quote:Op maandag 23 april 2007 08:14 schreef Mark het volgende:
Gewoon lijstje in Word
Secret Wars, of Secret War ? daar zit aardig wat verschil in.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:53 schreef Jarno het volgende:
Zo, deze mag ook wel weer een schop.
Nu moet je dan nog wel de Secret Wars: Front Line tpb(s) aanschaffen, daardoor wordt het nog een stuk duidelijker.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:08 schreef Jarno het volgende:
Zo, gisteren de Civil War TPB binnengekregen, en gelijk gelezen.. Toch een tof verhaal hoor.
Jah wel leuk.. maar nu wordt amazing spiderman 3x per maand uitgegeven.. want de spin off series worden samengevoegd...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:40 schreef Tokus het volgende:
goh, comicnieuws op de frontpage, het moet niet gekker worden:
Spider-Man weer vrijgezel
Tijd dus voor een kickje van dit topic.
nu krijg je gewoon een doorlopend verhaal, ipv 3 verhalen die langs elkaar heen gaan. Hoe het gaat uitpakken zullen we moeten afwachten.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:30 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Jah wel leuk.. maar nu wordt amazing spiderman 3x per maand uitgegeven.. want de spin off series worden samengevoegd...
Maja.. ik ben wel blij dat ze dit doen, ff weer gewone actieverhalen en niet die sapsinnge saaie drama's..
Ik weet het ik vind het alleen jammer dat nu eindelijk een paar B listers het toch x-men hebben geschopt we straks weer met de gold old Wolverine, Cyclops Angel generatie zitten. na Messiah complex.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:00 schreef One_conundrum het volgende:
uuh, we zijn nu bezig met The Messiah complex. Zeer goede verhaal lijn
Las het op Teletekst, beetje jammer om er op zo'n manier achter te komen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:40 schreef Tokus het volgende:
goh, comicnieuws op de frontpage, het moet niet gekker worden:
Spider-Man weer vrijgezel
Tijd dus voor een kickje van dit topic.
Bij sommige strips niet nee, maar bij de werken van Alan Moore (veel, veel tekst) is het niet zo handigquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:06 schreef One_conundrum het volgende:
geen problemen met digitaal lezen hier
bron: Comic Book Resourcesquote:Michael Turner Passes Away at 37
We here at Comic Book Resources are very sad to report that artist Michael Turner has died after a long battle with cancer. He was 37. Aspen Comics’ Vince Hernandez told CBR News Saturday morning that Turner passed away Friday night at 10:42 Pacific Time at Santa Monica Hospital in Calfiornia. The news spread quickly at Wizard World Chicago, during what would have otherwise been a riotous night at the hotel bar, the mood suddenly turned somber with remembrances of Turner from friends and acquaintances. A minute of silence will be observed during Wizard World Chicago Saturday afternoon.
Turner is an artist best known for his work on books like “Witchblade,” where he got his start in comics, moving on to titles such as “Black Panther,” “Superman/Batman” and his very own creator owned series “Fathom” and “Soulfire” through his publishing company Aspen Comics. A prolific artist, he’s done work for both DC Comics and Marvel Comics, and has provided covers to some of the best-known comics published in the last ten years, including Brad Meltzer’s “Identity Crisis.”
In 2000, Turner was diagnosed with cancer -- chondrosarcoma in the right pelvis, which resulted in his losing his hip, 40% of his pelvis and three pounds of bone. What followed was 9 months of radiation. The cancer has gone into remission and returned multiple times since he was first diagnosed.
For anyone who’s met Turner, they’re likely to tell you what a genuinely nice guy he was and how his spirit for life was higher than anyone else they had ever met. Oddly, my path crossed with Turner’s numerous times. We both live in Los Angeles, and on at least five different occasions we would run into each other at clubs or special events around the city. He seemed like the kind of guy who was up for anything and had a great sense of adventure, especially as evidenced by his love and excellence at water-skiing and martial arts.
Last year during Comic-Con International in San Diego, I invited Michael Turner out to the CBR Yacht for an interview. He was happy to come out to the boat. His colleague and friend, Vince Hernandez, called me the Saturday afternoon the interview was scheduled to say they were running late, but were on their way. I went to the end of the dock to greet them and there, off in the distance, was Michael, Vince and a friend of theirs walking slowly towards our slip. They were walking slowly because Michael was on crutches, recovering from the latest round of surgeries and treatment. It was a hot day, but there was Michael, making his way to the boat with a smile on his face. His strength of will was truly inspirational.
The resulting interview was a wonderfully sweet one. I remember talking with him about his comics, his covers, his health and much more. After the interview he and his crew hung out on the boat for a while, enjoying the calm moment away from the convention with a soda and good conversation.
Sadly, that video interview never made it on to the site (not for anything to do with Michael or the content of the interview), but we’ll make sure that video is encoded this week and published in his memory and so that all of you can see what sort of man Turner was.
Turner’s fight with cancer was truly inspirational. He fought it with dignity and grace.
More details concerning Turner’s passing are forthcoming. Those wishing to send their condolences to Michael Turner's family are encouraged to send them to:
Aspen MLT, Inc.
C/O Michael Turner
5855 Green Valley Circle, Suite 111
Culver City, CA, 90230
quote:Barack Obama verschijnt als nerd-in-chief (oppernerd) op de voorpagina van het volgende stripboek over superheld Spider-Man. Het album ligt woensdag in de Verenigde Staten in de winkel, liet stripboekengigant Marvel Comics weten.
In de volgende editie van de wekelijkse strip proberen snoodaards de aankomende president te vervangen door een bedrieger, maar krijgen ze slaag van Spider-Man. Op de voorpagina is te zien hoe de superheld in het oor van Obama fluistert: "Als jij op mijn cover komt, verschijn ik dan op het dollarbiljet?"
Medewerkers van Obama maakten tijdens zijn campagne bekend dat hij de Spider-Man stripboeken spaarde. Marvel besloot daarop om de aankomende president uit te roepen tot nerd-in-chief, een verwijzing naar de term commander-in-chief (opperbevelhebber).
Obama is niet de eerste president die zijn opwachting maakt in de Spider-Man strips. Zo ging onder andere George W. Bush hem al voor.
quote:
wat wordt er eigenlijk nog in het Nederlands uitgegeven? Ik denk nog met plezier terug aan de tijd dat ik trouw iedere maand de nieuwe spider-man, hulk, fantastic four en de vergelders ging halen. koop ze nog steeds alleen dan de amerikaanse series.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:37 schreef Mark het volgende:
Ik lees nog steeds de Nederlandse uitgaves (voor zover ze nog bestaan en afgeleverd worden)
haha, scherp idd. Vriend van me raad me iets met Magneto enzo aan, maar ook geen zin meer eigenlijk. En alle klassiekers heb ik ook al gehad. En Ultimates schijnt ook matig te zijn geworden...quote:
jahoor, ook.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:20 schreef wc-eend het volgende:
Zeker geen am. comics?
Waar liggen je interesses? X-Men (en aanveranten), Spider-Man, of de anderen zoals Avengers en Fantastic Four?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:26 schreef Breuls het volgende:
Ik huppel er af en toe even binnen. Weet niet of dat me een vaste klant maakt.
Maar heeft Marvel bijvoorbeeld veel crossovers? Of kun je eenvoudig 1 serie volgen zonder issues van andere series te moeten kopen om het te snappen?
Bij DC.quote:
Nouja, bewaren wel, maar uiteindelijk wel weer om te lezen. Zo'n Action Comics #1 wordt minder waard bij elke keer dat je een bladzijde omslaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat kan ik ook nooit snappen. Ik snap verzamelaars sowieso nooit. Dingen als comics zijn om te lezen, niet om geobsedeerd netjes te bewaren.
Herkenbaar. Daarom lees ik ook voornamelijk Marvel. Met af en toe wat Dc (en dan meestal Batman) verhalen, als die goed los volgbaar zijn. En natuurlijk ook van Vertigo e.d. die zijn meestal heel losstaand van elkaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:51 schreef Breuls het volgende:
[..]
Bij DC.
Ik ben zo iemand die graag in zo'n wereld duikt, veel karakters wil leren kennen, etcetera, en als ik naast DC ook Marvel ga lezen zie ik mezelf alweer met veel te grote stapels de winkel uit lopen. Ik vroeg het voornamelijk omdat ik me afvroeg hoe jullie omgaan met crossovers.
[..]
Natuurlijk wel bewaren om te herlezen. Maar dat is iets anders dan geobsedeerd bewaren en bang zijn dat er een scheurtje of kreukeltje inkomt, zoals verzamelaars doenquote:Nouja, bewaren wel, maar uiteindelijk wel weer om te lezen. Zo'n Action Comics #1 wordt minder waard bij elke keer dat je een bladzijde omslaat.
Daar is het wel makkelijk om de crossovers te herkennen, want ze heten allemaal iets met Crisisquote:
ik weet nu ook wie 'm gekocht heeft: System Of A Down-drummer John Dolmayan. Nou ja, niet voor zichzelf, maar voor een van z'n klanten. Hij heeft namelijk ook een online comicshop, Torpedocomics (leuke site, ik heb er wel 's wat besteld).quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:14 schreef Breuls het volgende:
Stripboek Superman levert $317.200 op
Ik snap dat zoiets een collector's item is, maar drie ton? Damn.
http://www.comics.org/details.lasso?id=576211 meer info over de comicquote:Op maandag 16 maart 2009 20:51 schreef Canisfire het volgende:
Graag wat meer informatie over het verhaal enzo,
Het ziet er best boeiend uit .
In deel 1 zijn er 2 verhalen, het is meer een soort van introductie. In deel 2 gaan ze verder als een verhaal. Om het gat te vullen tussen deel 1 en deel 2 worden er enkele "WHO'S WHO" uitgaves uitgebracht. In deze comic worden er enkele TOO karakters geintroduceerd. Ik en nog 5 andere tekenaars (.o.a zeer bekende namen) zullen deze karakters tot leven brengen.quote:
Vergeet het middelste boek niet.quote:
Joss Whedons Astonishing X-men is dan heel geschikt. Die zijn heel goed los te lezen van de andere series. Je hoeft er niet heel veel van te weten van alle X-men geschiedenis en achtergronden. Ook staan de verhalen los van de grote cross-overs in de rest van het Marvel Universum, dus daar heb je geen last van.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:07 schreef Young_David het volgende:
Sinds kort duik ik ook wat meer de comics in. Ik kijk de films en tv-series van redelijk wat marvel/dc helden al een tijdje, maar nog nooit echt een comic gelezen. Nu ben ik laatst begonnen met Watchmen en heb gister op de stripbeurs in Zwolle Batman: The Dark Knight Returns opgepikt. Nu weet ik nog wel een paar DC paperbacks die ik wil hebben (Batman: Year One / The Killing Joke / The Long Haloween, The Death and Return of Superman), maar ik wil ook wat Marvel boeken, met name X-men. Zijn daar goede stand-alone TPB's van? Ik heb niet zo'n zin in die wordt-vervolgd verhalen en een dozijn losse stripjes. Ik wil boeken.
Jammer dat de serie nu echt heel slecht is geworden zinds Messiah.quote:Op zondag 29 maart 2009 21:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Joss Whedons Astonishing X-men is dan heel geschikt. Die zijn heel goed los te lezen van de andere series. Je hoeft er niet heel veel van te weten van alle X-men geschiedenis en achtergronden. Ook staan de verhalen los van de grote cross-overs in de rest van het Marvel Universum, dus daar heb je geen last van.
Je moet je er even in inlezen. er zijn ook tpb's van te krijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:06 schreef Breuls het volgende:
Sin City heb ik een paar keer in m'n handen gehad. Ik heb natuurlijk de film gezien dus ik was nieuwsgierig, maar elke keer als ik er eentje inkijk denk ik "nah, te zwart-wit".
Zit ik daar nou helemaal naast? Moet ik daar gewoon effe doorheen bijten?
je zit er niet helemaal naast, maar het zwart-wit is eigenlijk alleen maar fijn hierbij. Miller's tekenstijl is namelijk ook nogal abstract, en leent zich bij Sin City zeker niet voor kleur (en al helemaal niet als het zo zou zijn ingekleurd als The Dark Knight Strikes Again, want daar had Frank Miller's (ex)vrouw vast lsd geslikt toen ze 's wat nieuws probeerde met de kleuren). Het soort tekening is dus ook nogal wat anders dan je van een X-Men of Spider-man gewend bent.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:06 schreef Breuls het volgende:
Sin City heb ik een paar keer in m'n handen gehad. Ik heb natuurlijk de film gezien dus ik was nieuwsgierig, maar elke keer als ik er eentje inkijk denk ik "nah, te zwart-wit".
Zit ik daar nou helemaal naast? Moet ik daar gewoon effe doorheen bijten?
quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:34 schreef Tokus het volgende:
[..]
je zit er niet helemaal naast, maar het zwart-wit is eigenlijk alleen maar fijn hierbij. Miller's tekenstijl is namelijk ook nogal abstract, en leent zich bij Sin City zeker niet voor kleur (en al helemaal niet als het zo zou zijn ingekleurd als The Dark Knight Strikes Again, want daar had Frank Miller's (ex)vrouw vast lsd geslikt toen ze 's wat nieuws probeerde met de kleuren). Het soort tekening is dus ook nogal wat anders dan je van een X-Men of Spider-man gewend bent.
Maar nee, Sin City moet je niet laten liggen omdat het zwart-wit is, of om de typische Frank Miller tekenstijl. Je mist dan namelijk enkele parels.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:19 schreef Young_David het volgende:
Ik denk dat ik een voorkeur voor DC comics aan het ontwikkelen ben.
"Ook"? Zijn ze nog in magazine-vorm vindbaar dan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:28 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Je moet je er even in inlezen. er zijn ook tpb's van te krijgen.
De eerste paar series erg moeilijk, de latere wel iets makkelijker.quote:Op woensdag 22 april 2009 07:38 schreef Breuls het volgende:
"Ook"? Zijn ze nog in magazine-vorm vindbaar dan?
Als ik kijk naar de previews op Hyves... dan valt me op dat het niet stijlvast is. Ik vermoed dat het met opzet gedaan is.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:23 schreef Bachalo het volgende:
In deel 1 zijn er 2 verhalen, het is meer een soort van introductie. In deel 2 gaan ze verder als een verhaal. Om het gat te vullen tussen deel 1 en deel 2 worden er enkele "WHO'S WHO" uitgaves uitgebracht. In deze comic worden er enkele TOO karakters geintroduceerd. Ik en nog 5 andere tekenaars (.o.a zeer bekende namen) zullen deze karakters tot leven brengen.
Ja, de snelheid en de service is me goed bevallen. Heb laatst een stapeltje besteld daar. Nadeel is wel dat je gelijk een redelijke stapel mag gaan halen voordat het een beetje uit kan. (ik bestel liever 1 of 2 graphic novels tegelijk).quote:Op donderdag 23 april 2009 23:00 schreef Tokus het volgende:
www.cheap-comics.com houdt een uitverkoop! Ze waren al niet duur met TPB's, maar nu zijn er nog een hele zooi nog goedkoper!
http://www.cheap-comics.com/specials.php
ik ga zo nog 's wat bestellen denk ik. De vorige keer was dat er erg snel.
zelfs met 2 tpb's heb je die verzendkosten er al uit, meestal.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:03 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ja, de snelheid en de service is me goed bevallen. Heb laatst een stapeltje besteld daar. Nadeel is wel dat je gelijk een redelijke stapel mag gaan halen voordat het een beetje uit kan. (ik bestel liever 1 of 2 graphic novels tegelijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |