abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43673715
Die Dobertspullen zijn zoooo mooi, en zoooo duur...

Ik heb laatst een Swarovski frontriem gekocht van Dobert, was bijna 70 euro maar ik kon hem niet laten liggen...

Daisy loopt overigens echt het allerfijnst op een gewoon dik koperen bitje.
pi_43674817
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:04 schreef Juweel het volgende:
Die Dobertspullen zijn zoooo mooi, en zoooo duur...

Ik heb laatst een Swarovski frontriem gekocht van Dobert, was bijna 70 euro maar ik kon hem niet laten liggen...

[afbeelding]

Daisy loopt overigens echt het allerfijnst op een gewoon dik koperen bitje.
Ziet er inderdaad erg sjiek uit .
pi_43676868
Inderdaad errug gaaf! Je kunt bij Dobert ook zelf een hoofdstel samen laten stellen, compleet naar eigen wens, wat dan voor je gemaakt wordt...Das ook nog iets voor de toekomst...
pi_43683488
Ik heb ook een strass-frontriem van Dobert, met een enkel rijtje kleine ronde steentjes. Die was een paar jaar terug 35 euro.
Ik zag in de winkel frontriemen van Kieffer (tussen de 45 en 65 euro) en die waren echt super mooi (ook met steentjes en metaal; maar heel erg sjiek).

Daalni; toevallig enig idee wat zo'n 'custom made' hoofdstel dan kost? (Wil ik het eigenlijk wel weten .)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_43691115
Weet niet of het mag...maar anders wordt t vast wel weggehaald, maar op www.doebert.com kun je online je eigen hoofdstel samenstellen. Dan krijg je denk ik vanzelf de kosten in beeld. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd hoor, maar daar ga ik vanuit. Het is wel erg verleidelijk...
pi_43696319
je eigen hoofdstel samenstellen....
Ik denk niet dat ik durf te kijken!

Ik ben weer heel fijn gegaan vandaag, 2x eerste met 185 en 184.
pi_43705329
Wat goed , Gefeliciteerd
pi_43711593
Gaat goed Juweel

Ik had stiekem al eens op die site van Dobert gekeken, het is inderdaad erg mooi want je kunt het precies maken zoals je wilt. Ik denk alleen dat de prijzen ook niet laag zijn, Dobert is nou eenmaal niet goedkoop..
Ik ga maar gewoon voor het hoofdstel wat ik al had gezien (Kieffer)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_43712919
Thanks

Ik vind de hoofdstellen van Imperial Riding ook heel mooi, en ze zijn ook heel goedkoop.
Mocht ik ooit, ooooooooit nog eens Z worden wil ik eigenlijk sparen voor een Passier hoofdstel, die vind ik ook ontzettend mooi! Maar de Kieffer is ook heel chic, en ook nog redelijk betaalbaar!
Ik heb zelf een Kieffer Goldline en een Imperial Riding met brede aansnoerneusriem, met de Dobert frontriem erop. En nog een merkloos hoofdstel met diamantjes op zowel front als neusriem. Lekker fout!
pi_43713038
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:05 schreef Juweel het volgende:
Thanks

Ik vind de hoofdstellen van Imperial Riding ook heel mooi, en ze zijn ook heel goedkoop.
Mocht ik ooit, ooooooooit nog eens Z worden wil ik eigenlijk sparen voor een Passier hoofdstel, die vind ik ook ontzettend mooi! Maar de Kieffer is ook heel chic, en ook nog redelijk betaalbaar!
Ik heb zelf een Kieffer Goldline en een Imperial Riding met brede aansnoerneusriem, met de Dobert frontriem erop. En nog een merkloos hoofdstel met diamantjes op zowel front als neusriem. Lekker fout!
Wat moet je met zoveel hoofdstellen?

Hier trouwens iemand met een mening/tip waarom een paard de tong over het bit doet, vooral als er wat meer spanning in komt (dus als hij wat opgefokt is, of echt aan het werk moet).

En nog een ding: iemand enig idee waarom een paard in zijn voerbak (en drinkbak) mest? Ik ken een merrie die doet dat bijna altijd, elke ochtend kun je die bak leeg gaan halen.. Vind het erg vreemd gedrag.
pi_43715065
Hebzucht denk ik Elefes Ik zal maar niet vertellen hoeveel dekjes en dekens ik heb.....
(Mijn paard gaat beter gekleed dan ik zelf!)

Wat betreft mesten in voerbak; Waarom ze het doen geen idee. Op Bokt staat iig de tip om vier gewone stoeptegels in een vierkantje onder de waterbak te leggen, niet stapelen maar naast elkaar. Het schijnt niet prettig voor het paard te zijn om met de achterbenen hoger te staan. Of de drinkbak twee dagen niet schoonmaken en een paar keer per dag een emmer water geven. Schijnt dat ze het dan ook snel afleren omdat ze merken dat hun water niet meer beschikbaar is wanneer zij het willen.

Tong over het bit heb ik eerlijkgezegd geen ervaring mee, lijkt me moeilijk op te lossen.
pi_43717148
Gefeliciteerd Juweel, netjes gereden!

Dat van de dekjes en dekens herken ik....er zijn tegenwoordig ook veel te veel leuke webshops met leuke setjes waarbij het véél te makkelijk is om te bestellen.

Tong over het bit is een aanleuningsprobleem. Ik zou op het moment dat het gebeurd een stapje terug doen, gewoon weer even lekker over de rug voorwaars rijden zodat het paard doorheeft dat er niks aan de hand is. Dus even terug naar de basis en van daaruit weer naar het moeilijke punt terug proberen te werken...als je voelt dat ze weer teveel spant weer even terug en dat zo opbouwen...Ik zou je er niet te druk om maken, op het moment dat je het te gespannen op wil gaan lossen wordt het steeds erger.Wat zegt je instructie ervan, of is het niet bij jezelf?

Mesten in de voerbak is volgens mij niet echt 'expres' bedacht door een paard. Die tip van de bakstenen zou best eens kunnen helpen. Aan de andere kant staat ze misschien graag met haar hoofd naar een bepaalde kant waardoor haar kont bij de voerbak uitkomt? Liksteen bijvoorbeeld? Dan zou het simpel verplaatsen van datgene genoeg zijn....
pi_43718204
Tnx voor de antwoorden.
Het is heel raar, de merrie mest eigenlijk elke nacht in de voerbak, drinkbak is ze iets mee opgehouden (heel af en toe nog). Deze zitten ver uit elkaar, allebei aan een andere kant van de stal.
Het is gewoon erg vies, en raar dat ze het blijft doen; het duurt hierdoor altijd langer voordat ze eten krijgt omdat eerst de bak schoongemaakt moet worden.

Daalni, erg bedankt voor de tip van het ontspannen oplossen. Ik rij altijd lekker naar voren weg als ie z'n tong er over doet, en meestal wordt het dan wel beter. Maar toch is het iets van spanning. Afgelopen zomer was het bijna helemaal weg, maar nu de winter begint te komen (= meer energie en frisheid natuurlijk ) wordt het weer erger. Erg vervelend.. Het probleem is dat ik me afvraag of ik iets verkeerd doe, maar daar zegt nooit iemand iets over .
Mijn instructie (meerder mensen) doen de neusriem strakker en evt. het bit wat hoger, maar dat helpt niet; hij kan het nog steeds (zelfs bij een aansnoerneusriem). Ook voorwaarts rijden.

Ik ben trouwens niet zo iemand die zo veel paardenspullen heeft Ik doe ongeveer 5 jaar met 1 rijbroek, een paar jaar met een sjabrak (de goedkoopste die ze hebben meestal) en heb 1 hoofdstel en zadel (oke oke, nu ook een stang- & trens er bij ). Zweetdekens heb ik nog nooit gekocht, die won ik wel eens dus heb er nu genoeg . Al kriebelt het bij mij ook wel eens om meer te kopen...
pi_43721502
even snel een fototje van t rijden gister..
was wel trots op hoe de uitgestrekte draf ging

*ik heb trouwens maar 10 min gereden.. een vriendje van mij heeft gister voor t eerst op lance gereden zo leuk!

ik ben trouwens nu ook totaal niet bezig met t naar beneden rijden.. kan die ook goed maar hij moet even goed duidelijk op mn hulpen reageren..
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_43879217
Leuke pony!

Hoe groot ie ie?
pi_43882154
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:13 schreef Daalni het volgende:
Leuke pony!

Hoe groot ie ie?
1.56, nog net een pony dus

net nog even met m gesprongen.. wat een heerlijk beest is t toch
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_43898310
Liiszle: wat voor afstamming heeft je pony? Is het toevallig een NRPS'er?
pi_43899929
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:27 schreef Elefes het volgende:
Liiszle: wat voor afstamming heeft je pony? Is het toevallig een NRPS'er?
we hebben geen papieren van hem, maar de vorrige eigenaar zegt dat het een ArabierxGelder is, met als vader ?? ( moet zo even naam opzoeken, maar bokt doet t niet )

-edit- de papa van Lance is Libanon aladin.

die dus

[ Bericht 6% gewijzigd door liiszle op 26-11-2006 12:42:09 ]
pi_43900493
Heh bah, er is een uitbraak van droes bij ons op stal. Het buurpaard van Apollo had aan de linker kant van r hoofd van dr oog naar de kaak nar de neus gewoon helemaal opgezwollen en dik, dat is nu doorgebroken... Er stroomt echt pus uit, arme beesten.
Gelukkig krijgen paarden maar 1 keer in hun leven droes, en het lijkt erop alsof Apollo het al een keer geheeft had want hij is niet ziek geworden...
pi_43900707
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:28 schreef Leintjeuh het volgende:
Heh bah, er is een uitbraak van droes bij ons op stal. Het buurpaard van Apollo had aan de linker kant van r hoofd van dr oog naar de kaak nar de neus gewoon helemaal opgezwollen en dik, dat is nu doorgebroken... Er stroomt echt pus uit, arme beesten.
Gelukkig krijgen paarden maar 1 keer in hun leven droes, en het lijkt erop alsof Apollo het al een keer geheeft had want hij is niet ziek geworden...
na, dat is geluk zeg voor Apollo!, erg vervelend voor die andere arme beestjes..
pi_43992388
Hoe gaat het nu met de droes?

Vervelend he? Hou m maar goed in de gaten!Hoewel ze het meestal niet meer krijgen als ze het eenmaal gehad hebben is er nog wel kans op..
pi_43995529
zo, ik heb maandag toch een fijne les gehad..
was mijn eerste les weer sinds tijden.. Prive les. en lance liep echt heerlijk! hoop tips gehad. Gister even gekeken of t ook lukte zonder Eline er bij. En Lance liep echt perfect! echt hij pakte het zooo goed op! echt fijn.

vanavond heb ik ook weer les... dus ben benieuwd
pi_43995608
Ik heb een vraag
Hoe weet je nou of een zadel goed ligt op een paard?
Ik word er debiel van iedere week
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_43996709
Even zo uit mn hoofd:
Een zadel past als het:
-Als hij niet op de schouderspieren drukt.
-Als er in de kamer voldoende ruimte over blijft als je erop zit tussen de rug en het zadel.(twee vingers)
-Er een horizontale lijn te trekken is tussen de voorkant en de lepel, vanaf de zijkant gezien.
- De beugelriemen recht naar beneden vallen.
-De zadelkussens niet te dicht op de wervels zitten, maar ook niet te ver ervanaf.

Kan er nog wel een paar opzoeken....

Hoezo heb je er iedere week last van? Elke week een ander zadel?
pi_43996960
Nee zelfde zadel en paard
Ik ben traag van begrip denk ik ofzo,maar hij moet dus vrij ver naar de nek toe?
Dat van die beugelriemen is wel slim
  FOK!fotograaf woensdag 29 november 2006 @ 17:19:12 #126
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43997040
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:16 schreef Ghostbuster het volgende:
Nee zelfde zadel en paard
Ik ben traag van begrip denk ik ofzo,maar hij moet dus vrij ver naar de nek toe?
Dat van die beugelriemen is wel slim
hoe moeten die krengen dan hangen? iets naar voren of iets naar achteren?
logischerwijs zou ik zeggen dat ze juist recht naar beneden moeten hangen..
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_43997086
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:19 schreef fraubitch het volgende:

[..]

hoe moeten die krengen dan hangen? iets naar voren of iets naar achteren?
logischerwijs zou ik zeggen dat ze juist recht naar beneden moeten hangen..
Ja denk ik ook nu , het is een flink gezeik een paard opzadelen
En ik heb toch genoeg, vat geen cowboy films gezien
pi_43997288
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:09 schreef Daalni het volgende:
Even zo uit mn hoofd:
Een zadel past als het:
-Als hij niet op de schouderspieren drukt.
-Als er in de kamer voldoende ruimte over blijft als je erop zit tussen de rug en het zadel.(twee vingers)
-Er een horizontale lijn te trekken is tussen de voorkant en de lepel, vanaf de zijkant gezien.
- De beugelriemen recht naar beneden vallen.
-De zadelkussens niet te dicht op de wervels zitten, maar ook niet te ver ervanaf.
Meer, meer

Die horizontale lijn lijkt me niet te gelden voor een dressuurzadel, of lijkt me te wisselen per merk/type zadel? Vooral bij dressuurzadels is de achterkant altijd vrij hoog.

Ik twijfel al tijden aan hoe mijn zadel ligt, het ligt wel goed op zich maar aan de achterkant zo laag..

Dit weekend ook weer wedstrijd gehad, het ging super bij het losrijden. Helaas in de ring weer een opgefokt paard onder me, waardoor dus een paar flinke fouten (en gecorrigeerd door iets opnieuw te doen dus ook nog -2 punten). Uiteindelijk ook nog een aantal dingen wel erg goed gedaan. Had 199 punten dus dat viel allemaal nog erg mee, aangezien het nog een stuk beter moet kunnen .
pi_43997307
Ze horen gewoon kaarsrecht naar beneden te vallen, van de zijkant en de voor- en achterkant gezien.

Nog even een aanvulling zodat je kunt checken of je zadel past, had geen zin om het te vertalen:

1.The center of the saddle seat (Sweet spot) should lie parallel to the ground. The balance is the most important factor determining the position of the rider

2
The saddle should not twist or fall to one side when viewed from the back
3
Dependent upon the anatomy of the horse (mutton or high withered) 1- 3 fingers clearance above the wither and 1 to 2 fingers on either side

4
Wide enough that the panel does NOT interfere with spinal processes or dorsal ligament system (6-7 fingers at front tapering to 4-6 fingers minimum at the back). Daylight clearance should be visible above the spine.
5
While running the hand along the horse under the panel and applying pressure to the seat there should be even pressure from front to back. There should be no "bridging" or rocking.

6 Billets should hang perpendicular to the ground and place the girth in the correct position (one hand-width behind the elbow)
7
While applying pressure to the pommel, run the hand from the top of the withers to the bottom under the tree points of the saddle. There should be less pressure at the top and it should become tighter towards the bottom. This ensures that the muscle and scapula have the freedom to move underneath the tree points
8
The saddle must not exert any pressure behind the last rib on the horse’s back. To locate the last rib, look at the hair on the flank. You will notice that hair comes from two directions and forms a line down the flank. Straight up from this line in the hair is the last rib. The saddle panels should not extend beyond this line.

If any of the 8 points are not satisfied, the fit of the saddle is incorrect.
pi_43999239
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:01 schreef Daalni het volgende:
Hoe gaat het nu met de droes?
Nou, Apollo heeft dus toch niet eerder droes gehad. Hij heeft t te pakken en goed ook. Koorts, hoesten, groen snot uit zn neus en een dik abces. Alleen niet onder zn kaak maar op zn keel Hij eet héél moeilijk, alleen warme slobber met musli, geen biks waar ie normaal dol op is. Hij eet geen wortel en kuil meer omdat t zo zeer doet, dus we geven m iets dat de pijn stilt en de koorts verlaag dat de dierenarts voorgeschreven heeft.

Verder kan je eigenlijk niks doen, behalve het abces insmeren met trekzalf en warme compressen erop doen om de rijping te bevorderen. En hopen dat t snel open barst.
pi_43999910
Gos....arm paard! Zou ook niet meer weten erover...(zou wel moeten eigenlijk)
Hopen inderdaad dat het snel openbarst, ze kunnen er zo beroerd van zijn! En goed in de gaten houden dat er niet meer bijkomen (kan ook aan de binnenkant zijn)..
pi_44013216
Heb foto's van mn beebiepaard! Ze is nu 2 maanden ongeveer onder het zadel...en heel braaf!

pi_44013225
* post.
pi_44015663
Woow daalni wat loopt ze aan de teugel! Nu al!!
pi_44016383
Ziet er mooi uit Daalni!
Wat voor afstamming is het? En ga je er ook wedstrijden mee rijden?
pi_44020686
Ghostbuster: als je twijfelt of je zadel goed ligt zou ik zsm een zadelmaker bellen! Daar voorkom je een hoop ellende mee.
Daalni: wat een leuk paard en wat loopt ze netjes al zeg!
Elefes: Wat jammer van die 5 puntjes! Maar wel in de buurt en dat is gunstig natuurlijk!

Ik heb volgende week pas weer wedstrijd. Ben lekker aan het oefenen met contragalop en het gaat steeds een stukje beter. Ze gaat er echt ook zó mooi uitzien nu, ondanks het vachtje mooi glimmen en mooi gestroomlijnd! Dankjewel Max H!
pi_44024990
Ja, ze is echt eng braaf! Ben bang dat er nog wel ergens een puberteit aan zit te komen, maar dat zien we dan wel weer...

Ze is een Obelisk x Flemmingh, en een dochter van Raia, dat vind ik zelf wel heel erg leuk, moeder en dochter op stal. Ik heb een startkaart voor dr aangevraagd, dus waarschijnlijk ga ik haar volgend jaar wel een keertje starten!
pi_44025896
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:52 schreef Juweel het volgende:

Elefes: Wat jammer van die 5 puntjes! Maar wel in de buurt en dat is gunstig natuurlijk!
Als ik alleen mijn eerste uitgestrekte draf gewoon goed had gedaan, had ik 204 punten gehad Omdat het fout ging reed ik een rondje (-2) en vervolgens ging het nog eens fout en kreeg ik een 4, terwijl ik vaak een 7 rijd daarvoor Maar het is niet zo erg, de volgende keer beter. Ik heb er veel van geleerd . En er was nog veel fout aan, ondanks dat ik nog redelijk wat punten gereden heb.
Gisteren weer eens met trenshoofdstel flink getraind, en de instructrice vond dat Faraj echt goed liep, beter gedragen etc.. Terwijl ik 'm op stang & trens fijner vind. Ik ga het beide wat meer combineren en dan eens kijken waar hij over 1,5 week fijner op loopt voor mijn volgende wedstrijd .
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:27 schreef Daalni het volgende:
Ja, ze is echt eng braaf! Ben bang dat er nog wel ergens een puberteit aan zit te komen, maar dat zien we dan wel weer...

Ze is een Obelisk x Flemmingh, en een dochter van Raia, dat vind ik zelf wel heel erg leuk, moeder en dochter op stal. Ik heb een startkaart voor dr aangevraagd, dus waarschijnlijk ga ik haar volgend jaar wel een keertje starten!
Dat zit er altijd in inderdaad.. Maar het ziet er wel al mooi uit En een paard moet ook een beetje pit hebben wil je er ver mee kunnen komen natuurlijk .
pi_44512406
Hoe gaat het met alle paarden hier?

Ik heb weer 2x wedstrijd gehad, en twee keer best redelijk gereden. Een keertje een winstpunt (208 punten) en vandaag net geen winstpunt helaas.. Ik had 203 punten bij twee juryleden (200 en 206) terwijl ik wel een winstpunt verwacht had. Was toch 5e van de 18, het ging ook redelijk goed op een foutje in de contragalop na.
Ik was al blij dat ik Faraj een beetje kon houden: toen ik aan het losstappen was werd hij helemaal gek van het trekkertje waarmee ze de bak bij aan het werken waren...
pi_44586889
Wat jammer van die 203 punten Elefes! Ik had vorige week hetzelfde; werd eerste met 179 punten

Nou ja, dan niet he?

Ik heb vanavond heerlijk gereden ondanks de kou, brrrr het wordt weer echt koud! Morgenavond weer les, ik ben benieuwd! Voorlopig even geen wedstrijden. De volgende is 21 januari. En dan in maart gaan we over naar het M1, ik vind het ontzettend spannend!
pi_44594494
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:07 schreef Juweel het volgende:
Wat jammer van die 203 punten Elefes! Ik had vorige week hetzelfde; werd eerste met 179 punten

Nou ja, dan niet he?

Ik heb vanavond heerlijk gereden ondanks de kou, brrrr het wordt weer echt koud! Morgenavond weer les, ik ben benieuwd! Voorlopig even geen wedstrijden. De volgende is 21 januari. En dan in maart gaan we over naar het M1, ik vind het ontzettend spannend!
M1 rijden is leuk Ik vond het geweldig om eindelijk te kunnen doorzitten de hele proef, ik vind dat zoveel fijner rijden..

Inderdaad jammer als je 'm net op 1 punt niet hebt Maar goed, aan de andere kant is het niet zo erg want ik wil nog heel lang Z1 blijven rijden (ik moet de wissels nog bijna helemaal aanleren aan mijn paard en zelf ken ik het ook niet echt).
pi_44637465
Hihi: Linkje

- de url komt buiten de layout, even aangepast -

[ Bericht 16% gewijzigd door Anne op 21-12-2006 20:09:16 ]
pi_44896086
http://www.youtube.com/watch?v=u391JUkBnn0

Zo zie je m beter, bij mij startte die andere niet. Ik vind die knul wel erg ongeïntresseerd heur
pi_44949825
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal

Wij hebben op dit moment een galopdipje

Gewone galop is opeens heel moeilijk, laat staan dat we contra kunnen oefenen. Nou ja, ff rustig aan en het komt hopelijk wel weer goed!
pi_44955954
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:34 schreef Juweel het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal

Wij hebben op dit moment een galopdipje

Gewone galop is opeens heel moeilijk, laat staan dat we contra kunnen oefenen. Nou ja, ff rustig aan en het komt hopelijk wel weer goed!
Geduld is het sleutelwoord

Ik heb helaas ook een "dipje" met Faraj: hij heeft gewoon geen fut meer. Geen idee waar het aan ligt: temperatuur is goed, hij krijgt genoeg te eten en kan lekker de wei op.. Maar als ik rijd is hij gewoon echt moe, hij doet het wel maar ik krijg hem niet aan de gang, en hij is blij als ie weer naar de stap mag (valt gewoon bijna terug dan). Verder issie wel alert (hij kijkt wel naar dingen), maar schrikt niet echt zoals hij normaal zou doen. Erg vervelend probleem, wellicht toch de dierenarts maar eens laten kijken, maar het gekke is dat hij er wel gewoon gezond uit ziet (dik genoeg, glanst).
Aankomende zondag heb ik wedstrijd, maar ik vraag me af of het slim is om dan te gaan starten
pi_44959003
Nou dat lijkt dus precies op wat Daisy heeft!

Dit schreef ik vanavond nog op Bokt:
quote:
Katja: Geen idee, het ging zo goed. Mijn instructeur zei; 4 stappen vooruit, 2 stappen terug. Maar ze zit niet zo heel fijn haar vel de laatste tijd heb ik ook het idee. Ze is echt een beetje chagrijnig. Ze krijgt genoeg beweging, met goed, droog weer staan ze zelfs hele dagen in het land maar ze is gewoon een beetje blegh op het moment denk ik. Misschien een lichte winterdepressie. We zijn ook al een tijd niet meer op wedstrijd geweest dus stress oid kan het ook niet zijn. Misschien heb ik wel te hard getraind op de galop, en is ze me nu meer dan zat. Dat kan ook natuurlijk
Ze is bij vlagen voorwaarts maar ik moet haar echt aan de praat houden terwijl ze juist zo mooi op eigen benen ging lopen, ze is humeurig en boos....echt zielig is het.

is Faraj al eerder zo geweest en ben je dan wel op wedstirjd gegaan? Misschien dat een andere omgeving hem wel juist weer wat alerter maakt?

!
pi_44960951
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:31 schreef Juweel het volgende:
Nou dat lijkt dus precies op wat Daisy heeft!

Dit schreef ik vanavond nog op Bokt:
[..]

Ze is bij vlagen voorwaarts maar ik moet haar echt aan de praat houden terwijl ze juist zo mooi op eigen benen ging lopen, ze is humeurig en boos....echt zielig is het.

is Faraj al eerder zo geweest en ben je dan wel op wedstirjd gegaan? Misschien dat een andere omgeving hem wel juist weer wat alerter maakt?

!
Ik heb vorig jaar zomer een hele zomer met 'm zo gereden Dan was het na een kwartier op, nu is het eigenlijk al niet veel als ik er op stap. Toen hebben we 'm op een gegeven moment extra voer gegeven, en ging het weer beter tegen de winter. Maar weet dus niet zeker of het door dat voer kwam of door de winter, en toen was Faraj ook een beetje magerder.
Ik snap er echt niets van, hij ziet er verder gewoon goed uit en is ook best alert, alleen doet hij er niet zo veel mee (normaal is hij in de winter bijna niet te rijden zo fris). Ik vraag me af of het niet van het weer komt: dat het zo lang nog zo warm is.
Toen ben ik trouwens gewoon wedstrijd blijven rijden, net als nu. Niet met geweldig resultaat, maar op zich gaat het wel. Het is niet zo dat hij helemaal uitgeput is, maar er zit gewoon niet genoeg fut in. Humeurig en boos valt bij Faraj wel mee.

Ik hoop dat er snel verbetering in zit (ook voor jou en je paardje ).
pi_44968164
Krijgen de paardjes wel genoeg energie binnen? Ik probeer niemand ergens van te beschuldigen hoor, maar volgens mij kost het telkens 'acclimatiseren' aan het vreemde weer (warm/koud/warm/koud) ook veel energie van de paarden. Plus dat er in een aantal regio's droes heerst }:(
En als je écht niet meer weet wat, kan je op zoek gaan naar een dieren-homeopaat. Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan doen Apollo fut, lusteloos was en niet door zn vacht heen kwam. We kregen toen het advies om hem een ontslakkingskuur te geven, groene leem door zn voer doen (een soort klei). Die klei hecht aan de stoffen die niet in het lichaam horen, en binnen 2 weken zagen we heel veel verbetering! Ook gebruiktenw e daar druppeltjes etherische tea tree olie, knoflook-olie en citroen-olie bij. Het werkte echt geweldig bij ons Terwijl de dierenarts ons niet kon helpen.

Edit: In dit topic op Bokt worden een aantal homeopaten genoemd met website en al. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=251784

[ Bericht 11% gewijzigd door Leintjeuh op 03-01-2007 12:18:31 ]
pi_44970929
Ze krijgt voldoende goed ruw- en krachtvoer. Ook voer ik zelf nog dagelijks Hartog kruidenmuesli bij met Foene Griek en Max H. Het lijkt me dat ze de vitaminen wel binnenkrijgt. Homeopaat, tja, weet het niet zo goed, het kost een berg en het is maar hopen of het werkt. Ze glimt als een spiegel dus gezond is ze zeker. Ik denk dat ik er misschien beter een keertje een masseur/fysiotherapeut bij kan halen, misschien als ze wat losser is gemaakt in haar spieren dat ze wat bijtrekt.
pi_44979064
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:12 schreef Leintjeuh het volgende:
Krijgen de paardjes wel genoeg energie binnen? Ik probeer niemand ergens van te beschuldigen hoor, maar volgens mij kost het telkens 'acclimatiseren' aan het vreemde weer (warm/koud/warm/koud) ook veel energie van de paarden. Plus dat er in een aantal regio's droes heerst }:(
En als je écht niet meer weet wat, kan je op zoek gaan naar een dieren-homeopaat. Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan doen Apollo fut, lusteloos was en niet door zn vacht heen kwam. We kregen toen het advies om hem een ontslakkingskuur te geven, groene leem door zn voer doen (een soort klei). Die klei hecht aan de stoffen die niet in het lichaam horen, en binnen 2 weken zagen we heel veel verbetering! Ook gebruiktenw e daar druppeltjes etherische tea tree olie, knoflook-olie en citroen-olie bij. Het werkte echt geweldig bij ons Terwijl de dierenarts ons niet kon helpen.

Edit: In dit topic op Bokt worden een aantal homeopaten genoemd met website en al. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=251784
Ik heb me ook al afgevraagd of het aan het weer lag. Dat relatief warme weer de hele tijd..
Faraj krijgt naar mijn weten genoeg voer: hij heeft een mineralenblok hangen, krijgt iets van 4,5 kilo brok per dag (basisbrok) en nog kuilgras 2x per dag. Verder staat hij vaak buiten waar ook nog redelijk wat gras staat in de wei. Hij heeft het hier altijd goed op gedaan, dus dan zou het toch raar zijn als het nu ineens te weinig was? (lijkt me) Hij is ook zeker niet te dun.
Gisteren heb ik een check-up gedaan, even alles nagekeken (stond in P&S laatst een artikel over ). Alles leek wel vrij in orde.
Ik ga vanavond nog eens rijden en als het dan niet goed is flink overleggen met degene waar hij op stal staat, om evt. de dierenarts er ook eens naar te laten kijken.

Pfoe konden die beesten maar praten

Droes heeft trouwens toch vrij duidelijke symptomen? Faraj heeft hier al een maand last van, zie geen bulten of pus of wat dan ook verschijnen...
pi_44980121
Heeft ie koorts? En het kan natuurlijk ook een andere ziekte zijn, denk aan een verkoudheid ofzo. Zelf word je daar ook hardstikke brak en gaar van
pi_44987972
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Heeft ie koorts? En het kan natuurlijk ook een andere ziekte zijn, denk aan een verkoudheid ofzo. Zelf word je daar ook hardstikke brak en gaar van
weet ik.. Gisteren temperatuur gemeten, 38.1, dus normaal..
Vandaag bij het trainen was het al weer ietsje beter dus ik heb hoop
Er was in ieder geval wat meer energie (duidelijk), ook al ging het eigenlijk nog heel slecht vergeleken met hoe het kan, toch was ik er blij mee . Veel basiswerk gedaan, en daarbij moet ik me echt inhouden om geen oefeningen te gaan doen maar echt alleen basis (ik wil oefeningen oefenen! ). Daar moet ik echt op gewezen worden, ik weet heel goed dat het beter is basis te doen als het niet zo goed loopt, maar ik heb dan altijd de neiging om toch nog een paar oefeningen mee te nemen (die natuurlijk niet goed gaan dan). Het is zo raar eigenlijk om met een Z1-paard maar wat voltes en overgangen te doen alleen, tenminste, het voelt heel raar.

Maar ik heb dus hoop Morgen nog wat oefenen.. Wellicht is het een verkoudheidje, ik hoop het maar. Iets erngstigs ga ik ook niet van uit, omdat hij er gewoon wel goed uit ziet, maar het is toch vervelend.
pi_45486121
Hoe gaat t nu Elefes?

Even ene fotootje van mijn grote liefde mét de ganz geile frontriem:

pi_45494330
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:22 schreef Juweel het volgende:
Hoe gaat t nu Elefes?

Even ene fotootje van mijn grote liefde mét de ganz geile frontriem:

[afbeelding]

Beter, beter... Ik ben als het ware bijna helemaal opnieuw begonnen, rustig aan doen en vooral veel los werken, en nu is het weer een beetje beter. Energie is weer redelijk terug, alleen de losheid nog niet helemaal, en het aan de hulpen zijn zeker niet, door al dat gedoe. Maar we blijven volhouden om het weer zo goed (en beter uiteraard) te krijgen als het was.
Gelukkig is mijn instructeur weer terug, heb een paar weken geen les gehad en dat draagt er natuurlijk ook niet aan bij..

Mooie foto trouwens Erg sjiek .
pi_45499487
Gelukkig maar! Ook bij mij is de dip zo goed als weg. Ik heb haar wat meer ruimte gegeven, ben er iets minder vaak op gaan zitten en dat heeft volgens mij goed geholpen om haar weer wat losser te krijgen.

Zondag weer wedstrijd, nog steeds L2 want eerst moet de contra nóg beter gaan.
pi_45531786
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:08 schreef Juweel het volgende:
Gelukkig maar! Ook bij mij is de dip zo goed als weg. Ik heb haar wat meer ruimte gegeven, ben er iets minder vaak op gaan zitten en dat heeft volgens mij goed geholpen om haar weer wat losser te krijgen.

Zondag weer wedstrijd, nog steeds L2 want eerst moet de contra nóg beter gaan.
Ik heb vandaag echt fijn getraind. Eindelijk was mijn instructeur weer terug, Faraj loopt altijd erg goed als ik les van hem heb. De oefeningen gaan dan ook altijd goed, hoewel ik die zelf na de les meestal alleen doe.
We werken dan altijd helemaal los op de basis, en dat werkt echt fantastisch. Ik merk wel dat ik het nodig heb dat iemand goed mee kijkt, vaak heb ik zelf het idee dat Faraj al genoeg werkt in een overgang bijvoorbeeld, terwijl hij eigenlijk nog meer moet doen.
Maar ik ben wel blij dat het weer goed ging, ook proefje geoefend dat ging ook best lekker. Nu maar hopen dat het morgen ook goed gaat, ik zie Faraj al weer wat kunstjes uithalen

Succes morgen Juweel! Groot gelijk dat je nog in de L2 blijft, je hebt er niets aan om over te gaan als je iets nog niet goed genoeg beheerst, komt alleen maar spanning van als het dan in de proef ineens wel goed moet.
pi_45915415

Al heel lang niet hier geweest.
Maar wilde even mijn kleine puber showen...
Ze doet het verdomd goed...

pi_45916453
Leuke puber, Kleintje.

Rij je eigenlijk nog?
pi_45916619
Neuh... na een stuk of 4 keer met een dwars paard gezeten te hebben was ik het helemaal zat.
Ik hou het bij losgooien en longeren. Heb sinds kort een verzorgster en die ben ik aan het klaarstomen zodat die straks gaat rijden. Het zal makkelijker worden als ze over 2 maanden het land weer opgaan, dan is ze al minder fris. Hier aan zee is er altijd wel een flinke wind en daar is mevrouw gevoelig voor.
Mijn tijd om te rijden komt wel weer. Ga wel regelmatig een stuk met ze wandelen. Het gaat verder echt geweldig. Half oktober gespeend en sinds begin december lopen ze weer regelmatig samen los in de paddock en dat gaat super. Kan er ook bijna ieder paard bijgooien, het gaat allemaal goed.
Met een kruising fries erbij gaat het helemaal super, echt een drie eenheid!
pi_45918583
Ziet er mooi uit Kleintje Fijn dat het zo goed gaat.
Ik ben ergens wel blij dat het niet zo koud is buiten: Faraj kan lekker de wei in en de frisheid valt nu heel erg mee. Andere jaren was het in de vrieskou bijna niet te rijden omdat hij gewoon te veel energie had (ook nog eens best gevaarlijk). Wind wil daar inderdaad ook nogal eens aan bijdragen
Wat doet de verzorgster allemaal met je paard?

Vorige week had ik les in de binnenbak en we hebben toen Faraj eens flink aangepakt (extra streng geweest) omdat hij elke keer aan het klieren was. Dat had ontzettend veel effect, daarna was hij net een engeltje zo lief en braaf
pi_45996740
Aloha!
Ik dacht ik kom ook weer ff kijken, maar het ziet er hier een stuk actiever uit als de laatste keer..
Leuk beest Kleintje! Zou vandaag gaan oefenspringen...start mn auto niet! Grrr, paard eruit, spullen er weer uit en met vriendin mee om haar dan maar te groomen. Had er net zo'n zin in!
  maandag 5 februari 2007 @ 01:40:26 #162
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_45996913
Gaat zo'n zwarte nou ook echt harder dan een witte ?
pi_45999145
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee natuurlijk niet, een rode auto is toch ook niet sneller dan een witte auto? Hangt van het merk en het model af, net zo bij paarden.
pi_46000377
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:40 schreef Dribbel_ het volgende:
2e keer dat je dit in deze reeks vraagt, Dribbel. Wegwezen.
pi_46000867
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:25 schreef Daalni het volgende:
Aloha!
Ik dacht ik kom ook weer ff kijken, maar het ziet er hier een stuk actiever uit als de laatste keer..
Leuk beest Kleintje! Zou vandaag gaan oefenspringen...start mn auto niet! Grrr, paard eruit, spullen er weer uit en met vriendin mee om haar dan maar te groomen. Had er net zo'n zin in!
Ah dat is wel balen, vooral als je helemaal ingeladen bent en al
Ik ken iemand die ging een keer op springwedstrijd, toen ze daar aan kwamen kwamen ze er pas achter dat ze de pony vergeten waren Dan sta je ook mooi te kijken...

Ik had gisteren weer wedstrijd, en het ging best lekker Faraj liep niet meer te klieren omdat hij zo kijkerig was (bij het losrijden wel ontzettend, heel vervelend) en de oefeningen gingen ook best goed. Ik had wel een winstpunt verwacht alleen helaas niet gekregen (199 punten)...
pi_46001602
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:47 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ah dat is wel balen, vooral als je helemaal ingeladen bent en al
Ik ken iemand die ging een keer op springwedstrijd, toen ze daar aan kwamen kwamen ze er pas achter dat ze de pony vergeten waren Dan sta je ook mooi te kijken...

Ik had gisteren weer wedstrijd, en het ging best lekker Faraj liep niet meer te klieren omdat hij zo kijkerig was (bij het losrijden wel ontzettend, heel vervelend) en de oefeningen gingen ook best goed. Ik had wel een winstpunt verwacht alleen helaas niet gekregen (199 punten)...
Dat is ook altijd jammer, als je zo lekker gereden hebt, maar net geen WP hebt..
maar goed, het gaat natuurlijk om het gevoel wat je er bij hebt

ik heb 17 Feb Mijn eerste 2 onderdelen wedstrijd (mennen) ben erg benieuwd. lance gaat wel érg vooruit met het rijden enzo.

ook amy is een stoere meid geworden Ipv het lieve kleutertje.. die gaat eerdaags ook eens wat harder aan het werk, ipv de hele dag rennen.

hier enkele foto's

Amy met haar héeerlijk ruime drafje

En Amy helemaal.. wat een leuk beest omte zien is het toch

en tenslotte de enige normale foto van het springen *mams kan geen fotos maken, dus van hoger staat er niet op*
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:26:13 #167
167156 noudstar
at your service
pi_46081617
hallo

ik heb een klein probleempje

een van me paarden moeten geslacht worden kan iemand mij vertellen waar zoiets gebeurdt en hoeveel het kost

bij voorbaat dank
pi_46081707
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:26 schreef noudstar het volgende:
hallo

ik heb een klein probleempje

een van me paarden moeten geslacht worden kan iemand mij vertellen waar zoiets gebeurdt en hoeveel het kost

bij voorbaat dank
Vraag dat eens op een manege zou ik zeggen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:33:09 #169
167156 noudstar
at your service
pi_46081805
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:29 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Vraag dat eens op een manege zou ik zeggen.
en het vlees zijn slagerijen daar in geinterseert of gaat dan meteen de vuilnisbak in???
pi_46081811
in principe kost het niets en krijg je zelfs wat geld terug voor het vlees. Vraag het eens na bij het slachthuis.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:35:26 #171
167156 noudstar
at your service
pi_46081869
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:33 schreef Kleintje het volgende:
in principe kost het niets en krijg je zelfs wat geld terug voor het vlees. Vraag het eens na bij het slachthuis.
jaja was jij niet die gene die spullen nooit meer terug gegeven heeft en geld van fokkkers heeft verduistert

weet er iemand nog een adresje van een slachthuis in z-limburg
pi_46081967
moet ie geslacht worden? je wilt toch gewoon er vanaf?

rare erfenis

boevendien, zijn het er nu meerdere of maar een , aangezien je het in je OP over paarden hebt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_46081984
jezus, waar slaat die reactie nou weer op!
Sjonge jonge!
Als je niet weet waar je over praat, bemoei je er dan lekker niet mee.
Die persoon heeft zijn spullen terug alleen wacht ik nog steeds op spullen van hem.
En geld verduisterd... je weet het echt niet he!

Zoek het lekker uit met je paard! Ik probeerde alleen antwoord te geven op je vraag. Misschien omdat ik er ervaring mee heb en heel wat mensen in de buurt ken die er ervaring mee hebben. Maar goed... zoek het uit!
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:40:06 #174
167156 noudstar
at your service
pi_46082009
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:38 schreef DarkElf het volgende:
moet ie geslacht worden?

rare erfenis
ja hij moet inderdaad geslacht worden ik kan er niks mee ik heb niks met paarden en elke dag 120 km rijden is mij teveel van het goede
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:41:19 #175
167156 noudstar
at your service
pi_46082051
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:38 schreef DarkElf het volgende:
moet ie geslacht worden? je wilt toch gewoon er vanaf?

rare erfenis

boevendien, zijn het er nu meerdere of maar een , aangezien je het in je OP over paarden hebt
het zijn er meerder maar ik ben van plan er een te laten slachten aangezien de andere twee in leen zijn
pi_46082064
jee, dat ik moeite heb gestopt in zo'n vaag figuur. Tnx voor dat topic Darkelf... weet denk ik wel voldoende
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:42:10 #177
167156 noudstar
at your service
pi_46082082
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:39 schreef Kleintje het volgende:
jezus, waar slaat die reactie nou weer op!
Sjonge jonge!
Als je niet weet waar je over praat, bemoei je er dan lekker niet mee.
Die persoon heeft zijn spullen terug alleen wacht ik nog steeds op spullen van hem.
En geld verduisterd... je weet het echt niet he!

Zoek het lekker uit met je paard! Ik probeerde alleen antwoord te geven op je vraag. Misschien omdat ik er ervaring mee heb en heel wat mensen in de buurt ken die er ervaring mee hebben. Maar goed... zoek het uit!
der zijn nog steeds 3 mensen die geld van je krijgen

sorry maar ik ben een vast wgr lezer
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef Kleintje het volgende:
jee, dat ik moeite heb gestopt in zo'n vaag figuur. Tnx voor dat topic Darkelf... weet denk ik wel voldoende
ik kan er niks mee en de verkoop kan ook niet want ik heb er geen verstand van en een paarden makelaar zou wel niet bestaan

dan blijft er maar een optie
pi_46082100
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef noudstar het volgende:

[..]

het zijn er meerder maar ik ben van plan er een te laten slachten aangezien de andere twee in leen zijn
lekker makkelijk he? weg van de minste weerstand...

die twee anderen zijn in leen, die mensen weten misschien wel meer van paarden dan jij, die kunnen je vast wel adviseren of is dat ook teveel werk?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:44:51 #179
167156 noudstar
at your service
pi_46082169
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

lekker makkelijk he? weg van de minste weerstand...

die twee anderen zijn in leen, die mensen weten misschien wel meer van paarden dan jij, die kunnen je vast wel adviseren of is dat ook teveel werk?
een stel gehandicapte die mij kunnen informeren

ja ze zijn geleent aan een gehandicapte boerdery zorg ding nog wat

ik wil gewoon van die dingen af ze kosten teveel geld en zo snel mogelijk en het liefst zonder verlies
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:46:29 #180
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_46082233
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:42 schreef noudstar het volgende:

[..]

der zijn nog steeds 3 mensen die geld van je krijgen

sorry maar ik ben een vast wgr lezer
[..]

ik kan er niks mee en de verkoop kan ook niet want ik heb er geen verstand van en een paarden makelaar zou wel niet bestaan

dan blijft er maar een optie
Ga eens weg..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_46082240
dan schenk je hem/haar aan die boerderij, goed voor je karma en je bent er vanaf

je had niets, dan nog niets dus niet verloren behalve een goede zaak gediend.

moeilijk om te bedenken he>
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:47:51 #182
167156 noudstar
at your service
pi_46082291
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:46 schreef DarkElf het volgende:
dan schenk je hem/haar aan die boerderij, goed voor je karma en je bent er vanaf

je had niets, dan nog niets dus niet verloren behalve een goede zaak gediend.

moeilijk om te bedenken he>
2 weken lang elke dag 120 km rijden voor die piep beesten ik wil in iedergeval die kosten eruit hebben

120*2*7=1680*2=3360 km*1.25=¤4200

pm staat aan
pi_46082310
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:44 schreef noudstar het volgende:

[..]

een stel gehandicapte die mij kunnen informeren

ja ze zijn geleent aan een gehandicapte boerdery zorg ding nog wat

ik wil gewoon van die dingen af ze kosten teveel geld en zo snel mogelijk en het liefst zonder verlies
zet je PM is even aan.
pi_46082323
zoek het verder lekker uit, dahaag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:56:20 #185
167156 noudstar
at your service
pi_46082595
probleem is opgelost iemand van bokt.nl heeft zich gemeldt
pi_46082822
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:56 schreef noudstar het volgende:
probleem is opgelost iemand van bokt.nl heeft zich gemeldt
oke fijn
pi_46088184
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:47 schreef noudstar het volgende:

[..]

2 weken lang elke dag 120 km rijden voor die piep beesten ik wil in iedergeval die kosten eruit hebben

120*2*7=1680*2=3360 km*1.25=¤4200

pm staat aan
Of je nu serieus bent of niet, dat geld krijg je er zeker niet voor als je ze laat slachten Maar ik denk ook niet dat je dat van plan bent. Als je echt een paard weg wilde doen en er zoveel mogelijk aan over zou willen houden zou je hem namelijk verkopen.
Dit is puur jennen
pi_46089964
Elke schlemiel zal begrijpen dat je meer geld krijgt bij een handelaar dan bij de slager voor een paard. Maar gezien de spelfouten en de schrijfwijze zal noudstar niet een bepaald 'ruime blik' hebben.

Jammer van je proef, Elefes! Toch fijn dat het weer zo lekker ging!
Leuke foto;s Liiszle

Vanavond weer les gehad en ze ging echt super lopen. Schouderbinnenwaarts gaat linksom nu bijna perfect, rechtsom zal wat langer duren Ook de galop ging heerlijk. Veel geoefend met schakelen en sluiten (MOEILIJK!!) en de gebroken lijntjes gingen bijna vanzelf!
Zondag naar Diemen voor wedstrijd, nog steeds L2. Ik ben benieuwd, ben al 2 maanden niet meer op wedstrijd geweest!
pi_46091232
Hmm, ben ernstig aan het bedenken of die Noudstar nou serieus is of niet. Als het zo is vind ik het weer verbazend hoe dom mensen kunnen zijn....

Allemaal leuke foto's! Leuke haf ook!
Elefes: ja, dressuur he...nouja soms krijg je de punten niet die je verdiend, soms krijg je ze wel als je ze niet verdiend...gekke sport.
Succes zondag Juweel, gaat vast goedkomen!
pi_46095751
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:20 schreef Juweel het volgende:
Leuke puber, Kleintje.

Rij je eigenlijk nog?
Ik ga lekker nog een keer reageren op deze vraag...
Gisteren was Treasure zo gruwelijk braaf... ik kon het niet laten... ik wilde gewoon even rijden. De gedachte dat het nog minimaal een half jaar duurt anders vond ik teveel.
Dus ik heb een paar rondjes door de bak gereden en daarna nog een stukje door de duinen! En het ging heerlijk.

Oke, daarna heb ik het moeten bezuren doordat ik veel last van mijn bekken had en een kleine pinda in mijn buik die gigantisch aan het trappen was, maar dat neem ik voor lief!
pi_46102376
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 00:02 schreef Daalni het volgende:
Hmm, ben ernstig aan het bedenken of die Noudstar nou serieus is of niet. Als het zo is vind ik het weer verbazend hoe dom mensen kunnen zijn....

Allemaal leuke foto's! Leuke haf ook!
Elefes: ja, dressuur he...nouja soms krijg je de punten niet die je verdiend, soms krijg je ze wel als je ze niet verdiend...gekke sport.
Succes zondag Juweel, gaat vast goedkomen!
Volgens mij is Noudstar gewoon een kloon van iemand met een permban, hij is nog maar kort geregistreerd en weet van alles van iedereen (denkt hij).
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_46108735
even gekopieerd uit de PUB sc.
maaar wat fotos van de paardjes in de sneeuw
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:54 schreef liiszle het volgende:
aaaight fotos van paardjes in de sneeeuw
(sorry voor grote fotos)

we beginnen met mijn liefde, AMY
[afbeelding]

Amy's speel maatje Soos
[afbeelding]

uiteraard Mn andere liefde, Lance
[afbeelding]

Scooter (van een vriendin)
[afbeelding]

Linda, De mama van Amy
[afbeelding]

En Xantos.. hopeloos beest
[afbeelding]
pi_46110707
Op verzoek ook een foto van mama Treasure.
Dit was van onze eerste wedstrijd na haar zwangerschap, ze was toen nog geen 3 weken onder het zadel nadat we maanden weinig tot niets hadden gedaan.

Zal van haar binnenkort ook wat nieuwe foto's maken..
pi_46111389
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:47 schreef Kleintje het volgende:
Op verzoek ook een foto van mama Treasure.
Dit was van onze eerste wedstrijd na haar zwangerschap, ze was toen nog geen 3 weken onder het zadel nadat we maanden weinig tot niets hadden gedaan.
[afbeelding]

Zal van haar binnenkort ook wat nieuwe foto's maken..
ziet er erg leuk uit heeft een prachtige nek zeg!
pi_46111742

Tnx voor dat compliment.
Maar dat nekkie... IEUW...
Daar zit geen natuurlijke kromming in, te iel. Die wilde ik juist verbeteren bij het fokken (wat mooi is gelukt al zeg ik het zelf).
Of bedoel je de hals???
Die lijkt mooi door de houding, maar is ehm, vrij arm bespierd.

Maar verder vind ik mijn paard wel leuk hoor
pi_46112131
Dubbel
pi_46112137
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:13 schreef Kleintje het volgende:

Tnx voor dat compliment.
Maar dat nekkie... IEUW...
Daar zit geen natuurlijke kromming in, te iel. Die wilde ik juist verbeteren bij het fokken (wat mooi is gelukt al zeg ik het zelf).
Of bedoel je de hals???
Die lijkt mooi door de houding, maar is ehm, vrij arm bespierd.

Maar verder vind ik mijn paard wel leuk hoor
oke, wel beetje iel voor dr bouw, maar vind het er toch erg leuk uitzien.
kleur spreekt me ook helemaal aan.

ga je door met fokken met er ?
pi_46112641
D'r hele bouw is iel, dus het nekje staat wel in verhouding met de rest.
Ik vind het verder ook een leuk paard om te zien hoor, maar als ik met een fokkersoog kijk zie ik gewoon heel wat nadelen.
Zodoende heeft ze ook 2 keer op de merriekeuring niet genoeg punten gekregen om stermerrie te worden. 1e keer was het exterieurmatig oke en bewegingstechnisch 3 punten tekort, laatste keer (dat was met veulen) had ze 1 punt tekort op haar beweging.

En ik vind dat fokken met een merrie zonder predikaten geen fokken is. Dat is vermeerderen van de veestapel. Het wordt moeilijker om je veulens goed te verkopen, verkopen met verlies wil ik niet want wat schiet ik er dan mee op? En ik kan ze echt niet allemaal zelf houden.

Dus ik hoop eigenlijk dat haar veulen, Burning Desire, het beter gaat doen en goed, mooi en gezond opgroeid. Dan wordt dat mijn fokmerrie of ik hoop ooit een goede merrie met predikaten te kopen.
pi_46177370
Zo, vanmiddag eens flink rondgekeken in een ruitersport winkel en a.s. vrijdag krijg ik dan een nieuw zadel aangemeten. Of tenminste, gaan we zadels passen met mijn paard
Mijn zadel schuift naar voren waardoor het niet goed meer ligt, bijna op zijn schouder, en daardoor lijkt Faraj heel lang in zijn rug terwijl hij dat niet is (en lijkt hij ook bijna niet aan elkaar te komen). Ook ben ik bang dat het hem op een gegeven moment pijn gaat doen (of misschien al doet) en dat zou ik echt niet willen...
Dus eens flink nagedacht en toch maar besloten voor een nieuw zadel te gaan, omdat dat dan helemaal perfect aangemeten kan worden

Iemand nog interesse in een Ainsley dressuurzadel?
pi_46192792
Heeft er hier iemand ervaring met 'Einschuss'? Apollo heeft een soort bloedvergiftiging in zijn achterbeen, het soort dat ook in de lymfevaten zit, de dierenarts heeft het gediagnosticeerd door te bepalen dat er geen hoefzweer in de hoefzool zit, maar mijn zussen en ik maken ons toch redelijk zorgen. Hij kiijgt sinds afgelopen donderdag pijnstillers in de vorm van NSAID's, gecombineerd met cortico-streoiden en penicilline. Zondag ochtend ga ik, mits er geen verbetering is, vragen aan de dierenarts vragen, of deze alsjeblieft een bloedkweek uit wil voeren. Dit in verband met het direct aanvallen van de bacterien die het dikke been veroorzaken. Eigenlijk durf ik het bijna niet hardop te zeggen, maar ik ben bang dat het paard waar ik al 10 jaar lang lief en leed mee deel, deze klap niet te boven komt. Natuurlijk hoop ik op het beste, maar soms is dat niet genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')