Tuurlijk,dat het dom is weet ze ook donders goed. En idd "maar" 80 euro. Maar het is voor haar veel geld. Al was het 10. Het gaat IMHO ook nog om het idee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:22 schreef DerBolle het volgende:
buiten het feit om dat het ontzettend dom is van dat meisje, mag ze blij zijn dat het maar 80 euro is.
Ik heb geen idee. Ik gok hooguit een dag of 4. De politie wil wel wat doen,enkel als zij de adres gegevens overhandigt. Ik las net op marktplaats dat als je opgelicht bent je aangifte moet doen en de politie via het contactform contact moet laten opnemen met MP. Als de politie het advertentie nr erbij vermeldt speelt marktplaats de gegevens door.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:24 schreef opgebaarde het volgende:
Hoeveel tijd zit er tussen het moment van geld overmaken en nu?
Rabobank zal niks doen, iedereen kan een mooi verhaal vertellen, helaas in dit geval. Als de politie niks wil doen, dan heb je alleen marktplaats nog.
Kijk, now we are talking businessquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef Armageddon het volgende:
Ook een keer zo'n geintje gehad. Heb toen de hele kolerezooi van die persoon (prive gegevens + geintjes die die uithaalde) op mijn weblog gezet. Binnen een week had ik mijn geld terug plus het artikel.
Geef mij straks die gebruikersnaam maar + IP adres + Bankrekeningnaam en nummer en dan ga ik dat voor die studente regelen.
Dat krijg ik ws morgen pas. Aangezien de vrouw die ik sprak op het werk zit en haar dochter is morgen weer thuis.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef Armageddon het volgende:
Ook een keer zo'n geintje gehad. Heb toen de hele kolerezooi van die persoon (prive gegevens + geintjes die die uithaalde) op mijn weblog gezet. Binnen een week had ik mijn geld terug plus het artikel.
Geef mij straks die gebruikersnaam maar + IP adres + Bankrekeningnaam en nummer en dan ga ik dat voor die studente regelen.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:27 schreef Armageddon het volgende:
Hier is het bewuste artikel.
http://www.idealog.nl/art(...)lo_ga_eens_dood.html
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:27 schreef Armageddon het volgende:
Ik vermoed eigenlijk dat ze nooit een telnr van die vrouw gehad heeft en dat alles via mail is gegaan. En al zal ze wel een nr hebben,een telefoon is natuurlijk makkelijk uit te zettenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:29 schreef beestjuh het volgende:
Rabobank kan een boze brief naar hun klant sturen, dat is eigenlijk het enige. Als je vriendin het goed aanpakt wellicht een persoonlijk telefoontje...
Geef jij mij maar zoveel mogelijk gegevens en ome Arma gaat dat regelen voor jou.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:29 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Dat krijg ik ws morgen pas. Aangezien de vrouw die ik sprak op het werk zit en haar dochter is morgen weer thuis.
En dan nog,hoe wou je dat doen? Ip adres kun je alleen hostname resolven. Bankrek staat nooit een adres bij
Dat heeft de bank waarschijnlijk wel...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:31 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik vermoed eigenlijk dat ze nooit een telnr van die vrouw gehad heeft en dat alles via mail is gegaan. En al zal ze wel een nr hebben,een telefoon is natuurlijk makkelijk uit te zetten
Ik zit net te denken,ze heeft het bank rek nr. Dus ook de naam + achternaam waar het naartoe moet. Dat in combo met de plaats dan moet er toch IETS te vinden zijn ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:31 schreef danos het volgende:
dat is het risico van op internet kopen via sites als marktplaats.nl, vraag altijd het prive telefoonnummer/adres van iemand en bel nog even voordat je wat gaat overmaken, kan je een boel problemen schelen.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Geef jij mij maar zoveel mogelijk gegevens en ome Arma gaat dat regelen voor jou.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:36 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik zal die vrouw zo ff bellen dat ze mot opschieten met die gegevens.![]()
ben sowieso zelf ook wel benieuwd
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:33 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Dat heeft de bank waarschijnlijk wel...
Vraagje: hoe is dat gegaan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:19 schreef Zwaffel het volgende:
.... Nu heeft zij het geld overgemaakt naar een rekeningnr van de rabobank. Maar de beste verkoopster weigert nu om de telefoon op te sturen.
De verkooper heeft niks meer laten horen. Antwoord niet op mailtjes,telefoontjes helemaal NIKSquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:37 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Vraagje: hoe is dat gegaan?
Heeft de verkoper niets meer laten horen?
Of heeft ze echt een mailtje gekregen dat ze naar haar telefoon kan fluiten?
Heeft de verkoopster nu echt geweigerd om de telefoon op te sturen of heeft ze niet meer gereageerd? In het tweede geval kan er natuurlijk gewoon een logische oorzaak zijn waardoor ze niet heeft kunnen reageren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:39 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
De verkooper heeft niks meer laten horen. Antwoord niet op mailtjes,telefoontjes helemaal NIKS
Hoor dus net dat zij een mailtje heeft gestuurd vanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:42 schreef Everett het volgende:
[..]
Heeft de verkoopster nu echt geweigerd of de telefoon op te sturen of heeft ze niet meer gereageerd? In het tweede geval kan er natuurlijk gewoon een logische oorzaak zijn waardoor ze niet heeft kunnen reageren.
pm dat mailadres even als je wil.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:39 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
De verkooper heeft niks meer laten horen. Antwoord niet op mailtjes,telefoontjes helemaal NIKS
Dat heb ik niet lieverd. Tegen 13:00 is ze vrij en gaat dr moeder bellen voor het rek nr. Zal gelijk mail adres en andere shit vragen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:44 schreef Armageddon het volgende:
[..]
pm dat mailadres even als je wil.
Ok, dat laat dan aan duidelijkheid in ieder geval niets te wensen over. Alleen wel heel stom om dan een Rabo rekening te gebruiken. Dan is de kans toch wel groot dat je adres wordt achterhaald en dat iemand zijn/haar geld terug komt halen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:43 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Hoor dus net dat zij een mailtje heeft gestuurd van
"hoi krijg ik mn foon nog?"
En de verkoopster van -Nee!
En toen niks meer laten horen
Misschien heeft ze niet zover gedacht omdat ze niet 1 van de slimsten is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:46 schreef Everett het volgende:
[..]
Ok, dat laat dan aan duidelijkheid in ieder geval niets te wensen over. Alleen wel heel stom om dan een Rabo rekening te gebruiken. Dan is de kans toch wel groot dat je adres wordt achterhaald en dat iemand zijn/haar geld terug komt halen.
Wat vooral belangrijk is dat is de naam waar het rekeningnummer onder valt. En ik haat oplichters maar dat was je misschien al opgevallen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:45 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Dat heb ik niet lieverd. Tegen 13:00 is ze vrij en gaat dr moeder bellen voor het rek nr. Zal gelijk mail adres en andere shit vragen.
Wel lief dat je wil helpen
Doe me ook meteen haar MSN dan straks.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:48 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Misschien heeft ze niet zover gedacht omdat ze niet 1 van de slimsten is?
Ja,daar dacht ik ook aanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:48 schreef Orealo het volgende:
Als je iets wilt overmaken heb je toch Naam+Achternaam+woonplaats nodig?
www.telefoongids.nl , hoef je geen Arma voor te zijn.
Zo simpel is het meestal niet helaas.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:48 schreef Orealo het volgende:
Als je iets wilt overmaken heb je toch Naam+Achternaam+woonplaats nodig?
www.telefoongids.nl , hoef je geen Arma voor te zijn.
"Never underestimate the power of the Internet"quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:50 schreef Zwaffel het volgende:ik ben wel benieuwd of dit een leuk geld terug einde gaat krijgen
Moet lukken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:50 schreef Zwaffel het volgende:ik ben wel benieuwd of dit een leuk geld terug einde gaat krijgen
Hetzelfde internet waardoor ze kon worden opgelicht bedoel je...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:51 schreef ChOas het volgende:
[..]
"Never underestimate the power of the Internet"
Die gaat straks spijt krijgen dat wil jij niet weten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hetzelfde internet waardoor ze kon worden opgelicht bedoel je...
Ja, die... we hebben het niet over intelligentie, maar over het openbaren van informatie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hetzelfde internet waardoor ze kon worden opgelicht bedoel je...
Je gaat haar toch niet vermoordenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:55 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Die gaat straks spijt krijgen dat wil jij niet weten.
Als dat geld niet heel snel terug komt misschien wel. Tis toch alweer een paar dagen geleden dat ik iemand vermoord heb.quote:
hey! ik mag eerst als ik dr adres hebquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:04 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Als dat geld niet heel snel terug komt misschien wel. Tis toch alweer een paar dagen geleden dat ik iemand vermoord heb.
ik hoop het ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:26 schreef Aibmi het volgende:
Je moet het geld toch wel terug kunnen krijgen? Zou gek zijn als het niet zo is. Je weet een rekeningnummer, en emailadres. Ik hoop iig dat het lukt
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:18 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Zou gaaf zijn als ze dom genoeg zou zijn, om een hyves te hebben of iets dergelijks.
Ik zou dan een mail sturen en zeggen dat je haar adres hebt achterhaald. Voorstellen dat zij gewoon de 80 euro overmaakt en dat het jou dan wat reistijd scheelt en haar een gebroken nek.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:21 schreef Zwaffel het volgende:
wat is nou het slimste mocht ik achter dat adres komen? aangifte doen of langsgaan?
Ik ben voor de laatste optie,maar ik ben dan ook een relkip
Men kan gewoon een verzonnen achternaam en woonplaats aan je geven hoor als er maar een correct rekening nummer wordt doorgegeven.Alleen bij de postbank kan het wel eens zijn dat het niet lukt, maar voor de rest .. Noooo problemquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:22 schreef _The_General_ het volgende:
Je weet toch al de achternaam en de woonplaats?
Heeft ze het letterlijk geweigerd (alsin: "Nee"quote:Nu heeft zij het geld overgemaakt naar een rekeningnr van de rabobank. Maar de beste verkoopster weigert nu om de telefoon op te sturen.
Dat staat een paar posts eerder al:quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:38 schreef Palomar het volgende:
Wat bedoel je trouwens precies met:
[..]Heeft ze het letterlijk geweigerd (alsin: "Nee"), of heeft ze alleen niet meer gereageerd? Kan natuurlijk in die 4 dagen serieus iets tussen zijn gekomen waardoor ze even niet kan reageren...
Ik heb zelf ook es iets gekocht via marktplaats, wat na een week wachten (al vooruitbetaald) niet werd verstuurd. Die kerel reageerde ook niet meer op e-mails. Toen heb ik met een hotmail accountje onder een andere naam gereageerd op een andere advertentie van hem, en hij reageerde ineens wel binnen 10 minuten... Heb die persoon daar toen even mee geconfronteerd en de volgende dag lag mn bestelling in de brievenbus.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:43 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Hoor dus net dat zij een mailtje heeft gestuurd van
"hoi krijg ik mn foon nog?"
En de verkoopster van -Nee!
En toen niks meer laten horen
dus je weet eigenlijk niets....quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:26 schreef Aibmi het volgende:
Je moet het geld toch wel terug kunnen krijgen? Zou gek zijn als het niet zo is. Je weet een rekeningnummer, en emailadres. Ik hoop iig dat het lukt
Jawel, als ze de mails nog heeft dan kan marktplaats je hebben, vooral omdat die studente een mail heeft gehad dat ze de telefoon gewoon niet krijgt.quote:
Dit is niet hetzelfde probleem. Ik plaats jouw probleem liever in het vakje "azijnzeiker"quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:15 schreef sanger het volgende:
TVP, ik zit met hetzelfde probleem.
Heb via Fok! V&A een SE K750i gekocht maar de levering was niet helemaal in orde. Er wordt gesproken van nieuwstaat (doos is niet open geweest). Ik heb wel de zending binnen gekregen, echter waren de batterij en de headset niet helemaal nieuw meer. Ik heb ik het topic gereageerd, en een mail verstuurd maar geen reactie. Hij heeft wel op andere topics op Fok! gereageerd dus hij moet het gezien hebben.
Wat kan ik nu doen? Ik weet zijn adres, en op adres heb ik het telefoonnummer (vast en mobiel) gevonden. Alleen zal dat van zijn ouders zijn. Wie heeft er tips?
Wat ben je weer lekker vriendelijkquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:16 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dit is niet hetzelfde probleem. Ik plaats jouw probleem liever in het vakje "azijnzeiker"
Vriendelijk komt niet in mijn woordenboek voor mijn beste.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat ben je weer lekker vriendelijk![]()
Ja leuk,open maar een ander topicquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:15 schreef sanger het volgende:
TVP, ik zit met hetzelfde probleem.
Heb via Fok! V&A een SE K750i gekocht maar de levering was niet helemaal in orde. Er wordt gesproken van nieuwstaat (doos is niet open geweest). Ik heb wel de zending binnen gekregen, echter waren de batterij en de headset niet helemaal nieuw meer. Ik heb ik het topic gereageerd, en een mail verstuurd maar geen reactie. Hij heeft wel op andere topics op Fok! gereageerd dus hij moet het gezien hebben.
Wat kan ik nu doen? Ik weet zijn adres, en op adres heb ik het telefoonnummer (vast en mobiel) gevonden. Alleen zal dat van zijn ouders zijn. Wie heeft er tips?
Mot ze d'r geld nou terug of hoe zit dat? Gaat madam gewoon even met pauze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:18 schreef Zwaffel het volgende:
Ze is met pauze. over 15 min is ze terug.
stoute mensen!quote:echter waren de batterij en de headset niet helemaal nieuw meer
Nee die vrouw is dr moederquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:19 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Mot ze d'r geld nou terug of hoe zit dat? Gaat madam gewoon even met pauze.![]()
mhawquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:20 schreef Rio het volgende:
Doei EUR 80,=!
Ooit gehoord van de wet van privacy?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:24 schreef gepper het volgende:
Ik heb ook zoiets ooit meegemaakt.
Gewoon bellen met postbank, hun gaan dan bemiddelen tussen de 2 partijen (oftewel vragen of diegene het geld wil terugstorten)
Wordt dit niet gedaan mogen (moeten) ze na een maand naam, adres enzovoorts doorgeven zodat je zelf contact op kan nemen/aangifte kan doen/knokploeg sturen.
Dit was alleen van postbank -> postbank rekening en niet naar rabobank.....
En toch doen ze hetquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:26 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ooit gehoord van de wet van privacy?lijkt me sterk dat ze zo maar ff NAW gegevens vrijgeven eigk.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:27 schreef gepper het volgende:
[..]
En toch doen ze het(persoonlijke ervaring) Ze zeiden zelfs dat ze dat verpicht zijn te doen na een maand na melding...
Hey,anders ik welquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:28 schreef fuckbuddy het volgende:
En anders gaan we ff langs, heb wel zin om de huisraat van dat soort mensen kort en klein te slaan.
jajajaja stoere praat. kom nou gewoon met dat adres.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:29 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Hey,anders ik wel
Ik zie mezelf al helemaal staan met een honkbalknuppel.
"Hoi,ik kom even 80 euro halen voor dat meisje wat je hebt opgelicht. Die telefoon mag je in je reet steken"
-puh ik heb niks gedaan
*honkbalknuppel laat zien*
"zeker weten?"
-ooh hier is 80 euro
die heb ik dus niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:34 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
jajajaja stoere praat. kom nou gewoon met dat adres.
Gelukkig maak je de tag achter je naam waar....quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:16 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dit is niet hetzelfde probleem. Ik plaats jouw probleem liever in het vakje "azijnzeiker"
Dan zit ik al thuis. Spreek je vanmiddag/vanavond wel dan!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:37 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
die heb ik dus niet.
Nou,oke volgende : Dat meisje is *nu* onderweg naar huis.
Zodra ze thuis is belt ze haar moeder om bankreknr,gebruikersnaam en e-mail door te geven.
Die moeder belt mij dan weer.
Dus ik hoop over 45 a 60 min toch echt dat rek nr te hebben
Gaan ik ook doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:19 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ja leuk,open maar een ander topic![]()
trouwens dit moet in de V&A feedback
Ow dat vertelde je er niet bijquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Gelukkig maak je de tag achter je naam waar....
Maar zou jij niet gaan zeiken als je een (ZGAN, doos is alleen open geweest om te kijken of hij ge simlocked is ;')) telefoon zou kopen waarvan de batterij na 5 minuten leeg is?
Anders ad je me op msnquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:38 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dan zit ik al thuis. Spreek je vanmiddag/vanavond wel dan!
Veulquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:39 schreef baskabel4 het volgende:
en dan?wat hebben we aan dat rekeningnummer??
uhu!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:42 schreef Frollo het volgende:
Als je toch zo'n manier aan je centjes moet komen, allememachies, hoe sneu ben je dan.
oplichters
Ooh doe geen moeitequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:49 schreef RyanVlensjes het volgende:
Zal ik alvast een smerig pizza recept bedenken?
hoezo een baksteen opsturen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:27 schreef Armageddon het volgende:
Met de luchtpost....quote:
w00t.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:10 schreef SadKingBilly het volgende:
Doe es ff dat rekeningnummer hier (voor 16:30), zal ik kijken of het in mijn systeem voorkomt
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:10 schreef SadKingBilly het volgende:
Doe es ff dat rekeningnummer hier (voor 16:30), zal ik kijken of het in mijn systeem voorkomt
geeft niks ik heb een back-upquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:15 schreef SadKingBilly het volgende:
Partner op bankrelatie: Geen waarden bij deze selectie.
sorry
niks gevondenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:19 schreef _GdR_ het volgende:
ram dat rekening nummer is in google.
sent!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:20 schreef Zwaffel het volgende:
Goed,ik heb dus de gegevens maar sjeen heeft ze aangepast.
Wie die zooi moet hebben mot ff PM'en
quote:
FF via PM, post werd geedit,quote:
het is inderdaad de veenstraat denk ik.quote:
Ja dat wou ik ook al doen. En dan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:37 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
het is inderdaad de veenstraat denk ik.
ik ga ff bellen.
"Hallo met Piet! Ik ben een joegoeslaaf, en ik vroeg me af of u iemand probeert op te lichten? Lijkt mij niet zo'n goed plan? u woont toch op *insert straat*! ?? "quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:37 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ja dat wou ik ook al doen. En dan?
"ja hoi heeft u een telefoon op marktplaats te koop staan?"
denk niet dat ze ja zeggen![]()
nee mevrouw uit de veenstraat is het niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:37 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ja dat wou ik ook al doen. En dan?
"ja hoi heeft u een telefoon op marktplaats te koop staan?"
denk niet dat ze ja zeggen![]()
heb je serieus gebelt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:41 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nee mevrouw uit de veenstraat is het niet.
de broekstraat neemt nie opquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:42 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
heb je serieus gebelt?
Ik ga ook bellen
ik heb t nog opgenomen ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:42 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
heb je serieus gebelt?
Ik ga ook bellen
okequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:43 schreef Guusie het volgende:
share!
neem tnie op ik ben bezig met de korenbloemquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:42 schreef _GdR_ het volgende:
wie gaat de broekstraat bellen?
doe maar. We verliezen toch niks.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:44 schreef Armageddon het volgende:
Godverdomme niets te vinden met dit heerschap. Ik denk zelf dat dit geen oplichter is maar gewoon een gevalletje jammer. Het enige wat ik kan doen is een post maken op IDEA en dan de link mailen en gaan dreigen met publicatie van naam en adres en telefoonnummer. Een soort poker dus. Misschien gaat ze all in.Doen?
ik bel nu Aardstraatquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:43 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ik heb t nog opgenomen ook
je hoor haar stem alleen heeeeeel zacht
je hebt PM.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef Everett het volgende:
Ik werk momenteel op het hoofdkantoor van Rabo in Utrecht. Kan alleen echt geen klantgegevens doorgeven, want dan kan me mijn baan kosten en dat is het niet waard. Maar PM me de gegevens toch maar even als je wil![]()
Laat dan alleen even weten of de naam bij het rek nummer klopt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef Everett het volgende:
Ik werk momenteel op het hoofdkantoor van Rabo in Utrecht. Kan alleen echt geen klantgegevens doorgeven, want dan kan me mijn baan kosten en dat is het niet waard. Maar PM me de gegevens toch maar even als je wil![]()
quote:
zou kunnen. Ik wacht enkel op mail van iemand die ergens werkt en zo het adres via rek nr zou kunnen achterhalen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef Armageddon het volgende:
Waarschijnlijk klopt die naam gewoon niet.
sniemand thuisquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef _GdR_ het volgende:
broekstraat is dus verdacht....
ff belluh.
Dat moet je hebben inderdaad.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:58 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
zou kunnen. Ik wacht enkel op mail van iemand die ergens werkt en zo het adres via rek nr zou kunnen achterhalen.
Hoop dat hij/zij dat nog steeds ff voor me wil doen
Venlo is al opgelost. Molenschot praten we nu over.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:59 schreef L-IS het volgende:
haha, venlo? In die omgeving ben ik morgen eventjes.. als je een adres hebt wil ik wel ff langsgaan
als ik het adres had ging ik zelf langsquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:59 schreef L-IS het volgende:
haha, venlo? In die omgeving ben ik morgen eventjes.. als je een adres hebt wil ik wel ff langsgaan
ja bij de bank. Maar dat mocht de medewerker die ik aan de foon had niet doen. Wou ze niet doen. IVM privacyquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:00 schreef Atuniel het volgende:
Kan je niet een ten naam stelling van een bank nr achterhalen?
tuk ze en bedankt!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:00 schreef Armageddon het volgende:
Ik ga even een tukkie doen. was om 5:00 op vanochtend. Ga straks dat stukje op IDEA even maken.
Nee sorry. Ik doe niets via mijn werk. Maar ik werk wel op andere manieren aan de zaakquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:51 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Laat dan alleen even weten of de naam bij het rek nummer klopt.
Foutjequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Venlo is al opgelost. Molenschot praten we nu over.
ik jou ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:06 schreef SterkStaaltje het volgende:
Heb je gepmt zwaffel
http://www.sitethief.nl/telTerror.wavquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:07 schreef Piovan het volgende:
jammer dat het .wav gesprek is verwijderd
Gooi je PM es aanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:05 schreef L-IS het volgende:
[..]
Foutje
vriend van me werkt bij een groot internetbedrijf.. grote kans hij/zij daar een abo heeft. (ben er zelf ontslagen dus weet dat je ook op rekeningnummer kan zoeken.......................
![]()
![]()
Omdat ik de collega van mn zus erg goed ken en een goeie band met haar heb. En omdat ik weet hoe het is om student te zijn en dus niet ff 80 euro weg kunt flikkeren. Ik vind het sneu voor dat meisje. En zeker voor haar moeder. Die was helemaal woest en boos.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:12 schreef Sjeen het volgende:
Zwaffel, mag ik eens vragen waarom jij hiermee bezig gaat? Voor de dochter van een collega van je zus![]()
Ok, duidelijk... Maar zomaar in het wilde weg mensen gaan bellen (die er helemaal niks mee te maken hebben) en persoonsgegevens (al dan niet echt) online gooien is ook niet zoals het hoort.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:15 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Omdat ik de collega van mn zus erg goed ken en een goeie band met haar heb. En omdat ik weet hoe het is om student te zijn en dus niet ff 80 euro weg kunt flikkeren. Ik vind het sneu voor dat meisje. En zeker voor haar moeder. Die was helemaal woest en boos.
En natuurlijk het feit dat mensen oplichten not done is
primaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, duidelijk... Maar zomaar in het wilde weg mensen gaan bellen (die er helemaal niks mee te maken hebben) en persoonsgegevens (al dan niet echt) online gooien is ook niet zoals het hoort.
Ik hoop dat het allemaal opgelost gaat worden, maar dan wel via een fatsoenlijke weg. Mensen die hun baan op het spel willen zetten om gegevens na te checken, moeten ze helemaal zelf weten. Iemand die zijn weblog eraan wil verbinden, ook goed. Alleen niet Fok! dus... zou je zo vriendelijk willen zijn geen persoongegevens meer hier te posten.
Succes verder...
Ik had geld moeten vragen, http://www.sitethief.nl/geld.JPG ,quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:09 schreef Sitethief het volgende:
[..]
http://www.sitethief.nl/telTerror.wav
Komop, heb deze maand nog 9 gig te gaan,.
Komt vast omdat niemand weet dat die een forum hebben. Ik wist 't óók nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:28 schreef Zwaffel het volgende:
marktplaats dat forum is erg rustig trouwens
hoeren kutquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:30 schreef Everett het volgende:
Ik heb interpay gebeld en het rekeningnummer is niet van de Rabo, maar van de ABN. Die persoon woont naar alle waarschijnlijkheid ook niet in de plaats die je aangaf. Ik denk dat die vriendin van je iets dikker in de shit zit dan je dacht. Dit lijkt toch wel semi-professioneel te zijn.
met andere woorden ze kan mooi fluiten naar die 80 euro. Want de ABN gaat die gegevens niet geven ivm privacy. En de politie doet niks zonder adres. En ik zie de politie ook nog niet bellen naar de ABN.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:37 schreef Everett het volgende:
Een bank controleert niet op de combinatie naam/plaats/rekening. Het geld gaat gewoon naar de rekening die is opgegeven, de rest mag je verzinnen. Behalve bij de Postbank, die controleren wel en als het niet klopt dan heb je kans dat het niet doorgaat.
Wat betreft het geld terughalen via de bank...dat gebeurt niet snel. Zij heeft namelijk zelf de opdracht gegeven om het geld over te maken. Eigen schuld dus. Niet iets dat een bank voor haar moet oplossen. Als ze onterecht is geincasseerd, dan kan je het laten storneren (= terugdraaien), maar dat is hier niet het geval.
Veel rabobankersss hierquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef Everett het volgende:
Idd, wat je nog kan proberen is onder een ander e-mail adres / ander ip adres een mail versturen als reactie op haar andere aanbieding op marktplaats. Niet direct vandaag, maar over een paar dagen ofzo. Dat gaat om baby born prul. Misschien antwoord ze dan en kan je dan meer info lostrekken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:39 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
met andere woorden ze kan mooi fluiten naar die 80 euro. Want de ABN gaat die gegevens niet geven ivm privacy. En de politie doet niks zonder adres. En ik zie de politie ook nog niet bellen naar de ABN.
Geven ze toch niet ... Privacy gegevens worden alleen afgegeven dmv Gerechtelijk bevel zelfs niet aan de politie. Wat iemand eerder ook gezegd heeft banken MOGEN het gewoon niet aan je doorgeven ... zoals hierboven al gezegd doe je het wel, kan het gewoon je baan kosten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:39 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
met andere woorden ze kan mooi fluiten naar die 80 euro. Want de ABN gaat die gegevens niet geven ivm privacy. En de politie doet niks zonder adres. En ik zie de politie ook nog niet bellen naar de ABN.
ik heb alles gehad behalve de broekstraat. Die nam niet op. maar zoals iemand hier in dit topic al melde woont de oplichter ws helemaal niet in molenschot.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:42 schreef Spekkiemonster het volgende:
iemand de bavelseweg al gebeld?
Heb ik al gedaan, dus laten we dat niet allemaal gaan doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:45 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Idd, wat je nog kan proberen is onder een ander e-mail adres / ander ip adres een mail versturen als reactie op haar andere aanbieding op marktplaats. Niet direct vandaag, maar over een paar dagen ofzo. Dat gaat om baby born prul. Misschien antwoord ze dan en kan je dan meer info lostrekken.
ik heb met mijn mail adres 150 euro op die k750i geboden en een mail gestuurd dat ik er intresse in heb maar dat ik hem wel snel nodig ben ivm verjaardag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:45 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Idd, wat je nog kan proberen is onder een ander e-mail adres / ander ip adres een mail versturen als reactie op haar andere aanbieding op marktplaats. Niet direct vandaag, maar over een paar dagen ofzo. Dat gaat om baby born prul. Misschien antwoord ze dan en kan je dan meer info lostrekken.
Ik kan verder ook helemaal niks over diegene vinden. Succes er mee.
*doorgeeft.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:47 schreef Everett het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, dus laten we dat niet allemaal gaan doen![]()
Verder kan je gewoon een melding maken bij de ABN. Misschien hebben ze al meer meldingen gehad en kunnen ze daar wat mee.
Met internet bankieren ( ABN ) heb ik eens een fout gemaakt en klopte de combi naam en rekeningnummer niet. Dat werd toen gewoon weer terug gestort op mijn rekening met de aantekening dat 't niet klopte en ik moest het opnieuw overmaken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:31 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
hoeren kut
Dus het is van de ABN
iemand die bij de ABN werkt?
Maar als je een reknr + verkeerde plaats invult..komt het dan wel aan?
m.a.w de naam van de rekening houden kan best een kloppen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Met internet bankieren ( ABN ) heb ik eens een fout gemaakt en klopte de combi naam en rekeningnummer niet. Dat werd toen gewoon weer terug gestort op mijn rekening met de aantekening dat 't niet klopte en ik moest het opnieuw overmaken.
dat was waarschijnlijk overgemaakt NAAR de postbankquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Met internet bankieren ( ABN ) heb ik eens een fout gemaakt en klopte de combi naam en rekeningnummer niet. Dat werd toen gewoon weer terug gestort op mijn rekening met de aantekening dat 't niet klopte en ik moest het opnieuw overmaken.
Dan was dat dus een overboeking naar een Postbank rekening. Naar een ABN rekening maakt de naam echt niet uit, alleen de rekening moet kloppen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
*de moed een beetje opgeeftquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:52 schreef Everett het volgende:
[..]
Dan was dat dus een overboeking naar een Postbank rekening. Naar een ABN rekening maakt de naam echt niet uit, alleen de rekening moet kloppen.
Foutjequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:12 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Gooi je PM es aanik wilde je het rek nr pm'en. Maar je PM staat uit
zij is bij de postbank. De oplichter bij de ABNquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:56 schreef Poepoog het volgende:
Wacht, als je overmaakt van ABN-> ABN en je naam klopt niet echt dan wordt ie als het goed is automatisch aangepast....
in je PMquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:55 schreef L-IS het volgende:
[..]
FoutjeAangezet
De kerel werkt op dit moment.. als je rekeningnummer ff doorgeeft dan kijkt ie het ff voor je na
Dat kan juist ook goed uitpakken; de politie is waarschijnlijk weinig geinteresseert in een persoon die 1 telefoon aanbood en misschien van gedachtte veranderde ofzo & 't wel handig vind 't geld te houden. Maar juist als er aanwijzingen zijn dat 't een professionele oplichter is, is 't voor de politie ook meer de moeite waard er achteraan te gaan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:30 schreef Everett het volgende:
Ik heb interpay gebeld en het rekeningnummer is niet van de Rabo, maar van de ABN. Die persoon woont naar alle waarschijnlijkheid ook niet in de plaats die je aangaf. Ik denk dat die vriendin van je iets dikker in de shit zit dan je dacht. Dit lijkt toch wel semi-professioneel te zijn.
Ja, doordat dat een overboeking is die binnen de bank blijft. De gegevens van de tegenpartij zijn dus bekend bij de bank obv het rekeningnummer en kunnen zo worden verbeterd/aangepast. Bij sommige klant buiten de bank gebeurd dat ook, bijvoorbeeld bij de belastingdients.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:56 schreef Poepoog het volgende:
Wacht, als je overmaakt van ABN-> ABN en je naam klopt niet echt dan wordt ie als het goed is automatisch aangepast....
Wat is 't minimum bedrag om over te maken? Als iemand met een ABN account nu 10 eurocent overmaakt, hebben we dan de juiste naam?? En kan dat zonder dat zij ook de naam van diegene krijgt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:56 schreef Poepoog het volgende:
Dus kan kan je toch aan de goede naam komenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:00 schreef Everett het volgende:
[..]
Ja, doordat dat een overboeking is die binnen de bank blijft. De gegevens van de tegenpartij zijn dus bekend bij de bank obv het rekeningnummer en kunnen zo worden verbeterd/aangepast. Bij sommige klant buiten de bank gebeurd dat ook, bijvoorbeeld bij de belastingdients.
Maar goed, het topic heet niet 'Instapcursus Bankwezen'![]()
Ik weet niet of de ABN die gegevens altijd aanpast, maar het is te proberen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:02 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus kan kan je toch aan de goede naam komen![]()
nee. Dank je !quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zal het ongetwijfeld gemist hebben in het topic: www.internetoplichting.nl al geraadpleegd?
Dan kan ze toch gewoon het track en trace nr geven?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:13 schreef Poepoog het volgende:
Maar wat als die persoon echt op reis is geweest. Kans is klein, maar ok. Het is een ander verhaal als die persoon helemaal niet zou reageren of zo
Er is als een zo'n situatie in een topic hier voor gekomen, dat is uiteindelijk wel goed afgelopen. Toen werd er ook een hele tijd - minstens een week - niet gereageerd ivm vakantie van de verkoper.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:13 schreef Poepoog het volgende:
Maar wat als die persoon echt op reis is geweest. Kans is klein, maar ok. Het is een ander verhaal als die persoon helemaal niet zou reageren of zo
Dat vind ik ook vreemd, waarom zou je dat niet doen ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:16 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Dan kan ze toch gewoon het track en trace nr geven?
says who ? Ik werk op de rabobank... en zo ver ik weet .. NEVER EVER NOOIT NIET ...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:19 schreef Zwaffel het volgende:
-Indien je een transactie per bank hebt gedaan
JOUW bank doorgeven dat je PER ABUIS het foutieve rekeningnummer hebt ingevoerd (wanneer rekeningnummer niet overeenkomt met de opgegeven naam) De bank stuurt dan een brief aan de rekening eigenaar met het verzoek het geld terug te boeken. Wordt niet aan de terugboeking voldaan dan is de bank verplicht jouw (na ca. 4 weken) naam en adres gegevens aan jouw door te geven.
is dit correct?
Ik vond het zo hartverscheurend dat ik meteen 2500 euro heb overgemaakt voor die arme dochter. Dat geld krijg ik wel terugquote:wie kan me op een korte termijn zeer korte termijn helpen aan 2500 euro voor medicijnen voor mijn dochter. Ik ben er bijna maar nog klein beetje nodig maar door vele fake reacties kom niet verder. WIl netjes terugbetalen hoge rente voor rest alles bespreekbaar.
iddquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat vind ik ook vreemd, waarom zou je dat niet doen ?
http://www.internetoplich(...)B.cgi?num=1138267642quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:21 schreef Cappy het volgende:
[..]
says who ? Ik werk op de rabobank... en zo ver ik weet .. NEVER EVER NOOIT NIET ...
je lult onzinquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:22 schreef Everett het volgende:
Ik ben er wel van overtuigd dat het hier om een fraudeur gaat. Ik heb gezocht op het mailadres dat ik van TS kreeg en toen vond ik een bericht van deze persoon
[..]
Ik vond het zo hartverscheurend dat ik meteen 2500 euro heb overgemaakt voor die arme dochter. Dat geld krijg ik wel terug![]()
Nou werken...je bent aanwezigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:21 schreef Cappy het volgende:
[..]
says who ? Ik werk op de rabobank...
Niet dat ik weet. Dat zegt ie er vast nie bijquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:20 schreef Syrena het volgende:
En het was niet een man van 27 zonder vaste woon- en verblijfplaats? (Check NOS Teletekst p. 406)
Ja, omdat jij het emailadres niet goed hebt getyptquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:23 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
je lult onzinop het mailadres zoeken levert niks op
Er is meer dan google.....quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:23 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
je lult onzinop het mailadres zoeken levert niks op
omgquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:25 schreef Everett het volgende:
[..]
Ja, omdat jij het emailadres niet goed hebt getypt![]()
Probeert het eens zonder die p
Je hebt zeker een fout gemaakt in het mailadres, want het adres dat jij opgaf bestaat niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:28 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
omgmaar wie zegt dat dat hetzelfde is
Of ik heb echt een fout gemaakt in het mail adres
ja. ik vind 150 euro voor die k750i ook veel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:29 schreef Everett het volgende:
[..]
Je hebt zeker een fout gemaakt in het mailadres, want het adres dat jij opgaf bestaat niet.
Enne, ik zeg dat het dezelfde is![]()
Btw, vind jij 40 euro voor die babyspullen niet wat veel![]()
en dus koop je er een telefoon voor op marktplaats.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:15 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Omdat ik de collega van mn zus erg goed ken en een goeie band met haar heb. En omdat ik weet hoe het is om student te zijn en dus niet ff 80 euro weg kunt flikkeren. Ik vind het sneu voor dat meisje. En zeker voor haar moeder. Die was helemaal woest en boos.
En natuurlijk het feit dat mensen oplichten not done is
Ja. Ik ben een kneus want ik heb een foutje in het mail adres gemaakt. Die bestaat niet eensquote:
als je goed dit topic gelezen hebt kan je al heel wat vinden ^^quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:34 schreef vamperotica het volgende:
toch ook wel nieuwsgierig begint te worden naar enkele gegevens van dees verdacht persoon....
Wat een bullshit. Je snapt best wat ik bedoel argentoquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:34 schreef Argento het volgende:
[..]
en dus koop je er een telefoon voor op marktplaats.
Maar natuurlijk.....
Niet naam vermelden krijg je last meequote:
nee dat snap ik niet. Ik kan 80 Euro makkelijk missen, maar ik koop een telefoon voor 60 Euro bij de TMobile-winkel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:35 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Je snapt best wat ik bedoel argento
Dat denk ik ook jaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:41 schreef Everett het volgende:
Newsflash: de advertentie waar het om gaat is zojuist verwijderd.
Ik herhaal: de advertentie waar het om gaat is zojuist verwijderd.
Ik denk dat de fraudeur onraad bespeurt.
edit je post ff wil jequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niet naam vermelden krijg je last mee![]()
Het ging erom (ik bedoelde dus) dat zij die 80 euro enkel voor een foon wou uitgeven. Om even 80 euro letterlijk weg te smijten is/was natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:41 schreef Argento het volgende:
[..]
nee dat snap ik niet. Ik kan 80 Euro makkelijk missen, maar ik koop een telefoon voor 60 Euro bij de TMobile-winkel.
Iemand die 80 euro neertelt voor een telefoon en dat zonder al teveel waarborgen via marktplaats doet, wekt in ieder geval de indruk niet heel erg verlegen te zitten om dat soort bedragen.
Maar goed, ik ben het met je eens, daar gaat het niet om. Ofschoon ik toch met iets van verbazing vaststel hoe fanatiek sommigen hier op oplichterjacht gaan. Alsof het zo bizar is dat je op marktplaats tegen een oplichter aanloopt.
EN jij had het over werken huh ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:41 schreef Everett het volgende:
Newsflash: de advertentie waar het om gaat is zojuist verwijderd.
Ik herhaal: de advertentie waar het om gaat is zojuist verwijderd.
Ik denk dat de fraudeur onraad bespeurt.
quote:
Hoe weet je zo zeker dat de naam klopt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:07 schreef Zwaffel het volgende:
Oke,ik ben achter het volgende : De naam klopt!
Alleen is er geen plaats en adres bekend.
Ik dacht er opeens aan dat een goeie vriend van me bij de ABN amro werkt. (dom dat ik daar niet eerder aan dachtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:09 schreef Everett het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat de naam klopt?
Zo, die vriend van jou gaat behoorlijk ver door privacy gevoelige informatie te geven. Maar goed, dat moet hij weten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:13 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik dacht er opeens aan dat een goeie vriend van me bij de ABN amro werkt. (dom dat ik daar niet eerder aan dacht)
En die zegt dus dat de naam klopt. Er is een geboorte datum bekend van 2001. En geen adres.
Tevens kan hij zien dat het meisje een transactie van 80 euro heeft gedaan voor die foon. En zij is niet de enigeer zijn meer mensen die geld hebben gestort voor de telefoon. Ooh en de oplichter heeft kinderen
er wordt kinderbijslag gestort
******marokkaanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:27 schreef Armageddon het volgende:
Voorletter klopt ook? en volledig?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:13 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik dacht er opeens aan dat een goeie vriend van me bij de ABN amro werkt. (dom dat ik daar niet eerder aan dacht)
En die zegt dus dat de naam klopt. Er is een geboorte datum bekend van 2001. En geen adres.
Tevens kan hij zien dat het meisje een transactie van 80 euro heeft gedaan voor die foon. En zij is niet de enigeer zijn meer mensen die geld hebben gestort voor de telefoon. Ooh en de oplichter heeft kinderen
er wordt kinderbijslag gestort
jup. Volledig kan ik hier helaas niet meldenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:19 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Voorletter klopt ook? en volledig?
vrienden voor allesquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:18 schreef Everett het volgende:
[..]
Zo, die vriend van jou gaat behoorlijk ver door privacy gevoelige informatie te geven. Maar goed, dat moet hij weten.
Kan ie niet ook even een boeking in het systeem ratelen om die 80 euro terug te boeken? Als hij toch bezig is.
komt eraan. *nu in je pm*quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:20 schreef Orealo het volgende:
Mag ik ook de gegevens voor zover bekend?
Ik kan kijken of ze een NS kaart heeft, of OV, en of er een nummer bekend is!
jaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:24 schreef Orealo het volgende:
een geboortedatum van 2001?
oplichter is 5?
geeft nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:24 schreef Orealo het volgende:
overgens niet bekend bij de ns, sorry!
Rekening gebruikt van een kind dus?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:25 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
jadat staat bij de rekening zegt die vriend
Nee, de rekening die wordt gebruikt is van iemand van 5. Zal waarschijnlijk gewoon de zoon of dochter van de oplichter zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:24 schreef Orealo het volgende:
een geboortedatum van 2001?
oplichter is 5?
Het is nu zelfs zo dat als er juridisch iets gaat gebeuren dat "zwaffel"en co een groter probleem hebben dan de oplichter... maarja ..quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:18 schreef Everett het volgende:
[..]
Zo, die vriend van jou gaat behoorlijk ver door privacy gevoelige informatie te geven. Maar goed, dat moet hij weten.
Kan ie niet ook even een boeking in het systeem ratelen om die 80 euro terug te boeken? Als hij toch bezig is.
Waarom heb ik een probleem? het meisje in kwestie gaat met die gegevens naar de politie. Die moeten maar kijken of ze er wat mee kunnen. En een probleem heb ik niet. Er kan enkel gezegd worden dat het niet gebruikt mag worden in de rechtzaalquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:26 schreef Cappy het volgende:
[..]
Het is nu zelfs zo dat als er juridisch iets gaat gebeuren dat "zwaffel"en co een groter probleem hebben dan de oplichter... maarja ..
Ik ben ook al eens opgelicht door een klant van de rabo ... dat is pas echt frustie .. je mag de gegevens niet eens gebruiken ..![]()
lijkt mij idd aannemelijkquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:26 schreef Everett het volgende:
[..]
Nee, de rekening die wordt gebruikt is van iemand van 5. Zal waarschijnlijk gewoon de zoon of dochter van de oplichter zijn.
das dan de 1ste xquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:33 schreef Piovan het volgende:
Kwaliteitstopic zwaffel, leuk om te volgen.
Ik heb ook een rekening. Ik ben 17. Mijn moeder is wettelijk vertegenwoordiger. Dus het lijkt mij dat zij alvast heeft gezegd van "nah doe maar op rek van mn kind. Ik beheer het toch"quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
nja maar hoe kan er kinderbijslag gestort worden op een rekening van een meisje van 5?
Dat kan gewoon. Je kan als ouders de kinderbijslag laten storten op een rekening op naam van een kind waarop je beiden volmacht hebt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
nja maar hoe kan er kinderbijslag gestort worden op een rekening van een meisje van 5?
Door dat rekening door te geven aan de "subsidieverstrekker"quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
dacht ik alquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:40 schreef Everett het volgende:
[..]
Dat kan gewoon. Je kan als ouders de kinderbijslag laten storten op een rekening op naam van een kind waarop je beiden volmacht hebt.
Dat lijkt me wel ja, maar ervanuitgaande dat het kind de naam van de ouders heeft zou de achternaam moeten kloppen. Tenzij de moeder haar eigen naar heeft gehouden (of weer heeft) en dus daaronder geregistreerd staat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:44 schreef Zwaffel het volgende:
ik bedenk me net :
Het geboorte datum is van een kind,is dan de naam die bij de rekeninghouder staat ook niet van dat kind?
Maar dan nogquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:46 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja, maar ervanuitgaande dat het kind de naam van de ouders heeft zou de achternaam moeten kloppen. Tenzij de moeder haar eigen naar heeft gehouden (of weer heeft) en dus daaronder geregistreerd staat.
Ja,en dat kind krijgt strax een flinke slechte naamquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:51 schreef Orealo het volgende:
Wat een hoer, onder de naam van een kind oplichtingspraktijken uitvoeren.
Handig als je geen adres hebtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:58 schreef Isdatzo het volgende:
ik stem vóór een fok!-knokploeg [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |