Met internet bankieren ( ABN ) heb ik eens een fout gemaakt en klopte de combi naam en rekeningnummer niet. Dat werd toen gewoon weer terug gestort op mijn rekening met de aantekening dat 't niet klopte en ik moest het opnieuw overmaken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:31 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
hoeren kut
Dus het is van de ABN
iemand die bij de ABN werkt?
Maar als je een reknr + verkeerde plaats invult..komt het dan wel aan?
m.a.w de naam van de rekening houden kan best een kloppen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Met internet bankieren ( ABN ) heb ik eens een fout gemaakt en klopte de combi naam en rekeningnummer niet. Dat werd toen gewoon weer terug gestort op mijn rekening met de aantekening dat 't niet klopte en ik moest het opnieuw overmaken.
dat was waarschijnlijk overgemaakt NAAR de postbankquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Met internet bankieren ( ABN ) heb ik eens een fout gemaakt en klopte de combi naam en rekeningnummer niet. Dat werd toen gewoon weer terug gestort op mijn rekening met de aantekening dat 't niet klopte en ik moest het opnieuw overmaken.
Dan was dat dus een overboeking naar een Postbank rekening. Naar een ABN rekening maakt de naam echt niet uit, alleen de rekening moet kloppen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
*de moed een beetje opgeeftquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:52 schreef Everett het volgende:
[..]
Dan was dat dus een overboeking naar een Postbank rekening. Naar een ABN rekening maakt de naam echt niet uit, alleen de rekening moet kloppen.
Foutjequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:12 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Gooi je PM es aanik wilde je het rek nr pm'en. Maar je PM staat uit
zij is bij de postbank. De oplichter bij de ABNquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:56 schreef Poepoog het volgende:
Wacht, als je overmaakt van ABN-> ABN en je naam klopt niet echt dan wordt ie als het goed is automatisch aangepast....
in je PMquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:55 schreef L-IS het volgende:
[..]
FoutjeAangezet
De kerel werkt op dit moment.. als je rekeningnummer ff doorgeeft dan kijkt ie het ff voor je na
Dat kan juist ook goed uitpakken; de politie is waarschijnlijk weinig geinteresseert in een persoon die 1 telefoon aanbood en misschien van gedachtte veranderde ofzo & 't wel handig vind 't geld te houden. Maar juist als er aanwijzingen zijn dat 't een professionele oplichter is, is 't voor de politie ook meer de moeite waard er achteraan te gaan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:30 schreef Everett het volgende:
Ik heb interpay gebeld en het rekeningnummer is niet van de Rabo, maar van de ABN. Die persoon woont naar alle waarschijnlijkheid ook niet in de plaats die je aangaf. Ik denk dat die vriendin van je iets dikker in de shit zit dan je dacht. Dit lijkt toch wel semi-professioneel te zijn.
Ja, doordat dat een overboeking is die binnen de bank blijft. De gegevens van de tegenpartij zijn dus bekend bij de bank obv het rekeningnummer en kunnen zo worden verbeterd/aangepast. Bij sommige klant buiten de bank gebeurd dat ook, bijvoorbeeld bij de belastingdients.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:56 schreef Poepoog het volgende:
Wacht, als je overmaakt van ABN-> ABN en je naam klopt niet echt dan wordt ie als het goed is automatisch aangepast....
Wat is 't minimum bedrag om over te maken? Als iemand met een ABN account nu 10 eurocent overmaakt, hebben we dan de juiste naam?? En kan dat zonder dat zij ook de naam van diegene krijgt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:56 schreef Poepoog het volgende:
Dus kan kan je toch aan de goede naam komenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:00 schreef Everett het volgende:
[..]
Ja, doordat dat een overboeking is die binnen de bank blijft. De gegevens van de tegenpartij zijn dus bekend bij de bank obv het rekeningnummer en kunnen zo worden verbeterd/aangepast. Bij sommige klant buiten de bank gebeurd dat ook, bijvoorbeeld bij de belastingdients.
Maar goed, het topic heet niet 'Instapcursus Bankwezen'![]()
Ik weet niet of de ABN die gegevens altijd aanpast, maar het is te proberen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:02 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus kan kan je toch aan de goede naam komen![]()
nee. Dank je !quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zal het ongetwijfeld gemist hebben in het topic: www.internetoplichting.nl al geraadpleegd?
Dan kan ze toch gewoon het track en trace nr geven?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:13 schreef Poepoog het volgende:
Maar wat als die persoon echt op reis is geweest. Kans is klein, maar ok. Het is een ander verhaal als die persoon helemaal niet zou reageren of zo
Er is als een zo'n situatie in een topic hier voor gekomen, dat is uiteindelijk wel goed afgelopen. Toen werd er ook een hele tijd - minstens een week - niet gereageerd ivm vakantie van de verkoper.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:13 schreef Poepoog het volgende:
Maar wat als die persoon echt op reis is geweest. Kans is klein, maar ok. Het is een ander verhaal als die persoon helemaal niet zou reageren of zo
Dat vind ik ook vreemd, waarom zou je dat niet doen ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:16 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Dan kan ze toch gewoon het track en trace nr geven?
says who ? Ik werk op de rabobank... en zo ver ik weet .. NEVER EVER NOOIT NIET ...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:19 schreef Zwaffel het volgende:
-Indien je een transactie per bank hebt gedaan
JOUW bank doorgeven dat je PER ABUIS het foutieve rekeningnummer hebt ingevoerd (wanneer rekeningnummer niet overeenkomt met de opgegeven naam) De bank stuurt dan een brief aan de rekening eigenaar met het verzoek het geld terug te boeken. Wordt niet aan de terugboeking voldaan dan is de bank verplicht jouw (na ca. 4 weken) naam en adres gegevens aan jouw door te geven.
is dit correct?
Ik vond het zo hartverscheurend dat ik meteen 2500 euro heb overgemaakt voor die arme dochter. Dat geld krijg ik wel terugquote:wie kan me op een korte termijn zeer korte termijn helpen aan 2500 euro voor medicijnen voor mijn dochter. Ik ben er bijna maar nog klein beetje nodig maar door vele fake reacties kom niet verder. WIl netjes terugbetalen hoge rente voor rest alles bespreekbaar.
iddquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat vind ik ook vreemd, waarom zou je dat niet doen ?
http://www.internetoplich(...)B.cgi?num=1138267642quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:21 schreef Cappy het volgende:
[..]
says who ? Ik werk op de rabobank... en zo ver ik weet .. NEVER EVER NOOIT NIET ...
je lult onzinquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:22 schreef Everett het volgende:
Ik ben er wel van overtuigd dat het hier om een fraudeur gaat. Ik heb gezocht op het mailadres dat ik van TS kreeg en toen vond ik een bericht van deze persoon
[..]
Ik vond het zo hartverscheurend dat ik meteen 2500 euro heb overgemaakt voor die arme dochter. Dat geld krijg ik wel terug![]()
Nou werken...je bent aanwezigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:21 schreef Cappy het volgende:
[..]
says who ? Ik werk op de rabobank...
Niet dat ik weet. Dat zegt ie er vast nie bijquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:20 schreef Syrena het volgende:
En het was niet een man van 27 zonder vaste woon- en verblijfplaats? (Check NOS Teletekst p. 406)
Ja, omdat jij het emailadres niet goed hebt getyptquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:23 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
je lult onzinop het mailadres zoeken levert niks op
Er is meer dan google.....quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:23 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
je lult onzinop het mailadres zoeken levert niks op
omgquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:25 schreef Everett het volgende:
[..]
Ja, omdat jij het emailadres niet goed hebt getypt![]()
Probeert het eens zonder die p
Je hebt zeker een fout gemaakt in het mailadres, want het adres dat jij opgaf bestaat niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:28 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
omgmaar wie zegt dat dat hetzelfde is
Of ik heb echt een fout gemaakt in het mail adres
ja. ik vind 150 euro voor die k750i ook veel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:29 schreef Everett het volgende:
[..]
Je hebt zeker een fout gemaakt in het mailadres, want het adres dat jij opgaf bestaat niet.
Enne, ik zeg dat het dezelfde is![]()
Btw, vind jij 40 euro voor die babyspullen niet wat veel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |