Ik heb een iBook waar ze in het Apple Slowchat-topic helemaal van zouden gruwelen. Krassen, vlekken, butsen, weet ik veel wat allemaal.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 02:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Over gebruiksvoorwerpen gesproken.
Ja, als het er echt op aankomt, mag ik weer uitkomst bieden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Of is het uitmonden in, lien?
Ik ook van jou.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als het er echt op aankomt, mag ik weer uitkomst bieden.
Ja, dat is een dooddoener, inderdaad.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Punt is dat het toch altijd weer uitmondt op die ene dooddoener; Beauty is in the eye of the beholder.
Yep.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:05 schreef broer het volgende:
[..]
Ja, dat is een dooddoener, inderdaad.
Icoontjes in de hoeken? Ik weet niet wat jij voor Mac gezien hebt, maar die van mij heeft geen icoontjes in de hoeken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:01 schreef wyccie het volgende:
Ik heb wel eens zo'n iMac gezien en zelfs aangeraakt. 't Lukte me niet om IE op te starten (maar waarschijnlijk hadden ze die ook wel heel erg goed verstopt, want zo dom ben ik niet). En die icoontjes in de hoeken zijn erg verwarrend als je Windows gewend bent.
O, je bent nog wél wakker.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:03 schreef Lienekien het volgende:
Ja, als het er echt op aankomt, mag ik weer uitkomst bieden.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Punt is dat het toch altijd weer uitmondt op in die ene dooddoener; Beauty is in the eye of the beholder.
Uh uh uh.... die icoontjes om een venster te sluiten of maximaliseren etc.!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:07 schreef broer het volgende:
[..]
Icoontjes in de hoeken? Ik weet niet wat jij voor Mac gezien hebt, maar die van mij heeft geen icoontjes in de hoeken.
En IE zul je bij de meeste gebruikers inderdaad niet vinden. Firefox en Safari werken een stuk beter.
Waar heb je zo'n ding geprobeerd?
Ik heb momenteel even heel weinig meningen paraat over dat soort aardse zaken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:12 schreef broer het volgende:
Heb je een mening over iBooks of auto's?
Of een ander onderwerp?
True. Links klikken in plaats van rechts is wel raar. Maar je bent progressief of je bent het niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:12 schreef wyccie het volgende:
Uh uh uh.... die icoontjes om een venster te sluiten of maximaliseren etc.!
Uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde. Windows en Mac. Ze geven gewoon het internet door.quote:En inderdaad is IE lastig te vinden, ik bedoel gewoon een internetbrowser. De Macs stonden op het campusterrein. En er was er ook één in Zwitserland waarop ik wel kon internetten.
Dat snap ik dan ook weer wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb momenteel even heel weinig meningen paraat over dat soort aardse zaken.
Goed hoor. Wel een bewogen dag, natuurlijk. Maar ook heel mooi.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:16 schreef broer het volgende:
[..]
Dat snap ik dan ook weer wel.
Hoe gaat-ie? (Alleen als je daar op wilt antwoorden.)
Fijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:18 schreef Lienekien het volgende:
Goed hoor.
Een (relatief) goed gevoel eraan over houden is belangrijk. Dat is toch een van de belangrijkste dingen die je je uiteindelijk herinnert.quote:Wel een bewogen dag, natuurlijk. Maar ook heel mooi.
Heel bijzonder. Het zet een mens toch weer aan het denken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:21 schreef broer het volgende:
[..]
Een (relatief) goed gevoel eraan over houden is belangrijk. Dat is toch een van de belangrijkste dingen die je je uiteindelijk herinnert.
Absoluut. Ik heb (godzijdank) nog geen sterfgevallen in mijn directe omgeving meegemaakt. Wel een aantal één slag verder, om het zo uit te drukken. Maar zelfs dat zette mij al aan het denken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:31 schreef Lienekien het volgende:
Heel bijzonder. Het zet een mens toch weer aan het denken.
Voor de anderen zal ik er wel zijn, maar voor mij hoeft het niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:35 schreef Lienekien het volgende:
Het is een ritueel, wyccie, en het is heel belangrijk. Je moet niks, het is gewoon dat je er bent.
Photoshoppen is lichamelijk minder vermoeiend. Zelf vind ik nieuwe spulletjes kopen en inrichten wel heel leuk om te doen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:36 schreef broer het volgende:
En morgen ga ik mijn interieur veranderen. Hipper en moderner wordt het. Dan is wyccie niet al te teleurgesteld als ze het ziet.
Bakkebaarden zijn altijd cool.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:26 schreef broer het volgende:
Even een vraag aan Claudia tussendoor. Die bakkebaarden van Jakhals Frank, zijn die ook koel?
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:36 schreef broer het volgende:
Dan is wyccie niet al te teleurgesteld als ze het ziet.
Zelfs als ze er zo uitzien?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
Bakkebaarden zijn altijd cool.
Hoe oud ben jij dan?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:29 schreef wyccie het volgende:
Ik heb die hele tekenfilmserie nooit gezien, trouwens. Voor mijn tijd, denk ik.
Toen ik de smiley zag, keek ik heel even als de huillach-smiley van een zeker persoon.quote:
Ik wist niet dat je blond was.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je hoofdpijn of stoot je je net als ik meermalen per dag?
Is dat Jack Black?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:15 schreef broer het volgende:
[..]
Zelfs als ze er zo uitzien?
[afbeelding]
Ze is daardoor wel boos op me en erover praten lukt niet: ik was fout en ik moet excuses aanbieden. Haar logica ontgaat mij volledig. Net of ik probeer te communiceren met mijn cavia; die begrijpt me ook al niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:15 schreef IQM het volgende:
Maar je schoonzus opbellen om haar te feliciteren met je eigen broer...!!
Je kent mijn schoonzusje nietquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:25 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me dan onmiddellijk af wat er achter zit. Ik kan me niet voorstellen dat iemand om zoiets lulligs zo boos wordt.
Moeilijk, hoor. Je zou het je dan in ieder geval niet persoonlijk aan moeten trekken. Maar daarmee ben je nog steeds niet uitgenodigd om bij je eigen broer te komen eten voor zijn verjaardag.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kent mijn schoonzusje niet![]()
Maar goed, momenteel is ze ook overspannen/depressief en dat speelt denk ik ook een grote rol. Ze zal zich wel kut en eenzaam hebben gevoeld op mijn broers verjaardag en dan belt je enige schoonzus ook niet eens. Meer kan ik er niet van maken.
Veel succes.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen maar gezegd dat ik het een idiote hollandse gewoonte vondMaar ik zal jouw zin vanavond eens proberen
Ik vind dat van dat eten eigenlijk veel erger, daarmee ben ik best gekwetst.
Ik denk dat je je mag troosten met de gedachte dat eigenlijk iedereen wel vindt dat je onterecht gestraft wordt door je schoonzus.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:41 schreef Isabeau het volgende:
Mijn moeder kon aan me horen dat ik gekwetst was en die stelde al voor dat ik toch 's middags al kom en dan in het huis van mijn ouders op mijn ouders' kosten chinees zou bestellenDaar moest ik dan weer hard om lachen. Dat ga ik toch maar niet doen
![]()
Nee. Ik dacht dat Bob. erin had gereageerd (wat niet zo was) en ik wist zeker dat MissBliss erin had gereageerd. Ik heb ook even in mijn eigen postgeschiedenis zitten kijken, maar dan zou het langer duren dan wanneer ik in die van MB zou kijken. En dat heb ik dus gedaan.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijne?
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:14 schreef Bupatih het volgende:
Oh, ja...ik heb wel eens een periode gehad dat ik dacht dat ik gefilmd en in de gaten gehouden werd door de rest van de wereld. (En toen had ik The Truman Show dus nog niet gezien.). Als ik dan naar bed ging, dacht ik altijd dat mijn familie beneden het over mij had enzo (niet op de normale manier, maar op de Truman-manier)/. En als ik over straat liep, had ik dat Truman-gevoel ook wel eens.
Ik sta er niet in. En dat klopt ook wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:38 schreef IQM het volgende:
Echt leuk om die debiele reacties weer eens te lezen.En ik maar denken dat ík gek was met mijn rare rituelen.
Sterker nog, dat is het enige wat hem een beetje leuk maakt. Maar hey, jongens mogen er van mij een beetje slonzig uitzien, met grote bakkebaarden, foute hawaii-blouse, half afgezakte ribbroek, niet bij elkaar passende sokken. Ik vind het fantastisch. (Niet dat iedereen ermee wegkomt, he).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:15 schreef broer het volgende:
Zelfs als ze er zo uitzien?
[afbeelding]
Donkerblond én een kluns.quote:
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat heerlijk, erwtensoep als je het koud hebt.
Wat klopt ook wel?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik sta er niet in. En dat klopt ook wel.
Nee, niet echt. En een ongeschoren hoofd is vreselijkquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Oftewel, je houdt niet zo van modepopjes.
Blaatjes.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, het is prachtig aan het herfsten! Serieus, als ik door de stad loop/rijdt, dan zie ik alleen maar mooie p/blaatjes. Het leven is één grote foto.
Het was leuker om het uit te spreken. Die spelling staat soms toch wel woordgrapjes in de weg.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blaatjes.![]()
Er zijn toch niet veel lammetjes in de herfst.
Ik had iets soortgelijks in de zomer, toen ik - op weg naar mijn vakantiewerk - dagelijks een oud vrouwtje met een hond voorbijfietste. En ze lachte elke keer vriendelijk, maar ook mysterieus naar me.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, maar dat is herkenbaar. Ik was ervan overtuigd dat mijn ouders camera's op mijn kamer verstopt ahdden, en dat er spionnen in supermarkten liepen die meinde gaten hielden. Dat was zeg maar 3 jaar terug ongeveer.
The Truman Show.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:11 schreef IQM het volgende:
Maar ik kwam haar dus elke dag op hetzelfde tijdstip op dezelfde plek tegen. En elke keer lachte ze weer vriendelijk. Toen dacht ik op een gegeven moment wel terug aan mijn 'Ik word gefilmd en bekeken door de hele wereld'-periode.
quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:14 schreef Bupatih het volgende:
Oh, ja...ik heb wel eens een periode gehad dat ik dacht dat ik gefilmd en in de gaten gehouden werd door de rest van de wereld. (En toen had ik The Truman Show dus nog niet gezien.). Als ik dan naar bed ging, dacht ik altijd dat mijn familie beneden het over mij had enzo (niet op de normale manier, maar op de Truman-manier)/. En als ik over straat liep, had ik dat Truman-gevoel ook wel eens.
Vroeger was het veel erger met me gesteld. Moest ik van mezelf allemaal rare dingen doen (vaak vier keer of een veelvoud van vier), voordat ik eindelijk kon gaan slapen. En ik ging ook echt geloven dat wanneer ik het een keer niet zou doen, het verkeerd zou aflopen.quote:Ik vind het niet zo gek, ik houd ook van gewoontes. Ik voel me er heel fijn bij om altijd alles hetzelfde te doen.
Ik moest vroeger van mezelf vier keer (of een veelvoud daarvan) naar de wekker kijken, voordat ik definitief mijn ogen dichtdeed om te gaan slapen. En dat soort dingen had ik ook wel eens bij andere dingen (leuning aanraken bijvoorbeeld), maar dat verzon ik dan ter plekke (dat ik dat moest doen, dus).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Zo was er ooit eens iemand op tv die perse met zijn brilmontuur een aantal keer de deurpost aan moest tikken.
Mensen vinden zichzelf vaak heel bijzonder als ze zulke dingen opbiechten, maar volgens mij zijn ze doodnormaal. Ik zeg het heel vaak, maar de mens is ook een gewoontedier. Van heel veel dingen weet je niet waarom je ze doet zoals je ze doet. En inderdaad, alleen als ze je leven dwars zitten, moet je ze veranderen. Dat zegt dr Phil ook altijd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:16 schreef IQM het volgende:
Vroeger was het veel erger met me gesteld. Moest ik van mezelf allemaal rare dingen doen (vaak vier keer of een veelvoud van vier), voordat ik eindelijk kon gaan slapen. En ik ging ook echt geloven dat wanneer ik het een keer niet zou doen, het verkeerd zou aflopen.
Maar gelukkig ben ik er nu wel overheen.!
En er zijn nu nog steeds wel van dat soort gewoontes (met rechts beginnen als ik de trap op- of afloop, eerst de halve pinda's en daarna pas de hele opeten, etc.), maar die vind ik niet storend en doe ik er dus ook niks tegen.
Neen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:22 schreef IQM het volgende:
Erik, heb je Spinvis' nieuwste nummer al gehoord?
www.spinvis.nl
Nou, bijzonder vond ik mezelf niet (in ieder geval niet wat die rituelen betreftquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen vinden zichzelf vaak heel bijzonder als ze zulke dingen opbiechten, maar volgens mij zijn ze doodnormaal. Ik zeg het heel vaak, maar de mens is ook een gewoontedier. Van heel veel dingen weet je niet waarom je ze doet zoals je ze doet. En inderdaad, alleen als ze je leven dwars zitten, moet je ze veranderen. Dat zegt dr Phil ook altijd.Maar de meeste gewoontes zijn rustgevend en onschuldig.
De gedachte dat je in een set leeft waar iedereen behalve jij figurant is, is volgens mij ook een heel normale solipsistische fase. Hell, ik zit er nog steeds in.
Of beslissingen forceren aan de hand van een externe omstandigheid. "Ik loop naar haar toe als ze zich omdraait voor de boot de vuurttoren gepasseerd is." (Age of Innocence.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, en het welbekende toekomst voorspellen aan de hand van een aantal gebeurtenissen.
Dat is nou de kracht van Spinvis. Rrrraaaaauw!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat is het toch dat die teksten op zich nergens op slaan, maar tegelijkertijd wel een enorme lading met zich meebrengen.
Leuk nummer, trouwens. Dat refrein is heerlijk.
Jezelf dwingen om 4 keer naar een wekker te kijken niet, maar elke dag de hond op hetzelfde tijdstip uitlaten wel. Ik denk dat die dwangneurotische handelingen uit iets soortgelijks voorkomen als gewoontes.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat zijn geen gewoontes meer, he.
Een gewoonte is je voeten vegen voordat je naar binnenstapt, of zo.
Van dat soort dwangmatige handelingen heb ik ( gelukkig ) nooit last gehad.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat zijn geen gewoontes meer, he.
Een gewoonte is je voeten vegen voordat je naar binnenstapt, of zo.
Van dat soort dwangmatige handelingen heb ik ( gelukkig ) nooit last gehad.
Hoiquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Hoihoi Lienekien, Augustina, Erik, Claudia, IQM en DO2
Nou ja, je hebt mensen die vrij chaotisch leven en wel zien wanneer ze wat op een dag doen, maar je hebt ook mensen die gedijen bij gewoontes. Dat zijn mensen die elke dag om dezelfde tijd opstaan, dezelfde rituelen volgen, op tijd komen, die vaak zelfs rekening hebben gehouden met vertragingen en dergelijke. Gewoon omdat ze voorbereid willen zijn op het onverwachte (wat je nooit volledig kunt zijn).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, precies. De hond op hetzelfde tijdstip uitlaten is niet iets wat moet van jezelf.
Het is gewoon in je systeem gekropen.
Maar 't mag best ook op een ander tijdstip van jezelf, als het een keer zo uitkomt.
Mijn zus had toen ze klein was de CD collectie (van klassieke muziek) die op periode gesorteerd stond, gehersorteerd/hergesorteerd/opnieuw gesorteerd op kleur. Daar waren mijn ouders niet heel erg blij meequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een vriendin met obsessief compulsieve neigingen. Héél vervelend.
Blij dat ik er geen last van heb zegBij mij moeten alleen mijn boeken op alfabetische volgorde staan en mijn studieboeken op kleur.
Ik heb er heel veel, maar ze zitten me niet dwars. Met mijn ex-vriend had ik wel eens een aanvaring omdat ik altijd hetzelfde wilde bij de snackbar, maar ik begreep niet waarom hij daar een probleem van maakte.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:35 schreef Isabeau het volgende:
Blij dat ik er geen last van heb zegBij mij moeten alleen mijn boeken op alfabetische volgorde staan en mijn studieboeken op kleur.
Dat ziet er toch niet gezellig uit?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb ooit mijn boeken op hoogte gesorteerd. Dat moest van Oprah Winfrey.
Juist wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:40 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat ziet er toch niet gezellig uit?
Whatever tickles your pickle.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er heel veel, maar ze zitten me niet dwars. Met mijn ex-vriend had ik wel eens een aanvaring omdat ik altijd hetzelfde wilde bij de snackbar, maar ik begreep niet waarom hij daar een probleem van maakte.
Alles heeft hier een eigen plek, en als de oortjes van de koffiekopjes niet de goede kant op staan, dan draai ik ze even bij. Hey, als ik er gelukkig van word?![]()
Ja? Dat kan ik me niet voorstellen.quote:
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:38 schreef Lienekien het volgende:
En waarom moest dat van Oprah?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:38 schreef Lienekien het volgende:
Omdat dat een minder rommelige aanblik geeft. En dat is wel waar. Maar toen ze eens Martha Stewart liet demonstreren hoe je je handdoeken moest opvouwen, heb ik dienst geweigerd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:42 schreef IQM het volgende:
[..]
En waarom moest dat van Oprah?
Omdat dat er gezellig uitziet, zeker?
Als het voor jou geen probleem is dan is het weer wel heel erg grappig dat het voor anderen soms wel een probleem isquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er heel veel, maar ze zitten me niet dwars. Met mijn ex-vriend had ik wel eens een aanvaring omdat ik altijd hetzelfde wilde bij de snackbar, maar ik begreep niet waarom hij daar een probleem van maakte.
Alles heeft hier een eigen plek, en als de oortjes van de koffiekopjes niet de goede kant op staan, dan draai ik ze even bij. Hey, als ik er gelukkig van word?![]()
Ik ben al blij dat de meeste van mijn boeken überhaupt in de boekenkast staan/liggen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:35 schreef Isabeau het volgende:
Ah, Martha de braafste huisvrouw van Amerika die ineens de gevangenis in moestquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:43 schreef Lienekien het volgende:
Omdat dat een minder rommelige aanblik geeft. En dat is wel waar. Maar toen ze eens Martha Stewart liet demonstreren hoe je je handdoeken moest opvouwen, heb ik dienst geweigerd.
Als je bereid bent je boeken onvindbaar te maken, dan kun je ze beter ergens in opbergen. Dat staat nog veel minder rommelig.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat dat een minder rommelige aanblik geeft. En dat is wel waar. Maar toen ze eens Martha Stewart liet demonstreren hoe je je handdoeken moest opvouwen, heb ik dienst geweigerd.
Doet me denken aan het gegeven dat vegetariërs vaak 'aangevallen' worden op hun vegetariër zijn. Ook al zo vreemd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:43 schreef Isabeau het volgende:
Als het voor jou geen probleem is dan is het weer wel heel erg grappig dat het voor anderen soms wel een probleem is
Ik welquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het zo schijn. Alsof je gelukkig wordt van mooie kleedjes op de tafel, perfect geschikte bloemen en mooi opgevouwen handdoeken.
Ja zie, dan blijf je de illusie koesteren. Shine your sink, en zo.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wel
Maar ik heb nooit zin om het ook te doen.
Niet zozeer gelukkig worden, maar er zijn mensen die vooral ongelukkig worden als het ergens een rommel is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het zo schijn. Alsof je gelukkig wordt van mooie kleedjes op de tafel, perfect geschikte bloemen en mooi opgevouwen handdoeken.
Ik wil ze best zien, de boeken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je bereid bent je boeken onvindbaar te maken, dan kun je ze beter ergens in opbergen. Dat staat nog veel minder rommelig.
Ja, rommel moet wel een beetje beperkt blijven. Maar sommige mensen slaan m.i. door.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Niet zozeer gelukkig worden, maar er zijn mensen die vooral ongelukkig worden als het ergens een rommel is.
Ja, dat is nu wel obsessief aan het wordenquote:
Ja, oké. Wat dat betreft is het dan wel weer een fout voorbeeld.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, dat is het enige wat hem een beetje leuk maakt.
Volgens mij komen alleen de mensen ermee weg die je op voorhand tóch al leuk vond. En dan zouden ze ook wegkomen met een driedelig pak of een Mickey Mouse-pak.quote:(Niet dat iedereen ermee wegkomt, he).
Jij wordt daar misschien niet gelukkig van, ik wel. Nu houd ik niet van kleedjes op tafel, maar wel van orde en netheid.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik had een vriend en die werd met vader en zusje het huis uit gestuurd (een dagje Efteling, maarliefst), zodat moeder het (overigens smetteloze) huis kon poetsen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, rommel moet wel een beetje beperkt blijven. Maar sommige mensen slaan m.i. door.
Er zit een kern van waarheid in, maar Winnie de Poeh sokken zijn wel een dealbreaker, hoor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:48 schreef broer het volgende:
Volgens mij komen alleen de mensen ermee weg die je op voorhand tóch al leuk vond. En dan zouden ze ook wegkomen met een driedelig pak of een Mickey Mouse-pak.
Och hemel, dat is bij mij zo van toepassing. Ik ben heel chaotisch, maar als ik bijv. even stevig moet studeren dan moet ik eerst het huis opruimen anders kan ik me niet goed concentreren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:48 schreef Augustina het volgende:
A clear house is a clear mind.
Orde en netheid vind ik wat anders. Het gaat mij meer om de hele cultus van je huis maar voortdurend opleuken met nieuwe spulletjes. En van die Libelle-dingen als 'breng de herfst in je woonkamer'.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij wordt daar misschien niet gelukkig van, ik wel. Nu houd ik niet van kleedjes op tafel, maar wel van orde en netheid.
Hmm, het begint me duidelijk te worden waarom ik op slonzige mannen val...
Volgens mij kunnen alleen intelligente, hooggevoelige mensen van slagen raken door troep.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:50 schreef Isabeau het volgende:
Er is me ooit wel verteld dat alleen intelligente mensen veel troep kunnen maken. Minder slimme mensen zouden direct vergeten waar alles ligt. Dat is dan weer troostend![]()
Mijn schoonmoeder!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:51 schreef Lienekien het volgende:
En van die Libelle-dingen als 'breng de herfst in je woonkamer'.
Het Mickey Mouse-pak niet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Er zit een kern van waarheid in, maar Winnie de Poeh sokken zijn wel een dealbreaker, hoor.
Tsja, ik ben dan ook niet hooggevoelig.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij kunnen alleen intelligente, hooggevoelige mensen van slagen raken door troep.
Daarvoor hoef je alleen maar je ramen wijd open te zetten als het stormt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:51 schreef Lienekien het volgende:
En van die Libelle-dingen als 'breng de herfst in je woonkamer'.
En dat maakt mij onintelligent en ongevoeligquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen alleen intelligente, hooggevoelige mensen van slagen raken door troep.
Haha, ja, dat is behoorlijk vreselijk. Er was zo'n periode dat iedereen van die uitgesneden houten eendjes had, in Harskamp dan. En zaken als de Trendhopper proberen me te vertellen hoe ik mijn interieur evenwichtig kan voorzien van accessoires. Je maakt je huis er juist compleet inwisselbaar mee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:51 schreef Lienekien het volgende:
Orde en netheid vind ik wat anders. Het gaat mij meer om de hele cultus van je huis maar voortdurend opleuken met nieuwe spulletjes. En van die Libelle-dingen als 'breng de herfst in je woonkamer'.
Alles wat Disney mag heten.quote:
Wat ga je eten?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:54 schreef broer het volgende:
Ik ben niet helemaal op mijn plek in deze huishoudelijke discussie, geloof ik.
Na het eten kom ik wel weer even kijken hoe het hier is.
Je mist de point. Het gaat niet om huishouden. Het gaat om geluk en oorspronkelijkheid.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:54 schreef broer het volgende:
Ik ben niet helemaal op mijn plek in deze huishoudelijke discussie, geloof ik.
Na het eten kom ik wel weer even kijken hoe het hier is.
Vlak bij mijn buurt is een nieuwbouwwijk. Bijna iedereen heeft van die steentjes in de voortuin en in de vensterbanken is alles Jan de Bouvrie-verantwoord dubbel. Twee dezelfde bloempotten met twee dezelfde planten of twee dezelfde vaasjes of beeldjes of....pfff.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ja, dat is behoorlijk vreselijk. Er was zo'n periode dat iedereen van die uitgesneden houten eendjes had, in Harskamp dan. En zaken als de Trendhopper proberen me te vertellen hoe ik mijn interieur evenwichtig kan voorzien van accessoires. Je maakt je huis er juist compleet inwisselbaar mee.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je mist de point. Het gaat niet om huishouden. Het gaat om geluk en oorspronkelijkheid.
Ik heb dan ook geen afkeur voor IKEA. Ik ben van mening dat je er hele fijne basismeubelen kan vinden, maar ik denk dat je wel je eigen huis moet aankleden, en niet IKEA je huis moet laten maken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt ook persoonlijk inrichten met Ikea-spulletjes, hoor. Laat je door AR niks wijsmaken.
Jij had toch ook zo'n stoel in je huis staan waar je nooit van hebt gehouden?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb veel 'opgedrongen' antiek. Erfenis en tsja, iedereen had zijn huis al ingericht behalve ik.
Wie bèn jij!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:01 schreef IQM het volgende:
Jij had toch ook zo'n stoel in je huis staan waar je nooit van hebt gehouden?
Ik vind het een beetje een overdreven angst. Je zoekt zelf je spulletjes uit, je kiest zelf de kleuren verf, je bepaalt zelf waar alles staat. Het gaat meer om het gevoel dat het huisje van jou is en bij je past dan dat van je interieur afstraalt dat je origineel en individueel bent geweest. Je hangt wat foto's op die je zelf hebt gemaakt, je kat ligt ligt op je schoot te ronken, uit de keuken komen venkelrisottogeuren... hey, ik ga eten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb dan ook geen afkeur voor IKEA. Ik ben van mening dat je er hele fijne basismeubelen kan vinden, maar ik denk dat je wel je eigen huis moet aankleden, en niet IKEA je huis moet laten maken.
Ik ben diegene van wie je de stoel hebt gekregen!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie bèn jij!
(eh, ja, dat klopt)
Daarvoor is je spelling te goedquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:03 schreef IQM het volgende:
Ik ben diegene van wie je de stoel hebt gekregen!![]()
!
Fotui.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil later een heerlijke grote fotui. Ja, ik weet dat je het niet zo spelt, maar ik had geen zin om het op te zoeken. Dus spreek het maar uit ofzo.
Eet smakelijk, Claudia.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een overdreven angst. Je zoekt zelf je spulletjes uit, je kiest zelf de kleuren verf, je bepaalt zelf waar alles staat. Het gaat meer om het gevoel dat het huisje van jou is en bij je past dan dat van je interieur afstraalt dat je origineel en individueel bent geweest. Je hangt wat foto's op die je zelf hebt gemaakt, je kat ligt ligt op je schoot te ronken, uit de keuken komen venkelrisottogeuren... hey, ik ga eten.
Ik heb een hele mooie grote fotui boven mijn bed hangen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil later een heerlijke grote fotui. Ja, ik weet dat je het niet zo spelt, maar ik had geen zin om het op te zoeken. Dus spreek het maar uit ofzo.
Daar was ik me van bewust.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:05 schreef Isabeau het volgende:
Zo schrijf je het dus niet, Erik
Zij is zich zeker in die richting aan het bekwamen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg bij Claudia altijd het gezellige gevoel dat ze onze risotto-expert is
quote:Het Internet Resultaten 1 - 5 van circa 12 pagina’s in het Nederlands voor fotui. (0,16 seconden)
Bedoelde u: fortuyn
NaamMo zoun, zet aa ne meneut neir in de fotui... en we zijn gegarandeerd vertrokken voor enkele uurtjes boeiende verhalen uit de periode van pakweg 8 decennia ...
home.scarlet.be/~fdahdouh/Zaventem-I-LOVE-YOU/SPa_FDG.html - 38k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Google Groups: nl.misc>pro-life-activist F rituristigator! Men mag de naam van de H. Uil > >Oeroeboeroe spellen zoals men wenst. Zolang men maar beseft dat een fotui ...
groups.google.com/group/nl.misc/tree/browse_frm/month/2004-10/aa796c9008ab9a56?rnum=71&_done=%2Fgroup... - 91k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Juist! Dat ziet er logisch uitquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:11 schreef Lienekien het volgende:
Fauteuil.
Weet je wat ook zo'n mooi woord is, daar moest ik door 'fotui' aan denken: flottielje.quote:
Nooit van gehoord!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je wat ook zo'n mooi woord is, daar moest ik door 'fotui' aan denken: flottielje.![]()
quote:
quote:1·groep van in tactisch verband opererende oorlogsschepen onder centraal commando
2·konvooi van zeilvaartuigen
Maak eens een mooie zin met alledrie die woorden, Erik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Fnuiken is ook mooi. En ik vind "herfst" een prachtig woord. En "noest".
Ja, ik had het ook al opgezocht. En er meteen op gegoogled.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:15 schreef Lienekien het volgende:
Wellicht. Het ruikt heerlijk maar is niet zo gemakkelijk te combineren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Mensen, venkel is een onderschatte groente.
Ik maak een mooie zin met de woorden fnuiken, herfst en noest.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maak eens een mooie zin met alledrie die woorden, Erik.
Gisteren reed ik toevallig nog door het oord Harskamp, en zag bij binnenkomst dat oom Hans 50 jaar geworden was. Ken je die?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ja, dat is behoorlijk vreselijk. Er was zo'n periode dat iedereen van die uitgesneden houten eendjes had, in Harskamp dan. En zaken als de Trendhopper proberen me te vertellen hoe ik mijn interieur evenwichtig kan voorzien van accessoires. Je maakt je huis er juist compleet inwisselbaar mee.
Als je daar nou van maakt: In de herfst is het vanwege de kou en natheid fnuikend voor de gewrichten om te veel noeste arbeid te verrichten. Dan heb je ook nog mooi wat van de betekenis verwerkt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik maak een mooie zin met de woorden fnuiken, herfst en noest.
In de herfst is het fnuikend om te veel noeste arbeid te verrichten.
Twee stuks.
Ja, jufquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je daar nou van maakt: In de herfst is het vanwege de kou en natheid fnuikend voor de gewrichten om te veel noeste arbeid te verrichten. Dan heb je ook nog mooi wat van de betekenis verwerkt.
(Ja juf.)
![]()
Zijn die twee niet een beetje tegenstrijdig?quote:on·ver·hoopt (bn.)
1 beter dan men had gehoopt
2 waarvan men hoopt dat het niet gebeurt
Ik vermoed dat de zinsconstrucie wel duidelijk maakt welke van de twee betekenissen het is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:23 schreef IQM het volgende:
[..]
Zijn die twee niet een beetje tegenstrijdig?
Die twee zijn heel erg tegenstrijdigquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:23 schreef IQM het volgende:
Ja, oké. Dat denk ik ook wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de zinsconstrucie wel duidelijk maakt welke van de twee betekenissen het is.
Maar ik kan even niet zo hard nadenken, hoor.![]()
Zeg, hoor eens even. Waaruit heb je dat geciteerd?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:23 schreef IQM het volgende:
[..]
Bij vrouwen kan alles twee hele tegenstrijdige betekenissen hebbenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef IQM het volgende:
[..]
Ja, oké. Dat denk ik ook wel.
Maar dan nog is het raar dat een woord twee tegenstrijdige betekenissen kent.
Jij kent de vrouwen slecht, Erik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Bij vrouwen kan alles twee hele tegenstrijdige betekenissen hebben.
.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=onverhooptquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zeg, hoor eens even. Waaruit heb je dat geciteerd?
Want de ene betekenis is een bijwoord en de andere een bijvoegelijk naamwoord. Ik zat dus goed met mijn vermoeden.
INderdaad. Ik zei het ook alleen omdat het altijd gezegd wordt. Wanneer vrouwen ja zeggen, dat ze nee bedoelen en dat soort nonsens.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij kent de vrouwen slecht, Erik.![]()
quote:onverhoopt
I
bijv. naamw.
1·zó als men niet had durven hopen
synoniem: verrassend
een geheel onverhoopte en niet minder welkome verrassing
een onverhoopt genot
II
bijw.
1·tegen hoop of tegen verwachting in
mocht u onverhoopt een ongeluk overkomen
Heel goed.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
INderdaad. Ik zei het ook alleen omdat het altijd gezegd wordt. Wanneer vrouwen ja zeggen, dat ze nee bedoelen en dat soort nonsens.
Die zeggen dan: "Meneer, koopt u dan toch fijn onze driedelige Van Dale, inclusief CD-rom."quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef IQM het volgende:
Nou, dan ga ik maar eens mailen naar de meneren en mevrouwen van Van Dale Taalweb.
Ik vind een definitie waarin het woord als een onverwachte gebeurtenis wordt uitgelegd veel beter.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Zou je het dan niet in beide gevallen kunnen vergelijken met onverwacht?
In het tweede geval (het onverhoopte ongeluk) gaat er dan toch wel een betekenisnuance verloren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Die is niet bepaald profijtigquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die zeggen dan: "Meneer, koopt u dan toch fijn onze driedelige Van Dale, inclusief CD-rom."![]()
'Onverwacht' klinkt zo...neutraal.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, ik ging er eigenlijk van uit dat ze mij die kosteloos zullen toesturen om de zojuist geleden pijn te verzachten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die zeggen dan: "Meneer, koopt u dan toch fijn onze driedelige Van Dale, inclusief CD-rom."![]()
In de meeste gevallen werkt het best aardig als je een betekenis van een woord zoekt, of zoekt naar een passend synoniem.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:35 schreef IQM het volgende:
[..]
Nou, ik ging er eigenlijk van uit dat ze mij die kosteloos zullen toesturen om de zojuist geleden pijn te verzachten.
Nu vertrouw ik nooit meer op Van Dale Taalweb. Ze hebben gefaald! Gefaald, zeg ik je!
Fijn dat je het even relativeert voor ons IQ-mannetje.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
In de meeste gevallen werkt het best aardig als je een betekenis van een woord zoekt, of zoekt naar een passend synoniem.
vergeet je niet het grote glas water ook op te drinken?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb nog maar een pijnstiller genomen.
Ik doe het direct, al voelt het niet als uitdrogingshoofdpijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
vergeet je niet het grote glas water ook op te drinken?
Wanneer je zelfs in je dromen aan het slowchatten bent, dan zit je misschien toch nét iets te vaak hier op het forum.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Zal ik eens wat grappigs zeggen? Ik drommde vannacht dat er opeens nieuwe TTK-mods waren, en ik had er een naar gevoel van toen ik wakker werd.
Nee, da's juist een goed teken!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer je zelfs in je dromen aan het slowchatten bent, dan zit je misschien toch nét iets te vaak hier op het forum.
Het was niet alleen slowchat, het ging om TTK, dat ik het klote vond dat er nieuwemods waren, en dat de hele sollicitatieronde aan me voorbij gegaan wasquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer je zelfs in je dromen aan het slowchatten bent, dan zit je misschien toch nét iets te vaak hier op het forum.
Weet je nog wie het warenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Zal ik eens wat grappigs zeggen? Ik drommde vannacht dat er opeens nieuwe TTK-mods waren, en ik had er een naar gevoel van toen ik wakker werd.
Wilde je hie rmod worden dan? Ik zal aan je denken als ik opstapquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Het was niet alleen slowchat, het ging om TTK, dat ik het klote vond dat er nieuwemods waren, en dat de hele sollicitatieronde aan me voorbij gegaan was.
DaMart in ieder geval, maar de andere ben ik vergeten.quote:
Done. En nu maar afwachten hoe ze door de knieën gaan voor mij en hun nederige excuses zullen aanbieden. Muwahahahaha.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef IQM het volgende:
Nou, dan ga ik maar eens mailen naar de meneren en mevrouwen van Van Dale Taalweb.
Ik zou het neit erg vinden, nee. Maar ik vind TTK een fijn subforum. AL weet ik niet of ik geschikt ben als MOD, misschien wat stemmingswisselingen te veelen ietwat instabiel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wilde je hie rmod worden dan? Ik zal aan je denken als ik opstap![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:55 schreef Tha_Erik het volgende:
DaMart in ieder geval, maar de andere ben ik vergeten.
Ik dacht echt dat het een grap was.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:55 schreef IQM het volgende:
[..]
Done. En nu maar afwachten hoe ze door de knieën gaan voor mij en hun nederige excuses zullen aanbieden. Muwahahahaha.
Och, iedere mod heeft zo zijn of haar eigen manier van modereren. Ik hou alleen in mijn achterhoofd dat ik mezelf geen kleuterjuf vind, dat ik hier ben voor de mensen op het forum en niet voor mijn eigen dictatoriale plezier en ik vind creativiteit belangrijker dan stomme regeltjes. Eén van de redenen dat ik nog niet ben opgestapt is dat ik zo bang ben dat er een 'echte mod' op TTK komt, zo één die wel streng is en overal slotjes opgooit en bijv. JAM's hersenspinsels niet waardeert. Eentje waarbij je nooit mag slowchattenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou het neit erg vinden, nee. Maar ik vind TTK een fijn subforum. AL weet ik niet of ik geschikt ben als MOD, misschien wat stemmingswisselingen te veelen ietwat instabiel..
Dat wát een grap was? Dat ik zei dat ik naar Van Dale ging mailen?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat het een grap was.![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef LXIV het volgende:
Toontje is overigens weer zo'n briljant ONZ-topic.![]()
Áls ik al mod zou worden, dan zou ik niks ingrijpends veranderen. Het is hier juist zo tof omdat het hier juist wat losser is. En lekker rustig. Een mooi opstapje voor mijn reis naar FAquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, iedere mod heeft zo zijn of haar eigen manier van modereren. Ik hou alleen in mijn achterhoofd dat ik mezelf geen kleuterjuf vind, dat ik hier ben voor de mensen op het forum en niet voor mijn eigen dictatoriale plezier en ik vind creativiteit belangrijker dan stomme regeltjes. Eén van de redenen dat ik nog niet ben opgestapt is dat ik zo bang ben dat er een 'echte mod' op TTK komt, zo één die wel streng is en overal slotjes opgooit en bijv. JAM's hersenspinsels niet waardeert. Eentje waarbij je nooit mag slowchatten![]()
Ik ook niet hoorquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:02 schreef IQM het volgende:
FA. A. Dat heb ik nou nooit willen worden.
In soep doet venkel het goed. In mijn risotto is het het hoofdbestanddeel. Parmezaan en geitenkaas doen het er prima bij omdat ze niet zo'n dominerende smaak hebben. En het ruikt inderdaad heerlijk.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wellicht. Het ruikt heerlijk maar is niet zo gemakkelijk te combineren.
Het is niet mijn oom. Het had wel mijn oom kunnen zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:20 schreef LXIV het volgende:
Gisteren reed ik toevallig nog door het oord Harskamp, en zag bij binnenkomst dat oom Hans 50 jaar geworden was. Ken je die?
Kervelsoep bijvoorbeeld. Met rundergehaktballetjes.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In soep doet venkel het goed. In mijn risotto is het het hoofdbestanddeel. Parmezaan en geitenkaas doen het er prima bij omdat ze niet zo'n dominerende smaak hebben. En het ruikt inderdaad heerlijk.
Aangaande familiebanden: iets wat me al langer op de toppen van mijn vingers ligt: heb je een neef/broer die Gerrit heet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet mijn oom. Het had wel mijn oom kunnen zijn.
Ja, da's allemaal wat. Mijn opa heette Gerrit. Die ging gewoon in bed dood.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:40 schreef Augustina het volgende:
Ik had een oom Gerrit ooit. Die viel plots dood neer op de pooltafel. Het was me allemaal wat.
Aaaaaah!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:41 schreef Isabeau het volgende:
En over familie gesproken, ik denk dat ik maar eens richting mijn broer ga (half uur fietsen). Ze zullen nu het eten wel op hebben![]()
quote:Bij mijn vriendin thuis zeiden ze het altijd: "Wat nu, wat nu, zei Pichegru". Zoals dat gaat met dat soort uitspraken worden die te pas en te onpas gebruikt maar toch vooral in kwesties waarin de hoofdpersoon even niet wist wat te doen. Ik was de uitdrukking en Pichegru eigenlijk totaal vergeten tot afgelopen zaterdag een column verscheen van de hand van Adriaan Jaeggi in Volkskrant Magazine afgelopen zaterdag met de titel "Wat nu?, zei Pichegru".
Jeugdsentiment sloeg toe en een heel vat met herinneringen dat lang dicht had gezeten ging weer open. Heerlijk!
Maar wie is nu eigenlijk Pichegru en wie van jullie kent hem nog?
Pichegru was een Franse generaal die in 1794/95 ons land veroverde met zijn leger en zo de weg vrijmaakte voor wat later bekend zou worden als de Franse tijd. Door de vroegtijdig ingevallen vorst trok hij in korte tijd over de bevroren rivieren. Toen Pichegru echter de grote rivieren in midden Nederland bereikte, leek dit een onneembare barrière. Wat nu, wat nu, moet Pichegru toen gezegd hebben, wat uiteindelijk heeft geleid tot de uitdrukking Wat nu, zei Pichegru (of Pietje Cru).
Een andere verklaring is dat Pichegru synoniem werd voor historische twijfelaars. Pichegru keerde zich later namelijk tegen Napoleon. Net als een andere veldheer uit het Franse leger, Jean Baptiste Bernadotte. De volledige uitdrukking zou dan moeten zijn: `Wat nu? zei Pichegru. Kan niet verrotte, zei Bernadotte'.
BRON
Wat fijn dat je ons met een bezoek komt vereren, Sigme!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:43 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet echt bekend in TTK, ik hoop dat ik hier even bij de slowchatters iets mag droppen.
Waarschijnlijk is sommigen de uitdrukking "Wat nu wat nu zei Pichegru?" wel bekend. Wij hadden daar thuis nog een vervolgzinnetje op, maar dat zie ik nergens (google) door anderen gebruikt worden. Kent iemand het zinnetje volgend op wat nu wat nu zei Pichegru?
Ik denk dat het vervolgzinnetje enkel bij jullie thuis gebruikt werd.quote:Wat nu, zei Pichegru
Toen Pichegru de grote rivieren in midden Nederland bereikte, leek dit een onneembare barrière. Wat nu moet Pichegru toen gezegd hebben, wat uiteindelijk heeft geleid tot de uitdrukking Wat nu, zei Pichegru (of Pietje Cru).
Ik dacht dat je eigen creatieve geest dit Bernadotte-zinnetje had verzonnenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:47 schreef IQM het volgende:
Kan niet verrotte, zei Bernadotte. [afbeelding]
Dan had ik wel wat anders verzonnen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht dat je eigen creatieve geest dit Bernadotte-zinnetje had verzonnenMaar het klopt ook nog!
(ik ben eigenlijk al weg, dit is mijn ziel die zich nog vastklampt aan de laptop)
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat fijn dat je ons met een bezoek komt vereren, Sigme!![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil eigenlijk dat ze gaan zeggen: goh, wat ben je laat.
Ze noemen het sju, ze schrijven het jus en ze bedoelen gewoon stip.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:55 schreef IQM het volgende:
'Pardoes' rijmt toch helemaal niet op 'jus'. [afbeelding]
Bedanktquote:
Wie is 'ze'? Je familie? En heb je het nou dus al gevonden of niet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze noemen het sju, ze schrijven het jus en ze bedoelen gewoon stip.
Dat van die sju, jus en stip is een uitdrukking. Een andere.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:01 schreef IQM het volgende:
[..]
Wie is 'ze'? Je familie? En heb je het nou dus al gevonden of niet?
Gelijk aan dat citaat wat IQM aanhaalde: te pas en te onpas, maar toch vooral in kwesties waarin de hoofdpersoon even niet wist wat te doen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:17 schreef Augustina het volgende:
En wanneer wordt deze uitspraak zoals gebezigd, sigme? Of is het iets wat je zo nu en dan zomaar uitroept?
Oh, zo.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat van die sju, jus en stip is een uitdrukking. Een andere.
Ik zocht niks, ik vroeg me af of het vervolgzinnetje "en pieste pardoes in de boterjus" herkend werd. Waarbij 'jus' uiteraard wordt uitgesproken als "sju" - en dus rijmt op Pichegru. (UItspraak Pichegru is ongeveer Piesjekru. )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |