet jij dat mij uit te leggen.
Kortom er is een verschil tussen iets zeggen en zijn.
En dan Rutte steeds maar roepen dat links slecht voor de economie is. Ik vraag me toch af waar hij z'n cijfers vandaan haalt... Zijn eigen partijprogramma?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:31 schreef onemangang het volgende:
Volgens het CPB zorgen de plannen van GL voor de meeste banen, de beste zorg en de meeste extra leraren. Daarnaast gaat Jan Modaal er bij Groen Links het meeste er op vooruit, evenals de lagere inkomens. Zie dit rapport van het CPB voor een samenvatting van de details
Daarnaast: GL is de groenste partij volgens acht grote groene organisaties
en is GL de gezondste partij
Dat zijn wel heel veel positieve vermeldingen voor één partij.
Hm, toch ff lezen dan.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:31 schreef onemangang het volgende:
Volgens het CPB zorgen de plannen van GL voor de meeste banen, de beste zorg en de meeste extra leraren. Daarnaast gaat Jan Modaal er bij Groen Links het meeste er op vooruit, evenals de lagere inkomens. Zie dit rapport van het CPB voor een samenvatting van de details
Daarnaast: GL is de groenste partij volgens acht grote groene organisaties
en is GL de gezondste partij
Dat zijn wel heel veel positieve vermeldingen voor één partij.
Vermeld deze er dan ook bijquote:Op donderdag 16 november 2006 00:31 schreef onemangang het volgende:
Volgens het CPB zorgen de plannen van GL voor de meeste banen, de beste zorg en de meeste extra leraren. Daarnaast gaat Jan Modaal er bij Groen Links het meeste er op vooruit, evenals de lagere inkomens. Zie dit rapport van het CPB voor een samenvatting van de details
Daarnaast: GL is de groenste partij volgens acht grote groene organisaties
en is GL de gezondste partij
Dat zijn wel heel veel positieve vermeldingen voor één partij.
Op korte termijn ja. Als je het gespaarde geld nu snel uitgeeft, gaan er een hoop mensen tijdelijk van genieten. Please wie stopt die linkse rakkers.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:31 schreef onemangang het volgende:
Volgens het CPB zorgen de plannen van GL voor de meeste banen, de beste zorg en de meeste extra leraren. Daarnaast gaat Jan Modaal er bij Groen Links het meeste er op vooruit, evenals de lagere inkomens. Zie dit rapport van het CPB voor een samenvatting van de details
Daarnaast: GL is de groenste partij volgens acht grote groene organisaties
en is GL de gezondste partij
Dat zijn wel heel veel positieve vermeldingen voor één partij.
groenlinks doet aan bedrogquote:Op donderdag 16 november 2006 00:31 schreef onemangang het volgende:
Volgens het CPB zorgen de plannen van GL voor de meeste banen, de beste zorg en de meeste extra leraren. Daarnaast gaat Jan Modaal er bij Groen Links het meeste er op vooruit, evenals de lagere inkomens. Zie dit rapport van het CPB voor een samenvatting van de details
Daarnaast: GL is de groenste partij volgens acht grote groene organisaties
en is GL de gezondste partij
Dat zijn wel heel veel positieve vermeldingen voor één partij.
Alleen al in dit topic is meerdere malen aangetoond dat dit onzin isquote:Op vrijdag 17 november 2006 13:39 schreef RosaCrux het volgende:
[..]
terwijl femke halsema ZELF in een diesel auto rijd
Gelukkig vind ik het milieu in het algemeen belangrijker dan een inteelthamsterquote:Op vrijdag 17 november 2006 13:40 schreef RosaCrux het volgende:
een echte dieren en natuurbeschermer stemt niet op groenlinks
Idd. Beter te voorkomen dat paarden verzuipen dan ze te redden. Ach ja, dierenliefhebbers. Veel zijn vegetarisch en geven hun hond of kat dagelijks een blik vlees (neem Marianne Thieme, is vegetarisch en heeft een kat, zie www.wiekiesjij..nl) waarmee de totale score van geredde dieren weer op nul staat..quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig vind ik het milieu in het algemeen belangrijker dan een inteelthamster.
Dus als een partij iets ludieks doet, dan stem jij er niet op? M.a.w. je stemt niet?quote:Op zaterdag 18 november 2006 04:50 schreef TLC het volgende:
Site van GroenLinks ;
"Help Femke het torentje in...
... en snel een beetje"
Jammer Femke, ik speelde met de gedachten om op Uw partij te stemmen, maar nu![]()
Ludieks doen mag best, maar ze moeten niet gaan commanderen want dan is het baaizwaaiquote:Op zaterdag 18 november 2006 09:23 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dus als een partij iets ludieks doet, dan stem jij er niet op? M.a.w. je stemt niet?
Denk ook niet dat een andere lijsttrekker het beter had gedaan met het geweld waarmee de SP oprukte deze verkiezingen. Die hebben gewoon alles wat ook maar een beetje zweeft op links opgeveegd. En dat kost GL gewoon zetels.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:28 schreef kriele het volgende:
Femke mag best een leuke verschijning zijn, maar ik ben er van overtuigd dat ze, met haar belerende toontje, de partij aardig wat stemmen heeft gekost. Maar ik krijg nu niet de indruk dat ze ter verantwoording wordt geroepen, na wederom een verloren verkiezing.
Onder Femke heeft GL het eigenlijk nooit goed gedaan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk ook niet dat een andere lijsttrekker het beter had gedaan met het geweld waarmee de SP oprukte deze verkiezingen. Die hebben gewoon alles wat ook maar een beetje zweeft op links opgeveegd. En dat kost GL gewoon zetels.
Ach, ze hebben maar één zetel verloren maar de Partij vd Dieren heeft er twee gewonnen. Uiteindelijk hebben ze dus niet echt veel verloren, aangezien ze veel met de partij vd Dieren gemeen hebben. Die ene zetel is gewoon naar Marianne Thieme gegaan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk ook niet dat een andere lijsttrekker het beter had gedaan met het geweld waarmee de SP oprukte deze verkiezingen. Die hebben gewoon alles wat ook maar een beetje zweeft op links opgeveegd. En dat kost GL gewoon zetels.
Klopt de mensen die de PvdA niet links of socialistisch genoeg vinden zitten nu gewoon bij de SP. Blijft een groep over die echt achter het idee van GL staatquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:36 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ach, ze hebben maar één zetel verloren maar de Partij vd Dieren heeft er twee gewonnen. Uiteindelijk hebben ze dus niet echt veel verloren, aangezien ze veel met de partij vd Dieren gemeen hebben. Die ene zetel is gewoon naar Marianne Thieme gegaan.
Al met al heeft GL misschien wel net zo'n solide en hechte aanhang als de SGP of de CU. Mensen die op Groen Links stemmen stemmen daar vooral op vanwege het idee achter de partij, niet vanwege de partijleider.
Maar als alle zetels die van rechts/midden naar links gingen, er geen één hebt kunnen pakken. En zelfs verloren hebt. Dan betekent het dat je geen kiezers aan je kunt binden en dat kiezers die GL verlaten hebben, zich beter thuisvoelen bij een andere partij. Dan kun je onmogelijk zeggen dat GL het niet slecht heeft gedaan. Zeker gezien de geschiedenis. Met Femke heeft GL alleen zetels verloren (dacht ik ten minste).quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:36 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ach, ze hebben maar één zetel verloren maar de Partij vd Dieren heeft er twee gewonnen. Uiteindelijk hebben ze dus niet echt veel verloren, aangezien ze veel met de partij vd Dieren gemeen hebben. Die ene zetel is gewoon naar Marianne Thieme gegaan.
Al met al heeft GL misschien wel net zo'n solide en hechte aanhang als de SGP of de CU. Mensen die op Groen Links stemmen stemmen daar vooral op vanwege het idee achter de partij, niet vanwege de partijleider.
Zijn we niet allemaal parasiten op deze planeet?quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:48 schreef MrX1982 het volgende:
GL zal nooit veel zetels halen met zo'n ideologie wat voor een groot gedeelte is gebaseerd op een utopie en parasitair idealisme.
Het is al de zoveelste verkiezing dat ze verliezen en terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |