Vind je? Ik zie het niet echt, hoor. Ik hoor er ook niemand over op m'n werk of in de familie- of vriendenkring.quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:05 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Denk dat hetgeen Talpa met dit programma wint verder reikt dan enkel kijkcijfers.
Er wordt zoveel aandacht in andere media aan dit programma besteed.
Dat moeten dezelfde kijkers zijn die bij elke enquete 'weet niet/geen mening' invullen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:28 schreef Maraca het volgende:
Maandag:
Uitzending: 216.000 (toch nog)
Of korsakoffers, die een uitzending van vrijdag al weer vergeten zijnquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:11 schreef Cynix ? het volgende:
[..]
Dat moeten dezelfde kijkers zijn die bij elke enquete 'weet niet/geen mening' invullen.![]()
Toen FOK! down lag kon ik ook nergens anders op Internet een actief DGK forum vinden, DGK is net een dieseltje, maar er zit weer stijging in de kijkcijfers.quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:21 schreef Cynix ® het volgende:
Vind je? Ik zie het niet echt, hoor. Ik hoor er ook niemand over op m'n werk of in de familie- of vriendenkring.
En net als bij BB laat ik het wel uit m'n hoofd om het onderwerp zélf ter sprake te brengen.
http://www.kijkonderzoek.nl/mainframe.htmlquote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:46 schreef japiejo het volgende:
waar kun je de kijkcijfers zien eigenlijk?
Idd heel veel aandacht, maar met heeeel weinig resultaat. Het is een programma waar eigenlijk niemand t over heeft, volgens mij zijn mensen gewoon reality tv moequote:Op maandag 23 oktober 2006 00:05 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Denk dat hetgeen Talpa met dit programma wint verder reikt dan enkel kijkcijfers.
Er wordt zoveel aandacht in andere media aan dit programma besteed.
en dat is jammer.. want DGK is toch echt anders dan alles wat we op dat gebied tot nu toe gezien hebbenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:09 schreef Samson het volgende:
[..]
Idd heel veel aandacht, maar met heeeel weinig resultaat. Het is een programma waar eigenlijk niemand t over heeft, volgens mij zijn mensen gewoon reality tv moe![]()
en ook nu weer 1 van de best scorende programma's voor Talpa. Ik denk dat John hier niet ontevreden mee is. Natuurlijk zou hij ook liever een miljoenenpubliek hebben, maar als je ziet dat de reguliere uitzending alleen overtroffen wordt door Deal or no Deal en een film is het echt niet slechtquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:50 schreef Gert het volgende:
Dinsdag
345.000 (regulier)
121.000 (herh)
Mmm, beetje vreemde redenatie, als je het naast programma's van andere zenders legt is het juist wel erg slecht.... Beetje zinloos om een programma met je eigen iets beter scorende programma's te vergelijken. Zo werkt het natuurlijk niet...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
en ook nu weer 1 van de best scorende programma's voor Talpa. Ik denk dat John hier niet ontevreden mee is. Natuurlijk zou hij ook liever een miljoenenpubliek hebben, maar als je ziet dat de reguliere uitzending alleen overtroffen wordt door Deal or no Deal en een film is het echt niet slecht
Dat zeg ik: natuurlijk wil hij meer kijkers dan er nu zijnquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Mmm, beetje vreemde redenatie, als je het naast programma's van andere zenders legt is het juist wel erg slecht.... Beetje zinloos om een programma met je eigen nog minder scorende programma's te vergelijken. Zo werkt het natuurlijk niet...
Nee, dat is toch Lotte? Daar gaat de stekker toch uit?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat zeg ik: natuurlijk wil hij meer kijkers dan er nu zijn
Maar DGK is niet zijn grootste zorgenkindje op basis van deze cijfers lijkt me
ik denk dat zijn grootste probleem is de vraag waar hij moet beginnenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:48 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, dat is toch Lotte? Daar gaat de stekker toch uit?
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik denk dat zijn grootste probleem is de vraag waar hij moet beginnen
Op http://www.goudenkooij.nl/wiki/index.php?title=Kijkcijfers staat een overzicht van de kijkcijfers vanaf het begin. Met een grafiek om het verloop te zien.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:46 schreef japiejo het volgende:
waar kun je de kijkcijfers zien eigenlijk?
Dat is weer wat overdreven, het is zeker voor de doorsnee tv-kijker natuurlijk toch wel gewoon een soort BB-kloon, maar ik vind wel dat DGK iets meer kansen verdient dan het nu lijkt te krijgen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dat is jammer.. want DGK is toch echt anders dan alles wat we op dat gebied tot nu toe gezien hebben
Nou ja, nieuw of iig vernieuwd concept, beetje wennen, misschien toch potientie, voordeel van de twijfel etc.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:41 schreef SunChaser het volgende:
Waarom verdient het meer kansen dan? De hoogepunten zie ik dagelijks in de Wereld Draait Door en ik vind dat al tenenkrommend.
Hee psst.. die filmpjes Bij De Wereld Draait Door hè®® die zijn geselecteerd op tenenkrommendheid.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:41 schreef SunChaser het volgende:
Waarom verdient het meer kansen dan? De hoogepunten zie ik dagelijks in de Wereld Draait Door en ik vind dat al tenenkrommend.
Het is wel interessant, dat er soms ineens zoveel mensen naar de herhaling kijken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:11 schreef Cynix ® het volgende:
Die herhalingscijfers (de ene keer 50.000, de andere keer 250.000) zijn soms nauwelijks geloofwaardig. Of er vallen wel héél veel mensen in slaap gedurende de voorgaande programma's.
Dat zo nu en dan 'bijkijken' kan zeker, maar de kijkers zouden dan normaal verdeeld moeten zijn over alle werkdagen van de week, wat het effect aardig zou moeten dempen. Wat wél kan is dat er op dagen dat er op andere netten 'niks' is, meer naar de herhalingen wordt gekeken, of dat er op bepaalde dagen succesvolle programma's net voor of na de herhaling van DGK geprogrammeerd staan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:21 schreef Gert het volgende:
Dus er is wat anders aan de hand... misschien is DGK wel een progamma dat je af en toe kan kijken zonder de grote lijn te verliezen, en kiezen veel mensen daarvoor als er "verder niets op is" in de late uurtjes.
Plausibel. Maar dat zou nogal wat uitzoekwerk vergen. Ik vind de conclusie "opvallend" voorlopig ook wel OK eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:29 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat zo nu en dan 'bijkijken' kan zeker, maar de kijkers zouden dan normaal verdeeld moeten zijn over alle werkdagen van de week, wat het effect aardig zou moeten dempen. Wat wél kan is dat er op dagen dat er op andere netten 'niks' is, meer naar de herhalingen wordt gekeken, of dat er op bepaalde dagen succesvolle programma's net voor of na de herhaling van DGK geprogrammeerd staan.
Dat scheelt maar 10 kastjes, dat systeem van kijkcijferonderzoek zuigt kont. Waarschijnlijk hadden 10 mensen een bedrijfsfeestje, 1 kastje staat voor 20.000 mensen, tel uit je verlies.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:11 schreef Cynix ® het volgende:
Die herhalingscijfers (de ene keer 50.000, de andere keer 250.000) zijn soms nauwelijks geloofwaardig. Of er vallen wel héél veel mensen in slaap gedurende de voorgaande programma's.
Onzin. Of in ieder geval: te kort door de bocht. Er worden voortdurend telefonische enquetes gehouden náást het kastjessysteem, om de betrouwbaarheid te dubbelchecken. Bovendien is de verdeling van die kastjes zodanig dat er geen 10 kastjes bij werknemers van hetzelfde bedrijf staan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:08 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Dat scheelt maar 10 kastjes, dat systeem van kijkcijferonderzoek zuigt kont. Waarschijnlijk hadden 10 mensen een bedrijfsfeestje, 1 kastje staat voor 20.000 mensen, tel uit je verlies.
Nou, volgens mij is dat kastjessysteem onderhand zooooo achterhaald. Daar mogen ze anno 2006 ook wel ns wat beters voor verzinnenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Onzin. Of in ieder geval: te kort door de bocht. Er worden voortdurend telefonische enquetes gehouden náást het kastjessysteem, om de betrouwbaarheid te dubbelchecken. Bovendien is de verdeling van die kastjes zodanig dat er geen 10 kastjes bij werknemers van hetzelfde bedrijf staan.
Telefonische enquetes onder de kastjes houders zeker, daar schiet je dan toch weinig mee op ...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:59 schreef Gert het volgende:
Onzin. Of in ieder geval: te kort door de bocht. Er worden voortdurend telefonische enquetes gehouden náást het kastjessysteem, om de betrouwbaarheid te dubbelchecken. Bovendien is de verdeling van die kastjes zodanig dat er geen 10 kastjes bij werknemers van hetzelfde bedrijf staan.
Nee, niet (alleen) onder de kastjeshouders.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:44 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Telefonische enquetes onder de kastjes houders zeker, daar schiet je dan toch weinig mee op ...
Ja, mijn eerste opmerking was ook wel vrij kort de bocht. Maar ik zou er ook niet raar van opkijken dat wanneer een verbeterd systeem gelanceerd wordt er een aantal grote verschuivingen in kijkcijfers plaatsvinden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:52 schreef Gert het volgende:
Nee, niet (alleen) onder de kastjeshouders.
Anyway, er zijn onderhand betere systemen denkbaar, en die worden momenteel ook ontwikkeld.
Wat ik alleen wilde aangeven, is dat het een beetje al te kort door de bocht is om te beweren dat er "geen hout klopt" van de huidige metingen. Er is echt wel over nagedacht.
Niet door iedereen hoor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 08:46 schreef SunChaser het volgende:
neem ik aan dat het in Hilversum wordt beschouwd als een goed systeem.
Interessante ontwikkeling voor de toekomstige kijkcijfers, moeten ze toch eens op gaan inspelen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:58 schreef My_ het volgende:
Die kijkcijfers zeggen zowieso niet alles.
Ik volg DGK op de voet, maar ik heb nog _nooit_ en uitzending van DGK op tv gezien. Ik kijk daar niet naar want dat loop 3 of 4 dagen achter en ik ga geen dingen twee keer zien.
De enige keren dat ik een aflevering kijk, kijk ik hem online. Ik heb de eerste twee afleveringen ook online gekeken...
Ik denk dat er nog veel meer mensen zijn die het alleen maar op internet volgen...
Dat is niet best. Ik hoop dat het door de komende Bart/Lesley romance flink gaat stijgen. Als BB stopt zal dat ook vast wel gaan gebeuren. Iedereen moet de talpa haat gewoon aan de kant zettenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:10 schreef Gert het volgende:
Als je de maandag niet meerekent, kom je op 331.000 gemiddeld uit.
Talpa moet gewoon met goede programma's komen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 02:53 schreef scanman01 het volgende:
. Iedereen moet de talpa haat gewoon aan de kant zetten
Dat moeten ze inderdaad eens.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 02:25 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Interessante ontwikkeling voor de toekomstige kijkcijfers, moeten ze toch eens op gaan inspelen.
Ik denk dat dat te verwaarlozen cijfers zijn, misschien een paar duizend.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef My_ het volgende:
Maar ik denk dat Talpa wel zicht heeft op de kijkcijfers op internet.
Nou doe maar niet. Zolang internet vooral als "ondersteunend" wordt gezien, blijft het tenminste een beetje buiten schot wat betreft de reclame-terreur.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 02:25 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Interessante ontwikkeling voor de toekomstige kijkcijfers, moeten ze toch eens op gaan inspelen.
"Stijgende lijn" is wat te vroeg geconcludeerd denk ik, maar het is in ieder geval redelijk stabiél: inclusief herhaling rond de half miljoen kijkers dagelijks.quote:Op donderdag 2 november 2006 08:49 schreef happyme28 het volgende:
1 november
regulier 430.000![]()
herhaling 100.000
Toch wel een stijgende lijn![]()
Klopt. Maar dat maakt het nog geen stijgende lijn. Als het de komende twee weken regelmatig tegen of over de 400K gaat zitten, dan wel. Maar: ben het met je eens dat er een "begin van een mogelijk stijgende lijn" zichtbaar is.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:05 schreef happyme28 het volgende:
Nou, het is al een tijd geleden dat er boven de 400.000 is gescoord op de reguliere uitzending
Bedoel je nou nog steeds de exit van vrijdag? Ik denk echt dat je dat anders moet zien. JdM wilde sowieso Angelique en/of Sylvia eruit. Hij had gewoon één van die twee (of beide) eruit kunnen zetten, want zo staat het in de regels. In plaats daarvan heeft hij gewoon deze exit stemming er even aan gehangen, omdat het een bepaalde spanning (zowel voor de kijkers als voor de bewoners) oplevert. Op zich wel een goede zet, want het werkt idd wel. Als het inderdaad bij iets éénmaligs blijft is er wat mij betreft niets 'verkracht'. Gewoon een mooi stukje papier om een soort van gedwongen exit.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:19 schreef Cynix ® het volgende:
Sjonnie wordt dus beloond voor zijn conceptverkrachting. Hmmm, dillemma of ik hem dat gun.
Dit was niet de eerste ingreep (miljoen meteen beschikbaar, weggestemden niet vervangen) en zal ook zeker niet de laatste zijn. Als waarschuwing eenmalig een saaie doos verwijderen is nog acceptabel, maar alles van dag tot dag wijzigen, weer herzien en nog een keer wijzigen gaat me te ver.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:26 schreef scanman01 het volgende:
Als het inderdaad bij iets éénmaligs blijft is er wat mij betreft niets 'verkracht'.
Alsof dat ook maar iéts waard is.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Bedoel je nou nog steeds de exit van vrijdag? Ik denk echt dat je dat anders moet zien. JdM wilde sowieso Angelique en/of Sylvia eruit. Hij had gewoon één van die twee (of beide) eruit kunnen zetten, want zo staat het in de regels.
Regels kunnen veranderd worden ja, maar dat hij er iemand uit kan zetten die niet voldoet, is een feit natuurlijk. En ik denk dat dat exact is wat hij vrijdag doet, alleen op een wat specialere manier. Pas als dit vaker gaat gebeuren is hij echt fout bezig, vind ik. Wel moet hij ook de overige bewoners even duidelijk maken dat dit iets eenmaligs is.quote:
Ho ho ho. Hoezo is dat een feit? Dat heeft toch niets met het oorspronkelijke concept te maken? En nu is dat ineens "natuurlijk een feit"? Ik vind dat helemaal niet zo natuurlijk.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Regels kunnen veranderd worden ja, maar dat hij er iemand uit kan zetten die niet voldoet, is een feit natuurlijk.
Het gaat nu over Sylvia en Angelique.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:57 schreef teamlead het volgende:
Nicolaas is er niet uitgezet omdat hij niet voldeed, maar omdat hij doelbewust aanstuurde op een 2e sanctie.
Wat is er triest aan een topic over kijkcijfers?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:20 schreef kreuk050 het volgende:
Triest topic zeg. Ik vind het een leuke show en komt best goed met Talpa.
Ja en? Dit is een forum over De Gouden Kooi, niet over Talpa. Of het met Talpa wel of niet goed komt is ook niet zo belangrijk hier.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:13 schreef kreuk050 het volgende:
Omdat het de kijkcijfers zijn van de gouden kooi alleen.....
Geregistreerd in 2002 en je beseft niet dat dit een specifiek subforum betreft.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:13 schreef kreuk050 het volgende:
Omdat het de kijkcijfers zijn van de gouden kooi alleen.....
Niet iedereen stond vooraan toen de hersens uitgedeeld werdenquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:26 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Geregistreerd in 2002 en je beseft niet dat dit een specifiek subforum betreft.![]()
Niet geweldig, maar wel weer méér dan BB gelukkig.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:45 schreef happyme28 het volgende:
vrijdag 3 november
regulier 363.000
herhaling 98.000
Zeg dat wel ja. Ik volg BB alleen nog maar op tvquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Niet geweldig, maar wel weer méér dan BB gelukkig.
Zelfs dat nauwelijks meer.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zeg dat wel ja. Ik volg BB alleen nog maar op tv
Fuck jou en iedereen in dit kanker domme topic.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:54 schreef DaMook het volgende:
[..]
Niet iedereen stond vooraan toen de hersens uitgedeeld werden![]()
quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:31 schreef kreuk050 het volgende:
[..]
Fuck jou en iedereen in dit kanker domme topic.
Ga maar weg, ok?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:31 schreef kreuk050 het volgende:
Ik hou wel van je hoorquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:31 schreef kreuk050 het volgende:
[..]
Nicolaas?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:31 schreef kreuk050 het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan logisch.. de mensen die de reguliere uitzending missen kijken naar de herhaling, dus als meer mensen naar de reguliere uitzending kijken, kijken ze niet meer naar de herhalingquote:Op zaterdag 4 november 2006 13:23 schreef happyme28 het volgende:
Weekgemiddelden reguliere uitzending
Week 01 -- 441.200
Week 02 -- 343.000
Week 03 -- 333.600
Week 04 -- 308.000
Week 05 -- 381.200
Weekgemiddelden herhaling
Week 01 -- niet bekend
Week 02 -- niet bekend
Week 03 -- 123.800
Week 04 -- 127.400
Week 05 -- 108.600
Goede week voor de reguliere uitzending maar de herhalingen zijn wel minder bekeken.
Hoe verklaar je de lage kijkcijfers van de herhaling van gisteren dan?quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:14 schreef Maraca het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch.. de mensen die de reguliere uitzending missen kijken naar de herhaling, dus als meer mensen naar de reguliere uitzending kijken, kijken ze niet meer naar de herhaling![]()
nietquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:25 schreef APK het volgende:
[..]
Hoe verklaar je de lage kijkcijfers van de herhaling van gisteren dan?
Hep jei aandele of so? Tapla.quote:
Sex sells....quote:Op woensdag 8 november 2006 12:42 schreef Cynix ® het volgende:
Maar nu hebben we wel een dilemma:
Enerzijds gunnen we Talpa voldoende hoge kijkcijfers om het programma iig niet voortijdig te beëindigen, maar anderzijds willen we Sjonnie natuurlijk niet beloond zien worden voor zijn gekunstelde ingrepen in het concept. Dan is straks het hek helemáál van de dam en wordt het inderdaad een suf belspelletje.
Moeilijk, moeilijk.
Neehoor, eraf met die troep. Beetje friemelen in vage zwartwitbeelden, als ik seks wil zien zet ik SBS6 wel op.quote:
Ik meen dat Brian en Stephan het er gisteren nog over hadden en dat in hun contract staat dat JdM 2x per jaar iemand eruit kan zetten. Ook Stephan dacht dat de wat spectaculaire exit gewoon erbij bedacht is omdat De Mol sowieso Angelique of Sylvia eruit wilde hebben en de uitslag van de poll daar goed bij aansloot. Als dat klopt is er een kans dat er nog een geforceerde exit zal plaatsvinden. Ik heb daar zelf niet zo'n moeite mee eigenlijk. Zeker niet als het een saai iemand betreft.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:08 schreef Cynix ® het volgende:
Het gaat hier niet om sex, maar om liefde.
Maar ik bedoel eigenlijk dat ik hoop dat de hogere kijkcijfers geen gevolg zijn van de geforceerde exit.
269.000quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:20 schreef Cynix ® het volgende:
Tamelijk stabiel, zakt niet nog verder in, maar klimt ook niet echt uit het dal.
Correctie: Het zakt wél in.quote:
Geen idee, ik kijk nooitquote:Op zondag 12 november 2006 22:13 schreef kreuk050 het volgende:
Leuk he?..............
Wat er dit weekend gebeurd is staat morgen in alle kranten, dus dat zal maandagavond wel de nodige extra kijkers opleveren. Helaas voor die kijkers zullen ze de nachtelijke avonturen tussen Brian, Nena en Natasia pas woensdag uitzenden. Dus zullen ze genoeg teasers moeten laten zien om de kijkers deze week vast te houden.quote:Op zondag 12 november 2006 23:20 schreef scanman01 het volgende:
Wat moet er dan gebeuren wil DGK meer kijkers krijgen?
Denk dat dat wel losloopt hoor.quote:Op zondag 12 november 2006 23:28 schreef Tibo_GK het volgende:
[..]
Wat er dit weekend gebeurd is staat morgen in alle kranten]
Vind je? Een zoen- en vingerscene tussen een 32 jarige vrouw die thuis twee kinderen heeft zitten en haar vriend ten huwelijk heeft gevraagd en een 19 jarige meid, lijkt me wereldschokkend genoeg voor de Telegraaf om op de voorpagina te zetten.quote:Op zondag 12 november 2006 23:30 schreef Gert het volgende:
Er is wat semi-gesext met drank op. Niets wereldschokkends.
Er staat nu nog niks. Waarschijnlijk zal de Telegraaf er wel enige aandacht aan besteden, die hebben immers overduidelijk een deal met John de Mol, maar het zou me verbazen als AD, Trouw of Volkskrant dit 'nieuws' melden.quote:Op zondag 12 november 2006 23:37 schreef Tibo_GK het volgende:
[..]
Vind je? Een zoen- en vingerscene tussen een 32 jarige vrouw die thuis twee kinderen heeft zitten en haar vriend ten huwelijk heeft gevraagd en een 19 jarige meid, lijkt me wereldschokkend genoeg voor de Telegraaf om op de voorpagina te zetten.
http://www.trouw.nl/laats(...)je_in_De_Gouden_Kooi In ieder geval online welquote:Op zondag 12 november 2006 23:42 schreef Gert het volgende:
[..]
..., maar het zou me verbazen als AD, Trouw of Volkskrant dit 'nieuws' melden.
Verrek.quote:Op zondag 12 november 2006 23:47 schreef Tibo_GK het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/laats(...)je_in_De_Gouden_Kooi In ieder geval online wel
Jeu, die herhaling.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:56 schreef happyme28 het volgende:
Maandag 13 november
Regulier 341.000
Herhaling 64.000
Deal or no Deal dat direct na DGK komt gaat praktisch dagelijks over de 500.000 heen.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:40 schreef scanman01 het volgende:
Ach, 400.000 kijkers per dag. Voor Talpa lijkt dat wel zo ongeveer het maximum te zijn (op dit moment).
Dan zetten we Beau in De Gouden Kooiquote:Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Deal or no Deal dat direct na DGK komt gaat praktisch dagelijks over de 500.000 heen.
Dat meen je niet? Nou, dat valt nog mee dan. Tegenover oa GTST dus. Niet slecht.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Deal or no Deal dat direct na DGK komt gaat praktisch dagelijks over de 500.000 heen.
Hoort niet echt hier maar achquote:Op woensdag 15 november 2006 17:13 schreef wauzie het volgende:
Weet iemand eigenlijk of de villa te zien is op Google Earth? Heb al zitten kijken maar ik zie 'm niet. Het is toch in |Eemnes???
Ik weet niet hoe snel ik dat weg moet zappen. Twee of drie keer geprobeerd en het is niets, he-le-maal niets. Beau is inmiddels een soort omgekeerde Midas: wat hij aanraakt flopt. Hoewel Talpa wel tevreden zal zijn met dat aantal kijkers...quote:Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Tja smaken verschillen. Ik vind het een super programma, en de kijkcijfers van DOND blijven stijgen.quote:Op donderdag 16 november 2006 01:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe snel ik dat weg moet zappen. Twee of drie keer geprobeerd en het is niets, he-le-maal niets. Beau is inmiddels een soort omgekeerde Midas: wat hij aanraakt flopt. Hoewel Talpa wel tevreden zal zijn met dat aantal kijkers...
Inclusief deelnemerquote:Op donderdag 16 november 2006 03:43 schreef Cynix ® het volgende:
Afijn, da's meer iets voor een ander topic.
Dit wordt een slecht kijkcijferweekje.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:50 schreef happyme28 het volgende:
woensdag 15 november (met ned. elftal op sbs6)
regulier 289.000
herhaling 97.000
Ik moet bekennen dat ik het niet meer echt volg.. 19:30 is voor mij gewoon een erg lastig tijdtipquote:Op vrijdag 17 november 2006 09:54 schreef Gert het volgende:
Er zijn echt kijkers afgehaakt, in de afgelopen week..
Ik begin ook afleveringen te missen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:54 schreef Gert het volgende:
Er zijn echt kijkers afgehaakt, in de afgelopen week..
Met meer dan 2 miljoen kijkers.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:23 schreef Roy_vdm het volgende:
Half 8 was ook het tijdstip waarop Domino Day 2006 begon op SBS6.
Nou, toch zeker ten dele. 2.070.000 kijkers is toch wat anders dan 900.000. Misschien is het (kijkers)publiek van beide programma's ook wel verschillend. Bovendien is dat domino slechts één keer per jaar, De Wereld Draait Door had natuurlijk zijn vaste schare kijkers. Die keken toch al nooit naar DGK.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:04 schreef SunChaser het volgende:
De Wereld Draait Door begon ook om half acht en had bijna 900.000 kijkers. Dus je kunt Domino Day niet de schuld geven.
DWDD haalt anders 700.000, nu 200.000 meer. En als je fan bent van DGK laat je je dat halfuur niet ontnemen door stenen die vallen. Dus het loopt gewoon terug.quote:
Wie is ze? Gossipsnol Wilma?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:22 schreef SunChaser het volgende:
Vandaag staat er een heel stuk in de Telegraaf, ze roepen nu dat het WEL een treitershow is
te laat.
Ik denk ook dat het terugloopt, maar jouw redenering deugt volgens mij niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
DWDD haalt anders 700.000, nu 200.000 meer. En als je fan bent van DGK laat je je dat halfuur niet ontnemen door stenen die vallen. Dus het loopt gewoon terug.
Misschien dat er kijkers zijn die maar 1 RLS intensief willen volgen en van ellende maar naar DGK switchen als BB stopt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:32 schreef SunChaser het volgende:
Waarom zou t bijtrekken?
Huh?quote:Op zondag 26 november 2006 20:53 schreef flyguy het volgende:
vind het wel jammer dat ze zo weinig met het gebeuren doen. Elke dag zie je wat, maar niets geen presentatie of noem maar op. Als ze dat eens zouden doen...
quote:Op zondag 26 november 2006 20:53 schreef flyguy het volgende:
vind het wel jammer dat ze zo weinig met het gebeuren doen. Elke dag zie je wat, maar niets geen presentatie of noem maar op. Als ze dat eens zouden doen...
Ik stel me er het volgende bij voor:quote:Op zondag 26 november 2006 23:48 schreef Gert het volgende:
Huh?
Probeer het eens in andere bewoordingen?![]()
of je zit helemaal goedquote:Op maandag 27 november 2006 12:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik stel me er het volgende bij voor:
Geen liveshows, geen weeksamenvattingen, geen leuke interactieve dingen met kijkers (behalve dan dat Mundo-gedoe), geen diepte-interviews met ex-miljonairs, geen achtergrondverhalen rond thuiszittende al dan niet meelevende vrienden en -familieleden, geen georganiseerde busreizen naar en langs de villa.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Ik denk dat ze er aanvankelijk vanuit zijn gegaan dat er genoeg vuurwerk van de bewoners zou komen om de kijkers die 2x 10 minuten per dag vast te houden.quote:Op maandag 27 november 2006 12:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik stel me er het volgende bij voor:
Geen liveshows, geen weeksamenvattingen, geen leuke interactieve dingen met kijkers (behalve dan dat Mundo-gedoe), geen diepte-interviews met ex-miljonairs, geen achtergrondverhalen rond thuiszittende al dan niet meelevende vrienden en -familieleden, geen georganiseerde busreizen naar en langs de villa.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind de uitzendingen doorgaans boeiend, en de casting uitstekend. Ook zijn er genoeg interessante verhaallijnen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:25 schreef shmoopy het volgende:
Helaas valt het allemaal nogal tegen, het zijn een stel luie, onderuitgezakte vegetables die voor weinig vermaak zorgen.
Ze hebben het concept overschat, denk ik.
Ja, op zich zijn er zeker wel boeiende verhaallijnen, al moet de redactie die er soms geforceerd inrammen, zoals de opdracht destijds aan Stephan dat-ie achterbakser moest gaan worden met zijn exit-complotjes en aan Brian en Bart dat ze de punten van Nicolaas moesten verdonkeremanen. Ook komen de brieven van ex-en of bezorgde familieleden me soms iets te mooi getimed binnen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:49 schreef Gert het volgende:
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind de uitzendingen doorgaans boeiend, en de casting uitstekend. Ook zijn er genoeg interessante verhaallijnen.
Yep, en Bart is ook goed gecast. Net als Lesley.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, op zich zijn er zeker wel boeiende verhaallijnen, al moet de redactie die er soms geforceerd inrammen, zoals de opdracht destijds aan Stephan dat-ie achterbakser moest gaan worden met zijn exit-complotjes en aan Brian en Bart dat ze de punten van Nicolaas moesten verdonkeremanen. Ook komen de brieven van ex-en of bezorgde familieleden me soms iets te mooi getimed binnen.
Niettemin, de casting is inderdaad dik in orde. Iemand als Natasia verzín je gewoon niet. Of Stephan. En Nena staat ook garant voor een hoop kijkplezier.
Oei!quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:11 schreef Gert het volgende:
donderdag 30 nov
regulier: 279.000
herh: 57.000
Deze is zo mooi...quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind de uitzendingen doorgaans boeiend, en de casting uitstekend. Ook zijn er genoeg interessante verhaallijnen.
Ik denk dat ze het concept niet hebben overschat, maar de vráág naar het concept. Het is passé, uit de mode. Er zijn nog een paarhonderdduizend diehards over, de echte liefhebbers van het genre.
En ik wilde net ook eens gaan kijkenquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:01 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, daar trekken ze hooguit 10.000 hersenloze huisvrouwen extra mee. Niet echt een publiekje waar je trots op hoeft te zijn.
Je bedoelt als in "de uitzondering die de regel bevestigd?"quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:24 schreef Cynix ® het volgende:
Je hebt er ook goeie bij. Iig één en dat moet jij dan zijn.
Het schijnt iets te worden als Lijn 4 en dan in 2 delen waartussen DGK herhaald wordt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:33 schreef SunChaser het volgende:
Een ochtendshow betekent in dit geval denk ik een belspel met DGK in de HH
Ja, Lijn 4 is gewoon een verkapt belspel met nietszeggende gesprekjes erdoor en dan nu DGK.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:54 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Het schijnt iets te worden als Lijn 4 en dan in 2 delen waartussen DGK herhaald wordt.
vreemde ontwikkeling iddquote:Op woensdag 6 december 2006 10:46 schreef Gert het volgende:
DGK wordt beter en beter, maar er gaan steeds minder mensen naar kijken.
Nee, maar zo is er elke keer wel iets. Nou hoeven wíj natuurlijk ook geen excuses te bedenken voor Sjonnie waarom zijn programma's toch zo beroerd bekeken worden.quote:Op woensdag 6 december 2006 11:10 schreef teamlead het volgende:
Maar goed.. gisteren Sinterklaasavond.. dat helpt natuurlijk ook niet
Want?quote:Op donderdag 7 december 2006 16:43 schreef tuinfluiter het volgende:
Als Talpa zijn naam gaat veranderen in TIEN ,
en 24 uurs wordt ,
komen er wel meer kijkers.
Johnny verveelt ons liever met "vernieuwende" belspelletjes.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:21 schreef Flyduck het volgende:
talpa moet overdag gewoon live beelden uit de gouden kooi uitzenden...
Dat zullen er toch geen honderdduizenden zijn?quote:Op donderdag 7 december 2006 16:43 schreef tuinfluiter het volgende:
Dus die kijkers kijken wel,
maar dan naar de streams en
dat wordt niet bijgeteld voor de kijkcijfers van het kijkonderzoek. Helaas.
Doen ze al maanden. Alleen moet je er de pc voor aanzetten.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:21 schreef Flyduck het volgende:
talpa moet overdag gewoon live beelden uit de gouden kooi uitzenden...
Ach... als ze hun daytime TV met stream 1 zouden vullen zou het prima te combineren zijn met belspellen en/of SMS toestanden.quote:Op donderdag 7 december 2006 22:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Doen ze al maanden. Alleen moet je er de pc voor aanzetten.
Ik denk dat een schatting van 10.000 regelmatige streamkijkers aan de hoge kant is.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:38 schreef ScottTracy het volgende:
De tv-uitzendingen een beetje synchroon laten lopen met wat er daadwerkelijk gebeurd zou ook al een pluspunt zijn (dus niet een uitzending over iets wat er 5 dagen geleden is gebeurd). Dat zou de streamkijkers wellicht meer naar de TV trekken.
Tijdstip veranderen.. half 8 is gewoon een rottijd en ik kijk alleen op de vrijdag naar de HH omdat ik de volgende dag kan uitslapen..quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef SunChaser het volgende:
Bullshit. Misschien zit Nederland er gewoon niet op te wachten.
Waar zit Nederland dan wel op te wachten chaser?quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef SunChaser het volgende:
Bullshit. Misschien zit Nederland er gewoon niet op te wachten.
Barend en Van Dorp hebben jarenlang zeer goed gescoord. Vaak rond de 2 miljoen kijkers per dag als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:49 schreef Jappie het volgende:
Ik kan me geen dagelijkse TV heugen die wel de moeite van het kijken waard is
En toen ze naar Talpa gingen, zat Nederland inééns niet meer op ze te wachten.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Barend en Van Dorp hebben jarenlang zeer goed gescoord. Vaak rond de 2 miljoen kijkers per dag als ik me niet vergis.
Jajaja, je ramptoeristenriedeltje kennen we nu wel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:48 schreef SunChaser het volgende:
Zo is er altijd wel iets. Om 8 uur nieuws, om half 9 een film, om 10 uur Nova, etc etc
Ik volg het nog wel dagelijks, en het boeit me nog steeds!quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:22 schreef Flyduck het volgende:
Ze moeten de gouden kooi verplaatsen naar 7 uur,.. dat is een tijd dat er niet veel anders op tv is
Vandaag? Dat is al een tijdje bekend hoorquote:Op maandag 11 december 2006 10:56 schreef Gert het volgende:
Vandaag staat in de Volkskrant dat Talpa nu al stopt met "Land van Maas en Geel". Nog 8 uitzendingen, dan valt het doek. Nou waren die cijfers een stuk dramatischer dan DGK, maar toch..
Boulevard wordt volgens mij vrij goed bekeken hoor.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:22 schreef Flyduck het volgende:
Ze moeten de gouden kooi verplaatsen naar 7 uur,.. dat is een tijd dat er niet veel anders op tv is
Tijdje ja, het is afgelopen vrijdag bekendgemaakt.quote:Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef Samson het volgende:
[..]
Vandaag? Dat is al een tijdje bekend hoor![]()
Idd, tja, in medialand is dat blijkbaar een hele tijd als je ziet hoe snel besloten wordt een programma van de buis te knikkeren, ik was verrast om te horen dat Lotte toch wel doorgaat.quote:Op maandag 11 december 2006 16:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Tijdje ja, het is afgelopen vrijdag bekendgemaakt.
Hoop het wel, denk het niet. Ik denk dat er voornamelijk kijkers zullen afvallen en niet bijkomen.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:26 schreef Gert het volgende:
In ieder geval alles weer boven de 300K deze week. Was de bodem bereikt?
Het telt mee, maar het telt wel veel mínder mee, want de reclameblokken zijn een stuk korter en goedkoper.quote:Op donderdag 14 december 2006 18:21 schreef tuinfluiter het volgende:
Elke avond om 23:30 kijken er gemiddeld 94.000 kijkers,
dit telt ook mee voor de sponsors, doorgaan en kijkcijfers.
Je hebt dan Netwerk, het Nieuws en De Wereld Draait Door..quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:55 schreef scanman01 het volgende:
De vijdag gaat niet lekker. Is er dan iets speciaals op een andere zender ofzo
Een echt leven dat om half 8 al begint? Nee, dat bestaat nietquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:25 schreef Cynix ® het volgende:
Of mensen hebben vrijdagavond een écht leven.
Ja, dan heb je idd een probleem. gelukkig is t alleen op vrijdagquote:Op zaterdag 16 december 2006 12:56 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
Je hebt dan Netwerk, het Nieuws en De Wereld Draait Door..
Dat heb je elke dag rond die tijd.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:56 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
Je hebt dan Netwerk, het Nieuws en De Wereld Draait Door..
Ja, helaas moeten er dadelijk weer zonodig mensen langskomen voor een "gezellig etentje" samen. Gelukkig is zij zwanger, dus met een beetje mazzel zit ik om 23hr weer achter de streams.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:05 schreef Cynix ® het volgende:
Er zijn veel dingen die ik in het weekend eerder doe dan doordeweeks. Weekendje weg, familiebezoek, etentje, stappen, koopavond, whatever. Er zijn echt méér dingen in het leven dan alleen het Internet.
Niet slecht. Helaas is Hummie, of een wannabe, hard bezig om DGK binnen de kortste keren op een gemiddelde van zo'n 250K te krijgen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 08:35 schreef tuinfluiter het volgende:
Maandag 18 december 2006
19.000 om 10:07 uur
368.000 om 19:30 uur
88.000 om 23:32 uur
19.000! Zoveel mensen wonen er ongeveer bij mij in de wijk. Als ik hier een projectiescherm buiten zet haal ik meer kijkers.quote:Op dinsdag 19 december 2006 08:35 schreef tuinfluiter het volgende:
Maandag 18 december 2006
19.000 om 10:07 uur
Sunchaser-wannabe.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
19.000! Zoveel mensen wonen er ongeveer bij mij in de wijk. Als ik hier een projectiescherm buiten zet haal ik meer kijkers.
Tsja, daar verschuilen ze zich zelf ook graag achter in plaats van iets met de, grotendeels terechte, kritiek te doen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:56 schreef Knipoogje het volgende:
't is haast een beetje zielig voor Talpa dat ze per definitie de helft minder kijkers trekken voor elk willekeurig programma juist omdat het Talpa is
Kan wel zijn, maar "de Talpa-factor" is toch wel een fenomeen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:41 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, daar verschuilen ze zich zelf ook graag achter in plaats van iets met de, grotendeels terechte, kritiek te doen.
Als exact hetzelfde programma van de ene zender naar de ander gaat zou het min of meer dezelfde kijkcijfers moeten trekken.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:41 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, daar verschuilen ze zich zelf ook graag achter in plaats van iets met de, grotendeels terechte, kritiek te doen.
Is dat al op TV geweest eigenlijk?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:00 schreef Gert het volgende:
Werd maandag niet Het Nieuw Fatsoen aangekondigd? Straf als je een stout woordje gebruikt?
En je denkt dat dat wél week-in-week-uit spannend blijft om naar te kijken?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:44 schreef Cynix ® het volgende:
Wat ik had willen zien: 12 mensen gaan de villa in en proberen elkaar met psychologische oorlogvoering naar buiten te werken en uiteindelijk wint degene die het langst blijft zitten. Punt!
Idd, Deal or No Deal (een spelletje dat elke dag hetzelfde is) scoort meestal rond de 500.000 (tegenover het 8 uur journaal en GTST), en is veel goedkoper te maken.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:20 schreef Gert het volgende:
Ik vraag me sterk af of DGK daar wel bij zal zitten, waarschijnlijk niet.
Sjonnie heeft zich al weer bedachtquote:Op donderdag 21 december 2006 13:20 schreef Gert het volgende:
Anyway, ik lees net dat er zeer serieuze geruchten gaan dat De Mol de stekker binnenkort uit Tien wil trekken, waarbij de paar programma's die het redelijk doen over SBS6 en Net5 verdeeld gaan worden. Ik vraag me sterk af of DGK daar wel bij zal zitten, waarschijnlijk niet.
quote:Talpa: Het gaat juist 'uitstekend' met ons
donderdag 21 december 2006 19:54
John de Mol wil helemaal niet af van het 'aan de afgrond balancerende' Talpa. Berichten hierover zijn volgens de zender pure verzinsels.
Talpa: Het gaat juist heel goed met ons
Eerder vandaag ging het gerucht dat het zo slecht gaat met Talpa, tegenwoordig Tien geheten, dat John de Mol op zoek is naar een ‘elegante uitweg’. Dat meldde het AD op basis van informatie van 'een betrokkene'.
John de Mol zou zijn televisiezender willen laten opgaan in SBS. In ruil daarvoor zou de ondernemer een belang willen in het internationale mediabedrijf.
Zoals zo vaak zal de waarheid wel ergens in het midden liggen.quote:Op donderdag 21 december 2006 20:25 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Sjonnie heeft zich al weer bedacht
[..]
Van de zomer op 150.000?quote:Op maandag 25 december 2006 22:55 schreef Peter6000 het volgende:
Weekgemiddelden reguliere uitzending
Week 01 -- 441.200
Week 02 -- 343.000
Week 03 -- 333.600
Week 04 -- 308.000
Week 05 -- 381.200
Week 06 -- 347.000
Week 07 -- 298.600
Week 08 -- 281.400
Week 09 -- 322.200
Week 10 -- 289.400
Week 11 -- 329.400
Week 12 -- 290.400
Ik denk toch echt dat een gedeelte in de tuin gaat zitten zodra het lekker weer is, en gelijk hebben ze.quote:Op maandag 25 december 2006 23:11 schreef kreuk050 het volgende:
Neuh, dat gaat zo wel door....denk wel dat als het op deze lijn doorgaat dat ze de stekker eruit trekken...het is een heel duur programma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |