quote:Waar in 't bronsgroen eikenhout
't nachtegaaltje zingt;
Over 't malse korenveld
't lied des leeuweriks klinkt;
Waar de hoorn des herders schalt
langs der beekjes boord :
Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord !
Waar de brede stroom der Maas
statig zeewaarts vloeit;
Weeldrig sappig veldgewas
kost'lijk groeit en bloeit;
Bloemengaard en beemd en bos
overheerlijk gloort :
Waar de vad'ren schone taal
klinkt met held're kracht;
Waar men kloek en fier van aard
vreemde praal veracht;
Eigen zeden, eigen schoon
't hart des volks bekoort :
Waar aan 't oud Oranjehuis
't volk blijft hou en trouw;
Met ons roemrijk Nederland
één in vreugd en rouw,
Trouw aan plicht en trouw aan God
heerst van Zuid tot Noord :
Ik ben ook wel blij dat jij in Limburg woontquote:
Daarmee bedoel je die randstedelingen eh?quote:Op maandag 6 november 2006 17:21 schreef Pjetr het volgende:
onafhankelijk verklaren, en wel direct. klootjesvolk
quote:Op maandag 6 november 2006 17:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je die randstedelingen eh?
nee ik doel op die zachte G en dat fucked up dialect van zequote:Op maandag 6 november 2006 17:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je die randstedelingen eh?
Jij bent oerdom.quote:Op maandag 6 november 2006 17:23 schreef Pjetr het volgende:
[..]
nee ik doel op die zachte G en dat fucked up dialect van ze![]()
Det heit ouch waal sjallezie.quote:Op maandag 6 november 2006 17:23 schreef Pjetr het volgende:
[..]
nee ik doel op die zachte G en dat fucked up dialect van ze![]()
Whehehe.quote:Op maandag 6 november 2006 17:31 schreef dialMforMonkey het volgende:
Alleen een idioot woont onder de zeespiegel
We kunnen het heus.quote:Op maandag 6 november 2006 17:46 schreef Tware het volgende:
Limburg is mooi, maar het volk... Die mogen eerst eens fatsoenlijk Nederlands leren praten
Ik kan mijn auto gewoon openlaten in mijn straat zonder dat er iets wordt gejatquote:Op maandag 6 november 2006 17:52 schreef TheSeeker_NL het volgende:
stelletje criminelen daar in limburg.
Woonplaats: Utrecht!quote:Op maandag 6 november 2006 17:56 schreef TheSeeker_NL het volgende:
ik kan niet eens gaan slapen in mn huisje zonder dat ze inbreken en mn spulletjes eruit stelen.
Jij gaat toch ook in Arnhem wonen? Dan blijf je jezelf toch ook een bietke Limburger noemen?quote:
quote:Op maandag 6 november 2006 17:53 schreef JDude het volgende:
Ik vind die "De Limburgers heten U welkom"-borden bij de provinciegrens altijd wel sympathiek.
Zal wel zo'n hollander zijn die de verzekering probeert op te lichten. Daar hebben die lui een handje aan.quote:
Dat heet ook wel jaloezie... is dat wat je zei?quote:
Neet woer !quote:Op maandag 6 november 2006 18:37 schreef Pjetr het volgende:
[..]
fuck dat, limburgers zijn bij hun geboorte al gedoemt nooit fatsoenlijk ABN te kunnen praten
quote:Op maandag 6 november 2006 18:49 schreef yahtzeehooligan het volgende:
In Limburg kun je tenminste om een tuut vragen.
Een zoen gok ik?quote:Op maandag 6 november 2006 19:13 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
En dan weten we ook nog wat je ermee bedoelt!!!
Valt mee hoor.quote:Op maandag 6 november 2006 19:28 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Sittard.Daar is inderdaad geen klap te beleven.
Ernesto's is wel chill.quote:Op maandag 6 november 2006 19:36 schreef Tuvai.net het volgende:
Mwah, café de Buren en Tapas is altijd wel gezellig. Feniks alleen bij sommige evenementen omdat de tent anders stikt van de alto's en trieste gothics.
Nu ben je te ver gegaan.quote:Op maandag 6 november 2006 19:38 schreef Mister_YingYang het volgende:
Limburg is echt verrot.
En die mensen zijn zwaar inferieur aan Hollanders/Brabanders.
Kunnen ze Limburg niet afstoten ofzo? Ik schaam me dat dat gebied bij Nederland hoort.
De restanten van de hongerwinter omdat ze in het noorden bloembollen moesten vreten. Zit ze blijkbaar nog dwars.quote:Op maandag 6 november 2006 19:40 schreef Piovan het volgende:
[..]
Nu ben je te ver gegaan.
Dit gaat alle perken te buiten.
Je naam zegt genoeg over je nederlandbessef, laat staan over het mooiste stukje van dit land....quote:Op maandag 6 november 2006 19:38 schreef Mister_YingYang het volgende:
Limburg is echt verrot.
Kunnen ze Limburg niet afstoten ofzo? Ik schaam me dat dat gebied bij Nederland hoort.
Twentequote:Op maandag 6 november 2006 17:31 schreef dialMforMonkey het volgende:
Alleen een idioot woont onder de zeespiegel
Zoals elk mens op deze aardkloot.quote:Op maandag 6 november 2006 20:22 schreef _Supreme het volgende:
Limburgers hebben mooie kanten, maar ook vervelende kanten.
Enne Remunj!? Dat lik in het midde.quote:Op maandag 6 november 2006 21:36 schreef Ayaxola het volgende:
Zuid-Limburg is wel relax, wat naar boven niet, in Venray enz woont alleen tuig.
Ik ben op FOK!radio geweest en ze konden mij verstaan.quote:Op maandag 6 november 2006 18:37 schreef Pjetr het volgende:
[..]
fuck dat, limburgers zijn bij hun geboorte al gedoemt nooit fatsoenlijk ABN te kunnen praten
Vreselijk.quote:Op maandag 6 november 2006 21:43 schreef _The_General_ het volgende:
Overigens spreken de meeste Limburgers beter ABN dan Hollanders. Die spreken alleen maar Hollandse dialecten. ( Hij heb ) etc
Gelul, Amsterdammers en Rotterdammers enz wel, maar verder niet.quote:Op maandag 6 november 2006 21:43 schreef _The_General_ het volgende:
Overigens spreken de meeste Limburgers beter ABN dan Hollanders. Die spreken alleen maar Hollandse dialecten. ( Hij heb ) etc
Accent / dialect is wat anders dan dingen als 'hij heb'.quote:Op maandag 6 november 2006 21:47 schreef _The_General_ het volgende:Toon me een streek/gebied in Nederland waar ze niet een soort dialect / accent hebben maar prefect ABN spreken. Die bestaat niet!
Apeldoorn.quote:Op maandag 6 november 2006 21:47 schreef _The_General_ het volgende:Toon me een streek/gebied in Nederland waar ze niet een soort dialect / accent hebben maar prefect ABN spreken. Die bestaat niet!
Ben ik volledig met je eens... 'Hij heb' is een walgelijke verbastering, dialect is een tweede taal die men naast ABN spreekt.quote:Op maandag 6 november 2006 21:48 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Accent / dialect is wat anders dan dingen als 'hij heb'.
Ik wist helemaal niet dat jij Limburger wasquote:
Was jij niet die zei dat je liever weg ging uit Limburg?quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat jij Limburger was
Nu kan ik jou beter plaatsen op fok!
Nu begrijp ik jou beter
Af en toe wil ik weg hier, maar vaak genoeg wil ik blijven. Ik zal vast ooit ergens anders een tijdje gaan wonen ooit. Maar dit is mijn thuis-basis. Hier ben ik geboren en hier ben ik opgegroeid, hier heb ik mijn jeugd meegemaakt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:00 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Was jij niet die zei dat je liever weg ging uit Limburg?
He, chips. Er zijn idd best wat Apeldoorners die behoorlijk dialect spreken.....maar ook genoeg die dat niet doenquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:39 schreef D.Rose het volgende:
[..]![]()
ik heb familie daar, dus je valt bij deze door de mand
quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:03 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
He, chips. Er zijn idd best wat Apeldoorners Limburgers die behoorlijk dialect spreken.....maar ook genoeg die dat niet doen
Waar woont je familie?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:17 schreef PAA-053 het volgende:
Ja maar dat telt niet want Limburgers zijn toch de zwarte schaapjes van Nederland?!
Vergeet ons Friezen niet hequote:Op dinsdag 7 november 2006 12:36 schreef Grootmeester het volgende:
Gelukkig hebben we ook de Brabanders nog![]()
De gebieden rond Haarlem en de Haarlemmermeer (Hoofddorp), daar komen ze aardig in de buurt.quote:Op maandag 6 november 2006 21:47 schreef _The_General_ het volgende:Toon me een streek/gebied in Nederland waar ze niet een soort dialect / accent hebben maar prefect ABN spreken. Die bestaat niet!
Nee, dat zijn de Friezen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:17 schreef PAA-053 het volgende:
Ja maar dat telt niet want Limburgers zijn toch de zwarte schaapjes van Nederland?!
goeie vraagquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:03 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
He, chips. Er zijn idd best wat Apeldoorners die behoorlijk dialect spreken.....maar ook genoeg die dat niet doen
Waar woont je familie?
Die komen bij mij uit het dorpquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nieuwe nummer van de Jansen Bagge Band al gehoord? Op de melodie van TImebomb van Rancid... erg oke
nieuw? dat hebben ze toch al een behoorlijke tijd of niet?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nieuwe nummer van de Jansen Bagge Band al gehoord? Op de melodie van TImebomb van Rancid... erg oke
Dion de Fortunaturk bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:14 schreef Piovan het volgende:
Komen wel meer Fokkers uit.
Turkquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:17 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Dion de Fortunaturk bijvoorbeeld
Hoorde m pas voor het eerst op L1-radio deze week...quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:19 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
nieuw? dat hebben ze toch al een behoorlijke tijd of niet?
niw,Limburg
![]()
Dat nummer heet Sjoan Bein !quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Riekswaeg vertegenwoordigdjquote:
Ig kom zelf oet zostere.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:12 schreef meami het volgende:
[..]
Riekswaeg vertegenwoordigdj
In t weekend overigens auch te vinje in Wessem en Heytse
Jao dao. Ich woon ter heugdje van t zeekehoesquote:Op woensdag 8 november 2006 19:13 schreef Piovan het volgende:
[..]
Ig kom zelf oet zostere.
Rieksweag, is det doa woa dot joar de kirmes woar, bie hendriks mode?
Verhoeze denquote:Op woensdag 8 november 2006 19:18 schreef Piovan het volgende:
[..]
Totaal niks![]()
Helaas, niks aan te doon.
Jao, maar waal in Haerle. Ich bun in Zitterd gaon woene, omdet ich Haerle maarquote:Op woensdag 8 november 2006 19:37 schreef -Sandstorm- het volgende:
Y Meami, studeers se aan de Hogesjool Zuyd ? Hup ig auch 5 joar opgezeaten. Gelukkig in Juli aafgestudeert.
Goedzoquote:
quote:
Ik vind het verschil in dialecten zo leuk. Ik loop momenteel stage in Eys. Dat ligt in de buurt van Gulpen. Klein dorpje. In het begin had ik echt moeite om sommige mensen te verstaan. Totaal andere uitspraak van woorden en ook compleet andere woorden. Wel heel leuk om dat verschil te zien zo per regio. Het grappige is dat ik sommige woorden nu begin over te nemen, al moet ik het 'Adi-je' (Hoije is toch beterquote:Op woensdag 8 november 2006 20:19 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Echt een aardige manier van uitdrukken. Maar dat komt omdat ik zelf in Limburg woon. Alleen spreek ik zelf geen dialect.
Moet wel ff zeggen, lezen van dialect is leuker dan horen naar dialect.
Mensen die dialect praten zijn anders.
Lezen van dialect kan ik mijn eigen klank bij houden. Mensen die dialect praten hebben vaak een manier van zeuren in hun praten
Joamoar......joamoar lezen is niet zo erg als een zeurderige manier van joamoar horen. Daarbij zegt de een joamoar anders als de anderGenoeg mensen praten leuk dialect zonder dat je in slaap valt, en dan ligt het ook aan het gesprek in het dialect. Joamoar.......
quote:Op maandag 6 november 2006 21:42 schreef _The_General_ het volgende:
Limburg is het mooiste stuk van Europa, met een prachtige en zeer rijke geschiedenis en cultuur!
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:23 schreef meami het volgende:
[..]
Ik vind het verschil in dialecten zo leuk. Ik loop momenteel stage in Eys. Dat ligt in de buurt van Gulpen. Klein dorpje. In het begin had ik echt moeite om sommige mensen te verstaan. Totaal andere uitspraak van woorden en ook compleet andere woorden. Wel heel leuk om dat verschil te zien zo per regio. Het grappige is dat ik sommige woorden nu begin over te nemen, al moet ik het 'Adi-je' (Hoije is toch beter) toch echt niet te vaak gaan gebruiken.
Volgende stage in Mestreech. Wordt ook weer een ervaring
Ben je Limburger of ging je gewoon even op bezoek hier?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:25 schreef Piovan het volgende:
Zeker waar.
Amsterdam is pauper, zaterdag nog geweest.
Maastricht, prachtig!
Limburger in hart en nierenquote:Op woensdag 8 november 2006 20:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ben je Limburger of ging je gewoon even op bezoek hier?
Maar je hebt gelijk. Amsterdam is een grote riolering.
Amsterdam verdiend de naam hoofstad niet. Maastricht ziet er veel verzorgder uit.
Ik vind Amsterdam dus echt een smerige stad. Daarom zeg ik dat het een grote riolering is.
Okeyquote:
Een van de mindere kanten van onze provincie..quote:
Trek je spleetogen eens wat verder open, gare loempiaquote:Op maandag 6 november 2006 19:38 schreef Mister_YingYang het volgende:
Limburg is echt verrot.
Da's echt niet nieuwquote:
quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:30 schreef postmortum het volgende:
sittard, maastricht, heerlen , roermond en al die kleine dorpjes er omheen zijn mooi.
En als die hollandrs klagen dat wij zingerig spreken dan pownen we ze gewoon met hun irritante r![]()
zeg niks tegen de fenix hequote:Op maandag 6 november 2006 19:36 schreef Tuvai.net het volgende:
Mwah, café de Buren en Tapas is altijd wel gezellig. Feniks alleen bij sommige evenementen omdat de tent anders stikt van de alto's en trieste gothics.
Geen dierder plek voor ons op aard, geen oord ter wereld meer ons waard.quote:Op maandag 6 november 2006 17:20 schreef JDude het volgende:
Vergeet die andere provincies onder de rivieren niet.
Ja, vreselijk die Hollandse "ewwrr", alsof je zo'n dikke fluim in je keel probeert er uit te rochelen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:30 schreef postmortum het volgende:
En als die hollandrs klagen dat wij zingerig spreken dan pownen we ze gewoon met hun irritante r![]()
Woonde jij eerst niet in Breda of Tilburg ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:13 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ben altijd weer blij als ik het "De limburgers heten u welkom"-bord zie.
Dat betekent meestal dat ik uitgewerkt ben en weer bijna thuis ben.
venrayquote:Op woensdag 22 november 2006 18:02 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Woonde jij eerst niet in Breda of Tilburg ?
Waar woon je nu ergens ? Bij Venlo/Venray ?
Je weet toch dat er de laatste tijd veel flitspalen bij gekomen zijn/ ze er staan te controlerenquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:46 schreef JDude het volgende:
Vanochtend vroeg nog over des lands fijnste racebaan (A67) gereden. Limburg.
Ich hub heimwee nao Limburg, 'ch hub heimwee nao hoes.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:52 schreef Dromenvanger het volgende:
Limburg
Mijn vaderland
Ik zal ook altijd verbonden zijn aan Limburg, zelfs al ga ik in verweggistan wonen, dan nog zal ik Limburger zijn.
Mijn opa vond een liedje altijd super mooi.
" Ik heb heimwee, naar Limburg.
Heb heimwee naar hoessss..
Ik verlang zo naar Limburg
Ik verlang zo naar thoesss"
Sjeff Diederen volgens mij. Toch eens de complete lyric zoeken online. Of heeft iemand anders die lyric ergens staan?
Ik ben dat stuk nu al anderhalve maand lang op en neer aan 't rijden elke dag (Geleen naar Eindhoven via A2). Begint me nu al aardig te vervelen. Gelukkig maar een tijdelijk project...quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:59 schreef depax het volgende:
[..]
Je weet toch dat er de laatste tijd veel flitspalen bij gekomen zijn/ ze er staan te controleren
( ps ik doe het gewoon op de a2 zelf van geleen naar eindhoven )
Vertel je er ook gelijk even bij wat jullie graaf in de oorlog uitgespookt heeft?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:16 schreef Ivo1986 het volgende:
http://www.pbase.com/peterfree/root
Mooie foto's!
Limburg
Ik kom trouwens uit Amstenrade
Het oude dorp dat ooit een graafschap was (Graafschap Amstenrade-Geleen)
Het is tegenwoordig gemeente Schinnen
Voor meer info wijs ik jullie naar Amstenrade
De zachte Gé is veel beter voor de Tv geluidsboxen dan de harde G en R.
Dat NSB verhaal?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vertel je er ook gelijk even bij wat jullie graaf in de oorlog uitgespookt heeft?
Ach, tegenwoordig zijn alle meisjes kaalgeschoren, maar zijn vrouw was toch wel een van de trendsetstersquote:
Met de geweldige shoarmatent Sphinx daar op de grote weg? Grote broodjes kebab daar man, echt mega!quote:Op donderdag 30 november 2006 23:16 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik kom trouwens uit Amstenrade
Het oude dorp dat ooit een graafschap was (Graafschap Amstenrade-Geleen)
Jep, ben er alleen al hendig lang niet geweestquote:Op zaterdag 2 december 2006 08:11 schreef Professional het volgende:
[..]
Met de geweldige shoarmatent Sphinx daar op de grote weg? Grote broodjes kebab daar man, echt mega!
Toch altijd mooi dat die kerstmarkt hier 50 meter verderop gehouden wordt, leuk om al die bussen vol met Engelsen te zien.
I love Valkenburg![]()
quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:04 schreef postmortum het volgende:
boek uit over de bokkenrijders , kost die 75 euro
stiekem ga ik hem toch kopen denk ik en natuurlijk de dvd van de bokkenrijders die ligt voor 20 euro in de schappenquote:
http://www.mooilimburgswebshop.nl/quote:Op zondag 3 december 2006 11:00 schreef densmee het volgende:
waar is dat boek te koop
ik als kempenaar zou dit boek ook graag in mijn bezit hebben
Herfstwandelingen door de bergen!quote:Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Bengeltje het volgende:
Hoe mooi Limburg ook is, wat kan je doen op een grijze zondag als deze.![]()
De Vaalserberg besteigen?quote:Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Bengeltje het volgende:
jij bent een vrouw, ga shoppenquote:Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Bengeltje het volgende:
Bergen?quote:Op zondag 3 december 2006 12:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Herfstwandelingen door de bergen!
Ik weet niet eens waar die ligt.quote:
wilde ik net met je gaan shoppenquote:Op zondag 3 december 2006 12:57 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Niet elke vrouw vindt shoppen leuk.Behalve als er voor haar betaald wordt.
![]()
Als jij betaalt, prima.quote:Op zondag 3 december 2006 12:58 schreef postmortum het volgende:
[..]
wilde ik net met je gaan shoppen![]()
Er gaan geruchten dat die in de buurt van Vaals ligt.quote:Op zondag 3 december 2006 12:55 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Bergen?Heuvels noemen we dat.
![]()
[..]
Ik weet niet eens waar die ligt.![]()
mijn buget is 10 euroquote:
kom jij uit bingelradequote:Op zondag 3 december 2006 13:06 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Uhh Gulpen? Simpelveld?Vaals
Nee he.
Kan geen berg daar bedenken.![]()
Die geruchten kloppen dan niet, nouja Gulpen ligt ook bij Vaals he.quote:Op zondag 3 december 2006 13:03 schreef BrauN het volgende:
[..]
Er gaan geruchten dat die in de buurt van Vaals ligt.
Uhm oke dat wordt een kniekousje of zo.quote:
Nee.quote:
kniekousjequote:Op zondag 3 december 2006 13:19 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Die geruchten kloppen dan niet, nouja Gulpen ligt ook bij Vaals he.![]()
[..]
Uhm oke dat wordt een kniekousje of zo.![]()
[..]
Nee.Waarom denk je dat?
Dat ligt toch meer richting Schinnen en Puth?
quote:
ik bescherm je wel, mits tijden kantoortijdenquote:Op zondag 3 december 2006 16:48 schreef scrub_nurse het volgende:
zitterd present!![]()
oorspronkelijk van hoensbroekwerkend in heerlen en misschien over n tijdje ook verhuizend naar heerlen kweet nog niet zo goed wat ik daarvan vind....
Heerlen is net zo veilig als een andere stad. Overal gebeurt wel iets.quote:Op zondag 3 december 2006 16:48 schreef scrub_nurse het volgende:
zitterd present!![]()
oorspronkelijk van hoensbroekwerkend in heerlen en misschien over n tijdje ook verhuizend naar heerlen kweet nog niet zo goed wat ik daarvan vind....
ja zoiets, ik werk bij belastingdienst toeslagenquote:Op zondag 3 december 2006 17:01 schreef scrub_nurse het volgende:
oke thanx! maarre eigenlijk heb ik die beveiliging buitenn werktijden nodig...
(zit je in de beveiliging ofzo dan?)
nooit last gehad van zwervers en junks in heerlenquote:Op zondag 3 december 2006 18:13 schreef Bengeltje het volgende:
Van zwervers en junks hoef je ook niet perse last van te hebben, maar ik geef toe
er lopen er meer in Heerlen rond dan Sittard.![]()
Of, ja heb je 9,50 terug van 10 euroquote:Op zondag 3 december 2006 18:15 schreef postmortum het volgende:
[..]
nooit last gehad van zwervers en junks in heerlen
heb jij geld voor mij? nee jij voor mij![]()
de van bcc zijn irritanterquote:Op zondag 3 december 2006 18:16 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Of, ja heb je 9,50 terug van 10 euroDan geef ik niets meer, als ze wel kunnen wisselen.
Ligt eraan of ze via het uitzendbureau er werken of niet, man wat een in en uitloop daar.quote:Op zondag 3 december 2006 18:16 schreef scrub_nurse het volgende:
ooo altijd handig vriendjes bij de belastingdienst!
Sorry, was is bcc?quote:
ik werk via vediorquote:Op zondag 3 december 2006 18:21 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ligt eraan of ze via het uitzendbureau er werken of niet, man wat een in en uitloop daar.![]()
Ik werk er op het moment niet, dus denk niet dat we elkaar kennen.quote:Op zondag 3 december 2006 18:22 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik werk via vediordadelijk ken ik jou ook nog
![]()
eci , boekenclub etc, ze staan tusssen V & D en Douglas meestalquote:Op zondag 3 december 2006 18:21 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ligt eraan of ze via het uitzendbureau er werken of niet, man wat een in en uitloop daar.![]()
[..]
Sorry, was is bcc?
werk er al sinds maart hoorquote:Op zondag 3 december 2006 18:23 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ik werk er op het moment niet, dus denk niet dat we elkaar kennen.![]()
Oja, dat zal dadelijk weer zover zijn met de feestdagen.quote:Op zondag 3 december 2006 18:23 schreef postmortum het volgende:
[..]
eci , boekenclub etc, ze staan tusssen V & D en Douglas meestal![]()
Uhm misschien gezien dan, gezicht komt wel iets bekend voor.quote:
welke afdeling heb je gezeten?quote:Op zondag 3 december 2006 18:26 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Oja, dat zal dadelijk weer zover zijn met de feestdagen.![]()
[..]
Uhm misschien gezien dan, gezicht komt wel iets bekend voor.![]()
Goede vraag, postkamer heb ik even gezeten en verder, uhhquote:
ik heet Chrisquote:Op zondag 3 december 2006 18:50 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Goede vraag, postkamer heb ik even gezeten en verder, uhh![]()
djees die afkortingen vandaar , bij Chris? Misschien zegt je dat iets.
zij wil wel daten waarschijnlijk, want zij heeft mijn goddelijke lichaam al in het echt kunnen aanschouwenquote:Op zondag 3 december 2006 18:58 schreef scrub_nurse het volgende:
hahaha blijken ze ex collegas te zijn![]()
Nee, jij bent niet de Chris die ik bedoel.quote:Op zondag 3 december 2006 18:51 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik heet Chris![]()
ik heb gezeten op abs, tor , postkamer, terugbelunit en techknow![]()
Misschienquote:Op zondag 3 december 2006 18:58 schreef scrub_nurse het volgende:
hahaha blijken ze ex collegas te zijn![]()
quote:Op zondag 3 december 2006 19:00 schreef postmortum het volgende:
[..]
zij wil wel daten waarschijnlijk, want zij heeft mijn goddelijke lichaam al in het echt kunnen aanschouwen![]()
gewoon komenquote:Op zondag 3 december 2006 19:05 schreef scrub_nurse het volgende:
ach wie weet na de meet..
maarr zoals ik al zei, allemaal afhankelijk van mn rooster, want volgens mij heb ik dan weekenddienst..
ik alleen zeker;) En piovan en -sandstorm denk ikquote:Op zondag 3 december 2006 19:07 schreef scrub_nurse het volgende:
hoeveel komen er tot nu toe?
Neequote:
Ah die heb ik hier op de plank liggenquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:04 schreef postmortum het volgende:
boek uit over de bokkenrijders , kost die 75 euro
Van de zomer loop je gezellig aan het handje van pap & mam door ons heuvelland?quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:30 schreef Lauder-Frost het volgende:
teringlimburgers
Haha, hou je bek gore homofielquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:30 schreef Lauder-Frost het volgende:
teringlimburgers
Overal waar je komt, zijn die irritante huilanders met hun GHE en ERRRRRRRR bezig ons mooie landje te discriminerenquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:30 schreef Lauder-Frost het volgende:
teringlimburgers
bah, poldernäökersquote:Op maandag 6 november 2006 18:37 schreef Pjetr het volgende:
[..]
quote:
Inderdaad!!!!quote:Verder vinj ich 't limburgs volksleed in 't bronsgreun eikenhout neet ech geweljig, 'n limburgsvolksleed in 't hollesj des toch niks, doot mich mer 'wie sjoen os limburg is'
goede opmerkingquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Van de zomer loop je gezellig aan het handje van pap & mam door ons heuvelland?
Enige persoon waar ik nog Limburgs mee praat is m'n moeder. Voor de rest allemaal Nederlands eigenlijk. Ik ben van 't weekend vaak naar Utrecht, m'n vriendin en d'r familie praten allemaal Nederlands en ik zit veel in professionele sferen/de zakenwereld. Dan kun je natuurlijk geen Limburgs gaan lullen omdat 't gewoon aso is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:53 schreef Aart_snikkelbaard het volgende:
Over dat taaltje: hier praten de meeste mensen in het openbaar ook gewoon nederlands. Mensen die elkaar kennen zullen wel sneller dialect gebruiken.
Doe de groeten aan Chamellquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:00 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ga met Chamell zondag ofzo
Presentquote:
Wacht er al jaren op..quote:Op zondag 3 juni 2007 04:07 schreef DarkShine het volgende:
Volgend seizoen even tegen elkaar bekeren in Sittard?
Groeten uit de Oostelijke Mijnstreek!
En waarom kwam je de dag erna niet?quote:Op zondag 3 juni 2007 12:24 schreef BonJovi het volgende:
Wat een taaltje zeg dat Limburgs, ik ken een dame die daar woont en ze zei tegen mij zo iets van:
Wiezo kumse morge neet. Ik dacht huh. Maar ze had uitgelegd wat het betekend, dus dat is het enigste wat ik weet van Limburgs. Wel grappig taaltje
Ach nee zeg dat het niet waar is. ...triest.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:18 schreef the_legend_killer het volgende:
OMG vrijdag eerste dag op de kermis en iemand van de Geleense reljeugd heeft iemand neergestoken
Joa, kin ig waal. Mer kense dus verder gein limburgs kalle?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:26 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ze moest het tegen een vriendin zeggen ofzomaar dus je kent het wat ik zei
quote:Op maandag 4 juni 2007 21:28 schreef Crappery het volgende:
[..]
Joa, kin ig waal. Mer kense dus verder gein limburgs kalle?
nee paar hechtingen in de nek en ik zag het joch toenstraks buiten lopenquote:Op maandag 4 juni 2007 21:25 schreef Crappery het volgende:
Dodelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |