Niet alleen net voor ik ga slapen, hoor.quote:Op vrijdag 3 november 2006 01:27 schreef wyccie het volgende:
Dat is wel het voordeel als je rookt. Net voor je gaat slapen nog iets 'leuks' doen.
Ik moet gewoon cold turkey gaan slapen.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 3 november 2006 01:30 schreef wyccie het volgende:
Dat wil ik niet horen, broer.
Ho ho!! Niet liegen Do2quote:Op donderdag 2 november 2006 22:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet het met 1 doen.
Werken en naar de opticien. Heb jij plannen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat ga jij vandaag doen Augie??
Die kunnen wij wel samen oprichten Isa!!quote:Op vrijdag 3 november 2006 01:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]en hebben ze die ook al met "Ik feliciteer alleen de jarige"?
Spannend! Gaat het goed op school?quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
ik ga m'n filmpje afmonteren deze ochtend. Morgen is het weer beoordelingsdag
Goed hoor. Iig gaat het voor mijn gevoel goed. Morgen hoor ik wel hoe de leraren er over denkenquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:51 schreef Augustina het volgende:
[..]
Spannend! Gaat het goed op school?
Ik vind het nog steeds geweldig. Maar tentamens volgende week en in de week daarvoor ben ik nooit op mijn best.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Goed hoor. Iig gaat het voor mijn gevoel goed. Morgen hoor ik wel hoe de leraren er over denken
En hoe gaat het met jouw opleiding??
Ah, in dat geval ben ik er weerquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:22 schreef IQM het volgende:
Jongens, Lienekien is weg! Kom maar tevoorschijn!!
Wat hoor ik nu? Jij hebt toch zeker geen hekel aan mij, he Erik, dat zou ik vervelend vinden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar of dat wederzijds is, R_ON.
Donny? Jesus! Nobody fucks witha Jesus!quote:
quote:'En die kanker boeruh die pakken we wel Utrecht speelt wisselvallig dus dat moet wel llukken hoop ik dan maar maar goed ik denk eerlijk gezegt dat we gaan verliezen want ja we moeten de eer van het veleverliezen wel hooghouden toch ik bedoel je bent niet voor niets een KUTploeg met hoofdletters wel te verstaan. '
Punten en komma's zelf toevoegen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:52 schreef JAM het volgende:
Ik begrijp die hele zin niet.
'Dat is die acteur dat je later denkt was hij dat ik had hem niet herkend wat goed eigenlijk.'
How's life, Lienekien?quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Punten en komma's zelf toevoegen.![]()
Zo hoor ik het graag. Heeft dat nog een speciale reden?quote:
Als we dat uitje afpellen tot we de kern overhouden, is het 'it feels good to be alive'.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Zo hoor ik het graag. Heeft dat nog een speciale reden?
Erik, ouwe kommaneuker, hoe is het met je?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:13 schreef Tha_Erik het volgende:
it's feels good?
Dat was omdat ik eerst zou doen 'it's good to be...'.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:13 schreef Tha_Erik het volgende:
it's feels good?
Goed, behalve dat ik de afgelopen 15 minuten wel honderd keer geniest heb. Als het verdomme morgen nou geen mooi weer wordt, dan weet ik het ook niet meerquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:14 schreef JAM het volgende:
[..]
Erik, ouwe kommaneuker, hoe is het met je?.
Ik vrees dat je het morgen dan ook niet meer weet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Goed, behalve dat ik de afgelopen 15 minuten wel honderd keer geniest heb. Als het verdomme morgen nou geen mooi weer wordt, dan weet ik het ook niet meer.
Dat heb ik ook wel eens,d at je eerst het ene wil typen, daarvan afziet, maar dat er toch enkele woorden foutief terugkomen. Gek.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was omdat ik eerst zou doen 'it's good to be...'.
Maar met lekker weer bedoel ik niet zozeer warm. Ik vind het heerlijk als het koud is, maar dan met een strakblauwe hemel en een zonnetje (geen wind). Een paar verdwaalde wolken erbij, prachtig herfstweer.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vrees dat je het morgen dan ook niet meer weet..
Pete Yorn?quote:
Soo Cho of Pete Yorn?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:37 schreef IQM het volgende:
*luistert*
Z'n muziek ook?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Pete Yorn klinkt lekker.
Jazeker, jazeker.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik verwacht dan wel binnen 5 jaar een CD, en vele optredens in diverse rokerige jazzcafés
Soo Cho.quote:
Ah, Pete Yorn. Die heb ik gezien toen hij nog niet beroemd was.quote:
Recent?quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:03 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ah, Pete Yorn. Die heb ik gezien toen hij nog niet beroemd was.
En 'Me, Myself and Irene' komt uit 2000. En toen had ik dus al kennisgemaakt met de prettige muziek van meneer Yorn.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:05 schreef dwerg het volgende:
Voorprogramma van REM, 2003 denk ik.
Jij vindt het prettige muziek.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:17 schreef IQM het volgende:
En 'Me, Myself and Irene' komt uit 2000. En toen had ik dus al kennisgemaakt met de prettige muziek van meneer Yorn.
Wel! Dizer!quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:26 schreef dwerg het volgende:
En dat verklaart meteen waarom verder nog niemand ooit van de man heeft gehoord.
Zelf gemaakt?quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:04 schreef wyccie het volgende:
Ik eet weer pannenkoeken.
Bovenstaand gedicht?quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:30 schreef wyccie het volgende:
Ik ben er nog niet achter of het is voorgelezen door een 'woordcomputer' of door iemand die doof is.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:49 schreef JAM het volgende:
Bovenstaand gedicht?
Ik zal je eerlijk zeggen, ik kwam pas op Sylvia Plath toen ik in Leiden studeerde, maar ik kan me voorstellen dat ze op dat gymnasium in Den Haag, waar ik na tweeënenhalf jaar niet meer serieus werd genomen, er ergens in die zes jaar ook wel eens over zullen beginnen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:55 schreef R_ON het volgende:
Leren ze allemaal op het gymnasium. In Den Haag. VET!
Ik denk dat ik nu al anderhalve maand niets heb gedaan aan haarverzorging.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:56 schreef R_ON het volgende:
Jam is z'n kuifje ff goed doen. Zo terug.
Wat, dat gedicht?quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:59 schreef R_ON het volgende:
Ja, je maakt wat mee he. Had ik al gezegd dat ik het Lachen vind?
The Bell Jar.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:59 schreef wyccie het volgende:
Ik heb The Bell Jar gelezen.
En toch kan ik me niet voorstellen dat het haar normale manier van praten is (ik heb er in ieder geval nooit over gelezen). Vooral de T aan het eind van een woord is heel erg afgekapt.
Nee, ik ken Rijen niet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:05 schreef R_ON het volgende:
Tilburg, een plaatsje vlakbij Rijen. Ken je dat, Rijen?
Wat valt er zoal te beleven in Gilze-Rijen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:07 schreef R_ON het volgende:
Is leuk hoor. Zou je echt eens heen moeten.
Morgen weer. Soo Cho. Dag schat.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:10 schreef R_ON het volgende:
Moet jij niet naar een jazz-festival of iets?
Ik ben weg in ieder geval. Dag hoor.
Veel bekende Nederlanders liggen daar begraven.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:21 schreef broer het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Zorgvlied?
Als een park in Engelse landschapsstijl.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:26 schreef broer het volgende:
Dat van die beroemdheden vermoedde ik al. Maar is dat een reden om erheen te gaan?
Een ontwerp kan ik me dan nog voorstellen. Maar hoe ontwerp je een begraafplaats? (Of zijn ze niet allemaal recht en netjes aangeharkt?)
Ik bezoek ook geen begraafplaatsen om het vervolgens voor anderen te onthoudenquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:27 schreef k_man het volgende:
Wat heb ik nou aan je Isa? Een verbouwde begraafplaats in Velp en eentje in Overijssel waarvan je de plaatsnaam niet meer weet. Dat zijn geen tips hè?
O, dat ziet er wel mooi uit.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:28 schreef k_man het volgende:
Als een park in Engelse landschapsstijl.
Ja! Het gaat over begraafplaatsen!quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:32 schreef wyccie het volgende:
Hee, wat gezellig hier.
quote:Staand grafmonument:
vanaf ¤ 1.500
Liggend grafmonument:
¤ 2.300 - ¤ 2.700
Kist:
¤ 250 - ¤ 6.500
Huur algemeen graf:
¤ 450
Huur eigen graf:
¤ 2.275
Sierurn:
¤ 70 - ¤ 700
Rouwsieraden:
¤ 75 - ¤ 350 rouwsieraden?? Ik heb potdorie nog nooit een sieraad van 75 euro of meer gekocht, laat staan dat ik dat pas wil hebben als ik dood ben!
Lijkwade:
¤ 75 - ¤ 2.500 een jurk waarin je wordt begraven/gecremeerd van 2500 euro?Trouwjurken hebben die prijs!
Bijzetting in urnengalerij, excl. sierurn:
¤ 400
Asverstrooiing:
¤ 22 tot ¤ 80 Iemand strooit met je as in het rond en dat kost dan zoveel?
Advertentie in een regionaal dagblad:
¤ 400
Advertentie in een landelijke dagblad:
¤ 780
Grafkrans:
¤ 45 - ¤ 450 Wie koopt er óóit bloemen voor 45 euro of meer? Niemand. Maar je wordt ermee bedolven zodra je dood bent
Bloemenlint:
¤ 12,50
Koffie met cake:
¤ 3 p.p.
Koffie met broodje:
¤ 3,75
Uitgebreide koffietafel:
¤ 7 p.p.
Extra rouwauto:
¤ 100
Extra rouwdrukwerk:
¤ 50
Live muziek, vanaf:
¤ 300
Woonhuisbewaking:
¤ 150 Dit heeft wel iets triests...
Rouwvervoer per koets:
¤ 800 - ¤ 1100
Witte rouwauto:
¤ 1000
Ik denk dat dat ook te maken heeft met een vergunning om ergens as te mogen strooien. En afhankelijk van de gewenste plaats natuurlijk.quote:Asverstrooiing:
¤ 22 tot ¤ 80 Iemand strooit met je as in het rond en dat kost dan zoveel?
Uhm, als vervoermiddel bij het trouwen oké, maar bij een begrafenis is het toch iets te bombastisch.quote:Rouwvervoer per koets:
¤ 800 - ¤ 1100
Het is wel meer dan triest, vind ik. Maar helaas werkt het wel zo...quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:37 schreef Isabeau het volgende:
Woonhuisbewaking:
¤ 150 Dit heeft wel iets triests...
Klopt. Maar ik blijf het een raar relikwie vinden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:41 schreef k_man het volgende:
Isa, de rouwsieraden zijn volgens mij voor de achterblijvers.
Tsja, meestal is idd iedereen weg incl. aankondiging en hebben inbrekers vrij spelquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:41 schreef broer het volgende:
Het is wel meer dan triest, vind ik. Maar helaas werkt het wel zo...
Nou ja, beter in een sieraad dan in een tatoeage.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:47 schreef k_man het volgende:
Nee, na de crematie. Als aandenken. Er zit een beetje as in.
Ja, dat is wel waar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:45 schreef k_man het volgende:
Het is ook niet mijn ding, maar een rouwsieraad met een beetje as heeft natuurlijk ook volop emotionele waarde.
Jaquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:49 schreef k_man het volgende:
Als je je bij Dela verzekert betaal je periodiek een vrij bescheiden bedrag en regelen zij na het overlijden alles. Het is een 'naturaverzekering' of zoiets.
Ik vind het wel fijn om wat dingen van mijn opa te hebben, maar om een sieraad met zijn as te dragen zou me toch wat te luguber zijn. Zijn zilveren manchetknopen en de glazen met ondeugende plaatjes zijn een veel mooier aandenken.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:49 schreef broer het volgende:
Ik moet ook niet oordelen. Het is bij mij godzijdank nog nooit zo dichtbij gekomen dat ik de noodzaak voelde om een relikwie of een aandenken te bewaren. Wie weet hoe ik op zo'n moment reageer...
Toch raar. Dat zijn allemaal dingen die je van tevoren kunt regelen, als je dat wilt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:47 schreef Isabeau het volgende:
maar daar moet je voor zoeken en dat doen mensen niet zo snel na het overlijden van een dierbare.
Ik heb nog nooit ergens een low care gezienquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:50 schreef wyccie het volgende:
Oh Isa, ik vroeg me vanmiddag iets af. Er is intensive care en high care. Ik geloof ook medium care. Maar is er ook iets wat low care wordt genoemd? Of is dat vanwege de naam geen goed idee?
Inderdaad, je betaalt premie. Hoe jonger je bent, hoe lager de premie. (Maar je kunt ook kiezen voor een ander soort premie, ik weet niet meer precies wat).quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:49 schreef k_man het volgende:
Als je je bij Dela verzekert betaal je periodiek een vrij bescheiden bedrag en regelen zij na het overlijden alles. Het is een 'naturaverzekering' of zoiets.
Dat ligt aan de verzekerde hoor. Als je geen voorkeuren aangeeft krijg je een standaard uitvaart ja. Als je duidelijke voorkeuren hebt moet je die opgeven, evt tegen een extra premie. Je kunt in principe zo ongeveer elk detail vastleggen in een 'uitvaartkompas'.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja
De meest tenenkrommende begrafenis die ik ooit heb meegemaakt was georganiseerd door Dela in een Delauitvaartcentrum (lees: lopende bandcentrum). Brrrr. Voor mij geen Dela.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:51 schreef Isabeau het volgende:
Ja
De meest tenenkrommende begrafenis die ik ooit heb meegemaakt was georganiseerd door Dela in een Delauitvaartcentrum (lees: lopende bandcentrum). Brrrr. Voor mij geen Dela.
Dat dacht ik dus ook. Dat zijn natuurlijk de gewone verpleegafdelingen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:52 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik zou niet graag in een ziekenhuis terecht komen op de low care afdeling; dan voelt het net of niemand naar je om gaat kijken![]()
Je kan ook in een kleed worden begrafen: dat mag in Nederland. Voor zo'n 100 euro kon je ergens zelfontworpen lijkkleden laten maken waar je eerst je hele leven nog op kunt picknickenquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:52 schreef broer het volgende:
Toch raar. Dat zijn allemaal dingen die je van tevoren kunt regelen, als je dat wilt.
Hm... Misschien moet ik maar eens iets gaan vastleggen. Triplex-kist, geen dienst, er zijn vast wel wat vrienden die ergens een gat willen graven, muziek die toevallig op de meegenomen transistorradio is. Ja, ik zie het wel gebeuren.
Het lag aan de chagrijnig kijkende mensen in keurige zwarte kleding die steeds op hun horloge zaten te kijken en aan de mensen die buiten stonden te wachten tot wij weg zouden gaan.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:53 schreef k_man het volgende:
Dat ligt aan de verzekerde hoor. Als je geen voorkeuren aangeeft krijg je een standaard uitvaart ja. Als je duidelijke voorkeuren hebt moet je die opgeven, evt tegen een extra premie. Je kunt in principe zo ongeveer elk detail vastleggen in een 'uitvaartkompas'.
Mijn nicht had haar voorkeuren zeer duidelijk gemaakt. Maar de zaal die we kregen was een beetje te klein voor het aantal mensen. De meesten stonden buiten de zaal tijdens de uitvaartplechtigheid. Ik had het geluk dat ik op de grond in het gangpad kon zitten. En ja, er was bekend dat er zoveel mensen zouden komenquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:53 schreef k_man het volgende:
Dat ligt aan de verzekerde hoor. Als je geen voorkeuren aangeeft krijg je een standaard uitvaart ja. Als je duidelijke voorkeuren hebt moet je die opgeven, evt tegen een extra premie. Je kunt in principe zo ongeveer elk detail vastleggen in een 'uitvaartkompas'.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:54 schreef Isabeau het volgende:
Voor zo'n 100 euro kon je ergens zelfontworpen lijkkleden laten maken waar je eerst je hele leven nog op kunt picknicken
O, goed idee. Dan ga ik morgen eens met een vriend van me overleggen. Hij is grafisch ontwerper. Die wil dat vast wel tegen een zacht prijsje doen. Heb ik nog iets mooiers dan die standaard dingen ook...quote:Zelf kaarten laten drukken en versturen was bijv. al vele malen goedkoper dan dat door de uitvaartverzorger te laten doen![]()
Ik heb liever dat mensen geld aan mij besteden terwijl ik in leven ben. Daarna interesseert het me bar weinig en heb ik liever dat mensen bij elkaar komen bij mijn partner danwel ouders thuis om daar onder het genot van lekkere koffie en chocoladekoekjes over mij te kletsen (oh wat was ze toch liefquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:57 schreef k_man het volgende:
Ja, als je het lijk gewikkeld in een doek overdwars op de achterbank van de Golf wilt proppen, is dat een optie.
Ik vind het een beetje 'goedkoop' om te beknibbelen op elke cent. Natuurlijk kan het allemaal best goedkoper, maar wil je je nabestaanden daarmee opzadelen?
Het is natuurlijk wel een leukere 'Big Fuck You!' om het allemaal lekker duur te maken.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:57 schreef k_man het volgende:
Ik vind het een beetje 'goedkoop' om te beknibbelen op elke cent. Natuurlijk kan het allemaal best goedkoper, maar wil je je nabestaanden daarmee opzadelen?
Als mensen zelf iets maken voor hun eigen begrafenis dan is dat altijd indrukwekkend. Een oom van me, enorme Beatlefan, had voor iedereen een cd-rom gebrand met Beatlemuziekquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:59 schreef broer het volgende:
(Iets serieuzer: op de rouwkaart van zijn vader stond een pentekening die zijn zus had gemaakt. (Artistieke familie.) Echt heel mooi. Sterker: de enige écht mooie rouwkaart die ik ooit heb ontvangen.)
Dat is natuurlijk vezonnen door de mensen die in spoken geloven. Alsof iemand beter wordt wanneer hij dood gaat.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:01 schreef Isabeau het volgende:
over de doden niets dan goed hè
Ideaal moment. Iedereen is verdrietig, niemand wil gaan zeuren over geld, iedereen wil graag dat het allemaal lekker makkelijk door anderen geregeld wordt en over prijzen hebben we het niet. Voor -vul naam overleden geliefde in- hebben we álles over! (en toch is dan duizenden euro's voor een jurk of houten kist te zot voor woorden)quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:02 schreef broer het volgende:
Het is natuurlijk wel een leukere 'Big Fuck You!' om het allemaal lekker duur te maken.
Ach, de vraag is meer of je je nabestaanden vlak na je overlijden wilt opzadelen met de vraag of een rouwkaart bij bedrijf X tien cent duurder is dan bij bedrijf Y. Misschien heb je iemand in je familie die dat als een uitdaging ziet, maar over het algemeen is dat niet het voornaamste waar rouwende mensen mee bezig willen zijn. Ik vind het wel prettig als de praktische zaken gewoon geregeld zijn. Ook al kost dat misschien net ietsje meer.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:02 schreef broer het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een leukere 'Big Fuck You!' om het allemaal lekker duur te maken.
Dat komt later pas hèquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:04 schreef wyccie het volgende:
Dat is natuurlijk vezonnen door de mensen die in spoken geloven. Alsof iemand beter wordt wanneer hij dood gaat.![]()
Precies. Maar dat is toch ook het hele punt? Dat het allemaal zo onpersoonlijk is. En dat je dat alleen verandert door óf zelf iets te regelen (als je zelf aan de beurt bent) óf door je verdriet heen te blijven staan voor wat je zelf wilt (als het iemand in je omgeving is). Juist dat laatste is het moeilijke, en de reden dat je zoveel onpersoonlijke begrafenissen en crematies ziet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:03 schreef Isabeau het volgende:
Als mensen zelf iets maken voor hun eigen begrafenis dan is dat altijd indrukwekkend. Een oom van me, enorme Beatlefan, had voor iedereen een cd-rom gebrand met BeatlemuziekIedereen kreeg de Beatles door zijn strot geduwd, maar ik koester dat cd'tje want hij heeft dat zèlf bij elkaar gezocht voor ons.
Het ging niet om 10 cent. Het ging al snel om een euro per kaart (quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:07 schreef k_man het volgende:
Ach, de vraag is meer of je je nabestaanden vlak na je overlijden wilt opzadelen met de vraag of een rouwkaart bij bedrijf X tien cent duurder is dan bij bedrijf Y. Misschien heb je iemand in je familie die dat als een uitdaging ziet, maar over het algemeen is dat niet het voornaamste waar rouwende mensen mee bezig willen zijn. Ik vind het wel prettig als de praktische zaken gewoon geregeld zijn. Ook al kost dat misschien net ietsje meer.
Ja, je hebt wel gelijk. Maar ik vond het op de begrafenis van mijn nicht dubbel zo erg dat het zo onpersoonlijk was. Zij was één van de meest sprankelende persoonlijkheden die ik kendequote:Op zaterdag 4 november 2006 02:07 schreef broer het volgende:
Precies. Maar dat is toch ook het hele punt? Dat het allemaal zo onpersoonlijk is. En dat je dat alleen verandert door óf zelf iets te regelen (als je zelf aan de beurt bent) óf door je verdriet heen te blijven staan voor wat je zelf wilt (als het iemand in je omgeving is). Juist dat laatste is het moeilijke, en de reden dat je zoveel onpersoonlijke begrafenissen en crematies ziet.
Toe maar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het ging niet om 10 cent. Het ging al snel om een euro per kaart ()
Ikquote:
Ik heb Marten Fortuyn wel eens gezien op tv. En ik weet het zeker: al dat uiterlijke vertoon en die begrafenis helemaal in Italië was niets meer of minder dan een Big Fuck You van Pim Fortuyn voor zijn debiele broertje.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:05 schreef Isabeau het volgende:
Ideaal moment.
Uiteindelijk is geld het punt helemaal niet. Iets moois kan heel goedkoop zijn, iets lelijks heel duur. Punt is dat je er van tevoren over moet nadenken. En dat doen we nu eenmaal liever niet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:07 schreef k_man het volgende:
Ik vind het wel prettig als de praktische zaken gewoon geregeld zijn. Ook al kost dat misschien net ietsje meer.
...maar ik was nog niet van plan om dood te gaanquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:13 schreef wyccie het volgende:
Isa, ik stel voor dat je morgen een uitvaartplan maakt, inclusief rouwkaartdesign en muziek. Dan kan er rekening worden gehouden met je wensen, en jij bepaalt de kosten.
Als je dood bent, is het te laat. Waar hebben we het nou de hele tijd over?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:14 schreef Isabeau het volgende:
...maar ik was nog niet van plan om dood te gaan
Dat is echt kut, dat zoiets dan je laatste herinnering bepaalt. (Of lijkt te bepalen, gebaseerd op wat ik nu lees.)quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:10 schreef Isabeau het volgende:
Ja, je hebt wel gelijk. Maar ik vond het op de begrafenis van mijn nicht dubbel zo erg dat het zo onpersoonlijk was. Zij was één van de meest sprankelende persoonlijkheden die ik kendeDat was iemand waarbij je opkeek als ze een kamer binnenkwam. Ik was altijd eenbeetje jaloers op haar; ze had zo'n leuke vent, leuke kinderen, leuk huis, leuke baan en ze was zelf verdorie ook echt nog leuk en aantrekkelijk ook. En nu is ze dood.
Misschien moet je eens lezen wat ik schrijf Isa. Juist daarom moet je het van tevoren regelen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
IkUitvaartorganisaties draaien mensen een poot uit juist op het moment dat mensen denken: Who gives a shit.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:14 schreef Isabeau het volgende:
...maar ik was nog niet van plan om dood te gaan
quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:12 schreef broer het volgende:
Punt is dat je er van tevoren over moet nadenken. En dat doen we nu eenmaal liever niet.
Precies, het moet aan je wensen voldoen. En of die kaart dan een euro meer of minder kost zal mij dan een zorg zijn.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:12 schreef broer het volgende:
Uiteindelijk is geld het punt helemaal niet. Iets moois kan heel goedkoop zijn, iets lelijks heel duur. Punt is dat je er van tevoren over moet nadenken. En dat doen we nu eenmaal liever niet.
Maar weet je, ik denk dat ik idd vannacht op mijn werk een A4'tje volschrijf en dat in mijn kast bewaar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:13 schreef wyccie het volgende:
Isa, ik stel voor dat je morgen een uitvaartplan maakt, inclusief rouwkaartdesign en muziek. Dan kan er rekening worden gehouden met je wensen, en jij bepaalt de kosten.
Ja, bij Monuta of zoiets.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:17 schreef wyccie het volgende:
Isa, heb je wel een uitvaartverzekering?
Ja, niemand die het gelooftquote:
Ik geloof dat ik zo'n lopende banduitvaart heb gekozenquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:17 schreef Isabeau het volgende:
Ja, bij Monuta of zoiets.
Een kranslint dan. Al die poeha. Dood is dood.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:20 schreef k_man het volgende:
Als het goed is hoef je niet voor je eigen kransen te zorgen!
Maar als je dat nou kenbaar maakt, dan zou het wel leuk zijn. Dan is het tenminste echt persoonlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:23 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en op mijn begrafenis mag er bij het condoleren der familie maar 1x worden gekust
grapje
Misschienmoeten mensen daar dan ook wel om lachenquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:23 schreef wyccie het volgende:
Maar als je dat nou kenbaar maakt, dan zou het wel leuk zijn. Dan is het tenminste echt persoonlijk.
Ik kan er niks over vinden, maar een wettig testament moet dus door de notaris behandeld worden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:22 schreef Isabeau het volgende:
Kanje trouwens ook een eigen testament maken? Is dat rechtsgeldig als het met de hand is geschreven?
Nou, die mag dus uit het testament geschrapt wordenquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:28 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ik erg vind? De oma van mijn vriend wil graag worden begrafen. Maar mijn schoonmoeder zei laatst: we cremeren haar gewoon, want ik ga dat graf echt niet onderhouden.
Ik vind het best erg als je laatste wensen gewoon worden genegeerd.
Ik heb het al gevonden, wat ik bedoel heet een codicil:quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:28 schreef wyccie het volgende:
Ik kan er niks over vinden, maar een wettig testament moet dus door de notaris behandeld worden.
quote:Een codicil of wilsbeschikking is een handgeschreven, gedagtekend en door de schrijver zelf ondertekend document, waarin de ondergetekende (de erflater) zonder tussenkomst van de notaris de nalatenschap van bepaalde roerende zaken regelt. Ook kan het wensen met betrekking tot de eigen uitvaart bevatten. Nalaten van geld en onroerende goederen kan alleen door middel van een testament via de notaris.
Door middel van een codicil kan iemand zaken als sieraden, boeken, verzamelingen, documenten, kledingstukken, meubelstukken of andere voorwerpen die behoren tot de eigen inboedel, na overlijden legateren (nalaten) aan een met naam en toenaam genoemd persoon en/of instelling, of aan verschillende genoemde personen en/of instellingen.
Laat ze er lekker mee naar een rommelmarkt gaan. Die dingen heb je voor jezelf.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:34 schreef wyccie het volgende:
Ik denk niet dat iemand mijn boeken of cd's wil hebben.
quote:maar waar bewaar je zo'n wilsbeschikking?
(In ieder geval niet bij mijn middelbare schooldiploma)
Mijn geliefde spulletjes naar de rommelmarkt?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:37 schreef broer het volgende:
Laat ze er lekker mee naar een rommelmarkt gaan.
Dat was gisteren. Kun je dat nou niet eerder zeggen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:40 schreef wyccie het volgende:
Oh jammer, 't is al geweest. 2 november
quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:44 schreef broer het volgende:
Dat was gisteren. Kun je dat nou niet eerder zeggen?
Ja. Ze mogen alles hebben, behalve de huid. (Gevoelskwestie.) En de rest ben ik dusdanig aan het verpesten met alcohol en tabak dat ze me stiekem gewoon nooit uit elkaar hoeven te halen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:43 schreef wyccie het volgende:
Hebben jullie een donor codicil?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:43 schreef wyccie het volgende:
Hebben jullie een donor codicil?
Heel goed.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:45 schreef wyccie het volgende:
Ik zal het de volgende keer melden, meneer.
Niet bot bedoeld, maar een gemiddelde vader overleeft zijn kinderen niet. En dan? Of ga je je codicil tegen die tijd aanpassen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:48 schreef Isabeau het volgende:
Staat op dat mijn vader beslist.
Je kan elk moment wijzigingen aanbrengen en aangezien dat ding in mijn portemonnaie zit is dat geen probleemquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:49 schreef broer het volgende:
[..]
Niet bot bedoeld, maar een gemiddelde vader overleeft zijn kinderen niet. En dan? Of ga je je codicil tegen die tijd aanpassen?
Ik had dat eerst ook uitgezonderd, en de hoornvlies. Maar dat zijn nou juist twee heel erg belangrijke organen, waar veel vraag naar is (aan mijn nieren hebben ze weinig).quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:45 schreef broer het volgende:
Ja. Ze mogen alles hebben, behalve de huid. (Gevoelskwestie.)
Ik zou daar dus niet aan denken. Vandaar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:51 schreef Isabeau het volgende:
Je kan elk moment wijzigingen aanbrengen en aangezien dat ding in mijn portemonnaie zit is dat geen probleem![]()
Dat hoop ik ook. Daarom ook mijn 'niet bot bedoeld'.quote:Ik hoop dat mijn vader er voorlopig naar een paar decennia (minstens 2 of zo) is.
Ja, zeg! Moet ik bij mijn codicilkeuze nu ook nog rekening gaan houden met anderen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:51 schreef wyccie het volgende:
Ik had dat eerst ook uitgezonderd, en de hoornvlies. Maar dat zijn nou juist twee heel erg belangrijke organen, waar veel vraag naar is (aan mijn nieren hebben ze weinig).
En weer een film. Ik huur me nog eens arm.quote:Ik heb trouwens net 21 Grams gezien; ik hoop niet dat ik teveel verklap, maar iemand krijgt een hart van een ander. Wat me wel opviel ..... nah laat maar. Ga de film maar kijken.
En het is ook begraven, niet begrafenquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:55 schreef Isabeau het volgende:
'naar een paar' ...ik slaap duidelijk half
Ik zeg niet dat het moet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:55 schreef broer het volgende:
Ja, zeg! Moet ik bij mijn codicilkeuze nu ook nog rekening gaan houden met anderen?
't Is vooral de rechter, die werkt niet optimaal. Maar dat komt ook wel door mezelf. Ik ben zelfs te lui om op tijd naar het toilet te gaan. En dan kan het héél erg pijn doen.quote:Waarom hebben ze weinig aan je nieren?
Het zou kunnen. Ik heb het vast wel eens opgewarmd als ontbijt gehad.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:56 schreef broer het volgende:
Eet jij pasta als ontbijt, wyccie?
Och, jee. Moeten we je vanaf nu niet alleen op je slaapgedrag, maar ook op je toiletgedrag gaan wijzen? "Zeg, zou je niet eens gaan plassen, wyccie?"quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:59 schreef wyccie het volgende:
't Is vooral de rechter, die werkt niet optimaal. Maar dat komt ook wel door mezelf. Ik ben zelfs te lui om op tijd naar het toilet te gaan. En dan kan het héél erg pijn doen.
Vers brood kopen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:00 schreef wyccie het volgende:
Het zou kunnen. Ik heb het vast wel eens opgewarmd als ontbijt gehad.
Ik eet liever pasta, noodles of een pizza als ontbijt dan dat vieze droge brood.
Dat vergeet ik nou nooit.quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:03 schreef wyccie het volgende:
't Is nóg erger. Ik vergeet ook wel eens te drinken.
Ik heb geen verwachtingen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:05 schreef broer het volgende:
(Dat antwoord had je vast niet verwacht.)
Ja, zou ik ook moeten doen. Ze zeggen dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is. En wie ben ik om daar tegenin te gaan? Maar jezus, wat een gedoe, zo'n bak muesli naar binnen werken.quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:07 schreef wyccie het volgende:
Ik eet sowieso liever niks 's ochtends, maar dat heb ik mezelf dan weer wel aangeleerd. Al is het maar een koekje.
Goed zo. We zijn gedoemd om een teleurgesteld ras te worden en jij geeft heel mooi het goede voorbeeld.quote:Ik heb geen verwachtingen.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:09 schreef wyccie het volgende:
Ik vroeg me net af waar Isa is gebleven. Hoor ik op tv dat ik 'Isa' moet sms'en naar 5006
quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil wel een lijkwade, maar wil mijn familie dat wel tillen?
Prachtige zin.quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben nu volledig op reis.
21 Grams? Nog niet gezien.quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:12 schreef wyccie het volgende:
Godsamme, ik werd zo depri door die film. Ik houd het voortaan weer bij horrors.![]()
quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:07 schreef Augustina het volgende:
Ha Lien, hoe was je party?
Neuh, niet per se.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:16 schreef Lienekien het volgende:
En daar blijft het bij?
Dat is inderdaad een verrassende zin.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:34 schreef Lienekien het volgende:
"Ik vind voeten zo vies, ik ben blij dat ik ze niet heb."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |