Denk overigens niet dat Rita op 22 november meer stemmen dan Rutte krijgt. Dat zou wel heeeeel uniek zijn.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:50 schreef zakjapannertje het volgende:
worden heel interessante verkiezingen voor de VVD, de nr. 2 die de lijsttrekker overklast via massale voorkeurstemmen

Je kan meteen zien welke zielepieten CDA-klapvee zijn.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:52 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja, al die mensen met oranje Balkenende t-shirts...

Ik denk het wel eigenlijk, zo'n peiling is niet helemaal uit de lucht gegrepen.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Denk overigens niet dat Rita op 22 november meer stemmen dan Rutte krijgt. Dat zou wel heeeeel uniek zijn.

quote:Op donderdag 16 november 2006 22:52 schreef mcyodogg het volgende:
Pastors en Verdonk aan 1 tafel. Zet Geert erbij en je hebt een feestje..

44 zetels is hetzelfde als in 2003. Niet slecht, maar ook geen winst. Zo goed doet het CDA het dus helemaal niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:00 schreef Junglebeast het volgende:
Lastig nu. Met de VVD weet je wat kan verwachten. Het CDA is nog steeds een grijze vlek die welleswaar op 44 zetels staat. Rutte was best fel dit keer ja.

Gezien de peilingen de afgelopen jaren en de huidige PvdA-stand is alles boven de 35 zetels pure winst voor Balkenende.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:02 schreef pberends het volgende:
[..]
44 zetels is hetzelfde als in 2003. Niet slecht, maar ook geen winst. Zo goed doet het CDA het dus helemaal niet.

Wat een peilingenland is dit toch geworden. Als de SP 22 november 20 zetels haalt zijn ze opeens "de grote verliezer"quote:Op donderdag 16 november 2006 23:04 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gezien de peilingen de afgelopen jaren en de huidige PvdA-stand is alles boven de 35 zetels pure winst voor Balkenende.

1) Balkenende had ook een spiekbriefje op zijn zak - alleen was dat kritiek op een VVD standpunt die het CDA had overgenomen in 2003 - dus ging die snel weer weg,quote:Op donderdag 16 november 2006 23:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp de campagnestrategie, voorzover het een strategie is, van de VVD niet. Zwak optreden van Rutte in Nederland kiest. Als een schooljongetje met een a4'tje aan komen zetten.

Och, die lijkt al lang niet meer mogelijk.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:10 schreef MrX1982 het volgende:
op deze manier lijkt een CDA en VVD combinatie niet mogelijk volgens de laatste peilingen.

De "natuurlijke achterban" van het CDA is een zetel of 30. Daar 15 zetels boven zitten is netjes, zeker na een rumoerige kabinetsperiode zoals we die hebben gehad de laatste 4 jaar.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:02 schreef pberends het volgende:
[..]
44 zetels is hetzelfde als in 2003. Niet slecht, maar ook geen winst. Zo goed doet het CDA het dus helemaal niet.

Balkenende was gewoon onthutsend zwakquote:Op vrijdag 17 november 2006 01:53 schreef evert het volgende:
net de herhaling gekeken en ik vond rutte toch wel heel overtuigend

Vind ik hem meestal in debatten, doet verder weinig af aan Rutte's optreden deze was eindelijk goed te noemen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Balkenende was gewoon onthutsend zwak.

Juist hopelijk snoept hij nog wat zeteltjes bij het VDA wegquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vind ik hem meestal in debatten, doet verder weinig af aan Rutte's optreden deze was eindelijk goed te noemen.

Mag Nawijn ook komen?quote:Op donderdag 16 november 2006 22:52 schreef mcyodogg het volgende:
Pastors en Verdonk aan 1 tafel. Zet Geert erbij en je hebt een feestje..

quote:Vanavond in Nederland Kiest (vrijdag 17 november 2006, 22.15, Nederland 2)
Mishandeling in Irak?
De Volkskrant berichtte vandaag over martelingen of mishandeling van Iraakse gevangenen door Nederlandse officieren. Dit zou november 2003 zijn gebeurd in de Zuid-Iraakse provincie al-Muthanna.
Een onafhankelijke commissie gaat zich over de
kwestie buigen. Dat zei minister Henk Kamp van Defensie vandaag. De PvdA en GroenLinks dringen aan op een parlementair onderzoek. D66 wil maandag een spoeddebat.
In studio Dudok in Den Haag vanavond: Frans Timmermans (PvdA), Harry van Bommel (SP), Hans van Baalen (VVD) en Lars van Troost, van Amnesty International.
Verder vanavond de nieuwste Politieke Barometer.
Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof

Zowel bij de agenda van EenNL als de website van de VVD staat dat ze vanavond komen. Ik ?denk? dat het geschrapt is.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:55 schreef Jurgen21 het volgende:
Waar blijven Rita en Marco???

Nederlandse soldaten, onze 'jongens' kunnen natuurlijk nooit de wetten overtreden!!quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:28 schreef vw_caddy het volgende:
De Nederlandse marteling vergelijken met die van de USA, netjes rooie.

quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:27 schreef pberends het volgende:
Hans van Baalen, wat een havikvarkens-kop heeft die gast.

Ik heb gekeken maar dit gemist?quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:41 schreef Toad het volgende:
Voor degene die niet kijken. Zonet heeft een commandant van de MIVD in Afghanistan gezegd dat informatie wordt gefilterd in Den Haag om het verkoopbaar te maken naar de Tweede Kamer.

Dat was een stukje uit een documantaire die maandagavond wordt uitgezonden. Je zag wat militairen die bezig waren met hun werkzaamheden en vervolgens een commandant onzichtbaar gemaakt om veiligheidsredenen die dit vertelde.quote:

Afhangen wellicht niet, maar het maakt de kans dat ik bij CDA/VVD uitkom wel weer veel kleiner. Dat zeker wel.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:59 schreef pberends het volgende:
Ik denk dat geen enkele kiezer z'n stem laat afhangen van dit buitenlandse baggerincident.

quote:Vanavond in Nederland Kiest (zaterdag 18 november 2006, 22.12, Nederland 2)
Defensieminister Henk Kamp over de vermeende martelpraktijken in Irak
Vandaag minister van Defensie Henk Kamp (VVD) en Tweede Kamerlid voor de PvdA Klaas de Vries. Gisteren, vijf dagen voor de verkiezingen, werden zij geconfronteerd met nieuws over 'martelpraktijken', gepleegd door Nederlandse militairen in Irak. Daarover, én over andere actuele verkiezingsthema's debatteren zij.
Verder 'De Straat', de visie van Joep en de nieuwste Politieke Barometer.
Presentatie: Twan Huys en Ferry Mingelen

Weer over die 'martelpraktijken'.quote:

Zullen we weer eens kritiek leveren?quote:

waar weer duidelijk uit bleek dat het VK artikel niet klopte en ik zou willen dat de vries tijdens zijn ministerschap net zo secuur met de beveiliging van fortuijn was omgegaan. ..quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:58 schreef venomsnake het volgende:
Ik vond het juist een interessante uitzending.![]()
![]()

Wat is daar nou niet terecht aan? Bush hoort in de cel, dat weet ieder weldenkende.quote:Op zondag 19 november 2006 01:22 schreef evert het volgende:
wie neemt twan huijs nog serieus nadat hij beweerde dat hij vond Bush voor het internationaaal gerechtshof in den haag moest verschijnen.

Als Bush in de cel hoort, hoort zo'n beetje elke regeringsleider ter de wereld in de cel. Slaat dus nergens op.quote:Op zondag 19 november 2006 01:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is daar nou niet terecht aan? Bush hoort in de cel, dat weet ieder weldenkende.

Ik zie Balkenende nog geen oorlog voeren onder valse voorwenselen, geen mensen opsluiten, geen grondwettelijke rechten schrappen en geen rare Patriot acten invoeren anders... dus nee, die vergelijking slaat geen hout.quote:Op zondag 19 november 2006 02:33 schreef Perun het volgende:
[..]
Als Bush in de cel hoort, hoort zo'n beetje elke regeringsleider ter de wereld in de cel. Slaat dus nergens op.

Whatever... Balkenende heeft net zo goed dingen gedaan die sommige mensen als misdadig beschouwen, dus die vergelijking gaat wel degelijk op. Maar het is natuurlijk ook nog zo dat al deze zaken door het Congres/Tweede Kamer en dus door de bevolking zijn goedgekeurd. Dan kun je dus de helft van bijv. de Amerikaanse bevolking gaan opsluiten voor 'misdaden' die ook nog grotendeels tegen henzelf zijn gepleegd.quote:Op zondag 19 november 2006 09:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik zie Balkenende nog geen oorlog voeren onder valse voorwenselen, geen mensen opsluiten, geen grondwettelijke rechten schrappen en geen rare Patriot acten invoeren anders... dus nee, die vergelijking slaat geen hout.

Noem ze eens.quote:Op zondag 19 november 2006 12:28 schreef Perun het volgende:
[..]
Whatever... Balkenende heeft net zo goed dingen gedaan die sommige mensen als misdadig beschouwen, dus die vergelijking gaat wel degelijk op.

quote:Vanavond in Nederland Kiest (zondag 19 november 2006, 22.10, Nederland 2)
Gerrit Zalm versus Joop Wijn
Tot 22 november zendt Nederland Kiest uit vanuit studio Dudok in Den Haag waar steeds twee politici aan de tand gevoeld zullen worden over uiteen-lopende thema's.
Vanavond minister van Financiën Gerrit Zalm (VVD) en minister van Economische Zaken Joop Wijn (CDA) over de verschillen tussen VVD en CDA en over de vraag waarom het CDA van Jan Peter Balkenende de credits krijgt voor het gevoerde economische beleid en niet Gerrit Zalm. Ook een gesprek met PvdA-wethouder in Amsterdam Lodewijk Asscher over de privatisering van Schiphol.
Verder 'De Straat', 'Ondertussen bij de buren', de visie van Joep en de nieuwste Politieke Barometer.
Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof

Of zoals Kamp zou zeggen een zekere vorm van gesprek. Kom op zeg, dat jij nou alles perse vanuit het CDA oogpunt wil bekijken. Journalisten doen ook hun vak en als jij daar als objectief presentator zou hebben gezeten had jij precies hetzelfde gedaan.quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:56 schreef Jurgen21 het volgende:
Het is dat ik een CDA'er in hart en nieren ben, maar anders had ik woensdag zeker op Henk Kamp gestemd.
Het si gewoon ronduit schofterig hoe hij zonet werd behandeld in Nederland Kiest. Charles Groenhuijsen had al eens geschreven dat Twan Huys een linkse havik was, maar het verhoor waaraan Kamp werd onderworpen slaat toch wel alles. En die Fortuynbewaker De Vries zat wat te ja-knikken en verongelijkt te doen. Walgelijk, die hele uitzending. Het verbaast me dat Kamp nog zo rustig bleef; ik had die hele bende daar grondig uitgezegend.![]()

Die VVD fanboys konden er anders laatst ook wat van hoor, niet te zuinig...quote:Op zondag 19 november 2006 22:17 schreef vw_caddy het volgende:
Dacht mooi CDA-VVD, moeten ze weer zo nodig een rooie erbij zetten. En dat links geklap.

Geef ik gelijk toe.quote:Op zondag 19 november 2006 22:21 schreef Kokstra het volgende:
[..]
Die VVD fanboys konden er anders laatst ook wat van hoor, niet te zuinig...![]()

Die waren behoorlijk dronkenquote:Op zondag 19 november 2006 22:42 schreef pberends het volgende:
HAHA, een stel VVD'ers die klapten bij de peiling van de VVD... 20 zetels.

quote:Op zondag 19 november 2006 22:42 schreef pberends het volgende:
HAHA, een stel VVD'ers die klapten bij de peiling van de VVD... 20 zetels.

Links geklap... Het wordt steeds mooier. Wat is het volgende? Linkse hamburgers?quote:Op zondag 19 november 2006 22:17 schreef vw_caddy het volgende:
Dacht mooi CDA-VVD, moeten ze weer zo nodig een rooie erbij zetten. En dat links geklap.

quote:Vanavond in Nederland Kiest (maandag 20 november 2006, 22.10, Nederland 2)
Wouter Bos vs. Mark Rutte
Vanavond zijn te gast de lijsttrekker van de PvdA, Wouter Bos, en de lijsttrekker van de VVD, Mark Rutte. Zij debatteren over de campagne, over Irak en over andere actuele verkiezingsthema's.
Verder 'De straat', de visie van Joep Bertrams én de nieuwste Politieke Barometer.

Goh, dat heb ik nu met Rutte..quote:Op maandag 20 november 2006 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik word echt zo moe van dat smoelwerk van die Bos

Idd, dat is pas een echte draaikontquote:Op maandag 20 november 2006 22:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Goh, dat heb ik nu met Rutte..![]()

Dat zou eigenlijk de strategie moeten zijn van de VVD.quote:Op maandag 20 november 2006 22:40 schreef Arcee het volgende:
De naam Melkert is gevallen, dat gaat de PvdA weer zetels kosten.

Morgen.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:52 schreef mcyodogg het volgende:
Pastors en Verdonk aan 1 tafel.

Rutte een draaikont? Je kunt veel over Rutte zeggen (slechte campagne etc.), maar volgens mij niet dat het een draaikont is. Heb je een onderbouwing of weet je meer dan de rest?quote:Op maandag 20 november 2006 22:37 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Idd, dat is pas een echte draaikont![]()
![]()

Is geen arrogantie, maar zelfverzekerdheid!quote:Op maandag 20 november 2006 22:52 schreef vw_caddy het volgende:
De arrogantie droop echt van Bos af he? Constant woorden van "CDA gaat dat toch niet redden" en "wij gaan er vol overheen woensdag". brrrrr![]()

Vreselijk arrogant idd. Precies dezelfde houding als in 2003, maar toen stond de PvdA net voor de verkiezingen voor op het CDA. Lijkt me toch niet handig van Bos, daarmee drijft hij elke Boshater in de handen van Balkenende.quote:Op maandag 20 november 2006 22:52 schreef vw_caddy het volgende:
De arrogantie droop echt van Bos af he? Constant woorden van "CDA gaat dat toch niet redden" en "wij gaan er vol overheen woensdag". brrrrr![]()

Ja, idd. Blind typen kan die nog echt nietquote:Op maandag 20 november 2006 22:57 schreef venomsnake het volgende:
Ik zit die chat te bekijken, mijn conclusie: Rutte moet op type-les![]()

amenquote:Op maandag 20 november 2006 22:52 schreef vw_caddy het volgende:

quote:Op maandag 20 november 2006 23:00 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Ja, idd. Blind typen kan die nog echt niet![]()

Ik open geen nieuw topic meer trouwens, vanavond is de laatste special van Nederland Kiest. Bovendien is er Freek de Jonge met zijn verkiezingsconference (22.05, Nederland 1).quote:Vanavond in Nederland Kiest (dinsdag 21 november 2006, 22.15, Nederland 2)
Verdonk versus Pastors
Eén dag voor de verkiezingen voeren de partijen nog volop campagne om de zwevende kiezers voor zich te winnen. Vanavond gaan de lijststrekkers voor het laatst met elkaar in debat, op Nederland 1.
Vanavond in Nederland Kiest zijn te gast: Rita Verdonk (VVD) en Marco Pastors (EénNL). Over integratie, over het Fortuynisme, over het laatste lijsttrekkersdebat en over de overeenkomsten tussen beiden.
Verder de laatste Politieke Barometer, de mening in 'De Straat' en de visie van Joep Bertrams.
Presentatie: Clairy Polak en Twan Huys
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |