als er bij ons een neger in de voortuin staat bellen we altijd de politie!quote:Op donderdag 2 november 2006 15:23 schreef Hathor het volgende:
Ik heb net tegen beter weten in effe gekeken, en het enige wat voor mijn deur stond was een dikke negerin met een tas vol boodschappen, en die moest niet eens hier zijn.
O? Ik merk er niets van...quote:Op donderdag 2 november 2006 15:32 schreef Luukzor het volgende:
Sterker nog we zitten er al in
Het tijdperk waarin oorlogen zich aan het front en in de loopgraven afspelen is gedeeltelijk voorbij.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:33 schreef tvlxd het volgende:
O? Ik merk er niets van...
Dat klopt... omdat er geen wereldoorlog gaande is.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Het tijdperk waarin oorlogen zich aan het front en in de loopgraven afspelen is gedeeltelijk voorbij.
klopt, we hebben het niet zozeer over de immigranten zelf, maar eerder de tweede generatie, de kinderen van immigranten die hier vroeger gekomen zijn ....quote:Op donderdag 2 november 2006 15:39 schreef Luukzor het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk om te beweren dat iedere immigrant een onwelwillende relschopper en potentiele terrorist is zoals Faye het beschrijft.
Als het echt een burgeroorlog betrof zou de regering wel het leger hebben ingezet om die wijken te zuiveren, en dat is nog steeds niet gebeurd. Men kan dus moeilijk spreken van een burgeroorlog, daar stel ik me toch hele andere dingen bij voor, zoals bv Bosnie en Kosovo, dat waren wel echte burgeroorlogen.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:08 schreef pberends het volgende:
Wat Frankrijk betreft kun je in principe al spreken van een ware burgeroorlog. Dat zal in de toekomst ook veel vaker voorkomen in andere landen door de etnische tegenstellingen.
Het was ook meer een guerillaoorlog dan een conventionele oorlog. Als je er tussen zat moest je echt vrezen voor je lezen hoor.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het echt een burgeroorlog betrof zou de regering wel het leger hebben ingezet om die wijken te zuiveren, en dat is nog steeds niet gebeurd. Men kan dus moeilijk spreken van een burgeroorlog, daar stel ik me toch hele andere dingen bij voor, zoals bv Bosnie en Kosovo, dat waren wel echte burgeroorlogen.
hahaha, ja het viel allemaal reuze mee.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:26 schreef sp3c het volgende:
klets niet, het waren losgeslagen jongeren die s'avonds een beetje met de politie gingen vechten en auto's in brand steken om wat voor reden dan ook.
van een burgeroorlog is echt geen sprake ... en guerilla oorlog???
[afbeelding]
dat zijn jouw woordenquote:Op donderdag 2 november 2006 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
hahaha, ja het viel allemaal reuze mee.
want ............quote:Frankrijk is sindsdien een bananenrepubliek.
Aan welke kant sta jij?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben er klaar voor in iedergeval.
Je moet overal de positieve kanten van inzien. Zo'n situatie schept ook weer een hele boel opportunities moet je maar denkenquote:Op donderdag 2 november 2006 21:48 schreef sp3c het volgende:
ik niet, ik houd van bier en lekker surinaams eten, niet van besmet rioolwater en bloembollen
eigenlijk is oorlog helemaal niet leuk volgens mijn opa
D66 Stemt VOORquote:Op donderdag 2 november 2006 22:02 schreef MariekskeBaby het volgende:
Zodra Turkije bij de EU komt en de Turken zich massaal over Europa gaan verspreiden, kunnen we wel wat problemen verwachten ja.
Tjee, wil jij niet zo onheilspellend denken..quote:Op donderdag 2 november 2006 22:02 schreef MariekskeBaby het volgende:
Zodra Turkije bij de EU komt en de Turken zich massaal over Europa gaan verspreiden, kunnen we wel wat problemen verwachten ja.
T66 bedoel jequote:
Je netvlies verbrandt door de flits, dus die wolk zul je niet zien.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:56 schreef Dennisch het volgende:
1 ding scheelt, als je dit ziet :
[afbeelding]
zal je er niet veel van merken...
Hmm, nicequote:Op donderdag 2 november 2006 22:12 schreef Dennisch het volgende:
Tjee, wil jij niet zo onheilspellend denken..
Strax hebben we op iedere hoek van de straat een doner shop
Wat nou als de flits in je rug gebeurt, jij denkt ? en draait je om?quote:Op donderdag 2 november 2006 22:27 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
Je netvlies verbrandt door de flits, dus die wolk zul je niet zien.
Dat soort dingen blijven gewoon ronduit ruk natuurlijk, maar zolang er teveel randjongeren dropouts worden, die gemakkelijk het nieuws halen,omdat ze of turks zijn of er zo uitzien, blijft dit toch, ik zeg dat de turkse gemeenschap (en alle andere) maar wat harder op moeten treden tegen hun kinderen, want Nederland en het maatschappelijke apparaat krijgen er toch geen grip op...quote:Hmm, nice
Ik zou ook niet bang zijn verder, er zijn al genoeg Nederlandse Turken die het vaderland inmiddels hebben laten weten dat Nederland voornamelijk bestaat uit een zuigend stelletje bekrompen bromberen.
Er gaan tevens genoeg mensen terug, die zijn 't gewoon spuugzat hier.
Jammer dat daar ook goede mensen bij zitten, zoals een Turkse kapper uit Leiden, die nog op TV is geweest omdat hij zich inzette voor een Nederlands jochie met een niet zo prettige, zeldzame ziekte. Hij zamelde geld in om een dure therapie van 10.000 euro te helpen bekostigen, maar keert nu dus terug omdat hij de vragen en domme opmerkingen van klanten over terrorisme en de Islam zat is, omdat hij nog steeds geen discotheken in komt, en omdat z'n zoontje, die er Turks uit ziet, maar geen woord Turks spreekt, last heeft van discriminatie en pesterijen op school.
Het zijn toch altijd moslims die roepen dat je niet mag generaliseren?quote:Op donderdag 2 november 2006 22:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hmm, nice
Ik zou ook niet bang zijn verder, er zijn al genoeg Nederlandse Turken die het vaderland inmiddels hebben laten weten dat Nederland voornamelijk bestaat uit een zuigend stelletje bekrompen bromberen.
Er gaan tevens genoeg mensen terug, die zijn 't gewoon spuugzat hier.
Jammer dat daar ook goede mensen bij zitten, zoals een Turkse kapper uit Leiden, die nog op TV is geweest omdat hij zich inzette voor een Nederlands jochie met een niet zo prettige, zeldzame ziekte. Hij zamelde geld in om een dure therapie van 10.000 euro te helpen bekostigen, maar keert nu dus terug omdat hij de vragen en domme opmerkingen van klanten over terrorisme en de Islam zat is, omdat hij nog steeds geen discotheken in komt, en omdat z'n zoontje, die er Turks uit ziet, maar geen woord Turks spreekt, last heeft van discriminatie en pesterijen op school.
Daar heb je helemaal gelijk in. Weet je, zowel Mubarak als de woordvoerder van Hamas hebben beiden recentelijk toegegeven dat Islamitische culturen, ofwel Arabieren, best eens wat meer de hand in eigen boezem mogen steken.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:32 schreef Dennisch het volgende:
Dat soort dingen blijven gewoon ronduit ruk natuurlijk, maar zolang er teveel randjongeren dropouts worden, die gemakkelijk het nieuws halen,omdat ze of turks zijn of er zo uitzien, blijft dit toch, ik zeg dat de turkse gemeenschap (en alle andere) maar wat harder op moeten treden tegen hun kinderen, want Nederland en het maatschappelijke apparaat krijgen er toch geen grip op...
Met je rug naar de flits? Da's ook niet prettig, om het zacht uit te drukken.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:32 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Wat nou als de flits in je rug gebeurt, jij denkt ? en draait je om?
Dan wel!
Maar ot: hoeveel van die wannabee nostradamussen zijn er wel niet geweest in de afgelopen tijd, dit is toch niet serieus te nemen.....tenzij hij gelijk krijgt natuurlijk
Chicken!quote:Op donderdag 2 november 2006 22:46 schreef popolon het volgende:
Canada here I come.
Wat is jouw afkomst en welke kant zul jij kiezen?quote:Op donderdag 2 november 2006 22:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Chicken!
Canada zal saai zijn in die tijd, en Europa zal bruisen
En waarom zouden ze dat willen ? De economie in Turkije draait lang zo slecht nog niet, en het klimaat is er stukken beter dan in menig west Europees land. En al komen ze wel, wat dan nog ? Het zijn doodnormale hardwerkende mensen die zelden of nooit klagen. Ik kan me wel een vervelender scenario voorstellen.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:02 schreef MariekskeBaby het volgende:
15% van de Turken verdient niet meer dan 35 euro.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat willen ? De economie in Turkije draait lang zo slecht nog niet, en het klimaat is er stukken beter dan in menig west Europees land. En al komen ze wel, wat dan nog ? Het zijn doodnormale hardwerkende mensen die zelden of nooit klagen. Ik kan me wel een vervelender scenario voorstellen.
Dan zal er toch ook nog zoiets als woonruimte moeten zijn, en dat valt vies tegen op het moment. Plus het feit dat er niet voldoende banen zijn, dat maakt NL niet bepaald een aantrekkelijke optie. Zal allemaal wel meevallen dus.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:01 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
15% van de Turken verdient niet meer dan 35 euro.
15% van 75 miljoen inwoners = 11,25 miljoen mensen. Nou dat ronden we af op 10 miljoen.
10 miljoen Turken die deze kant op komen. Ok dan nemen we voor het gemak 9 miljoen richting de overige landen om ons heen. Dan zijn er nog steeds 1 miljoen Turken die Nederland in komen.
De familieherenigings eisen zijn heel soepel als je iemand uit een ander EU land wil halen. Dat wordt dus 5 familieleden halen, die dan bijvoorbeeld samen met de oude familie in een flatje komen te wonen.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zal er toch ook nog zoiets als woonruimte moeten zijn, en dat valt vies tegen op het moment. Plus het feit dat er niet voldoende banen zijn, dat maakt NL niet bepaald een aantrekkelijke optie. Zal allemaal wel meevallen dus.
De meesten gaan naar Duitsland, en idd een deel zal ook wel hier komen. Er is alleen geen werk voor ze, hooguit als ze zich willen laten gebruiken als slaaf in de tuinbouw, mogen ze concurreren met de Polen. Maar ik denk idd dat je er een grote groep werklozen bijhaalt en wat het resultaat daar van is zien we dan wel weer. Feit is wel dat het niet alleen allochtonen zijn die werkeloos zullen worden dus het is nog maar de vraag of het een rassenoorlog zal worden (of hoe je dat ook noemt, etnische oorlog voor mijn part)quote:Op donderdag 2 november 2006 23:01 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
15% van de Turken verdient niet meer dan 35 euro.
15% van 75 miljoen inwoners = 11,25 miljoen mensen. Nou dat ronden we af op 10 miljoen.
10 miljoen Turken die deze kant op komen. Ok dan nemen we voor het gemak 9 miljoen richting de overige landen om ons heen. Dan zijn er nog steeds 1 miljoen Turken die Nederland in komen.
Daar moet wel wat aan gebeuren natuurlijk. Iemand halen omdat ie alleen familie is en die verder geen bijdrage aan de maatschappij gaat leveren zit niemand op te wachten. Ik verwacht dan ook dat de regels aangaande dat zeer aangescherpt gaan worden. Er zitten al genoeg parasieten in Nederland, daar moet eerst de bezem maar eens doorheen gehaald worden.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:07 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
De familieherenigings eisen zijn heel soepel als je iemand uit een ander EU land wil halen. Dat wordt dus 5 familieleden halen, die dan bijvoorbeeld samen met de oude familie in een flatje komen te wonen.
Zodra het een keer stukken slechter gaat met de Nederlandse economie is het oppassen geblazen.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:08 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De meesten gaan naar Duitsland, en idd een deel zal ook wel hier komen. Er is alleen geen werk voor ze, hooguit als ze zich willen laten gebruiken als slaaf in de tuinbouw, mogen ze concurreren met de Polen. Maar ik denk idd dat je er een grote groep werklozen bijhaalt en wat het resultaat daar van is zien we dan wel weer. Feit is wel dat het niet alleen allochtonen zijn die werkeloos zullen worden dus het is nog maar de vraag of het een rassenoorlog zal worden (of hoe je dat ook noemt, etnische oorlog voor mijn part)
Maar ik betwijfel of dat gaat gebeuren. EU regelgeving enzo.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar moet wel wat aan gebeuren natuurlijk. Iemand halen omdat ie alleen familie is en die verder geen bijdrage aan de maatschappij gaat leveren zit niemand op te wachten. Ik verwacht dan ook dat de regels aangaande dat zeer aangescherpt gaan worden. Er zitten al genoeg parasieten in Nederland, daar moet eerst de bezem maar eens doorheen gehaald worden.
Ik vind saai juist wel leuk.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Chicken!
Canada zal saai zijn in die tijd, en Europa zal bruisen
Ik kom van planeet aarde.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:53 schreef MariekskeBaby het volgende:
Wat is jouw afkomst en welke kant zul jij kiezen?
Hot damn! Bush *is* the antichrist!quote:Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef Frutsel het volgende:
2007-2012 The Time of Trouble
The Antichrist will use the disasters as opportunities to overthrow governments and sneak spies into a country. Martial law will be declared in many areas to stop rioting and looting. The Middle East, the source of his power, will not be as devastated as the rest of the world. He offers assistance to other countries trying to recover but he will eventually stab them in the back.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:48 schreef -scorpione- het volgende:
Ik weet nog steeds niet aan welke kant Mutant01 staat![]()
En Hallulama.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:53 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
Wat is jouw afkomst en welke kant zul jij kiezen?
Are you ready to rumbleeeeeeeeeee!!!!!!!111!!!!!!11!!!!!1!!!!quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:55 schreef Frutsel het volgende:
Zoals het Olympisch Comite zou zeggen: Let the games begin![]()
In het Egyptisch woordenboek staat Dar-Al-Harb in Belgie Frankrijk en de UK is. Dat moeten ze dus veroveren. Met brandbommetjes.quote:Drie stadia
“In de islam telt men drie stadia: de Dar-Al-Suhl, de nog niet veroverde gebieden. De Dar-Al-Harb, dat is het stadium van de verovering. En de Dar-Al-Islam, het moment waarop de niet-gelovigen onderworpen zijn. In Egypte verschijnt elk jaar een islamitisch woordenboek. In de editie van dit jaar zijn Frankrijk, België en het Verenigd Koninkrijk aangeduid als gebieden die in het stadium van de Dar-Al-Harb zijn. Dat is de situatie waarin we ons bevinden.”
quote:Volgens de Franse socioloog Guillaume Faye staat Europa aan de rand van de derde wereldoorlog. De recente rellen in Frankrijk zijn niet meer dan een voorsmaakje, een opwarmer. Het wordt een etnische burgeroorlog, waarvan het front van Europa over het Midden-Oosten tot Azië zal reiken. Frankrijk en België liggen in het brandpunt. Dat is in een notendop de onheilspellende boodschap van een interview in Menzo.
Faye voorspelt een bloedige cocktail van stadsguerrilla, razzia’s, terrorisme en zelfs verwoestende nucleaire aanslagen. Vroeger werden de waarschuwingen van Faye weggewuifd , maar sinds de rellen wordt er met aandacht naar hem geluisterd. Hoe zeker is Faye van zijn catastrofe-scenario? “Net zo zeker als van het feit dat iemand die spookrijdt op de autosnelweg vroeg of laat een frontale botsing zal hebben. Het exacte moment is moeilijk te voorspellen, maar dat het gebeurt is zeker.”
Het verhaal dat de Franse rellen het gevolg zouden zijn van sociaal-economische kansarmoede of maatschappelijke uitsluiting wordt door Faye weggelachen. “Immigranten krijgen ruime steun en hulp. Ik zou zelfs durven zeggen dat een clandestiene immigrant vandaag medisch beter beschermd is dan een autochtoon. De Polen, Italianen, Portugezen en Spanjaarden die in de jaren dertig en veertig naar Frankrijk kwamen, werden niet geholpen, in geen enkel opzicht. Nochtans zijn daar nooit rellen mee geweest. Immigranten zijn nog nooit zoveel geholpen als vandaag de dag.”
Faye steekt niet onder stoelen of banken dat de massieve aanwezigheid van de islam een “enorm probleem” is, net als de “onmogelijkheid om grote groepen nieuwkomers op een fatsoenlijke manier te integreren”. En misschien doet al die hulp van de overheid er ook geen goed aan. “Het is iets wat eigen is aan de Maghrebijnse en islamitische denkwijze, een buitengewoon eigenaardig sentiment, maar men moet er wel rekening mee houden. Men veracht degene door wie men geholpen wordt, want door hen te helpen verneder je ze eigenlijk, in hun denkwijze. Hoe meer je ze betuttelt, hoe erger de reactie zal zijn.” Het is misschien een wijze les voor de politiek, niet alleen in Frankrijk, maar ook bij ons.
Mensen die al last hebben van ‘islamofobie’ of gewoon slaapproblemen kunnen het interview beter niet lezen. Maar voor wie wil weten wat er mogelijk op ons afkomt, zetten we de belangrijkste uitspraken van Faye even op een rijtje.
DE DERDE WERELDOORLOG VOLGENS GUILLAUME FAYE
Integratie is gedoemd te mislukken
“Generaal De Gaulle zei: om een Kir te maken heb je witte wijn en Cassis nodig. Als je er teveel Cassis bijvoegt is het geen Kir meer. Wat hij bedoelde is: je kunt slechts beperkte groepen integreren.”
“Op dit ogenblik vormen niet-Franse bevolkingsgroepen in Seine-Saint-Denis en andere plaatsen in Île-de-France, maar ook in Roubaix en vele andere grote steden in Frankrijk, de meerderheid. En meerderheidsgroepen kun je niet integreren.”
Etnische burgeroorlog
“Deze evolutie zal er finaal toe leiden dat de verzorgingsstaat in elkaar klapt.”
“De rellen die we nu meegemaakt hebben, zijn maar de prelude van een echte catastrofe die naar mijn gevoel rond 2010 zal losbarsten. De Canadese Wright-foundation in Vancouver heeft de datum waarop etnische conflicten uitbreken die de vorm van een burgeroorlog zullen aannemen, voorspeld in de vork 2007-2010.”
Het discriminatie-verhaal is een mythe
“Altijd gaat men de oorzaken in het sociaal-economische zoeken. Dat is niet alleen een marxistische manier van denken maar vooral: ze klopt niet.”
“Het is grote onzin om te beweren dat de allochtonen in de banlieues aan hun lot worden overgelaten. Het omgekeerde is waar. Clichy-sous-Bois, waar de rellen zijn begonnen, krijgt op zijn eentje bijna de helft van de gelden die bedoeld zijn om ‘moeilijke’ steden te helpen.
Ik heb stellig de indruk dat de aanstokers van de rellen gewoon op een aanleiding wachtten, die ze dan vonden in de dood van twee allochtonen die in een elektriciteitscabine waren gekropen.”
100.000 euro per migrant
“Economist en professor Loland, ooit winnaar van de Franse prijs economie en een uiterst betrouwbare bron, meent dat de kost van alles wat direct of indirect met immigratie te maken heeft op 36 miljard euro (!) per jaar (!) moet geschat worden. Dat is 80% van het deficit (tekort) van de Franse staat, of 13,5% van de jaarlijkse uitgaven of 3,5 keer het gat in de sociale zekerheid. Let wel, het is niet Le Pen die dat zegt, maar een gerespecteerd wetenschapper. Hij schat de kost van elke migrant die de grens oversteekt op 100.000 euro.”
Islamitische veroveringstocht
“Het gaat (bij de rellen) volgens mij veel meer om een revolte dan om criminelen die hun wijk politievrij willen houden. Men zou dus moeten weten waarom men precies heeft gerevolteerd.”
Menzo: De Unie van Islamitische Organisaties heeft het geweld wel veroordeeld…
“Men vergeet dikwijls dat de islam in wezen een hypocriete godsdienst is. In de koran staat dat men onder bepaalde omstandigheden mag liegen, bijvoorbeeld als je je in een zwakke positie bevindt, of als je de zaak van de islam ermee vooruithelpt. Ik acht het dus niet uitgesloten dat men zich naar de buitenwereld distantieert, maar intern aanspoort. Dat heeft ook Dominique De Villepin gezegd overigens. Het gaat hier natuurlijk niet over alle imams of de islam als geheel, maar zeker is dat er zijn die bezig zijn met een veroveringstocht de Dar-Al-Harb.”
Drie stadia
“In de islam telt men drie stadia: de Dar-Al-Suhl, de nog niet veroverde gebieden. De Dar-Al-Harb, dat is het stadium van de verovering. En de Dar-Al-Islam, het moment waarop de niet-gelovigen onderworpen zijn. In Egypte verschijnt elk jaar een islamitisch woordenboek. In de editie van dit jaar zijn Frankrijk, België en het Verenigd Koninkrijk aangeduid als gebieden die in het stadium van de Dar-Al-Harb zijn. Dat is de situatie waarin we ons bevinden.”
Veelbetekenend
“Het is voor het eerst dat er openbare gebouwen in brand zijn gestoken: politiekantoren, scholen enzomeer. Dat wordt geminimaliseerd maar het is zeer betekenisvol.”
Ongecontroleerde immigratie loopt fout af
“Eén van de oorzaken is ongetwijfeld dat we ongebreidelde en ongecontroleerde immigratie toelaten.”
“Hoe kun je verwachten dat dat goed gaat? Zelfs met de gigantische hoeveelheid middelen en mensen die de staat investeert onder de vorm van toelagen, medische verzorging, onderwijs, speciale programma’s en noem maar op kun je dat niet verwachten.”
“Japan is net zo rijk als wij, maar telt bijzonder weinig immigranten. In Japan hoef je dan ook niet te rekenen op ook maar enige tegemoetkoming. In Frankrijk daarentegen zal binnen tien jaar het aantal jongeren van allochtone herkomst verdubbeld zijn. Integratie helpt dan niet meer. De politieke klasse geeft er zich hoegenaamd geen rekenschap van dat dit uitmondt in een catastrofe.”
“Een Braziliaan is geen Rus. Alleen politici schijnen dat niet te weten.”
Criminaliteit en de oorzaken
Van 1989 tot 1998 steeg de criminaliteit door minderjarigen met 176% en het aantal veroordelingen is van 1994 tot 1998 verdriedubbeld tot 45.000. Volgens Faye ligt de oorzaak niet bij werkloosheid of laksheid van de ouders.
“Er zijn twee oorzaken die er samen voor zorgen dat de criminaliteit stijgt. De eerste is de sociale heterogeniteit. Alle landen met een heterogeen samengestelde bevolking hebben last van criminaliteit. De twee landen met de laagste criminaliteitscijfers ter wereld zijn tevens de landen met de meest homogene bevolkingsgroepen: Japan en Costa Rica.
Aristoteles zei al dat een maatschappij maar democratisch en harmonieus kan zijn als ze homogeen is. Zoniet wordt het een tirannie.”
“De tweede oorzaak is de laksheid van het apparaat dat de orde moet handhaven: politie en justitie. In Tunesië is er een huizenhoge werkloosheid maar de criminaliteit is er bijzonder laag, omdat politie en justitie hard optreden. In Saoedi-Arabië kunt u zonder problemen uw autosleutels en uw portefeuille op het dak van uw auto laten liggen, want wie het in zijn hoofd haalt om uw portefeuille en auto te stelen , riskeert zijn hand kwijt te geraken. Hier echter staan de allochtonen tegenover een staat die, sedert de revolte van (mei) 1968, alle repressie afwijst.”
Criminaliteit als financiering van de heilige oorlog
“Het is niet alleen een plan, het is realiteit. Zo vertellen politie-officieren mij dat de opbrengst van sommige misdaadbendes wordt gebruikt om de strijd in Irak te financieren. Niet het hele misdaadmilieu is erop gericht, maar het bestaat wel.”
“Naar schatting komt er elke maand drie ton cannabis in de banlieues rond Parijs terecht. Een tweede tak is de handel in gestolen wagens en een derde belangrijke tak is de trafiek in elektronica. Maar ook de prostitutie bijvoorbeeld is een reguliere bron van inkomsten, evenals de wapenhandel.”
De islam wil de wereld veroveren
“De islam heeft, net als het katholicisme, het communisme en het vrijemarktdenken de bedoeling om de wereld te veroveren. Maar de islam is de meest agressieve van allemaal. De islam is niet uitsluitend een godsdienst maar ook een politieke doctrine. En die politieke doctrine is imperialistisch.”
“Historisch gezien heeft de islam al twee keer een offensief gevoerd om Europa te veroveren. (…) Ik ben ervan overtuigd dat veel islamitische leiders op dit moment hun kans schoon zien om het derde offensief te voeren, meteen het gevaarlijkste van allemaal.”
“President Boumedien (de oud-president van Algerije, in de jaren ’70) is bepaald duidelijk als hij zegt: ‘We zullen jullie overwinnen door de buiken van onze vrouwen’.”
Frustratie
“Het Joods-Palestijnse conflict is zeker één van de motoren, maar niet de enige. Ook zonder dat conflict merk je dat men het Westen haat. Dat komt voor een stuk voort uit de haat die de kolonisatie heeft ontwikkeld. Maar ook de confrontatie met het Westen wekt jaloezie op. Arabieren zijn doorgaans erg fier, terwijl ze er zich wel rekenschap van geven dat de Arabische islamwereld er bijvoorbeeld niet in slaagt om ingenieurs op te leiden. Ook dat draagt bij tot een geestesgesteldheid waarin men het Westen in het algemeen haat.”
“Men veracht ons ook omwille van onze verregaande permissiviteit, die ons tegelijkertijd tot een makkelijk slachtoffer maakt. Ze staan tegenover een maatschappij die moreel achteruit gaat.”
Brussel zal niet ontsnappen aan het geweld
“Brussel is een symbool, als hoofdstad van Europa en als zetel van de Navo, en een stad die tegelijk aanzienlijke bevolkingsgroepen allochtonen telt. Dat is niet onbelangrijk. Naar mijn gevoel is het maar een kwestie van tijd. Binnenkort zal men razzia’s zien op de centra van de grote steden. Het kan zijn dat met kerstmis de Champs Elysées in brand staat. En in Brussel is het misschien iets beter gesteld, maar ik sluit wat dat betreft niets uit.”
Rapmuziek
“In Frankrijk richten allochtonen zich op het land zelf. Dat is ook mede het gevolg van opruiende rapmuziek die rechtstreeks oproept tot geweld tegen Frankrijk maar verder overal verkrijgbaar is. U kunt die muziek hier kopen in de Fnac om de hoek, en hij wordt daar ook uitgezonden op de radio. Onderschat het effect daarvan niet.”
Stop de knuffelpolitiek
“Ze zijn ook tegen Frankrijk omdat Frankrijk hen helpt: het is iets wat eigen is aan de Maghrebijnse en islamitische denkwijze, een buitengewoon eigenaardig sentiment, maar men moet er wel rekening mee houden. Men veracht degene door wie men geholpen wordt, want door hen te helpen verneder je ze eigenlijk, in hun denkwijze. Hoe meer je ze betuttelt, hoe erger de reactie zal zijn. Daarnaast heeft men ook geen gevoel van empathie voor zwakheid. Het staan zwaaien met (nog) meer hulp en geld na de rellen was dan ook niet verstandig van minister De Villepin.”
11 september was maar het begin
“We zullen nog 11 september zien met honderd keer ergere gevolgen dan die van 2001. Chemische aanslagen zullen ook voorkomen, het is een kwestie van tijd.”
“Geloof me, het ondenkbare zal denkbaar worden. Wat men in Bagdad alle dagen meemaakt, dat krijgen we bij ons ook nog te zien…”
De Franse socioloog Guillaume Faye in Menzo, december 2005
Heb je een idee? Vertel!quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:52 schreef Gia het volgende:
En Hallulama.
Maar een idee heb ik wel.![]()
Denk trouwens ook dat er stront aan de knikker komt. Gelukkig zijn we grof in de meerderheid.
Jihad = heel hard jalla jalla roepen en de westerse honden verdelgen!quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heb je een idee? Vertel!
Overigens, weten jullie wat Jihad is? Dat is eigenlijk niets meer dan dit:
[afbeelding]
Homer Simpson bezig met zijn Jihad
Of dat de definitie van zelfvervullende voorspelling is weet ik nog niet zo net, maar voor de voorspelling van strijd klopt het wis en driequote:Op vrijdag 3 november 2006 14:56 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het voorspellen van een oorlog is een self-fullfilling prophecy. Dit is dat als je een bepaalde (niet noodzakelijk ware) bewering maar lang genoeg volhoud dan klopt de situatie op den duur.
Helaas, dat is onjuist.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:27 schreef Dennisch het volgende:
Jihad = heel hard jalla jalla roepen en de westerse honden verdelgen!
Ah. Oorspronkelijk.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:30 schreef Hallulama het volgende:
Oorspronkelijk genomen is Jihad eigenlijk gewoon de strijd tussen die twee stemmetjes in je hoofd.
Vertel dat eens tegen degene die de Jihad naar Europa en Amerika willen halen, misschien luisteren ze naar jou,Naar Brussel en Washington luisteren ze niet...quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Helaas, dat is onjuist.
Al wordt het daar wel dikwijls voor misbruikt.
Oorspronkelijk genomen is Jihad eigenlijk gewoon de strijd tussen die twee stemmetjes in je hoofd.
Daar heb ik een perfect middel voor, het heet Bacardi.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Helaas, dat is onjuist.
Yep. Er zijn genoeg moslims die zelf ook geen idee meer hebben van waar 't eigenlijk allemaal om ging en hoe een en ander initieel bedoeld is.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:02 schreef Dennisch het volgende:
Vertel dat eens tegen degene die de Jihad naar Europa en Amerika willen halen, misschien luisteren ze naar jou,Naar Brussel en Washington luisteren ze niet...
Bacardi is in deze slechts een slaapmiddel. Je wint er geen Jihad mee, je legt 'm alleen tijdelijk stil, en de volgende ochtend begint ie weer.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:10 schreef Hathor het volgende:
Daar heb ik een perfect middel voor, het heet Bacardi.
Hehe daar kwamen ze op 9-11-2001 in Amerika ook achterquote:Op vrijdag 3 november 2006 19:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep. Er zijn genoeg moslims die zelf ook geen idee meer hebben van waar 't eigenlijk allemaal om ging en hoe een en ander initieel bedoeld is.
Echte Jihadstrijders drinken geen Alcoholquote:quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:10 schreef Hathor het volgende:
Daar heb ik een perfect middel voor, het heet Bacardi.
Bacardi is in deze slechts een slaapmiddel. Je wint er geen Jihad mee, je legt 'm alleen tijdelijk stil, en de volgende ochtend begint ie weer.
Aha, maar daar ligt voor mij dan ook de uitdaging....daar waar de normale sterveling steen en been klaagt over de pijn in zijn hoofd, grijp ik alweer een biertje uit de koelkast om me alvast weer langzaam in te drinken voor het zwaardere werk.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Bacardi is in deze slechts een slaapmiddel. Je wint er geen Jihad mee, je legt 'm alleen tijdelijk stil, en de volgende ochtend begint ie weer.
Yep, maar dat wil niet zeggen dat de oorspronkelijke gedachte niet dik in orde is, en wellicht dat we in het Westen daar ook iets mee kunnen, het helpt de mens immers om het beste uit zichzelf te halen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:12 schreef Dennisch het volgende:
Hehe daar kwamen ze op 9-11-2001 in Amerika ook achter![]()
Ja, je kan ook zolang je leeft in stoffelijke zin de strijd stil leggen, maar helaas is dit blijkbaar niet altijd zonder karmische gevolgenquote:Op vrijdag 3 november 2006 19:14 schreef Hathor het volgende:
Aha, maar daar ligt voor mij dan ook de uitdaging....daar waar de normale sterveling steen en been klaagt over de pijn in zijn hoofd, grijp ik alweer een biertje uit de koelkast om me alvast weer langzaam in te drinken voor het zwaardere werk.![]()
Als zij die het nieuws halen zo doorgaan kan die grap nog wel eens werkelijkheid wordenquote:Op vrijdag 3 november 2006 19:15 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep, maar dat wil niet zeggen dat de oorspronkelijke gedachte niet dik in orde is, en wellicht dat we in het Westen daar ook iets mee kunnen, het helpt de mens immers om het beste uit zichzelf te halen.
Zou verder een mooie grap zijn wanneer Westerse lieden beter worden in het interpreteren en het uitoefenen van de oorspronkelijke Islam dan veel Moslims
Hoewel, "veel Moslims", ik bedoel eigenlijk alleen die Moslims die het nieuws halen.
Ik denk dat gebrek aan banen ze niet al te veel zal afschrikken hoorquote:Op donderdag 2 november 2006 23:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zal er toch ook nog zoiets als woonruimte moeten zijn, en dat valt vies tegen op het moment. Plus het feit dat er niet voldoende banen zijn, dat maakt NL niet bepaald een aantrekkelijke optie. Zal allemaal wel meevallen dus.
Aha.... schizofrenie is al bijna aangetoontquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Helaas, dat is onjuist.
Nee, dat zou betekenen dat ieder mens schizo is, en dat is niet zo. Overigens bedoel je volgens mij MPD.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:09 schreef siggi het volgende:
Aha.... schizofrenie is al bijna aangetoont
Vergeet niet dat er ook Westerse krachten zijn die het nieuws in oosterse landen vaak halen, maar waar wij verder hier in het Westen weinig over horen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:20 schreef Dennisch het volgende:
Als zij die het nieuws halen zo doorgaan kan die grap nog wel eens werkelijkheid wordenoh nee
die is wat toepasselijker
hehe .. en het christendom was oorspronkelijk het geloof van de verdraagzaamheid, de liefde .. veroordeel niet opdat gij niet veroordeelt wordt, als je vijand je slaat de andere wang toekeren en meer van dat idealistische, geweldloze gedoe .. daarvan is in de realiteit ook bijster weinig terug te vinden niet waar ?quote:
Dat is waar. En er zijn zoveel dingen waar o.a. jij en ik het niet mee eens zijn he?quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:18 schreef -scorpione- het volgende:
Een woord heeft de betekenis die mensen het er aan geven. Jihad betekent nu gewoon strijd tegen de non-moslims, vooral die in het westen, waarbij alles mag in naam van allah. Kun jij het wel niet mee eens zijn maar het is gewoon zo.
We kunnen natuurlijk ook eerst eens een team psychologen op de teksten zetten en kijken wat de conclusies van hun onderzoek zijnquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nee, dat zou betekenen dat ieder mens schizo is, en dat is niet zo. Overigens bedoel je volgens mij MPD.
Maar goed, ieder mens heeft wel eens last van die interne strijd, soms ook regelmatig. Ambivalentie, ergens dubbel in staan, of gewoon keuzes die we moeten of mogen maken. Waarom doe ik het één, waarom doe ik het ander, of waarom doe ik beide wel of niet, etc. En zie maar eens de beste keuze er uit te halen, is dat automatisch de keuze welke leidt tot persoonlijk gewin, of is dat iets uit barmhartigheid, rechtvaardigheid, of mededogen? Maar goed, dat laatste kan ook persoonlijk gewin zijn natuurlijk, zie het als een direct goed gevoel, of een investering in de toekomst.
Dat gebeurd reeds sinds 1875 ofzo, men noemt het theosofie, al zijn het niet echt psychologen, maar er zullen vast wel psychologen zijn die zich ook met theosofie bezig houden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:38 schreef siggi het volgende:
We kunnen natuurlijk ook eerst eens een team psychologen op de teksten zetten en kijken wat de conclusies van hun onderzoek zijn.
tja, zelfs al is je opleiding nog zo goed, men blijft in die verdeel-en-heers taktieken trappen ..quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:34 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is waar. En er zijn zoveel dingen waar o.a. jij en ik het niet mee eens zijn he?
Ik vraag me wel eens af of het misschien iets te maken heeft met een gebrek aan richting in een tijd waarin de massa eigenlijk alles al heeft?quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:49 schreef moussie het volgende:
tja, zelfs al is je opleiding nog zo goed, men blijft in die verdeel-en-heers taktieken trappen ..
ipv te kijken naar wat je hebt aan gemeenschappelijk belang kijkt men liever naar de verschillen ..
Hey, wij zijn Nederlanders, wij moeten altijd wat te zeiken hebben, maar daar gaat het niet om!quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of het misschien iets te maken heeft met een gebrek aan richting in een tijd waarin de massa eigenlijk alles al heeft?
Moeten we iets te zeiken hebben wellicht?
Daarom zeg ik, gebrek aan richting?
Zou het kunnen dat er nog meer richtingen zijn waarin we kunnen groeien, maar wie weet welke richting?
denk dat je daar heel dicht bij de kernpunt van het bestaan van de diverse geloven zit .. de mens een richting geven om in te groeien .. en wat dat aangaat is de oorspronkelijke doelstelling van al die geloven helemaal zo slecht nog niet ..quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of het misschien iets te maken heeft met een gebrek aan richting in een tijd waarin de massa eigenlijk alles al heeft?
Moeten we iets te zeiken hebben wellicht?
Daarom zeg ik, gebrek aan richting?
Zou het kunnen dat er nog meer richtingen zijn waarin we kunnen groeien, maar wie weet welke richting?
Geloofd in den Mensch, dan zou het toch goed moeten komen, of toch niet, kijkend naar de afgelopen eeuw...quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:15 schreef moussie het volgende:
[..]
denk dat je daar heel dicht bij de kernpunt van het bestaan van de diverse geloven zit .. de mens een richting geven om in te groeien .. en wat dat aangaat is de oorspronkelijke doelstelling van al die geloven helemaal zo slecht nog niet ..
helaas is van deze oorspronkelijk goede doelstelling weinig overgebleven in de dagelijkse praktijk, vrijwel elk geloof is misbruikt om anderen te knechten,zogenoemd voor hun eigen bestwil
en wat dat aangaat zitten wij dus in een nieuwe fase, een riant gedeelte nederlanders is niet gelovig, de doelen die we ons gesteld hebben na wo2 zijn grotendeels gehaald .. wat nu, hoe vindt je als maatschappij een nieuw doel om naar toe te groeien zonder het automatisme van het geloof ?
Iemand wakker schoppen dan, zodat deze zelf het juiste pad op loopt?quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:11 schreef Dennisch het volgende:
Hey, wij zijn Nederlanders, wij moeten altijd wat te zeiken hebben, maar daar gaat het niet om!
De richting die we op moeten gaan is degene waar de verschoppelingen door hun buurtvaders, geestelijken en politici op het juiste pad worden geschopt, eventueel met gepast geweld.![]()
Jezelf gedragen in de ogen van de massa, wat vaak nog niet lukt, geen dingen doen die het nieuws halen...quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Iemand wakker schoppen dan, zodat deze zelf het juiste pad op loopt?
Maar wat is wakker?
Bedoelde eigenlijk meer een hedendaagse psycho-analyse van de geestesgesteldheid van de schrijverquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:49 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat gebeurd reeds sinds 1875 ofzo, men noemt het theosofie, al zijn het niet echt psychologen, maar er zullen vast wel psychologen zijn die zich ook met theosofie bezig houden.
Grondlegster was mevrouw Blavatsky, ik geloof dat men op dit moment bezig is met een film over haar.
Theosofie gaat er van uit dat iedere religie wel bronnen van waarheid in zich heeft, of gewoon goede ideeën. Ik geloof dat ze de kernwaarden proberen uit te vogelen, en vervolgens gaan kijken in welke andere religies bepaalde zaken nog meer voorkomen. Theosofie gaat dus uit van de overeenkomsten.
In Nederland gaan we de dialoog aan, bij de rest gaan hele steden in vlammen opquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
WO3 is wat overtrokken, maar dat over ca. 5 jaar politiek rechts-extremisme, tribalisme en racisme ton bon zijn is door etnische onrust in het VK, Frankrijk en de grote steden in de Lage Landen, Zweden en Duitsland niet zo moeilijk te raden. Wat wel een goede vraag is wat we dan verder vanuit die vijandige omgeving doen.
denk dat het wel meevalt als ze zich echt heel erg gaan misdragen (nog erger dan auto`s in de hens zetten) gaat men eigen rechter spelen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:41 schreef Dennisch het volgende:
[..]
In Nederland gaan we de dialoog aan, bij de rest gaan hele steden in vlammen op
Hehe, maar toch leeft de wereld wederom weer op het randje van het werpen van bommetjes...we zijn er nog niet nee, maar het vlammetje zou toch wel eens in de pan kunnen slaan...quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:39 schreef TC03 het volgende:
Ik heb echt een grafhekel aan die semi-intellectuelen die zo heel intelligent beweren dat we al in de derde wereldoorlog beland zijn. Er is nog nooit zoveel vrede geweest als nu.
Daar kan je over discussiëren, maar was het vroeger zoveel beter? Niet echt. Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:43 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Hehe, maar toch leeft de wereld wederom weer op het randje van het werpen van bommetjes...we zijn er nog niet nee, maar het vlammetje zou toch wel eens in de pan kunnen slaan...
Kweenie, vroeger was ik er niet, we zijn op de rand van, laten we het daar maar op houden...quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar kan je over discussiëren, maar was het vroeger zoveel beter? Niet echt. Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.
Nog net niet idd. Daar gaat het toch om. Wat is er nog nodig. Hoe kan het eventueel worden voorkomen. Een generatie groeit op met haat. Dat gaat binnen een generatie een keer fout, toch?quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:47 schreef TC03 het volgende:
Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.
De Marokkanen willen 'respect', maar ze hebben er puntje bij paaltje niets voor over om het te krijgen. Het zijn natte winden. Ze stinken vooral.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:51 schreef Dennisch het volgende:
Wij hebben opstandige Marokkanen die graag hun leefomstandigheden willen verbeteren, maar zichzelf tegengewerkt zien worden door opstandelingen uit hun eigen gelederen..
wablief ? ik ken genoeg marokkanen/turken etc die wel alle respect hebben verdiend en het toch niet krijgen dankzij zulk soort geblaat en ik ken genoeg blanken die het niet hebben verdiend en toch krijgen ..quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:56 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
De Marokkanen willen 'respect', maar ze hebben er puntje bij paaltje niets voor over om het te krijgen. Het zijn natte winden. Ze stinken vooral.
Nee, ze willen geen respect, ze willen gelijk behandeld worden, en met die rotte appels er tussen wordt het ze verdomd moeilijk gemaakt, maar idd, er zijn er te weinig die de rotte appels eruit willen plukken en de rotte stukjes eraf willen raspen...quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:56 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
De Marokkanen willen 'respect', maar ze hebben er puntje bij paaltje niets voor over om het te krijgen. Het zijn natte winden. Ze stinken vooral.
hoezo de wereld leeft op het randje van het werpen van bommetjesquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:43 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Hehe, maar toch leeft de wereld wederom weer op het randje van het werpen van bommetjes...we zijn er nog niet nee, maar het vlammetje zou toch wel eens in de pan kunnen slaan...
nog lang nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nog net niet idd. Daar gaat het toch om. Wat is er nog nodig. Hoe kan het eventueel worden voorkomen. Een generatie groeit op met haat. Dat gaat binnen een generatie een keer fout, toch?
Wat dacht je van de grootspraak van Iran en Noord-Korea? George B. is de beroerdste niet om wat olie op het vuur te gooien, en domme acties gebeuren vrij spontaan...quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoezo de wereld leeft op het randje van het werpen van bommetjes
wie tegen wie dan?
het westen tegen de grote boze moslim? Never gonna happen, de grote boze moslim is ook niet dom die maakt geen schijn van kans in wereldoorlogachtige taferelen dat is na een half jaar afgelopen en dan staan al die landen in de fik en zitten de moslims in het westen in interneringskampen (nee geen concentratiekampen) en gaan we weer verder met waar we mee bezig waren
er staan wat lokale oorlogen op uitbreken, anderen zijn bezig en anderen zijn net afgelopen ... niets abnormaals verder
Noord Koreaquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:55 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Wat dacht je van de grootspraak van Iran en Noord-Korea? George B. is de beroerdste niet om wat olie op het vuur te gooien, en domme acties gebeuren vrij spontaan...
en dan wat?quote:We hebben weliswaar al een tijdje geen aanslagen meer gehad in Europa, maar met het huidige klimaat (wat jij blijkbaar niet ziet) is het maar een kwestie van tijd, zoals gezegd...
3de wereld oorlog is misschien wat ver gezocht idd, maar er zal er 1 zo'n paddestoelen bom gooien, wat dan?quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Noord Korea
hoe had je dat gezien dan ... die kunnen zuid Korea niet eens aan en die moeten een wereldoorlog starten?
grootspraak is idd het juiste woord, waarom denk je dat ze zo graag kernwapens willen hebben?
omdat ze geen deuk in een pakje boter kunnen slaan, zelfs niet als je dat pakje eerst boven de gasbrander hebt gehouden!!
nee ik durf wel te zeggen dat een wereldoorlog momenteel verder weg is dan ooit
[..]
en dan wat?
dan heb je nog steeds geen wereldoorlog, dan heb je een terroristische groep die wat burgers de dood in jaagt ... niet iets waar ik echt wakker om kan liggen
hoe moeten ze aan zo'n paddestoelenbom komen, ze maken ze niet zelf en van Iran krijgen ze het niet want een uur later kun je teheran ook vanuit de ruimte zien en echt niet omdat ze ineens allemaal stroom hebbenquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:08 schreef Dennisch het volgende:
[..]
3de wereld oorlog is misschien wat ver gezocht idd, maar er zal er 1 zo'n paddestoelen bom gooien, wat dan?
0w die zullen er her en der echt wel rondlopen hoor wat dat betreft maak ik me geen illusies ... maja er lopen ook kinderlokkers en moordenaars rond en er rijden nog best veel mensen met teveel alcohol in hun bloed over straat.quote:En die terroristen, wie weet lopen ze al wel in Nederland, met ons wij hebben er geen last van beleid, de grenzen zijn open genoeg om flink wat rugzakjes c-4 het land binnen te brengen....
Maar idd ik lig er niet wakker van, tenzij er wat gebeurt...
Ook in Frankrijk heerst nou eenmaal de WAAN van de DAGquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:25 schreef Ringo het volgende:
In Frankrijk is het goed mis, dat is zeker; het is de zieke man van Europa. En dit continent heeft zijn beste tijd al achter zich, helaas. Maar deze monsieur Faye schetst wel een heel zwart beeld. Tegen zo'n apocalyptische visie is geen argument meer in te brengen, elk ja-maar klinkt als bagatellisatie, struisvogelpolitiek. Retoriek van de bovenste plank. Zelfs al heeft de arme man gelijk, dan nog heb ik er weinig mee, in nuchtere toestand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |