Niet naam vermelden krijg je last meequote:
nee dat snap ik niet. Ik kan 80 Euro makkelijk missen, maar ik koop een telefoon voor 60 Euro bij de TMobile-winkel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:35 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Je snapt best wat ik bedoel argento
Dat denk ik ook jaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:41 schreef Everett het volgende:
Newsflash: de advertentie waar het om gaat is zojuist verwijderd.
Ik herhaal: de advertentie waar het om gaat is zojuist verwijderd.
Ik denk dat de fraudeur onraad bespeurt.
edit je post ff wil jequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niet naam vermelden krijg je last mee![]()
Het ging erom (ik bedoelde dus) dat zij die 80 euro enkel voor een foon wou uitgeven. Om even 80 euro letterlijk weg te smijten is/was natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:41 schreef Argento het volgende:
[..]
nee dat snap ik niet. Ik kan 80 Euro makkelijk missen, maar ik koop een telefoon voor 60 Euro bij de TMobile-winkel.
Iemand die 80 euro neertelt voor een telefoon en dat zonder al teveel waarborgen via marktplaats doet, wekt in ieder geval de indruk niet heel erg verlegen te zitten om dat soort bedragen.
Maar goed, ik ben het met je eens, daar gaat het niet om. Ofschoon ik toch met iets van verbazing vaststel hoe fanatiek sommigen hier op oplichterjacht gaan. Alsof het zo bizar is dat je op marktplaats tegen een oplichter aanloopt.
EN jij had het over werken huh ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:41 schreef Everett het volgende:
Newsflash: de advertentie waar het om gaat is zojuist verwijderd.
Ik herhaal: de advertentie waar het om gaat is zojuist verwijderd.
Ik denk dat de fraudeur onraad bespeurt.
quote:
Hoe weet je zo zeker dat de naam klopt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:07 schreef Zwaffel het volgende:
Oke,ik ben achter het volgende : De naam klopt!
Alleen is er geen plaats en adres bekend.
Ik dacht er opeens aan dat een goeie vriend van me bij de ABN amro werkt. (dom dat ik daar niet eerder aan dachtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:09 schreef Everett het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat de naam klopt?
Zo, die vriend van jou gaat behoorlijk ver door privacy gevoelige informatie te geven. Maar goed, dat moet hij weten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:13 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik dacht er opeens aan dat een goeie vriend van me bij de ABN amro werkt. (dom dat ik daar niet eerder aan dacht)
En die zegt dus dat de naam klopt. Er is een geboorte datum bekend van 2001. En geen adres.
Tevens kan hij zien dat het meisje een transactie van 80 euro heeft gedaan voor die foon. En zij is niet de enigeer zijn meer mensen die geld hebben gestort voor de telefoon. Ooh en de oplichter heeft kinderen
er wordt kinderbijslag gestort
******marokkaanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:27 schreef Armageddon het volgende:
Hier is het bewuste artikel.
http://www.idealog.nl/art(...)lo_ga_eens_dood.html
Voorletter klopt ook? en volledig?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:13 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik dacht er opeens aan dat een goeie vriend van me bij de ABN amro werkt. (dom dat ik daar niet eerder aan dacht)
En die zegt dus dat de naam klopt. Er is een geboorte datum bekend van 2001. En geen adres.
Tevens kan hij zien dat het meisje een transactie van 80 euro heeft gedaan voor die foon. En zij is niet de enigeer zijn meer mensen die geld hebben gestort voor de telefoon. Ooh en de oplichter heeft kinderen
er wordt kinderbijslag gestort
jup. Volledig kan ik hier helaas niet meldenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:19 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Voorletter klopt ook? en volledig?
vrienden voor allesquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:18 schreef Everett het volgende:
[..]
Zo, die vriend van jou gaat behoorlijk ver door privacy gevoelige informatie te geven. Maar goed, dat moet hij weten.
Kan ie niet ook even een boeking in het systeem ratelen om die 80 euro terug te boeken? Als hij toch bezig is.
komt eraan. *nu in je pm*quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:20 schreef Orealo het volgende:
Mag ik ook de gegevens voor zover bekend?
Ik kan kijken of ze een NS kaart heeft, of OV, en of er een nummer bekend is!
jaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:24 schreef Orealo het volgende:
een geboortedatum van 2001?
oplichter is 5?
geeft nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:24 schreef Orealo het volgende:
overgens niet bekend bij de ns, sorry!
Rekening gebruikt van een kind dus?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:25 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
jadat staat bij de rekening zegt die vriend
Nee, de rekening die wordt gebruikt is van iemand van 5. Zal waarschijnlijk gewoon de zoon of dochter van de oplichter zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:24 schreef Orealo het volgende:
een geboortedatum van 2001?
oplichter is 5?
Het is nu zelfs zo dat als er juridisch iets gaat gebeuren dat "zwaffel"en co een groter probleem hebben dan de oplichter... maarja ..quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:18 schreef Everett het volgende:
[..]
Zo, die vriend van jou gaat behoorlijk ver door privacy gevoelige informatie te geven. Maar goed, dat moet hij weten.
Kan ie niet ook even een boeking in het systeem ratelen om die 80 euro terug te boeken? Als hij toch bezig is.
Waarom heb ik een probleem? het meisje in kwestie gaat met die gegevens naar de politie. Die moeten maar kijken of ze er wat mee kunnen. En een probleem heb ik niet. Er kan enkel gezegd worden dat het niet gebruikt mag worden in de rechtzaalquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:26 schreef Cappy het volgende:
[..]
Het is nu zelfs zo dat als er juridisch iets gaat gebeuren dat "zwaffel"en co een groter probleem hebben dan de oplichter... maarja ..
Ik ben ook al eens opgelicht door een klant van de rabo ... dat is pas echt frustie .. je mag de gegevens niet eens gebruiken ..![]()
lijkt mij idd aannemelijkquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:26 schreef Everett het volgende:
[..]
Nee, de rekening die wordt gebruikt is van iemand van 5. Zal waarschijnlijk gewoon de zoon of dochter van de oplichter zijn.
das dan de 1ste xquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:33 schreef Piovan het volgende:
Kwaliteitstopic zwaffel, leuk om te volgen.
Ik heb ook een rekening. Ik ben 17. Mijn moeder is wettelijk vertegenwoordiger. Dus het lijkt mij dat zij alvast heeft gezegd van "nah doe maar op rek van mn kind. Ik beheer het toch"quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
nja maar hoe kan er kinderbijslag gestort worden op een rekening van een meisje van 5?
Dat kan gewoon. Je kan als ouders de kinderbijslag laten storten op een rekening op naam van een kind waarop je beiden volmacht hebt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
nja maar hoe kan er kinderbijslag gestort worden op een rekening van een meisje van 5?
Door dat rekening door te geven aan de "subsidieverstrekker"quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
dacht ik alquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:40 schreef Everett het volgende:
[..]
Dat kan gewoon. Je kan als ouders de kinderbijslag laten storten op een rekening op naam van een kind waarop je beiden volmacht hebt.
Dat lijkt me wel ja, maar ervanuitgaande dat het kind de naam van de ouders heeft zou de achternaam moeten kloppen. Tenzij de moeder haar eigen naar heeft gehouden (of weer heeft) en dus daaronder geregistreerd staat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:44 schreef Zwaffel het volgende:
ik bedenk me net :
Het geboorte datum is van een kind,is dan de naam die bij de rekeninghouder staat ook niet van dat kind?
Maar dan nogquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:46 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja, maar ervanuitgaande dat het kind de naam van de ouders heeft zou de achternaam moeten kloppen. Tenzij de moeder haar eigen naar heeft gehouden (of weer heeft) en dus daaronder geregistreerd staat.
Ja,en dat kind krijgt strax een flinke slechte naamquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:51 schreef Orealo het volgende:
Wat een hoer, onder de naam van een kind oplichtingspraktijken uitvoeren.
Handig als je geen adres hebtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:58 schreef Isdatzo het volgende:
ik stem vóór een fok!-knokploeg [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |