Feliciteren omdat het moet begin ik sowieso al niet aan, ook niet als het om de jarige zelf gaat. Als het een verplichting is om te doen heeft het daardoor geen enkele betekenis meer en als direct gevolg daarvan is het dus ook geen felicitatie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:00 schreef Isabeau het volgende:
Wat vinden jullie: hoor je iedereen te feliciteren als er iemand in de buurt jarig is en bel je mensen op om ze te feliciteren met hun partner ook al is die partner niet eens in de buurt.
Ik snap het ook niet. Maar doe het meestal toch maar "omdat het hoort".quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb er zo'n hekel aan. Dat je mensen die niet jarig zijn behoort te feliciteren met de jarige. Vorige week werd ik op een verjaardag menigmaal gefeliciteerd met mijn oom. Ja, die was jarig, ik niet.
Nu heb ik ruzie met mijn schoonzus. Waarom? Mijn broer was jarig en ik heb haar niet opgebeld om te feliciteren. Reden: mijn broer is voor zijn werk in het buitenland en was op zijn verjaardag niet te bereiken. Waarom moet ik dan mijn schoonzus opbellen om haar met mijn broer te feliciteren. Ze werd boos toen ze me erop aansprak en ik terugzei dat ik teleurgesteld was dat ze mij als zijn zus zijnde niet heeft gebeld om te feliciteren. Dat was niet hetzelfde. Ik zie het niet.
Wat vinden jullie: hoor je iedereen te feliciteren als er iemand in de buurt jarig is en bel je mensen op om ze te feliciteren met hun partner ook al is die partner niet eens in de buurt.
en als je je er dan van af mnaakt met een 'gefeliciteerd allemaal' *handbeweging* zijn er altijd mensen beledigdquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:14 schreef Morwen het volgende:
Dat verplichte rondje door de kamerNee, ik doe er niet meer aan, ik heb verjaardagen afgeschaft behalve kinderverjaardagen
![]()
Gewoon niet feliciteren. Als mensen beledigd willen zijn is dat hun probleem.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:16 schreef Matness het volgende:
[..]
en als je je er dan van af mnaakt met een 'gefeliciteerd allemaal' *handbeweging* zijn er altijd mensen beledigd
why?
Omdat mensen zichzelf graag belangrijk voelenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:16 schreef Matness het volgende:
[..]
en als je je er dan van af mnaakt met een 'gefeliciteerd allemaal' *handbeweging* zijn er altijd mensen beledigd
why?
Jaloezie, ik heb er schijt aan, als ik mensen wil zoenen of knuffelen dan doe ik dat als het er het moment naar is en niet uit verplichting.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:16 schreef Matness het volgende:
[..]
why?
Briljant.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:00 schreef Isabeau het volgende:
Ze werd boos toen ze me erop aansprak en ik terugzei dat ik teleurgesteld was dat ze mij als zijn zus zijnde niet heeft gebeld om te feliciteren.
Whehehe, hoe haal je het in je hoofd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:00 schreef Isabeau het volgende:
Dat ga je toch gewoon helemaal niet met haar om.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:08 schreef Neuralnet het volgende:
Plezierig voor mij; ben ik er eindelijk vanaf. Ik tel de jaren af.
ze zijn gekquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:53 schreef Isabeau het volgende:
Goed, nu lijkt iedereen die hier reageert het met me eens te zijn dat je alleen de jarige feliciteerd en niet iedereen die toevallig aanwezig is, danwel een relatie met de jarige heeft.
Hoe kan het dan dat het me steeds vaker begint op te vallen dat je overal door iedereen wordt gefeliciteerd? Ik heb nu zelfs een boze schoonzus die ik had behoren te bellen. Mijn ouders waren er zelfs van op de hoogte dat ik haar niet gebeld hadIk heb hun toch ook niet gebeld om te feliciteren met hun zoon?
Ik heb er zo'n hekel aan om te zoenen met mensen (lees: mannen) die ik niet eens ken/amper ken. En ze doen het steedsquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:45 schreef SeaOfLove het volgende:
Isabeau wat mij betreft heb je gelijk.
Waar ik persoonlijk een grafhekel aan heb is dat verplicht zoenen op verjaardagen i.c.m. én je zelf voorstellen (als je degene niet kent) én ze ook nogeens feliciteren met degene die jarig is.
![]()
Mijn schoonzus dus.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:57 schreef SeaOfLove het volgende:
onruststokers zijn degene dan die je ouders op de hoogte hebben gesteld dus
Oh dat is ook heel erg...en nog erger is dat de ouders het kind 'dwingen' om te zoenenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er zo'n hekel aan om te zoenen met mensen (lees: mannen) die ik niet eens ken/amper ken. En ze doen het steedsVerschrikkelijk.
Op de eerder aangehaalde verjaardag van een oom was ook het kind van mijn nicht aanwezig. Ze is net 6 jaar, leuke meid. Maar dan willen al mijn ooms en tantes haar knuffelen en zoenen. En dan moet ik aan mezelf denken. Mijn ooms en tantes nu hebben dezelfde leeftijd als mijn oma's broers en zussen toen ik klein was. En ik vond dat allemaal vieze (ze stonken naar zeep en andere oude mensen geur) bejaarde mensen en dat knuffelen en zoenen vond ik verschrikkelijk vies. Arm kind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |