nieuw? dat hebben ze toch al een behoorlijke tijd of niet?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nieuwe nummer van de Jansen Bagge Band al gehoord? Op de melodie van TImebomb van Rancid... erg oke
Dion de Fortunaturk bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:14 schreef Piovan het volgende:
Komen wel meer Fokkers uit.
Turkquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:17 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Dion de Fortunaturk bijvoorbeeld
Hoorde m pas voor het eerst op L1-radio deze week...quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:19 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
nieuw? dat hebben ze toch al een behoorlijke tijd of niet?
niw,Limburg
![]()
Dat nummer heet Sjoan Bein !quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nieuwe nummer van de Jansen Bagge Band al gehoord? Op de melodie van TImebomb van Rancid... erg oke
Riekswaeg vertegenwoordigdjquote:
Ig kom zelf oet zostere.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:12 schreef meami het volgende:
[..]
Riekswaeg vertegenwoordigdj
In t weekend overigens auch te vinje in Wessem en Heytse
Jao dao. Ich woon ter heugdje van t zeekehoesquote:Op woensdag 8 november 2006 19:13 schreef Piovan het volgende:
[..]
Ig kom zelf oet zostere.
Rieksweag, is det doa woa dot joar de kirmes woar, bie hendriks mode?
Verhoeze denquote:Op woensdag 8 november 2006 19:18 schreef Piovan het volgende:
[..]
Totaal niks![]()
Helaas, niks aan te doon.
Jao, maar waal in Haerle. Ich bun in Zitterd gaon woene, omdet ich Haerle maarquote:Op woensdag 8 november 2006 19:37 schreef -Sandstorm- het volgende:
Y Meami, studeers se aan de Hogesjool Zuyd ? Hup ig auch 5 joar opgezeaten. Gelukkig in Juli aafgestudeert.
Goedzoquote:
quote:
Ik vind het verschil in dialecten zo leuk. Ik loop momenteel stage in Eys. Dat ligt in de buurt van Gulpen. Klein dorpje. In het begin had ik echt moeite om sommige mensen te verstaan. Totaal andere uitspraak van woorden en ook compleet andere woorden. Wel heel leuk om dat verschil te zien zo per regio. Het grappige is dat ik sommige woorden nu begin over te nemen, al moet ik het 'Adi-je' (Hoije is toch beterquote:Op woensdag 8 november 2006 20:19 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Echt een aardige manier van uitdrukken. Maar dat komt omdat ik zelf in Limburg woon. Alleen spreek ik zelf geen dialect.
Moet wel ff zeggen, lezen van dialect is leuker dan horen naar dialect.
Mensen die dialect praten zijn anders.
Lezen van dialect kan ik mijn eigen klank bij houden. Mensen die dialect praten hebben vaak een manier van zeuren in hun praten
Joamoar......joamoar lezen is niet zo erg als een zeurderige manier van joamoar horen. Daarbij zegt de een joamoar anders als de anderGenoeg mensen praten leuk dialect zonder dat je in slaap valt, en dan ligt het ook aan het gesprek in het dialect. Joamoar.......
quote:Op maandag 6 november 2006 21:42 schreef _The_General_ het volgende:
Limburg is het mooiste stuk van Europa, met een prachtige en zeer rijke geschiedenis en cultuur!
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:23 schreef meami het volgende:
[..]
Ik vind het verschil in dialecten zo leuk. Ik loop momenteel stage in Eys. Dat ligt in de buurt van Gulpen. Klein dorpje. In het begin had ik echt moeite om sommige mensen te verstaan. Totaal andere uitspraak van woorden en ook compleet andere woorden. Wel heel leuk om dat verschil te zien zo per regio. Het grappige is dat ik sommige woorden nu begin over te nemen, al moet ik het 'Adi-je' (Hoije is toch beter) toch echt niet te vaak gaan gebruiken.
Volgende stage in Mestreech. Wordt ook weer een ervaring
Ben je Limburger of ging je gewoon even op bezoek hier?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:25 schreef Piovan het volgende:
Zeker waar.
Amsterdam is pauper, zaterdag nog geweest.
Maastricht, prachtig!
Limburger in hart en nierenquote:Op woensdag 8 november 2006 20:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ben je Limburger of ging je gewoon even op bezoek hier?
Maar je hebt gelijk. Amsterdam is een grote riolering.
Amsterdam verdiend de naam hoofstad niet. Maastricht ziet er veel verzorgder uit.
Ik vind Amsterdam dus echt een smerige stad. Daarom zeg ik dat het een grote riolering is.
Okeyquote:
Een van de mindere kanten van onze provincie..quote:
Trek je spleetogen eens wat verder open, gare loempiaquote:Op maandag 6 november 2006 19:38 schreef Mister_YingYang het volgende:
Limburg is echt verrot.
En die mensen zijn zwaar inferieur aan Hollanders/Brabanders.
Kunnen ze Limburg niet afstoten ofzo? Ik schaam me dat dat gebied bij Nederland hoort.
Da's echt niet nieuwquote:
quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:30 schreef postmortum het volgende:
sittard, maastricht, heerlen , roermond en al die kleine dorpjes er omheen zijn mooi.
En als die hollandrs klagen dat wij zingerig spreken dan pownen we ze gewoon met hun irritante r![]()
zeg niks tegen de fenix hequote:Op maandag 6 november 2006 19:36 schreef Tuvai.net het volgende:
Mwah, café de Buren en Tapas is altijd wel gezellig. Feniks alleen bij sommige evenementen omdat de tent anders stikt van de alto's en trieste gothics.
Geen dierder plek voor ons op aard, geen oord ter wereld meer ons waard.quote:Op maandag 6 november 2006 17:20 schreef JDude het volgende:
Vergeet die andere provincies onder de rivieren niet.
Ja, vreselijk die Hollandse "ewwrr", alsof je zo'n dikke fluim in je keel probeert er uit te rochelen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:30 schreef postmortum het volgende:
En als die hollandrs klagen dat wij zingerig spreken dan pownen we ze gewoon met hun irritante r![]()
Woonde jij eerst niet in Breda of Tilburg ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:13 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ben altijd weer blij als ik het "De limburgers heten u welkom"-bord zie.
Dat betekent meestal dat ik uitgewerkt ben en weer bijna thuis ben.
venrayquote:Op woensdag 22 november 2006 18:02 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Woonde jij eerst niet in Breda of Tilburg ?
Waar woon je nu ergens ? Bij Venlo/Venray ?
Je weet toch dat er de laatste tijd veel flitspalen bij gekomen zijn/ ze er staan te controlerenquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:46 schreef JDude het volgende:
Vanochtend vroeg nog over des lands fijnste racebaan (A67) gereden. Limburg.
Ich hub heimwee nao Limburg, 'ch hub heimwee nao hoes.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:52 schreef Dromenvanger het volgende:
Limburg
Mijn vaderland
Ik zal ook altijd verbonden zijn aan Limburg, zelfs al ga ik in verweggistan wonen, dan nog zal ik Limburger zijn.
Mijn opa vond een liedje altijd super mooi.
" Ik heb heimwee, naar Limburg.
Heb heimwee naar hoessss..
Ik verlang zo naar Limburg
Ik verlang zo naar thoesss"
Sjeff Diederen volgens mij. Toch eens de complete lyric zoeken online. Of heeft iemand anders die lyric ergens staan?
Ik ben dat stuk nu al anderhalve maand lang op en neer aan 't rijden elke dag (Geleen naar Eindhoven via A2). Begint me nu al aardig te vervelen. Gelukkig maar een tijdelijk project...quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:59 schreef depax het volgende:
[..]
Je weet toch dat er de laatste tijd veel flitspalen bij gekomen zijn/ ze er staan te controleren
( ps ik doe het gewoon op de a2 zelf van geleen naar eindhoven )
Vertel je er ook gelijk even bij wat jullie graaf in de oorlog uitgespookt heeft?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:16 schreef Ivo1986 het volgende:
http://www.pbase.com/peterfree/root
Mooie foto's!
Limburg
Ik kom trouwens uit Amstenrade
Het oude dorp dat ooit een graafschap was (Graafschap Amstenrade-Geleen)
Het is tegenwoordig gemeente Schinnen
Voor meer info wijs ik jullie naar Amstenrade
De zachte Gé is veel beter voor de Tv geluidsboxen dan de harde G en R.
Dat NSB verhaal?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vertel je er ook gelijk even bij wat jullie graaf in de oorlog uitgespookt heeft?
Ach, tegenwoordig zijn alle meisjes kaalgeschoren, maar zijn vrouw was toch wel een van de trendsetstersquote:
Met de geweldige shoarmatent Sphinx daar op de grote weg? Grote broodjes kebab daar man, echt mega!quote:Op donderdag 30 november 2006 23:16 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik kom trouwens uit Amstenrade
Het oude dorp dat ooit een graafschap was (Graafschap Amstenrade-Geleen)
Jep, ben er alleen al hendig lang niet geweestquote:Op zaterdag 2 december 2006 08:11 schreef Professional het volgende:
[..]
Met de geweldige shoarmatent Sphinx daar op de grote weg? Grote broodjes kebab daar man, echt mega!
Toch altijd mooi dat die kerstmarkt hier 50 meter verderop gehouden wordt, leuk om al die bussen vol met Engelsen te zien.
I love Valkenburg![]()
quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:04 schreef postmortum het volgende:
boek uit over de bokkenrijders , kost die 75 euro
stiekem ga ik hem toch kopen denk ik en natuurlijk de dvd van de bokkenrijders die ligt voor 20 euro in de schappenquote:
http://www.mooilimburgswebshop.nl/quote:Op zondag 3 december 2006 11:00 schreef densmee het volgende:
waar is dat boek te koop
ik als kempenaar zou dit boek ook graag in mijn bezit hebben
Herfstwandelingen door de bergen!quote:Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Bengeltje het volgende:
Hoe mooi Limburg ook is, wat kan je doen op een grijze zondag als deze.![]()
De Vaalserberg besteigen?quote:Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Bengeltje het volgende:
jij bent een vrouw, ga shoppenquote:Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Bengeltje het volgende:
Bergen?quote:Op zondag 3 december 2006 12:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Herfstwandelingen door de bergen!
Ik weet niet eens waar die ligt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |