Super. Ben benieuwd wat de reactie van Jan Peter is.quote:‘Bedankt Balkenende! Maar wordt ‘t niet te dol?’
(volkskrant)
DEN HAAG - Ze behoren – wat inkomen betreft – tot de gelukkigste 10 procent van Nederland, en willen méér belasting betalen. Schrijver Geert Mak, voetballer Khalid Boulahrouz, sidekick Jan Mulder, mediaondernemer Harry de Winter en anderen doen vandaag in de Volkskrant een oproep aan premier Balkenende om meer belastinggeld ten goede te laten komen aan Nederlanders die het echt nodig hebben.
UitlegIn een ingezonden brief bedanken zij de premier dat hij de afgelopen jaren zo goed voor de rijke Nederlanders heeft gezorgd. ‘U hebt de hypotheekrenteaftrek in stand gehouden, evenals onze koopkracht. Bedankt Balkenende! Maar wordt het niet wat te dol?’
De zestien ondertekenaars van het manifest leveren graag hun kinderbijslag in, hun hypotheekrenteaftrek, betalen graag een hogere ziektekostenpremie. En als ze 65 zijn, betalen ze met alle liefde en plezier mee aan de AOW.
Allemaal om de arme kant van Nederland meer kansen te geven: gratis kinderopvang, meer woningen voor starters, betere zorg voor chronisch zieken, gehandicapten en minima, een hogere AOW-uitkering voor degenen die alleen daarvan rond moeten komen. ‘Wij hoeven niet rijker te worden ten koste van medeburgers die het een stuk minder hebben. Dit gaat om rechtvaardigheid, om het behoud van een zeker evenwicht.’ Ze vinden het niet te verkroppen dat de verschillen tussen arm en rijk in de afgelopen kabinetsperiode zijn toegenomen.
Khalid Boulahrouz? ‘Khalid is heel sociaal begaan’, laat zijn woordvoerder desgevraagd weten. De voetballer is bovendien bevriend met Tofik Dibi, kandidaat-Kamerlid voor GroenLinks.
De zestien namen, onder wie ook directeur Bas Vos van de Taxi Centrale Amsterdam (TCA), voetbalanalist Youri Mulder en mode-ontwerper Aziz, zijn inderdaad door GroenLinks bij elkaar gebeld. Het is de aftrap van de campagne die voor de Groenen vandaag officieel begint.
Maar waarom dan toch Harry de Winter, prominent SP-lid, en andere niet-GroenLinksers? ‘We hebben in alle gelederen gezocht’, laat GroenLinks weten. ‘Des te sterker is de boodschap.’
Inderdaad. Erg treffend en vilein getypeerd hoeveel krom beleid er is als het gaat om de verdeling arm/rijk en armoedebestrijding. Tuurlijk gaan mensen roepen dat ze het geld wel weg mogen geven maar daar gaat het niet om. Ik denk dat het heel goed laat zien hoe ook mensen met hogere inkomens heel kritisch kunnen zijn op dit soort dingen, hoeveel er scheef zit en dat mensen best bereid zijn meer te betalen. Ik verdien wat minder dan deze mensen vrees ik maar sluit me er meteen bij aan.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:10 schreef J.A.N.A. het volgende:
Erg goed initiatief!
Je hebt hogere inkomens en hele hoge inkomens. Dit zijn hele hoge inkomens.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. Erg treffend en vilein getypeerd hoeveel krom beleid er is als het gaat om de verdeling arm/rijk en armoedebestrijding. Tuurlijk gaan mensen roepen dat ze het geld wel weg mogen geven maar daar gaat het niet om. Ik denk dat het heel goed laat zien hoe ook mensen met hogere inkomens heel kritisch kunnen zijn op dit soort dingen, hoeveel er scheef zit en dat mensen best bereid zijn meer te betalen. Ik verdien wat minder dan deze mensen vrees ik maar sluit me er meteen bij aan.
Niet allemaal extreem hoog hoor. Maar dan nog. Daar is er ook een behoorlijke groep van. Maar het gaat vooral om de gedachte en de redenering.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:17 schreef niet_links het volgende:
[..]
Je hebt hogere inkomens en hele hoge inkomens. Dit zijn hele hoge inkomens.
Boulahrouz verdient pak hem beet 1.5 miljoen per jaar, en dat vind jij niet extreem hoog?quote:Op donderdag 2 november 2006 10:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet allemaal extreem hoog hoor. Maar dan nog. Daar is er ook een behoorlijke groep van. Maar het gaat vooral om de gedachte en de redenering.
Je zal dan ook wel geen miljoenensalaris hebben of financieel geheel onafhankelijk zijnquote:Op donderdag 2 november 2006 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Maar goed, leuk initiatief. Maar ik vind voor mezelf wel dat ik genoeg belasting betaal.
Tuurlijk probeer je weer de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem, namelijk dat de lasten in Nederland onevenredig zijn verdeeld. Het zijn toch altijd de rechtsen die in de bres springen voor grootverdieners, met kreten als "ze werken er hard voor", "ze hebben allerlei risico's genomen", "dat is gewoon hun marktwaarde, dat bedrag krijigen ze in andere landen ook betaald", "je wordt bestraft als je succesvol bent" en meer van dat soort onzin.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:10 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij staat het de Geert Makjes, de Jan Mulders en de Harry de Winters vrij om al hun vermogen te doneren aan de armere mensen. Vreemd dat ze dat nog steeds niet hebben gedaan.
Dat Khalid Boulahrouz ook best bereid is om voor een paar honderdduizend euro naar een volgende club te gaan i.p.v. de vele miljoenen is wel nieuws.![]()
Vind je een brief schrijven zo`n sterk signaal dan? Een echt sterk signaal zou zijn als daar een cheque voor een paar miljoen bij zou zitten!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:43 schreef dVTB het volgende:
[..]
Tuurlijk probeer je weer de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem, namelijk dat de lasten in Nederland onevenredig zijn verdeeld. Het zijn toch altijd de rechtsen die in de bres springen voor grootverdieners, met kreten als "ze werken er hard voor", "ze hebben allerlei risico's genomen", "dat is gewoon hun marktwaarde, dat bedrag krijigen ze in andere landen ook betaald", "je wordt bestraft als je succesvol bent" en meer van dat soort onzin.
Waarom dan nu opgeven over het loon van Boulahrouz? Dit topic gaat niet over het LOON van deze mensen, maar over solidariteit met sociaal-zwakkeren. Deze groep grootverdieners geeft een duidelijk signaal af: verdeel de lasten eerlijker. Maar ach, waarom typ ik dit eigenlijk in? Je kent waarschijnlijk het woord solidariteit niet eens.
Hoezo? Dit is gewoon grote onzin. Het gaat niet om liefdadigheid, het gaat om regeringsbeleid. Deze mensen willen dat de regering de lasten eerlijker verdeelt.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:50 schreef Scorpie het volgende:
Vind je een brief schrijven zo`n sterk signaal dan? Een echt sterk signaal zou zijn als daar een cheque voor een paar miljoen bij zou zitten!
ik denk dat mensen die zo sociaal bewogwn zijn als de schrijvers/ondertekenaars van deze brief wel het een en ander weg zullen geven aan goede doelen .. maar daar gaat het toch niet om, het gaat om de structurele oneerlijke verdeling die dit kabinet in de hand heeft gewerkt .. het clubje grootverdieners dat zichzelf middels regelgeving de hand boven het hoofd blijft houden ten koste van jan modaal en minderquote:Op donderdag 2 november 2006 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind je een brief schrijven zo`n sterk signaal dan? Een echt sterk signaal zou zijn als daar een cheque voor een paar miljoen bij zou zitten!
Ja maar luister nou, daar gaat het niet om! Het gaat om de gedachte (quote:Op donderdag 2 november 2006 11:06 schreef roelofjan het volgende:
Wat, kunnen ze het rekeningnummer van de belastingdienst niet vinden?
Donaties zijn vast wel welkom.
Precies! En 16 miljoen andere nederlanders hebben ook een mening hierover. Waarom is dit dan opeens zo`n enorm goed initatief?quote:Op donderdag 2 november 2006 11:11 schreef koemleit het volgende:
het gaat niet om de donaties want dat hadden ze ook wel anoniem kunnen doen.
Het gaat erom dat ze hiermee aangeven dat het oneerlijk verdeelt is en dat de kapitaalkrachtigen wel met wat minder zouden kunnen.
M.a.w. ze geven hiermee hun mening en steunen hiermee groen links.
hogere inkomens, moeten zeer hard werken voor hun geld, zelfs in weekenden, zij zijn echt niet bereid om hiervoor hun mooie pensioentje op te geven. en gelijk hebben ze!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:17 schreef niet_links het volgende:
[..]
Je hebt hogere inkomens en hele hoge inkomens. Dit zijn hele hoge inkomens.
Iedereen mag zijn of haar mening geven maar deze mensen hebben besloten het te doen via een brief in de krant. Dat mag elke Nederlander. En als andere Nederlanders initiatieven nemen om de absurde voordeel regeltjes voor de rijkere ,die het toch al goed genoeg hebben, af te schaffen vind ik dat ook enorm goed.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies! En 16 miljoen andere nederlanders hebben ook een mening hierover. Waarom is dit dan opeens zo`n enorm goed initatief?
Dat groepje vind dat het oneerlijk verdeeld is ja.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:11 schreef koemleit het volgende:
Het gaat erom dat ze hiermee aangeven dat het oneerlijk verdeelt is en dat de kapitaal krachtigen wel met wat minder zouden kunnen.
Omdat het rechts weer jarenlang een anecdote geeft om te "bewijzen" dat het niet allemaal zakkenvullers zijnquote:Op donderdag 2 november 2006 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies! En 16 miljoen andere nederlanders hebben ook een mening hierover. Waarom is dit dan opeens zo`n enorm goed initatief?
niks.... dat blijkt ook wel. Neemt niet weg dat ze hun mening daarover wel mogen gevenquote:Op donderdag 2 november 2006 11:15 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat groepje vind dat het oneerlijk verdeeld is ja.
Als ik zou moeten gokken dan gok ik erop dat de meerderheid er toch anders over denkt.
Maar als dat groepje graag meer belasting wil betalen, wat houdt ze dan tegen?
Het staat iedereen vrij om geen gebruik te maken van de HRA en andere aftrekposten. Het staat iedereen vrij om het geld op die manier te besteden, zoals zij dat graag willen. Waarom maken ze daar dan geen gebruik van? Of willen ze het alleen als het voor ieder hoog inkomen geldt?quote:Op donderdag 2 november 2006 10:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. Erg treffend en vilein getypeerd hoeveel krom beleid er is als het gaat om de verdeling arm/rijk en armoedebestrijding. Tuurlijk gaan mensen roepen dat ze het geld wel weg mogen geven maar daar gaat het niet om. Ik denk dat het heel goed laat zien hoe ook mensen met hogere inkomens heel kritisch kunnen zijn op dit soort dingen, hoeveel er scheef zit en dat mensen best bereid zijn meer te betalen. Ik verdien wat minder dan deze mensen vrees ik maar sluit me er meteen bij aan.
Dat denk ik inderdaad ook. Als ze zelf het een en ander willen opgeven en afgeven, moeten ze zelf weten. Maar het komt op mij over alsof ze dit opgelegd willen zien aan alle andere rijken/mensen.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:29 schreef Napalm het volgende:
Waarom meoten ze hiervoor een brief schrijven?
al die aftrekposten kan je ook gewoon weglaten op je aangifte... Volgens mij hebben ze het dan ook niet over zichzelf maar ook vooral over anderen.
Hij zit toch in Engeland?quote:Op donderdag 2 november 2006 11:15 schreef tuktak het volgende:
Ik heb Khalid Boulahrouz ook wel hoog zitten als het gaat om zijn intellectuele en kritische blik op het overheidsbeleid...![]()
Ja eng he? Ook anderen een beetje mee laten delen in je welvaart. Dat mag nooit de bedoeling zijnquote:Op donderdag 2 november 2006 12:08 schreef Originele_Naam het volgende:
De rijkdom heeft hun hoofd op hol gebracht
En er zeker je publicitaire slaatje uit slaan.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja eng he? Ook anderen een beetje mee laten delen in je welvaart. Dat mag nooit de bedoeling zijn.
Makkelijk he andermans geld uitgeven?quote:Op donderdag 2 november 2006 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja eng he? Ook anderen een beetje mee laten delen in je welvaart. Dat mag nooit de bedoeling zijn.
Ja en dan komt er gewoon bij het veld "extra" gewoon "0" te staan.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:18 schreef 7th_wave het volgende:
laat ik mijn idee van vrijwillige belastingen weer eens ophalen.
laat mensen bij hun belastingaangifte gewoon een bedrag laten invullen dat ze graag extra aan belastingen willen betalen. dat dit selecte gezelschap dit wil betekent niet dat het aan de gehele bevolking moet worden opgedrongen.
Ze willen meer van hun eigen geld uitgeven volgens mijquote:Op donderdag 2 november 2006 12:14 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Makkelijk he andermans geld uitgeven?
Ik zal mijn rekeningnummer eens aan Jan Mulder mailen. Kijken wat er gebeurd.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze willen meer van hun eigen geld uitgeven volgens mij.
Ik denk dat zijn salaris bij Chelsea nog wel een stuk hoger ligt hoor.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boulahrouz verdient pak hem beet 1.5 miljoen per jaar, en dat vind jij niet extreem hoog?
bij mij in ieder geval wel ja. wie weet dat bepaalde figuren daar iets anders willen invullen.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:20 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Ja en dan komt er gewoon bij het veld "extra" gewoon "0" te staan.
Ja, zolang de rest van Nederland dat ook te weten komt...quote:Op donderdag 2 november 2006 12:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze willen meer van hun eigen geld uitgeven volgens mij.
Ja aan het kankerfonds kan je ook geheel zelfstandig geld storten, maar blijkbaar is het toch nodig om een collecte langs te laten gaan...quote:Op donderdag 2 november 2006 12:24 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
bij mij in ieder geval wel ja. wie weet dat bepaalde figuren daar iets anders willen invullen.
Ben je dan van de belastingdienst?quote:Op donderdag 2 november 2006 12:22 schreef X. het volgende:
[..]
Ik zal mijn rekeningnummer eens aan Jan Mulder mailen. Kijken wat er gebeurd.
Nee, maar wel een goed doelquote:Op donderdag 2 november 2006 12:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben je dan van de belastingdienst?
Ik hoop dat je niet de "kansloze jongeren" in Nederland bedoelt, toch?quote:Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef X. het volgende:
[..]
Nee, maar wel een goed doel
Hij mag overigens ook de helft van zijn vermogen overmaken aan projecten voor kansloze jongeren hoor
Kan mij het rotten. Als ze hun geld maar weggeven.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:45 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet de "kansloze jongeren" in Nederland bedoelt, toch?
Nee, want Jan Mulder speelt in zijn eentje natuurlijk niet veel klaar, hoe rijk hij dan ook moge zijn. Deze actie dient als voorbeeld voor andere vermogenden, en het is natuurlijk de bedoeling dat het leidt tot een mentaliteitsverandering bij Nederland's rijkste inwoners, die in de huidige situatie het betalen van belasting zien als een straf in plaats van als een uiting van solidariteit.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef X. het volgende:
[..]
Nee, maar wel een goed doel
Hij mag overigens ook de helft van zijn vermogen overmaken aan projecten voor kansloze jongeren hoor
makkelijk aanbod, tochquote:
Als ze een goede accountant hebben nooit een keerquote:Op donderdag 2 november 2006 13:10 schreef Zwansen het volgende:
Iemand die 10 miljoen verdient, staat toch al een miljoen of 5 af aan de overheid?
Wat is daar niet genoeg aan?
De rijksten betalen al 52% belasting. Hoeveel moet dat wel niet gaan worden dan willen de mensen eens tevreden zijn?quote:Op donderdag 2 november 2006 13:29 schreef Roellie80 het volgende:
zijn er eens een paar mensen die inzien dat er een boel mensen blij gemaakt kunnen worden wanneer de rijken/rijkste een klein percentage meer aan belasting gaan betalen, en dan is dit ineens een heeeel vreemde vorm van sociaal denkgedrag
Dan zou hij dus minder belasting gaan betalen. Wat zou daar het nut van zijn?quote:Op donderdag 2 november 2006 13:31 schreef Tikorev het volgende:
Neem dan gewoon genoegen met minder salaris zou ik zeggen.
Blijkbaar is een deel van die rijken van mening dat ze prima nog wat meer dan die 52% kunnen missenquote:Op donderdag 2 november 2006 13:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De rijksten betalen al 52% belasting. Hoeveel moet dat wel niet gaan worden dan willen de mensen eens tevreden zijn?
Dan zou de overheid dat geld kunnen besparen bij de Publieke Omroep waardoor dat geld daar ook terecht was gekomen. Die man heeft jarenlang dat salaris geaccepteerd en nu drie weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan zou hij dus minder belasting gaan betalen. Wat zou daar het nut van zijn?
de rijksten zijn er het afgelopen jaar DIK op vooruit gegaan, en dit terwijl de armsten er op achteruit gaan. Het is niet puur een kwestie van belasting percentagesquote:Op donderdag 2 november 2006 13:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De rijksten betalen al 52% belasting. Hoeveel moet dat wel niet gaan worden dan willen de mensen eens tevreden zijn?
Ik neem aan dat 16 rijke Groen Linksers niet de doorsnee rijke Nederlander is.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Blijkbaar is een deel van die rijken van mening dat ze prima nog wat meer dan die 52% kunnen missen.
dat dus, ze weten dat het toch niet gebeuren gaat, dus makkelijk aanbod en dan ligt het zgn niet aan jouquote:Op donderdag 2 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
Laten ze het goede voorbeeld geven en anderen vooral niet dwingen.
Dat zij barmhartige Samaritanen willen zijn betekent niet dat anderen dat ook willen. Ik zie dan ook het nut niet van deze oproep.
Mja misschien willen ze laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Soort zendelingendrang.
Die rijksten zijn er gewoon zo veel op vooruit gegaan omdat de beursen gewoon goed zijn gestegen afgelopen jaar. Heeft niks te maken met belastingen ofzo.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
de rijksten zijn er het afgelopen jaar DIK op vooruit gegaan, en dit terwijl de armsten er op achteruit gaan. Het is niet puur een kwestie van belasting percentages
De mensen uit dit voorbeeld behoren (volgens mij) niet tot de rijksten maar gevel wel aan dat ze met een paar eurotjes minder per maand net zo makkelijk kunnen rondkomen.
Waarom gaan de rijksten er dan toch veel % in koopkracht op vooruit![]()
Misschien een rare gedachte, maar wat dacht je van er gewoon keihard voor te werken?quote:Op donderdag 2 november 2006 13:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
de rijksten zijn er het afgelopen jaar DIK op vooruit gegaan, en dit terwijl de armsten er op achteruit gaan. Het is niet puur een kwestie van belasting percentages
De mensen uit dit voorbeeld behoren (volgens mij) niet tot de rijksten maar gevel wel aan dat ze met een paar eurotjes minder per maand net zo makkelijk kunnen rondkomen.
Hij verdient z'n salaris voor de PO ook wel terug.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dan zou de overheid dat geld kunnen besparen bij de Publieke Omroep waardoor dat geld daar ook terecht was gekomen. Die man heeft jarenlang dat salaris geaccepteerd en nu drie weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen.
Als hij het eerste had gedaan had hij mijn volledige respect gehad. Nu vind ik hem nogal hypocriet.
Neuh voornamelijk te simpelquote:Op donderdag 2 november 2006 13:37 schreef MrX1982 het volgende:
Dat Femke Halsema dit heeft ondertekend begrijp ik niet.
Ze kan toch het SP model doorvoeren binnen GL. Of ben ik nu te oplossingsgericht.
Wat is daar mis mee? Het verschil tussen rijk en arm is in de meeste gevallen gewoon het verschil tussen de mensen die hard werken en de mensen die dat niet doen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
de rijksten zijn er het afgelopen jaar DIK op vooruit gegaan
Daar gaat het niet om. Hij wil meer belasting betalen zodat de overheid meer kan besteden. Terwijl zijn salaris door de belastingbetaler wordt opgebracht. Hij heeft dus jarenlang de kans gehad om een lager salaris te accepteren. Dat heeft al die tijd nagelaten. Dan vind ik zijn oproep drie weken voor de verkiezingen nogal hypocriet eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij verdient z'n salaris voor de PO ook wel terug.
Ik denk dat er nu een grote omslag gaat plaatsvinden.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:05 schreef retteketet het volgende:
[..]
Nee, want Jan Mulder speelt in zijn eentje natuurlijk niet veel klaar, hoe rijk hij dan ook moge zijn. Deze actie dient als voorbeeld voor andere vermogenden, en het is natuurlijk de bedoeling dat het leidt tot een mentaliteitsverandering bij Nederland's rijkste inwoners, die in de huidige situatie het betalen van belasting zien als een straf in plaats van als een uiting van solidariteit.
De 16 reddende Engelenquote:Op donderdag 2 november 2006 13:37 schreef milagro het volgende:
dat dus, ze weten dat het toch niet gebeuren gaat, dus makkelijk aanbod en dan ligt het zgn niet aan jou
"ja, ik was bereid om meer in te leveren, maar jaaaaaaaaaaaa....."
behold mijn barmhartigheid, willen jullie ons aanraken![]()
Dus als ik jou in bed wil lullen dan moet ik met een dikke portomonee aankomen ipv een dikke lulquote:Op donderdag 2 november 2006 13:37 schreef milagro het volgende:
dat dus, ze weten dat het toch niet gebeuren gaat, dus makkelijk aanbod en dan ligt het zgn niet aan jou
"ja, ik was bereid om meer in te leveren, maar jaaaaaaaaaaaa....."
behold mijn barmhartigheid, willen jullie ons aanraken![]()
ja.. vast... bron?quote:Op donderdag 2 november 2006 13:38 schreef Zwansen het volgende:
Die rijksten zijn er gewoon zo veel op vooruit gegaan omdat de beursen gewoon goed zijn gestegen afgelopen jaar. Heeft niks te maken met belastingen ofzo.
quote:Op donderdag 2 november 2006 13:38 schreef ruud.nl het volgende:
Misschien een rare gedachte, maar wat dacht je van er gewoon keihard voor te werken?
quote:Op donderdag 2 november 2006 13:51 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
en met aandelen valt wel geld te verdienen, voor elke handelaar die er aan verdiend is er ook een die verliest... en dan gaan we gemiddeld toch omhoog?.. waar komt dat geld vandaan dan![]()
Het is toch niet verkeerd om een oproep aan de regering te doen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:45 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Ik denk dat er nu een grote omslag gaat plaatsvinden.Met een lijst van 16 personen bereik je natuurlijk niks. Ik kan niet anders concluderen, dan dat de verkiezingen er weer aankomen.
je verdraaid dingenquote:Op donderdag 2 november 2006 13:42 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Het verschil tussen rijk en arm is in de meeste gevallen gewoon het verschil tussen de mensen die hard werken en de mensen die dat niet doen.
Neem de oprichter van Tomtom. Die man heeft vroeger hard gestudeerd, heeft grote risico's genomen, heeft hard gewerkt en op eigen kracht een top bedrijf opgericht. Nu heeft hij zijn aandelen verkocht en honderd miljoen gecashed.
Wat heeft die man volgens jou fout gedaan? Want hij heeft er wel voor gezorgd dat de rijken rijker zijn geworden en de kloof tussen arm en rijk is gegroeid. De enige manier waarop je dat had kunnen voorkomen is wanneer je deze man meer dan 99% belasting zou laten betalen. Denk je echt dat Nederland er beter van wordt als je zulke ondernemers 99% belasting laat betalen?
Vandaag is het een half procent (of een toptarief van al 52%...), en morgen heb je weer een tekort moet er dan weer een half procent bij? Overigens hebben we een begrotingsoverschot de komende jaren.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:59 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Maar dan zou hij van de 1 op de andere dag ¤50.000 per maand meer kunnen uitgeven dan hij daarvoor altijd had. dan heeft ie echt wel genoeg om te leven zoals hij wil.
Er was al eerder berekend dat wanneer de rijksten een klein percentage meer gaan betalen (en dat is een verhoging van hooguit 1%/1.5% dus niet naar 99%)
dan zal je zien dat deze beste meneer nog even vrolijk geld kan uitgeven.
¤100 minder p/m op ¤50.000 merk je echt niet hoor
terwijl een chronisch zieke huisvrouw voor ¤10 p/m misschien zonder lenen de maand normaal door kan komen.
en nee, ik heb geen bron voor bovengenoemde bedragen![]()
Als je die man 1,5% meer belasting had laten betalen waren de rijken nog steeds rijker geworden en was de kloof tussen arm en rijk nog steeds gegroeid. Dat had je alleen kunnen voorkomen wanneer je die man meer dan 99% belasting had laten betalen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:59 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Er was al eerder berekend dat wanneer de rijksten een klein percentage meer gaan betalen (en dat is een verhoging van hooguit 1%/1.5% dus niet naar 99%)
Geld maakt geld, en aangezien ze veel geld hebben schiet dan aardig op.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
...
Bron... Er staat gedachte, dus lekker nuttig om om een bron te gaan vragen...quote:Op donderdag 2 november 2006 13:51 schreef Roellie80 het volgende:
ja.. vast .. bron?
Ik ben van mening dat binnen de overgrote meerderheid van de bedrijven in nederland de "normale" medewerkers zorgen voor de omzet en continuiteit. Niet het management.
maar toch pakt het management tig keer zoveel loon dan de arbeider
begrijp me goed, dit is ook geen slechte zaak. Zij dragen immers ook de verantwoordelijkheid.
maar kom niet aan het het gelul dat de rijksten harder werken![]()
quote:
Prima toch. Lekker laten vliegen.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:19 schreef axis303 het volgende:
Door dit soort belachelijke taferelen en socialistische dwang/bemoeienis vanuit de overheid onstaat er dus kapitaalvlucht...
Inderdaad. Mensen die veel verdienen betalen onevenredig veel belasting.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:43 schreef dVTB het volgende:
[..]
Tuurlijk probeer je weer de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem, namelijk dat de lasten in Nederland onevenredig zijn verdeeld.
Onzin? Pardon? Wie ben jij om complete investment theorien even zo aan de kant te schuiven.quote:Het zijn toch altijd de rechtsen die in de bres springen voor grootverdieners, met kreten als "ze werken er hard voor", "ze hebben allerlei risico's genomen", "dat is gewoon hun marktwaarde, dat bedrag krijigen ze in andere landen ook betaald", "je wordt bestraft als je succesvol bent" en meer van dat soort onzin.
Waarom gewoon niet minder lasten?quote:Waarom dan nu opgeven over het loon van Boulahrouz? Dit topic gaat niet over het LOON van deze mensen, maar over solidariteit met sociaal-zwakkeren. Deze groep grootverdieners geeft een duidelijk signaal af: verdeel de lasten eerlijker. Maar ach, waarom typ ik dit eigenlijk in? Je kent waarschijnlijk het woord solidariteit niet eens.
Enig economisch inzicht moet je zo te zien ook met een vergrootglas zoeken in het linkse kamp...quote:Op donderdag 2 november 2006 18:19 schreef axis303 het volgende:
Door dit soort belachelijke taferelen en socialistische dwang/bemoeienis vanuit de overheid onstaat er dus kapitaalvlucht...
Oh ja. Het salaris van Paul de Leeuw en Paul Witteman moet ook ergens van betaald worden.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:01 schreef dVTB het volgende:
[..]
Hoezo? Dit is gewoon grote onzin. Het gaat niet om liefdadigheid, het gaat om regeringsbeleid. Deze mensen willen dat de regering de lasten eerlijker verdeelt.
Zo dachten ze in Zweden ook. Maar elke keer weer pretseerde de sociaal democratische regering een tekort te creeeren. Voor een overheid is het gewoon nooit genoeg.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:49 schreef Roellie80 het volgende:
erg leuk/goed initiatief
deze mensen houden genoeg over ook als je een klein percentage meer gaan betalen.
Zo was er ook het nieuwsbericht dat de 500 rijksten in nederland er fors op vooruit waren gegaan. Na berekeningen blijkt dat wanneer de quote500 0.50% meer belasting gaat betalen dat het begrotingstekort kan opvullen.
Met andere woorden, wanneer de rijksten nog niet eens 1% meer gaan betalen aan belasting kunnen een heleboel mensen beter leven. En je gaat mij niet wijsmaken dat deze rijksten ook maar 1 min er van wakker zullen liggen
Omdat ze meer aan de economie bijdragen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:36 schreef Roellie80 het volgende:
quote:'We willen graag meer betalen'
Onder Balkenende werden de rijken voldoende geholpen, menen zestien van hen. Ook zij willen graag financieel bijdragen aan een beter Nederland.
De huidige regering is goed voor ons geweest en we zijn de meerderheid van onze politici zeer dankbaar. U hebt de hypotheekaftrek in stand gehouden, evenals onze koopkracht. U heeft zelfverrijkende topmanagers in de gezondheidszorg of volkshuisvesting geen strobreed in de weg gelegd. Wij behoren, wat inkomens betreft, tot de gelukkigste 10 procent van de Nederlanders. Met welke problemen we ook rondlopen, geldzorgen hebben we niet. En u hebt ons nog extra geholpen!
Door u bijvoorbeeld kranig te weren tegen zelfs de kleinste aantasting van de geldpotten die na onze pensionering op ons staan te wachten. Door bijvoorbeeld ons recht op kinderbijslag in stand te houden, ook al hebben we dat geld niet echt nodig. Wordt het niet wat te dol?
Tijdens deze kabinetsperiode zijn de verschillen tussen de hoogste en de laagste inkomens toegenomen. Het aantal huishoudens met een inkomen op of rond het minimum is sinds 2002 gestegen van 9 naar 11 procent. In 2005 groeiden 430 duizend kinderen op in armoede. Dat is 12,5 procent van alle kinderen tot 18 jaar. Ook het aantal werkende armen groeit: mensen mét een baan die toch niet meer verdienen dan een inkomen op bijstandsniveau. Dat zijn er nu tweehonderdduizend in Nederland.
Onderwijzers en leraren worden onderbetaald, en dat geldt ook voor degenen die in de zorg en de verpleging werken. In de ziekenhuizen wordt steeds meer werk opgeknapt door stagiaires – leve de kostenbesparing!
Voor jongeren is de woningmarkt bijna nog slechter dan in de jaren vijftig, maar het woord ‘woningnood’ is verbannen uit het politieke debat. Het Nederlandse openbaar vervoer heeft zijn faam van betrouwbaarheid verloren – leve het rendement!
De publieke omroep verloedert in hoog tempo tot een hopeloos gevecht om de kijkcijfers – er moet immers, uniek in Europa, ook nog een centje mee worden verdiend. En de sociale zekerheid? Die is de afgelopen jaren in hoog tempo afgebroken in plaats van gemoderniseerd. Zelfs een goede regeling voor zorgverlof, zo noodzakelijk voor jonge gezinnen, is er niet gekomen.
Wij zijn en blijven bovenal burgers van Nederland. En als burgers maken we ons grote zorgen. Over het onderwijs. Over de zorg voor zieken en bejaarden. Over de uitsluiting en vernedering die armoede op de lange duur met zich meebrengt. Over de toenemende kloof tussen arm en rijk, jong en oud. We weten dat veel mensen met een goed inkomen deze zorgen delen.
Er wordt nog altijd teveel overheidsgeld in allerlei onzin gestoken, dat is zeker.
Maar dit gaat om iets anders: om rechtvaardigheid, om het behoud van een zeker evenwicht. We hoeven niet rijker te worden, zeker niet ten koste van medeburgers die het een stuk minder hebben. Het is wel mooi geweest. Wij willen best wat afstaan als u het eerlijk verdeelt.
Wij doen vijf voorstellen:
1. Als u investeert in de kwaliteit van goede en gratis kinderopvang voor ieder kind, dan staan wij daar graag onze kinderbijslag voor af. Als u de kinderbijslag inkomensafhankelijk maakt levert dat jaarlijks een miljard euro op waar armere ouders en kinderen van profiteren.
2. Als u investeert in de kansen van starters op de woningmarkt, dan hebben wij er geen bezwaar tegen dat u onze hypotheekrenteaftrek beperkt. Als de hypotheekrenteaftrek zich richt op de lage en de middeninkomens besparen we met elkaar twee miljard. Dat geld kunt u gebruiken om het voor starters eenvoudiger te maken een huis te kopen.
3. Als u er voor zorgt dat chronisch zieken, gehandicapten en mensen op het minimum fatsoenlijke en ruim voldoende zorg krijgen, dan willen wij graag een hogere zorgpremie betalen. Als u de no-claim afschaft en de zorgpremie inkomensafhankelijk maakt dan hoeven chronisch zieken, gehandicapten en mensen rond het minimum veel minder te betalen.
4. Als u bereid bent om de AOW met 10 procent te verhogen, voor de mensen die geen aanvullend pensioen hebben, dan willen wij na ons pensioen graag blijven meebetalen aan de AOW.
5. Als u er bovendien voor zorgt dat de jongeren van nu als zij oud zijn zekerheid hebben, dan willen wij onze subsidie voor pensioensparen graag inleveren. Als u de subsidie beperkt tot anderhalf keer modaal komt er een miljard euro vrij dat kan worden geïnvesteerd in vermindering van de staatsschuld, zodat ook de jongeren van nu straks AOW krijgen en gebruik kunnen maken van goede en betaalbare zorg. Voor een goed land willen wij goed betalen.
Als ik mijn geld verdiende als "sidekick" gaf ik het ook uit aan drank, hoeren en aalmoezen voor arme sloebers. Omdat ik echter voor mijn geld moet werken ben ik iets selectiever in mijn uitgaven; de arme sloebers moeten nog ff wachten...quote:DEN HAAG - Ze behoren – wat inkomen betreft – tot de gelukkigste 10 procent van Nederland, en willen méér belasting betalen. Schrijver Geert Mak, voetballer Khalid Boulahrouz, sidekick Jan Mulder.....
en waar moet de regering op korten dan??quote:Op donderdag 2 november 2006 18:34 schreef Corelli het volgende:
I.p.v. meer te halen bij haar burgers zou de oevrheid eens wat minder moeten uitgeven.
Bestaat hun woordenboek soms uit 1 woord: Overheidquote:
Wist je dat het innen van de belastingen alleen al 5 miljard kost! Met een eenvoudiger belastingsysteem kan je dus al gigantisch besparen.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:46 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
en waar moet de regering op korten dan??
met andere woorde privatiseren het hele zooitje?quote:Op donderdag 2 november 2006 18:47 schreef Corelli het volgende:
[..]
Bestaat hun woordenboek soms uit 1 woord: Overheid
Weet je waar het om gaat SCH, dat je ook zat kan regelen zonder de overheid.
ja hoor, veren in eigen reet noem ik het alleen in dit geval.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:52 schreef thaleia het volgende:
Mag ik concluderen dat zo'n 30% van de Fok! populatie niet bekend is met het begrip 'statement'?
Laat ik een weder vraag stellen. Koop je je auto of IPod bij de overheid?quote:Op donderdag 2 november 2006 18:49 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
met andere woorde privatiseren het hele zooitje?
is het openbaar vervoer of de ziektekostenverzekering er voor de bevolking beter van geworden?
![]()
Het is onderbouwde kritiek op het kabinetsbeleid. Daar heb je veel aan.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:55 schreef milagro het volgende:
[..]
ja hoor, veren in eigen reet noem ik het alleen in dit geval.
kijk mij eens een sociaal hart hebben.
aan statements als dit heb je geen ruk, behalve wat veren in den kont dan.
Zijn die 2 onderdelen geprivatiseerd?quote:Op donderdag 2 november 2006 18:49 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
met andere woorde privatiseren het hele zooitje?
is het openbaar vervoer of de ziektekostenverzekering er voor de bevolking beter van geworden?
![]()
Ja allemaal van die SP figuren die toch al geen cent te makken hebben. SP'ers zijn mensen die niks hebben en dat met andere willen delen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is toch niet verkeerd om een oproep aan de regering te doen.
Veel mensen zijn het er wel mee eens: www.stand.nl
Onderbouwd? "Wij betalen te weinig belasting want er zijn nog armen in ons land" vind jij onderbouwd?quote:Op donderdag 2 november 2006 19:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is onderbouwde kritiek op het kabinetsbeleid. Daar heb je veel aan.
En als je dat niet kan betalen, een kogel.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 november 2006 19:05 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja allemaal van die SP figuren die toch al geen cent te makken hebben. SP'ers zijn mensen die niks hebben en dat met andere willen delen.![]()
Ik vind die 5 punten vrij sterk.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onderbouwd? "Wij betalen te weinig belasting want er zijn nog armen in ons land" vind jij onderbouwd?
Zeg, luister eens naar Jort Kelder die vandaag bij jouw eigen Stand.nl te gast was. Die wist het allemaal zeer treffend te zeggenquote:
Nee, in de linkse opinie kun je niets regelen zonder overheid. Kijk maar eens hij het in Cuba en China geregeld wordtquote:Op donderdag 2 november 2006 18:47 schreef Corelli het volgende:
[..]
Bestaat hun woordenboek soms uit 1 woord: Overheid
Weet je waar het om gaat SCH, dat je ook zat kan regelen zonder de overheid.
Kelder heeft gelijk. Hypocrisie ten top,quote:Op donderdag 2 november 2006 19:45 schreef SCH het volgende:
Kelder heeft het niet begrepen, die denkt dat alles om geld draait.
Terwijl het om die inhoudelijke kritiekpunten gaat.
Zo zie ik het helemaal niet. Iemand die dat wil, laat grootscheeps de pers uitrukken en staat glimlachend op tig foto's met een cheque van 2 bij 1 meter die hij aan een gehandicapt kindje uit een achterstandswijk overhandigt.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:55 schreef milagro het volgende:
Onzin, dat is nou net de verkeerde mentaliteit.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:50 schreef X. het volgende:
[..]
Kelder heeft gelijk. Hypocrisie ten top,
Hij zei juist dat ze echt zo bekommerd waren om de mede-mens, ze net als de Amerikanen een substantieel deel van hun vermogen zouden moeten weggeven.
Ach, flauwekul. Als je zo'n statement maakt, moet je op z'n minst het goede voorbeeld geven. En dat doen ze geen van allen.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, dat is nou net de verkeerde mentaliteit.
Het gaat om structureel beleid. Niet om liefdadigheid.
Hoe weet je dat nouquote:Op donderdag 2 november 2006 19:59 schreef X. het volgende:
[..]
Ach, flauwekul. Als je zo'n statement maakt, moet je op z'n minst het goede voorbeeld geven. En dat doen ze geen van allen.
Heb jij ooit berichten over grote giften door een van de heren gehoord?quote:
Ik hoop dat Balkenende deze zotte oproep pareert met de eenvoudige mededeling dat het voor iedereen mogelijk is een donatie aan de schatkist te doen door een bedrag over te maken op girorekening 1.quote:16 BN'ers willen hogere belasting
'Zestien bekende Nederlanders die goed verdienen,vragen premier Balkenende of zij meer belasting mogen betalen. In een ingezonden stuk in De Volkskrant zeggen zij dat Balkenende genoeg gedaan heeft voor hun inkomensgroep. De zestien wijzen erop dat het aantal huishoudens met een laag of minimum inkomen de laatste jaren is gestegen. In 2005 waren er 430.000 jongeren die in armoede opgroeiden. De brief kwam tot stand op initiatief van GroenLinks en is ondertekend door onder anderen Femke Halsema, Geert Mak, Khalid Boularouz, Harry de Winter en Jan en Youri Mulder.
Het kan niet vaak genoeg herhaald worden, ik vind dit een schandalige oproep. De heren salonsocialisten zijn nog te onbenullig het rekeningnummer van de Staat op te zoeken en dat terwijl heel veel Nederlanders zich al blauw betalen aan belasting. Heel veel mensen kunnen bij een belastingverhoging niet meer doen wat ze willen met het geld waar ze zo hard voor gewerkt hebben. Weg wereldreis, weg leuke auto, weg droomhuis enzovoort.quote:Op donderdag 2 november 2006 20:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Groep 'rijkeren' wil meer belasting gaan betalen
Maxime Verhagen (CDA) zit ook op FOk want hij herhaalde mijn post letterlijk!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:29 schreef Napalm het volgende:
Waarom meoten ze hiervoor een brief schrijven?
al die aftrekposten kan je ook gewoon weglaten op je aangifte... Volgens mij hebben ze het dan ook niet over zichzelf maar ook vooral over anderen.
Dat Kelder (what's in a name?) dit zo ziet zegt meer over hemzelf dan over een ander.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:41 schreef X. het volgende:
[..]
Zeg, luister eens naar Jort Kelder die vandaag bij jouw eigen Stand.nl te gast was. Die wist het allemaal zeer treffend te zeggen
"Het is een beetje 'kijk mij eens goed zijn'."
ik snap niet echt waar je heen wil,quote:Op donderdag 2 november 2006 18:57 schreef Corelli het volgende:
[..]
Laat ik een weder vraag stellen. Koop je je auto of IPod bij de overheid?
quote:DEN HAAG - Ze behoren – wat inkomen betreft – tot de gelukkigste 10 procent van Nederland, en willen méér belasting betalen. Schrijver Geert Mak, voetballer Khalid Boulahrouz, sidekick Jan Mulder, mediaondernemer Harry de Winter en anderen doen vandaag in de Volkskrant een oproep aan premier Balkenende om meer belastinggeld ten goede te laten komen aan Nederlanders die het echt nodig hebben.
quote:Op donderdag 2 november 2006 10:43 schreef dVTB het volgende:
[..]
Tuurlijk probeer je weer de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem, namelijk dat de lasten in Nederland onevenredig zijn verdeeld. Het zijn toch altijd de rechtsen die in de bres springen voor grootverdieners, met kreten als "ze werken er hard voor", "ze hebben allerlei risico's genomen", "dat is gewoon hun marktwaarde, dat bedrag krijigen ze in andere landen ook betaald", "je wordt bestraft als je succesvol bent" en meer van dat soort onzin.
Waarom dan nu opgeven over het loon van Boulahrouz? Dit topic gaat niet over het LOON van deze mensen, maar over solidariteit met sociaal-zwakkeren. Deze groep grootverdieners geeft een duidelijk signaal af: verdeel de lasten eerlijker. Maar ach, waarom typ ik dit eigenlijk in? Je kent waarschijnlijk het woord solidariteit niet eens.
En niet alleen dat; echte mensen (zie andere thread) doen ook echt iets in plaats van als stuurlui aan wal makkelijk kritiek te leveren. De zelfgenoegzaamheid druipt van dit initiatief af. Iemand die echt goede bedoelingen heeft gaat daar niet op zo'n manier mee te koop lopen.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:55 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat jij dat facet van deze actie niet in kan zien zegt genoeg over jou.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:09 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat Kelder (what's in a name?) dit zo ziet zegt meer over hemzelf dan over een ander.
Worden ze gedwongen door de overheid om te vluchten?quote:Op donderdag 2 november 2006 18:19 schreef axis303 het volgende:
Waarom zou jij nog uberhaupt je hier druk over moeten maken? Nederland is jouw land toch niet meer?quote:Op vrijdag 3 november 2006 05:01 schreef StefanP het volgende:
[..]Wat een bullshit. Alsof er al niet genoeg belasting betaald wordt. Het wordt gewoon verkeerd uitgegeven door een leger van 2 miljoen professionele ambtenaren c.q. nietsnutten!
Laat die zogenaamd "arme" Nederlanders het zelf maar uitzoeken. Gedwongen solidariteit, bah! Welkom in de semi-communistische heilstaat der Nederlanden...
ALSquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
300.000? Lijkt me niet dat jij in die categorie valt. Tenminste, zou me vooral bezighouden met de Quote top 500. Zitten sowieso een hoop criminelen tussen. Laat de criminelen maar betalen!
De afgelopen 30 jaar is de armoede dan ook significant afgenomen. VVD beleid is dus goed voor de armen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
want we mogen hopen dat armoedebestrijding toch eens hoger op de agenda komt te staan bij toekomstige regeringen. Wat dit betreft hebben rijken de laatste 30 jaar met de VVD haast non-stop in de regering weinig te vrezen gehad.
quote:Beroepsonderbuik Jan Mulder was donderdagavond te gast bij radiopresentator Sjors Froehlich om te praten over zijn verzoek aan premier Balkenende om asjeblieft meer belasting te mogen betalen. Froehlich had minister van Economische Zaken Joop Wijn gebeld en die zei op vrolijke toon dat Mulder niet verplicht was zijn hypotheekrente af te trekken en dat hij natuurlijk meer belasting mag betalen. Wijn noemde het gironummer van de Belastingdienst, dan kon Mulder meteen even een girootje uitschrijven.
Nou, dat schoot Mulder totaal in het verkeerde keelgat. Die begon te schreeuwen: “ IS DIE MAN ALTIJD ZO PEDANT?! HÈ?! MET WIE SPREEK IK EIGENLIJK! JOOP! WIJN! HÈ! JULLIE BEZUINIGEN OP GEESTELIJK GEHANDICAPTEN! BAH! JULLIE MOESTEN JE SCHAMEN! ” Wijn zei dat er helemaal niet was bezuinigd op geestelijk gehandicapten. “ DAT IS WEL! WAAR !” brulde Mulder. “ Nee hoor ”, zei Wijn weer kalm. “ JAWEL! DAT IS WEL! WAAR! IK ZEG DAT HET WAAR IS !”
Wat is opgedwongen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Opgedwongen solidariteit heeft niks te maken met solidariteit.
Waarom doen die 16 dan niet gewoon wat ze zeggen te willen doen? Waarom zoeken ze de publiciteit?quote:
Ik weet nog steeds niet wat het woord opgedwongen betekentquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom doen die 16 dan niet gewoon wat ze zeggen te willen doen? Waarom zoeken ze de publiciteit?
Toch gewoon om te laten zien "kijk eens hoe goed wij zijn!" zodat andere rijken zich zo ongeveer verplicht voelen mee te doen. Waarom met naam en toenaam in het nieuws met je 'gulle' gedrag?
Als zij beweren dit niet te doen om ook anderen hiertoe aan te zetten, dan moeten ze gewoon niet de media opzoeken, maar gewoon anoniem doneren, terugstorten, whatever.
Als hier een klapper zou vallen van de postcodeloterij, dan zou ik een goed doel naar keuze een leuke donatie doen, maar wel anoniem.
Dat ze door hun publieksgeile gedrag bij de andere rijken een schuldgevoel bezorgen als ze niet ook zo denken.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat het woord opgedwongen betekent
Kinderachtig wel.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:10 schreef SCH het volgende:
Opgedwongen is geen Nederlands woord Gia!
Idd, achter elkaar doenquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Ok, wat gaan we met dat geld doen van deze 16 mensen? Ik ga er van uit dat ze het nu al hebben overgemaakt. Ik ben voor een nieuwe kerncentrale van dit geld![]()
Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Ok, wat gaan we met dat geld doen van deze 16 mensen? Ik ga er van uit dat ze het nu al hebben overgemaakt.
En waarom zeur je daar zo over? Ik kan het alleen maar sympathiek maar vooral logisch vinden, omdat ze pijnlijke punten van het kabinetsbeleid blootleggen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Ze willen dat alleen maar betalen als gevolg van een wijziging in de wet. Ze willen ertoe verplicht worden.
Soort masochisten dus. "Sla mij, sla mij!" uh...."Sla mij hoger aan, sla mij hoger aan, ah, ja lekker, houdt ook mijn HRA en AKW maar. Meer, meer. Ik wil meer betalen!! Jaaaaa!"
Oh, sympatiek vind ik het zeker dat deze 16 meer willen betalen, maar dan moeten ze dat gewoon doen. Wat is daar mis mee? Ze moeten niet verwachten dat, omdat zij dit willen doen, de anderen dit ook maar moeten doen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
En waarom zeur je daar zo over? Ik kan het alleen maar sympathiek maar vooral logisch vinden, omdat ze pijnlijke punten van het kabinetsbeleid blootleggen.
Het enige dat jij en andere mensen doen is hier op de persoon spelen in plaats van op de inhoud te gaan. Je gooit allerlei voorspelbare ballonnetjes op over hun ego's die nergens op gebaseerd zijn.
Nee, dat moeten ze ook niet. Dat lees ik ook nergensquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, sympatiek vind ik het zeker dat deze 16 meer willen betalen, maar dan moeten ze dat gewoon doen. Wat is daar mis mee? Ze moeten niet verwachten dat, omdat zij dit willen doen, de anderen dit ook maar moeten doen.
Als ik graag bijvoorbeeld een kwart van mijn loon aan het WWF wil geven dan ga ik anderen ook niet verplichten om dat te doen. Als zij graag meer belastingen willen betalen moeten ze anderen niet verplichten om dat ook te doen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
En waarom zeur je daar zo over? Ik kan het alleen maar sympathiek maar vooral logisch vinden, omdat ze pijnlijke punten van het kabinetsbeleid blootleggen.
Het enige dat jij en andere mensen doen is hier op de persoon spelen in plaats van op de inhoud te gaan. Je gooit allerlei voorspelbare ballonnetjes op over hun ego's die nergens op gebaseerd zijn.
Dus we kunnen er van uit gaan dat ze nu meer geld aan de belastingdienst hebben betaald? Ik dacht het niet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat moeten ze ook niet. Dat lees ik ook nergens
Krant?quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:06 schreef Corelli het volgende:
[..]Game set match
In welke krant heeft dit gestaan?
Waarom niet? Je kunt niet alles overlaten aan het eigen initiatief, dat zou wel heel naïef zijn.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik graag bijvoorbeeld een kwart van mijn loon aan het WWF wil geven dan ga ik anderen ook niet verplichten om dat te doen. Als zij graag meer belastingen willen betalen moeten ze anderen niet verplichten om dat ook te doen.
Heeft ie niet bij Trouwof Parool gezeten of ben ik in de war met een andere Breedveld?quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Krant?
Dat is een van die zielige schreeuwerds in de traditie van Van Gogh, maar dan nog slechter, die een beetje via een marginale website diarreert.
Dat is Willem, die zat bij Trouw.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heeft ie niet bij Trouwof Parool gezeten of ben ik in de war met een andere Breedveld?
Ow ja, dat was Willem. Die heb ik nog een keer op school gesproken. Die was zwaar relaxt. Deze Breedveld lijkt me de nieuwe Van Goghquote:
Je weet niet eens wie hij is he?quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:50 schreef MrX1982 het volgende:
Ook frappant dat er zelfs een crimineel van de Amsterdamse taxicentrale bijzit.
Ah zoals jij meestal doet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:56 schreef SCH het volgende:
Je weet niet eens wie hij is he?
Typisch van dat geschreeuw van mensen dei niet op de hoogte zijn maar wel van alles roepen.
Wijn heeft gelijk. Je hoeft geen gebruik te maken van de HRA.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:06 schreef Corelli het volgende:Game set match
In welke krant heeft dit gestaan?
Oh, ik ben ineens je voorbeeld?quote:
Wie zegt dat?quote:Ze hadden blijkbaar moeite 16 mensen te vinden.
Dat kan zijn maar is helemaal niet relevant. Het gaat erom dat deze mensen bepaald beleid aan de orde willen stellen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:07 schreef FJD het volgende:
[..]
Wijn heeft gelijk. Je hoeft geen gebruik te maken van de HRA.
Nee er is al genoeg bagger in POL.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:20 schreef SCH het volgende:
Oh, ik ben ineens je voorbeeld?
Voor een deel nietszeggende mensen.quote:Wie zegt dat?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
Voor een deel nietszeggende mensen.
Een lijstje met Jan Mulder erbij is al genoeg om de term nietszeggend aan het geheel te koppelen.quote:
Tuurlijk joh, fakkel het af op namen zodat je het niet over de inhoud hoeft te hebben. Heel kundigquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een lijstje met Jan Mulder erbij is al genoeg om de term nietszeggend aan het geheel te koppelen.
Nee deze 16 reddende Engelen willen het over de inhoud hebben. Anders hadden ze dat allang gedaan ipv zo'n zielige oproep te plaatsen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:34 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk joh, fakkel het af op namen zodat je het niet over de inhoud hoeft te hebben. Heel kundig![]()
www.peterbreedveld.comquote:Het Hart van Jan Mulder
Beroepsonderbuik Jan Mulder was donderdagavond te gast bij radiopresentator Sjors Fröhlich om te praten over zijn verzoek aan premier Balkenende om asjeblieft meer belasting te mogen betalen. Fröhlich had minister van Economische Zaken Joop Wijn gebeld en die zei op vrolijke toon dat Mulder niet verplicht was zijn hypotheekrente af te trekken en dat hij natuurlijk meer belasting mag betalen. Wijn noemde het gironummer van de Belastingdienst, dan kon Mulder meteen even een girootje uitschrijven.
Nou, dat schoot Mulder totaal in het verkeerde keelgat. Die begon te schreeuwen: “IS DIE MAN ALTIJD ZO PEDANT?! HÈ?! MET WIE SPREEK IK EIGENLIJK! JOOP! WIJN! HÈ! JULLIE BEZUINIGEN OP GEESTELIJK GEHANDICAPTEN! BAH! JULLIE MOESTEN JE SCHAMEN!” Wijn zei dat er helemaal niet was bezuinigd op geestelijk gehandicapten. “DAT IS WEL! WAAR!” brulde Mulder. “Nee hoor”, zei Wijn weer kalm. “JAWEL! DAT IS WEL! WAAR! IK ZEG DAT HET WAAR IS!”
Ik heb Mulder al vaak op televisie gezien, maar iedere keer, dat ik hem in actie zie of hoor, ben ik toch weer geschokt. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand zich zo laat gaan. Ik krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte. Anderen lijken er totaal geen problemen mee te hebben. Ik zie nooit iemand een krimp geven als Mulder zijn oerkreten brult. Laatst was er veel te doen over de manier waarop Ali B. premier Balkenende te woord had gestaan, maar Mulder gedraagt zich nog veel onbetamelijker, keer op keer. Altijd schreeuwt hij door iedereen heen, die het waagt hem tegen te spreken en het lijkt soms zelfs of-ie mensen een draai om hun oren wil geven.
En zoiets gaat in Nederland door voor een intellectueel. “Meneer Mulder heeft wel wat betere argumenten in huis”, zei Wijn. Maar werkelijk, ik heb Mulder nog nooit op het formuleren van een argument kunnen betrappen. Hij schreeuwt maar wat. Bij Barend & Van Dorp vroeg hij eens aan iemand wat-ie met z’n kinderen deed: “OPVOEDEN, SOMS?! Hmpf! Hmpf! OP! VOE! DEN! MENEER VOEDT ZIJN KIN! DE! REN! OP! Hmpf!” Mulder heeft helemaal niks met opvoeden. Opvoeden is iets voor spruitjesburgers die CDA stemmen. Belachelijk zeg, kinderen opvoeden!
Eén keer zag ik een LPF-er die zich door Mulders geblaf niet liet intimideren. Die vroeg hem om een bewering – ik geloof dat het over files ging – te onderbouwen. Mulder was verbijsterd! Het werd opeens heel stil aan tafel en toen zei-die beduusd en op bedaarde toon: “Dat had ik eerlijk gezegd niet achter je gezocht!”
Maar goed, Joop Wijn dus. Die zei dat Mulder, Geert Mak en een paar andere salonsocialisten (er werd een voetballer genoemd, Khalid Boulahrouz, die altijd met zijn Bentley naar de training gaat) dat pocherige verzoek om belastingverhoging alleen maar hadden gedaan om iedereen nog eens nadrukkelijk te laten weten hoe vreselijk in orde ze zijn. Mulder ontplofte: “HOE DURF JE DAT TE BEWEREN! IK DOE DAT OMDAT IK...” Maar hij kwam er niet goed uit.
Nadat Mulder zijn emoties een tijdje helemaal de vrije loop had gegeven, kwam Femke Halsema aan de telefoon. Die vond het ook schandalig dat Joop Wijn zo 'woedend' reageerde. Ik dacht even dat ik het verkeerd had verstaan, maar nee. Wijn antwoordde dat hij helemaal niet woedend was of zelfs maar boos. Hij klonk inderdaad vooral heel erg geamuseerd. Daar had-ie alle reden toe. Mulder was geen partij voor hem. Mulder was een wild om zich heen maaiende Hulk, en Wijn was Spiderman, die hem behendig ontweek door al ginnegappend over hem heen te springen en tussen zijn benen door te glippen.
Halsema beleefde het allemaal echter totáál anders dan ik. “Geen stijl”, sprak ze op dat verontwaardigde-christelijke-schooljuffrouwen-toontje van haar, “dat de minister Jan Mulder zo aanvalt, terwijl die vanuit zijn hart zegt dat hij bereid is het met wat minder te doen om de armen in Nederland te helpen.”
In de studio zat een dame, wier naam ik niet heb opgevangen, die ook geen goed woord voor Wijn over had. Hoe kun je nou twijfelen aan de goede bedoelingen van die intelligente, welbespraakte Jan Mulder! Soms heb ik het gevoel, en ik heb dat gevoel steeds vaker, dat ik in een aflevering van de Twilight Zone zit. Dat ik de enige normale ben, door gevaarlijke gekken omringd.
Ha! ‘Bereid om het met wat minder te doen’! Alsof Jan Mulder van plan is ook maar iets van zijn luxeleventje in te leveren voor de minder bedeelden in ons land. Hij zal geen sterrenmaaltijd minder eten, hoor. Wijn gelooft daar ook niks van. Hij suggereerde dat Boulahrouz z’n Bentley wat vaker in de garage moest laten staan, dan kon-ie het bespaarde geld aan de belastingdienst schenken. Dat viel natuurlijk helemaal niet in goede aarde. Mulder schreeuwde dat het hem daar ook niet om ging. Op eigen initiatief aan liefdadigheid doen?! Kom nou! “IK VIND GEWOON...IK VIND DAT...IK VIND DAT DE OVERHEID DAT MOET REGELEN!”
Ach natuurlijk! De overheid! Als rechtgeaarde socialist ga je toch niet zelf aan liefdadigheid doen. Je voedt je kinderen ook niet op, want dat moet de overheid doen. De overheid moet alles doen. De overheid moet werk voor je vinden, goede boeken voor je uitzoeken, voor je besluiten bij welk bedrijf je je gas en licht afneemt, waar je je verzekeringen afsluit, de overheid moet bepalen wat goed of slecht voor je is. Wat moet ik met al die kansen en keuzes! Laat Vadertje Staat maar voor mij beslissen!
En als Vaderje Staat niet voor je beslist, nou, dan houd je als rijke stinkerd mooi je poet in je eigen zak. Dan ga je demagogisch roepen dat het schandalig is dat de staat kort op geestelijk gehandicapten, dat de overheid het hoogste belastingtarief moet verhogen, terwijl je weet dat de overheid dat toch niet doet. Jij blijft dan even rijk als je nu bent, en iedereen weet weer wat een toffe peer jij bent.
Doe eens snel een ziekenhuis in Malawi bouwen, Druiloor Mulder. Schenk scholen in Marokko wat deugdelijk lesmateriaal, Blaasbalg Boulahrouz. Ga al je geld eens weggeven in de sloppenwijken van New Delhi, Haatzaaier Mak. Jullie doen het niet, want jullie zijn kwaadaardige charlatans. Je vreet en zuipt je vol in dure restaurants, met dure hoeren en vertelt dan anderen op hoge toon dat ze goed voor de armen moeten zijn.
Een vreugdevuur van ijdelheden is het. Hoe onbeschaamd kun je zijn.
Klopt - nu jij nogquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee deze 16 reddende Engelen willen het over de inhoud hebben.
Da's de 2e xquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
www.peterbreedveld.com
Groot gelijk van Breedveld.
Oorlog in Syrie!quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Ok, wat gaan we met dat geld doen van deze 16 mensen? Ik ga er van uit dat ze het nu al hebben overgemaakt. Ik ben voor een nieuwe kerncentrale van dit geld![]()
Volgens mij betalen de rijkeren 52% inkomstenbelasting en 4% vermogensbelasting, de minder rijken betalen ruim 30% belasting... Hoezo onevenredig verdeeld.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:43 schreef dVTB het volgende:
[..]
Tuurlijk probeer je weer de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem, namelijk dat de lasten in Nederland onevenredig zijn verdeeld.
quote:
Precies het probleem van Nederland. Iedereen vindt maar dat de overheid alles moet regelen. Dop je eigen boontjes en laat mensen vrij om zelf te beslissen!quote:Ha! ‘Bereid om het met wat minder te doen’! Alsof Jan Mulder van plan is ook maar iets van zijn luxeleventje in te leveren voor de minder bedeelden in ons land. Hij zal geen sterrenmaaltijd minder eten, hoor. Wijn gelooft daar ook niks van. Hij suggereerde dat Boulahrouz z’n Bentley wat vaker in de garage moest laten staan, dan kon-ie het bespaarde geld aan de belastingdienst schenken. Dat viel natuurlijk helemaal niet in goede aarde. Mulder schreeuwde dat het hem daar ook niet om ging. Op eigen initiatief aan liefdadigheid doen?! Kom nou! “IK VIND GEWOON...IK VIND DAT...IK VIND DAT DE OVERHEID DAT MOET REGELEN!”
Het meest hypocriete in dit geval is dat deze personen waarschijnlijk hun salaris direct in hun BV gestort krijgen waardoor ze sowieso al een stuk minder belasting betalen. Of zou bv de Winter z'n bedrijf Wintermedia ergens anders voor gebruiken?quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:04 schreef Blik het volgende:
Volgens mij betalen de rijkeren 52% inkomstenbelasting en 4% vermogensbelasting, de minder rijken betalen ruim 30% belasting... Hoezo onevenredig verdeeld.
Of vind jij ook dat de rijkeren meer dan 70% belasting moeten gaan betalen zoals de SP dat eerst wilde?
Helemaal gelijk, SCH. Bravo.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar is helemaal niet relevant. Het gaat erom dat deze mensen bepaald beleid aan de orde willen stellen.
ik vind dat je je eigen gedachten niet moet opdringen aan anderen. Als ik geld geef aan het WWF dan ga ik er nog niet van uit dat iedereen dat gaat doen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:24 schreef retteketet het volgende:
[..]
Waarom niet? Je kunt niet alles overlaten aan het eigen initiatief, dat zou wel heel naïef zijn.
Ik mis iemand als Paul de Leeuw; zo'n prominent VARA-kopstuk, die minstens 3 euroton per jaar incasseert. Die zal toch ook wel meedoen met dit clubje? Is hij een stuk eerlijker of hoeft hij zich niet op deze wijze te profileren? Ik vermoed dat hij niet te koop wil lopen met hetgeen wat hij al doet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, ik ben ineens je voorbeeld?
[..]
Wie zegt dat?
hee, dit is een vrij land. het staat je geheel vrij op je luie reet te zitten en je hand maandelijks op te houdenquote:Op zondag 5 november 2006 13:05 schreef franske19 het volgende:
Wat een goed gebaar zou zijn is een groep uitkeringstrekkers die aan het werk gaat in plaats van klagen over de in hen ogen lage uitkeringen. Hoeveel miljarden verknallen we wel niet per jaar aan het in stand houden van luie donders. ik snap partijen als de SP dan ook totaal niet, ze willen hogere uitkeringen waardoor meer mensen dus kiezen voor een uitkering in plaats van werk. Echt te dom voor woorden gewoon.
Wat een kut column was dat. Ik heb hem maar weggehaaldquote:Op zondag 5 november 2006 16:52 schreef milagro het volgende:
nou, nu maar wachten op de reacties die Ephimenco diskwalificeren als serieus te nemen columnist
1,2,3.......
4: en weg is je post
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |