abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 12:49:08 #51
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43167733
Zo, maar liefst 16 mensen!
pi_43167827
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:45 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet de "kansloze jongeren" in Nederland bedoelt, toch?
Kan mij het rotten. Als ze hun geld maar weggeven.

Jammer dat Cheque Spijkerman er niet bij staat
pi_43168097
Dit hoor ik graag; er zijn dus toch nog mensen die belasting betalen niet zien als een straf. Hulde!
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_43168157
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef X. het volgende:

[..]

Nee, maar wel een goed doel

Hij mag overigens ook de helft van zijn vermogen overmaken aan projecten voor kansloze jongeren hoor
Nee, want Jan Mulder speelt in zijn eentje natuurlijk niet veel klaar, hoe rijk hij dan ook moge zijn. Deze actie dient als voorbeeld voor andere vermogenden, en het is natuurlijk de bedoeling dat het leidt tot een mentaliteitsverandering bij Nederland's rijkste inwoners, die in de huidige situatie het betalen van belasting zien als een straf in plaats van als een uiting van solidariteit.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  donderdag 2 november 2006 @ 13:10:08 #55
68638 Zwansen
pi_43168281
Iemand die 10 miljoen verdient, staat toch al een miljoen of 5 af aan de overheid?

Wat is daar niet genoeg aan?
pi_43168324
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:49 schreef Zwansen het volgende:
Zo, maar liefst 16 mensen!
makkelijk aanbod, toch
je empathie getoond, maar het niet hoeven verzilveren
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43168385
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:10 schreef Zwansen het volgende:
Iemand die 10 miljoen verdient, staat toch al een miljoen of 5 af aan de overheid?

Wat is daar niet genoeg aan?
Als ze een goede accountant hebben nooit een keer .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43168704
Doneren staat vrij. Verplicht alleen anderen tot niets.
pi_43168716
Ben benieuwd hoeveel BN-ers ze in totaal hebben gebeld voordat ze met deze gigantische lijst van 16(!) BN-ers kwamen.

Overigens ook grote onzin naar mijn mening, als ze het naar eigen zeggen 'te goed' hebben, moeten ze het geld maar vrijwillig overmaken.
pi_43168925
wat een egöstische mensen hier op Fok! toch ook

zijn er eens een paar mensen die inzien dat er een boel mensen blij gemaakt kunnen worden wanneer de rijken/rijkste een klein percentage meer aan belasting gaan betalen, en dan is dit ineens een heeeel vreemde vorm van sociaal denkgedrag

Nederland word er inderdaad vast een stuk beter van wanneer we de paupers laten verpauperen, stelletje kut pubers
pi_43169006
Ze hebben al jaren de tijd gehad om hun huizen en auto's te verkopen om het geld te doneren aan de armen. Ze zouden het gewoon eens moeten doen i.p.v. alleen maar te roepen.

Zoals Youri Mulder ook. Krijgt jaarlijks tienduizenden euro's belastinggeld van de NOS om een uurtje per week aan te schuiven in Studio Voetbal en nu twee weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen. Neem dan gewoon genoegen met minder salaris zou ik zeggen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43169038
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:29 schreef Roellie80 het volgende:

zijn er eens een paar mensen die inzien dat er een boel mensen blij gemaakt kunnen worden wanneer de rijken/rijkste een klein percentage meer aan belasting gaan betalen, en dan is dit ineens een heeeel vreemde vorm van sociaal denkgedrag
De rijksten betalen al 52% belasting. Hoeveel moet dat wel niet gaan worden dan willen de mensen eens tevreden zijn?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43169063
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:31 schreef Tikorev het volgende:
Neem dan gewoon genoegen met minder salaris zou ik zeggen.
Dan zou hij dus minder belasting gaan betalen. Wat zou daar het nut van zijn?
pi_43169072
Laten ze het goede voorbeeld geven en anderen vooral niet dwingen.

Dat zij barmhartige Samaritanen willen zijn betekent niet dat anderen dat ook willen. Ik zie dan ook het nut niet van deze oproep.

Mja misschien willen ze laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Soort zendelingendrang .
pi_43169098
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De rijksten betalen al 52% belasting. Hoeveel moet dat wel niet gaan worden dan willen de mensen eens tevreden zijn?
Blijkbaar is een deel van die rijken van mening dat ze prima nog wat meer dan die 52% kunnen missen .
pi_43169159
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan zou hij dus minder belasting gaan betalen. Wat zou daar het nut van zijn?
Dan zou de overheid dat geld kunnen besparen bij de Publieke Omroep waardoor dat geld daar ook terecht was gekomen. Die man heeft jarenlang dat salaris geaccepteerd en nu drie weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen.

Als hij het eerste had gedaan had hij mijn volledige respect gehad. Nu vind ik hem nogal hypocriet.
pi_43169198
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

de rijksten zijn er het afgelopen jaar DIK op vooruit gegaan, en dit terwijl de armsten er op achteruit gaan. Het is niet puur een kwestie van belasting percentages

De mensen uit dit voorbeeld behoren (volgens mij) niet tot de rijksten maar gevel wel aan dat ze met een paar eurotjes minder per maand net zo makkelijk kunnen rondkomen.

Waarom gaan de rijksten er dan toch veel % in koopkracht op vooruit
pi_43169211
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Blijkbaar is een deel van die rijken van mening dat ze prima nog wat meer dan die 52% kunnen missen.
Ik neem aan dat 16 rijke Groen Linksers niet de doorsnee rijke Nederlander is.

Het staat deze mensen toch vrij om hun bezittingen te doneren aan 'de armen'.
pi_43169230
Dat Femke Halsema dit heeft ondertekend begrijp ik niet.

Ze kan toch het SP model doorvoeren binnen GL. Of ben ik nu te oplossingsgericht .
pi_43169241
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
Laten ze het goede voorbeeld geven en anderen vooral niet dwingen.

Dat zij barmhartige Samaritanen willen zijn betekent niet dat anderen dat ook willen. Ik zie dan ook het nut niet van deze oproep.

Mja misschien willen ze laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Soort zendelingendrang .
dat dus, ze weten dat het toch niet gebeuren gaat, dus makkelijk aanbod en dan ligt het zgn niet aan jou
"ja, ik was bereid om meer in te leveren, maar jaaaaaaaaaaaa....."

behold mijn barmhartigheid, willen jullie ons aanraken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 2 november 2006 @ 13:38:43 #71
68638 Zwansen
pi_43169265
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:36 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

de rijksten zijn er het afgelopen jaar DIK op vooruit gegaan, en dit terwijl de armsten er op achteruit gaan. Het is niet puur een kwestie van belasting percentages

De mensen uit dit voorbeeld behoren (volgens mij) niet tot de rijksten maar gevel wel aan dat ze met een paar eurotjes minder per maand net zo makkelijk kunnen rondkomen.

Die rijksten zijn er gewoon zo veel op vooruit gegaan omdat de beursen gewoon goed zijn gestegen afgelopen jaar. Heeft niks te maken met belastingen ofzo.
pi_43169280
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:36 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Misschien een rare gedachte, maar wat dacht je van er gewoon keihard voor te werken?
pi_43169317
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dan zou de overheid dat geld kunnen besparen bij de Publieke Omroep waardoor dat geld daar ook terecht was gekomen. Die man heeft jarenlang dat salaris geaccepteerd en nu drie weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen.

Als hij het eerste had gedaan had hij mijn volledige respect gehad. Nu vind ik hem nogal hypocriet.
Hij verdient z'n salaris voor de PO ook wel terug.

Maar waarom kost het mij zoveel moeite om te geloven dat jij dan wel respect gehad zou hebben ?
pi_43169319
Wat een gezeik, dat kunnen ze allang! Gewoon wat storten op Giro 1.

Dus waar gaat dit over.
pi_43169331
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:37 schreef MrX1982 het volgende:
Dat Femke Halsema dit heeft ondertekend begrijp ik niet.

Ze kan toch het SP model doorvoeren binnen GL. Of ben ik nu te oplossingsgericht .
Neuh voornamelijk te simpel .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')