Ik vraag me wel eens af of het misschien iets te maken heeft met een gebrek aan richting in een tijd waarin de massa eigenlijk alles al heeft?quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:49 schreef moussie het volgende:
tja, zelfs al is je opleiding nog zo goed, men blijft in die verdeel-en-heers taktieken trappen ..
ipv te kijken naar wat je hebt aan gemeenschappelijk belang kijkt men liever naar de verschillen ..
Hey, wij zijn Nederlanders, wij moeten altijd wat te zeiken hebben, maar daar gaat het niet om!quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of het misschien iets te maken heeft met een gebrek aan richting in een tijd waarin de massa eigenlijk alles al heeft?
Moeten we iets te zeiken hebben wellicht?
Daarom zeg ik, gebrek aan richting?
Zou het kunnen dat er nog meer richtingen zijn waarin we kunnen groeien, maar wie weet welke richting?
denk dat je daar heel dicht bij de kernpunt van het bestaan van de diverse geloven zit .. de mens een richting geven om in te groeien .. en wat dat aangaat is de oorspronkelijke doelstelling van al die geloven helemaal zo slecht nog niet ..quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of het misschien iets te maken heeft met een gebrek aan richting in een tijd waarin de massa eigenlijk alles al heeft?
Moeten we iets te zeiken hebben wellicht?
Daarom zeg ik, gebrek aan richting?
Zou het kunnen dat er nog meer richtingen zijn waarin we kunnen groeien, maar wie weet welke richting?
Geloofd in den Mensch, dan zou het toch goed moeten komen, of toch niet, kijkend naar de afgelopen eeuw...quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:15 schreef moussie het volgende:
[..]
denk dat je daar heel dicht bij de kernpunt van het bestaan van de diverse geloven zit .. de mens een richting geven om in te groeien .. en wat dat aangaat is de oorspronkelijke doelstelling van al die geloven helemaal zo slecht nog niet ..
helaas is van deze oorspronkelijk goede doelstelling weinig overgebleven in de dagelijkse praktijk, vrijwel elk geloof is misbruikt om anderen te knechten,zogenoemd voor hun eigen bestwil
en wat dat aangaat zitten wij dus in een nieuwe fase, een riant gedeelte nederlanders is niet gelovig, de doelen die we ons gesteld hebben na wo2 zijn grotendeels gehaald .. wat nu, hoe vindt je als maatschappij een nieuw doel om naar toe te groeien zonder het automatisme van het geloof ?
Iemand wakker schoppen dan, zodat deze zelf het juiste pad op loopt?quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:11 schreef Dennisch het volgende:
Hey, wij zijn Nederlanders, wij moeten altijd wat te zeiken hebben, maar daar gaat het niet om!
De richting die we op moeten gaan is degene waar de verschoppelingen door hun buurtvaders, geestelijken en politici op het juiste pad worden geschopt, eventueel met gepast geweld.![]()
Jezelf gedragen in de ogen van de massa, wat vaak nog niet lukt, geen dingen doen die het nieuws halen...quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Iemand wakker schoppen dan, zodat deze zelf het juiste pad op loopt?
Maar wat is wakker?
Bedoelde eigenlijk meer een hedendaagse psycho-analyse van de geestesgesteldheid van de schrijverquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:49 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat gebeurd reeds sinds 1875 ofzo, men noemt het theosofie, al zijn het niet echt psychologen, maar er zullen vast wel psychologen zijn die zich ook met theosofie bezig houden.
Grondlegster was mevrouw Blavatsky, ik geloof dat men op dit moment bezig is met een film over haar.
Theosofie gaat er van uit dat iedere religie wel bronnen van waarheid in zich heeft, of gewoon goede ideeën. Ik geloof dat ze de kernwaarden proberen uit te vogelen, en vervolgens gaan kijken in welke andere religies bepaalde zaken nog meer voorkomen. Theosofie gaat dus uit van de overeenkomsten.
In Nederland gaan we de dialoog aan, bij de rest gaan hele steden in vlammen opquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
WO3 is wat overtrokken, maar dat over ca. 5 jaar politiek rechts-extremisme, tribalisme en racisme ton bon zijn is door etnische onrust in het VK, Frankrijk en de grote steden in de Lage Landen, Zweden en Duitsland niet zo moeilijk te raden. Wat wel een goede vraag is wat we dan verder vanuit die vijandige omgeving doen.
denk dat het wel meevalt als ze zich echt heel erg gaan misdragen (nog erger dan auto`s in de hens zetten) gaat men eigen rechter spelen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:41 schreef Dennisch het volgende:
[..]
In Nederland gaan we de dialoog aan, bij de rest gaan hele steden in vlammen op
Hehe, maar toch leeft de wereld wederom weer op het randje van het werpen van bommetjes...we zijn er nog niet nee, maar het vlammetje zou toch wel eens in de pan kunnen slaan...quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:39 schreef TC03 het volgende:
Ik heb echt een grafhekel aan die semi-intellectuelen die zo heel intelligent beweren dat we al in de derde wereldoorlog beland zijn. Er is nog nooit zoveel vrede geweest als nu.
Daar kan je over discussiëren, maar was het vroeger zoveel beter? Niet echt. Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:43 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Hehe, maar toch leeft de wereld wederom weer op het randje van het werpen van bommetjes...we zijn er nog niet nee, maar het vlammetje zou toch wel eens in de pan kunnen slaan...
Kweenie, vroeger was ik er niet, we zijn op de rand van, laten we het daar maar op houden...quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar kan je over discussiëren, maar was het vroeger zoveel beter? Niet echt. Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.
Nog net niet idd. Daar gaat het toch om. Wat is er nog nodig. Hoe kan het eventueel worden voorkomen. Een generatie groeit op met haat. Dat gaat binnen een generatie een keer fout, toch?quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:47 schreef TC03 het volgende:
Net zoals er nu echt _geen_ burgeroorlog in Frankrijk is.
De Marokkanen willen 'respect', maar ze hebben er puntje bij paaltje niets voor over om het te krijgen. Het zijn natte winden. Ze stinken vooral.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:51 schreef Dennisch het volgende:
Wij hebben opstandige Marokkanen die graag hun leefomstandigheden willen verbeteren, maar zichzelf tegengewerkt zien worden door opstandelingen uit hun eigen gelederen..
wablief ? ik ken genoeg marokkanen/turken etc die wel alle respect hebben verdiend en het toch niet krijgen dankzij zulk soort geblaat en ik ken genoeg blanken die het niet hebben verdiend en toch krijgen ..quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:56 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
De Marokkanen willen 'respect', maar ze hebben er puntje bij paaltje niets voor over om het te krijgen. Het zijn natte winden. Ze stinken vooral.
Nee, ze willen geen respect, ze willen gelijk behandeld worden, en met die rotte appels er tussen wordt het ze verdomd moeilijk gemaakt, maar idd, er zijn er te weinig die de rotte appels eruit willen plukken en de rotte stukjes eraf willen raspen...quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:56 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
De Marokkanen willen 'respect', maar ze hebben er puntje bij paaltje niets voor over om het te krijgen. Het zijn natte winden. Ze stinken vooral.
hoezo de wereld leeft op het randje van het werpen van bommetjesquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:43 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Hehe, maar toch leeft de wereld wederom weer op het randje van het werpen van bommetjes...we zijn er nog niet nee, maar het vlammetje zou toch wel eens in de pan kunnen slaan...
nog lang nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nog net niet idd. Daar gaat het toch om. Wat is er nog nodig. Hoe kan het eventueel worden voorkomen. Een generatie groeit op met haat. Dat gaat binnen een generatie een keer fout, toch?
Wat dacht je van de grootspraak van Iran en Noord-Korea? George B. is de beroerdste niet om wat olie op het vuur te gooien, en domme acties gebeuren vrij spontaan...quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoezo de wereld leeft op het randje van het werpen van bommetjes
wie tegen wie dan?
het westen tegen de grote boze moslim? Never gonna happen, de grote boze moslim is ook niet dom die maakt geen schijn van kans in wereldoorlogachtige taferelen dat is na een half jaar afgelopen en dan staan al die landen in de fik en zitten de moslims in het westen in interneringskampen (nee geen concentratiekampen) en gaan we weer verder met waar we mee bezig waren
er staan wat lokale oorlogen op uitbreken, anderen zijn bezig en anderen zijn net afgelopen ... niets abnormaals verder
Noord Koreaquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:55 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Wat dacht je van de grootspraak van Iran en Noord-Korea? George B. is de beroerdste niet om wat olie op het vuur te gooien, en domme acties gebeuren vrij spontaan...
en dan wat?quote:We hebben weliswaar al een tijdje geen aanslagen meer gehad in Europa, maar met het huidige klimaat (wat jij blijkbaar niet ziet) is het maar een kwestie van tijd, zoals gezegd...
3de wereld oorlog is misschien wat ver gezocht idd, maar er zal er 1 zo'n paddestoelen bom gooien, wat dan?quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Noord Korea
hoe had je dat gezien dan ... die kunnen zuid Korea niet eens aan en die moeten een wereldoorlog starten?
grootspraak is idd het juiste woord, waarom denk je dat ze zo graag kernwapens willen hebben?
omdat ze geen deuk in een pakje boter kunnen slaan, zelfs niet als je dat pakje eerst boven de gasbrander hebt gehouden!!
nee ik durf wel te zeggen dat een wereldoorlog momenteel verder weg is dan ooit
[..]
en dan wat?
dan heb je nog steeds geen wereldoorlog, dan heb je een terroristische groep die wat burgers de dood in jaagt ... niet iets waar ik echt wakker om kan liggen
hoe moeten ze aan zo'n paddestoelenbom komen, ze maken ze niet zelf en van Iran krijgen ze het niet want een uur later kun je teheran ook vanuit de ruimte zien en echt niet omdat ze ineens allemaal stroom hebbenquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:08 schreef Dennisch het volgende:
[..]
3de wereld oorlog is misschien wat ver gezocht idd, maar er zal er 1 zo'n paddestoelen bom gooien, wat dan?
0w die zullen er her en der echt wel rondlopen hoor wat dat betreft maak ik me geen illusies ... maja er lopen ook kinderlokkers en moordenaars rond en er rijden nog best veel mensen met teveel alcohol in hun bloed over straat.quote:En die terroristen, wie weet lopen ze al wel in Nederland, met ons wij hebben er geen last van beleid, de grenzen zijn open genoeg om flink wat rugzakjes c-4 het land binnen te brengen....
Maar idd ik lig er niet wakker van, tenzij er wat gebeurt...
Ook in Frankrijk heerst nou eenmaal de WAAN van de DAGquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:25 schreef Ringo het volgende:
In Frankrijk is het goed mis, dat is zeker; het is de zieke man van Europa. En dit continent heeft zijn beste tijd al achter zich, helaas. Maar deze monsieur Faye schetst wel een heel zwart beeld. Tegen zo'n apocalyptische visie is geen argument meer in te brengen, elk ja-maar klinkt als bagatellisatie, struisvogelpolitiek. Retoriek van de bovenste plank. Zelfs al heeft de arme man gelijk, dan nog heb ik er weinig mee, in nuchtere toestand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |