NOVAquote:Maandag 6 november, 22.15 - 22.50 (elke dag na het NOS Journaal, op Nederland 2)
Vanavond begint NOVA met een nieuwe serie Nederland Kiest-uitzendingen.
Tot en met 21 november zendt Nederland Kiest uit vanuit café Dudok in Den Haag waar steeds twee politici aan de tand gevoeld zullen worden over uiteenlopende thema's.
Vandaag de nummers twee van het CDA en de PvdA, Maxime Verhagen en Nebahat Albayrak.
Verder 'Ondertussen bij de buren', de dagelijkse compilatie van meest gênante of opmerkelijke fragmenten van politici op campagne, 'De straat', de visie van Joep Bertrams én natuurlijk de laatste Politieke Barometer.
Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof
de dagelijkse compilatie van meest gênante of opmerkelijke fragmenten van politici op campagnequote:Chatten aan de bar
Vanavond kunnen kijkers na afloop van de uitzending 'chatten aan de bar' met Maxime Verhagen en Nebahat Albayrak. De videochat vindt plaats op de gezamenlijke verkiezingsportal van NOVA en de NOS: Nederland Kiest 2006
quote:Op maandag 6 november 2006 17:56 schreef Tikorev het volgende:
Kijken of zij de neergaande trend van de PvdA weten te keren...
Nou, volgens mij gaat de PvdA bij onze rode NIPO-vrienden toch stijgen vandaag. Die meenden immers dat Bos het debat had gewonnen en SP-stemmers naar zijn partij haalde. Dus die moet vandaag stijgen, anders ontkrachten ze het eigen onderzoek van vrijdag.quote:Op maandag 6 november 2006 17:56 schreef Tikorev het volgende:
Kijken of zij de neergaande trend van de PvdA weten te keren...
idd, ik ben ook sceptisch. ik ga wel ff kijken toch.quote:Op maandag 6 november 2006 18:08 schreef Tikorev het volgende:
Als er pas na de uitzending gereageerd mag worden snap ik niet waarom je hier vier uur van te voren al een topic over opent.
Volgens mij hoef je het programma niet te zien om te weten wat de toon wordt. Dat kennen we uit voorgaande jaren nog wel.
Noem eens twee voorbeelden van die toon uit de voorgaande jaren.quote:Op maandag 6 november 2006 18:08 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij hoef je het programma niet te zien om te weten wat de toon wordt. Dat kennen we uit voorgaande jaren nog wel.
En ook een nieuwe barometer: de PvdA zal door de 'winst' in het debat wel weer groter zijn dan het CDA.quote:Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
idd, ik ben ook sceptisch. ik ga wel ff kijken toch.
Waarom is Nipo rood?quote:
Zijn er nu elke dag peilingen? Dat zou een stunt zijnquote:Op maandag 6 november 2006 18:06 schreef Momitsu het volgende:
Ben benieuwd of er al een debat effect zichtbaar zal zijn in de peilingen vanavond. Een shift in momentum zou ik zeer verwelkomen![]()
Omdat het mij al maanden opvalt dat de PvdA er in de NIPO-peiling altijd stukken beter voorstaat dan elders.quote:
Oh, Wilders scoorde bij NIPO hele lange tijd 8 zetels, bij NOVA maar 1 tot 2quote:Op maandag 6 november 2006 19:19 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Omdat het mij al maanden opvalt dat de PvdA er in de NIPO-peiling altijd stukken beter voorstaat dan elders.
Ach, allemaal van die kleine achterbakse dingen. Zoals met 'De Straat'. De ene dag een straat met allemaal hele normale mensen die bijna allemaal vertellen dat ze PvdA stemmen. Dag later: "We zijn vandaag naar typische VVD straat geweest." En dan zijn ze met hun camera ergens in Wassenaar naar de grootste van de grootste villawijk gegaan. Dat is net zo achterbaks als wanneer men enkel zwervers en werklozen, als 'typische linkse stemmers', voor de camera hadden getrokken die allemaal vertelden dat ze SP gingen stemmen.quote:Op maandag 6 november 2006 18:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Noem eens twee voorbeelden van die toon uit de voorgaande jaren.
Joep Bertrams is inderdaad links te noemen. Doch is het gewoon niet leuk en kan het geschrapt worden.quote:Op maandag 6 november 2006 19:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ach, allemaal van die kleine achterbakse dingen. Zoals met 'De Straat'. De ene dag een straat met allemaal hele normale mensen die bijna allemaal vertellen dat ze PvdA stemmen. Dag later: "We zijn vandaag naar typische VVD straat geweest." En dan zijn ze met hun camera ergens in Wassenaar naar de grootste van de grootste villawijk gegaan. Dat is net zo achterbaks als wanneer men enkel zwervers en werklozen, als 'typische linkse stemmers', voor de camera hadden getrokken die allemaal vertelden dat ze SP gingen stemmen.
En dan heb je natuurlijk altijd nog Joep Bertrams. 99% van zijn animaties over politiek zijn als links tot uiterst links te bestempelen.
misschien zijn de andere peilingen juist groenquote:Op maandag 6 november 2006 19:19 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Omdat het mij al maanden opvalt dat de PvdA er in de NIPO-peiling altijd stukken beter voorstaat dan elders.
Dat is wel een hele vreemde interpretatie van zo'n nipte overwinning. Zeker als men ook de foutmarges in ogenschouw neemt.quote:Van de kijkers vond 50 procent de PvdA-leider de beste, terwijl 46 procent voor Balkenende koos. ‘Een duidelijke overwinning’, oordeelde onderzoeker Peter Kanne.
In het artikel staat ook het volgende:quote:Op maandag 6 november 2006 20:34 schreef Tikorev het volgende:
De mensen van NIPO zijn volgens mij ook niet helemaal objectief. Zoals Peter Kanne (onderzoeker bij NIPO) op 4 november in de Volkskrant:
[..]
Dat is wel een hele vreemde interpretatie van zo'n nipte overwinning. Zeker als men ook de foutmarges in ogenschouw neemt.
Ik denk overigens niet dat dit de peilingen beïnvloed want dan zijn ze wel heel dom bezig als bedrijf.
Media willen nog wel eens spelen met woorden.quote:Van de ondervraagde SP-kiezers was 19 procent na het debat overgestapt naar de PvdA. Volgens onderzoeker Kanne kwam dat omdat Bos sociaal-economische thema’s als armoede, huren en zorg benadrukte. ‘Hij heeft een duidelijke slag geslagen.’
Werkelijk belachelijk staaltje journalistiek. Het NOS journaal kopte in met: 'Wouter Bos heeft 1e debat gewonnen'. En met nauwelijks verschil volgens burgers en experts vonden Balkenende beter. Wat een geweldige interpretatie van een dergelijke uitkomst.quote:Op maandag 6 november 2006 20:34 schreef Tikorev het volgende:
De mensen van NIPO zijn volgens mij ook niet helemaal objectief. Zoals Peter Kanne (onderzoeker bij NIPO) op 4 november in de Volkskrant:
[..]
Dat is wel een hele vreemde interpretatie van zo'n nipte overwinning. Zeker als men ook de foutmarges in ogenschouw neemt.
Ik denk overigens niet dat dit de peilingen beïnvloed want dan zijn ze wel heel dom bezig als bedrijf.
Huh? Het is juist andersom.quote:Op maandag 6 november 2006 19:19 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat akelige CDA-bashen in de media heeft ertoe geleid dat ik samen met enkele kennissen mij enkele jaren geleden heb aangemeld als lid van het CDA. Gewoon om die partij te steunen en aan te geven dat Balkenende en zijn beleid gewoon worden gesteund door de normale burger. Destijds zat het CDA in zwaar weer en heb toen niet durven hopen dat de partij ooit weer zo hoog in de peilingen zou staan. En dat ondanks de linkse media en misschien wel dankzijquote:Op maandag 6 november 2006 20:52 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Werkelijk belachelijk staaltje journalistiek. Het NOS journaal kopte in met: 'Wouter Bos heeft 1e debat gewonnen'. En met nauwelijks verschil volgens burgers en experts vonden Balkenende beter. Wat een geweldige interpretatie van een dergelijke uitkomst.
Breek me de bek niet open.quote:
Tsja, was hij ook maar zo'n bijtertje wanneer het ging om zaken die het kabinet de afgelopen jaren heeft nagelaten.quote:Bijtertje die Maxime he.
Hij lult er weer lekker omheen.quote:Op maandag 6 november 2006 22:30 schreef Toad het volgende:
Lekker geloofwaardig Maxime.
Zolang er nog teveel mensen onzin-studies doen is dit plan best werkbaar. Waar de fuck moet een cultureel antropoloog stage lopen? Een zwarte school lijkt me een meer dan geschikte lokatie.quote:Op maandag 6 november 2006 22:40 schreef Toad het volgende:
En..... stage gaan lopen is interessant als je er zelf praktijkervaring opdoet. Dit plan rammelt echt aan alle kanten.
Dat is een ander probleem.quote:Op maandag 6 november 2006 22:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Zolang er nog teveel mensen onzin-studies doen is dit plan best werkbaar. Waar de fuck moet een cultureel antropoloog stage lopen? Een zwarte school lijkt me een meer dan geschikte lokatie.
En Maxime dan? Lekker geloofwaardig allemaal.quote:Op maandag 6 november 2006 22:55 schreef tvlxd het volgende:
Met zo'n Albayrak heb je geen stuntelende Wouter Bos nodig om de verkiezingen te verliezen.
Geweldig!!!quote:Op maandag 6 november 2006 22:42 schreef Toad het volgende:
Hahahaha, die jongentjes over die boetes, ik moet direct denken aan die 2 cabaretiers....
Hoe heten ze ook alweer.. volgens mij van de RVU.
Albayrak is ook verschrikkelijk, zeker met der gezeik over asielzoekers.quote:Op maandag 6 november 2006 23:00 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat is dat toch een verschrikkelijk mens, die Albayrak. En maar draaien over die Armeense genocide om maar niet op de lange tenen van de PvdA-Turken te trappen. Die hele PvdA wordt gegijzeld door de minderheden in dit land en dat staat me behoorlijk tegen.![]()
Sja, dat de PvdA nou zo loopt te kloten over dat genocideverhaal, vind ik onbegrijpelijk.quote:Op maandag 6 november 2006 23:00 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat is dat toch een verschrikkelijk mens, die Albayrak. En maar draaien over die Armeense genocide om maar niet op de lange tenen van de PvdA-Turken te trappen. Die hele PvdA wordt gegijzeld door de minderheden in dit land en dat staat me behoorlijk tegen.![]()
Volgende keer een gast meer aub. Het was wel duidelijk dat ze leugens over elkaar zaten te vertellen. Lekkere democratie zo. Snappen ze er zelf nog wel wat van?quote:Op maandag 6 november 2006 23:01 schreef kratovsk het volgende:
T was een beetje (erg) trieste bedoening van beide kanten. Welles/Nietes. De Joep was inderdaad zowaar eens leuk, dat was nog het meest verrassend
CDA is absoluut niet mijn partij en Maxime Verhagen vertrouw ik niet echt maar ik moet toch zeggen dat ik het een briljante strategie van het CDA vind. Verhagen voor het sloopwerk en Balkenende als "betrouwbaar en bekwaam" staatshoofd.quote:
En dat liegen zequote:Op maandag 6 november 2006 23:04 schreef tvlxd het volgende:
en allemaal willen ze het beste voor Nederland.
Inderdaad.quote:Op maandag 6 november 2006 23:00 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat is dat toch een verschrikkelijk mens, die Albayrak.
ja, echt briljant.quote:
moeilijk he, iets positiefs zeggen als dat terecht zou zijn.quote:Op maandag 6 november 2006 23:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgende keer een gast meer aub. Het was wel duidelijk dat ze leugens over elkaar zaten te vertellen. Lekkere democratie zo. Snappen ze er zelf nog wel wat van?
net als bij het Bos-Balkenende debat, erg storend.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:21 schreef X. het volgende:
Het was enorm slecht inderdaad. Met die PvdA-muts voorop. Ze zat in een hoekje gedreven door die Armeense kwestie en gaat zich dan zo gedragen. En dan dat PvdA-klapvee. Echt beschamend. Steeds als die muts met iets kwam was er geklap, als Verhagen wat goeds zei hoorde je niets. Een beetje voor neutraal publiek zorgen is wel normaal.
quote:Nou, als ik PvdA'er was geweest had ik me kapt zitten schamen voor dat mens. 'Kinderachtig', dat was ze.
Of kwam het omdat Verhagen 'natte oren' had
Ik heb anders het idee dat dat behoorlijk begint te slijten.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:34 schreef du_ke het volgende:
Als er 1 partij loopt te klieren met bloedgroepen is het natuurlijk het CDA.
helemaal mee eens, een doorn in mijn oog. maar dat etnische aspect maakt het wmb nog net iets genanter.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:34 schreef du_ke het volgende:
Aan de andere kant is het wel weer sneu dat het CDA maar een handvol geschikte vrouwen weet te vinden. Waarvan er 1 op 3 staat omdat ze katholiek is. Net als de nummer 2 op de lijst daar ook maar staat vanwege z'n limburgse wortels.
Als er 1 partij loopt te klieren met bloedgroepen is het natuurlijk het CDA.
Ik heb persoonlijk meer problemen met Schreijer in de top 10. God, wat is dat mens dom.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:54 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
helemaal mee eens, een doorn in mijn oog. maar dat etnische aspect maakt het wmb nog net iets genanter.
daarbij komt dat vd Hoeven wel capabel is en je die zonder problemen hoog kunt zetten.
ken ik niet, maar ik geloof je meteen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:55 schreef freako het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk meer problemen met Schreijer in de top 10. God, wat is dat mens dom.
Ja, maar wel razend populair in de agrarische sector en daardoor een grote stemmentrekker voor het CDA. Bovendien is het een reuze aardige vrouw.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:55 schreef freako het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk meer problemen met Schreijer in de top 10. God, wat is dat mens dom.
quote:Vanavond in Nederland Kiest (dinsdag 7 november 2006, 22.15, Nederland 2)
Pieter Winsemius en Jan Marijnissen
Tot 22 november zendt Nederland Kiest uit vanuit café Dudok in Den Haag waar steeds twee politici aan de tand gevoeld zullen worden over uiteenlopende thema's. Vandaag minister van VROM, Pieter Winsemius (VVD) en de lijsttrekker van de SP, Jan Marijnissen.
Probleemwijken
Pieter Winsemius sloeg vorige week alarm vanwege de situatie in de Nederlandse probleemwijken. Om grotere problemen te voorkomen is volgens hem een jaarlijkse investering van 1 tot 1,4 miljard euro nodig voor stedelijke vernieuwing. Over dit en meer een debat tussen Marijnissen en Winsemius.
Verder 'Ondertussen bij de buren', de dagelijkse compilatie van meest gênante of opmerkelijke fragmenten van politici op campagne, 'De straat', de visie van Joep Bertrams én natuurlijk de laatste Politieke Barometer.
Presentatie: Ferry Mingelen en Joost Karhof
Hij leek op een reincarnatie van Remkesquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:19 schreef Aoristus het volgende:
de dood zit aan tafel (Winsemius)
quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Echt een aanwinst voor de VVD, die WinsemiusRutte![]()
Niets mis met Femke. Zeker niet als je haar vergelijkt met de rest. Of komt dat omdat ze de enigste vrouwelijke lijsttrekker is?quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:01 schreef Aoristus het volgende:
Ik vind dat Halsema erg positief overkomt de laatste dagen, ze raakt niet altijd de kern, maar je ziet wel dat ze haar best doet. Het is wel onderscheidend van de andere campagnevoerders
quote:Vanavond in Nederland Kiest (woensdag 8 november 2006, 22.15, Nederland 2)
Rita Verdonk en Femke Halsema
Tot 22 november zendt Nederland Kiest uit vanuit café Dudok in Den Haag waar steeds twee politici aan de tand gevoeld zullen worden over uiteenlopende thema's.
Vandaag minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD) en de lijsttrekker van GroenLinks Femke Halsema. Het thema vanavond is integratie: een moslimdocente in Utrecht hoeft mannen geen hand te geven (vindt de Commissie Gelijke Behandeling), wat kan Nederland doen om alle vrouwelijke slachtoffers van eerwraak te beschermen? En minister Verdonk wil dat scholen om en om zwarte en witte kinderen aannemen. Goed idee of kansloos proefballonnetje?
Verder natuurlijk 'Ondertussen bij de buren', de dagelijkse compilatie van meest gênante of opmerkelijke fragmenten van politici op campagne, 'De straat' én de visie van Joep Bertrams.
Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof
Ik voorspel al negatieve en smalende posts over Verdonk van jouw kantquote:
Hoezo, dat zou ik eerder over Halsema doenquote:Op woensdag 8 november 2006 13:59 schreef X. het volgende:
[..]
Ik voorspel al negatieve en smalende posts over Verdonk van jouw kant
Ben benieuwd of Verdonk zich wat harder op gaat stellen, nu de VVD kiezers verliest aan Wilders.
Ja, maar dat is te makkelijkquote:Op woensdag 8 november 2006 14:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoezo, dat zou ik eerder over Halsema doen.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:21 schreef X. het volgende:
[...] Een beetje voor neutraal publiek zorgen is wel normaal.
niks mis?quote:Op woensdag 8 november 2006 13:50 schreef onemangang het volgende:
[..]
Niets mis met Femke. Zeker niet als je haar vergelijkt met de rest. Of komt dat omdat ze de enigste vrouwelijke lijsttrekker is?
Ik geloof dat Femke door de JOVD tot liberaal van het jaar is uitgeroepen. GroenLinks is absoluut geen Robin Hood partij als de SP. Beter je huiswerk doen.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:02 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
niks mis?
nee, ze wil slecht het centrale doel van economische-politiek 'het verdelen van geld' maken ipv het creeeren van welvaart en groei. Daar is HEEL VEEL mis mee.
dat soort partijen zijn een bron van werkloosheid![]()
gast, dat heeft zij LETTERLIJK gezegd.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:10 schreef Puur het volgende:
[..]
Ik geloof dat Femke door de JOVD tot liberaal van het jaar is uitgeroepen. GroenLinks is absoluut geen Robin Hood partij als de SP. Beter je huiswerk doen.
quote:Op woensdag 8 november 2006 16:10 schreef du_ke het volgende:
Tja het CDA wil een theocratische staat van ons land maken.
Dat soort partijen zijn een bron van intolerantie en haat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |