abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:24:27 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42871858
Mijn oog stuitte net op 1001 argumenten tegen electronische muziek....

Laten we proberen om hier bands en acts te verzamelen, die juist het tegenovergestelde beweren. Dus geen Tiësto of andere repeterende dansstampers, maar serieuze, diepgaande electronische muziek.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:24:54 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42871872
TS begint:

Een tijdje terug viel mijn oog op dit plaatje. Zeer opmerkelijke muziek, waarvan ik dacht: of dit is briljant of helemaal niks. Op de site van hun label omschrijven ze het als Cinematic breakcore.

Het is opmerkelijke muziek met spannende ritmes en veel invloeden vanuit de dub. Puur electronisch, maar wel met het juiste gevoel erachter. Het is een plaat die mij blijft intrigeren.

Klik hier voor 3 complete nummers en previews van het album...

Au suivant?
pi_42872052

Yanni

Niet alleen woest aantrekkelijk, maar ook nog eens heer en meeschter achter de keyboards!

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:32:32 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42872071
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:31 schreef Fendy het volgende:
Yanni

Niet alleen woest aantrekkelijk, maar ook nog eens heer en meeschter achter de keyboards!

Plaatjes zijn leuk, maar wat meer inhoud mag ook...
pi_42872110
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Plaatjes zijn leuk, maar wat meer inhoud mag ook...
Yanni behoeft geen verdere uitleg...zijn majestueuze gezicht spreekt boekdelen.
Je hebt gelijk Fen.
pi_42872401
Vangelis?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:50:16 #7
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42872475
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:47 schreef Slappy het volgende:
Vangelis?
Want?
pi_42872490
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:50 schreef belsen het volgende:

[..]

Want?
Vangelis is het pseudoniem van Evanghelos Odyssey Papathanasiou (29 maart 1943). Hij is een Griekse muzikant die veelal gebruik maakt van piano, keyboards en andere elektronische instrumenten
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:54:00 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_42872553
Ontopic graag. Onzin reacties worden verwijderd.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:55:42 #10
19529 Fendy
True Spirit
pi_42872587
Hier de ware pioniers van de electronische muziek!

en vraag graag niet "want?"
Je hebt gelijk Fen.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:00:07 #11
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42872679
Ik wil dan natuurlijk ook graag horen waarom het thuis hoort in dit topic.

Ik weet namelijk best wie Vangelis is, maar hoor graag jouw redenatie waarom je vind dat hij geïnspireerde muziek maakt..
pi_42872697
ik vind dat nummer van pirates of the carebean serieus wel leuk!

En ik heb ook een keer een life-optreden gezien, van een bandje bestaande uit een drummer en een toetsenist. Die toetsenist had dus een hammond orgel, een MiniMoog en nog een paar zelf geknutselde moduleerpanelen.. Maar die twee klonken als een 10 koppige band! Super vette muziek!
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:02:51 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42872755
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:00 schreef mcDavid het volgende:
ik vind dat nummer van pirates of the carebean serieus wel leuk!

En ik heb ook een keer een life-optreden gezien, van een bandje bestaande uit een drummer en een toetsenist. Die toetsenist had dus een hammond orgel, een MiniMoog en nog een paar zelf geknutselde moduleerpanelen.. Maar die twee klonken als een 10 koppige band! Super vette muziek!
Je bedoelt waarschijnlijk zZz.

Met het geweldige Extacy.

Het album vind ik darentegen tegenvallen...
pi_42872797
Hier draait nu Kiyo - Chaotech Odd Echo

quote:
http://www.splendidezine.(...)wid=3265468433406010

Chaotech Odd Echo is chaotic, technical, odd and occasionally echoey, but overall it's just plain frightening. The mysterious Kiyo (Kiyoshi Ono) apparently sent a sample of his insanely accomplished, entirely unexpected IDM to the micro splice-heads at Schematic in Miami, accompanied only by the words "enjoy warm noise from Japan". Chaotech... was the result. Already Kiyo has thrown himself into the programming vanguard with hardcore-digital luminaries Autechre, giving something like the Booth-Brown duo's LP5 a run for its money in terms of slicing detail and cerebral density, all while losing a few beats and luring unsuspecting headphone-addicts into its fractured, shimmering soundscapes with an actual melody or two.

The combination is at turns stomach-churning, head-spinning and wince-inducingly beautiful -- often all at once. After piling on layer after granular layer of melted semi-melody, "Sunset Vibe", one of a handful of near-beatless, heavily ambient cuts, collapses under its own signal-to-noise ratio and implodes, shooting out hooks right and left amid the debris. "Glow" slouches along to a plastic hip-hop beat while what sounds like mutated dolphin cries and docking rowboats collide above the mix. Halfway through the track, the beat cuts out, then winds its way back again, then cuts out, then comes back; dolphin cries become digital ping-pong balls in a woozy jam session, and the results come off like Boards of Canada after a few pints at their local pub. "On a Place" sounds like the morning after -- contemplative, somber and a bit dizzy -- with the razor-sharp inclusion of headachy, virtuosic DSP in every break.

Kiyo feels as comfortable with Mouse on Mars bloopiness (opener "Noor") as he does with Aphex-damaged modem chatter ("Way Out") as he does with dubby grooves ("Alang") as he does with glitch freak-outs ("Scope") as he does with beautifully melodic, Endless Summer-like soundscapes ("Flow") -- but despite the obvious comparisons with his European peers, Kiyo mixes and matches past recognition and gives the fractured results enough of a personal touch to defy comparisons, creating a sound that's at once mind-bending and distinctly human. If you've been suffering from IDM withdrawal ever since your favorite act released their last great album back in the '90s, give Chaotech Odd Echo a chance -- there's something incredible here for everyone.
Het zijn meer ehm... vage geluiden dan dat het muziek is, maar toch erg mooi, vind ik. .
pi_42872854
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:02 schreef belsen het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk zZz.

[afbeelding]

Met het geweldige Extacy.

Het album vind ik darentegen tegenvallen...
Check!
en ik kan me idd voorstellen dat het niet zo'n cd-bandje is. Maar live waren ze super-vet!

12 nov 2005 - Koornbeurs, Delft
Ah, dat was'm!
pi_42872913
Boards of Canada

Deze kerels hebben genoeg mooie nummers en album gemaakt om te bewijzen dat je met electronica héle mooie muziek kan maken . Sinds het laatste album zit er zelfs iets meer analoge muziek in, wat ook leuk uitpakt.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42873115
Plaatjes zijn klikbaar.

Beetje de cliche klassiekers, maargoed....

[ Bericht 10% gewijzigd door dialMforMonkey op 21-10-2006 22:22:31 ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:16:33 #18
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_42873121
Yanni = Ron Jeremy?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_42873176
Oh, om nog een mooie te noemen die niet cliché is:

M83

M83 is an electronic music group consisting of Nicolas Fromageau and Anthony Gonzalez, and was formed in Antibes, France in 2001. The musical style owes something to the shoegazing genre in its extensive use of reverb effects and lyrics spoken softly over loud instrumentals, though M83's songs employ considerably less guitar than most shoegazing bands such as My Bloody Valentine.

Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42873200
Kan de Pet Shop Boys ook altijd wel waarderen

Theories come and theories go. The frog remains
pi_42873261
Arling & Cameron doen goed hun best
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:28:56 #22
144746 x302
Een happer in therapie
pi_42873409
Diepgaande electromuziek?
Dat is nu net het probleem! Mensen die zich te au-serieux nemen en diepgang willen gaan geven aan electro :s Alsof kraftwerk diepgang heeft?

Kraftwerk is goed omdat het goed is. Anouk is goed omdat ze gitaar speelt? Muziek is wat emoties losmaakt. That's all. Tromgeroffel klinkt verdacht veel op een electro beat, waarom zou je de twee anders gaan zien? Enkel narrow minded people doen zoiets.

2 favorieten:
Peter Luts: muzikaal genie
zit achter (samen met zijn collega Dave Mcullen) de danceformatie Lasgo en Ian Van Dahl
En brengt onder eigen naam ook muziek uit.

Deze week staat hij op nr 1 in de USA airplay dance charts

Gewoon geniaal in de dance/trance. Check Lasgo - Alone: http://www.youtube.com/watch?v=G0M703prHw4

Darude met Sandstorm: http://www.youtube.com/watch?v=ywszUmpZSRE
1,5 tot 2 miljoen keer verkocht
ik denk niet dat je meer energie in een plaat krijgt dan dit.
htttp://word-list.com
pi_42873520
Enigma is ook electronisch. En wat te denken van de helden van Pink Floyd. En Underworld. En JunkieXL. En Fatboyslim. Enzo. EM-haters zijn per definitie verstoken van enig valide argument, zoals in hun topic ook blijkt.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:34:51 #24
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42873535
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:28 schreef x302 het volgende:
Diepgaande electromuziek?
Dat is nu net het probleem! Mensen die zich te au-serieux nemen en diepgang willen gaan geven aan electro :s Alsof kraftwerk diepgang heeft?
Jij komt aan met muziek, die niets meer is dan goede dansmuziek. Repeterende beats, geschikt om te dansen, maar waar al snel vooroordelen over ontstaan, zie 1001 argumenten tegen electronische muziek.

Dit topic is dus eigenlijk voor een andere stroom van electronische muziek. Niet persé de dance-stroming, maar muziek die voor meer bedoelt is, dan enkel vermaak op de dansvloer.
pi_42873556
Fluke

Fluke, one of electronica's most longstanding heavyweights, have proven their ability to churn out music with both an inventive underground sensibility (on AND off the dancefloor) and an infectious flare (through the use of powerful hooks and Jon Fugler's - sometimes raspy, sometimes Indie, but always - inimitable vocals). The duo of Mike Bryant and Jon Fugler (formerly a trio until Mike Tournier decided to pursue a solo path a few years ago) have perfected their production and songwriting abilities for the last 15 years, starting with their humble and little known retro single "Island Life" - a subconscious tribute to popping pills on an unnamed tiny remote island - and continuing through 5 albums and a string of hit singles, catapulting them to a level of worldwide success only rivalled by the likes of Prodigy & Underworld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')