Ja, maar dat moet je van GL wel storten voor een goed doel!quote:
Je begrijpt het niet helemaal denk ikquote:
Ach, ik probeer het beste ervan te maken.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet helemaal denk ik
quote:Op woensdag 8 november 2006 19:09 schreef Slarioux het volgende:
Wat debiel. Verlaag dan gewoon de gasprijzen.
"Ja meneer u betaalt 10 euro teveel voor deze zak aardappelen, maar dan krijgt u wel 75 cent teveel wisselgeld terug".
Kan je nagaan. Dan betaal je achterlijk veel voor gas en stroom en dan "ja nee maar je krijgt geld terug!". Debiele symptoombestrijding, kom dan met een echte oplossing.quote:
Dit is een prima oplossing, een kostenloos eerste deel van je energie, als je de prijzen verlaagd hebben mensen die meer gebruiken relatief meer voordeel, nu niet, waardoor mensen hopelijk minder gaan gebruiken.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Kan je nagaan. Dan betaal je achterlijk veel voor gas en stroom en dan "ja nee maar je krijgt geld terug!". Debiele symptoombestrijding, kom dan met een echte oplossing.
Tsjah, da's naar verhouding niet zo eerlijk. Maar tis ook niet zo eerlijk dat wij naar verhouding meer moeten betalen dan bewoners van omliggende landen, terwijl wij in de Noordzee een gigantische gasbel hebben, en zij dat gewoon niet hebben..quote:Op woensdag 8 november 2006 19:59 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dit is een prima oplossing, een kostenloos eerste deel van je energie, als je de prijzen verlaagd hebben mensen die meer gebruiken relatief meer voordeel, nu niet, waardoor mensen hopelijk minder gaan gebruiken.
Ach volgend jaar wordt het gewoon verrekend, laten we blij zijn met die 52 euro extra.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:09 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Tsjah, da's naar verhouding niet zo eerlijk. Maar tis ook niet zo eerlijk dat wij naar verhouding meer moeten betalen dan bewoners van omliggende landen, terwijl wij in de Noordzee een gigantische gasbel hebben, en zij dat gewoon niet hebben..
Niet alleen dat, de 'timing' (vlak voor de verkiezingen) en de 'verdeelsleutel' (ieder huishouden 52 euro, of het nu een alleen wonende student is die ook nog eens vaak weg is, of een gezin met 4 kinderen) komen ook wat vreemd over.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Kan je nagaan. Dan betaal je achterlijk veel voor gas en stroom en dan "ja nee maar je krijgt geld terug!". Debiele symptoombestrijding, kom dan met een echte oplossing.
Ja, en als je de prijzen verhoogt betalen mensen die meer gebruiken ook relatief meer. Wat een bullshitredenering dus.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:59 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dit is een prima oplossing, een kostenloos eerste deel van je energie, als je de prijzen verlaagd hebben mensen die meer gebruiken relatief meer voordeel, nu niet, waardoor mensen hopelijk minder gaan gebruiken.
Ja, hallo, dit snap ik niet.quote:Huishoudens kunnen de door het kabinet beloofde tegemoetkoming van 52 euro in de energiekosten volgende week op hun rekening verwachten.
Ze trekken de databases van energieleveranciers leeg. Privacy, je weets.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, hallo, dit snap ik niet.
Hoe bepalen ze of een rekening van een gezin is of een huishouden of weet ik veel wat? Je hoeft dit dus niet aan te vragen begrijp ik?
Mja, dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:04 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ze trekken de databases van energieleveranciers leeg. Privacy, je weets.
Nee niet gratis, dit hebben die uitzuigers ons teveel afgetroggeld, en geven het nu terug en dan moet je blij zijnquote:
Het is wel uitermate toevallig dat dat bedrag net overgeboekt wordt in de week voor de verkiezingen, vind je niet?quote:Op donderdag 9 november 2006 07:55 schreef Pino-Helmond het volgende:
Begin van het jaar was al bekend dat ieder huishouden ¤ 52,- terug zou gaan krijgen eind 2006. Heeft dus werkelijk niets te maken met een verkiezingsstunt.
quote:Op donderdag 9 november 2006 07:55 schreef Pino-Helmond het volgende:
Begin van het jaar was al bekend dat ieder huishouden ¤ 52,- terug zou gaan krijgen eind 2006. Heeft dus werkelijk niets te maken met een verkiezingsstunt.
Je verkoopt je stem toch niet voor een miezerige 52 euro?? 4 more years Balkie kosten veel meer hoorquote:Op donderdag 9 november 2006 08:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Het is wel uitermate toevallig dat dat bedrag net overgeboekt wordt in de week voor de verkiezingen, vind je niet?
En Windvaan Wouter nog meerquote:Op donderdag 9 november 2006 08:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je verkoopt je stem toch niet voor een miezerige 52 euro?? 4 more years Balkie kosten veel meer hoor![]()
Welnee, Elke persoon die ingeschreven staat als hoofdbewoner bij de gemeente krijgt dat gewoon, als ze toch die gegevens in zouden zien zouden ze wel met percentages werkenquote:Op woensdag 8 november 2006 22:04 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ze trekken de databases van energieleveranciers leeg. Privacy, je weets.
Bij nader inzien was er geen genocide, kom maar terug turkjesquote:Op donderdag 9 november 2006 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En Windvaan Wouter nog meermoet je nagaan
![]()
Daar krijg je tenminste nog wat voor terugquote:Op donderdag 9 november 2006 09:55 schreef Scorpie het volgende:
En Windvaan Wouter nog meermoet je nagaan
![]()
Doe eens niet zo gek zeg, die man kan 4x per week een ander idee hebben over een onderwerp, het is leuk dat je flexibel kunt zijn, maar je kunt ook overdrijven :quote:Op donderdag 9 november 2006 10:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Daar krijg je tenminste nog wat voor terug![]()
Understatement van de maand.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:59 schreef rekenwonder het volgende:
Typisch geval van een sigaar uit eigen doos.
Als je nou verder kijkt dan je neus lang is, er staat ook een vraagbaak op.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:58 schreef heiden6 het volgende:
De site die hier gelinkt wordt vertelt mij dat de 52 euro gestort wordt door de energieleverancier. Maar wat nu als ik via de huur voor mijn energieverbruik betaal, d.w.z. aan de woningcorporatie (die dat uiteraard doorbetaalt)? Krijgen zij het dan eerst, of zijn de rekeningnummers opgevraagd en wordt dit direct naar mij overgemaakt?
Die heb ik gelezen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 09:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je nou verder kijkt dan je neus lang is, er staat ook een vraagbaak op.
Ik zit niet op kamers, geen idee waar je dat vandaan haalt overigens. Ik huur gewoon een appartementje.quote:De 52 euro wordt betaald aan iedereen die een contract heeft met een energieleverancier. Dus als jij op kamers zit bij een woningcorporatie zal die woningcorporatie de 52 euro krijgen, maar die krijgen maar 1 keer 52 euro voor 1 huis dus helaas voor jou, je krijgt niks.
Het probleem is alleen dat energie een inelastische vraag curve heeft, waardoor prijsstijgingen weinig effect zullen hebben op de gevraagde hoeveelheid. Net zoals bij brandstof en cigaretten, ongeacht de prijs blijft het goed verkopen, als je het onbetaalbaar maakt dan uiteraard niet, maar je begrijpt het puntquote:Op woensdag 8 november 2006 19:47 schreef ikke_ook het volgende:
Ik vind het idioot dat we dit krijgen.. Laat mensen zuinig zijn met energie...
Energie hoort nog veel duurder te zijn, het is een schaars goed en volgens mij besparen mensen het best als je ze in hun portemonnee raakt
Ik vind het idee van Greenpeace zo slecht nog niet eigenlijk.
Als je het 10 of 50x duurder maakt word het ook al behoorlijk onbetaalbaar, nietwaar?quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:40 schreef gronk het volgende:
Da's niet helemaal waar; als energie 10 of 50x duurder wordt, dan is er een ontzettende markt voor zuinigere aparaten.Maar 't duurt natuurlijk even voor die op de markt komen.
Ik vind 't anders knap verbijsterend dat de olieprijzen zijn verdrievoudigd in tien jaar, en dat dat nauwelijks effect heeft op de economie. Je zou denken dat een aantal sectoren acuut hun prijzen zouden verdubbelen, (transport, plasticfabrikanten, etc), en dat valt tot nog toe ontzettend mee.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:57 schreef optifree het volgende:
[..]
Als je het 10 of 50x duurder maakt word het ook al behoorlijk onbetaalbaar, nietwaar?
spamquote:Op maandag 13 november 2006 11:23 schreef Sjeen het volgende:
Mocht je niet weten wat je met de teruggave moet doen => FOK! voor FOK de kerstactie is van start
Ja... klopt, alleen word ik er niet beter van. Dat maakt het anders dan anders...quote:
Vandaag bijgeschrevenquote:Op zaterdag 11 november 2006 15:23 schreef iamredleader het volgende:
Wie heeft 'm al?
Ownedquote:Op maandag 13 november 2006 09:53 schreef Aventura het volgende:
Hier niks, alleen wel iets anders onverwachts: een teruggave alleenwonenden 2004 van 26 euro. Wtf?
Denk het, hier stond ook een riedeltje van postbus 51 en zo bijquote:Op maandag 13 november 2006 14:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik denk dat dit van iets heel anders is.
Er staat ook 2004 bij
He! Hans!quote:Op maandag 13 november 2006 12:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja... klopt, alleen word ik er niet beter van. Dat maakt het anders dan anders...
Ik weet niet of dat zo is, wij betalen in elk geval niet via automatische incasso en hebben ook ons rekeningnummer niet door hoeven geven.quote:Op maandag 13 november 2006 14:31 schreef sanger het volgende:
Hier overigens nog niet binnen. Denk dat de mensen die betalen met automatische incasso het eerder krijgen, en de overigen eerst hun rekeningnummer moeten opgeven.
Ik heb het nog niet terwijl ik met automatische incasso betaal.quote:Op maandag 13 november 2006 14:31 schreef sanger het volgende:
Hier overigens nog niet binnen. Denk dat de mensen die betalen met automatische incasso het eerder krijgen, en de overigen eerst hun rekeningnummer moeten opgeven.
quote:Op maandag 13 november 2006 15:04 schreef Byte_Me het volgende:
komt het vanzelf binnen op de rekening waar mijn energiekosten van worden afgeschreven?
Wat voor omschrijving had het?quote:
"En nou je bek houwe!"quote:
Daar wint JP stemmen mee.quote:
TEGEMOETKOMING ENERGIEKOSTENquote:
Laat ik het niet merken! Die energieboer print altijd mijn bankrekeningnummer voor op de acceptgiro, dus die weet ie wel!quote:Op maandag 13 november 2006 14:31 schreef sanger het volgende:
231 euro terug en voorschot omlaag met 30 euroquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:32 schreef Aventura het volgende:
52 euro, geef dan niks. Belachelijk. Overigens krijg ik dit jaar 15 euro terug n gaat mijn voorschot met 2 euro omlaag. Ben ik de enige?
Hier ook prutsbank, zal daar wel aan liggen want keb ook nog niets terug..quote:Op maandag 13 november 2006 17:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
231 euro terug en voorschot omlaag met 30 euro![]()
Nog geen 52 euro gezien, maar ja, Postbank he![]()
wat een bullshit, het zou deze week bijgeschreven worden, heeft niks met de postbank te makenquote:Op maandag 13 november 2006 17:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nog geen 52 euro gezien, maar ja, Postbank he![]()
Nee hoor.quote:Op maandag 13 november 2006 19:13 schreef Isegrim het volgende:
Postbank is tegenwoordig even snel als elke andere bank.
Jawel.quote:
Het idee dat PB langzamer zou zijn is volstrekt achterhaald. Alleen overboekingen van en naar de spaarrekening zijn nog langzaam (4 werkdagen meen ik).quote:Een overboeking tussen 2 Girorekeningen wordt meteen verwerkt. Het saldo is direct gewijzigd en de begunstigde kan direct over het geld beschikken. Houd u er rekening mee dat bedrijven en instellingen niet direct inzicht hebben in alle overboekingen. Bedrijven houden daarom de boekdatum aan als datum van betaling.
Een overboeking van een Girorekening naar een bankrekening wordt in MijnPostbank.nl direct verwerkt. Het saldo wordt direct aangepast en de betaalopdracht wordt aangeboden aan de bank waar de bankrekening aangehouden wordt. Afhankelijk van de ontvangende bank wordt de opdracht vaak dezelfde dag verwerkt. Na verwerking verschijnt de boekdatum in Mijn Postbank.nl. Als vuistregel geldt dat betaalopdrachten voor 12.00 uur aangeleverd nog dezelfde dag door de ontvangende bank verwerkt kunnen worden. Opdrachten na 12.00 uur worden de volgende dag verwerkt.
De snelheid van een overboeking van een bankrekening naar een Girorekening met internetbankieren is afhankelijk van de bank waar u bankiert. Zodra de bank deze opdracht aanlevert, wordt de opdracht nog dezelfde dag door Postbank geboekt. De meeste banken bieden net als Postbank betaalopdrachten dezelfde dag aan elkaar aan.
't wordt nog wel eens gebruikt als smoes op marktplaats.quote:Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef Isegrim het volgende:
Het idee dat PB langzamer zou zijn is volstrekt achterhaald. Alleen overboekingen van en naar de spaarrekening zijn nog langzaam (4 werkdagen meen ik).
Zoals gezegd: jawel (en daarnaast had dat niet zo veel met PB te maken, maar meer met Interpay)quote:
De woningcorporatie krijgt waarschijnlijk voor ieder huis wat ze hebben 52 euro, vervolgens is het aan hun de keus of ze dit aan de bewoners van de panden geven.quote:Op maandag 13 november 2006 20:34 schreef Isegrim het volgende:
Krijgt de woningcorporatie dan tig keer 52 euro?
Dat wordt dus om een gespecificeerde nota voor de servicekosten vragen (wat ze niet aan servicekosten gehad hebben mogen ze ook niet in rekening brengen, servicekosten zijn ook voorschotbedragen)quote:Op maandag 13 november 2006 20:23 schreef crackslet het volgende:
Volgens degene die ik bij Postbus 51 aan de lijn had, krijg ik geen cent, omdat ik de energiekosten via de woningcorporatie betaal. Alsof die zelf stroom levert.
Zou wat moois zijn als ik op deze manier genaaid wordt.
Ze kunnen het altijd proberen, maar als je erop staat moeten ze het je uitbetalenquote:Op maandag 13 november 2006 20:37 schreef Blik het volgende:
[..]
De woningcorporatie krijgt waarschijnlijk voor ieder huis wat ze hebben 52 euro, vervolgens is het aan hun de keus of ze dit aan de bewoners van de panden geven.
3 keer raden wat er gebeurt, dat wordt waarschijnlijk mooi in eigen zak gestoken
quote:
Die onzindiscussie mag je in [POL] gaan houden, wat mij betreft.quote:Op maandag 13 november 2006 20:46 schreef sjonnieH het volgende:
ja het is vandaag op mijn rekening gestort, ik zie dit meer als een poging van het kabinet om zich sociaal te tonen, en stemmen te kopen, na eerst alles van de mensen afgepakt te hebben ten behoeve van banken en verzekeringen, ja de VVD heeft veel dikke vrienden in de quote 500
Dat het iets is voor [POL] ben ik het mee eens, maar aan de andere kant het een onzindiscussie noemen ben ik het totaal niet mee eens. Het is wel heel toevallig dat die 52 euro nu opeens beschikbaar is. Dit waarnemen, en melden lijkt mij dus niet eens zo heel gekquote:Op maandag 13 november 2006 21:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Die onzindiscussie mag je in [POL] gaan houden, wat mij betreft.
Zo opeens is het niet. Dit is al een hele tijd bekend.quote:Op maandag 13 november 2006 21:19 schreef frederik het volgende:
[..]
Dat het iets is voor [POL] ben ik het mee eens, maar aan de andere kant het een onzindiscussie noemen ben ik het totaal niet mee eens. Het is wel heel toevallig dat die 52 euro nu opeens beschikbaar is. Dit waarnemen, en melden lijkt mij dus niet eens zo heel gek
Als dat zo is, dan zou het natuurlijk ook kunnen dat de datum van de verkiezingen erop is afgestemd. Toen het kabinet viel, is er namelijk nogal wat discussie geweest wanneer de verkiezingen zouden moeten zijn. Door de oppositie is aangegeven dat dit eerder (korter na de begrotingsbehandeling) zou moeten zijn, maar daar waren de kabinetspartijen tegen.quote:Op maandag 13 november 2006 21:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zo opeens is het niet. Dit is al een hele tijd bekend.
Kut-Nuon inderdaad want hier ook nog niet binnen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:30 schreef iamredleader het volgende:
Hier nog steeds niet! Kut-Nuon.
Hier wel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:18 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Kut-Nuon inderdaad want hier ook nog niet binnen.
Dat zou fijn zijn, want ik was eigenlijk van plan om naar de SNS-bank over te stappen voor 15 december, puur om sneller aan m'n spaargeld te kunnen als dat nodig is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:59 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb het binnen.
Syrena, je hebt gelijk over die internetspaarrekening. Het is een veelgehoorde klacht en er komt hopelijk binnen afzienbare tijd verandering in.
Ik ook; had het gisteren begin van de middag binnen.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:19 schreef Metro2005 het volgende:
te vroeg gezeurtik heb het binnen
hoe werkt datquote:Op woensdag 15 november 2006 15:19 schreef Byte_Me het volgende:
samen met 300 euro teruggave van GWE.
ik heb er nog niks over gehoord...quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:32 schreef Aventura het volgende:
52 euro, geef dan niks. Belachelijk. Overigens krijg ik dit jaar 15 euro terug n gaat mijn voorschot met 2 euro omlaag. Ben ik de enige?
Hier komen ze elk jaar langs. Als jouw meterstand dus in februari is doorgegeven/opgenomen zou ik ze rond die tijd weer verwachten. Je kan even kijken wat de beginstand was en wat de stand nu is en zo uitrekenen of het een beetje klopt, wat je nu betaalt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:26 schreef Matness het volgende:
[..]
hoe werkt dat
ik woon sinds februari in mijn huisje, maar heb nog steeds niks gehoord of gezien, wanneer je moet bijbetalen of terugkrijgt enzo, wie kan me wat meer vertellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |