abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:24:27 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42871858
Mijn oog stuitte net op 1001 argumenten tegen electronische muziek....

Laten we proberen om hier bands en acts te verzamelen, die juist het tegenovergestelde beweren. Dus geen Tiësto of andere repeterende dansstampers, maar serieuze, diepgaande electronische muziek.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:24:54 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42871872
TS begint:

Een tijdje terug viel mijn oog op dit plaatje. Zeer opmerkelijke muziek, waarvan ik dacht: of dit is briljant of helemaal niks. Op de site van hun label omschrijven ze het als Cinematic breakcore.

Het is opmerkelijke muziek met spannende ritmes en veel invloeden vanuit de dub. Puur electronisch, maar wel met het juiste gevoel erachter. Het is een plaat die mij blijft intrigeren.

Klik hier voor 3 complete nummers en previews van het album...

Au suivant?
pi_42872052

Yanni

Niet alleen woest aantrekkelijk, maar ook nog eens heer en meeschter achter de keyboards!

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:32:32 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42872071
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:31 schreef Fendy het volgende:
Yanni

Niet alleen woest aantrekkelijk, maar ook nog eens heer en meeschter achter de keyboards!

Plaatjes zijn leuk, maar wat meer inhoud mag ook...
pi_42872110
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Plaatjes zijn leuk, maar wat meer inhoud mag ook...
Yanni behoeft geen verdere uitleg...zijn majestueuze gezicht spreekt boekdelen.
Je hebt gelijk Fen.
pi_42872401
Vangelis?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:50:16 #7
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42872475
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:47 schreef Slappy het volgende:
Vangelis?
Want?
pi_42872490
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:50 schreef belsen het volgende:

[..]

Want?
Vangelis is het pseudoniem van Evanghelos Odyssey Papathanasiou (29 maart 1943). Hij is een Griekse muzikant die veelal gebruik maakt van piano, keyboards en andere elektronische instrumenten
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:54:00 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_42872553
Ontopic graag. Onzin reacties worden verwijderd.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:55:42 #10
19529 Fendy
True Spirit
pi_42872587
Hier de ware pioniers van de electronische muziek!

en vraag graag niet "want?"
Je hebt gelijk Fen.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:00:07 #11
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42872679
Ik wil dan natuurlijk ook graag horen waarom het thuis hoort in dit topic.

Ik weet namelijk best wie Vangelis is, maar hoor graag jouw redenatie waarom je vind dat hij geïnspireerde muziek maakt..
pi_42872697
ik vind dat nummer van pirates of the carebean serieus wel leuk!

En ik heb ook een keer een life-optreden gezien, van een bandje bestaande uit een drummer en een toetsenist. Die toetsenist had dus een hammond orgel, een MiniMoog en nog een paar zelf geknutselde moduleerpanelen.. Maar die twee klonken als een 10 koppige band! Super vette muziek!
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:02:51 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42872755
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:00 schreef mcDavid het volgende:
ik vind dat nummer van pirates of the carebean serieus wel leuk!

En ik heb ook een keer een life-optreden gezien, van een bandje bestaande uit een drummer en een toetsenist. Die toetsenist had dus een hammond orgel, een MiniMoog en nog een paar zelf geknutselde moduleerpanelen.. Maar die twee klonken als een 10 koppige band! Super vette muziek!
Je bedoelt waarschijnlijk zZz.

Met het geweldige Extacy.

Het album vind ik darentegen tegenvallen...
pi_42872797
Hier draait nu Kiyo - Chaotech Odd Echo

quote:
http://www.splendidezine.(...)wid=3265468433406010

Chaotech Odd Echo is chaotic, technical, odd and occasionally echoey, but overall it's just plain frightening. The mysterious Kiyo (Kiyoshi Ono) apparently sent a sample of his insanely accomplished, entirely unexpected IDM to the micro splice-heads at Schematic in Miami, accompanied only by the words "enjoy warm noise from Japan". Chaotech... was the result. Already Kiyo has thrown himself into the programming vanguard with hardcore-digital luminaries Autechre, giving something like the Booth-Brown duo's LP5 a run for its money in terms of slicing detail and cerebral density, all while losing a few beats and luring unsuspecting headphone-addicts into its fractured, shimmering soundscapes with an actual melody or two.

The combination is at turns stomach-churning, head-spinning and wince-inducingly beautiful -- often all at once. After piling on layer after granular layer of melted semi-melody, "Sunset Vibe", one of a handful of near-beatless, heavily ambient cuts, collapses under its own signal-to-noise ratio and implodes, shooting out hooks right and left amid the debris. "Glow" slouches along to a plastic hip-hop beat while what sounds like mutated dolphin cries and docking rowboats collide above the mix. Halfway through the track, the beat cuts out, then winds its way back again, then cuts out, then comes back; dolphin cries become digital ping-pong balls in a woozy jam session, and the results come off like Boards of Canada after a few pints at their local pub. "On a Place" sounds like the morning after -- contemplative, somber and a bit dizzy -- with the razor-sharp inclusion of headachy, virtuosic DSP in every break.

Kiyo feels as comfortable with Mouse on Mars bloopiness (opener "Noor") as he does with Aphex-damaged modem chatter ("Way Out") as he does with dubby grooves ("Alang") as he does with glitch freak-outs ("Scope") as he does with beautifully melodic, Endless Summer-like soundscapes ("Flow") -- but despite the obvious comparisons with his European peers, Kiyo mixes and matches past recognition and gives the fractured results enough of a personal touch to defy comparisons, creating a sound that's at once mind-bending and distinctly human. If you've been suffering from IDM withdrawal ever since your favorite act released their last great album back in the '90s, give Chaotech Odd Echo a chance -- there's something incredible here for everyone.
Het zijn meer ehm... vage geluiden dan dat het muziek is, maar toch erg mooi, vind ik. .
pi_42872854
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:02 schreef belsen het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk zZz.

[afbeelding]

Met het geweldige Extacy.

Het album vind ik darentegen tegenvallen...
Check!
en ik kan me idd voorstellen dat het niet zo'n cd-bandje is. Maar live waren ze super-vet!

12 nov 2005 - Koornbeurs, Delft
Ah, dat was'm!
pi_42872913
Boards of Canada

Deze kerels hebben genoeg mooie nummers en album gemaakt om te bewijzen dat je met electronica héle mooie muziek kan maken . Sinds het laatste album zit er zelfs iets meer analoge muziek in, wat ook leuk uitpakt.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42873115
Plaatjes zijn klikbaar.

Beetje de cliche klassiekers, maargoed....

[ Bericht 10% gewijzigd door dialMforMonkey op 21-10-2006 22:22:31 ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:16:33 #18
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_42873121
Yanni = Ron Jeremy?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_42873176
Oh, om nog een mooie te noemen die niet cliché is:

M83

M83 is an electronic music group consisting of Nicolas Fromageau and Anthony Gonzalez, and was formed in Antibes, France in 2001. The musical style owes something to the shoegazing genre in its extensive use of reverb effects and lyrics spoken softly over loud instrumentals, though M83's songs employ considerably less guitar than most shoegazing bands such as My Bloody Valentine.

pi_42873200
Kan de Pet Shop Boys ook altijd wel waarderen

Theories come and theories go. The frog remains
pi_42873261
Arling & Cameron doen goed hun best
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:28:56 #22
144746 x302
Een happer in therapie
pi_42873409
Diepgaande electromuziek?
Dat is nu net het probleem! Mensen die zich te au-serieux nemen en diepgang willen gaan geven aan electro :s Alsof kraftwerk diepgang heeft?

Kraftwerk is goed omdat het goed is. Anouk is goed omdat ze gitaar speelt? Muziek is wat emoties losmaakt. That's all. Tromgeroffel klinkt verdacht veel op een electro beat, waarom zou je de twee anders gaan zien? Enkel narrow minded people doen zoiets.

2 favorieten:
Peter Luts: muzikaal genie
zit achter (samen met zijn collega Dave Mcullen) de danceformatie Lasgo en Ian Van Dahl
En brengt onder eigen naam ook muziek uit.

Deze week staat hij op nr 1 in de USA airplay dance charts

Gewoon geniaal in de dance/trance. Check Lasgo - Alone: http://www.youtube.com/watch?v=G0M703prHw4

Darude met Sandstorm: http://www.youtube.com/watch?v=ywszUmpZSRE
1,5 tot 2 miljoen keer verkocht
ik denk niet dat je meer energie in een plaat krijgt dan dit.
htttp://word-list.com
pi_42873520
Enigma is ook electronisch. En wat te denken van de helden van Pink Floyd. En Underworld. En JunkieXL. En Fatboyslim. Enzo. EM-haters zijn per definitie verstoken van enig valide argument, zoals in hun topic ook blijkt.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:34:51 #24
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42873535
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:28 schreef x302 het volgende:
Diepgaande electromuziek?
Dat is nu net het probleem! Mensen die zich te au-serieux nemen en diepgang willen gaan geven aan electro :s Alsof kraftwerk diepgang heeft?
Jij komt aan met muziek, die niets meer is dan goede dansmuziek. Repeterende beats, geschikt om te dansen, maar waar al snel vooroordelen over ontstaan, zie 1001 argumenten tegen electronische muziek.

Dit topic is dus eigenlijk voor een andere stroom van electronische muziek. Niet persé de dance-stroming, maar muziek die voor meer bedoelt is, dan enkel vermaak op de dansvloer.
pi_42873556
Fluke

Fluke, one of electronica's most longstanding heavyweights, have proven their ability to churn out music with both an inventive underground sensibility (on AND off the dancefloor) and an infectious flare (through the use of powerful hooks and Jon Fugler's - sometimes raspy, sometimes Indie, but always - inimitable vocals). The duo of Mike Bryant and Jon Fugler (formerly a trio until Mike Tournier decided to pursue a solo path a few years ago) have perfected their production and songwriting abilities for the last 15 years, starting with their humble and little known retro single "Island Life" - a subconscious tribute to popping pills on an unnamed tiny remote island - and continuing through 5 albums and a string of hit singles, catapulting them to a level of worldwide success only rivalled by the likes of Prodigy & Underworld.
pi_42873563
The Future Sound Of London natuurlijk

Moet je eens luisteren naar de cd Lifeforms. Ik vind het een geweldige (dubbel)cd. Kan je heerlijk bij wegdromen.
pi_42873781
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:28 schreef x302 het volgende:
Peter Luts: muzikaal genie
zit achter (samen met zijn collega Dave Mcullen) de danceformatie Lasgo en Ian Van Dahl
Gewoon geniaal in de dance/trace.
Ik snap dat als je pas sinds maart weer meer naar trance etc bent gaan luisteren je nog niet zoveel uit het genre kent, maar cheesy eurodance-acts als Lasgo en Ian Van Dahl bestempelen als "geniaal in de trance" gaat mij als tranceliefhebber toch wel iets te ver.

Producers (veelal ook Dj's) die van mij veel meer respect krijgen: Ferry Corsten, Above & Beyond, Gabriel & Dresden, Fred Baker, James Holden, Marco V, Markus Schulz, Paul van Dyk, Signum, Way Out West.

Ferry Corsten bijvoorbeeld: zit onder andere achter System F, Gouryella (samen met Tiesto), Vimana, Veracocha, Moonman to name a few...

En niet meer energie in een plaat dan sandstorm (is zeker niet slecht); oh men, if you would only know...
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:46:19 #28
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42873815
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:44 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Ik snap dat als je pas sinds maart weer meer naar trance etc bent gaan luisteren je nog niet zoveel uit het genre kent, maar cheesy eurodance-acts als Lasgo en Ian Van Dahl bestempelen als "geniaal in de trance" gaat mij als tranceliefhebber toch wel iets te ver.

Producers (veelal ook Dj's) die van mij veel meer respect krijgen: Ferry Corsten, Above & Beyond, Gabriel & Dresden, Fred Baker, James Holden, Marco V, Markus Schulz, Paul van Dyk, Signum, Way Out West.

En niet meer energie in een plaat dan sandstorm (is zeker niet slecht); oh me, if you would only know...
Maar deze discussie behoort dus in een trance-topic en niet in dit topic.
pi_42873951
The Prodigy?
pi_42873965
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:46 schreef belsen het volgende:
Maar deze discussie behoort dus in een trance-topic en niet in dit topic.
Eh nee. Trance is ook electronische muziek, en kwaliteitsproducties uit die stroming mogen wat mij betreft zeker onder de 'Geïnspireerde electronische muziek' vallen. 13-in-een-dozijn eurdance als lasgo en ian van dahl zeker niet, not even close (iedereen die wat breder is georienteerd in electronische muziek kan dat verschil namelijk makkelijk zien).
ik probeer dus duidelijk te maken dat naar mijn mening die namen hier echt niet thuis horen, itt de eerdere genoemde voorbeelden als kraftwerk, fsol etc.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:58:05 #31
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42874119
Leftfield, Underworld, Orbital.

Allemaal fijne Britse elektronica-bandjes, al hadden de meeste hun hoogte punt een jaar of tien geleden. Desalniettemin de moeite waard.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_42875405
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:52 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Eh nee. Trance is ook electronische muziek, en kwaliteitsproducties uit die stroming mogen wat mij betreft zeker onder de 'Geïnspireerde electronische muziek' vallen. 13-in-een-dozijn eurdance als lasgo en ian van dahl zeker niet, not even close (iedereen die wat breder is georienteerd in electronische muziek kan dat verschil namelijk makkelijk zien).
ik probeer dus duidelijk te maken dat naar mijn mening die namen hier echt niet thuis horen, itt de eerdere genoemde voorbeelden als kraftwerk, fsol etc.
Dus geen Tiësto of andere repeterende dansstampers, maar serieuze, diepgaande electronische muziek.

'Nuff said.
pi_42875639
en toen werkte m'n link niet.. nou ja, zal 'm zo ff opnieuw opzoeken

[ Bericht 87% gewijzigd door Beathoven op 22-10-2006 00:07:14 ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:59:03 #36
11502 nipeng
The last ride is free
pi_42875690
quote:
Graag meer verhaal over en waarom het volgens jou zo goed is. Niet enkel links dumpen. Vertel er wat meer over.
  zondag 22 oktober 2006 @ 00:14:22 #38
29907 Op-zicH
Ach ja, opzich
pi_42876034
Kettel - my Dogan

Prima electro/ambient van nederlandse bodem en alle cd's van het label hebben schitterende artwork. Het is voornamelijk "luister muziek", maar op een paar nummers kan prima gedanst worden :-):

http://www.sendingorbs.com/content/artists/kettel/mydogan
The trouble with ignorance is that it picks up confidence as it goes along.
  zondag 22 oktober 2006 @ 00:20:29 #39
19529 Fendy
True Spirit
pi_42876161
MIjn favo electronische muziek wordt nu gestreamd
mms://wm.streampower.be/ilovetechno

Techno
Je hebt gelijk Fen.
pi_42876262
Hoe kan zo'n topic al drie uur lang bestaan zonder dat iemand Massive Attack noemt? De band heeft met zowel Blue Lines als (vooral) Mezzanine albums gemaakt die wat mij betreft bij de beste van de jaren negentig horen, en zorgden voor een hoop momentum voor de trip-hop. Het begin van Mezzanine (Angel - Teardrop - Inertia creeps - Group 4) blijft een extreem voorbeeld van sfeervol, intrigerend en dreigend.
  Moderator zondag 22 oktober 2006 @ 00:40:27 #41
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42876539
Nog een van mijn favoriete albums dan:

Een band die al jaren laat zien hoe je spannende electronica kunt verweven met rock'n'roll. Vooral dit album is een juweeltje, met het beste uit de rock, chemical en dub.
  zondag 22 oktober 2006 @ 00:45:30 #42
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42876648
ik zou zelf snel neigen naar Tiefschwarz, maar ook Hot Chip of !!! vind ik erg leuk...

Het belangrijkste aan een goede electronische band is dat ze ook live iets neer kunnen zetten, en dan niet entertainment maar gewoon een strak geluid/show. Daar voldoen deze bands zeker aan!
  Moderator zondag 22 oktober 2006 @ 00:53:17 #43
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42876801
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 00:45 schreef Grumpey het volgende:
ik zou zelf snel neigen naar Tiefschwarz, maar ook Hot Chip of !!! vind ik erg leuk...

Het belangrijkste aan een goede electronische band is dat ze ook live iets neer kunnen zetten, en dan niet entertainment maar gewoon een strak geluid/show. Daar voldoen deze bands zeker aan!
Wat mij betreft is een live performance geen must, het feit of je iets live wel of niet kunt neerzetten, hoeft niet persé iets te zeggen (maar doet het vaak wel).

!!! is trouwens ook wel erg grappig.
pi_42877175
Live opnames zijn wel leuk, maar misschien om er ook echt bij te zijn.

Er zat zo'n opname van een live recording van Squarepusher bij z'n 'Do you know Squarepusher' album. Had van mij net zo goed niet meegeleverd hoeven worden. Het is dezelfde muziek met een complete bak nagalm erover, niet om aan te horen.. al het detail verzuipt erin.
pi_42878354
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:58 schreef Svyatagor het volgende:
Leftfield, Underworld, Orbital.

Allemaal fijne Britse elektronica-bandjes, al hadden de meeste hun hoogte punt een jaar of tien geleden. Desalniettemin de moeite waard.
En zijn 2 van de 3 al 'deceased'.
pi_42879590
Tangerine Dream. Zo'n beetje de eerste band die volledig electronisch was, legde de basis voor de hedendaagse electronische muziek.
Een van mijn favoriete electronische acts is het vrijwel onbekende Seventh Wave,met de geniale toetsenist Ken Elliott. Het eerste synthpop-duo, wat slechts gebruik maakte van synthesizers en slagwerk
Gary Numan was zo'n beetje de eerste die punk in een electronisch jasje maakte, en inspireerde hiermee generaties van New Wave bands die na hem kwamen. Samen met Suicide en Kraftwerk de grondleggers van de electronische New Wave.

Edit: Grappig dat ik, op het moment dat ik dit schrijf, luister naar een accoustische americana cover van the Age of Consent van New Order. Wat overigens wel bewijst dat dat ook geïnspireerde muziek is, als je het op een acoustische gitaar kunt coveren, en het dat ook nog goed klinkt

[ Bericht 4% gewijzigd door cafca op 22-10-2006 07:55:42 ]
  zondag 22 oktober 2006 @ 10:29:00 #47
67663 fractalis
we (all) search
pi_42880149
quote:
Goed indeed. Zéér goed.

Deze zijn nog niet genoemd geloof ik:

Biosphere - Micrographity

Global Communication - 76:14

Plastikman - Musik

Isan - Beautronics

Black Dog - Bytes

Plaid - Double Figure

Polygon Window - Surfing on Sine Waves

Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place

Múm - Yesterday Was Dramatic - Today Is OK

Max Richter - The Blue Notebooks

Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_42881527
Ik zeg Kraftwerk natuurlijk, maar ook The Knife uit Zweden.

Eerste keer beetje bevreemdend, maar echt wel diepgaand hoor.
Ook Radioheads elektronische nummers kan ik wel eens waarderen, maar eerlijk gezegd vind ik het album van Thom Yorke zelf op dat vlak beter.
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:28:18 #49
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42881767
The knife was indrukwekkend optreden op lowlands....ga ik eens wat meer van opzoeken, goed dat je me eraan herrinnert
pi_42881814
Tangerine Dream!
pi_42882059
even alphabetisch door mn verzameling gegaan:

biosphere
chemical brothers
coldcut
grooverider
the herbalizer
junkieXL
kruder and dorfmeister
Laurent Garnier
leftfield
Massive Attack
pink floyd
prodigy
radiohead
roni size
urban dance squad
vive la fete

waarom? omdat het allemaal originele, geinspireerde muziek is. waarom het dat is? omdat ik dat vind
pi_42885146

'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_42886662
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:36 schreef geelkuikentje het volgende:
The Future Sound Of London natuurlijk

[afbeelding]

Moet je eens luisteren naar de cd Lifeforms. Ik vind het een geweldige (dubbel)cd. Kan je heerlijk bij wegdromen.
[afbeelding]
Future sound of London
Dead Cities van ze is ook vet chill
pi_42887059
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 00:53 schreef belsen het volgende:

[..]
!!! is trouwens ook wel erg grappig.
Maar natuurlijk hardly electronische muziek te noemen
pi_42888714
aphex twin mag trouwens ook wel genoemd worden in dit topic
pi_42889396
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:02 schreef Byte_Me het volgende:
aphex twin mag trouwens ook wel genoemd worden in dit topic
dat was ie al
pi_42891258
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:09 schreef spacemangraig het volgende:
[afbeelding]
jaaaaaa!!!!

met vive la fête ben ik het niet echt eens. over het algemeen niet echt diepgaand
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:58:38 #58
51233 Punnik
www.punnik.nl
pi_42892823
Bruce Haack natuurlijk !
die man was echt een held

Hij maakte in de jaren '60 al electronische muziek met zelf gemaakte apparaten.
Er is een docu over hem gemaakt genaamd "Haack. the king of techno"

-YouTube-

een paar tracks :

Upside Down
Cherubic Hymn
Electric To Me Turn

ok, het rammelt wel wat , maar hij was zn tijd ver vooruit

voor meer info -> http://www.brucehaack.com/introduction.asp

[ Bericht 8% gewijzigd door Punnik op 22-10-2006 18:20:47 ]
-=> de MilieuVriendelijkeGroeten <=-
www.punnik.nl
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:01:47 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_42892912
mod edit: dit topic hoeft ook niet onnodig te worden opgevuld met willekeurige foto's

Iedereem die tegen elektronische muziek is is gewoon vastgeroest en houdt zich krampachtig aan vroeger vast.

[ Bericht 66% gewijzigd door Beathoven op 22-10-2006 19:04:29 ]
pi_42893055
Volgens mij zijn in 99% van de gevallen waar iemand zegt een bepaalde muziek te haten, de mensen niet eens bekend met de hele stroming die ze beweren te haten....

Ik ga niet eens meer de moeite doen om te discussieren...
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:07:48 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_42893075
lange lijst met namen verwijderd

[ Bericht 74% gewijzigd door Beathoven op 22-10-2006 19:06:04 ]
pi_42894431
Dit topic is niet bedoeld voor lijsten met namen of willekeurige foto's zonder toelichting. Ik zal het topic daarom een klein beetje opschonen.
pi_42894633
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 18:59 schreef Beathoven het volgende:
Dit topic is niet bedoeld voor lijsten met namen of willekeurige foto's zonder toelichting. Ik zal het topic daarom een klein beetje opschonen.
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:24 schreef belsen het volgende:

Laten we proberen om hier bands en acts te verzamelen, die juist het tegenovergestelde beweren. Dus geen Tiësto of andere repeterende dansstampers, maar serieuze, diepgaande electronische muziek.
Thank god for the mod
pi_42894756
De topicstarter heeft zelf het goede voorbeeld al gegeven
  Moderator zondag 22 oktober 2006 @ 22:17:53 #65
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42901660
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 19:10 schreef Beathoven het volgende:
De topicstarter heeft zelf het goede voorbeeld al gegeven

Het is juist grappig om te zien hoe electronische muziek vanaf het begin omarmd werd door de popmuziek. Zelfs de Beatles waren, voor hun tijd, enorm bezig met electronische muziek. Het is geweldig hoe de eerste Moog-tonen klinken op Abbey Road. George Harrison maakte ondertussen als een van de eersten een electroplaat: Electric sounds in 1969.
pi_42904518
En Tomorrow Never Knows van 3 jaar eerder is pas in de jaren negentig begrepen.
  maandag 23 oktober 2006 @ 23:27:52 #67
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_42914018
FanuSamurai
Krush
Shadow

En veel van wat hier al genoemd is
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_42914710

Robag Wruhme

Ricardo Villalobos

Anja Schneider
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:04:40 #69
39158 confined
breaking the waves
pi_42919188
Elektronische muziek met inhoud? Luister eens naar de hele EBM en Darkwave scene... De teksten zijn vaak alleen al erg goed (vind ik), vaak over de psyche van de mensch en dergelijke. En ook soms politiek en sociaal betrokken. Niet alles is even dansbaar, maar wel (grotendeels) elektronisch gemaakt. Het leuke is dat je vaak niet meer goed kunt thuisbrengen of iets nu dance is of rock.

*even in m'n last.fm lijstje kijken*

Diary of Dreams --> geniaal
Diorama --> nog genialer
In Strict Confidence
Mind.In.A.Box
Fixmer/McCarthy
Rotersand

Oh ja, en dan hebben we nog wat harder gebeuk met Alec Empire / Hanin Elias. Je kunt niet zeggen dat zij geen inhoud hebben...

Zoals hierboven ergens al gemeld werd: mensen zeggen vaak dat ze elektronische muziek haten, maar hebben soms geen idee wat dat precies is. Terwijl bijvoorbeeld Vast heel erg pop/rock klinkt, terwijl het elektronisch gemaakt is. Maar dat was weer een andere discussie geloof ik
pi_42920648
Atari Teenage Riot
pi_42920895
Vast grotendeels electro? Nooit gemerkt, er zit zeker wel gitaar tussen ook hoor.
pi_42923743
Eigenlijk is het van de zotte dat 'wij' hier moeten aantonen dat electronische muziek geïnspireerd kan zijn, alsof de geïnspireerdheid van muziek afhangt van je instrument. Te gek voor woorden. Als je een gitaar pakt en een saai A-D-G dertien-in-een-dozijn gitaarliedje maakt, ben je automatisch geïnspireerd bezig? Onzin.

Wie zijn mening over muziek laat afhangen van het gekozen instrument, is per definitie bekrompen.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:56:38 #73
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_42924589
Neerlands trots:
The Kilimanjaro darkjazz ensemble
Dit verdient tenminste het predicaat muziek.. 99% van de electronische muziek is slechts 'geluid'...
Trying is the first step towards failure
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:02:59 #74
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_42924807
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_42928693
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:56 schreef Broodjevlees het volgende:
99% van de electronische muziek is slechts 'geluid'...
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:15:46 #76
69426 Astherushcomes
In constante roes
pi_42930423
Ellen Allien & Apparat | Orchestra of Bubbles

Soms lees je een recensie, en weet je weer waarom electronische muziek zo mooi kan zijn :

Een van de beste elektronische albums van de laatste vijf jaar.
CD, Bpitch Control/N.E.W.S.
tekst: Mathias Vermeulen

Zeldzaam zijn de platen die je vanaf de eerste seconde bij je nekvel te pakken hebben en je niet meer loslaten, die je door elkaar schudden en meteen je volledige aandacht opeisen. Orchestra of Bubbles is zo'n plaat. Vanaf de eerste tonen van "Turbo dreams" besef je dat hier iets bijzonders gebeurt. Maar wat precies? Is het de unieke sound die het beste uit de wiskunde-elektronica (Apparats speeltuin) en de melancholische elektrotechno (Ellen Alliens dada) combineert? Is het de vaststelling dat dit een album vol songs is? Een plaat waar het geheel meer is dan de som der delen - nog altijd een rariteit binnen de wereld der elektronische muziek?

Misschien. Zeker is dat wanneer het magische trio "Jet", "Floating points" en "Under" voorbij komt woorden van geen tel meer zijn. Schoonheid is immers verstomming: het zijn de "Oohs" en "Aahs" die iemand uitstoot wanneer hij geconfronteerd wordt met iets dat zo prachtig is dat hij verder niet meer kan benoemen. Orchestra of Bubbles is van zo'n schoonheid: het is een luisterplaat die de synthese van Warp en Bpitch Control is, en daardoor een van de mooiste platen van de afgelopen vijf jaar is geworden. Essentieel.

http://www.kindamuzik.net(...)orchestra-of-bubbles
pi_42930803
ja vette plaat
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:13:13 #78
69426 Astherushcomes
In constante roes
pi_42932292
Nog een aantal electronische albums uit mn cd collectie die zeker de moeite waard zijn:

Faithless - Sunday 8pm
James Holden - At the controls
Nathan Fake - Drowning in a sea of love
Trentemoller - The last resort
Remy - Bang!
St Germain - Tourist
pi_42932314
st germain tourist... das toch echt een redelijke platte plaat imo
pi_42932525
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:15 schreef Astherushcomes het volgende:
Ellen Allien & Apparat | Orchestra of Bubbles

Soms lees je een recensie, en weet je weer waarom electronische muziek zo mooi kan zijn :
Wat eenheeeeerlijk album is het tot nu toe, ik zit bij Floating Points .
pi_42932654
Electrolush - The Very Best Of Minimal & Electro Nouveau

"If you've been a fan of the minimal, bleepy, techy, wobbly electrohouse sound, this album is for you. Get ready to experience the best of what has taken over so many dancefloors around the world. If heart-stopping bass lines and crunchy electro beats are your thing...look no further."

Nou ja, heel veel minimal dus. En heel fijn om te luisteren.
pi_42934887
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:13 schreef Yorrit het volgende:
st germain tourist... das toch echt een redelijke platte plaat imo
Het is lekker om op te chillen maar veel diepgang zit er niet in, nee.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:39:34 #83
69426 Astherushcomes
In constante roes
pi_42935367
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:25 schreef PDOA het volgende:

[..]

Het is lekker om op te chillen maar veel diepgang zit er niet in, nee.
even voor de goede orde, hier sluit ik me bij aan
pi_42969703
Idiotique van Radiohead vind ik een heel goed electronisch nummer. Air is ook vooral door een pc voortgebliept.
What Would Goku Do
pi_42970200
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:57 schreef viagraap het volgende:
Idiotique van Radiohead vind ik een heel goed electronisch nummer. Air is ook vooral door een pc voortgebliept.
Je zal er nog verbaast van staan hoeveel 'echte' instrumenten in hun nummers zitten.
pi_42970405
Radiohead is inderdaad één en al analoge instrumenten.
pi_42973299
Mijn lijstje van geïnspireerde electronische muziek waar ik graag naar mag luisteren
(beetje afgekeken kwa opzet van Byte_Me)

Aphex Twin
Chemical brothers
Grooverider
Jeff Mills
Jimmy Edgar
JunkieXL
Josh Wink
Kraftwerk
Kruder and dorfmeister
Laurent Garnier
Layo & Bushwacka!
Leftfield
LFO
Massive Attack
Pink floyd
Prodigy
Robag Wruhme
Radiohead
Roni size
Trentemoller
UNKLE
Urban dance squad
Vive la fete
Wighnomy Broters
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_42975078
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:55 schreef Appeltaarten het volgende:
Mijn lijstje van geïnspireerde electronische muziek waar ik graag naar mag luisteren
(beetje afgekeken kwa opzet van Byte_Me)

Aphex Twin
Chemical brothers
Grooverider
Jeff Mills
Jimmy Edgar
JunkieXL
Josh Wink
Kraftwerk
Kruder and dorfmeister
Laurent Garnier
Layo & Bushwacka!
Leftfield
LFO
Massive Attack
Pink floyd
Prodigy
Robag Wruhme
Radiohead
Roni size
Trentemoller
UNKLE
Urban dance squad
Vive la fete
Wighnomy Broters
Wat de hel doet Junkie XL in die lijst?

Die gast maakt leuke (dans)muziek maar erg diepgaand is het niet, en bovendien ook niet vernieuwend.
pi_42979770
oudwerk van hem, maarja ieder z`n mening over muziek niet?
last.fm
pi_42990116
Dan moet je in dit topic zijn: IDM deel 4: IVVVIVVVVIII.

Jammer dat zo weinig mensen zich verdiepen in de betere electronische muziek van nu, want er is genoeg! Ik liep laatst een "electronische platenzaak" in om te vragen of ze Keef Baker hadden, nog nóóóóit van gehoord, IDM..? Zei ze geen reet. Hardcore, hardstyle, dustep en andere dooie grafgenres, ja die hebben ze wel
Geen wonder dat de meeste niet-electronica luisteraars de muziek nog steeds met foute modekapsel dancevalleyklonen in verkeerde kleren associeren
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_43000566
Check eens wat van Sasha zou ik zeggen
Het album "Airdrawndagger" van hem is echt geniaal
pi_43001797
Radiohead - Kid A; zeker een aanrader.
pi_43003480
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:29 schreef kamagurka het volgende:
Dan moet je in dit topic zijn: IDM deel 4: IVVVIVVVVIII.

Jammer dat zo weinig mensen zich verdiepen in de betere electronische muziek van nu, want er is genoeg! Ik liep laatst een "electronische platenzaak" in om te vragen of ze Keef Baker hadden, nog nóóóóit van gehoord, IDM..? Zei ze geen reet. Hardcore, hardstyle, dustep en andere dooie grafgenres, ja die hebben ze wel
Geen wonder dat de meeste niet-electronica luisteraars de muziek nog steeds met foute modekapsel dancevalleyklonen in verkeerde kleren associeren
Je moet ook niet bij Midtown naar binnen stappen.
pi_43056376
Robag Whrume is ondergewardeerd. Wat die gast uit zijn apparatuur kan halen!!!

Voor de rest zou mijn lijstje oneindig lang zijn, dus die post ik ook niet hier. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_43097239
Niemand vindt Lamb hier onder vallen ? Muziek die ik niet anders kan omschrijven dan "warm" met veel electronica, en toch met veel analoge instrumenten als strijkers en bas, prominent aanwezige zang, alles lekker door elkaar gemixt.

Tiefschwartz heb ik live meegemaakt op I love techno en kon mij niet bijzonder boeien, ik heb toch meer met "liedjes". Kraftwerk vond ik dan weer wel geweldig, maar voelt voor mij toch niet echt als muziek met gevoel, meer de poging om echte menschmachine-muziek te maken.
pi_43102616
Lamb valt er ook onder hoor Eigenlijk zo'n beetje alle trip hop wel. En wat te denken van mensen zoals Brian Eno en Pete Namlook ed.

Maarja, die kent geen hond lijkt het soms...

Goede elektronische muziek heeft een zwaar bekendheidsprobleem, en waar dat nou door komt durf ik niet te zeggen....
pi_43124507
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:13 schreef Faxie het volgende:

Goede elektronische muziek heeft een zwaar bekendheidsprobleem, en waar dat nou door komt durf ik niet te zeggen....
'Wat de boer niet kent vreet 'ie niet'
pi_43126188
Waarschijnlijk ja, zal er veel mee te maken hebben...
  woensdag 1 november 2006 @ 01:32:21 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43126325
Arjen lucassen, vooral bekend van Ayreon, als je het over electronische topmuziek hebt dan kun je het niet maken deze naam te vergeten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_43142699
vèt topic dit. Al wat leuke dingen door leren kennen.
Mijn tip
Ulver - perdition city

Het zijn een soort van duistere sounscapes, maar toch wel in een songformaat gegoten. Misschien wel de beste cd die ik heb.
D'r komt zang in voor, saxofoon, rare geluiden van de straat, je spacet weg en dan komt'r een keihard vage beat in en dan dompel je weer onder. Ofzo.
Veel muziek die ik heb schaar ik onder amusement, maar dit, dit is kunst
  woensdag 1 november 2006 @ 17:13:59 #101
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43142745
is het erg gedurfd om Andreas Vollenweider ook in dit gezelschap te plaatsen ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43143192
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:13 schreef Klonk het volgende:
is het erg gedurfd om Andreas Vollenweider ook in dit gezelschap te plaatsen ?
Ik ken het niet. Vertel er eens wat over?
  woensdag 1 november 2006 @ 17:33:38 #103
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43143398
al heb ik geen platenrecord, kan ik het niet laten mezelf er ook bij te plaatsen, ik moet alleen even een kabeltje hebben om mijn synth, en mijn tv audio op mijn pc aan te sluiten.
  woensdag 1 november 2006 @ 18:20:15 #105
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43145138
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:27 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Ik ken het niet. Vertel er eens wat over?
ff denken ik ken Vollenweider sinds het midden van de jaren '80, opgepikt bij een jeugdliefde, zijn handelsmerk is de muziek die hij maakt met een electrische harp, een heel herkenbaar geluid, in zijn muziek combineert hij zijn electrische harp met allerlei verschillende stromen, van folk tot country, zeker in zijn beginjaren was hij vrij experimenteel, de laatste jaren is het allemaal wat meer mainstream geworden.

Behind the gardens is een mooi voorbeeld van allerlei combinaties, niet alle muziek op zijn website is een even goed voorbeeld van muzikale kunsten.

http://de.wikipedia.org/wiki/Andreas_Vollenweider
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43223351
jajaja, Ryoji Ikeda... Heel vet! Gezien op sonar

Het eerste album wat genoemd in dit topic is Remus van humanworkshop: samen met hen organiseer ik de de avond 'Other stuff to dance to' waar een heleboel electronische muziek uit allerlei hoeken en gaten gedraait wordt, maar dan vooral die plaatjes die je op een 'normale' avond uitgaat niet hoort..

www.humanworkshop.com/ostdt/

Oja en dit is vet:

http://www.myspace.com/modull

(en nog van eigen bodem ook )

[ Bericht 2% gewijzigd door SalvadoRR op 04-11-2006 01:25:54 ]
pi_43223552
Nja, ik wil Royksopp toch noemen , maar ik kan me herinneren dat PDOA daar niet echt enthousiast over was ik heb zelf toch alleen wat meer mainstream dingen als Chemical Brothers, Air, Leftfield ofzo.

Air moet trouwens ook wel kunnen hoor
pi_43223646
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:07 schreef hydraulix het volgende:
[afbeelding]
Ryoji Ikeda - Dataplex
Ontzettend dik album maar het hoort totaal niet in dit topic thuis. Gast vormt rauwe data om naar idm gebliep. Ontzettend ontoegankelijk, eerste kwartier is zowat geheel structuurloos.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_43223721
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:28 schreef Maisnon het volgende:
Nja, ik wil Royksopp toch noemen , maar ik kan me herinneren dat PDOA daar niet echt enthousiast over was ik heb zelf toch alleen wat meer mainstream dingen als Chemical Brothers, Air, Leftfield ofzo.

Air moet trouwens ook wel kunnen hoor
Leftfield is toch niet echt mainstream? Wel dood.

Ach ja, ruksopp... Gehyped door mensen/media die graag ook een keer hip willen wezen. Vind niet dat ze iets hebben toegevoegd. Ze maken verder wel aardige muziek hoor...
pi_43223958
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:37 schreef PDOA het volgende:

[..]

Leftfield is toch niet echt mainstream? Wel dood.

Ach ja, ruksopp... Gehyped door mensen/media die graag ook een keer hip willen wezen. Vind niet dat ze iets hebben toegevoegd. Ze maken verder wel aardige muziek hoor...
Hihi, ja dat wist ik nog Nouja, Leftfield is niet echt mainstream nee, maar ik was toch wat aan het opnoemen, en als ik het over Groove Armada ga hebben is et eind zoek volgens mij
pi_43224058
Ik zou Röyksopp zeker noemen als geïnspireerde elektronische muziek. De klaagzang van PDOA over 'ruksopp' heb ik inmiddels wel tien keer gelezen. Sorry, ik herken me er niet in en voel me er niet door aangesproken. Al helemaal niet omdat ik me meen te herinneren dat Mylo *wel* z'n goedkeuring kon wegdragen, terwijl die Röyksopp nog net niet plagieert. "Valley Of The Dolls" is gewoon een kloon van "So Easy", daar is niet eens discussie over mogelijk.

(Mocht ik dat van PDOA's smaak over Mylo trouwens fout hebben, dan geldt nog: Röyksopp is zo goed en origineel dat anderen het proberen na te doen.

Ik houd niet van muziek om 'hip' te zijn. Anders had ik ook geen recent werk van bands als Pet Shop Boys (eerder in dit topic al terecht genoemd), A-ha en The Sparks in m'n cd-rek liggen. Niet alles dat commercieel doorbreekt, is gehyped. Het kan ook nog gewoon GOED zijn of bij een publiek in de smaak vallen.

Mijn lijstje:
Pet Shop Boys
Röyksopp
Moby
AIR
Björk
Basement Jaxx
The Sparks
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:02:41 #113
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43224212
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:54 schreef dVTB het volgende:
Ik zou Röyksopp zeker noemen als geïnspireerde elektronische muziek. De klaagzang van PDOA over 'ruksopp' heb ik inmiddels wel tien keer gelezen. Sorry, ik herken me er niet in en voel me er niet door aangesproken. Al helemaal niet omdat ik me meen te herinneren dat Mylo *wel* z'n goedkeuring kon wegdragen, terwijl die Röyksopp nog net niet plagieert. "Valley Of The Dolls" is gewoon een kloon van "So Easy", daar is niet eens discussie over mogelijk.

(Mocht ik dat van PDOA's smaak over Mylo trouwens fout hebben, dan geldt nog: Röyksopp is zo goed en origineel dat anderen het proberen na te doen.

Ik houd niet van muziek om 'hip' te zijn. Anders had ik ook geen recent werk van bands als Pet Shop Boys (eerder in dit topic al terecht genoemd), A-ha en The Sparks in m'n cd-rek liggen. Niet alles dat commercieel doorbreekt, is gehyped. Het kan ook nog gewoon GOED zijn of bij een publiek in de smaak vallen.

Mijn lijstje:
Pet Shop Boys
Röyksopp
Moby
AIR
Björk
Basement Jaxx
The Sparks
Die lijst is behoorlijk standaard..
Zyggie.
pi_43224247
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:02 schreef Zyggie het volgende:
Die lijst is behoorlijk standaard..
Klopt. Mijn smaak is dan ook redelijk mainstream. Ik hoor hier van allerlei bands die ik nog niet ken, maar zeker nog eens zal gaan nazoeken. Maar dat bands bekender zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen goede, geïnspireerde muziek maken.
pi_43224510
Trouwens.... ik zat zo te denken, en volgens mij is zo'n beetje elk nummer van Micheal Jackson electronisch geproduceerd. Zelfde geldt voor Madonna. En zo nog een hoop meer. 90% van de pop vanaf de jaren 80 is volgens mij wel electronisch.

Is dat dan ook allemaal maar gelijk bagger?

Hoe kortzichtig ben je eigenljik als je muziek afrekent op productiewijze
pi_43224538
Tof topic dit
Zal even verder zoeken naar wat leuks
  zaterdag 4 november 2006 @ 02:41:12 #117
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_43224851
Amon Tobin

http://en.wikipedia.org/wiki/Amon_tobin

het nummer 'Rosies' is echt super
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_43224955
Ja Amon Tobin vind ik erg vet! Vooral zijn album Supermodified.
  zaterdag 4 november 2006 @ 03:58:43 #119
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43225760
maar mensen, kent niemand van u "Arjen Lucassen" bekend van Ayreon ??!
die muziek is echt de top van electronische stijl
pi_43225897
die associeer ik met progrock/metal
pi_43225899
Burial - Burial

pi_43225994
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:54 schreef dVTB het volgende:

Um nee, Mylo's album was ook een matig album.

Ik zou graag willen weten waarom royksopp zo goed en origineel is. Waar blijkt dat uit? Ik heb namelijk nog geen goeie argumenten gezien.
pi_43226400
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 04:28 schreef Yorrit het volgende:
Burial - Burial

Tr00. Deed me trouwens nogal aan Basic Channel denken
pi_43226879
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 05:00 schreef PDOA het volgende:
Ik heb namelijk nog geen goeie argumenten gezien.
Jij hebt argumenten nodig om een gefundeerde mening over muziek te hebben? Triest, eigenlijk.
Kunst is geen wetenschap.
pi_43235907
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 05:00 schreef PDOA het volgende:
Um nee, Mylo's album was ook een matig album.
Ik zou graag willen weten waarom royksopp zo goed en origineel is. Waar blijkt dat uit? Ik heb namelijk nog geen goeie argumenten gezien.
Ik vind ze origineel en verfrissend klinken. Dat blijf ik van mening totdat jij me voorbeelden van bands noemt die hetzelfde deden als Röyksopp, maar dan eerder. Ik doe niet aan omgekeerde bewijslast.
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:27:08 #126
69426 Astherushcomes
In constante roes
pi_43240191
Ik vind dat Opgezwolle ook genoemd mag worden in dit topic ! Ik ben niet zo van de hip hop, maar hun sound is wel erg fraai
pi_43241246
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:57 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik vind ze origineel en verfrissend klinken. Dat blijf ik van mening totdat jij me voorbeelden van bands noemt die hetzelfde deden als Röyksopp, maar dan eerder. Ik doe niet aan omgekeerde bewijslast.
Air, Boards of Canada, het gehele Ninja Tune records oeuvre..........
pi_43241362
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:58 schreef dialMforMonkey het volgende:
Air, Boards of Canada, het gehele Ninja Tune records oeuvre..........
Sorry hoor, ik heb alle cd's van AIR, maar die klinken compleet anders dan het merendeel van de Röyksopp-nummers, op hooguit enkele lounge-achtige nummers na.
pi_43245124
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:02 schreef dVTB het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik heb alle cd's van AIR, maar die klinken compleet anders dan het merendeel van de Röyksopp-nummers, op hooguit enkele lounge-achtige nummers na.
Dan boards of Canada, of wat shit van Ninja Tune. Royskopp is goed hoor, maar het zijn geen pioneers.
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:41:32 #130
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43246496
Ik luister zelf ook graag electronische muziek, begon ooit met synthesizer muziek. Luister eigenlijk bijna alleen mainstream, en ken niet de goede termen om de verschillen te omschrijven tussen stromingen.

goed zijn IMHO:

- Kraftwerk
- Underworld
- AIR (live op Werchter --> super)
- Daft Punk
- Aleksander Kowalski (meer techno)
- Chemical Brothers
- Prodigy
- Faithless
- Propellorheads

Wel aardig vind ik:
- Fatboy Slim
- Buscemi
- Röyksopp
- Vive la Fete
- Chicane

Mijn tip is: Ralph Myerz and the Jack Herren Band: gesampelde stemmen die vreemde stemmingen oproepen, erg lekker.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_43250017
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:27 schreef Astherushcomes het volgende:
Ik vind dat Opgezwolle ook genoemd mag worden in dit topic ! Ik ben niet zo van de hip hop, maar hun sound is wel erg fraai
Delic maakt volgens mij genoeg gebruik van analoge samples hoor.
pi_43250173
DJ Shadow - Endtroducing...
pi_43250186
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 22:41 schreef ioko het volgende:
- Aleksander Kowalski (meer techno)
ik vind zijn Beyonce - Nasty Girl remix erg goed
  zondag 5 november 2006 @ 01:27:46 #134
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43250415
quote:
Op zondag 5 november 2006 01:15 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik vind zijn Beyonce - Nasty Girl remix erg goed
Is dat een sarcastische opmerking? Ik ken weinig remixen van Kowalski, en al helemaal niet van Beyonce
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_43250565
quote:
Op zondag 5 november 2006 01:27 schreef ioko het volgende:

[..]

Is dat een sarcastische opmerking? Ik ken weinig remixen van Kowalski, en al helemaal niet van Beyonce
die draaide hij op awakenings festival dit jaar, sindsdien achtervolgt het mij
  zondag 5 november 2006 @ 11:58:42 #136
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43255106
quote:
Op zondag 5 november 2006 01:37 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

die draaide hij op awakenings festival dit jaar, sindsdien achtervolgt het mij
Maar wel goed, of juist niet?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_43257695
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:58 schreef ioko het volgende:

[..]

Maar wel goed, of juist niet?
nee echt absoluut niet
pi_43291508
quote:
Op zondag 5 november 2006 01:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Delic maakt volgens mij genoeg gebruik van analoge samples hoor.
een sample is (tegenwoordig) per definitie niet analoog
pi_43341452
quote:
Op woensdag 1 november 2006 00:12 schreef PDOA het volgende:

[..]

'Wat de boer niet kent vreet 'ie niet'
Die domme trancenichten dus, waar ik het al over had
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_43341651
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:52 schreef Yorrit het volgende:

[..]

een sample is (tegenwoordig) per definitie niet analoog
naja, ze worden ingespeeld dan. ook goed. ik vind dat iets anders dan geluid creeeren met de computer.
pi_43417409
Amorphous Androgynous
last.fm
  vrijdag 10 november 2006 @ 01:18:46 #142
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_43417564
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:24 schreef belsen het volgende:

ik snap overigens niet dat iedereen - buiten een paar mede uvt'ers - dat topic zo serieus nam
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:41:12 #143
69426 Astherushcomes
In constante roes
pi_43425131
Heb net voor het eerst Richie Hawtin - Transitions geluisterd, die mag ook wel in het rijtje
pi_43428828
Tiga & Zyntherius - Sunglasses At Night

Deze geweldige techno-remake uit 2001 (origineel van Corey Hart) gaat nooit vervelen, en ook al is het een flinke beukplaat, hij blijft gewoon lekker
Hoe harder hoe beter...

pi_43428901
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:00:00 #146
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_43432976
flinke beukplaat?
pi_43433519
Wel een hele leuke plaat. De plaat waardoor ik Tiga ben leren kennen...
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:25:57 #148
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_43433567
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:23 schreef Blivox het volgende:
Wel een hele leuke plaat. De plaat waardoor ik Tiga ben leren kennen...
ja ik ook, eigenlijk
i love techno 2001 geloof ik
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:43:29 #149
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_43434004
Paar platen die ik persoonlijk erg leuk vind:

Autechre - Tri Repetae
Anthony Rother - Simulationszeitalter
Coil - Musick To Play In The Dark I
Coil - Musick To Play In The Dark II
Coil - Astral Disaster
Pete Namlook - Silence I
Front 242 - Tyranny (For You)
Front 242 - 06:21:03:11 Up Evil
Lycia - The Burning Circle and then Dust (sorta. Muur van synths met gitaar)

[ Bericht 24% gewijzigd door Zeitgeist op 10-11-2006 20:12:35 ]
The Light Is Leaving Us All
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:50:12 #150
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43434181
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 01:18 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ik snap overigens niet dat iedereen - buiten een paar mede uvt'ers - dat topic zo serieus nam
Ah, maar live is het maken van de ingewikkeldere muziek niet mogelijk - geef maar toe!
Keep it coming trouwens.
Zyggie.
pi_43576123
Ik luister de laatste tijd ook nog wel eens naar Prefuse 73 en die mag zeker niet hier ontbreken. Geweldige glitchy hip hop, met raps die vaak totaal verknipt zijn maar perfect samenvallen met de muziek.
pi_43649882
'k Zou Muslimgauze nog even willen noemen
pi_43650212
Het oude werk van Mortiis
pi_43715091
Portion Control.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 20 november 2006 @ 13:30:56 #155
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_43715174
Tunng.

http://www.tunng.co.uk/

Voor degenen die zelf muziek maken en lekker willen glitchen; http://illformed.org/glitch/
pi_43716797
tof
pi_43722024
Is er een gratis progje wat VST compatible is?
pi_43724795
Als dank zal ik een mooi liedje voor je maken
pi_43726765
wel een beetje geinspireerd he
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:23:52 #161
67663 fractalis
we (all) search
pi_43844192
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:30 schreef Maaark het volgende:
Tunng.

Tunng is ook best leuk ja!

Luister nu zelf trouwens naar Alias & Ehren - Lillian, heerlijk chill triphop albumpje! Lekker bij weg te dromen terwijl het buiten regent en binnen de kachel op stand 10 staat..
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_43846989
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:30 schreef Maaark het volgende:
Tunng.

30 november in Paradiso!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:57:22 #163
95512 Maaark
kaploink kaploink
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:35:31 #164
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_43852973
Ik denk dat het Border Community label hier wel genoemd mag worden.
James Holden & Nathan Fake zijn namen die al genoemd zijn maar er is nog veel meer interessants te vinden daar. Fairmont, Petter en nog veel meer zit daar.

Is niet echt 1 richting, maar het is allemaal wel erg interessant. Vaak ook nog wel dansbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')