Nee!quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:59 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vind jij dat usericon van Bos ook niet kunnen?
Als je ze gewoon meteen gelijk had gegeven (wat je nu door het weghalen ervan hebt gedaan), had dat je een hoop gezeik gescheeld.quote:
Dat-ie in de fout ging weet ik. Maar dat betekent NIET dat een ban nodig is. Post verwijderen is voldoende.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:12 schreef Messenga het volgende:
Hij ging de fout in, meermaals. Stefmans ook. Dan is een ban logisch. Overigens is het voor mij ook voor het eerst sinds tijden dat ik in het FA-topic kwam.
Dat had ik gezien. Maar het punt was dus niet zozeer dat je als mod die sig had, maar dat je daardoor de geloofwaardigheid iemand op getroll aan te spreken verloren had. Dat scheen je niet echt door te hebben.quote:
Bewustzijn kweken van het feit dat dingen niet door de beugel kunnen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat-ie in de fout ging weet ik. Maar dat betekent NIET dat een ban nodig is. Post verwijderen is voldoende.
Wat is het nut van die ban?
De sign stond er al 3 weken, dus ik begreep de ophef erover niet zo.quote:[..]
Dat had ik gezien. Maar het punt was dus niet zozeer dat je als mod die sig had, maar dat je daardoor de geloofwaardigheid iemand op getroll aan te spreken verloren had. Dat scheen je niet echt door te hebben.
Jij begon ergens totaal anders over.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:15 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als je ze gewoon meteen gelijk had gegeven (wat je nu door het weghalen ervan hebt gedaan), had dat je een hoop gezeik gescheeld.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee!
[afbeelding]
stukken beter!![]()
quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:19 schreef Messenga het volgende:
Bewustzijn kweken van het feit dat dingen niet door de beugel kunnen.
Het gaat ook niet op de sig op zich, maar WEL om dat je met zo'n sig niet kan zeggen dat mensen niet meer moeten trollen. Snap je dat niet?quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:19 schreef Messenga het volgende:
De sign stond er al 3 weken, dus ik begreep de ophef erover niet zo.
Als ie er niet van leert is ie er zo weer van af. Er zaten gewoon dingen bij die echt niet door de beugel konden. Ik ken zelf ook een bepaalde grens, en die was overschreden, en heel ruim. Dan is er een moment waarin ik zeg "Ho stop!" en dan ben je het haasje.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:24 schreef Doc het volgende:
[..]![]()
![]()
Denk jij dat je door bans "bewustzijn" kweekt?
![]()
![]()
![]()
Je mag me de eerste user die langer dan een maand op Fok zit bij wie dat gebeurd is
Jawel hoor. Daarom is hij ook weg.quote:[..]
Het gaat ook niet op de sig op zich, maar WEL om dat je met zo'n sig niet kan zeggen dat mensen niet meer moeten trollen. Snap je dat niet?
Ik weet nu wel dat ik geen dingen mag plaatsen die een FA heeft verwijderd...quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:24 schreef Doc het volgende:
[..]Je mag me de eerste user die langer dan een maand op Fok zit bij wie dat gebeurd is
Messenga kwam tijden alleen in het Ajaxtopic; tot hij mod werd hier. Misschien dat dat wat verklaartquote:Op vrijdag 10 november 2006 17:24 schreef Doc het volgende:
[..]![]()
![]()
Denk jij dat je door bans "bewustzijn" kweekt?
![]()
![]()
![]()
Je mag me de eerste user die langer dan een maand op Fok zit bij wie dat gebeurd is
[..]
Het gaat ook niet op de sig op zich, maar WEL om dat je met zo'n sig niet kan zeggen dat mensen niet meer moeten trollen. Snap je dat niet?
Leuk he?quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:31 schreef Eilanden het volgende:
* Eilanden pakt er effe wat noten en drank bij![]()
Goed leesvoer dit!
Jij hebt nog veel te leren in het leven. Laat ik het daar bij houden.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:28 schreef Messenga het volgende:
Als ie er niet van leert is ie er zo weer van af. Er zaten gewoon dingen bij die echt niet door de beugel konden. Ik ken zelf ook een bepaalde grens, en die was overschreden, en heel ruim. Dan is er een moment waarin ik zeg "Ho stop!" en dan ben je het haasje.
Bij het weghalen zei je dat je het weghaalde "terbevordering van de sfeer". Dat is iets anders dan dat je anders voor lul staat als je mensen aanspreekt op trollen.quote:
Misschien geldt dat niet voor iedereen. Er zullen ook users zijn die zich wel aanpassen denk ikquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Is inderdaad echt onzin. Ik ben nu 3 x gebanned hier en al ban je me 100 x je veranderd mij echt niet hoor.
Nou Bos, het begint een beetje een dooie boel te worden hier. Ben je al klaar met eten?quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:19 schreef Bos81 het volgende:
Mijn eventuele reactie op dit alles komt vanavond. Als jullie er behoefte aan hebben. Eerst alles rustig nalezen en eten enzo.
Eten is inderdaad al op.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nou Bos, het begint een beetje een dooie boel te worden hier. Ben je al klaar met eten?![]()
Permban!quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Is inderdaad echt onzin. Ik ben nu 3 x gebanned hier en al ban je me 100 x je veranderd mij echt niet hoor.
Ah, jammer.. ik dacht dat je een reactie op dit alles zou geven..quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:45 schreef Bos81 het volgende:
Er valt eigenlijk op dit moment niet echt iets te zeggen. Tenzij mensen wat willen weten van mij. Discussie is er op dit moment niet meer echt.
Ik zei dat ik eventueel een reactie zou geven. Daarnaast is de discussie wel afgelopen en hoeft er op dit moment niets over gezegd te worden.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ah, jammer.. ik dacht dat je een reactie op dit alles zou geven..![]()
Je kunt niet ontkennen dat de sfeer een paar jaar geleden anders was dan dat ie nu is.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:04 schreef Doc het volgende:
[..]
In mijn optiek is het beter posts te verwijderen die te ver gaan, dan de user te bannen die ze post. Ik ben sowieso al anti-ban. Ik heb geloof ik in de twee jaar dat ik in totaal mod ben geweest ooit 1 keer voorgedragen voor een FA.
Tja. Andersom is het niet anders. Hypocrisie ten top, maar he, welkom op Fok.quote:Overigens vind ik het feit dat je iemand voordraagt aan een FA voor een ban gelijkwaardig aan het daadwerkelijk geven van een ba. Je kan je er als mod niet achter verschuilen.
Dat is natuurlijk wel je doelstelling als mod zijnde denk ik. Dat geldt voor iedereen die je laat bannen..quote:Wat denken jullie dat het nut van het bannen van iemand als C_M? Wordt het forum er beter door?
Wat dat betreft zou een permban je niet misstaan. Maar dat geldt voor meerdere users, maar goed, een permban wordt alleen maar gegeven aan écht lastige users...quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik ken geen enkele user die hier langer dan een maand komt die door een ban ooit veranderd is (als je er een kent - noem maar - maar echt : bannen helpt geen zier in de gedragsverandering).quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Misschien geldt dat niet voor iedereen. Er zullen ook users zijn die zich wel aanpassen denk ik.
Zo heel veel verschilt het niet vind ik eerlijk gezegd. Ik bedoel - stel dat je een topic van januari 2006 naast een zet van januari 2003 (data verwijderd en aantal users geanonimiseerd) denk ik dat het lastig wordt te weten welke uit welk jaar komt. Alle scheldpartijen die je nu vind, had je 3 jaar gelden evenzo.quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Je kunt niet ontkennen dat de sfeer een paar jaar geleden anders was dan dat ie nu is.
Yep. FA's zeggen " hee, wij kunnen er niets aan doen - wij doen ook alleen maar wat gevraagd wordt", mods zeggen " hee, wij kunnen er niets aan doen, wij leggen het alleen maar voor". Maar beiden zijn verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Tja. Andersom is het niet anders. Hypocrisie ten top, maar he, welkom op Fok.
Ik vind het forum door bans saaier worden. Ik mis personen als C_M en D-K als ze er niet zijn. Ik vind het geen verbetering.quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat is natuurlijk wel je doelstelling als mod zijnde denk ik. Dat geldt voor iedereen die je laat bannen..
Laten we het er maar op houden dat het jouw mening is tegen de mening van de moderators. Het principe van een ban is dat een user even afkoelt en zijn/haar gedrag verbetert de volgende keer. Aan mij kun je niet vragen of er users zijn die hun gedrag hebben verbeterd, want ik heb mij daar vroeger niet mee bezig gehouden. Deze vraag kun je mij wel stellen als bijvoorbeeld Dirk-Kuijt, Phoenix, stefmans of Cart_man weer terugkeren.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Zo heel veel verschilt het niet vind ik eerlijk gezegd. Ik bedoel - stel dat je een topic van januari 2006 naast een zet van januari 2003 (data verwijderd en aantal users geanonimiseerd) denk ik dat het lastig wordt te weten welke uit welk jaar komt. Alle scheldpartijen die je nu vind, had je 3 jaar gelden evenzo.
En als beter was, was het omdat de mods beter waren
[..]
Yep. FA's zeggen " hee, wij kunnen er niets aan doen - wij doen ook alleen maar wat gevraagd wordt", mods zeggen " hee, wij kunnen er niets aan doen, wij leggen het alleen maar voor". Maar beiden zijn verantwoordelijk.
[..]
Ik vind het forum door bans saaier worden. Ik mis personen als C_M en D-K als ze er niet zijn. Ik vind het geen verbetering.
Het feit dat D-K en C_M (en mogelijjk Phoenis en stefmans ook) eerder geband waren geweest zegt toch genoeg. Het gedrag is er niet door veranderd.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:18 schreef RayMania het volgende:
Laten we het er maar op houden dat het jouw mening is tegen de mening van de moderators. Het principe van een ban is dat een user even afkoelt en zijn/haar gedrag verbetert de volgende keer. Aan mij kun je niet vragen of er users zijn die hun gedrag hebben verbeterd, want ik heb mij daar vroeger niet mee bezig gehouden. Deze vraag kun je mij wel stellen als bijvoorbeeld Dirk-Kuijt, Phoenix, stefmans of Cart_man weer terugkeren.
C_M was ook een user toen ik mod was. En zo waren er ook D-K is een oldbie die toen ik mod was posste (ik geloof onder de namaa moreno of zo). En zij posste toen op een vergelijkbare wijze.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:18 schreef RayMania het volgende:
Daarnaast komt het bij mij over dat je vindt dat de huidige moderators te snel bannen, maar misschien ligt het wel aan de users zelf en niet aan ons?
Yep. C_M is zelfs eens geband toen ik mod was (op verzoek van golfer; ik vond het toen niet zo nodig). Maar ook eerdere mods vond ik iets te makkelijk naar de FA's rennen. Ik heb dat geloof ik een, misschien twee keer gedaan in twee jaar. Toen waren er minder posters, dus vermenigvuldig het met vijf (of is het aantal posts per dag tegenwoordig meer dan 75000 gemiddeld?) en je komt op 5 bans per jaar.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:18 schreef RayMania het volgende:
Dirk-Kuijt is al hoevaak geband, Cart_man ook geregeld. Niet alleen bij ons, maar ook bij de vorige moderators en de moderators weer daarvoor.
Je kan beter alleen de posts verwijderen (iets waar ik je ook gelijk in gegeven had). Als een user ziet dat vrijwel iedere post van hem verdwijnt vergaat de lust tot posten op zo'n moment heel snel. Dan is een ban niet nodig.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:18 schreef RayMania het volgende:
Ik vind het absoluut niet leuk om reacties te verwijderen, of om te editten, of om een user een ban voor te dragen.
Het gevloek valt heel prima te relatieveren. En als ik moet kiezen tussen een user die post "rot op van het forum, achterlijke pleurislijer" en een mod die iemand werkelijk laat oprotten door naar de FA te gaan, dan kies ik voor de user. In beide gevallen denken ze "jij moet oprotten", maar bij de ene blijft het alleen bij wooden, terwijl het bij de ander daden zijn.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:18 schreef RayMania het volgende:
Ik vind dat er een leuke sfeer moet hangen met normale posts en daarbij zijn er wel eens andere manieren nodig dan enkel een waarschuwende post. Tuurlijk wordt een forum door bans saaier, maar wordt een forum gezelliger en leuker om te bezoeken als er constant gevloek is?
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:39 schreef Doc het volgende:
Maar, ik vind dat je het op zich niet slecht doet hoor. Ik heb alleen een hekel aan bans. C_M is in mijn ogen een prima gozer die af en toe even uit de bocht vliegt. En D-K trollt wat, maar is in wezen ook geen kwaaie jongen. Je moet dat gescheld niet te serieus nemen.Ik denk dat je anders te weinig zelfrelativering hebt.
Ik vind ze kleur geven aan het forum. Maar goed, dat is zoals je aangeeft, een kwestie van smaak.
volgens mij si het postgedrag van Culheld anders flink veranderdquote:Op zaterdag 11 november 2006 10:55 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele user die hier langer dan een maand komt die door een ban ooit veranderd is (als je er een kent - noem maar - maar echt : bannen helpt geen zier in de gedragsverandering).
Het enige wat echt trollende users in gedrag verandert is als ze mod worden.
inderdaad, al dat geklaag; wat ze nu in het Feyenoord topic voor de kiezen krijgen en vorig jaar in het ajax topic kregen wij jaren terug in het PSV topic........ zonderd at daar veul aan gedaan werd.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Zo heel veel verschilt het niet vind ik eerlijk gezegd. Ik bedoel - stel dat je een topic van januari 2006 naast een zet van januari 2003 (data verwijderd en aantal users geanonimiseerd) denk ik dat het lastig wordt te weten welke uit welk jaar komt. Alle scheldpartijen die je nu vind, had je 3 jaar gelden evenzo.
En als beter was, was het omdat de mods beter waren
[..]
wat dat betreft sluit ik me volledig naa bij Sand. DK heeft echt een oevre waarbij een half jaar best meevalt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
De ban van D-K vind ik overigens 200% terecht. Er is met die jongen heel wat afgemaild, hij heeft het zelf verprutst. Ik zal hem ook niet missen.
Haha, het is toch wat. En dan ben ik het zowaar ook een keer eens met een ajaciedquote:Op vrijdag 10 november 2006 17:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Krijg nou tieten. Ik ben het volledig met een F'noorder eens ...
De vraag is natuurlijk of dat door bans komt of door ander zaken.. Dat zou je hem moeten vragen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij si het postgedrag van Culheld anders flink veranderd
quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, al dat geklaag; wat ze nu in het Feyenoord topic voor de kiezen krijgen en vorig jaar in het ajax topic kregen wij jaren terug in het PSV topic........ zonderd at daar veul aan gedaan werd.
Ik kan er eigenlijkveel meer om lachen dan dat ik me er een minuut kwaad om zou maken. Maar goed. Dat is een verschil tussen hoe men die dingen opvat.quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat dat betreft sluit ik me volledig naa bij Sand. DK heeft echt een oevre waarbij een half jaar best meevalt.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:02 schreef Doc het volgende:
En als het beter was, was het omdat de mods beter waren
Ban aanvragen zijn nog steeds verboden, dat zou jij toch moeten weten.quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou een permban je niet misstaan. Maar dat geldt voor meerdere users, maar goed, een permban wordt alleen maar gegeven aan écht lastige users...
Nee, misschien niet veranderd, maar is dat een reden om te beslissen om iemand te bannen? "Nou, die D-K die zal er wel niks van leren, dus die bannen we maar niet, kan die gezellig verder trollen". Sorry, maar dat snap ik gewoon niet hoor. Een ban is niet alleen om een user de volgende keer anders te laten posten, dat is onmogelijk denk ik, maar ook voor de sfeer, om de topics ontopic te laten en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:34 schreef Doc het volgende:
Het feit dat D-K en C_M (en mogelijjk Phoenis en stefmans ook) eerder geband waren geweest zegt toch genoeg. Het gedrag is er niet door veranderd.
Dan vraag ik mij af waarom er bij de andere mods niet zo'n hele discussie is geweest zoals nu. Ik kom al een tijdje in voetbal en toen zijn ook onder andere Dirk-Kuijt en Cart_man geband, maar in FB heb ik nooit zulke discussies gezien over het banbeleid waar vraagtekens bij worden gezet.quote:Maar ook eerdere mods vond ik iets te makkelijk naar de FA's rennen.
Ikzelf heb zoals eerder gezegd totaal geen problemen met gevloek, maar andere users weer wel. Ter bevordering van de sfeer verwijder/edit je die reacties, om het niet offtopic te laten gaan. Niet omdat je zelf als moderator niet tegen woorden als tering/tyfus kunt.quote:Het gevloek valt heel prima te relatieveren.
Helaas wel ja, de discussie over Messenga's signature kan ik volledig begrijpen, maar die over de bans snap ik nog steeds niet.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:31 schreef borisz het volgende:
in ieder feedback topic komt weer een heerlijke discussie voorbij, deze is weer bijna vol![]()
quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:00 schreef Doc het volgende:
[..]Zijn er dan echt mensen die moeite nemen om PSV-ers hard te trollen?
En is er afgelopen jaren nog wat te trollen geweest tegen PSV-ers?
Toe, geef eens een mooi voorbeeld.
Die natuurlijk staat me tegen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]ik heb het dan ook over jaren terug; voor dat hiddink kwam; hele zmer al die prutsers langs zien komen die kwamen vertellen hoe slecht we er wel niet voor stonden
Natuurlijk werden we toen alsnog gewoon kampioen
quote:
Helaas morgen een nederlaagquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]dat kwam er ook wel gemakkelijk uit
ach succes gaat wennen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |