Ik vind dat mensen echt zelf een update moeten geven. Bedoel je dat?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Wat doen we eigenlijk met de 1 maand -2 maand -kwartaal mensen die niet zelf om een upgrade vragen? Doen we dat automatisch?
We kunnen het wel doen hoor. Alleen heb ik dan het idee dat we aan de gang kunnen blijven. En voor hetzelfde geldt roken ze weer. Wij kunnen dat ook niet ruiken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, meer omdat er nu dus mensen uit juli nog bij de 1 maand stoppers staan.
Ja, dat is ook waar.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:42 schreef schatje het volgende:
[..]
We kunnen het wel doen hoor. Alleen heb ik dan het idee dat we aan de gang kunnen blijven. En voor hetzelfde geldt roken ze weer. Wij kunnen dat ook niet ruiken.
Je moeder rookt(e)?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:06 schreef MikeyMo het volgende:
6 augustus 1978
jaquote:
Gelukkig had je het besef nog niet, maar dan ben je idd verslaafd geboren.quote:
Beter, veel beterquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:51 schreef Jumparound het volgende:
Of: Tering Vieze Peuk!
1 sigaret is niet het einde van de wereld joh!quote:Op woensdag 1 november 2006 10:00 schreef Jumparound het volgende:
Mag ik van het lijstje? ben weer gaan roken
I havent smoked for Three weeks, one day, 22 hours, 0 minutes and 48 seconds. 458 cigarettes not smoked, saving ¤ 91,67. Life saved: 1 day, 14 hours, 10 minutes.
het was een grapjequote:Op woensdag 1 november 2006 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1 sigaret is niet het einde van de wereld joh!
Doorzetten!
quote:Op woensdag 1 november 2006 10:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
het was een grapje
Ik ben niet weer begonnen
Je weet het nooit. Ik was wel weer half begonnenquote:Op woensdag 1 november 2006 10:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
het was een grapje
Ik ben niet weer begonnen
leuk is anders jaquote:Op donderdag 2 november 2006 13:20 schreef Natha- het volgende:
STOMME stivoro met hun STOMME actie en de STOMME ns met hun STOMME vertragingen en STOMME forensen en STOMME kopjes met thee die zomaar over je toetsenbord vallen en die STOMME klanten die aan je hoofd zeuren en...en....en...ik ben dus weer gestopt! Per vandaag...en het is STOM![]()
Ik gebruik nu nicotinepillen en op zich helpt het wel. Dit is de 10e dag dat ik niet rook en mijn vorig record stond op 1,5 dag.quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:17 schreef eer-ik het volgende:
knip
Doordeweeks heb ik niet zo'n moeite met niet-roken, maar in het weekend...quote:Op donderdag 2 november 2006 13:20 schreef Natha- het volgende:
STOMME stivoro met hun STOMME actie en de STOMME ns met hun STOMME vertragingen en STOMME forensen en STOMME kopjes met thee die zomaar over je toetsenbord vallen en die STOMME klanten die aan je hoofd zeuren en...en....en...ik ben dus weer gestopt! Per vandaag...en het is STOM![]()
zo "moet" het ookquote:Op maandag 6 november 2006 16:08 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ik stond net tijdens het afwassen te denken dat ik naar de winkel moest om nieuwe sigaretten te halen. Toen dacht ik bij mezelf, weet je wat ik ga geen nieuwe sigaretten halen, ik ga nu op dit moment direct stoppen. Geen voorbedachte rade, gewoon spontaan plotseling stoppen. Dus bij deze, vanaf heden ben ik gestopt met![]()
Goed bezigquote:Op maandag 6 november 2006 16:08 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ik stond net tijdens het afwassen te denken dat ik naar de winkel moest om nieuwe sigaretten te halen. Toen dacht ik bij mezelf, weet je wat ik ga geen nieuwe sigaretten halen, ik ga nu op dit moment direct stoppen. Geen voorbedachte rade, gewoon spontaan plotseling stoppen. Dus bij deze, vanaf heden ben ik gestopt met![]()
Haha, precies hetzelfde had ik ook.quote:Op maandag 6 november 2006 17:56 schreef cheqy het volgende:
Ik ben nu 12 dagen gestopt en het gaat nu erg goed.![]()
Ik heb de laatste dagen dat ik nogal donker gekleurd slijm ophoest. Het schijnt dat mijn lichaam bezig is om mijn longen te reinigen, dat werd me tenminste verteld.
Het ziet er best goor uit en dat maakt me nu nog bewuster op wat voor gif ik jarenlang heb geleefd waardoor ik weer veel gemotiveerder ben om niet meer te roken.
Ik voel me nu best wel stoer, ik had dit nooit van mezelf verwacht.![]()
Ik had de laatste dagen een paar zwakke dagen tot ik dat vieze slijm zag en hoorde dat het van het roken kwam. Ik schrok er echt van en het was het duwtje in de rug die ik nodig had om vol te houden.quote:Op maandag 6 november 2006 18:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, precies hetzelfde had ik ook.
Kwamen echt gore rochels mee.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik verkouden was (eigenlijk ook de reden waarom ik tijdelijk niet rook(te)).
Verkoudheid zorgde voor een dusdanige last van m'n keel, dat het pijn deed al ging ik roken.
Toen effe 4 dagen niet gerookt en dacht: kan net zo goed stoppen
Maar na die 4 dagen kwam er nog steeds bruinig slijm mee
Heb dat nu niet meer btw
Ik heb eerder 4 jaar niet gerookt, en ben sinds 2 jaar weer begonnen. Vorige keer was ik ook zo plotseling gestopt. Dus denk dat ik het nu ook weer makkelijk ga volhouden.quote:Op maandag 6 november 2006 17:57 schreef eer-ik het volgende:
Goed bezig
Al eerder een stoppoging gedaan?
Een serieuze dan
Welnee joh, ik heb het gewoon even aangepastquote:Op maandag 6 november 2006 20:56 schreef Ymke het volgende:
Mijn stopdatum klopt niet , het was ergens in febru, volgens mij de 8 e Maar ik mag best uit het lijstje hoor .Ben er niet zoveel meer mee bezig
waarmee ben je niet meer zo bezig?quote:Op maandag 6 november 2006 20:56 schreef Ymke het volgende:
Mijn stopdatum klopt niet , het was ergens in febru, volgens mij de 8 e Maar ik mag best uit het lijstje hoor .Ben er niet zoveel meer mee bezig
Nou met het bezig zijn met het niet roken , ik rook gewoon niet . Dat is jaren anders geweest en zeker de eerste 2 jaar van het gestopt zijn was ik er best veel mee bezig.quote:Op maandag 6 november 2006 21:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
waarmee ben je niet meer zo bezig?
Niet roken?
okquote:Op maandag 6 november 2006 21:51 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nou met het bezig zijn met het niet roken , ik rook gewoon niet . Dat is jaren anders geweest en zeker de eerste 2 jaar van het gestopt zijn was ik er best veel mee bezig.
Nu dus niet meer , ik voel me dus geen ex roker maar gewoon een niet roker
Zo iets bedoel ik![]()
@Schatje![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 16:41 schreef PietjePuk2 het volgende:
Is Brennie weer begonnen ofzo?
Zou dit dan toch DE manier zijn..?quote:Op dinsdag 7 november 2006 02:10 schreef Crafty-FoX het volgende:
EDIT: Oké, de afleerpeuk is aangestokentwee hijsjes gehad en vind het echt goor, ga hem gewoon helemaal oproken om mijzelf te martelen.
Nou, ik denk niet dat het DE manier is. Het is ook meer ontstaan uit de behoefte om een peuk te nemen hoorquote:Op dinsdag 7 november 2006 07:24 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Zou dit dan toch DE manier zijn..?
Ik heb ergens het vermoeden dat de uitwerkingen van het stoppen met roken per persoon verschillenquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:23 schreef Natha- het volgende:
Alan Carr, bah! Ik haat dat tjakka-gedoe zo enorm. Bij mij heeft dat dus een averechts effect. Het gekke is, er gebeurt niets als je stopt met roken. Echt niets.
Je ligt niet huilend in een hoekje van de pijn, je slaat niemand neer voor een peuk, je staat niet letterlijk kwijlend voor een sigarenwinkel...Je doet het gewoon niet. (Ok, je mind fuckt een beetje met je). Verder gewoon doorgaan met ademhalen.
Dat kan nog wel gezellig worden bij mijn mondeling Engels morgen en mondeling Management overmorgen. Maar volgens mij valt het bij mij wel mee, vorige keer volgens mij nergens last van gehad.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:29 schreef DarkElf het volgende:
ik kan (vooral) de eerste dagen zonder roken echt wel agressieve neigingen krijgenIk kan echt niéts hebben en ontplof om het minste of geringste...
Daar heb ik totaal geen problemen mee, ik stop heel makkelijk en blijf er ook easy onder. Maar dan heb je van die perioden dat je er weer een keer zin in hebt, zoals ik vannacht had. Dan kun je óf er vanaf blijven óf je steekt de smerigste Aldi sigaretten op die je kent zodat je daarna echt geen trek meer krijgt in een sigaretquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:29 schreef DarkElf het volgende:
ik kan (vooral) de eerste dagen zonder roken echt wel agressieve neigingen krijgenIk kan echt niéts hebben en ontplof om het minste of geringste...
(jaja ik ben al een heethoofd alleen dan wordt het echt vele vele malen erger)
ik heb er deze keer stukken minder last van gehad (die neigingenquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
.... vorige keer volgens mij nergens last van gehad.
Een kleine dag en ik verlang al naar een sigaret. Maar de uitdaging om niet te roken is nog groter. Zelfkastijding heerlijk.quote:22 hours, 44 minutes and 29 seconds. 9 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,80. Life saved: 45 minutes.
misschien hangt het af van hoe klaar je ermee bent als je uiteindelijk gaat stoppen? Vorige keer deed ik het minder gemotiveerd dan nu en zwichtte ik na een paar maanden. Daarna weer gaan roken, veel minder trouwens, maar toch weer roken. (gelegenheidsroker geprobeerd te worden: alleen terrasjes, visites, verjaardagen, feestjes.. Maar dat werd elke zaterdag ineens, toen elk weekend en ineens duurde mijn weekend van donderdag tot en met maandag en zo rook je weerquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:45 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan vraag ik me toch af, de mensen die moeiteloos zeggen te kunnen stoppen, in hoeverre die dan wel echt verslaafd waren/zijn aan roken. Ik was dus een echte badass roker, ik was altijd en eeuwig aan het paffen en greep iedere gelegenheid aan om er 1 op te steken. En dat duurt toch wel even, voordat je dat uit je systeem hebt gewerkt, want je blijft nog wel heel lang op ieder potentieel rookmoment aan sigaretten denken
Jezus wat is dit dom zeg (no offence). Tuurlijk vind je het nu goor, je had je eigen merk namelijk ook goor gevonden, dat is gewoon zo als je een tijdje niet gerookt hebt. Maar je hebt wel weer nicotine binnen gekregen en daarmee dus het monstertje weer aangewakkerd. Je maakt het je dus alleen maar extra moeilijk met dit soort acties! En geloof me, ik heb er ervaring mee. Ook ooit gedaan en een paar weken later rookte ik weer. Niet meer doen dus!quote:Op dinsdag 7 november 2006 02:10 schreef Crafty-FoX het volgende:
Hmmmz, ik heb op dit moment ook gewoon zo'n zin in een peuk. Ben nu al dik een maand clean, maar heb gewoon zo ongelovelijk de neiging één te pakken... maar dan wel één van mijn moeder, die rookt van die vieze Aldi filters. Dan weet ik zeker dat ik er NOOIT meer één opsteek, want zelfs toen ik nog rookte drukte ik die dingen halverwege uit omdat ze zo smerig waren
Hoe zien jullie dat trouwens, als je gewoon ff één weer een keertje opsteekt en daarna niet meer; ben je dan weer begonnen of eigenlijk nog steeds gestopt? Ik weet niet helemaal hoe ik het moet benaderen namelijk
EDIT: Oké, de afleerpeuk is aangestokentwee hijsjes gehad en vind het echt goor, ga hem gewoon helemaal oproken om mijzelf te martelen. Wat zijn Aldi peuken toch goed hiervoor, lang leve de Aldi
Één ding weet ik zeker, ik steek er echt niet nog één op! Ben nu met een biertje de rooksmaak aan het wegspoelen hehe! Ik weet nu wat ik niet mis, misschien is dit juist goed geweest er me extra van bewust van te maken. Maar toch is het slecht dat ik ff aan mijn behoefte heb toegegeven! Haal me trouwens ook niet van de lijst af heh, ik voel me nog steeds gestopt
Tjah, misschien een domme actie idd... mijn moeder vond het ook niet slimquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jezus wat is dit dom zeg (no offence). Tuurlijk vind je het nu goor, je had je eigen merk namelijk ook goor gevonden, dat is gewoon zo als je een tijdje niet gerookt hebt. Maar je hebt wel weer nicotine binnen gekregen en daarmee dus het monstertje weer aangewakkerd. Je maakt het je dus alleen maar extra moeilijk met dit soort acties! En geloof me, ik heb er ervaring mee. Ook ooit gedaan en een paar weken later rookte ik weer. Niet meer doen dus!
Dat van dat gelegenheidsroken klinkt TE bekendquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
misschien hangt het af van hoe klaar je ermee bent als je uiteindelijk gaat stoppen? Vorige keer deed ik het minder gemotiveerd dan nu en zwichtte ik na een paar maanden. Daarna weer gaan roken, veel minder trouwens, maar toch weer roken. (gelegenheidsroker geprobeerd te worden: alleen terrasjes, visites, verjaardagen, feestjes.. Maar dat werd elke zaterdag ineens, toen elk weekend en ineens duurde mijn weekend van donderdag tot en met maandag en zo rook je weer)
Nu ben ik 4 maanden gestopt en rookte echt stukken minder en stond/sta er veel meer achter... het gaat dus nu ook makkelijker (hoewel de verlangens er wel nog zijn hoor)
Kijk als het deze keer heeft gewerkt dan is het prima maar je moet ermee uitkijken en het dus niet vaker gaan doen. Als je eenmaal verslaafd bent geweest ben je zo weer aan de sigaret, of je hem nou goor vond of nietquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:53 schreef Crafty-FoX het volgende:
[..]
Tjah, misschien een domme actie idd... mijn moeder vond het ook niet slimmaar ik heb niet zo heel lang gerookt, een paar maand flink stevig dus het valt reuze mee. En ik heb nog steeds geen trek in een sigaret
daarnaast, als ik een keer een joint rook krijg ik ook een lading nicotine naar binnen... daar heb ik ook nooit last van dat ik daarna weer een peuk wil hebben dus het valt opzich reuze mee.
Tjah, het smaakt anders en is ook voor andere doeleinden maar toch krijg je een dosis nicotine naar binnen en dat is hetgeen wat jij zo mooi noemde dat 'het monstertje aanwakkerd'. Dus dan zal het toch meer tussen de oren zitten dan dat het aan de nicotine ligt zou je denken, want inwezen krijg je hetzelfde binnen!quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kijk als het deze keer heeft gewerkt dan is het prima maar je moet ermee uitkijken en het dus niet vaker gaan doen. Als je eenmaal verslaafd bent geweest ben je zo weer aan de sigaret, of je hem nou goor vond of nietIk wil hier dus ook anderen mee waarschuwen om het niet te proberen.
Met joints heb ik precies hetzelfde, krijg daarna ook niet zin in een peuk. Komt denk ik omdat het echt anders smaakt en ik het voor andere doeleinden gebruik
Feliquote:Op woensdag 8 november 2006 01:25 schreef Blumchen het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Six months, 1 hour, 25 minutes and 39 seconds. 3681 cigarettes not smoked, saving ¤ 676,02. Life saved: 1 week, 5 days, 18 hours, 45 minutes.
Het is nu echt een half jaar![]()
quote:MUZ Jezus Christus wat prachtig. FritsBom 8 197 08/11 10:22 - SlaggY
LEF Onderzoek naar de relaxte drol » -skippybal- 42 446 08/11 10:22 - hollander172
Onvermoede humor in de active topic lijst deel XVIquote:Op woensdag 8 november 2006 10:23 schreef Jumparound het volgende:
je kan altijd grappige active topic humor gaan zoeken ;-)
[..]
quote:One day, 46 minutes and 10 seconds. 15 cigarettes not smoked, saving ¤ 2,15. Life saved: 1 hour, 15 minutes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |