Bron: NieuwNieuwsquote:'Schijnheilige Bos speelt op de man'
CDA-fractieleider Maxime Verhagen wil dat PvdA-leider Wouter Bos afstand neemt van de uitlating dat hij zich niet wil verlagen tot het niveau Verhagen.
Bos stoort zich aan de uitspraak van premier Balkenende dat hij ,,draait en niet eerlijk is''. Binnen het CDA-kamp noemt men Bos daarom lichtgeraakt. Verhagen noemt bovendien een passage van Bos in diens boekje Wat Wouter Wil het summum van schijnheiligheid.
In het boekje staat letterlijk: ,,Een goede vriendin heeft eens gezegd dat mijn grootste nadeel in de politiek is dat ik een aardige en beschaafde jongen ben. Zij wilde daarmee zeggen: Op het moment dat politiek een kwestie wordt van straatvechten, gemeen doen, met modder gooien en verdachtmakingen - niveau Verhagen zal ik dat maar noemen - dan kun jij dat niet, en als je het toch doet ben je niet geloofwaardig.'
Volgens mij doet hij hier hetzelfde met Verhagen, als dat hij Balkende verwijt.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hij quote gewoon een vriendin toch?
Bovendien heeft-ie wel een punt, al is het mijns inziens meer de VVD die met modder aan het gooien was/is.
Uhmmm, volgens mij is het hier niet Bos die op de man speelt, maar Verhagen die al een half jaar bij elke gelegenheid op de man speelt, waarmee hij als een soort van straatvechter de weg moest plaveien voor Balkenende die zich tot een week geleden buiten de discussie hield. Terechte opmerking dus.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron: NieuwNieuws
Is dit nu dezelfde Wouter Bos als deze Wouter Bos? Wat een hypocriet figuur...
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat Wouter Bos na dit citaat geen halve pagina besteedt aan uitleggen waarom het fout is, kortom, hij is het er compleet mee eens.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik ben geen balkenende Fan, maar volgens mij doen die het gewoon erg slim en voeren op dit moment het sterkste campagne, zelfs Balkende valt me zeer positief op, die is een stuk sterker in het debat als ik hem inschatte...quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:32 schreef Kozzmic het volgende:
Briljante strategie van CDA-spindoctor Jack de Vries hoor, maar het is te hopen dat Balkenende en het CDA nu een beetje boven dat niveau gaan uitstijgen.
Je bent wel erg naief als je je daarover gaat lopen verbazen; het heet niet voor niets politiek; en de lijstrekkers (en belangrijke figuren) van de grote partijen doen het allemaal.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:49 schreef Tikorev het volgende:
Dit is geen probleem voor Wouter Bos:
PvdA-voorzitter: CDA onbetrouwbaar
Maar als Balkenende dit zegt:
"U draait en bent oneerlijk''
Dan meteen huilen:
"Laten we stoppen met verdachtmakingen"
![]()
Daar verbaas ik mij niet over hoor. Ik heb Wouter Bos altijd al een schijnheilig mannetje gevonden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:55 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Je bent wel erg naief als je je daarover gaat lopen verbazen;
En de rest (rutte, Verdonk etc). niet?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Daar verbaas ik mij niet over hoor. Ik heb Wouter Bos altijd al een schijnheilig mannetje gevonden.
Maar Verhagen, Zalm, Verdonk en rasdebiel Wilders gaan niet zielig huilen voor de camera. Wat die om hun oren hebben gekregen gaat vele malen verder dan "draaikont". De getergde reactie van Bos doet dus echt wel wat af van woutertje.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:55 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Je bent wel erg naief als je je daarover gaat lopen verbazen; het heet niet voor niets politiek; en de lijstrekkers (en belangrijke figuren) van de grote partijen doen het allemaal.
Wake up; politiek is geen ethisch en moreel hoogstaand wereldje; eerder macchiavellistisch; dat doet aan Bos an sich niets af; want je zou Verhagen, Zalm, of zeker zo'n rasdebiel als Wilders hetzelfde kunnen verwijten.
Echt wel dus he; die zijn echt geen haar beter! En Bos heeft ook wel meer over zich heengekregen dan 'draaikont'.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:10 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Maar Verhagen, Zalm, Verdonk en rasdebiel Wilders gaan niet zielig huilen voor de camera. Wat die om hun oren hebben gekregen gaat vele malen verder dan "draaikont". De getergde reactie van Bos doet dus echt wel wat af van woutertje.
Die zijn niet van de PvdA, het leven kan soms heerlijk simpel zijnquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:07 schreef descendent1 het volgende:
[..]
En de rest (rutte, Verdonk etc). niet?![]()
Dat is weer eens wat anders dan een veertiende eeuws Byzantijnse keizer.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Misschien omdat ze niet graag stemmen op "Laten-we-met-zijn-allen-vrolijk-doen-weg-met-de-somberheid-VOC-mentaliteit"-figuren?quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:40 schreef Jurgen21 het volgende:
En weer wordt Bos ontmaskerd als een schijnheilige draaikont. Het is wonderlijk dat hordes Nederlanders nog achter die man staan met z'n Nederland-kan-veel-beter-gebazel![]()
WILDERS en niet huilen?!?!?!?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:10 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Maar Verhagen, Zalm, Verdonk en rasdebiel Wilders gaan niet zielig huilen voor de camera. Wat die om hun oren hebben gekregen gaat vele malen verder dan "draaikont".
Je kunt idd veel van Balkenende menen, dat het geen groot en sterk leidersfiguur is, weinig inspirerend en visionair is, een zwak kabinetsleider (met al drie gevallen, zwalkende kabinetten)..quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien omdat ze niet graag stemmen op "Laten-we-met-zijn-allen-vrolijk-doen-weg-met-de-somberheid-VOC-mentaliteit"-figuren?
quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
WILDERS en niet huilen?!?!?!?![]()
Kom op zeg, Wilders is de grootste jankzak die de politiek de laatste 10 jaar gekend heeft. De rest huilt overigens net zo goed als ze denken dat het ze stemmen op kan leveren.
Wilders wordt dagelijks bedreigd met de dood, moest onderduiken en heeft geen privéleven meer omdat er constant 4 bodyguards om hem heen lopen. Dat is heel wat anders dan draaikont genoemd worden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
WILDERS en niet huilen?!?!?!?![]()
Kom op zeg, Wilders is de grootste jankzak die de politiek de laatste 10 jaar gekend heeft. De rest huilt overigens net zo goed als ze denken dat het ze stemmen op kan leveren.
quote:Balkenende lijkt op een wesp'
ROTTERDAM - Wouter Bos, lijsttrekker van de PvdA, nam vandaag tijdens zijn bezoek aan de redactie van het AD, alvast een...
...voorschot op het televisiedebat van vanavond op RTL met zijn grote tegenstrever, CDA-lijsttrekker Jan Peter Balkenende.
,,Balkenende lijkt op een wesp. Als je hem in het nauw drijft, dan steekt-ie'', zo vertelde Bos zijn gehoor. Zichzelf noemde Bos zich een dolfijn, Halsema (GroenLinks) een tijger en Rutte (VVD) een 'bij op zoek naar de koninginnebij' .
De groep aanwezigen bestond uit meer dan 100 geselecteerde AD-lezers die hun eigen vragen mochten stellen aan de lijsttrekker.
Donderdagavond tijdens een PvdA-bijeenkomst in Rotterdam riep Bos dat hij wil dat bij onderwijs aan kinderen met een taalachterstand ook de ouders verplicht Nederlandse les krijgen. Op die manier hoopt hij de allochtone gezinnen beter te laten integreren in de eigen buurt of stad.
Om de ouders bij het onderwijs te kunnen halen, moet de leerplichtwet volgens hem uitgebreid worden. Ook bepleitte de PvdA-leider een lik-op-stuk beleid om spijbelen van jongeren meteen aan te pakken. Bij rechtszaken van hun spijbelend kind zouden ouders ook verplicht aanwezig moeten zijn, aldus Bos.
Onder het kopje, "mensen mochten vragen stellen... en we rukken het antwoord uit z'n verband"?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:39 schreef Falco het volgende:
Waar moeten we onderstaande uitspraak plaatsen? Hopelijk komen er geen kinderachtige argumenten als "Ja, maar hij begon eerst" enzo.
[..]
Zo schijnheilig als Bos ben ik ze eerlijk gezegd nog niet tegengekomen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:07 schreef descendent1 het volgende:
[..]
En de rest (rutte, Verdonk etc). niet?
quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zo schijnheilig als Bos ben ik ze eerlijk gezegd nog niet tegengekomen.
Maar als lijsttrekker zou je toch niet serieus in moeten gaan op zulke vragen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:46 schreef Fallen het volgende:
[..]
Onder het kopje, "mensen mochten vragen stellen... en we rukken het antwoord uit z'n verband"?
Ik weet het niet. Ik heb het niet zo op de PvdA, maar als iemand een debiele vraag stelt in de vorm van "Aangaande het aankomende debat, als u mensen moest omschrijven als dieren, welke zouden dat dan zijn?" dan krijg je wel zo'n antwoord.
dus Bos had moeten weglopen en de vraag weigeren te beantwoorden, dat zou vast meer 'laf' genoemd worden ...quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar als lijsttrekker zou je toch niet serieus in moeten gaan op zulke vragen?
Niet weglopen, wel weigeren. Het is toch te gek voor woorden dat iemand, de leider van een van de grootste politieke partijen van Nederland en mogelijk toekomstig premier, dit soort vragen zou moeten beantwoorden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:14 schreef KroJo het volgende:
dus Bos had moeten weglopen en de vraag weigeren te beantwoorden, dat zou vast meer 'laf' genoemd worden ...
Hee Chewie, moet je niet editten?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die zijn niet van de PvdA, het leven kan soms heerlijk simpel zijn.
Die schreeuwde veel, Wilders huilt veel.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:32 schreef descendent1 het volgende:
[..]
De één na grootste he! ; we hadden ooit zo'n kaal populistisch mannetje waar WIlders nog wel wat van weg heeft....
![]()
Hij huilde ook veel; 'demonisering' anyone?quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die schreeuwde veel, Wilders huilt veel.
Zegt iemand die op fok in POL post...quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:16 schreef Tirion het volgende:
Laten we alsjeblieft een beetje op niveau blijven.![]()
Agreed, maar ik heb het ook meer over dingen zoals het bedelen om subsidie laatst. Dat zag je Fortuyn niet doenquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:36 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Wilders wordt dagelijks bedreigd met de dood, moest onderduiken en heeft geen privéleven meer omdat er constant 4 bodyguards om hem heen lopen. Dat is heel wat anders dan draaikont genoemd worden.
Zeker, maar ik word een beetje moe van dit soort bashing. TS is rechts en gaat dus afgeven op een linkse politicus over hypocriet gedrag en gaat volledig voorbij aan het feit dat dit soort gedrag aan de rechterkant van het spectrum minstens evenveel voorkomt.quote:Hoe je het ook went of keert, de getergde actie van Bos was hypocriet en ondoordacht.
Die uitdrukking is zeker zeer gebruikelijk onder de linkse draaikonten die jij kent of niet?quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:02 schreef SCH het volgende:
Is een gevleugelde uitdrukking in politiek Nederland: dat is wel erg nivootje Verhagen.
Als er weer een achterbakse opmerking wordt gemaakt of een katholieke naaistreek wordt gepleegd.
Flikker toch eens op met die flames manquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Die uitdrukking is zeker zeer gebruikelijk onder de linkse draaikonsten die jij kent of niet?
Hij is gefrustreerd en voelt zich ondergewaardeerd. Net een verwend kind.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:30 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind het een zielige op de man speel actie van Bos. Dit toont nogmaals aan dat iemand die zo in de politiek staat niet geschikt is voor het torentje
Maar wel succesvolquote:Op zaterdag 4 november 2006 15:58 schreef SCH het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat Verhagen hier zo'n punt van maakt trouwens. 1 zinnetje in een boekje terwijl de premier van Normen en Waarden in een groot debat helemaal los gaat over oneerlijkheid en liegen etc.
Verhagen moet echt niet zo zeiken en Jack de Vries zit er weer eens helemaal naast, zoals gewoonlijk. Ik zal eens een topic over die Jack de Vries openen want dat is met recht een van de engste mannen van Nederland.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar wel succesvolBos tot op het bot afbreken, daar gaat het deze ronde gewoon om.
Het valt me op dat je bij elk tv-beeld van Balkenende die iets bezoekt De Vries op een meter afstand van hem ziet lopen. Het is dat de catheders bij het debat gisteren doorzichtig waren, anders had De Vries zich daar waarschijnlijk nog verstopt. Het is haast een beetje genant hoezeer Balkenende met zijn persvoorlichter vergroeid lijkt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:58 schreef SCH het volgende:
Verhagen moet echt niet zo zeiken en Jack de Vries zit er weer eens helemaal naast, zoals gewoonlijk. Ik zal eens een topic over die Jack de Vries openen want dat is met recht een van de engste mannen van Nederland.
quote:De snelle verongelijktheid, misplaatste vedetteneigingen, weigering om in het teambelang te denken, het is vergelijkbaar met het wangedrag van een pubertje met een kwaaie dronk.
Klopt. Al is De Vries geen persvoorlichter trouwens.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het valt me op dat je bij elk tv-beeld van Balkenende die iets bezoekt De Vries op een meter afstand van hem ziet lopen. Het is dat de catheders bij het debat gisteren doorzichtig waren, anders had De Vries zich daar waarschijnlijk nog verstopt. Het is haast een beetje genant hoezeer Balkenende met zijn persvoorlichter vergroeid lijkt.
Uit jouw mond is dat een complimentquote:Op zaterdag 4 november 2006 16:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Schijnheiligheid is Bos zijn handelmerk.
Bosbelasting, Irak, Afghanistan...quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:46 schreef geregistreerd het volgende:
In wat voor opzicht is ie schijnheilig en een draaikont.... zijn daar eigenlijk feiten voor of praten we allemaal Verhage na zonder na te denken?
Pardon??? Alleen die AOW kan je een draai noemen, bij de rest is de partij juist heel zorgvuldig geweest, veel beter dan het starre CDA dat nooit ergens op terug wenst te komen. Behalve na de verkiezingen op de hypotheekrente.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bosbelasting, Irak, Afghanistan...
Hypotheekrenteaftrek is ook een draai, en zorgvuldigheid is niet hetzelfde als een hele act van een twijfelende partij. Dat is eerder een schreeuw om aandacht, waardevolle TV-minuten. En dat past prceies bij de berekenende opportunist Bos, de ultieme control freak.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:21 schreef SCH het volgende:
Pardon??? Alleen die AOW kan je een draai noemen, bij de rest is de partij juist heel zorgvuldig geweest, veel beter dan het starre CDA dat nooit ergens op terug wenst te komen. Behalve na de verkiezingen op de hypotheekrente.
Idd en als volgende week een ander standpunt meer kiezers trekt gaat mijnheer Bos weer 180 graden om.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:27 schreef PJORourke het volgende:
Hypotheekrenteaftrek is ook een draai, en zorgvuldigheid is niet hetzelfde als een hele act van een twijfelende partij. Dat is eerder een schreeuw om aandacht, waardevolle TV-minuten. En dat past prceies bij de berekenende opportunist Bos, de ultieme control freak.
Noem dan een punt waar hij 180 om is gegaan?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en als volgende week een ander standpunt meer kiezers trekt gaat mijnheer Bos weer 180 graden om.
Je bedoeld zoals met de verkiezingsbelofte van de VVD destijds dat het spaarloon hoe dan ook zou blijven bestaan (volledig)? Hou toch op, ze beloven allemaal van alles.quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd en als volgende week een ander standpunt meer kiezers trekt gaat mijnheer Bos weer 180 graden om.
Levensloop.quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:50 schreef SCH het volgende:
Noem dan een punt waar hij 180 om is gegaan?
Je bent in de war met de VVDquote:Op zaterdag 4 november 2006 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Levensloop.
Eesrt op de baricades staan dat het ook als pre pensioen gebruikt moet kunnen worden en nu zelf het gebruik voor het pre pensioen afwillen schaffen
Ik vind het raar dat jij, als Republican Party Reptile, daar een probleem van maakt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar wel succesvolBos tot op het bot afbreken, daar gaat het deze ronde gewoon om.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het is dat de catheders bij het debat gisteren doorzichtig waren, anders had De Vries zich daar waarschijnlijk nog verstopt.
quote:Jack de Vries is door het partijbestuur van het CDA benoemd tot campagneleider. Hij gaat vanaf 1 december 2005 leiding geven aan de CDA-campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart 2006, de Provinciale-Statenverkiezingen van 7 maart 2007 en de Tweede-Kamerverkiezingen van 16 mei 2007.
De Vries zal zijn huidige functie als politiek assistent van premier Balkenende i neerleggen. Eerder was hij al voorzitter van het CDJA en hoofd voorlichting van de CDA-Tweede-Kamerfractie. Ook is hij gemeenteraadslid voor het CDA in Leiderdorp.
Marjolein Voslamber wordt de nieuwe politiek assistent van premier Balkenende. Nu is zij nog politiek assistent van minister Donner i (Justitie).
In tegendeel, ik maak daar geen probleem van. Het CDA zou veel van de Republikeinen kunnen leren. Deze vreselijk saaie campagne vraagt om negative ads.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:25 schreef popolon het volgende:
Ik vind het raar dat jij, als Republican Party Reptile, daar een probleem van maakt.
Nou geloof me, ik kan ze gewoon niet ontwijken op tv en die hele valse, vaak persoonlijke, aanvallen komen me nu al de neus uit.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In tegendeel, ik maak daar geen probleem van. Het CDA zou veel van de Republikeinen kunnen leren. Deze vreselijk saaie campagne vraagt om negative ads.
Als dat echt zo zou zijn, zouden ze er wel mee stoppen. Het werd kennelijk. Maar je zou het ook in stijl kunnen doen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:42 schreef popolon het volgende:
Nou geloof me, ik kan ze gewoon niet ontwijken op tv en die hele valse, vaak persoonlijke, aanvallen komen me nu al de neus uit.
't Gaat averechts werken op een bepaald moment.
Het werkt in de VS, tot op een bepaald moment, mensen worden er ook moe van namelijk.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als dat echt zo zou zijn, zouden ze er wel mee stoppen. Het werd kennelijk. Maar je zou het ook in stijl kunnen doen.
Hmmm. Ze zijn taboe, maar men maakt elkaar gewoon persoonlijk uit voor rotte vis. Ik zie geen essentiel verschil. Ik denk dat geen partij de eerste wil zijn, maar als het eerste schaap over de dam is...quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:57 schreef popolon het volgende:
Het werkt in de VS, tot op een bepaald moment, mensen worden er ook moe van namelijk.
Ik heb het gevoel dat dergelijke spotjes in Nederland nog steeds averechts werken.
Of is dat ijdele hoop?
En Balkenende is niet scheinhijlig of een draaikont, goed punt werd naar voren gebracht in het laatste debat.quote:Op zaterdag 4 november 2006 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Levensloop.
Eesrt op de baricades staan dat het ook als pre pensioen gebruikt moet kunnen worden en nu zelf het gebruik voor het pre pensioen afwillen schaffen
Nee, jij kijkt een beetje met oogkleppen denk ikquote:
Die titels zeggen genoeg, moet ik dat serieus nemen???quote:Op zondag 5 november 2006 10:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, jij kijkt een beetje met oogkleppen denk ik
Maar even de linkjes naar de posts over dat onderwerp
Wouter Bos en zijn belachelijke ideeen
Wouter Bos liegt en draait over ontslagrecht
Niveau Verhage...quote:Op zondag 5 november 2006 10:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, jij kijkt een beetje met oogkleppen denk ik
Maar even de linkjes naar de posts over dat onderwerp
Wouter Bos en zijn belachelijke ideeen
Wouter Bos liegt en draait over ontslagrecht
O, ja ik was vergeten dat die TT's anti links zijn en dan neem je het niet serieus.quote:Op zondag 5 november 2006 13:37 schreef SCH het volgende:
Die titels zeggen genoeg, moet ik dat serieus nemen???
Ik volg de politiek ook alleen ik heb andere standpunten dan jij maar dat zie jij schijnbaar gelijk al vuilspuiterij. Maar dat is in jou ogen alles wat niet links isquote:Op zondag 5 november 2006 13:37 schreef SCH het volgende:
Volg nou eens echt de politiek in plaats van al die vuilspuiterij hier, dombo.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |