abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42973410
Ik heb er zo'n hekel aan. Dat je mensen die niet jarig zijn behoort te feliciteren met de jarige. Vorige week werd ik op een verjaardag menigmaal gefeliciteerd met mijn oom. Ja, die was jarig, ik niet.

Nu heb ik ruzie met mijn schoonzus. Waarom? Mijn broer was jarig en ik heb haar niet opgebeld om te feliciteren. Reden: mijn broer is voor zijn werk in het buitenland en was op zijn verjaardag niet te bereiken. Waarom moet ik dan mijn schoonzus opbellen om haar met mijn broer te feliciteren. Ze werd boos toen ze me erop aansprak en ik terugzei dat ik teleurgesteld was dat ze mij als zijn zus zijnde niet heeft gebeld om te feliciteren. Dat was niet hetzelfde. Ik zie het niet.

Wat vinden jullie: hoor je iedereen te feliciteren als er iemand in de buurt jarig is en bel je mensen op om ze te feliciteren met hun partner ook al is die partner niet eens in de buurt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42973500
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:00 schreef Isabeau het volgende:
Wat vinden jullie: hoor je iedereen te feliciteren als er iemand in de buurt jarig is en bel je mensen op om ze te feliciteren met hun partner ook al is die partner niet eens in de buurt.
Feliciteren omdat het moet begin ik sowieso al niet aan, ook niet als het om de jarige zelf gaat. Als het een verplichting is om te doen heeft het daardoor geen enkele betekenis meer en als direct gevolg daarvan is het dus ook geen felicitatie.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_42973534
Dat is inderdaad zo'n vreemde gewoonte!

Ik doe er trouwens nooit aan mee maar je krijgt dan wel van die vreemde blikken.
pi_42973561
Ik heb nog nooit mijn schoonzusje/zwager gebeld om te feliciteren met hun partner.
Hoe vreemd dat dit van je verwacht wordt.
ijs_beer fan!
pi_42973568
Ik ken het.

"Nog gefeliciteerd met je zus!"
Wat de fuck? ze is 26 jaar geleden geboren, niet gister.
Check! √
pi_42973612
Sja, ik probeer het vooral bij naaste familie te houden. Ouders en directe broers/zussen en zijn/haar partner. De rest die ik tegenkom boeit me vrij weinig.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42973615
Erg herkenbaar. Ik feliciteer mensen persoonlijk als ze jarig zijn, en niet via via.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:10:25 #8
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42973638
quote:
Ik heb er zo'n hekel aan. Dat je mensen die niet jarig zijn behoort te feliciteren met de jarige. Vorige week werd ik op een verjaardag menigmaal gefeliciteerd met mijn oom. Ja, die was jarig, ik niet.

Nu heb ik ruzie met mijn schoonzus. Waarom? Mijn broer was jarig en ik heb haar niet opgebeld om te feliciteren. Reden: mijn broer is voor zijn werk in het buitenland en was op zijn verjaardag niet te bereiken. Waarom moet ik dan mijn schoonzus opbellen om haar met mijn broer te feliciteren. Ze werd boos toen ze me erop aansprak en ik terugzei dat ik teleurgesteld was dat ze mij als zijn zus zijnde niet heeft gebeld om te feliciteren. Dat was niet hetzelfde. Ik zie het niet.

Ik snap het ook niet. Maar doe het meestal toch maar "omdat het hoort".
Ik voel me er altijd wel raar bij. En gelukkig overkomen mij dit soort situaties zelden
Simpelweg omdat ik niet omga met van die rare vrouwelijk-geemancipeerde josties.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42973742
Dat verplichte rondje door de kamer Nee, ik doe er niet meer aan, ik heb verjaardagen afgeschaft behalve kinderverjaardagen
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:16:05 #10
97348 Matness
Matt about you
pi_42973771
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:14 schreef Morwen het volgende:
Dat verplichte rondje door de kamer Nee, ik doe er niet meer aan, ik heb verjaardagen afgeschaft behalve kinderverjaardagen
en als je je er dan van af mnaakt met een 'gefeliciteerd allemaal' *handbeweging* zijn er altijd mensen beledigd
why?
pi_42973826
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:16 schreef Matness het volgende:

[..]

en als je je er dan van af mnaakt met een 'gefeliciteerd allemaal' *handbeweging* zijn er altijd mensen beledigd
why?
Gewoon niet feliciteren. Als mensen beledigd willen zijn is dat hun probleem.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_42973832
quote:

[..]

why?
Omdat mensen zichzelf graag belangrijk voelen .

Ik zeg ook altijd een keer hard HOI en ga een stoel zoeken.
ijs_beer fan!
pi_42973846
quote:

[..]

why?
Jaloezie, ik heb er schijt aan, als ik mensen wil zoenen of knuffelen dan doe ik dat als het er het moment naar is en niet uit verplichting.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_42973881
Sowieso het hele feliciteren, mij maak je er niet blij mee.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:21:06 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42973885
quote:
Ze werd boos toen ze me erop aansprak en ik terugzei dat ik teleurgesteld was dat ze mij als zijn zus zijnde niet heeft gebeld om te feliciteren.
Briljant.

Ik doe het trouwens ook niet. Ik feliciteer de jarige, roep door de kamer even gefeliciteerd en dan heb ik het wel gehad, ik ga echt geen rondje lopen en iedereen feliciteren. Laat staan dat ik iemand bel omdat een derde jarig is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_42973939
quote:
Whehehe, hoe haal je het in je hoofd.
Dat trieste verplichte gedoe altijd, bah.
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
pi_42974508
Jullie begrijpen het niet. Natuurlijk moet je feliciteren. Een voorbeeld: Ik heb een zus en heb een bloedhekel aan haar. Met elke verjaardag die er komt, verjaart ze. Of te wel, ze wordt ouder, lelijker en komt dichter bij de dood. Plezierig voor mij; ben ik er eindelijk vanaf. Ik tel de jaren af. En je wilt me niet eens feliciteren en daardoor mij het plezier ontnemen van de verjaring? Ja, dan ben ik beledigd.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_42974582
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 02:08 schreef Neuralnet het volgende:
Plezierig voor mij; ben ik er eindelijk vanaf. Ik tel de jaren af.
Dat ga je toch gewoon helemaal niet met haar om.
pi_42974828
Isabeau wat mij betreft heb je gelijk.

Waar ik persoonlijk een grafhekel aan heb is dat verplicht zoenen op verjaardagen i.c.m. én je zelf voorstellen (als je degene niet kent) én ze ook nogeens feliciteren met degene die jarig is.

pi_42974891
Goed, nu lijkt iedereen die hier reageert het met me eens te zijn dat je alleen de jarige feliciteert en niet iedereen die toevallig aanwezig is, danwel een relatie met de jarige heeft.

Hoe kan het dan dat het me steeds vaker begint op te vallen dat je overal door iedereen wordt gefeliciteerd? Ik heb nu zelfs een boze schoonzus die ik had behoren te bellen. Mijn ouders waren er zelfs van op de hoogte dat ik haar niet gebeld had Ik heb hun toch ook niet gebeld om te feliciteren met hun zoon?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42974900
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 02:53 schreef Isabeau het volgende:
Goed, nu lijkt iedereen die hier reageert het met me eens te zijn dat je alleen de jarige feliciteerd en niet iedereen die toevallig aanwezig is, danwel een relatie met de jarige heeft.

Hoe kan het dan dat het me steeds vaker begint op te vallen dat je overal door iedereen wordt gefeliciteerd? Ik heb nu zelfs een boze schoonzus die ik had behoren te bellen. Mijn ouders waren er zelfs van op de hoogte dat ik haar niet gebeld had Ik heb hun toch ook niet gebeld om te feliciteren met hun zoon?
ze zijn gek ...owja en onruststokers
pi_42974909
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 02:45 schreef SeaOfLove het volgende:
Isabeau wat mij betreft heb je gelijk.

Waar ik persoonlijk een grafhekel aan heb is dat verplicht zoenen op verjaardagen i.c.m. én je zelf voorstellen (als je degene niet kent) én ze ook nogeens feliciteren met degene die jarig is.

Ik heb er zo'n hekel aan om te zoenen met mensen (lees: mannen) die ik niet eens ken/amper ken. En ze doen het steeds Verschrikkelijk.

Op de eerder aangehaalde verjaardag van een oom was ook het kind van mijn nicht aanwezig. Ze is net 6 jaar, leuke meid. Maar dan willen al mijn ooms en tantes haar knuffelen en zoenen. En dan moet ik aan mezelf denken. Mijn ooms en tantes nu hebben dezelfde leeftijd als mijn oma's broers en zussen toen ik klein was. En ik vond dat allemaal vieze (ze stonken naar zeep en andere oude mensen geur) bejaarde mensen en dat knuffelen en zoenen vond ik verschrikkelijk vies. Arm kind.
pi_42974914
onruststokers zijn degene dan die je ouders op de hoogte hebben gesteld dus
pi_42974916
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 02:57 schreef SeaOfLove het volgende:
onruststokers zijn degene dan die je ouders op de hoogte hebben gesteld dus
Mijn schoonzus dus.
pi_42974947
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 02:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er zo'n hekel aan om te zoenen met mensen (lees: mannen) die ik niet eens ken/amper ken. En ze doen het steeds Verschrikkelijk.

Op de eerder aangehaalde verjaardag van een oom was ook het kind van mijn nicht aanwezig. Ze is net 6 jaar, leuke meid. Maar dan willen al mijn ooms en tantes haar knuffelen en zoenen. En dan moet ik aan mezelf denken. Mijn ooms en tantes nu hebben dezelfde leeftijd als mijn oma's broers en zussen toen ik klein was. En ik vond dat allemaal vieze (ze stonken naar zeep en andere oude mensen geur) bejaarde mensen en dat knuffelen en zoenen vond ik verschrikkelijk vies. Arm kind.
Oh dat is ook heel erg...en nog erger is dat de ouders het kind 'dwingen' om te zoenen . Dat zal ik mijn dochter dus nooit verplichten. Ze is verder een best een knuffelkont, maar soms zie je heel duidelijk wie ze wel of niet leuk vindt, de ene krijgt een knuffel en een zoen, de ander een handje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')