quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:14 schreef Isabeau het volgende:
...maar ik was nog niet van plan om dood te gaan
quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:12 schreef broer het volgende:
Punt is dat je er van tevoren over moet nadenken. En dat doen we nu eenmaal liever niet.
Precies, het moet aan je wensen voldoen. En of die kaart dan een euro meer of minder kost zal mij dan een zorg zijn.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:12 schreef broer het volgende:
Uiteindelijk is geld het punt helemaal niet. Iets moois kan heel goedkoop zijn, iets lelijks heel duur. Punt is dat je er van tevoren over moet nadenken. En dat doen we nu eenmaal liever niet.
Maar weet je, ik denk dat ik idd vannacht op mijn werk een A4'tje volschrijf en dat in mijn kast bewaar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:13 schreef wyccie het volgende:
Isa, ik stel voor dat je morgen een uitvaartplan maakt, inclusief rouwkaartdesign en muziek. Dan kan er rekening worden gehouden met je wensen, en jij bepaalt de kosten.
Ja, bij Monuta of zoiets.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:17 schreef wyccie het volgende:
Isa, heb je wel een uitvaartverzekering?
Ja, niemand die het gelooftquote:
Ik geloof dat ik zo'n lopende banduitvaart heb gekozenquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:17 schreef Isabeau het volgende:
Ja, bij Monuta of zoiets.
Een kranslint dan. Al die poeha. Dood is dood.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:20 schreef k_man het volgende:
Als het goed is hoef je niet voor je eigen kransen te zorgen!
Maar als je dat nou kenbaar maakt, dan zou het wel leuk zijn. Dan is het tenminste echt persoonlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:23 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en op mijn begrafenis mag er bij het condoleren der familie maar 1x worden gekust
grapje
Misschienmoeten mensen daar dan ook wel om lachenquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:23 schreef wyccie het volgende:
Maar als je dat nou kenbaar maakt, dan zou het wel leuk zijn. Dan is het tenminste echt persoonlijk.
Ik kan er niks over vinden, maar een wettig testament moet dus door de notaris behandeld worden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:22 schreef Isabeau het volgende:
Kanje trouwens ook een eigen testament maken? Is dat rechtsgeldig als het met de hand is geschreven?
Nou, die mag dus uit het testament geschrapt wordenquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:28 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ik erg vind? De oma van mijn vriend wil graag worden begrafen. Maar mijn schoonmoeder zei laatst: we cremeren haar gewoon, want ik ga dat graf echt niet onderhouden.
Ik vind het best erg als je laatste wensen gewoon worden genegeerd.
Ik heb het al gevonden, wat ik bedoel heet een codicil:quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:28 schreef wyccie het volgende:
Ik kan er niks over vinden, maar een wettig testament moet dus door de notaris behandeld worden.
quote:Een codicil of wilsbeschikking is een handgeschreven, gedagtekend en door de schrijver zelf ondertekend document, waarin de ondergetekende (de erflater) zonder tussenkomst van de notaris de nalatenschap van bepaalde roerende zaken regelt. Ook kan het wensen met betrekking tot de eigen uitvaart bevatten. Nalaten van geld en onroerende goederen kan alleen door middel van een testament via de notaris.
Door middel van een codicil kan iemand zaken als sieraden, boeken, verzamelingen, documenten, kledingstukken, meubelstukken of andere voorwerpen die behoren tot de eigen inboedel, na overlijden legateren (nalaten) aan een met naam en toenaam genoemd persoon en/of instelling, of aan verschillende genoemde personen en/of instellingen.
Laat ze er lekker mee naar een rommelmarkt gaan. Die dingen heb je voor jezelf.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:34 schreef wyccie het volgende:
Ik denk niet dat iemand mijn boeken of cd's wil hebben.
quote:maar waar bewaar je zo'n wilsbeschikking?
(In ieder geval niet bij mijn middelbare schooldiploma)
Mijn geliefde spulletjes naar de rommelmarkt?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:37 schreef broer het volgende:
Laat ze er lekker mee naar een rommelmarkt gaan.
Dat was gisteren. Kun je dat nou niet eerder zeggen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:40 schreef wyccie het volgende:
Oh jammer, 't is al geweest. 2 november
quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:44 schreef broer het volgende:
Dat was gisteren. Kun je dat nou niet eerder zeggen?
Ja. Ze mogen alles hebben, behalve de huid. (Gevoelskwestie.) En de rest ben ik dusdanig aan het verpesten met alcohol en tabak dat ze me stiekem gewoon nooit uit elkaar hoeven te halen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:43 schreef wyccie het volgende:
Hebben jullie een donor codicil?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:43 schreef wyccie het volgende:
Hebben jullie een donor codicil?
Heel goed.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:45 schreef wyccie het volgende:
Ik zal het de volgende keer melden, meneer.
Niet bot bedoeld, maar een gemiddelde vader overleeft zijn kinderen niet. En dan? Of ga je je codicil tegen die tijd aanpassen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:48 schreef Isabeau het volgende:
Staat op dat mijn vader beslist.
Je kan elk moment wijzigingen aanbrengen en aangezien dat ding in mijn portemonnaie zit is dat geen probleemquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:49 schreef broer het volgende:
[..]
Niet bot bedoeld, maar een gemiddelde vader overleeft zijn kinderen niet. En dan? Of ga je je codicil tegen die tijd aanpassen?
Ik had dat eerst ook uitgezonderd, en de hoornvlies. Maar dat zijn nou juist twee heel erg belangrijke organen, waar veel vraag naar is (aan mijn nieren hebben ze weinig).quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:45 schreef broer het volgende:
Ja. Ze mogen alles hebben, behalve de huid. (Gevoelskwestie.)
Ik zou daar dus niet aan denken. Vandaar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:51 schreef Isabeau het volgende:
Je kan elk moment wijzigingen aanbrengen en aangezien dat ding in mijn portemonnaie zit is dat geen probleem![]()
Dat hoop ik ook. Daarom ook mijn 'niet bot bedoeld'.quote:Ik hoop dat mijn vader er voorlopig naar een paar decennia (minstens 2 of zo) is.
Ja, zeg! Moet ik bij mijn codicilkeuze nu ook nog rekening gaan houden met anderen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:51 schreef wyccie het volgende:
Ik had dat eerst ook uitgezonderd, en de hoornvlies. Maar dat zijn nou juist twee heel erg belangrijke organen, waar veel vraag naar is (aan mijn nieren hebben ze weinig).
En weer een film. Ik huur me nog eens arm.quote:Ik heb trouwens net 21 Grams gezien; ik hoop niet dat ik teveel verklap, maar iemand krijgt een hart van een ander. Wat me wel opviel ..... nah laat maar. Ga de film maar kijken.
En het is ook begraven, niet begrafenquote:Op zaterdag 4 november 2006 02:55 schreef Isabeau het volgende:
'naar een paar' ...ik slaap duidelijk half
Ik zeg niet dat het moet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:55 schreef broer het volgende:
Ja, zeg! Moet ik bij mijn codicilkeuze nu ook nog rekening gaan houden met anderen?
't Is vooral de rechter, die werkt niet optimaal. Maar dat komt ook wel door mezelf. Ik ben zelfs te lui om op tijd naar het toilet te gaan. En dan kan het héél erg pijn doen.quote:Waarom hebben ze weinig aan je nieren?
Het zou kunnen. Ik heb het vast wel eens opgewarmd als ontbijt gehad.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:56 schreef broer het volgende:
Eet jij pasta als ontbijt, wyccie?
Och, jee. Moeten we je vanaf nu niet alleen op je slaapgedrag, maar ook op je toiletgedrag gaan wijzen? "Zeg, zou je niet eens gaan plassen, wyccie?"quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:59 schreef wyccie het volgende:
't Is vooral de rechter, die werkt niet optimaal. Maar dat komt ook wel door mezelf. Ik ben zelfs te lui om op tijd naar het toilet te gaan. En dan kan het héél erg pijn doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |