abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:16:54 #201
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43224472
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:14 schreef Isabeau het volgende:
...maar ik was nog niet van plan om dood te gaan
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:12 schreef broer het volgende:
Punt is dat je er van tevoren over moet nadenken. En dat doen we nu eenmaal liever niet.
pi_43224477
Isa, heb je wel een uitvaartverzekering?
pi_43224478
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:12 schreef broer het volgende:
Uiteindelijk is geld het punt helemaal niet. Iets moois kan heel goedkoop zijn, iets lelijks heel duur. Punt is dat je er van tevoren over moet nadenken. En dat doen we nu eenmaal liever niet.
Precies, het moet aan je wensen voldoen. En of die kaart dan een euro meer of minder kost zal mij dan een zorg zijn.
pi_43224481
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:13 schreef wyccie het volgende:
Isa, ik stel voor dat je morgen een uitvaartplan maakt, inclusief rouwkaartdesign en muziek. Dan kan er rekening worden gehouden met je wensen, en jij bepaalt de kosten.
Maar weet je, ik denk dat ik idd vannacht op mijn werk een A4'tje volschrijf en dat in mijn kast bewaar.

Eigenlijk wel een goed idee.

Nu allemaal niet te geschokt reageren als ik volgende week bij een bizar verkeersongeval om het leven kom
(dat zijn van die anekdotes die dan van verjaardag op verjaardag worden doorverteld: er zat bij ons een vrouw op het forum en die had het over haar begrafenis en toen ging ze dat allemaal op papier zetten en binnen een week was ze dood! )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43224487
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:17 schreef wyccie het volgende:
Isa, heb je wel een uitvaartverzekering?
Ja, bij Monuta of zoiets.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43224491
Een Urban Legend
pi_43224501
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:17 schreef wyccie het volgende:
Een Urban Legend
Ja, niemand die het gelooft
pi_43224514
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:17 schreef Isabeau het volgende:
Ja, bij Monuta of zoiets.
Ik geloof dat ik zo'n lopende banduitvaart heb gekozen
Ach, ik kan het altijd nog veranderen als ik opeens zin heb in een krans.
pi_43224537
Als het goed is hoef je niet voor je eigen kransen te zorgen!
pi_43224545
Maar goed, ik zou gaan slapen.
pi_43224555
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:20 schreef k_man het volgende:
Als het goed is hoef je niet voor je eigen kransen te zorgen!
Een kranslint dan. Al die poeha. Dood is dood.

Welterusten k_man.
pi_43224566
Kanje trouwens ook een eigen testament maken? Is dat rechtsgeldig als het met de hand is geschreven?
pi_43224572
Slaap lekker, k_man
pi_43224586
Oh, en op mijn begrafenis mag er bij het condoleren der familie maar 1x worden gekust

grapje
pi_43224598
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:23 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en op mijn begrafenis mag er bij het condoleren der familie maar 1x worden gekust

grapje
Maar als je dat nou kenbaar maakt, dan zou het wel leuk zijn. Dan is het tenminste echt persoonlijk.
pi_43224608
Een draaiboek voor je begrafenis heet trouwens een scenarium
pi_43224616
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:23 schreef wyccie het volgende:

Maar als je dat nou kenbaar maakt, dan zou het wel leuk zijn. Dan is het tenminste echt persoonlijk.
Misschienmoeten mensen daar dan ook wel om lachen
pi_43224645
Je kan bij Monuta dus gewoon een scenarium maken en die word je dan op mooi papier toegezonden (ik lees geloof ik de folders die ik krijg nooit)
pi_43224665
Weet je wat ik erg vind? De oma van mijn vriend wil graag worden begrafen. Maar mijn schoonmoeder zei laatst: we cremeren haar gewoon, want ik ga dat graf echt niet onderhouden.

Ik vind het best erg als je laatste wensen gewoon worden genegeerd.
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:28:30 #220
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43224669
Een vriendin van me heeft de crematie van haar vriend overigens wel heel persoonlijk en mooi gemaakt. Zij las het volgende verhaal voor, en ik kon toch niet anders dan een aantal tranen wegpinken. (Ik hoop dat ze het niet vervelend vindt dat ik het hier post.)

Op een ochtend klopte de mier al vroeg op de deur van de eekhoorn.
'Gezellig,' zei de eekhoorn.
'Ja. Maar daar kom ik niet voor,' zei de mier.
'Maar je hebt toch wel zin in wat stroop?'
'Nou ja... een klein beetje dan.'
Met zijn mond vol stroop vertelde de mier waarvoor hij gekomen was.
'We moeten elkaar een tijdje niet zien,' zei hij.
'Waarom niet?' vroeg de eekhoorn verbaasd. Hij vond het juist heel gezellig als de mier zomaar langskwam. Hij had zijn mond vol pap en keek de mier met grote ogen aan.
'Om erachter te komen of we elkaar zullen missen,' zei de mier.
'Missen?'
'Missen. Je weet toch wel wat dat is?'
'Nee,' zei de eekhoorn.
'Missen is het iets wat je voelt als iets er niet is.'
'Wat voel je dan?'
'Ja, daar gaat het nou om.'
'Dan zullen we elkaar dus missen,' zei de eekhoorn verdrietig.
'Nee,' zei de mier, 'want we kunnen elkaar ook vergeten.'
'Vergeten! Jou?!' riep de eekhoorn.
'Nou,' zei de mier. 'Schreeuw maar niet zo hard.'
De eekhoorn legde zijn hoofd in zijn handen. 'Ik zal jou nooit vergeten,' zei hij zacht.

Uit:Toon Tellegen, 'Misschien wisten zij alles'
pi_43224672
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:22 schreef Isabeau het volgende:
Kanje trouwens ook een eigen testament maken? Is dat rechtsgeldig als het met de hand is geschreven?
Ik kan er niks over vinden, maar een wettig testament moet dus door de notaris behandeld worden.
pi_43224683
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:28 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ik erg vind? De oma van mijn vriend wil graag worden begrafen. Maar mijn schoonmoeder zei laatst: we cremeren haar gewoon, want ik ga dat graf echt niet onderhouden.

Ik vind het best erg als je laatste wensen gewoon worden genegeerd.
Nou, die mag dus uit het testament geschrapt worden
pi_43224686
Oh wat mooi broer!
pi_43224707
Dat zijn mooie verhalen, van Toon Tellegen.
pi_43224717
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:28 schreef wyccie het volgende:

Ik kan er niks over vinden, maar een wettig testament moet dus door de notaris behandeld worden.
Ik heb het al gevonden, wat ik bedoel heet een codicil:
quote:
Een codicil of wilsbeschikking is een handgeschreven, gedagtekend en door de schrijver zelf ondertekend document, waarin de ondergetekende (de erflater) zonder tussenkomst van de notaris de nalatenschap van bepaalde roerende zaken regelt. Ook kan het wensen met betrekking tot de eigen uitvaart bevatten. Nalaten van geld en onroerende goederen kan alleen door middel van een testament via de notaris.

Door middel van een codicil kan iemand zaken als sieraden, boeken, verzamelingen, documenten, kledingstukken, meubelstukken of andere voorwerpen die behoren tot de eigen inboedel, na overlijden legateren (nalaten) aan een met naam en toenaam genoemd persoon en/of instelling, of aan verschillende genoemde personen en/of instellingen.
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:32:20 #226
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43224724
Toon Tellegen schrijft inderdaad alléén maar mooie verhalen, volgens mij.

Verhalen die altijd wel bij een Grote Menselijke Emotie passen. Universeel en toch persoonlijk. Heel knap.
pi_43224750
Ik denk niet dat iemand mijn boeken of cd's wil hebben.

Ik heb er ook wel eens over nagedacht, maar waar bewaar je zo'n wilsbeschikking?
(In ieder geval niet bij mijn middelbare schooldiploma )
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:37:54 #228
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43224800
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:34 schreef wyccie het volgende:
Ik denk niet dat iemand mijn boeken of cd's wil hebben.
Laat ze er lekker mee naar een rommelmarkt gaan. Die dingen heb je voor jezelf.
quote:
maar waar bewaar je zo'n wilsbeschikking?
(In ieder geval niet bij mijn middelbare schooldiploma )
pi_43224830
Ik lees ook dat je ook een kopie ergens moet bewaren van een codicil. En het vernietigen van het codicil door nabestaanden is strafbaar en maakt een erfgenaam onwaardig te erven: hij verliest het recht op de erfenis. Wow.
pi_43224841
Oh jammer, 't is al geweest. 2 november
pi_43224861
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:37 schreef broer het volgende:
Laat ze er lekker mee naar een rommelmarkt gaan.
Mijn geliefde spulletjes naar de rommelmarkt? Dan dring ik ze liever op aan een goede vriendin.
pi_43224885
Hebben jullie een donor codicil?
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:44:11 #233
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43224901
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:40 schreef wyccie het volgende:
Oh jammer, 't is al geweest. 2 november
Dat was gisteren. Kun je dat nou niet eerder zeggen?
pi_43224925
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:44 schreef broer het volgende:
Dat was gisteren. Kun je dat nou niet eerder zeggen?

Ik zal het de volgende keer melden, meneer.
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:45:52 #235
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43224928
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:43 schreef wyccie het volgende:
Ja. Ze mogen alles hebben, behalve de huid. (Gevoelskwestie.) En de rest ben ik dusdanig aan het verpesten met alcohol en tabak dat ze me stiekem gewoon nooit uit elkaar hoeven te halen.
pi_43224959
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:43 schreef wyccie het volgende:

Staat op dat mijn vader beslist. Maar hij weet dat ik er helemaal geen bezwaar tegen heb, maar mochten ze vlak na mijn overlijden niet willen dat er in me gesneden wordt dan heb ik daar respect voor. Maar hun kennende hebben ze respect voor mijn wens dat een ander er meer aan heeft dan ik
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:48:01 #237
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43224961
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:45 schreef wyccie het volgende:
Ik zal het de volgende keer melden, meneer.
Heel goed.

Het had me echt wel leuk geleken, trouwens. Misschien toch maar wat beter de theatervoorstellingen in de gaten houden.
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:49:58 #238
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43224990
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:48 schreef Isabeau het volgende:
Staat op dat mijn vader beslist.
Niet bot bedoeld, maar een gemiddelde vader overleeft zijn kinderen niet. En dan? Of ga je je codicil tegen die tijd aanpassen?
pi_43225008
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:49 schreef broer het volgende:

[..]

Niet bot bedoeld, maar een gemiddelde vader overleeft zijn kinderen niet. En dan? Of ga je je codicil tegen die tijd aanpassen?
Je kan elk moment wijzigingen aanbrengen en aangezien dat ding in mijn portemonnaie zit is dat geen probleem
Ik hoop dat mijn vader er voorlopig naar een paar decennia (minstens 2 of zo) is.
pi_43225010
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:45 schreef broer het volgende:
Ja. Ze mogen alles hebben, behalve de huid. (Gevoelskwestie.)
Ik had dat eerst ook uitgezonderd, en de hoornvlies. Maar dat zijn nou juist twee heel erg belangrijke organen, waar veel vraag naar is (aan mijn nieren hebben ze weinig).

Ik heb trouwens net 21 Grams gezien; ik hoop niet dat ik teveel verklap, maar iemand krijgt een hart van een ander. Wat me wel opviel ..... nah laat maar. Ga de film maar kijken.
pi_43225046
Ik lees nou net dat courgette-topic van Tong en krijg spontaan honger in pasta met courgette. Ik zou het wel als ontbijt kunnen maken, maar ik heb helaas geen courgette in huis
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:54:05 #242
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43225050
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:51 schreef Isabeau het volgende:
Je kan elk moment wijzigingen aanbrengen en aangezien dat ding in mijn portemonnaie zit is dat geen probleem
Ik zou daar dus niet aan denken. Vandaar.
quote:
Ik hoop dat mijn vader er voorlopig naar een paar decennia (minstens 2 of zo) is.
Dat hoop ik ook. Daarom ook mijn 'niet bot bedoeld'.
pi_43225073
Hoe meer ik slaap, hoe minder honger ik heb.
pi_43225074
'naar een paar' ...ik slaap duidelijk half
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:55:56 #245
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43225083
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:51 schreef wyccie het volgende:
Ik had dat eerst ook uitgezonderd, en de hoornvlies. Maar dat zijn nou juist twee heel erg belangrijke organen, waar veel vraag naar is (aan mijn nieren hebben ze weinig).
Ja, zeg! Moet ik bij mijn codicilkeuze nu ook nog rekening gaan houden met anderen?

Waarom hebben ze weinig aan je nieren?
quote:
Ik heb trouwens net 21 Grams gezien; ik hoop niet dat ik teveel verklap, maar iemand krijgt een hart van een ander. Wat me wel opviel ..... nah laat maar. Ga de film maar kijken.
En weer een film. Ik huur me nog eens arm.
pi_43225089
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:55 schreef Isabeau het volgende:
'naar een paar' ...ik slaap duidelijk half
En het is ook begraven, niet begrafen
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:56:44 #247
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43225128
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:55 schreef broer het volgende:
Ja, zeg! Moet ik bij mijn codicilkeuze nu ook nog rekening gaan houden met anderen?
Ik zeg niet dat het moet.
quote:
Waarom hebben ze weinig aan je nieren?
't Is vooral de rechter, die werkt niet optimaal. Maar dat komt ook wel door mezelf. Ik ben zelfs te lui om op tijd naar het toilet te gaan. En dan kan het héél erg pijn doen.
pi_43225145
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:56 schreef broer het volgende:
Eet jij pasta als ontbijt, wyccie?
Het zou kunnen. Ik heb het vast wel eens opgewarmd als ontbijt gehad.
Ik eet liever pasta, noodles of een pizza als ontbijt dan dat vieze droge brood.
  zaterdag 4 november 2006 @ 03:02:32 #250
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_43225170
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:59 schreef wyccie het volgende:
't Is vooral de rechter, die werkt niet optimaal. Maar dat komt ook wel door mezelf. Ik ben zelfs te lui om op tijd naar het toilet te gaan. En dan kan het héél erg pijn doen.
Och, jee. Moeten we je vanaf nu niet alleen op je slaapgedrag, maar ook op je toiletgedrag gaan wijzen? "Zeg, zou je niet eens gaan plassen, wyccie?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')