abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43170981
Met verbazing las ik een stuk wat geschreven is door de Franse socioloog Guillaume Faye.
Lees en huiver en ik ben benieuwd wat de lezers van dit stukje als commentaar hier op hebben....

http://nl.novopress.info/?p=140
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_43171210
Nee, dat zal niet zo snel gebeuren, immers de verwoestende kracht van nuke's wordt niet gauw ingezet. Wel zal de strijd om het bestaan steeds heviger worden: steeds meer mensen op deze aard-kloot (met dank aan de vrouwen), die om de schaarse goederen strijden.
pi_43171214
Hmm, dit lijkt mij een overdreven, nucleaire aanslagen zelfs. Nee geloof het niet, het is zeker wel een problematiek maar er zijn grotere problemen in mijn ogen.

Als er een derde wereldoorlog komt, dan is dat in de buurt van Israel
pi_43172051
Ik gok dat het eerst in azie (china) gaat rommelen.
pi_43172292
Fransen ....

als de fransen iets van de toekomst wisten, deden ze niet zoveel aan grootspraak en hielden ze op met hun gedachte dat Frankrijk het centrum van de wereld is ...
sterker nog, als de Fransen eens aandacht besteden aan het nu en realistisch keken waar hun landje staat, zouden ze bv kunnen zien dat ze hard bezig zijn een derde wereldland te worden en op het tweede plan in europa te staan... maar dat _willen_ ze domweg niet zien, en dus doen ze net alsof alles in de wereld slechter is geworden, en op het punt staat kapot te gaan, terwijl dat voornamelijk een probleem van het Fransoose faalbeleid is.

Mar nee, ze willen nu vast beweren dat de EU-landbouwsubsidies aan stokbrood-bomen maar weer verhoogd moet worden, want dan kunnen de fransen hun problemen vààhààst oplossen....
pi_43172762
Ik heb net tegen beter weten in effe gekeken, en het enige wat voor mijn deur stond was een dikke negerin met een tas vol boodschappen, en die moest niet eens hier zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:29:48 #7
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43172998
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:23 schreef Hathor het volgende:
Ik heb net tegen beter weten in effe gekeken, en het enige wat voor mijn deur stond was een dikke negerin met een tas vol boodschappen, en die moest niet eens hier zijn.
als er bij ons een neger in de voortuin staat bellen we altijd de politie!
ik ben lief :)
  donderdag 2 november 2006 @ 15:32:42 #8
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_43173096
Sterker nog we zitten er al in
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_43173139
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:32 schreef Luukzor het volgende:
Sterker nog we zitten er al in
O? Ik merk er niets van...
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 2 november 2006 @ 15:37:57 #10
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_43173262
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:33 schreef tvlxd het volgende:
O? Ik merk er niets van...
Het tijdperk waarin oorlogen zich aan het front en in de loopgraven afspelen is gedeeltelijk voorbij.

Daarnaast is die Faye een enorme doemdenker. Met bewering zoals hij die doet schiet je totaal niets op.
pi_43173263
2007-2012 The Time of Trouble

Volcanoes, earthquakes, floods, droughts, famines, rioting

The Time of Troubles begins with a period of geological shifts. Frequent earthquakes, volcanic eruptions, and disrupted weather systems become the norm. This will cause widespread famines and droughts, and social upheavals in unexpected places. Nations that are considered prosperous and powerful, particularly western nations, will be weakened. They will be torn with civil strife and rioting as people migrate to areas that have water and can support crop-growing. The social upheaval and weakening of political structures will help the Antichrist come to power.

The United States in particular will be subject to serious natural disasters, particularly earthquakes and flooding, and flatten the nation from end to end, causing enormous conflict, despair, and misery. The US will be bankrupted attempting to deal with its disasters. Three other great nations will send aid to help the citizens survive.

Earth changes will take place that will help the Antichrist's drive for world conquest. In central Europe, southern Europe, and in the Middle East, around the eastern end of the Mediterranean, there will be severe floods. As a result of the disruption to local governments by the natural disasters, the Antichrist will move his troops in under the guise of helping the people restore civil order, but really use this as a device to take over countries, and to use the populations like slaves.

Serious economic problems will persist along with great social unrest, contributing to the ease with which the Antichrist can seize power. The frightened and hopeful populace will be vulnerable to his demagoguery. The Antichrist will use the disasters as opportunities to overthrow governments and sneak spies into a country. Martial law will be declared in many areas to stop rioting and looting. The Middle East, the source of his power, will not be as devastated as the rest of the world. He offers assistance to other countries trying to recover but he will eventually stab them in the back.

Crazed leader launches nuclear bombs on Mediterranean and Europe

During a period of continuing unrest, the leader of a Middle Eastern country will be able to obtain a nuclear weapon. He will go to the greatest lengths over the smallest things and will not hesitate to use the weapon because of his obsessions with deadly warfare. The people he is warring against retaliate with a nuclear weapon. The country has a coast on the Mediterranean.

One of the bombs will land in the Mediterranean instead of the land, poisoning all the fish. The passages of trade in the region will be disrupted so that the people on the other coast will be desperate for food and will eat the fish anyway. It will happen near the east coast of the Mediterranean in a region of dark-colored cliffs

The nuclear weapon being dropped by one of the Middle Eastern countries will spark off yet another war on top of that war. European and Western nations will try to interfere to diminish the threat to oil supplies. When the European countries try to interfere, the crazed leader will use the rest of his arsenal on Europe, most striking the closer southern part.

The European Mediterranean coast, particularly that of Italy and France, will be almost uninhabitable, and Italy will get the brunt. This leader is not the Antichrist but helps to set the stage for the Antichrist to rise to power with little or no opposition. The Antichrist will wield great power and authority; no one can argue with him.

Through a mistake by a leader, a breakdown in communications between two powerful countries will occur. The situation is a lot more complex than will appear on the surface. The leader involved will feel great regret about what happened and will want to continue his career and help correct the situation, to help make up for the adverse affects.

But he will be hung, symbolically, by others wishing to take his position in the organization. He will be hung so far as politics and his career are concerned. It will almost be like committing suicide because in the end he will be a broken man. The entire event will be viewed as a fiasco from both sides. It will have very harmful and even cataclysmic consequences.

The situation develops when an enemy of the United States takes advantage of the incident in an unethical way, by sending a horde of agents working for their side into this area. The world will be outraged by the action.

A breakdown in communications between the US and Russia will result in a misunderstanding and deep resentments. Some will risk their careers to try to tame the situation but will be silenced, and "burned" such as by demotions to obscure positions.

Third world country leader creates strife

A "young dark man" will arise as a leader in a Third World country; his main goal is to unite the other Third World countries to do battle with the superpowers. The area of conflict will be in Eastern Europe and the Middle East, particularly around the Adriatic and the Caspian seas and the eastern Mediterranean. No definite winner will emerge but the strife will help set the stage for the Antichrist. Some prophecies in the Bible refer to events in this region ( Israel will be involved).

Antichrist profits from radar research in Europe
Research on a more sophisticated type of radar and sensing devices will give greater information to the operator, i.e. an airplane pilot. But the first experiments with the technology will fail in a disastrous accident, when the vibrations emitted by the device cause the chassis of the plane to become weakened and dangerous due to dissolved bonds of the molecules in the metal. The scientists involved with the research will have to temporarily abandon the research because of diplomatic breakdowns, the threat of war, etc.

This will take place before the Antichrist comes to full power. It will happen in Europe at the time the Antichrist is strengthening his base of power in the Middle East. The devices are currently under development but have not been tested yet. But this is another historical event that will permit the Antichrist to take over Europe.

War game simulation by Britain in Europe leads to disaster
In a war-game maneuver involving Great Britain and European troops a malfunctioning computer will cause the "real-world" situation to play out instead of the simulation. The teams are labeled "white" and "blue". As a result of the error actual defenses will be activated and real bombs will be dropped on the areas of the game and cause a tragic international incident

American Electoral College voting stalemate
The presidents of the United States, a supposedly free country, have been abusing their power to an increasingly greater extent. During a time of social unrest even more so than the period of Vietnam and Watergate, the Electoral College will be evenly split over the election of the new president. The process will stalemate, with many people clamoring for whichever candidate they voted for, causing enormous tension in the country

Antichrist's rise to power in Middle East
The Antichrist will take over Iran by using a human decoy to trick the Ayatollah in power. This will involve the "yes men" and sycophants of the Ayatollah's court. The Antichrist will first drive away internal supporters of the Ayatollah by starting a civil war. Then he will put forth a man as a leader, a man for Iranians loyal to the Ayatollah to concentrate their hate on. The man will be assassinated while Iran is being taken over, and his opponents will think they have foiled the overthrow of power by assassinating him. But they will find out later he was merely a decoy and that they played into the plans of the Antichrist.

The Antichrist will initially obtain power in his own sphere, Asia, and the Middle East. As he grows out of this arena, and into Europe, the next step will be into the Mediterranean, his area of strength. Because of his Middle Eastern heritage he will have already united North Africans, who are sympathetic to his cultural background, with his Asian and Middle Eastern conglomerate.

voor al uw complotten en TRU's www.nostradamusonline.com
  donderdag 2 november 2006 @ 15:39:21 #12
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43173309
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Het tijdperk waarin oorlogen zich aan het front en in de loopgraven afspelen is gedeeltelijk voorbij.
Dat klopt... omdat er geen wereldoorlog gaande is.
1 kernfysicus
  donderdag 2 november 2006 @ 15:39:59 #13
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_43173334
Het is natuurlijk belachelijk om te beweren dat iedere immigrant een onwelwillende relschopper en potentiele terrorist is zoals Faye het beschrijft.
pi_43175094
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:39 schreef Luukzor het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk om te beweren dat iedere immigrant een onwelwillende relschopper en potentiele terrorist is zoals Faye het beschrijft.
klopt, we hebben het niet zozeer over de immigranten zelf, maar eerder de tweede generatie, de kinderen van immigranten die hier vroeger gekomen zijn ....
dat zijn de relschoppers en terroristen.
  donderdag 2 november 2006 @ 17:50:55 #15
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43177607
Wereldoorlog niet, wel burgeroorlogen en opstanden(plunderingen en pogroms)
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43178135
Wat Frankrijk betreft kun je in principe al spreken van een ware burgeroorlog. Dat zal in de toekomst ook veel vaker voorkomen in andere landen door de etnische tegenstellingen.
pi_43178297
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:08 schreef pberends het volgende:
Wat Frankrijk betreft kun je in principe al spreken van een ware burgeroorlog. Dat zal in de toekomst ook veel vaker voorkomen in andere landen door de etnische tegenstellingen.
Als het echt een burgeroorlog betrof zou de regering wel het leger hebben ingezet om die wijken te zuiveren, en dat is nog steeds niet gebeurd. Men kan dus moeilijk spreken van een burgeroorlog, daar stel ik me toch hele andere dingen bij voor, zoals bv Bosnie en Kosovo, dat waren wel echte burgeroorlogen.
pi_43178415
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als het echt een burgeroorlog betrof zou de regering wel het leger hebben ingezet om die wijken te zuiveren, en dat is nog steeds niet gebeurd. Men kan dus moeilijk spreken van een burgeroorlog, daar stel ik me toch hele andere dingen bij voor, zoals bv Bosnie en Kosovo, dat waren wel echte burgeroorlogen.
Het was ook meer een guerillaoorlog dan een conventionele oorlog. Als je er tussen zat moest je echt vrezen voor je lezen hoor.
pi_43178629
We worden allemaal gelukkig oud, aanstellers en doemdenkers. Zo niet dan heb je pech gehad of er geen flikker aan gedaan.
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 18:26:34 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43178639
klets niet, het waren losgeslagen jongeren die s'avonds een beetje met de politie gingen vechten en auto's in brand steken om wat voor reden dan ook.

van een burgeroorlog is echt geen sprake ... en guerilla oorlog???
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_43179195
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:26 schreef sp3c het volgende:
klets niet, het waren losgeslagen jongeren die s'avonds een beetje met de politie gingen vechten en auto's in brand steken om wat voor reden dan ook.

van een burgeroorlog is echt geen sprake ... en guerilla oorlog???
[afbeelding]
hahaha, ja het viel allemaal reuze mee.

Frankrijk is sindsdien een bananenrepubliek.
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 18:46:09 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43179288
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:43 schreef pberends het volgende:

[..]

hahaha, ja het viel allemaal reuze mee.
dat zijn jouw woorden
quote:
Frankrijk is sindsdien een bananenrepubliek.
want ............
pi_43180412
ik hoop het wel
pi_43180613
Ik heb wel zin in een robbertje vechten. Laat maar komen!
pi_43181909
Ach hij heeft wel zo zijn punten, en die kloppen allemaal, al hangt hij wel een beetje naar het worst-case scenario. Maar helemaal ondenkbaar is het niet.

In ieder geval zie ik om mij heen bij steeds meer mensen dat het geduld op is of hard aan het opraken is (Ik heb het dan over Nederlanders, van rechts via midden naar zelfs heel links en zelfs bij exchange-studenten, van over de hele wereld, voornamelijk derde wereld btw., die tijdens de twee jarige MSc-opleiding van Anti-VS enorm hard anti-Islam/ Moslim worden, ze blijven nog wel Anti-VS by th way). Dat zal ook wel weer meer olie op het vuur zijn.

Maar misschien valt het allemaal wel reuze mee en gaan in bepaalde delen van de wereld de uitkeringen een stuk om hoog .
pi_43185970
Interessant. Maar ik moet het eerst allemaal nog zien.
pi_43186478
Ik ben er klaar voor in iedergeval.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 21:48:01 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43186721
ik niet, ik houd van bier en lekker surinaams eten, niet van besmet rioolwater en bloembollen

eigenlijk is oorlog helemaal niet leuk volgens mijn opa
pi_43186888
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben er klaar voor in iedergeval.
Aan welke kant sta jij?
pi_43186926
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:48 schreef sp3c het volgende:
ik niet, ik houd van bier en lekker surinaams eten, niet van besmet rioolwater en bloembollen

eigenlijk is oorlog helemaal niet leuk volgens mijn opa
Je moet overal de positieve kanten van inzien. Zo'n situatie schept ook weer een hele boel opportunities moet je maar denken
pi_43187093
1 ding scheelt, als je dit ziet :

zal je er niet veel van merken...
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
  donderdag 2 november 2006 @ 21:58:26 #32
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43187195
ehmmmm die socioloog Guillaume Faye. Is wel een ultra rechtse hardliner.
Ik heb wel eens vaker stukjes van hem gelezen. Maar hij is weer het tiepje die bewust de tegenstellingen bewust opzoekt (met de nodige extrapolatie).

1 ding weet ik wel. Frankrijk is bijna sociaal/maatschappelijk failliet. En die boeren subsidies zijn een doorn in het oog van England. En niet alleen England. Frankrijk probeerd via protectionisme zijn kop boven water te houden (wat steeds slechter afgaat). Als Turkije bij de EU komt dan kun je nog een flinke veldslag verwachten van de Franse boeren omdat de verdeelsleutel niet meer zo gunstig is.
pi_43187309
Zodra Turkije bij de EU komt en de Turken zich massaal over Europa gaan verspreiden, kunnen we wel wat problemen verwachten ja.
2 feitjes:
-Het Nederlandse koningshuis kost de belastingbetaler ¤ 102 miljoen per jaar.
-Het Nederlandse koningshuis is de duurste van Europa.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:07:48 #34
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43187560
Ah, het goede oude doemdenken is weer terug
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_43187739
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:02 schreef MariekskeBaby het volgende:
Zodra Turkije bij de EU komt en de Turken zich massaal over Europa gaan verspreiden, kunnen we wel wat problemen verwachten ja.
D66 Stemt VOOR
pi_43187791
quote:
Tjee, wil jij niet zo onheilspellend denken..

Strax hebben we op iedere hoek van de straat een doner shop
Dus geen Newb..
pi_43187812
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:11 schreef siggi het volgende:

[..]

D66 Stemt VOOR
T66 bedoel je
2 feitjes:
pi_43188471
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:56 schreef Dennisch het volgende:
1 ding scheelt, als je dit ziet :

[afbeelding]

zal je er niet veel van merken...
Je netvlies verbrandt door de flits, dus die wolk zul je niet zien.
pi_43188477
Dat een extreem-rechtse white power aanhanger schrijft dat de islam hel en verdoemenis over Europa gaat brengen, vind ik nu niet echt schokkend.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:30:23 #40
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43188622
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:12 schreef Dennisch het volgende:

Tjee, wil jij niet zo onheilspellend denken..

Strax hebben we op iedere hoek van de straat een doner shop
Hmm, nice

Ik zou ook niet bang zijn verder, er zijn al genoeg Nederlandse Turken die het vaderland inmiddels hebben laten weten dat Nederland voornamelijk bestaat uit een zuigend stelletje bekrompen bromberen.

Er gaan tevens genoeg mensen terug, die zijn 't gewoon spuugzat hier.

Jammer dat daar ook goede mensen bij zitten, zoals een Turkse kapper uit Leiden, die nog op TV is geweest omdat hij zich inzette voor een Nederlands jochie met een niet zo prettige, zeldzame ziekte. Hij zamelde geld in om een dure therapie van 10.000 euro te helpen bekostigen, maar keert nu dus terug omdat hij de vragen en domme opmerkingen van klanten over terrorisme en de Islam zat is, omdat hij nog steeds geen discotheken in komt, en omdat z'n zoontje, die er Turks uit ziet, maar geen woord Turks spreekt, last heeft van discriminatie en pesterijen op school.
pi_43188657
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:13 schreef MariekskeBaby het volgende:

[..]

T66 bedoel je
pi_43188711
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:27 schreef Blanchimont het volgende:

[..]

Je netvlies verbrandt door de flits, dus die wolk zul je niet zien.
Wat nou als de flits in je rug gebeurt, jij denkt ? en draait je om?
Dan wel!

Maar ot: hoeveel van die wannabee nostradamussen zijn er wel niet geweest in de afgelopen tijd, dit is toch niet serieus te nemen.....tenzij hij gelijk krijgt natuurlijk
quote:
Hmm, nice

Ik zou ook niet bang zijn verder, er zijn al genoeg Nederlandse Turken die het vaderland inmiddels hebben laten weten dat Nederland voornamelijk bestaat uit een zuigend stelletje bekrompen bromberen.

Jammer dat daar ook goede mensen bij zitten, zoals een Turkse kapper uit Leiden, die nog op TV is geweest omdat hij zich inzette voor een Nederlands jochie met een niet zo prettige, zeldzame ziekte. Hij zamelde geld in om een dure therapie van 10.000 euro te helpen bekostigen, maar keert nu dus terug omdat hij de vragen en domme opmerkingen van klanten over terrorisme en de Islam zat is, omdat hij nog steeds geen discotheken in komt, en omdat z'n zoontje, die er Turks uit ziet, maar geen woord Turks spreekt, last heeft van discriminatie en pesterijen op school.
Dat soort dingen blijven gewoon ronduit ruk natuurlijk, maar zolang er teveel randjongeren dropouts worden, die gemakkelijk het nieuws halen,omdat ze of turks zijn of er zo uitzien, blijft dit toch, ik zeg dat de turkse gemeenschap (en alle andere) maar wat harder op moeten treden tegen hun kinderen, want Nederland en het maatschappelijke apparaat krijgen er toch geen grip op...
Dus geen Newb..
pi_43188988
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:30 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hmm, nice

Het zijn toch altijd moslims die roepen dat je niet mag generaliseren?
  donderdag 2 november 2006 @ 22:41:19 #44
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43189165
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:32 schreef Dennisch het volgende:

Dat soort dingen blijven gewoon ronduit ruk natuurlijk, maar zolang er teveel randjongeren dropouts worden, die gemakkelijk het nieuws halen,omdat ze of turks zijn of er zo uitzien, blijft dit toch, ik zeg dat de turkse gemeenschap (en alle andere) maar wat harder op moeten treden tegen hun kinderen, want Nederland en het maatschappelijke apparaat krijgen er toch geen grip op...
Daar heb je helemaal gelijk in. Weet je, zowel Mubarak als de woordvoerder van Hamas hebben beiden recentelijk toegegeven dat Islamitische culturen, ofwel Arabieren, best eens wat meer de hand in eigen boezem mogen steken.

"We kunnen slecht tegen kritiek", daar kwam hun betoog op neer.

Dit is overigens iets dat voor ieder mens geldt, daarnaast vind ik Hand In Eigen Boezem (HIEB) DE ultieme naam voor een politieke partij, maar dit verder maar terzijde.

Wellicht later een topic getiteld "Het Westen en de Islam: wat kunnen we van elkaar leren?", ik moet nog even wat informatie verzamelen.
pi_43189373
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:32 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Wat nou als de flits in je rug gebeurt, jij denkt ? en draait je om?
Dan wel!

Maar ot: hoeveel van die wannabee nostradamussen zijn er wel niet geweest in de afgelopen tijd, dit is toch niet serieus te nemen.....tenzij hij gelijk krijgt natuurlijk
Met je rug naar de flits? Da's ook niet prettig, om het zacht uit te drukken.

Deze man stond met z'n rug in de flits. Door de flits is het patroon van zijn Kimono in zijn huid gebrand. Van sommige slachtoffers bleef alleen een schaduw achter die in de muur of stoep was gebrand.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:46:21 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43189400
Canada here I come.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:52:28 #47
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43189691
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:46 schreef popolon het volgende:
Canada here I come.
Chicken!

Canada zal saai zijn in die tijd, en Europa zal bruisen
pi_43189739
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:52 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Chicken!

Wat is jouw afkomst en welke kant zul jij kiezen?
2 feitjes:
pi_43189900
quote:
En waarom zouden ze dat willen ? De economie in Turkije draait lang zo slecht nog niet, en het klimaat is er stukken beter dan in menig west Europees land. En al komen ze wel, wat dan nog ? Het zijn doodnormale hardwerkende mensen die zelden of nooit klagen. Ik kan me wel een vervelender scenario voorstellen.
pi_43190073
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

En waarom zouden ze dat willen ? De economie in Turkije draait lang zo slecht nog niet, en het klimaat is er stukken beter dan in menig west Europees land. En al komen ze wel, wat dan nog ? Het zijn doodnormale hardwerkende mensen die zelden of nooit klagen. Ik kan me wel een vervelender scenario voorstellen.
15% van de Turken verdient niet meer dan 35 euro.

15% van 75 miljoen inwoners = 11,25 miljoen mensen. Nou dat ronden we af op 10 miljoen.

10 miljoen Turken die deze kant op komen. Ok dan nemen we voor het gemak 9 miljoen richting de overige landen om ons heen. Dan zijn er nog steeds 1 miljoen Turken die Nederland in komen.
2 feitjes:
pi_43190217
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:01 schreef MariekskeBaby het volgende:

[..]

15% van 75 miljoen inwoners = 11,25 miljoen mensen. Nou dat ronden we af op 10 miljoen.

10 miljoen Turken die deze kant op komen. Ok dan nemen we voor het gemak 9 miljoen richting de overige landen om ons heen. Dan zijn er nog steeds 1 miljoen Turken die Nederland in komen.
Dan zal er toch ook nog zoiets als woonruimte moeten zijn, en dat valt vies tegen op het moment. Plus het feit dat er niet voldoende banen zijn, dat maakt NL niet bepaald een aantrekkelijke optie. Zal allemaal wel meevallen dus.
  donderdag 2 november 2006 @ 23:05:17 #52
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43190253
De soep wordt nooit zo warm gegeten als hij wordt opgedient. Scenario's als deze laten wel zien dat het nodig is alert te blijven. Dat het niet helemaal vanzelf goedkomt is ook wel duidelijk.
Vampire Romance O+
pi_43190350
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan zal er toch ook nog zoiets als woonruimte moeten zijn, en dat valt vies tegen op het moment. Plus het feit dat er niet voldoende banen zijn, dat maakt NL niet bepaald een aantrekkelijke optie. Zal allemaal wel meevallen dus.
De familieherenigings eisen zijn heel soepel als je iemand uit een ander EU land wil halen. Dat wordt dus 5 familieleden halen, die dan bijvoorbeeld samen met de oude familie in een flatje komen te wonen.
2 feitjes:
pi_43190420
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:01 schreef MariekskeBaby het volgende:

[..]

De meesten gaan naar Duitsland, en idd een deel zal ook wel hier komen. Er is alleen geen werk voor ze, hooguit als ze zich willen laten gebruiken als slaaf in de tuinbouw, mogen ze concurreren met de Polen. Maar ik denk idd dat je er een grote groep werklozen bijhaalt en wat het resultaat daar van is zien we dan wel weer. Feit is wel dat het niet alleen allochtonen zijn die werkeloos zullen worden dus het is nog maar de vraag of het een rassenoorlog zal worden (of hoe je dat ook noemt, etnische oorlog voor mijn part)
pi_43190476
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:07 schreef MariekskeBaby het volgende:

[..]

De familieherenigings eisen zijn heel soepel als je iemand uit een ander EU land wil halen. Dat wordt dus 5 familieleden halen, die dan bijvoorbeeld samen met de oude familie in een flatje komen te wonen.
Daar moet wel wat aan gebeuren natuurlijk. Iemand halen omdat ie alleen familie is en die verder geen bijdrage aan de maatschappij gaat leveren zit niemand op te wachten. Ik verwacht dan ook dat de regels aangaande dat zeer aangescherpt gaan worden. Er zitten al genoeg parasieten in Nederland, daar moet eerst de bezem maar eens doorheen gehaald worden.
pi_43190495
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:08 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

De meesten gaan naar Duitsland, en idd een deel zal ook wel hier komen. Er is alleen geen werk voor ze, hooguit als ze zich willen laten gebruiken als slaaf in de tuinbouw, mogen ze concurreren met de Polen. Maar ik denk idd dat je er een grote groep werklozen bijhaalt en wat het resultaat daar van is zien we dan wel weer. Feit is wel dat het niet alleen allochtonen zijn die werkeloos zullen worden dus het is nog maar de vraag of het een rassenoorlog zal worden (of hoe je dat ook noemt, etnische oorlog voor mijn part)
Zodra het een keer stukken slechter gaat met de Nederlandse economie is het oppassen geblazen.
2 feitjes:
pi_43190542
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar moet wel wat aan gebeuren natuurlijk. Iemand halen omdat ie alleen familie is en die verder geen bijdrage aan de maatschappij gaat leveren zit niemand op te wachten. Ik verwacht dan ook dat de regels aangaande dat zeer aangescherpt gaan worden. Er zitten al genoeg parasieten in Nederland, daar moet eerst de bezem maar eens doorheen gehaald worden.
Maar ik betwijfel of dat gaat gebeuren. EU regelgeving enzo.
2 feitjes:
pi_43191942
Interessant verhaal. Ik ben het er zeker mee eens dat als er één land in Europa is waar het nu rommelt en serieus kan escaleren in de toekomst dat dat Frankrijk is. Rellen, allochtonen minderheden die (buitenwijken van) steden aan het overheersen zijn etc. Gaat altijd fout.

Het verhaal van de 3 fases van de Islam om te overheersen is wat kort door de bocht maar begrijp het verhaal. Groei van Islam in het westen, problemen, moskeeen die overal als paddenstoelen uit de grond komen etc. De landen die in fase 2 zitten zijn te weinig als je bijvoorbeeld Belgie erbij zet. Frankrijk kan ik wel gebruiken.
Nederland zou dan zeker ook in fase 2 zitten.
  vrijdag 3 november 2006 @ 00:53:26 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43193718
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:52 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Chicken!

Ik vind saai juist wel leuk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:11:30 #60
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43196791
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:53 schreef MariekskeBaby het volgende:

Ik kom van planeet aarde.

Ik kies geen partij. Het is mijn strijd niet, en het zal mijn strijd nooit zijn. Ik zal slechts mijzelf beschermen omdat mijn biologie mij dat verplicht.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:25:03 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43197007
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef Frutsel het volgende:
2007-2012 The Time of Trouble

The Antichrist will use the disasters as opportunities to overthrow governments and sneak spies into a country. Martial law will be declared in many areas to stop rioting and looting. The Middle East, the source of his power, will not be as devastated as the rest of the world. He offers assistance to other countries trying to recover but he will eventually stab them in the back.
Hot damn! Bush *is* the antichrist!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:43:35 #62
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43197316
Zo erg is het niet. Ik vind het zelfs rustig in de wereld. Van een mug een olifant maken is ook een kunst.

De toekomst loopt vanzelf goed af. Daarom heet het toekomst. Zou een toekomst slecht aflopen dan kun je niet meer spreken over toekomst. De toekomst is naar mijn idee gemaakt om goed af te lopen ook.

Ik zie mezelf dus ook gelukkig oud worden Zo zie ik mijn eigen toekomst. Doem-denkers zien alles kapot gaan. Maar het ligt maar net eraan wat je instelling is. Ik zie mezelf gelukkig "oud" worden. Zelfs al zijn er spanningen op de wereld. Die spanningen hebben altijd bestaan dus ook die spanningen zijn niets nieuws onder de zon, hoort bij de tijd waar we in leven. Iedere periode kent zijn spanningen, ook dat staat al vast allemaal. Alles staat vast in zekere mate.

[ Bericht 18% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-11-2006 09:53:06 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:14:38 #63
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43197910
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:25 schreef gronk het volgende:

Hot damn! Bush *is* the antichrist!
Anderen zeggen Prince Charles
pi_43198697
Ik weet nog steeds niet aan welke kant Mutant01 staat
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 11:50:16 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43200448
aan de zijkant denk ik
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:52:34 #66
3542 Gia
User under construction
pi_43200520
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:48 schreef -scorpione- het volgende:
Ik weet nog steeds niet aan welke kant Mutant01 staat
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:53 schreef MariekskeBaby het volgende:

[..]

En Hallulama.

Maar een idee heb ik wel.

Denk trouwens ook dat er stront aan de knikker komt. Gelukkig zijn we grof in de meerderheid.
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 11:55:16 #67
8781 crew  Frutsel
pi_43200607
Zoals het Olympisch Comite zou zeggen: Let the games begin
pi_43200842
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:55 schreef Frutsel het volgende:
Zoals het Olympisch Comite zou zeggen: Let the games begin
Are you ready to rumbleeeeeeeeeee!!!!!!!111!!!!!!11!!!!!1!!!!
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:49:36 #69
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43205527
Ik denk dat vrede een uitzonderingstoestand is. De EU heeft oorlogen voorkomen bij conflicten maar daardoor is men misschien blind geworden voor andere destabiliserende factoren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:50:46 #70
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43205559
Ik sta aan de kant van de rebellen.
1 kernfysicus
pi_43205689
Het voorspellen van een oorlog is een self-fullfilling prophecy. Dit is dat als je een bepaalde (niet noodzakelijk ware) bewering maar lang genoeg volhoud dan klopt de situatie op den duur.

Toch geloof ik vaak dat het oorlog wordt en klopt het verhaal Faye waarschijnlijk zeer goed. Ik denk dit al jaren.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_43205849
Ook lijkt mij de kans groot dat wij deze oorlog gaan winnen
pi_43205941
Ik citeer een stukje van het artikel.
quote:
Drie stadia

“In de islam telt men drie stadia: de Dar-Al-Suhl, de nog niet veroverde gebieden. De Dar-Al-Harb, dat is het stadium van de verovering. En de Dar-Al-Islam, het moment waarop de niet-gelovigen onderworpen zijn. In Egypte verschijnt elk jaar een islamitisch woordenboek. In de editie van dit jaar zijn Frankrijk, België en het Verenigd Koninkrijk aangeduid als gebieden die in het stadium van de Dar-Al-Harb zijn. Dat is de situatie waarin we ons bevinden.”
In het Egyptisch woordenboek staat Dar-Al-Harb in Belgie Frankrijk en de UK is. Dat moeten ze dus veroveren. Met brandbommetjes.
pi_43206190
Dit is het hele artikel:
quote:
Volgens de Franse socioloog Guillaume Faye staat Europa aan de rand van de derde wereldoorlog. De recente rellen in Frankrijk zijn niet meer dan een voorsmaakje, een opwarmer. Het wordt een etnische burgeroorlog, waarvan het front van Europa over het Midden-Oosten tot Azië zal reiken. Frankrijk en België liggen in het brandpunt. Dat is in een notendop de onheilspellende boodschap van een interview in Menzo.

Faye voorspelt een bloedige cocktail van stadsguerrilla, razzia’s, terrorisme en zelfs verwoestende nucleaire aanslagen. Vroeger werden de waarschuwingen van Faye weggewuifd , maar sinds de rellen wordt er met aandacht naar hem geluisterd. Hoe zeker is Faye van zijn catastrofe-scenario? “Net zo zeker als van het feit dat iemand die spookrijdt op de autosnelweg vroeg of laat een frontale botsing zal hebben. Het exacte moment is moeilijk te voorspellen, maar dat het gebeurt is zeker.”

Het verhaal dat de Franse rellen het gevolg zouden zijn van sociaal-economische kansarmoede of maatschappelijke uitsluiting wordt door Faye weggelachen. “Immigranten krijgen ruime steun en hulp. Ik zou zelfs durven zeggen dat een clandestiene immigrant vandaag medisch beter beschermd is dan een autochtoon. De Polen, Italianen, Portugezen en Spanjaarden die in de jaren dertig en veertig naar Frankrijk kwamen, werden niet geholpen, in geen enkel opzicht. Nochtans zijn daar nooit rellen mee geweest. Immigranten zijn nog nooit zoveel geholpen als vandaag de dag.”

Faye steekt niet onder stoelen of banken dat de massieve aanwezigheid van de islam een “enorm probleem” is, net als de “onmogelijkheid om grote groepen nieuwkomers op een fatsoenlijke manier te integreren”. En misschien doet al die hulp van de overheid er ook geen goed aan. “Het is iets wat eigen is aan de Maghrebijnse en islamitische denkwijze, een buitengewoon eigenaardig sentiment, maar men moet er wel rekening mee houden. Men veracht degene door wie men geholpen wordt, want door hen te helpen verneder je ze eigenlijk, in hun denkwijze. Hoe meer je ze betuttelt, hoe erger de reactie zal zijn.” Het is misschien een wijze les voor de politiek, niet alleen in Frankrijk, maar ook bij ons.

Mensen die al last hebben van ‘islamofobie’ of gewoon slaapproblemen kunnen het interview beter niet lezen. Maar voor wie wil weten wat er mogelijk op ons afkomt, zetten we de belangrijkste uitspraken van Faye even op een rijtje.

DE DERDE WERELDOORLOG VOLGENS GUILLAUME FAYE

Integratie is gedoemd te mislukken

“Generaal De Gaulle zei: om een Kir te maken heb je witte wijn en Cassis nodig. Als je er teveel Cassis bijvoegt is het geen Kir meer. Wat hij bedoelde is: je kunt slechts beperkte groepen integreren.”

“Op dit ogenblik vormen niet-Franse bevolkingsgroepen in Seine-Saint-Denis en andere plaatsen in Île-de-France, maar ook in Roubaix en vele andere grote steden in Frankrijk, de meerderheid. En meerderheidsgroepen kun je niet integreren.”

Etnische burgeroorlog

“Deze evolutie zal er finaal toe leiden dat de verzorgingsstaat in elkaar klapt.”

“De rellen die we nu meegemaakt hebben, zijn maar de prelude van een echte catastrofe die naar mijn gevoel rond 2010 zal losbarsten. De Canadese Wright-foundation in Vancouver heeft de datum waarop etnische conflicten uitbreken die de vorm van een burgeroorlog zullen aannemen, voorspeld in de vork 2007-2010.”

Het discriminatie-verhaal is een mythe

“Altijd gaat men de oorzaken in het sociaal-economische zoeken. Dat is niet alleen een marxistische manier van denken maar vooral: ze klopt niet.”

“Het is grote onzin om te beweren dat de allochtonen in de banlieues aan hun lot worden overgelaten. Het omgekeerde is waar. Clichy-sous-Bois, waar de rellen zijn begonnen, krijgt op zijn eentje bijna de helft van de gelden die bedoeld zijn om ‘moeilijke’ steden te helpen.
Ik heb stellig de indruk dat de aanstokers van de rellen gewoon op een aanleiding wachtten, die ze dan vonden in de dood van twee allochtonen die in een elektriciteitscabine waren gekropen.”

100.000 euro per migrant

“Economist en professor Loland, ooit winnaar van de Franse prijs economie en een uiterst betrouwbare bron, meent dat de kost van alles wat direct of indirect met immigratie te maken heeft op 36 miljard euro (!) per jaar (!) moet geschat worden. Dat is 80% van het deficit (tekort) van de Franse staat, of 13,5% van de jaarlijkse uitgaven of 3,5 keer het gat in de sociale zekerheid. Let wel, het is niet Le Pen die dat zegt, maar een gerespecteerd wetenschapper. Hij schat de kost van elke migrant die de grens oversteekt op 100.000 euro.”

Islamitische veroveringstocht

“Het gaat (bij de rellen) volgens mij veel meer om een revolte dan om criminelen die hun wijk politievrij willen houden. Men zou dus moeten weten waarom men precies heeft gerevolteerd.”

Menzo: De Unie van Islamitische Organisaties heeft het geweld wel veroordeeld…

“Men vergeet dikwijls dat de islam in wezen een hypocriete godsdienst is. In de koran staat dat men onder bepaalde omstandigheden mag liegen, bijvoorbeeld als je je in een zwakke positie bevindt, of als je de zaak van de islam ermee vooruithelpt. Ik acht het dus niet uitgesloten dat men zich naar de buitenwereld distantieert, maar intern aanspoort. Dat heeft ook Dominique De Villepin gezegd overigens. Het gaat hier natuurlijk niet over alle imams of de islam als geheel, maar zeker is dat er zijn die bezig zijn met een veroveringstocht de Dar-Al-Harb.”

Drie stadia

“In de islam telt men drie stadia: de Dar-Al-Suhl, de nog niet veroverde gebieden. De Dar-Al-Harb, dat is het stadium van de verovering. En de Dar-Al-Islam, het moment waarop de niet-gelovigen onderworpen zijn. In Egypte verschijnt elk jaar een islamitisch woordenboek. In de editie van dit jaar zijn Frankrijk, België en het Verenigd Koninkrijk aangeduid als gebieden die in het stadium van de Dar-Al-Harb zijn. Dat is de situatie waarin we ons bevinden.”

Veelbetekenend

“Het is voor het eerst dat er openbare gebouwen in brand zijn gestoken: politiekantoren, scholen enzomeer. Dat wordt geminimaliseerd maar het is zeer betekenisvol.”

Ongecontroleerde immigratie loopt fout af

“Eén van de oorzaken is ongetwijfeld dat we ongebreidelde en ongecontroleerde immigratie toelaten.”

“Hoe kun je verwachten dat dat goed gaat? Zelfs met de gigantische hoeveelheid middelen en mensen die de staat investeert onder de vorm van toelagen, medische verzorging, onderwijs, speciale programma’s en noem maar op kun je dat niet verwachten.”

“Japan is net zo rijk als wij, maar telt bijzonder weinig immigranten. In Japan hoef je dan ook niet te rekenen op ook maar enige tegemoetkoming. In Frankrijk daarentegen zal binnen tien jaar het aantal jongeren van allochtone herkomst verdubbeld zijn. Integratie helpt dan niet meer. De politieke klasse geeft er zich hoegenaamd geen rekenschap van dat dit uitmondt in een catastrofe.”

“Een Braziliaan is geen Rus. Alleen politici schijnen dat niet te weten.”

Criminaliteit en de oorzaken

Van 1989 tot 1998 steeg de criminaliteit door minderjarigen met 176% en het aantal veroordelingen is van 1994 tot 1998 verdriedubbeld tot 45.000. Volgens Faye ligt de oorzaak niet bij werkloosheid of laksheid van de ouders.

“Er zijn twee oorzaken die er samen voor zorgen dat de criminaliteit stijgt. De eerste is de sociale heterogeniteit. Alle landen met een heterogeen samengestelde bevolking hebben last van criminaliteit. De twee landen met de laagste criminaliteitscijfers ter wereld zijn tevens de landen met de meest homogene bevolkingsgroepen: Japan en Costa Rica.
Aristoteles zei al dat een maatschappij maar democratisch en harmonieus kan zijn als ze homogeen is. Zoniet wordt het een tirannie.”

“De tweede oorzaak is de laksheid van het apparaat dat de orde moet handhaven: politie en justitie. In Tunesië is er een huizenhoge werkloosheid maar de criminaliteit is er bijzonder laag, omdat politie en justitie hard optreden. In Saoedi-Arabië kunt u zonder problemen uw autosleutels en uw portefeuille op het dak van uw auto laten liggen, want wie het in zijn hoofd haalt om uw portefeuille en auto te stelen , riskeert zijn hand kwijt te geraken. Hier echter staan de allochtonen tegenover een staat die, sedert de revolte van (mei) 1968, alle repressie afwijst.”

Criminaliteit als financiering van de heilige oorlog

“Het is niet alleen een plan, het is realiteit. Zo vertellen politie-officieren mij dat de opbrengst van sommige misdaadbendes wordt gebruikt om de strijd in Irak te financieren. Niet het hele misdaadmilieu is erop gericht, maar het bestaat wel.”

“Naar schatting komt er elke maand drie ton cannabis in de banlieues rond Parijs terecht. Een tweede tak is de handel in gestolen wagens en een derde belangrijke tak is de trafiek in elektronica. Maar ook de prostitutie bijvoorbeeld is een reguliere bron van inkomsten, evenals de wapenhandel.”

De islam wil de wereld veroveren

“De islam heeft, net als het katholicisme, het communisme en het vrijemarktdenken de bedoeling om de wereld te veroveren. Maar de islam is de meest agressieve van allemaal. De islam is niet uitsluitend een godsdienst maar ook een politieke doctrine. En die politieke doctrine is imperialistisch.”

“Historisch gezien heeft de islam al twee keer een offensief gevoerd om Europa te veroveren. (…) Ik ben ervan overtuigd dat veel islamitische leiders op dit moment hun kans schoon zien om het derde offensief te voeren, meteen het gevaarlijkste van allemaal.”

“President Boumedien (de oud-president van Algerije, in de jaren ’70) is bepaald duidelijk als hij zegt: ‘We zullen jullie overwinnen door de buiken van onze vrouwen’.”

Frustratie

“Het Joods-Palestijnse conflict is zeker één van de motoren, maar niet de enige. Ook zonder dat conflict merk je dat men het Westen haat. Dat komt voor een stuk voort uit de haat die de kolonisatie heeft ontwikkeld. Maar ook de confrontatie met het Westen wekt jaloezie op. Arabieren zijn doorgaans erg fier, terwijl ze er zich wel rekenschap van geven dat de Arabische islamwereld er bijvoorbeeld niet in slaagt om ingenieurs op te leiden. Ook dat draagt bij tot een geestesgesteldheid waarin men het Westen in het algemeen haat.”

“Men veracht ons ook omwille van onze verregaande permissiviteit, die ons tegelijkertijd tot een makkelijk slachtoffer maakt. Ze staan tegenover een maatschappij die moreel achteruit gaat.”

Brussel zal niet ontsnappen aan het geweld

“Brussel is een symbool, als hoofdstad van Europa en als zetel van de Navo, en een stad die tegelijk aanzienlijke bevolkingsgroepen allochtonen telt. Dat is niet onbelangrijk. Naar mijn gevoel is het maar een kwestie van tijd. Binnenkort zal men razzia’s zien op de centra van de grote steden. Het kan zijn dat met kerstmis de Champs Elysées in brand staat. En in Brussel is het misschien iets beter gesteld, maar ik sluit wat dat betreft niets uit.”

Rapmuziek

“In Frankrijk richten allochtonen zich op het land zelf. Dat is ook mede het gevolg van opruiende rapmuziek die rechtstreeks oproept tot geweld tegen Frankrijk maar verder overal verkrijgbaar is. U kunt die muziek hier kopen in de Fnac om de hoek, en hij wordt daar ook uitgezonden op de radio. Onderschat het effect daarvan niet.”

Stop de knuffelpolitiek

“Ze zijn ook tegen Frankrijk omdat Frankrijk hen helpt: het is iets wat eigen is aan de Maghrebijnse en islamitische denkwijze, een buitengewoon eigenaardig sentiment, maar men moet er wel rekening mee houden. Men veracht degene door wie men geholpen wordt, want door hen te helpen verneder je ze eigenlijk, in hun denkwijze. Hoe meer je ze betuttelt, hoe erger de reactie zal zijn. Daarnaast heeft men ook geen gevoel van empathie voor zwakheid. Het staan zwaaien met (nog) meer hulp en geld na de rellen was dan ook niet verstandig van minister De Villepin.”

11 september was maar het begin

“We zullen nog 11 september zien met honderd keer ergere gevolgen dan die van 2001. Chemische aanslagen zullen ook voorkomen, het is een kwestie van tijd.”

“Geloof me, het ondenkbare zal denkbaar worden. Wat men in Bagdad alle dagen meemaakt, dat krijgen we bij ons ook nog te zien…”

De Franse socioloog Guillaume Faye in Menzo, december 2005
pi_43206197
nee maar sinterklaas wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 3 november 2006 @ 18:25:39 #76
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43211336
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:52 schreef Gia het volgende:

En Hallulama.

Maar een idee heb ik wel.

Denk trouwens ook dat er stront aan de knikker komt. Gelukkig zijn we grof in de meerderheid.
Heb je een idee? Vertel!

Overigens, weten jullie wat Jihad is? Dat is eigenlijk niets meer dan dit:

Homer Simpson bezig met zijn Jihad
pi_43211387
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 18:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Heb je een idee? Vertel!

Overigens, weten jullie wat Jihad is? Dat is eigenlijk niets meer dan dit:

[afbeelding]
Homer Simpson bezig met zijn Jihad
Jihad = heel hard jalla jalla roepen en de westerse honden verdelgen!

Geen last van in Nederland, hebben we niet nodig, shoarma en doner en cous cous wel!
En die vrouwtjes, zonder hoofddoek en snor, dat dan weer wel
Dus geen Newb..
pi_43211404
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:56 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het voorspellen van een oorlog is een self-fullfilling prophecy. Dit is dat als je een bepaalde (niet noodzakelijk ware) bewering maar lang genoeg volhoud dan klopt de situatie op den duur.
Of dat de definitie van zelfvervullende voorspelling is weet ik nog niet zo net, maar voor de voorspelling van strijd klopt het wis en drie !
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 3 november 2006 @ 18:30:05 #79
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43211437
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 18:27 schreef Dennisch het volgende:

Jihad = heel hard jalla jalla roepen en de westerse honden verdelgen!
Helaas, dat is onjuist.

Al wordt het daar wel dikwijls voor misbruikt.

Oorspronkelijk genomen is Jihad eigenlijk gewoon de strijd tussen die twee stemmetjes in je hoofd.
pi_43212131
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 18:30 schreef Hallulama het volgende:
Oorspronkelijk genomen is Jihad eigenlijk gewoon de strijd tussen die twee stemmetjes in je hoofd.
Ah. Oorspronkelijk.
2 feitjes:
pi_43212201
quote:

[..]

Helaas, dat is onjuist.

Vertel dat eens tegen degene die de Jihad naar Europa en Amerika willen halen, misschien luisteren ze naar jou,Naar Brussel en Washington luisteren ze niet...
Dus geen Newb..
pi_43212430
quote:

[..]

Helaas, dat is onjuist.

Daar heb ik een perfect middel voor, het heet Bacardi.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:10:29 #83
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43212437
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:02 schreef Dennisch het volgende:

Vertel dat eens tegen degene die de Jihad naar Europa en Amerika willen halen, misschien luisteren ze naar jou,Naar Brussel en Washington luisteren ze niet...
Yep. Er zijn genoeg moslims die zelf ook geen idee meer hebben van waar 't eigenlijk allemaal om ging en hoe een en ander initieel bedoeld is.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:11:55 #84
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43212477
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:10 schreef Hathor het volgende:

Bacardi is in deze slechts een slaapmiddel. Je wint er geen Jihad mee, je legt 'm alleen tijdelijk stil, en de volgende ochtend begint ie weer.
pi_43212496
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Yep. Er zijn genoeg moslims die zelf ook geen idee meer hebben van waar 't eigenlijk allemaal om ging en hoe een en ander initieel bedoeld is.
Hehe daar kwamen ze op 9-11-2001 in Amerika ook achter
quote:
quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:10 schreef Hathor het volgende:

Bacardi is in deze slechts een slaapmiddel. Je wint er geen Jihad mee, je legt 'm alleen tijdelijk stil, en de volgende ochtend begint ie weer.
Echte Jihadstrijders drinken geen Alcohol
Dus geen Newb..
pi_43212561
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:11 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Aha, maar daar ligt voor mij dan ook de uitdaging....daar waar de normale sterveling steen en been klaagt over de pijn in zijn hoofd, grijp ik alweer een biertje uit de koelkast om me alvast weer langzaam in te drinken voor het zwaardere werk.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:15:26 #87
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43212574
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:12 schreef Dennisch het volgende:

Hehe daar kwamen ze op 9-11-2001 in Amerika ook achter
Yep, maar dat wil niet zeggen dat de oorspronkelijke gedachte niet dik in orde is, en wellicht dat we in het Westen daar ook iets mee kunnen, het helpt de mens immers om het beste uit zichzelf te halen.

Zou verder een mooie grap zijn wanneer Westerse lieden beter worden in het interpreteren en het uitoefenen van de oorspronkelijke Islam dan veel Moslims

Hoewel, "veel Moslims", ik bedoel eigenlijk alleen die Moslims die het nieuws halen.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:16:50 #88
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43212616
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:14 schreef Hathor het volgende:

Aha, maar daar ligt voor mij dan ook de uitdaging....daar waar de normale sterveling steen en been klaagt over de pijn in zijn hoofd, grijp ik alweer een biertje uit de koelkast om me alvast weer langzaam in te drinken voor het zwaardere werk.
Ja, je kan ook zolang je leeft in stoffelijke zin de strijd stil leggen, maar helaas is dit blijkbaar niet altijd zonder karmische gevolgen
pi_43212704
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:15 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Yep, maar dat wil niet zeggen dat de oorspronkelijke gedachte niet dik in orde is, en wellicht dat we in het Westen daar ook iets mee kunnen, het helpt de mens immers om het beste uit zichzelf te halen.

Zou verder een mooie grap zijn wanneer Westerse lieden beter worden in het interpreteren en het uitoefenen van de oorspronkelijke Islam dan veel Moslims

Hoewel, "veel Moslims", ik bedoel eigenlijk alleen die Moslims die het nieuws halen.
Als zij die het nieuws halen zo doorgaan kan die grap nog wel eens werkelijkheid worden oh nee die is wat toepasselijker
Dus geen Newb..
pi_43213704
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:13 schreef MariekskeBaby het volgende:

[..]

T66 bedoel je
pi_43213872
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik denk dat gebrek aan banen ze niet al te veel zal afschrikken hoor .
pi_43214063
quote:

[..]

Helaas, dat is onjuist.

Aha.... schizofrenie is al bijna aangetoont
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:14:46 #93
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43214215
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:09 schreef siggi het volgende:

Aha.... schizofrenie is al bijna aangetoont
Nee, dat zou betekenen dat ieder mens schizo is, en dat is niet zo. Overigens bedoel je volgens mij MPD.

Maar goed, ieder mens heeft wel eens last van die interne strijd, soms ook regelmatig. Ambivalentie, ergens dubbel in staan, of gewoon keuzes die we moeten of mogen maken. Waarom doe ik het één, waarom doe ik het ander, of waarom doe ik beide wel of niet, etc. En zie maar eens de beste keuze er uit te halen, is dat automatisch de keuze welke leidt tot persoonlijk gewin, of is dat iets uit barmhartigheid, rechtvaardigheid, of mededogen? Maar goed, dat laatste kan ook persoonlijk gewin zijn natuurlijk, zie het als een direct goed gevoel, of een investering in de toekomst.
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:17:33 #94
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43214323
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:20 schreef Dennisch het volgende:

Als zij die het nieuws halen zo doorgaan kan die grap nog wel eens werkelijkheid worden oh nee die is wat toepasselijker
Vergeet niet dat er ook Westerse krachten zijn die het nieuws in oosterse landen vaak halen, maar waar wij verder hier in het Westen weinig over horen.
pi_43214368
Een woord heeft de betekenis die mensen het er aan geven. Jihad betekent nu gewoon strijd tegen de non-moslims, vooral die in het westen, waarbij alles mag in naam van allah. Kun jij het wel niet mee eens zijn maar het is gewoon zo.
pi_43214778
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:00 schreef MariekskeBaby het volgende:

[..]

Ah. Oorspronkelijk.
hehe .. en het christendom was oorspronkelijk het geloof van de verdraagzaamheid, de liefde .. veroordeel niet opdat gij niet veroordeelt wordt, als je vijand je slaat de andere wang toekeren en meer van dat idealistische, geweldloze gedoe .. daarvan is in de realiteit ook bijster weinig terug te vinden niet waar ?
pleased to meet you
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:34:28 #97
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43214885
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:18 schreef -scorpione- het volgende:
Een woord heeft de betekenis die mensen het er aan geven. Jihad betekent nu gewoon strijd tegen de non-moslims, vooral die in het westen, waarbij alles mag in naam van allah. Kun jij het wel niet mee eens zijn maar het is gewoon zo.
Dat is waar. En er zijn zoveel dingen waar o.a. jij en ik het niet mee eens zijn he?
pi_43215032
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:14 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Nee, dat zou betekenen dat ieder mens schizo is, en dat is niet zo. Overigens bedoel je volgens mij MPD.

Maar goed, ieder mens heeft wel eens last van die interne strijd, soms ook regelmatig. Ambivalentie, ergens dubbel in staan, of gewoon keuzes die we moeten of mogen maken. Waarom doe ik het één, waarom doe ik het ander, of waarom doe ik beide wel of niet, etc. En zie maar eens de beste keuze er uit te halen, is dat automatisch de keuze welke leidt tot persoonlijk gewin, of is dat iets uit barmhartigheid, rechtvaardigheid, of mededogen? Maar goed, dat laatste kan ook persoonlijk gewin zijn natuurlijk, zie het als een direct goed gevoel, of een investering in de toekomst.
We kunnen natuurlijk ook eerst eens een team psychologen op de teksten zetten en kijken wat de conclusies van hun onderzoek zijn .
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:49:12 #99
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43215326
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:38 schreef siggi het volgende:

We kunnen natuurlijk ook eerst eens een team psychologen op de teksten zetten en kijken wat de conclusies van hun onderzoek zijn .
Dat gebeurd reeds sinds 1875 ofzo, men noemt het theosofie, al zijn het niet echt psychologen, maar er zullen vast wel psychologen zijn die zich ook met theosofie bezig houden.

Grondlegster was mevrouw Blavatsky, ik geloof dat men op dit moment bezig is met een film over haar.

Theosofie gaat er van uit dat iedere religie wel bronnen van waarheid in zich heeft, of gewoon goede ideeën. Ik geloof dat ze de kernwaarden proberen uit te vogelen, en vervolgens gaan kijken in welke andere religies bepaalde zaken nog meer voorkomen. Theosofie gaat dus uit van de overeenkomsten.
pi_43215332
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:34 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is waar. En er zijn zoveel dingen waar o.a. jij en ik het niet mee eens zijn he?
tja, zelfs al is je opleiding nog zo goed, men blijft in die verdeel-en-heers taktieken trappen ..
ipv te kijken naar wat je hebt aan gemeenschappelijk belang kijkt men liever naar de verschillen .. en het kleinste verschil wordt een waar drama ..
een paar jaar geleden, voor pim fortuyn, zat niemand te malen om die hoofddoekjes, voor mijn kleine turkse buurmeisje was dat het moment waarop zij vrouw werdt, net als mijn katholieke buurmeisje trots was bij de eerste keer het sacrament mogen ontvangen .. so what .. als die mensen zich tzt daarvan willen bevrijden doen ze dat zelf wel, in de tussentijd is het in beide culturen en voor beide meiden een mijlsteen, waarom zou die ene wel goed zijn en de ander niet ?
zoiets beweren is nou zo 1930 .. ik dacht dat we nu in een vrij land woonden, maar schijnbaar is deze vrijheid maar een dun laagje schone schijn, teveel gevraagd voor de meeste nederlanders .. grensen moeten dicht, alle buitenlanders eruit en dan gaan we met gesloten deuren onze vrijheid vieren ..
pleased to meet you
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:55:59 #101
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43215477
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:49 schreef moussie het volgende:

tja, zelfs al is je opleiding nog zo goed, men blijft in die verdeel-en-heers taktieken trappen ..
ipv te kijken naar wat je hebt aan gemeenschappelijk belang kijkt men liever naar de verschillen ..
Ik vraag me wel eens af of het misschien iets te maken heeft met een gebrek aan richting in een tijd waarin de massa eigenlijk alles al heeft?

Moeten we iets te zeiken hebben wellicht?

Daarom zeg ik, gebrek aan richting?

Zou het kunnen dat er nog meer richtingen zijn waarin we kunnen groeien, maar wie weet welke richting?
pi_43215839
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:55 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af of het misschien iets te maken heeft met een gebrek aan richting in een tijd waarin de massa eigenlijk alles al heeft?

Zou het kunnen dat er nog meer richtingen zijn waarin we kunnen groeien, maar wie weet welke richting?
Hey, wij zijn Nederlanders, wij moeten altijd wat te zeiken hebben, maar daar gaat het niet om!

De richting die we op moeten gaan is degene waar de verschoppelingen door hun buurtvaders, geestelijken en politici op het juiste pad worden geschopt, eventueel met gepast geweld.
Dus geen Newb..
pi_43215920
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:55 schreef Hallulama het volgende:

[..]

denk dat je daar heel dicht bij de kernpunt van het bestaan van de diverse geloven zit .. de mens een richting geven om in te groeien .. en wat dat aangaat is de oorspronkelijke doelstelling van al die geloven helemaal zo slecht nog niet ..
helaas is van deze oorspronkelijk goede doelstelling weinig overgebleven in de dagelijkse praktijk, vrijwel elk geloof is misbruikt om anderen te knechten,zogenoemd voor hun eigen bestwil

en wat dat aangaat zitten wij dus in een nieuwe fase, een riant gedeelte nederlanders is niet gelovig, de doelen die we ons gesteld hebben na wo2 zijn grotendeels gehaald .. wat nu, hoe vindt je als maatschappij een nieuw doel om naar toe te groeien zonder het automatisme van het geloof ?
pleased to meet you
pi_43215961
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:15 schreef moussie het volgende:

[..]

denk dat je daar heel dicht bij de kernpunt van het bestaan van de diverse geloven zit .. de mens een richting geven om in te groeien .. en wat dat aangaat is de oorspronkelijke doelstelling van al die geloven helemaal zo slecht nog niet ..
helaas is van deze oorspronkelijk goede doelstelling weinig overgebleven in de dagelijkse praktijk, vrijwel elk geloof is misbruikt om anderen te knechten,zogenoemd voor hun eigen bestwil

en wat dat aangaat zitten wij dus in een nieuwe fase, een riant gedeelte nederlanders is niet gelovig, de doelen die we ons gesteld hebben na wo2 zijn grotendeels gehaald .. wat nu, hoe vindt je als maatschappij een nieuw doel om naar toe te groeien zonder het automatisme van het geloof ?
Geloofd in den Mensch, dan zou het toch goed moeten komen, of toch niet, kijkend naar de afgelopen eeuw...
Dus geen Newb..
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:30:14 #105
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43216321
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:11 schreef Dennisch het volgende:

Hey, wij zijn Nederlanders, wij moeten altijd wat te zeiken hebben, maar daar gaat het niet om!

De richting die we op moeten gaan is degene waar de verschoppelingen door hun buurtvaders, geestelijken en politici op het juiste pad worden geschopt, eventueel met gepast geweld.
Iemand wakker schoppen dan, zodat deze zelf het juiste pad op loopt?

Maar wat is wakker?
pi_43216352
Wat een pessimisme
pi_43216419
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:30 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Iemand wakker schoppen dan, zodat deze zelf het juiste pad op loopt?

Maar wat is wakker?
Jezelf gedragen in de ogen van de massa, wat vaak nog niet lukt, geen dingen doen die het nieuws halen...
Echte leiders aanwijzen, en die volgen, niet de stumperds die we nu hebben, in alle kampen...

wak·ker (bn.)
1 niet slapend
2 [form.] slim en flink <=> afwezig
Dus geen Newb..
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:33:53 #108
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43216429
WO3 is wat overtrokken, maar dat over ca. 5 jaar politiek rechts-extremisme, tribalisme en racisme ton bon zijn is door etnische onrust in het VK, Frankrijk en de grote steden in de Lage Landen, Zweden en Duitsland niet zo moeilijk te raden. Wat wel een goede vraag is wat we dan verder vanuit die vijandige omgeving doen.
pi_43216566
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:49 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat gebeurd reeds sinds 1875 ofzo, men noemt het theosofie, al zijn het niet echt psychologen, maar er zullen vast wel psychologen zijn die zich ook met theosofie bezig houden.

Grondlegster was mevrouw Blavatsky, ik geloof dat men op dit moment bezig is met een film over haar.

Theosofie gaat er van uit dat iedere religie wel bronnen van waarheid in zich heeft, of gewoon goede ideeën. Ik geloof dat ze de kernwaarden proberen uit te vogelen, en vervolgens gaan kijken in welke andere religies bepaalde zaken nog meer voorkomen. Theosofie gaat dus uit van de overeenkomsten.
Bedoelde eigenlijk meer een hedendaagse psycho-analyse van de geestesgesteldheid van de schrijver .
pi_43216637
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
WO3 is wat overtrokken, maar dat over ca. 5 jaar politiek rechts-extremisme, tribalisme en racisme ton bon zijn is door etnische onrust in het VK, Frankrijk en de grote steden in de Lage Landen, Zweden en Duitsland niet zo moeilijk te raden. Wat wel een goede vraag is wat we dan verder vanuit die vijandige omgeving doen.
In Nederland gaan we de dialoog aan, bij de rest gaan hele steden in vlammen op
Dus geen Newb..
pi_43217843
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:41 schreef Dennisch het volgende:

[..]

In Nederland gaan we de dialoog aan, bij de rest gaan hele steden in vlammen op
denk dat het wel meevalt als ze zich echt heel erg gaan misdragen (nog erger dan auto`s in de hens zetten) gaat men eigen rechter spelen.

en eer we nog steeds in de meerderheid zijn zowel kwa tactiek als technologie en mensen weet ik wie er gaat winnen .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 3 november 2006 @ 22:39:09 #112
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_43218524
Ik heb echt een grafhekel aan die semi-intellectuelen die zo heel intelligent beweren dat we al in de derde wereldoorlog beland zijn. Er is nog nooit zoveel vrede geweest als nu.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_43218714
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:39 schreef TC03 het volgende:
Ik heb echt een grafhekel aan die semi-intellectuelen die zo heel intelligent beweren dat we al in de derde wereldoorlog beland zijn. Er is nog nooit zoveel vrede geweest als nu.
Hehe, maar toch leeft de wereld wederom weer op het randje van het werpen van bommetjes...we zijn er nog niet nee, maar het vlammetje zou toch wel eens in de pan kunnen slaan...
Dus geen Newb..
  vrijdag 3 november 2006 @ 22:47:51 #114
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_43218869
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:43 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Hehe, maar toch leeft de wereld wederom weer op het randje van het werpen van bommetjes...we zijn er nog niet nee, maar het vlammetje zou toch wel eens in de pan kunnen slaan...
Daar kan je over discussiëren, maar was het vroeger zoveel beter? Niet echt. Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_43218993
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Daar kan je over discussiëren, maar was het vroeger zoveel beter? Niet echt. Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.
Kweenie, vroeger was ik er niet, we zijn op de rand van, laten we het daar maar op houden...
In Frankrijk zijn het de minderheden die het doen,
In Duitsland laten de nazi's weer van zich horen,
In Belgie minderheden en nazi's,
In Iran en Noord-Korea hebben ze strax bommen die ze eigenlijk niet zouden moeten hebben,
en wij? Wij hebben opstandige Marokkanen die graag hun leefomstandigheden willen verbeteren, maar zichzelf tegengewerkt zien worden door opstandelingen uit hun eigen gelederen..
Dus geen Newb..
pi_43219064
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:47 schreef TC03 het volgende:
Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.
Nog net niet idd. Daar gaat het toch om. Wat is er nog nodig. Hoe kan het eventueel worden voorkomen. Een generatie groeit op met haat. Dat gaat binnen een generatie een keer fout, toch?
pi_43219166
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:51 schreef Dennisch het volgende:
Wij hebben opstandige Marokkanen die graag hun leefomstandigheden willen verbeteren, maar zichzelf tegengewerkt zien worden door opstandelingen uit hun eigen gelederen..
De Marokkanen willen 'respect', maar ze hebben er puntje bij paaltje niets voor over om het te krijgen. Het zijn natte winden. Ze stinken vooral.
pi_43219734
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:56 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

De Marokkanen willen 'respect', maar ze hebben er puntje bij paaltje niets voor over om het te krijgen. Het zijn natte winden. Ze stinken vooral.
wablief ? ik ken genoeg marokkanen/turken etc die wel alle respect hebben verdiend en het toch niet krijgen dankzij zulk soort geblaat en ik ken genoeg blanken die het niet hebben verdiend en toch krijgen ..

en tja, dat overmatige lekkere luchtjes gebruik, daar hebben sommige autochtonen ook een handje van
pleased to meet you
pi_43219804
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:56 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Nee, ze willen geen respect, ze willen gelijk behandeld worden, en met die rotte appels er tussen wordt het ze verdomd moeilijk gemaakt, maar idd, er zijn er te weinig die de rotte appels eruit willen plukken en de rotte stukjes eraf willen raspen...
Dus geen Newb..
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 23:40:12 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43220821
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:43 schreef Dennisch het volgende:

[..]

hoezo de wereld leeft op het randje van het werpen van bommetjes

wie tegen wie dan?
het westen tegen de grote boze moslim? Never gonna happen, de grote boze moslim is ook niet dom die maakt geen schijn van kans in wereldoorlogachtige taferelen dat is na een half jaar afgelopen en dan staan al die landen in de fik en zitten de moslims in het westen in interneringskampen (nee geen concentratiekampen) en gaan we weer verder met waar we mee bezig waren

er staan wat lokale oorlogen op uitbreken, anderen zijn bezig en anderen zijn net afgelopen ... niets abnormaals verder
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 23:40:53 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43220846
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:53 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Nog net niet idd. Daar gaat het toch om. Wat is er nog nodig. Hoe kan het eventueel worden voorkomen. Een generatie groeit op met haat. Dat gaat binnen een generatie een keer fout, toch?
nog lang niet
pi_43221308
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoezo de wereld leeft op het randje van het werpen van bommetjes

wie tegen wie dan?
het westen tegen de grote boze moslim? Never gonna happen, de grote boze moslim is ook niet dom die maakt geen schijn van kans in wereldoorlogachtige taferelen dat is na een half jaar afgelopen en dan staan al die landen in de fik en zitten de moslims in het westen in interneringskampen (nee geen concentratiekampen) en gaan we weer verder met waar we mee bezig waren

er staan wat lokale oorlogen op uitbreken, anderen zijn bezig en anderen zijn net afgelopen ... niets abnormaals verder
Wat dacht je van de grootspraak van Iran en Noord-Korea? George B. is de beroerdste niet om wat olie op het vuur te gooien, en domme acties gebeuren vrij spontaan...

We hebben weliswaar al een tijdje geen aanslagen meer gehad in Europa, maar met het huidige klimaat (wat jij blijkbaar niet ziet) is het maar een kwestie van tijd, zoals gezegd...
Dus geen Newb..
pi_43221315
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

nog lang niet
Komt nog wel.
  Moderator zaterdag 4 november 2006 @ 00:04:40 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43221581
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:55 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Wat dacht je van de grootspraak van Iran en Noord-Korea? George B. is de beroerdste niet om wat olie op het vuur te gooien, en domme acties gebeuren vrij spontaan...
Noord Korea
hoe had je dat gezien dan ... die kunnen zuid Korea niet eens aan en die moeten een wereldoorlog starten?

grootspraak is idd het juiste woord, waarom denk je dat ze zo graag kernwapens willen hebben?
omdat ze geen deuk in een pakje boter kunnen slaan, zelfs niet als je dat pakje eerst boven de gasbrander hebt gehouden!!

nee ik durf wel te zeggen dat een wereldoorlog momenteel verder weg is dan ooit
quote:
We hebben weliswaar al een tijdje geen aanslagen meer gehad in Europa, maar met het huidige klimaat (wat jij blijkbaar niet ziet) is het maar een kwestie van tijd, zoals gezegd...
en dan wat?

dan heb je nog steeds geen wereldoorlog, dan heb je een terroristische groep die wat burgers de dood in jaagt ... niet iets waar ik echt wakker om kan liggen
pi_43221687
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

Noord Korea
hoe had je dat gezien dan ... die kunnen zuid Korea niet eens aan en die moeten een wereldoorlog starten?

grootspraak is idd het juiste woord, waarom denk je dat ze zo graag kernwapens willen hebben?
omdat ze geen deuk in een pakje boter kunnen slaan, zelfs niet als je dat pakje eerst boven de gasbrander hebt gehouden!!

nee ik durf wel te zeggen dat een wereldoorlog momenteel verder weg is dan ooit
[..]

en dan wat?

dan heb je nog steeds geen wereldoorlog, dan heb je een terroristische groep die wat burgers de dood in jaagt ... niet iets waar ik echt wakker om kan liggen
3de wereld oorlog is misschien wat ver gezocht idd, maar er zal er 1 zo'n paddestoelen bom gooien, wat dan?
En die terroristen, wie weet lopen ze al wel in Nederland, met ons wij hebben er geen last van beleid, de grenzen zijn open genoeg om flink wat rugzakjes c-4 het land binnen te brengen....
Maar idd ik lig er niet wakker van, tenzij er wat gebeurt...
Dus geen Newb..
  zaterdag 4 november 2006 @ 00:25:38 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43222208
In Frankrijk is het goed mis, dat is zeker; het is de zieke man van Europa. En dit continent heeft zijn beste tijd al achter zich, helaas. Maar deze monsieur Faye schetst wel een heel zwart beeld. Tegen zo'n apocalyptische visie is geen argument meer in te brengen, elk ja-maar klinkt als bagatellisatie, struisvogelpolitiek. Retoriek van de bovenste plank. Zelfs al heeft de arme man gelijk, dan nog heb ik er weinig mee, in nuchtere toestand.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zaterdag 4 november 2006 @ 01:14:42 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43223267
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:08 schreef Dennisch het volgende:

[..]

3de wereld oorlog is misschien wat ver gezocht idd, maar er zal er 1 zo'n paddestoelen bom gooien, wat dan?
hoe moeten ze aan zo'n paddestoelenbom komen, ze maken ze niet zelf en van Iran krijgen ze het niet want een uur later kun je teheran ook vanuit de ruimte zien en echt niet omdat ze ineens allemaal stroom hebben
quote:
En die terroristen, wie weet lopen ze al wel in Nederland, met ons wij hebben er geen last van beleid, de grenzen zijn open genoeg om flink wat rugzakjes c-4 het land binnen te brengen....
Maar idd ik lig er niet wakker van, tenzij er wat gebeurt...
0w die zullen er her en der echt wel rondlopen hoor wat dat betreft maak ik me geen illusies ... maja er lopen ook kinderlokkers en moordenaars rond en er rijden nog best veel mensen met teveel alcohol in hun bloed over straat.

die maken per jaar een stuk meer slachtoffers
  zaterdag 4 november 2006 @ 09:07:09 #128
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43226630
WOIII? Over my dead body!
  zaterdag 4 november 2006 @ 09:07:44 #129
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_43226633
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:25 schreef Ringo het volgende:
In Frankrijk is het goed mis, dat is zeker; het is de zieke man van Europa. En dit continent heeft zijn beste tijd al achter zich, helaas. Maar deze monsieur Faye schetst wel een heel zwart beeld. Tegen zo'n apocalyptische visie is geen argument meer in te brengen, elk ja-maar klinkt als bagatellisatie, struisvogelpolitiek. Retoriek van de bovenste plank. Zelfs al heeft de arme man gelijk, dan nog heb ik er weinig mee, in nuchtere toestand.
Ook in Frankrijk heerst nou eenmaal de WAAN van de DAG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')