Vind je? Ik zie het niet echt, hoor. Ik hoor er ook niemand over op m'n werk of in de familie- of vriendenkring.quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:05 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Denk dat hetgeen Talpa met dit programma wint verder reikt dan enkel kijkcijfers.
Er wordt zoveel aandacht in andere media aan dit programma besteed.
Dat moeten dezelfde kijkers zijn die bij elke enquete 'weet niet/geen mening' invullen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:28 schreef Maraca het volgende:
Maandag:
Uitzending: 216.000 (toch nog)
Of korsakoffers, die een uitzending van vrijdag al weer vergeten zijnquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:11 schreef Cynix ? het volgende:
[..]
Dat moeten dezelfde kijkers zijn die bij elke enquete 'weet niet/geen mening' invullen.![]()
Toen FOK! down lag kon ik ook nergens anders op Internet een actief DGK forum vinden, DGK is net een dieseltje, maar er zit weer stijging in de kijkcijfers.quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:21 schreef Cynix ® het volgende:
Vind je? Ik zie het niet echt, hoor. Ik hoor er ook niemand over op m'n werk of in de familie- of vriendenkring.
En net als bij BB laat ik het wel uit m'n hoofd om het onderwerp zélf ter sprake te brengen.
http://www.kijkonderzoek.nl/mainframe.htmlquote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:46 schreef japiejo het volgende:
waar kun je de kijkcijfers zien eigenlijk?
Idd heel veel aandacht, maar met heeeel weinig resultaat. Het is een programma waar eigenlijk niemand t over heeft, volgens mij zijn mensen gewoon reality tv moequote:Op maandag 23 oktober 2006 00:05 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Denk dat hetgeen Talpa met dit programma wint verder reikt dan enkel kijkcijfers.
Er wordt zoveel aandacht in andere media aan dit programma besteed.
en dat is jammer.. want DGK is toch echt anders dan alles wat we op dat gebied tot nu toe gezien hebbenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:09 schreef Samson het volgende:
[..]
Idd heel veel aandacht, maar met heeeel weinig resultaat. Het is een programma waar eigenlijk niemand t over heeft, volgens mij zijn mensen gewoon reality tv moe![]()
en ook nu weer 1 van de best scorende programma's voor Talpa. Ik denk dat John hier niet ontevreden mee is. Natuurlijk zou hij ook liever een miljoenenpubliek hebben, maar als je ziet dat de reguliere uitzending alleen overtroffen wordt door Deal or no Deal en een film is het echt niet slechtquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:50 schreef Gert het volgende:
Dinsdag
345.000 (regulier)
121.000 (herh)
Mmm, beetje vreemde redenatie, als je het naast programma's van andere zenders legt is het juist wel erg slecht.... Beetje zinloos om een programma met je eigen iets beter scorende programma's te vergelijken. Zo werkt het natuurlijk niet...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
en ook nu weer 1 van de best scorende programma's voor Talpa. Ik denk dat John hier niet ontevreden mee is. Natuurlijk zou hij ook liever een miljoenenpubliek hebben, maar als je ziet dat de reguliere uitzending alleen overtroffen wordt door Deal or no Deal en een film is het echt niet slecht
Dat zeg ik: natuurlijk wil hij meer kijkers dan er nu zijnquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Mmm, beetje vreemde redenatie, als je het naast programma's van andere zenders legt is het juist wel erg slecht.... Beetje zinloos om een programma met je eigen nog minder scorende programma's te vergelijken. Zo werkt het natuurlijk niet...
Nee, dat is toch Lotte? Daar gaat de stekker toch uit?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat zeg ik: natuurlijk wil hij meer kijkers dan er nu zijn
Maar DGK is niet zijn grootste zorgenkindje op basis van deze cijfers lijkt me
ik denk dat zijn grootste probleem is de vraag waar hij moet beginnenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:48 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, dat is toch Lotte? Daar gaat de stekker toch uit?
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik denk dat zijn grootste probleem is de vraag waar hij moet beginnen
Op http://www.goudenkooij.nl/wiki/index.php?title=Kijkcijfers staat een overzicht van de kijkcijfers vanaf het begin. Met een grafiek om het verloop te zien.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:46 schreef japiejo het volgende:
waar kun je de kijkcijfers zien eigenlijk?
Dat is weer wat overdreven, het is zeker voor de doorsnee tv-kijker natuurlijk toch wel gewoon een soort BB-kloon, maar ik vind wel dat DGK iets meer kansen verdient dan het nu lijkt te krijgen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dat is jammer.. want DGK is toch echt anders dan alles wat we op dat gebied tot nu toe gezien hebben
Nou ja, nieuw of iig vernieuwd concept, beetje wennen, misschien toch potientie, voordeel van de twijfel etc.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:41 schreef SunChaser het volgende:
Waarom verdient het meer kansen dan? De hoogepunten zie ik dagelijks in de Wereld Draait Door en ik vind dat al tenenkrommend.
Hee psst.. die filmpjes Bij De Wereld Draait Door hè®® die zijn geselecteerd op tenenkrommendheid.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:41 schreef SunChaser het volgende:
Waarom verdient het meer kansen dan? De hoogepunten zie ik dagelijks in de Wereld Draait Door en ik vind dat al tenenkrommend.
Het is wel interessant, dat er soms ineens zoveel mensen naar de herhaling kijken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:11 schreef Cynix ® het volgende:
Die herhalingscijfers (de ene keer 50.000, de andere keer 250.000) zijn soms nauwelijks geloofwaardig. Of er vallen wel héél veel mensen in slaap gedurende de voorgaande programma's.
Dat zo nu en dan 'bijkijken' kan zeker, maar de kijkers zouden dan normaal verdeeld moeten zijn over alle werkdagen van de week, wat het effect aardig zou moeten dempen. Wat wél kan is dat er op dagen dat er op andere netten 'niks' is, meer naar de herhalingen wordt gekeken, of dat er op bepaalde dagen succesvolle programma's net voor of na de herhaling van DGK geprogrammeerd staan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:21 schreef Gert het volgende:
Dus er is wat anders aan de hand... misschien is DGK wel een progamma dat je af en toe kan kijken zonder de grote lijn te verliezen, en kiezen veel mensen daarvoor als er "verder niets op is" in de late uurtjes.
Plausibel. Maar dat zou nogal wat uitzoekwerk vergen. Ik vind de conclusie "opvallend" voorlopig ook wel OK eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:29 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat zo nu en dan 'bijkijken' kan zeker, maar de kijkers zouden dan normaal verdeeld moeten zijn over alle werkdagen van de week, wat het effect aardig zou moeten dempen. Wat wél kan is dat er op dagen dat er op andere netten 'niks' is, meer naar de herhalingen wordt gekeken, of dat er op bepaalde dagen succesvolle programma's net voor of na de herhaling van DGK geprogrammeerd staan.
Dat scheelt maar 10 kastjes, dat systeem van kijkcijferonderzoek zuigt kont. Waarschijnlijk hadden 10 mensen een bedrijfsfeestje, 1 kastje staat voor 20.000 mensen, tel uit je verlies.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:11 schreef Cynix ® het volgende:
Die herhalingscijfers (de ene keer 50.000, de andere keer 250.000) zijn soms nauwelijks geloofwaardig. Of er vallen wel héél veel mensen in slaap gedurende de voorgaande programma's.
Onzin. Of in ieder geval: te kort door de bocht. Er worden voortdurend telefonische enquetes gehouden náást het kastjessysteem, om de betrouwbaarheid te dubbelchecken. Bovendien is de verdeling van die kastjes zodanig dat er geen 10 kastjes bij werknemers van hetzelfde bedrijf staan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:08 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Dat scheelt maar 10 kastjes, dat systeem van kijkcijferonderzoek zuigt kont. Waarschijnlijk hadden 10 mensen een bedrijfsfeestje, 1 kastje staat voor 20.000 mensen, tel uit je verlies.
Nou, volgens mij is dat kastjessysteem onderhand zooooo achterhaald. Daar mogen ze anno 2006 ook wel ns wat beters voor verzinnenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Onzin. Of in ieder geval: te kort door de bocht. Er worden voortdurend telefonische enquetes gehouden náást het kastjessysteem, om de betrouwbaarheid te dubbelchecken. Bovendien is de verdeling van die kastjes zodanig dat er geen 10 kastjes bij werknemers van hetzelfde bedrijf staan.
Telefonische enquetes onder de kastjes houders zeker, daar schiet je dan toch weinig mee op ...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:59 schreef Gert het volgende:
Onzin. Of in ieder geval: te kort door de bocht. Er worden voortdurend telefonische enquetes gehouden náást het kastjessysteem, om de betrouwbaarheid te dubbelchecken. Bovendien is de verdeling van die kastjes zodanig dat er geen 10 kastjes bij werknemers van hetzelfde bedrijf staan.
Nee, niet (alleen) onder de kastjeshouders.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:44 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Telefonische enquetes onder de kastjes houders zeker, daar schiet je dan toch weinig mee op ...
Ja, mijn eerste opmerking was ook wel vrij kort de bocht. Maar ik zou er ook niet raar van opkijken dat wanneer een verbeterd systeem gelanceerd wordt er een aantal grote verschuivingen in kijkcijfers plaatsvinden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:52 schreef Gert het volgende:
Nee, niet (alleen) onder de kastjeshouders.
Anyway, er zijn onderhand betere systemen denkbaar, en die worden momenteel ook ontwikkeld.
Wat ik alleen wilde aangeven, is dat het een beetje al te kort door de bocht is om te beweren dat er "geen hout klopt" van de huidige metingen. Er is echt wel over nagedacht.
Niet door iedereen hoor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 08:46 schreef SunChaser het volgende:
neem ik aan dat het in Hilversum wordt beschouwd als een goed systeem.
Interessante ontwikkeling voor de toekomstige kijkcijfers, moeten ze toch eens op gaan inspelen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:58 schreef My_ het volgende:
Die kijkcijfers zeggen zowieso niet alles.
Ik volg DGK op de voet, maar ik heb nog _nooit_ en uitzending van DGK op tv gezien. Ik kijk daar niet naar want dat loop 3 of 4 dagen achter en ik ga geen dingen twee keer zien.
De enige keren dat ik een aflevering kijk, kijk ik hem online. Ik heb de eerste twee afleveringen ook online gekeken...
Ik denk dat er nog veel meer mensen zijn die het alleen maar op internet volgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |