Waar liggen je interesses? X-Men (en aanveranten), Spider-Man, of de anderen zoals Avengers en Fantastic Four?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:26 schreef Breuls het volgende:
Ik huppel er af en toe even binnen. Weet niet of dat me een vaste klant maakt.
Maar heeft Marvel bijvoorbeeld veel crossovers? Of kun je eenvoudig 1 serie volgen zonder issues van andere series te moeten kopen om het te snappen?
Bij DC.quote:
Nouja, bewaren wel, maar uiteindelijk wel weer om te lezen. Zo'n Action Comics #1 wordt minder waard bij elke keer dat je een bladzijde omslaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat kan ik ook nooit snappen. Ik snap verzamelaars sowieso nooit. Dingen als comics zijn om te lezen, niet om geobsedeerd netjes te bewaren.
Herkenbaar. Daarom lees ik ook voornamelijk Marvel. Met af en toe wat Dc (en dan meestal Batman) verhalen, als die goed los volgbaar zijn. En natuurlijk ook van Vertigo e.d. die zijn meestal heel losstaand van elkaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:51 schreef Breuls het volgende:
[..]
Bij DC.
Ik ben zo iemand die graag in zo'n wereld duikt, veel karakters wil leren kennen, etcetera, en als ik naast DC ook Marvel ga lezen zie ik mezelf alweer met veel te grote stapels de winkel uit lopen. Ik vroeg het voornamelijk omdat ik me afvroeg hoe jullie omgaan met crossovers.
[..]
Natuurlijk wel bewaren om te herlezen. Maar dat is iets anders dan geobsedeerd bewaren en bang zijn dat er een scheurtje of kreukeltje inkomt, zoals verzamelaars doenquote:Nouja, bewaren wel, maar uiteindelijk wel weer om te lezen. Zo'n Action Comics #1 wordt minder waard bij elke keer dat je een bladzijde omslaat.
Daar is het wel makkelijk om de crossovers te herkennen, want ze heten allemaal iets met Crisisquote:
ik weet nu ook wie 'm gekocht heeft: System Of A Down-drummer John Dolmayan. Nou ja, niet voor zichzelf, maar voor een van z'n klanten. Hij heeft namelijk ook een online comicshop, Torpedocomics (leuke site, ik heb er wel 's wat besteld).quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:14 schreef Breuls het volgende:
Stripboek Superman levert $317.200 op
Ik snap dat zoiets een collector's item is, maar drie ton? Damn.
http://www.comics.org/details.lasso?id=576211 meer info over de comicquote:Op maandag 16 maart 2009 20:51 schreef Canisfire het volgende:
Graag wat meer informatie over het verhaal enzo,
Het ziet er best boeiend uit .
In deel 1 zijn er 2 verhalen, het is meer een soort van introductie. In deel 2 gaan ze verder als een verhaal. Om het gat te vullen tussen deel 1 en deel 2 worden er enkele "WHO'S WHO" uitgaves uitgebracht. In deze comic worden er enkele TOO karakters geintroduceerd. Ik en nog 5 andere tekenaars (.o.a zeer bekende namen) zullen deze karakters tot leven brengen.quote:
Vergeet het middelste boek niet.quote:
Joss Whedons Astonishing X-men is dan heel geschikt. Die zijn heel goed los te lezen van de andere series. Je hoeft er niet heel veel van te weten van alle X-men geschiedenis en achtergronden. Ook staan de verhalen los van de grote cross-overs in de rest van het Marvel Universum, dus daar heb je geen last van.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:07 schreef Young_David het volgende:
Sinds kort duik ik ook wat meer de comics in. Ik kijk de films en tv-series van redelijk wat marvel/dc helden al een tijdje, maar nog nooit echt een comic gelezen. Nu ben ik laatst begonnen met Watchmen en heb gister op de stripbeurs in Zwolle Batman: The Dark Knight Returns opgepikt. Nu weet ik nog wel een paar DC paperbacks die ik wil hebben (Batman: Year One / The Killing Joke / The Long Haloween, The Death and Return of Superman), maar ik wil ook wat Marvel boeken, met name X-men. Zijn daar goede stand-alone TPB's van? Ik heb niet zo'n zin in die wordt-vervolgd verhalen en een dozijn losse stripjes. Ik wil boeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |