in Utregquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
Vreselijk zonde (vooral Aisatti!), maar beide zijn toch geboren en opgegroeid in Nederland?
Daarom, dat ze nog affiniteit hebben met Marokko lijkt me logisch, als je denkt dat je geen kans hebt op het Nederlandse elftal dat je dan voor Marokko kiest lijkt me ook logisch maar bij dit (vooral Aisatti gaat het dik maken imo) vind ik het nogal ehhhh afkeurendquote:
Jij komt zeker niet uit amsterdam?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:46 schreef PLAE@ het volgende:
Utrecht is toch een Marokkaanse enclave?
ga eens googelenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Jij komt zeker niet uit amsterdam?![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:46 schreef PLAE@ het volgende:
Utrecht is toch een Marokkaanse enclave? Dan lijkt het logisch dat je gewoon voor het Marokkaans nationaal elftal gaat spelen ook al speel je in Nederland.
Maar die kunnen ook niet voeballen hè.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Erasmusch het volgende:
Maar kan het wel begrijpen als je ziet hoe Yildirim en Bousatta zijn behandeld.
Dat beantwoord m'n vraag niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:30 schreef Erasmusch het volgende:
Houdoe en bedanktquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:44 schreef 16meter het volgende:
Hoezo zonde als die gasten zich niet eens verbonden voelen met Oranje (en Nederland?). Voor hun 10 anderen die wel graag in Oranje uitkomen. Afellay mag sowieso thuisblijven.
Houdoe en tot ziens zeggen ze dan in Eindhoven toch?
Afellay, ja.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef stefmans het volgende:
Ach zijn toch te vaak geblesseerd.
Ja dan ook houdoe en tot ziens bij jong oranje lijkt me dan. Als ze zich er niet mee verbonden voelen, wegwezen dan. Graag of niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:44 schreef 16meter het volgende:
Hoezo zonde als die gasten zich niet eens verbonden voelen met Oranje (en Nederland?). Voor hun 10 anderen die wel graag in Oranje uitkomen. Afellay mag sowieso thuisblijven.
Houdoe en tot ziens zeggen ze dan in Eindhoven toch?
Yildirim-zonder-puntjes is schandalig. Die kill moet METEEN terug in Oranje.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:33 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar die kunnen ook niet voeballen hè.
Die killquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:14 schreef Waris3 het volgende:
[..]
Yildirim-zonder-puntjes is schandalig. Die kill moet METEEN terug in Oranje.
Jullie zijn allemaal schandalige meelopertjes, toen die kill "in de mode" was wilden jullie 'm ook allemaal in Oranje, en nu-ie eventjes uit vorm is, schrijven jullie 'm allemaal de grond in.
Wacht maar, hij zal terugkeren, samen met SEEDORF, BABDEL, MADURO, BOUMA en andere NEGERS, en dan zal hij jullie PWNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111111111111111111111111
De tweede alinea van deze post dient niet serieus genomen te worden.
---quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:32 schreef borisz het volgende:
Aissati: "momenteel neigt mijn hart naar Marokko."
Afellay: "momenteel voel ik me trots als ik eraan denk om de kleuren van mijn land te mogen verdedigen."
Daar zal geen knipoogje meer bij zitten als Aissati bij een Europese topclub speeltquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:59 schreef Radegast het volgende:
Ach, die gasten hebben toch geen enkele kans op Oranje.
Nee idd, als ie naar Ajax komt selecteert Marco hem wel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:54 schreef AminBen het volgende:
[..]
Daar zal geen knipoogje meer bij zitten als Aissati bij een Europese topclub speelt![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:55 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee idd, als ie naar Ajax komt selecteert Marco hem wel.
Jamaar hij heeft toch al gespeeld voor jong oranje, kan je dan toch nog voor Marokko uitkomen.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:49 schreef borisz het volgende:
Uitverkiezing Oranje zet Afellay voor het blok
1/11/2006 10:48
Ibrahim Afellay moet eerder dan hem lief is een keuze maken tussen het Nederlands en het Marokkaans elftal. 'Gelukkig is dit nog geen definitieve selectie.'
'Het is écht een heel moeilijke keuze', reageerde Afellay tegen NOS Langs de Lijn op de oproep van bondscoach Marco van Basten, die de PSV'er opnam in de voorlopige selectie voor de oefeninterland tegen Engeland. 'Gelukkig is dit ook nog geen definitieve selectie, maar slechts een voorlopige. Daardoor heb ik nog de tijd om erover na te denken.'
'Ik ga er de komende weken met mijn moeder, mijn broer en mijn begeleider goed over praten. Het moment dat ik moet kiezen komt steeds dichterbij. Het liefst had ik er nog even mee gewacht.'
Afellay is weliswaar in Utrecht geboren, maar is het kind van Marokkaanse ouders en kan daardoor ook voor het Noord-Afrikaanse land uitkomen. Bondscoach Mohammed Fakher ondernam al pogingen de middenvelder en zijn PSV-maatje Ismail Aissati over te halen om voor Marokko te kiezen.
Afellay vertegenwoordigde Nederland in diverse jeugdselecties. Ruim een jaar geleden werd hij door Van Basten ook al eens opgenomen in de voorselectie van Oranje, toen voor het WK-kwalificatieduel met Tsjechië.
Ibrahim wees verstandig en kies voor NL![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:34 schreef technojunk het volgende:
dna moge ze van mjin direct ook ovr de grenz gezet worde!
het lant uit met die veraders
Inderdaad. Dat had hij dan toch ook eerder kunnen bedenken en dan al voor Jong Marokko gaan spelen?quote:Op woensdag 1 november 2006 12:00 schreef Nywuob het volgende:
Ik zou het echt bizar vinden als Aissati voor Marokko zou kiezen. Eerst met Nederland Europees kampioen worden en vervolgens doodleuk in het Marokkaanse elftal gaan spelen.
Klopt, eerst met goed geweten met het Nederlandse volkslied meezingen (bij wijze van spreken) en vervolgens voor Allah en vaderland voor Marokko gaan voetballen. In principe moet dat toch eenzelfde gevoelskwestie zijn, dan het grote Oranje/ Marokko.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:20 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat had hij dan toch ook eerder kunnen bedenken en dan al voor Jong Marokko gaan spelen?
Kijk dan naar de AZ mensenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:59 schreef Radegast het volgende:
Ach, die gasten hebben toch geen enkele kans op Oranje.
Daarbij kan je het WK ook wel vergeten als je voor Marokko gaat spelen.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:41 schreef Nywuob het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden hoor. Ze zijn hier geboren en getogen en opgegroeid in het Nederlands voetbal. En dan toch voor Marokko willen uitkomen waar het altijd één grote onprofessionele rotzooi is.
quote:Op woensdag 1 november 2006 19:35 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Daarbij kan je het WK ook wel vergeten als je voor Marokko gaat spelen.
Dit vind ik dus zo'n onzin he? Natuurlijk is duidelijk dat Afellay en Aissati niet van Nederlandse komaf zijn, maar eerlijk gezegd had ik tot de berichtgeving van de laatste dagen er niet eens aan gedacht of ze voor Marokko zouden kiezen. Net zoals een Emanuelson, Maduro of Babel gewoon Nederlandse talenten.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:34 schreef AminBen het volgende:
Men mag zich niet eens Marokkaan meer voelen, men moet Nederlander zijn.. Zoiets kan je niet opleggen, het is een gevoel. En ze/we wordt het ook niet echt makkelijk gemaakt zich Nederlander te voelen de laatste jaren.
Ja, eigenlijk zouden spelers als ze voor jeugdelftallen hebben gespeeld ook niet meer voor een 2de land kunnen spelen zo dwing je mensen tot keuzes en krijg je niet van deze onzin.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:38 schreef twi het volgende:
[..]
Mede omdat ze ook gewoon vrolijk jarenlang voor Nederlandse vertegenwoordigende elftallen uit zijn gekomen. Maar nu er een keuze gemaakt moet worden, wordt dat ineens een probleem? Zo blijf je wel Marokkaans, ja!
Heeft ie dat gezegd?quote:Op woensdag 1 november 2006 23:53 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat ze "gewoon" voor Marokko kiezen. Boulahrouz had ook voor Marokko gekozen als die bond zich op tijd (of tegelijk met Van Basten) voor hem had gemeld.
Niet expliciet in Studio Sport of zo. Wel tegen zijn achterban (wat logisch is, als je de reacties destijds zag)quote:
Hoe moet je dan Europees kampioen wordenquote:Op woensdag 1 november 2006 13:20 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat had hij dan toch ook eerder kunnen bedenken en dan al voor Jong Marokko gaan spelen?
Kom jij zelf wel uit Nederland?quote:Op donderdag 2 november 2006 12:43 schreef PPWB84 het volgende:
Datz e twijfelen is al genog reden omz e neit in het Nederlands elftal te laten. Die zullen lekekr apssioneel uitkomen voor nEderland hoor! Net als onze vriend kalou die zoveeeel van Nederland hield. Nederlands elftal meot een eer zijn en geen opstap voor je carriere.
Boulah had ook gezegd dat hij als kleine jongen ervan droomde om in Oranje te spelen.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Niet expliciet in Studio Sport of zo. Wel tegen zijn achterban (wat logisch is, als je de reacties destijds zag).
Officieel niet, omdat het vriendschappelijk is. Maar officieus is het wel definitief denk ik, omdat Afellay in een interview al liet doorschemeren dat hij nu de keus gaat maken en niet eventjes gaat snuffelen bij Oranje om vervolgens voor Marokko te gaan spelen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:06 schreef rubbereend het volgende:
Spelen tegen Engeland zou definitief zijn!
omdat hij het WK onder 20 heeft gespeeld zal een oefenwedstrijd nu wel een definitieve keuze zijn. Was zojuist bij het sportjournaal!quote:Op donderdag 2 november 2006 13:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Officieel niet, omdat het vriendschappelijk is. Maar officieus is het wel definitief denk ik, omdat Afellay in een interview al liet doorschemeren dat hij nu de keus gaat maken en niet eventjes gaat snuffelen bij Oranje om vervolgens voor Marokko te gaan spelen.
Aha ok.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
omdat hij het WK onder 20 heeft gespeeld zal een oefenwedstrijd nu wel een definitieve keuze zijn. Was zojuist bij het sportjournaal!
quote:Oefenduel Engeland tóch bindend voor Afellay
2/11/2006 8 :50
Als Ibrahim Afellay op 15 november met het Nederlands elftal meespeelt tegen Engeland, dan is dat oefenduel tóch bindend voor de middenvelder.
Bondscoach Marco van Basten nam Afellay dinsdag op in de voorlopige selectie van Oranje, dat over twee weken oefent tegen de Engelsen. De twintigjarige jeugdinternational twijfelt nog over zijn interlandtoekomst. Qua voetbal lokt Nederland het meest, qua gevoel gaat zijn voorkeur uit naar Marokko, het land waar zijn ouders geboren zijn. 'Dat is toch mijn vaderland', meldde hij eerder deze week.
Omdat Afellay al namens Oranje onder-20 aan een WK heeft meegedaan, zou een optreden bij het 'echte' Nederlands elftal direct bindend zijn, meldt PSV via de eigen website. Dat het duel met Engeland vriendschappelijk is, maakt geen verschil.
Voor Afellay zal deze kennis weinig veranderen aan zijn definitieve oordeel. 'Dit is voor mij zo'n belangrijke beslissing, dat dit gegeven niet veel verandert voor de overwegingen die ik in acht neem om tot een voor mij goed besluit te komen', verklaarde Afellay op de website van PSV.
Zijn situatie is anders dan die van Ugur Yildirim. Die twijfelde lange tijd tussen Turkije en Nederland en koos voor Oranje. Omdat de aanvaller van SC Heerenveen voor zijn debuut nog nooit voor een Nederlandse jeugdselectie had gespeeld én niet verder kwam dan een vriendschappelijke interland (tegen Engeland) mag hij nog steeds uitkomen voor de Turkse nationale ploeg.
Lijkt me duidelijk.quote:Qua voetbal lokt Nederland het meest, qua gevoel gaat zijn voorkeur uit naar Marokko, het land waar zijn ouders geboren zijn. 'Dat is toch mijn vaderland', meldde hij eerder deze week.
Dat doet het al jaren niet meer.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:57 schreef MariekskeBaby het volgende:
Het Nederlands elftal stelt ook niks meer voor nu.![]()
Nou dat is duidelijk. Je kiest voor je land en niet voor het voetbalquote:Qua voetbal lokt Nederland het meest, qua gevoel gaat zijn voorkeur uit naar Marokko, het land waar zijn ouders geboren zijn. 'Dat is toch mijn vaderland', meldde hij eerder deze week.
Onzin. Dat hebben zij nooit gedaan. En de Surinamers van "de kabel" ook niet. Nooit serieus i.i.g.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:03 schreef DrDentz het volgende:
Zonder Gullit en Rijkaard in 88 misschien ook wel niet, en wie weet hadden zij voor Suriname gekozen als ze de keus hadden [of iig getwijfeld]
niet zo overspannen reageren
Nah, het is wel veelzeggend dat terwijl twee jongens die geboren zijn in Nederland, heel hun leven al in Nederland wonen, toch meer affiniteit hebben met hun vaderland.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:03 schreef DrDentz het volgende:
Zonder Gullit en Rijkaard in 88 misschien ook wel niet, en wie weet hadden zij voor Suriname gekozen als ze de keus hadden [of iig getwijfeld]
Zou je dit nog een keer opnieuw willen typen, zodat ik het ook begrijp?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:03 schreef DrDentz het volgende:
Als dat zo is, zwaai ik ook naar hem. Met plezier.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:06 schreef DrDentz het volgende:
Bogarde had echt liever voor Suriname gespeeld
Ja Bogarde.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:06 schreef DrDentz het volgende:
Dan had hij dat moeten doen.Als je erover twijfelt om voor Nederland te spelen kies je maar een ander land.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:06 schreef DrDentz het volgende:
Nederland is en blijft gewoon een outsider op internationale toernooien. Het is nooit meer dan dat geweest, maar zal ook niet minder dan dat worden. Beetje dramatisch hoe er nu wordt gesproken over het niveau van Oranje. Vergeleken met Marokko is Nederland gewoon een wereldmacht.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:58 schreef pfaf het volgende:
Dat doet het al jaren niet meer.
Het gaat gewoon om alle taferelen om het voetbal heen. "Kalou moet in Oranje!" enzo. AZ'ers die na 1 goede wedstrijd meteen worden geselecteerd. Nederlanders die liever voor het land van hun roots kiezen, maar uiteindelijk toch voor Nederland spelen omdat het beter voor hun carriere is.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:09 schreef twi het volgende:
[..]
Nederland is en blijft gewoon een outsider op internationale toernooien. Het is nooit meer dan dat geweest, maar zal ook niet minder dan dat worden. Beetje dramatisch hoe er nu wordt gesproken over het niveau van Oranje. Vergeleken met Marokko is Nederland gewoon een wereldmacht.
Geen idee, ik kan me niet in die mensen inleven. Ik ben geboren in Nederland en voel me ook 100% Nederlander.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:09 schreef DrDentz het volgende:
Staat in z'n boek, Deze neger buigt voor niemand. En volgens hem hadden Davids en Kluivert dat ook wel gedaan, als ze de keus hadden.. of er in ieder geval over getwijfeld
Is toch ook helemaal niet raar?
Jawel, je kiest voor je land en niet wat jou toevallig net wat beter uitkomtquote:Op donderdag 2 november 2006 16:16 schreef DrDentz het volgende:
En dus kun je ook niet oordelen over een situatie als deze
Doe ik ook niet. Ik hoef ze enkel niet in het Nederlands elftal als ze zich geen Nederlander voelen.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:16 schreef DrDentz het volgende:
En dus kun je ook niet oordelen over een situatie als deze
Het zou me niet verbazen als Rita Verdonk haar mening over deze integratiekwestie uitspreektquote:Op donderdag 2 november 2006 16:23 schreef DrDentz het volgende:
Dan moet je er een stokje voor steken, zoals het er nu uitziet is de kans aardig groot dat ie binnenkort te bewonderen is, de Marokkaan in Oranje
Suriname ga je qua gevoel/cultuurverschillen/geschiedenis toch niet met Marokko vergelijkenquote:Op donderdag 2 november 2006 16:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah, het is wel veelzeggend dat terwijl twee jongens die geboren zijn in Nederland, heel hun leven al in Nederland wonen, toch meer affiniteit hebben met hun vaderland.
En hoe had je dat in gedachten?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:23 schreef DrDentz het volgende:
Dan moet je er een stokje voor steken,
Ik vergelijk niks, ik heb het over Afellay en Assiatiquote:Op donderdag 2 november 2006 16:26 schreef AminBen het volgende:
[..]
Suriname ga je qua gevoel/cultuurverschillen/geschiedenis toch niet met Marokko vergelijken![]()
Het zou me ook niet verbazen als hij voor Marokko kiest hoor. Als hij meer gevoel heeft bij Marokko, zou die keuze hem sieren.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:23 schreef DrDentz het volgende:
Dan moet je er een stokje voor steken, zoals het er nu uitziet is de kans aardig groot dat ie binnenkort te bewonderen is, de Marokkaan in Oranje
Zonde inderdaad, ligt dat aan ons Nederlanders? Of wíllen de Marokkaanse jongeren geen Nederlanders worden? Zoals vaak zal de waarheid in het midden liggen.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Maar het blijft wel jammer. Het zegt wel iets dat Marokanen die hier geboren zijn, zich meer Marokkaan voelen dan Nederlander.
het argument: "alsof wij dat bepalen" gaat in veel onderwerpen op en betekent eigenlijk iets als: niet denken, gewoon de leiders volgenquote:Op donderdag 2 november 2006 16:30 schreef DrDentz het volgende:
Nee niks natuurlijk, daarom is een mening als "oprotten, niet meer in Oranje met die twee" ook zo zinloos.. alsof wij dat bepalen
Ik bepaal niets, maar ik mag er best een mening over hebben. En mijn mening is dat een voetballer die zich geen Nederlander voelt niets in Oranje te zoeken heeft.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:30 schreef DrDentz het volgende:
Nee niks natuurlijk, daarom is een mening als "oprotten, niet meer in Oranje met die twee" ook zo zinloos.. alsof wij dat bepalen
Je lult krom!quote:Op donderdag 2 november 2006 16:34 schreef DrDentz het volgende:
Nee, betekent gewoon iedereen in z'n recht laten staan. Niet voor anderen willen beslissen
Nah het is wel tekenend, waar gaat het fout?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zonde inderdaad, ligt dat aan ons Nederlanders? Of wíllen de Marokkaanse jongeren geen Nederlanders worden? Zoals vaak zal de waarheid in het midden liggen.
Wordt vervolgd in POL...
a sorry het foute geqoutequote:Op donderdag 2 november 2006 16:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vergelijk niks, ik heb het over Afellay en Assiati
Erg interessant natuurlijk. Ik denk dat het xenofobe gedrag van vele Nederlanders zeker bijdraagt en de distanciatie van Marokkaanse jongeren van hun geboorteland, want dat is Nederland gewoon. Maargoed, nogmaals: POL-stof, niets voor VBL.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah het is wel tekenend, waar gaat het fout?
Mja, naturalisaties komen veel meer voor natuurlijk, Kiplagat, Audina etc, maar in het buitenland geboren sporters met Nederlandse roots, die toch voor Nederland kiezen ken ik zo niet. Nick van Exel in het Nederlandse basketbal team.quote:Zijn er voorbeelden van Nederlanders die precies de omgekeerde weg volgen? Er zijn een paar honkballers maar die komen alleen voor Nederland uit omdat die niet het talent en skilss bezitten om voor dat land uit te komen.
Want? Kom je nog verder dan wat losse kreten, of ga je je uitspraken nog kracht bijzetten?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:41 schreef DrDentz het volgende:
Tsja, dan vat je het maar niet. Net als met Kalou, al die overtrokken "die moet ik niet in Oranje"-reacties
Nergens op gebaseerd
Dit is een onzin postquote:Op donderdag 2 november 2006 16:46 schreef DrDentz het volgende:
Nee, ik zet al die onzin hier toch niet neer? Dat zijn gewoon hooligan-reacties
Wie typt ze dan, je broer?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:46 schreef DrDentz het volgende:
Nee, ik zet al die onzin hier toch niet neer? Dat zijn gewoon hooligan-reacties
Ik denk dat hij vooral lekker voor Marokko moet kiezen.quote:,,Ik ben in hart en nieren Marokkaan en dat zal ik altijd blijven. Daarmee is niet gezegd dat ik mijn keuze al bepaald heb. Ik zal alles proberen mee te wegen. Mijn gevoel, maar bijvoorbeeld ook wat goed is voor mijn carrière.’’
http://www.ad.nl/sport/article764579.ece
Beorn Nijenhuis: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beorn_Nijenhuisquote:Op donderdag 2 november 2006 16:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Mja, naturalisaties komen veel meer voor natuurlijk, Kiplagat, Audina etc, maar in het buitenland geboren sporters met Nederlandse roots, die toch voor Nederland kiezen ken ik zo niet. Nick van Exel in het Nederlandse basketbal team.![]()
Inderdaad! Scherp.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:52 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Beorn Nijenhuis: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beorn_Nijenhuis
Heeft zowel de Canadese als Nederlandse nationaliteit.
Hé ja, dat is een mooi voorbeeld!quote:Op donderdag 2 november 2006 16:52 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Beorn Nijenhuis: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beorn_Nijenhuis
Heeft zowel de Canadese als Nederlandse nationaliteit.
Wat lul je nu constant over beslissen?quote:Op donderdag 2 november 2006 17:04 schreef DrDentz het volgende:
Mwah, onzin of niet, mijn "punt" was gewoon dat Afellay en Aissati maar zelf moeten beslissen wat ze willen, en niet ik of een andere VBL-user.. wij zijn toch niet z'n meerdere? En Oranje is niet meer van ons dan van hen, dus moeten ze zelf maar weten of ze er voor uit willen komen of niet. Sowieso heeft Aissati meer recht van spreken wat Oranje betreft, want wie werd er nu Europees kampioen met Jong Oranje deze zomer? Aissati of een random VBL-user?
Het laat me verder helemaal koud waar ze voor uit gaan komen; Oranje zal ze niet missen [genoeg talent] en als ze er wel bij zitten geloof ik niet dat ze minder inzet voor Oranje ofzo hebben
Behalve dat ze in Canada geen hekel hebben aan Nederlanders.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inderdaad! Scherp.
Maarja Nederlanders in Canada zijn al net als Marokkanen in Nederland.
Waarom maak jij je daar druk om? Ben jij de nieuwe Ghandi?quote:Op donderdag 2 november 2006 17:11 schreef DrDentz het volgende:
Lees het topic nog maar eens door dan, als de VBL-users het voor het "beslissen" hadden werden ze vandaag nog de grens over gezetDat noem ik hooligan-reacties ja
Jij bent dom!quote:Op donderdag 2 november 2006 17:11 schreef DrDentz het volgende:
Lees het topic nog maar eens door dan, als de VBL-users het voor het "beslissen" hadden werden ze vandaag nog de grens over gezetDat noem ik hooligan-reacties ja
Jij beslist nu ook sukkel, dus wat loop je ons nu iets te verwijten en als je niet wil discussieren of begint te huilen omdat anderen een andere mening hebben dan die jij hebt, ga dan terug de zandbak inquote:Op donderdag 2 november 2006 17:11 schreef DrDentz het volgende:
Dan weten we allemaal één ding zeker, jij zult nooit van je leven mod wordenquote:Op donderdag 2 november 2006 17:14 schreef DrDentz het volgende:
En jij bent een waardeloze mod, hoe ben je dat in godsnaam ooit geworden.. komt geen normale reactie uit
Ik heb medelijden met je ouders.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:14 schreef DrDentz het volgende:
En jij bent een waardeloze mod, hoe ben je dat in godsnaam ooit geworden.. komt geen normale reactie uit
Ik beslis niks hoorquote:Op donderdag 2 november 2006 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij beslist nu ook sukkel, dus wat loop je ons nu iets te verwijten en als je niet wil discussieren of begint te huilen omdat anderen een andere mening hebben dan die jij hebt, ga dan terug de zandbak in![]()
Nee dan heb je ook wat bereikt in je leven, als je mod bent gewordenquote:Op donderdag 2 november 2006 17:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan weten we allemaal één ding zeker, jij zult nooit van je leven mod worden![]()
En wij dus ook niet, dringt het nu eindelijk tot je door?!quote:
Ik had zo'n reactie wel verwacht, zo'n reactie valt beidewaj ook te geven over users, of zelfs RL (baan, relatie, wonen, sport, ethiek etcetera) dus je diss gaat wederom mankquote:Op donderdag 2 november 2006 17:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee dan heb je ook wat bereikt in je leven, als je mod bent geworden![]()
En als ik het nu wel ben?quote:Op donderdag 2 november 2006 17:18 schreef DrDentz het volgende:
Maak je niet dik
Kun je niet gewoon ophouden.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:21 schreef DrDentz het volgende:
Je vat het niet. Ik bedoel, "als" ik zou beslissen zou ik beslissen dat ze het zelf mogen weten, in tegenstelling tot de hooligan-vbl-users in dit topic.
Je leest selectief en je valt mensen aan op uitspraken die zij niet eens gepost hebben, dat is knap!quote:Op donderdag 2 november 2006 17:25 schreef DrDentz het volgende:
Nah, ik vind het wel interessant om te kijken wat nou de argumenten zijn.. maar het enige wat ik lees is "dan rotten ze maar op".. tsja
Dat schijnt mode te zijn tegenwoordig..quote:Op donderdag 2 november 2006 17:25 schreef DrDentz het volgende:
maar het enige wat ik lees is "dan rotten ze maar op".. tsja
Natuurlijk, maar dan moeten ze niet gaan profiteren van Nederland. Wel de voordelen, niet de 'nadelen'...quote:Op donderdag 2 november 2006 17:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat schijnt mode te zijn tegenwoordig..![]()
Laat die jongens toch lekker zelf kiezen voor welk land ze gaat voetballen zeg!
Die gasten mogen best trots op hun afkomst zijn.
Daaromquote:Op donderdag 2 november 2006 17:50 schreef venomsnake het volgende:
Wat een politiek gelul zeg.
Profiteren van...??
Het zijn gewoon 2 jochies die goed kunnen voetballen, zo goed zelfs dat ze hun brood ermee verdienen en dat duizenden mensen in Eindhoven en omstreken ervan kunnen genieten.
Grootgebracht in een Marokkaans gezin met Marokkaans eten, Marokkaanse vrienden en op vakantie naar Marokko, kortom ze voelen zich nog steeds verbonden met hun vaderland, niets mis mee.
Heeft echt geen zak met profiteren van te maken.!
quote:
Nederlands elftal doet mij helemaal niksquote:Op donderdag 2 november 2006 17:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Als ze voor Nederland kiezen sta je wel te juichen als één van die twee de winnende in de finale van het EK erin rost..
dus wie is er nu eigenlijk aan het profiteren?
Jij gooit meteen met sukkel en dombo, ook knap..quote:Op donderdag 2 november 2006 17:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je leest selectief en je valt mensen aan op uitspraken die zij niet eens gepost hebben, dat is knap!
Wat doen ze HIER dan???quote:Op donderdag 2 november 2006 17:50 schreef venomsnake het volgende:
Profiteren van...??
Het zijn gewoon 2 jochies die goed kunnen voetballen, zo goed zelfs dat ze hun brood ermee verdienen en dat duizenden mensen in Eindhoven en omstreken ervan kunnen genieten.
Grootgebracht in een Marokkaans gezin met Marokkaans eten, Marokkaanse vrienden en op vakantie naar Marokko,
Juist, dan zou ik juichen. Hij is welkom in het Nederlandse elftal. Met dit getwijfel beledigt ie Nederland.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Als ze voor Nederland kiezen sta je wel te juichen als één van die twee de winnende in de finale van het EK erin rost..
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert maar je hebt wel een punt, die krachttermen waren erg jammerquote:Op donderdag 2 november 2006 18:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij gooit meteen met sukkel en dombo, ook knap..
En daarom moeten ze ook voor Marokko kiezen.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:50 schreef venomsnake het volgende:
Profiteren van...??
Grootgebracht in een Marokkaans gezin met Marokkaans eten, Marokkaanse vrienden en op vakantie naar Marokko, kortom ze voelen zich nog steeds verbonden met hun vaderland, niets mis mee.
Precies, het is geen clubvoetbal. Als zij zich Marokkaan voelen, jammer, reken ik mezelf ook aan, maar ga dan ook je vaderland vertegenwoordigen en niet Oranje omdat het voetbal je in Nederland meer aanstaat. Het voetbal van Spanje staat mij ook meer aan, moet ik dan ook maar gaan weigeren als Marco mij vraagt, alleen omdat zij meer dan 3 topvoetballers hebben? Ik vind van niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:33 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
En daarom moeten ze ook voor Marokko kiezen.![]()
Jij ook al?!quote:Op donderdag 2 november 2006 18:39 schreef maril het volgende:
Laat die jongens toch in hun waarde, over een week weten we wat ze besloten hebben
Voel eens hun situatie aan, de fam zal trots zijn als ze voor Marokko spelen , en hier in nederland
krijgen ze een hoop gezeik over zich heen en ban die verdonkachtige uitspraken.
Klopt, maar er zijn hier meer die suggestief posten, ik reageer gevoelsmatig en wat impulsief hierop.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jij ook al?!
Ik zie al die uitspraken niet!Wie laat ze hier niet in hun waarde hier? Ik vind het maar suggestief wat je hier post maril...
Volgens mij valt dat best wel mee. Wordt iemand als Boulahrouz niet geaccepteerd in Oranje?quote:Op donderdag 2 november 2006 18:39 schreef maril het volgende:
...en hier in nederland krijgen ze een hoop gezeik over zich heen en ban die verdonkachtige uitspraken.
quote:Op donderdag 2 november 2006 18:39 schreef maril het volgende:
en hier in nederland krijgen ze een hoop gezeik over zich heen en ban die verdonkachtige uitspraken.
Nee dat bedoel ik niet, ik bedoelde hoe men hier op deze topic reageert, nee als ze voor nederland kiezen zullen ze wel in de catogari Ali B vallen en volledig geaccepteerd maar ik heb het gevoel dat ze een hoop gezeik krijgen als ze voor Marokko kiezen.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:09 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat best wel mee. Wordt iemand als Boulahrouz niet geaccepteerd in Oranje?
dit nu weer betrouwbaarquote:bron voetbalprimeur
Ah, jij hebt het gevoel dat...quote:Op donderdag 2 november 2006 19:36 schreef maril het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet, ik bedoelde hoe men hier op deze topic reageert, nee als ze voor nederland kiezen zullen ze wel in de catogari Ali B vallen en volledig geaccepteerd maar ik heb het gevoel dat ze een hoop gezeik krijgen als ze voor Marokko kiezen.
Het gaat om het Nederlands elftal. Vind je het gek dat mensen zich daar druk om maken?quote:Op donderdag 2 november 2006 19:38 schreef Paran0id het volgende:
sinds wanneer is
[..]
dit nu weer betrouwbaar
En besides, volgens mij maken bepaalde mensen zich er zelf drukker om dan Affelay zelf. Het is gewoon een keuze, die hoor je maar te respecteren. Jezus, waar mensen al niet moelijk om kunnen doen.
Om de eventuele uitnodiging voor een oefenduel. Ja dat is niet iets om je overdreven druk over te makenquote:Op donderdag 2 november 2006 21:39 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
Het gaat om het Nederlands elftal. Vind je het gek dat mensen zich daar druk om maken?
Die telt, omdat hij al voor jong oranje heeft gespeeld , dus zegt hji ja dan speelt hij voor nederland en niet meer voor Marokko.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om de eventuele uitnodiging voor een oefenduel. Ja dat is niet iets om je overdreven druk over te maken
Dat bepaal jij niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om de eventuele uitnodiging voor een oefenduel. Ja dat is niet iets om je overdreven druk over te maken
Ik snap best dat je elke gelegenheid aanneemt om te zeuren over Marokkanen maar zeg dat er gewoon bij dan. Die jongens komen eigenlijk nog maar net kijken en moeten een moeilijke beslissing maken mogen ze daar niet even over denken?quote:
Racisme!!!quote:Op donderdag 2 november 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap best dat je elke gelegenheid aanneemt om te zeuren over Marokkanen maar zeg dat er gewoon bij dan. Die jongens komen eigenlijk nog maar net kijken en moeten een moeilijke beslissing maken mogen ze daar niet even over denken?
Zal best.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat schijnt mode te zijn tegenwoordig..![]()
Laat die jongens toch lekker zelf kiezen voor welk land ze gaat voetballen zeg!
Die gasten mogen best trots op hun afkomst zijn.
Trots hoef je tegenwoordig niet meer te zijn voor het Nederlands elftal. Elke josti kan tegenwoordig geselecteerd worden voor Oranje.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zal best.
Alleen je moet je wel Nederlander voelen en trots zijn op Nederland om voor Oranje te voetballen en niet, omdat je dan even wat beter in de markt komt te liggen.
Hij heeft het over hoe het voor de speler moet zijn als je voor het nationaal elftal uitkomt, niet hoe bassie oproept....quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:53 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Trots hoef je tegenwoordig niet meer te zijn voor het Nederlands elftal. Elke josti kan tegenwoordig geselecteerd worden voor Oranje.
Dat is niet de reden die afellay en assiati opgeven, zij hebben het over emoties en marokko, echte Nederlanders dus...quote:En wed maar dat spelers het belangrijk vinden om goed in de 'markt' te liggen. Zo werkt het nu eenmaal tegenwoordig![]()
Als dat een reden zou zijn, dan hoepelen ze maar lekker op naar Marokko.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:00 schreef gday het volgende:
De selectiemethode van van Basten is simpelweg té grillig om er zeker van te zijn dat je ook vaker de kans krijgt om je te bewijzen in Oranje. Kijk maar naar Yildirim. Gekozen voor Nederland, 1 invalbeurt gehad en nooit meer geselecteerd. Genaaid voor de rest van zijn carriere door van Basten.
Yilderim met Affelay en Aissati vergelijken...quote:Op donderdag 2 november 2006 22:00 schreef gday het volgende:
Als ik één van deze twee knapen zou zijn, zou ik ook voor Marokko kiezen. De selectiemethode van van Basten is simpelweg té grillig om er zeker van te zijn dat je ook vaker de kans krijgt om je te bewijzen in Oranje. Kijk maar naar Yildirim. Gekozen voor Nederland, 1 invalbeurt gehad en nooit meer geselecteerd. Genaaid voor de rest van zijn carriere door van Basten.
alsof Marco Yildrim expres genaaid heeft, Yildrim raakte zelfs zijn plaats bij Heerenveen kwijt dus eehhh?!quote:Op donderdag 2 november 2006 22:00 schreef gday het volgende:
Als ik één van deze twee knapen zou zijn, zou ik ook voor Marokko kiezen. De selectiemethode van van Basten is simpelweg té grillig om er zeker van te zijn dat je ook vaker de kans krijgt om je te bewijzen in Oranje. Kijk maar naar Yildirim. Gekozen voor Nederland, 1 invalbeurt gehad en nooit meer geselecteerd. Genaaid voor de rest van zijn carriere door van Basten.
Reken maar dat spelers er trots op zijn om voor Nederland te voetballen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:53 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Trots hoef je tegenwoordig niet meer te zijn voor het Nederlands elftal. Elke josti kan tegenwoordig geselecteerd worden voor Oranje.
Ja tuurlijk, maar je land staat daarboven.quote:En wed maar dat spelers het belangrijk vinden om goed in de 'markt' te liggen. Zo werkt het nu eenmaal tegenwoordig![]()
Jup, die indruk heb ik ook (niet dat dit de hoofdreden is maar speelt zeker een zeer grote rol) en het is tekenend. Eigenlijk best akeligquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:59 schreef Crush65 het volgende:
Jongens worden volgens mij keihard onder druk gezet om voor Marokko te kiezen. Moet je voorstellen op die leeftijd! Hoe je ook kiest, je doet het altijd verkeerd, volgens mij.
Ik heb ze een tijdje terug in Utrecht centraal bij de bushalte richting Kanaleneiland zien staan. Daar stonden ze met een groep "matties" te dollen. Onder matties versta ik bontkragen en petjes hoog op het hoofd gezet. Ik kan me zo voorstellen dat die matties nu met behulp van messen en vuisten die jongens letterlijk en figuurlijk aan het bewerken zijn!quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:59 schreef Crush65 het volgende:
Jongens worden volgens mij keihard onder druk gezet om voor Marokko te kiezen. Moet je voorstellen op die leeftijd! Hoe je ook kiest, je doet het altijd verkeerd, volgens mij.
*proestquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:49 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik heb ze een tijdje terug in Utrecht centraal bij de bushalte richting Kanaleneiland zien staan. Daar stonden ze met een groep "matties" te dollen. Onder matties versta ik bontkragen en petjes hoog op het hoofd gezet. Ik kan me zo voorstellen dat die matties nu met behulp van messen en vuisten die jongens letterlijk en figuurlijk aan het bewerken zijn!![]()
quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:49 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik heb ze een tijdje terug in Utrecht centraal bij de bushalte richting Kanaleneiland zien staan. Daar stonden ze met een groep "matties" te dollen. Onder matties versta ik bontkragen en petjes hoog op het hoofd gezet. Ik kan me zo voorstellen dat die matties nu met behulp van messen en vuisten die jongens letterlijk en figuurlijk aan het bewerken zijn!![]()
Ga je me vertellen dat jij kunt voorzien dat deze twee knapen nooit een terugval kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
alsof Marco Yildrim expres genaaid heeft, Yildrim raakte zelfs zijn plaats bij Heerenveen kwijt dus eehhh?!
Er vanuit gaan dat Marco van Basten opeens een consequent selectiebeleid gaat voeren...quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yilderim met Affelay en Aissati vergelijken...
Precies, en dat noem jij dus naaienquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:47 schreef gday het volgende:
[..]
Ga je me vertellen dat jij kunt voorzien dat deze twee knapen nooit een terugval kunnen krijgen?
quote:Op woensdag 1 november 2006 13:38 schreef DarkShine het volgende:
Blijven die gasten ook meteen daar dan?
Ja, want wellicht had de Turkse bondcoach hem desondanks toch graag bij de selectie gehad, slimkees.quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Precies, en dat noem jij dus naaien![]()
Dat met die matties is waar gebeurd, maar die messen en vuisten natuurlijk niet. Maar het waren echt van die kutmarokkanen (pet hoog op het hoofd gezet, bontkraag, joggingbroek etc.) waar ze mee stonden. Dus ik kan me indenken dat die wat primitiever reageren en wat minder met de Nederlandse samenleving bezig zijn dan de gemiddelde allochtoon.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Deze post is als grap bedoeld.... toch?
Inderdaad. Ik verwacht ook wel dat ze voor Marokko gaan uitkomen. Als je je in je hart Marrokaan voelt, dan lijkt het me logisch daar ook voor te voetballen. Eigenlijk is de keus dus heel simpel. Dat de kans misschien groter is om met NL grote prijzen te winnen (wat wel meevaltquote:Op donderdag 2 november 2006 18:33 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
En daarom moeten ze ook voor Marokko kiezen.![]()
Ik vind het sowieso apart dat ze Marokko hun vaderland noemen, terwijl ze hier geboren en opgevoed zijn. Je ziet toch ook geen Nederlanders die hun hele leven in Canada gewoond hebben voor Nederland gaan spelen. Dan is Canada voor hun het vaderland en niet Nederland. Maar met die Nederlanders met Marokkaanse groutouders hier heb je zelfs nog, dat ze op de een of andere manier zo slecht geintegreerd zijn dat ze zich meer Marokkaan dan Nederlander voelen. En het achterlijke is, ze krijgen bij geboorte nog een dubbel paspoort ook, terwijl het enige dat ze met Marokko te maken hebben is, dat hun grootouders, of zelfs de generatie daarvoor uit Marokko komt, en ze er 1 x in het jaar op vakantie gaan. Normaal moet je om een paspoort van een land te krijgen, er toch ook daadwerkelijk wonen?quote:Op donderdag 2 november 2006 17:50 schreef venomsnake het volgende:
Profiteren van...??
© Vi.nlquote:Afellay is eruit, maar loopt niet voor fanfare
9/11/2006 8 :35
Hoewel Ibrahim Afellay eerder kenbaar maakte nog een aantal maanden de tijd te willen nemen alvorens te kiezen voor een interlandloopbaan namens Marokko of Nederland, zegt zaakwaarnemer Ed van Stijn dat zijn pupil er nu al uit is.
'Het heeft alleen zin meer tijd te nemen als nieuwe feiten aan het licht komen', zegt Van Stijn deze week in Voetbal International. 'Als er van een definitieve selectie sprake is zal Ibrahim kiezen. Eerder zegt hij daar niks over, Afellay hoeft niet voor de fanfare uit te lopen.'
Afellay is door bondscoach Marco van Basten opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor het oefenduel met Engeland van 15 november. Ook de Marokkaanse bondscoach Mohammed Fakher meldde zich bij de jonge PSV'er, die zich daardoor genoodzaakt zag een keuze te maken tussen beide landen.
De twintigjarige middenvelder sprak van een moeilijke keuze en wilde een weloverwogen beslissing nemen. Hij liet doorschemeren ruimschoots de tijd te willen nemen.
De woorden van Van Stijn betekenen dat er vrijdag al duidelijkheid kan komen omtrent de keuze van Afellay. Op die dag maakt bondscoach Van Basten zijn definitieve selectie van Oranje bekend voor het duel met de Engelsen.
Inderdaad, dat idee heb ik ook. Heeft Marokko uberhaupt wel een 'voorselectie'?quote:Op donderdag 9 november 2006 15:17 schreef PyTh het volgende:
Afgaande op dat stuk uit de Telegraaf kun je min of meer concluderen dat hij voor Nederland kiest indien hij bij de definitieve selectie zit morgen.
Hij is er toch al uit voor welk land hij gaat kiezen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Als ibi er niet bij zit dan kiest hij denk ik voor Marok
Aan de ene kant kan ik ze wel begrijpen.. je wordt hier in een hoek gedrukt als Marokkaan.. tenminste zo voelt dat aan. Maar ik denk dat ze voor Oranje gaan kiezenquote:Op maandag 6 november 2006 21:01 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso apart dat ze Marokko hun vaderland noemen, terwijl ze hier geboren en opgevoed zijn. Je ziet toch ook geen Nederlanders die hun hele leven in Canada gewoond hebben voor Nederland gaan spelen. Dan is Canada voor hun het vaderland en niet Nederland. Maar met die Nederlanders met Marokkaanse groutouders hier heb je zelfs nog, dat ze op de een of andere manier zo slecht geintegreerd zijn dat ze zich meer Marokkaan dan Nederlander voelen. En het achterlijke is, ze krijgen bij geboorte nog een dubbel paspoort ook, terwijl het enige dat ze met Marokko te maken hebben is, dat hun grootouders, of zelfs de generatie daarvoor uit Marokko komt, en ze er 1 x in het jaar op vakantie gaan. Normaal moet je om een paspoort van een land te krijgen, er toch ook daadwerkelijk wonen?
Telegraaf.nlquote:Vandaag duidelijkheid voor Afellay door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Het is een spannende dag voor Ibrahim Afellay. Bondscoach Marco van Basten maakt vandaag bekend of de PSV'er is opgenomen in de selectie voor de oefeninterland tegen Engeland. Daarmee wordt ook duidelijk of Afellay voor Nederland dan wel Marokko uit gaat komen. In zijn directe omgeving wordt verwacht dat Afellay voor Oranje kiest. Ali Afellay, broer en begeleider van de PSV'er, wil dit ontkennen noch bevestigen.
"Het laatste woord is aan Ibrahim. Hij moet de gelegenheid krijgen om zijn keuze zelf toe te lichten. Het zou goed zijn voor hem wanneer vandaag een streep onder de discussie kan worden gezet. Hij moet zich volledig kunnen bezighouden met voetbal en dat is de afgelopen periode best moeilijk geweest."
Ali Afellay heeft zich de afgelopen tijd verbaasd. "Ik vind het jammer dat de suggestie is gewekt, dat hij nu moest kiezen of hij wel voor Nederland wilde spelen. Dat is vreemd. Tot nu toe heeft hij als jeugdinternational altijd met veel plezier voor Nederland gespeeld. De vraag moet eigenlijk omgedraaid worden. De kwestie was meer of hij voor Marokko wilde gaan spelen. Daar hebben we het in kleine kring uitgebreid over gehad. En ik kan zeggen dat hij tot een afgewogen oordeel is gekomen."
Nog niks want hij is niet geselecteerdquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:38 schreef koningdavid het volgende:
Wat gaat Afellay nu doen?
quote:Geen Afellay maar Sno en Mendes bij Oranje
10/11/2006 12:40
Evander Sno en David Mendes Da Silva mogen zich komende maandag voor het eerst melden bij de selectie van het Nederlands elftal. Bondscoach Marco van Basten nam het tweetal middenvelders op in zijn selectie voor de oefeninterland tegen Engeland, van komende woensdag.
David Mendes Da Silva is bezig aan een goed seizoen bij AZ. Onder Louis van Gaal is de 24-jarige Rotterdammer uitgegroeid tot een vaste waarde in de basis van de Alkmaarders.
Dat kan nog niet worden gezegd van Evander Sno. De negentienjarige middenvelder startte in de Schotse competitie pas drie keer in de basis van Celtic. Tevens mocht hij vijf keer invallen van coach Gordon Strachan.
Van Basten liet Tim de Cler en Demy de Zeeuw afvallen voor de oefeninterland, waarvoor eerder al Edwin van der Sar bedankte. De bondscoach besloot tevens Ibrahim Afellay nog niet op te roepen. Hij wil de middenvelder van PSV eerst nog een keer spreken over diens keuze tussen Marokko en Nederland.
Hedwiges Maduro keert terug bij Oranje. De Ajacied kende een moeizame seizoensstart, kampte met vormverlies en vermoeidheid. De laatste weken is hij echter weer een vaste waarde in de basis van de Amsterdamse club.
Naast Maduro zal ook Rafael van der Vaart zijn comeback maken. De aanvoerder van Hamburger SV ontbrak de laatste interlands vanwege een heupblessure.
quote:Ibrahim Afellay is er nog steeds niet uit of hij in de toekomst voor de nationale ploeg van Nederland of Marokko wil voetballen. Om die reden heeft bondscoach Marco van Basten hem ook niet opgenomen in de selectie van Oranje voor het oefenduel van woensdag tegen Engeland.
Afgelopen woensdag sprak Van Basten langdurig met Afellay. "Ibrahim heeft toen aangegeven dat hij voor zijn definitieve besluit nog een keer persoonlijk met ons wilde praten", aldus de bondscoach vandaag. "Dat lukte niet meer voor vrijdag. Daarom hebben we hem niet geselecteerd. Ik heb overigens wel het gevoel dat Afellay voor Oranje kiest. Ik heb daar geen concrete aanwijzingen voor. Dat zegt mijn gevoel."
In tegenstelling tot eerdere berichtgeving had Afellay woensdag wel gewoon voor het Nederlands elftal kunnen spelen. "Hij had dan niet aan Oranje vastgezeten. Dat hebben we bij de wereldvoetbalbond nagevraagd. Maar ik vond het niet verstandig om hem toch te laten spelen. Hij moet gewoon even goed nadenken. Het is een moeilijke keuze. We willen niet dat Afellay spijt van zijn beslissing krijgt. Dat zou heel zonde zijn," aldus Van Basten.
Als hij hierom voor Marokko kiest is het een ruggegraatloze klootzak.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:33 schreef WooZ het volgende:
Als Affelay nu dus voor Marokko kiest, ligt de schuld dus duidelijk bij van B
psv.netwerk.toquote:11/11/2006 - Afellay zal bij positief gesprek met Van Basten voor Oranje kiezen
(Gepost door RvN)
De zaakwaarnemer van Afellay liet in De Telegraaf weten dat Afellay wacht op een gesprek met Marco van Basten alvorens een definitieve beslissing te nemen. Maar indien dat gesprek positief verloopt, kiest hij voor Oranje.
PSV Netwerk
?We wachten eerst op het gesprek tussen Ibrahim en bondscoach Marco van Basten. Tot die tijd doen we niets in de richting van Marokko. Dat komt pas weer aan de orde als het gesprek met Van Basten eventueel onbevredigend verloopt, waar we niet van uitgaan. In grote lijnen is hij er voor zichzelf uit. Ibrahim beseft dat een keuze voor Nederland het meest verstandig voor zijn carrière is. Er is een positieve basis om voor Nederland te kiezen. Maar Ibrahim wil ook het gevoel hebben dat hij op de meest verantwoorde manier tot zijn keuze is gekomen en daar hoort voor hem een persoonlijk gesprek met de bondscoach bij. Door de drukke agenda?s van beiden was dat niet meer haalbaar voor de interland tegen Engeland. Daardoor is hij er woensdag niet bij.?
Dat kan ik beamenquote:Op zaterdag 11 november 2006 19:08 schreef cultheld het volgende:
Boulahrouz heeft gezegd dat als Marokko eerder was gekomen dan Bassie, hij voor Marokko zou spelen. Een Marokkaanse Nederlander voelt zich in 999 van de 1000 gevallen in de eerste plaats Marokkaan.
Goed nieuws lijkt mequote:PSV-middenvelder Ibrahim Afellay heeft ervoor gekozen zijn interlandloopbaan voort te zetten in Oranje, hij heeft dat bekend gemaakt aan bondscoach Marco van Basten. Op PSV.nl staat een persoonlijke verklaring van Afellay: “Na één en ander zorgvuldig te hebben overwogen, heb ik besloten mijn interlandcarrière in Nederland te continueren. Ik wil hierbij benadrukken dat deze beslissing een hele moeilijke is geweest. Enerzijds heeft gevoel een rol gespeeld, anderzijds ben ik in Nederland geboren en heb ik hier mijn voetbalopleiding genoten.”
“Uitkomen voor Oranje of het Marokkaanse elftal is voor mij een eer. Echter het spelen voor het Nederlands elftal komt mijn ontwikkeling als speler van PSV ten goede, daar onder andere de Nederlandse competitie stilligt ten tijde van interlands van Oranje. Tot slot wil ik mijn diepste respect richting Marokko betuigen. Het verzoek aan mij om uit te komen voor het Marokkaanse nationale elftal heeft me gestreeld. Desalniettemin acht ik de keuze om in de toekomst voor het Nederlands elftal te spelen de juiste. Ik hoop dan ook op een plezierige en succesvolle tijd bij Oranje.”
Lijkt mij een missie die gedoemd is te mislukken. Hij zit met zijn hart bij Marokko maar met zijn verstand in Nederland. Als je je in een spagaat begeeft, kun je nooit met volle overtuiging voor" je land" uitkomen.quote:
Dat klopt, maar dat is gepraat vooraf. Tijdens de wedstrijd ben je daar echt niet mee bezig.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Lijkt mij een missie die gedoemd is te mislukken. Hij zit met zijn hart bij Marokko maar met zijn verstand in Nederland. Als je je in een spagaat begeeft, kun je nooit met volle overtuiging voor" je land" uitkomen.
Bij Marokko was de nood naar hem zeker hoger geweest.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:47 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk in Oranje, we hebben hem hard nodig .![]()
Marokko? Voetballen ze daar dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:55 schreef AminBen het volgende:
[..]
Bij Marokko was de nood naar hem zeker hoger geweest.
JAquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:01 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Marokko? Voetballen ze daar dan?![]()
Wat vind jij eigenlijk van Ibrahims keuze?quote:
Ik kan het best begrijpen(itt bijvoorbeeld Sinouh die erop hamert dat een keus voor Nederland onbegrijpelijk zou zijn). Ik denk echter dat de huidige voetbalsituatie van beide landen een net zo grote rol heeft gespeeld als de emotionele keuze. Want als Marokko een goed georganiseerd voetballand was, waar de jeugd de kans krijgt en niet de ene mislukkeling na de andere bondscoach zou zijn, denk ik echt dat Afellay voor Marokko had gekozen. Ramzi heeft hierdoor ook gezegd dat het beter voor hem is Nederland te kiezen, en ik kan me daar wel in vinden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:32 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van Ibrahims keuze?
Die docu heb ik ook gezien, en ik vond dat bijzonder onsympathiek van hem idd. Hij gunde een ander zijn keuze niet zuiver op grond van afkomst, alsof hij voor die hele gemeenschap kon praten ofzo. Boussaboun was iets minder uitgesproken maar ik heb nog steeds een naar gevoel als ik één van die twee hier zie voetballen. Want blijkbaar is het minder onbegrijpelijk om hier te voetballen ipv daar het niveau op te krikken en omhoog te helpen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:39 schreef AminBen het volgende:
[..]
Ik kan het best begrijpen(itt bijvoorbeeld Sinouh die erop hamert dat een keus voor Nederland onbegrijpelijk zou zijn). Ik denk echter dat de huidige voetbalsituatie van beide landen een net zo grote rol heeft gespeeld als de emotionele keuze. Want als Marokko een goed georganiseerd voetballand was, waar de jeugd de kans krijgt en niet de ene mislukkeling na de andere bondscoach zou zijn, denk ik echt dat Afellay voor Marokko had gekozen. Ramzi heeft hierdoor ook gezegd dat het beter voor hem is Nederland te kiezen, en ik kan me daar wel in vinden.
Nee, hij is momenteel herstellende van een liesblessure.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:29 schreef koningdavid het volgende:
Zou hij nog opgeroepen kunnen worden voor de wedstrijd tegen Rusland? Is hij dan alweer fit?
Het is al op het journaal geweest zelfs. Op marokko.nl vindenn ze hem een landverrader.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef Sensation89 het volgende:
whahah het staat zelfs op 101 teletekst. Het wordt Marokko goed ingevreven nu haha. Aisatti zal ook wel voor NL kiezen nu.
Ik sprak vandaag een paar Marokkanen en die zeiden gelijk dat hij een landverrader is (Taaz, hij is nep en zwicht voor geld en EK, respect voor Boussoufa). De reacties van Marokkaanse users op voetbalfora zijn nog wel wat ergerquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:03 schreef Haaglander het volgende:
Goed ook voor de integratie, ben blij dat deze Nederlander kiest voor het land dat hem alle kansen heeft gegeven om een succesvol leven te hebben. Een rolmodel voor de Marokkanen in Nederland.![]()
quote:Wanneer ontstaat de Marrokabel?
Wat hebben jullie toch met dat land? Marokko stelt toch geen ruk voor vergeleken met Nederlandquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:18 schreef AminBen het volgende:
Wanhopen hoeft Marokko niet hoor. Aisatti zou zomaar voor Marokko kunnen kiezen, zijn band met Marokko lijkt toch sterker, mede doordat zijn vader imam is. Verder zijn er nog Maroufi(Inter), Taarabt(Lens). Fellaini(Standard Luik), andere in Europa geboren jongens die ook als grote talenten te boek staan.
Maaroufi gaat voor België kiezen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:18 schreef AminBen het volgende:
Wanhopen hoeft Marokko niet hoor. Aisatti zou zomaar voor Marokko kunnen kiezen, zijn band met Marokko lijkt toch sterker, mede doordat zijn vader imam is. Verder zijn er nog Maroufi(Inter), Taarabt(Lens). Fellaini(Standard Luik), andere in Europa geboren jongens die ook als grote talenten te boek staan.
Heeft het een met het ander te maken? Wat hebben die miljoenen Feyenoord-fans nou met die club, het stelt toch geen ruk voor vergeleken met PSVquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:48 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Wat hebben jullie toch met dat land? Marokko stelt toch geen ruk voor vergeleken met Nederland![]()
Ik heb ook verhalen gehoord dat hij voor Marokko gaat kiezen.quote:
Marokko heeft zo wel een vreemdelingenlegioen met al die buitenlanders.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:18 schreef AminBen het volgende:
Ik denk juist dat Ismael nu ook sneller voor Nederland zal kiezen indien hij geselecteerd zou mogen worden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:18 schreef AminBen het volgende:
bron?quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:22 schreef cultheld het volgende:
Naar verluidt heeft Aissati voor Marokko gekozen.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:25 schreef LENUS het volgende:
[..]
bron?
PS: je vader zou maar imam zijn![]()
Dat is waar, hoewel ik het zelf jammer vind dat ze kiezen voor Marokko. Ik had ze graag in Oranje zien spelen. Maar beter dat ze spelen waar ze zich het best voelen dan dat ze eigenlijk met tegenzin en alleen voor de betere carriereperspectieven het oranje shirt aantrekken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:29 schreef VoreG het volgende:
Heel goed, als je je Marokkaan voelt moet je voor Marokko kiezen.
Met tegenzin zal het nooit zijn en ik ken geen enkele sporter die niet wil winnen met/voor het spelletje in de eerste plaats (Grobbelaar-gevallen daar gelaten)quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:34 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat is waar, hoewel ik het zelf jammer vind dat ze kiezen voor Marokko. Ik had ze graag in Oranje zien spelen. Maar beter dat ze spelen waar ze zich het best voelen dan dat ze eigenlijk met tegenzin en alleen voor de betere carriereperspectieven het oranje shirt aantrekken.
Klopt dat het doorgekomen in via de Marokkaanse media, maar dan houdt je altijd een slag om de armquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Diverse Marokkaanse media blijkbaar. Hij en zijn Twentse collega Karim el Ahmadi schinen voor Marokko te gaan kiezen.
Liever niet.........quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:48 schreef AminBen het volgende:
Aissati moet gaan schitteren op het Marokkaanse middenveld![]()
Moet hij dan gaan falenquote:
quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:54 schreef cultheld het volgende:
Nuh, gewoon op 10 gaan spelen bij Oranje. Maar hij zal wel voor Marokko kiezen en daar dan de Cruijff van Marokko worden.
Wat heeft hij te zoeken in Marokko? Nooit meer een WK en alleen op knollevelden in de Afrika Cup stoeien tegen boomreuze, bikkelharde tegenstanders. Zonde.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:53 schreef AminBen het volgende:
[..]
Moet hij dan gaan falenOf in de Oranje-teletoetersfeer een tribuneplek toegewezen krijgen van Van Basten
![]()
Dan kun je Boula er ook wel naast zetten. Die zei dat als de Marokkaanse bondscoach eerder was gekomen, hij waarschijnlijk voor Marokko had gekozen. Ik heb liever Aissati in Oranje dan De Guzman of Kalou.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:55 schreef VoreG het volgende:
Vinden jullie het echt jammer dat iemand die zich geen Nederland voelt voor een ander land uitkomt?
Als het daar uberhaupt doorgaatquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:00 schreef AminBen het volgende:
[..]
Let maar op. In Zuid-Afrika staat Aissati op voor de hele wereld
![]()
Marokko was de nummer 2 toen, dus..quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:00 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als het daar uberhaupt doorgaat![]()
Marokko gaat niet naar het WK, ook niet met Aissati.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:00 schreef AminBen het volgende:
[..]
Let maar op. In Zuid-Afrika staat Aissati op voor de hele wereld
![]()
En wel omdat... Er zit gewoon een zeer getalenteerde generatie aan te komen, als ik kijk naar de kwaliteiten van andere landen moet Marokko hiermee bij de eerste 5/6 landen van Afrika zitten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:10 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Marokko gaat niet naar het WK, ook niet met Aissati.
Volgens mij zei hij dat Marokko niet aan de orde was omdat dat hem nog nooit benaderd had. Dat is iets anders dan "ja liever had ik..."quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan kun je Boula er ook wel naast zetten. Die zei dat als de Marokkaanse bondscoach eerder was gekomen, hij waarschijnlijk voor Marokko had gekozen. Ik heb liever Aissati in Oranje dan De Guzman of Kalou.
Daar hoor je mij niet over hoor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij dat Marokko niet aan de orde was omdat dat hem nog nooit benaderd had. Dat is iets anders dan "ja liever had ik..."
Dus nee, Boula hoeft daar niet naast. Sinouh wel en Boussaboun ook.
Als twee landen je tegelijkertijd benaderen lijkt het mij niet minder dan logisch om daar es ff goed over na te denken. Vind het een beetje flauw dat dat meteen geportretteerd wordt als "ja als je nie ken kieze dan voel je je geen echte Nederlander heur". Is het ook zo'n schande dat Davids zich ook Surinamer voelt?
Het gaat er hier om dat hij zegt dat hij zichzelf Marokkaan voelt, in zo'n geval moet je voor Marokko kiezen m.i.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij dat Marokko niet aan de orde was omdat dat hem nog nooit benaderd had. Dat is iets anders dan "ja liever had ik..."
Dus nee, Boula hoeft daar niet naast. Sinouh wel en Boussaboun ook.
Als twee landen je tegelijkertijd benaderen lijkt het mij niet minder dan logisch om daar es ff goed over na te denken. Vind het een beetje flauw dat dat meteen geportretteerd wordt als "ja als je nie ken kieze dan voel je je geen echte Nederlander heur". Is het ook zo'n schande dat Davids zich ook Surinamer voelt?
Jouw veronderstelling is juist volgens mij.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:28 schreef koningdavid het volgende:
Maar ondertussen lijkt het tot nu toe sterk op slechts een gerucht. Misschien dat Aminben me kan corrigeren maar volgens mij zijn niet alle Marrokaanse media altijd even betrouwbaar. Meldden ze ook niet een keer dat Afellay voor Marokko had gekozen?
Afwachten dus tot PSV of de KNVB opheldering geeft.
Heb je gelijk in ja.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:28 schreef koningdavid het volgende:
Maar ondertussen lijkt het tot nu toe sterk op slechts een gerucht. Misschien dat Aminben me kan corrigeren maar volgens mij zijn niet alle Marrokaanse media altijd even betrouwbaar. Meldden ze ook niet een keer dat Afellay voor Marokko had gekozen?
Er is een verschil tussen je Marokkaan voelen en je óók Marokkaan voelenquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het gaat er hier om dat hij zegt dat hij zichzelf Marokkaan voelt, in zo'n geval moet je voor Marokko kiezen m.i.
Nou met tegenzin idd niet, maar ze zeggen het wel vaak zo "het gevoel zegt Marokko, het verstand zegt Nederland" met dat verstand doelen ze op hun verdere carriere lijkt me. Met Nederland is de kans groter op grote toernooien te spelen en heb je internationaal wat meer de aandacht op je.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Met tegenzin zal het nooit zijn en ik ken geen enkele sporter die niet wil winnen met/voor het spelletje in de eerste plaats (Grobbelaar-gevallen daar gelaten)
Zoals ik issi ken zal die niet snel een keuze maken voor Marokko . Hij en ibbi hebben toch een slecht beeld gekregen van hoe het er aan toe gaat bij de Marokkaanse bond. Zoals ik al van ibbi eerder al bijna 100% zeker wist dat hij voor Oranje zou kiezen.. zeker na dat voorval in het Galgenwaard ..een kleinerende opmerking van technische staf van Marokko richting Ibbi... denk ik dat Issi ook gaat voor Oranje of e rmoet een compleet andere structuur komen bij de Marokkaanse bond maar dat zie ik niet 1-2-3 gebeuren.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:28 schreef koningdavid het volgende:
Afwachten dus tot PSV of de KNVB opheldering geeft.
Dat klopt, heb het al vaker gezegd ook, er moet iets gaan veranderen. De afgelopen jaren zijn talentvolle spelers veel te snel ageserveerd voor matige spelers uit de Ligue 2. Men moet echt eens de horizon gaan verbreden want met dat soort spelers kom je er niet. Ik heb wel vernomen dat Aissati laats nog een gesprek had met de bondscoach Fakhir in Nederland. Die moet trouwens ook eens vervangen worden, Paul le Guen is vrijquote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zoals ik issi ken zal die niet snel een keuze maken voor Marokko . Hij en ibbi hebben toch een slecht beeld gekregen van hoe het er aan toe gaat bij de Marokkaanse bond. Zoals ik al van ibbi eerder al bijna 100% zeker wist dat hij voor Oranje zou kiezen.. zeker na dat voorval in het Galgenwaard ..een kleinerende opmerking van technische staf van Marokko richting Ibbi... denk ik dat Issi ook gaat voor Oranje of e rmoet een compleet andere structuur komen bij de Marokkaanse bond maar dat zie ik niet 1-2-3 gebeuren.
De Marokkaanse bond moet snel orde op zaken stellen wil het niet heel veel talent laten lopen naar de verschillende Europese bonden... want er komt een hoop aanzetten wat echt top is aan talenten.
Louis van Gaal of Hiddink moet daar staan anders leren ze het niet. Hoe vaak hebben z eeen coach de laan uitgestuurd omdat die niet mee wilde werken aan hun vriendjespolitiek en omdat die een structuur verandering er niet door kreeg????quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:43 schreef AminBen het volgende:
[..]
Dat klopt, heb het al vaker gezegd ook, er moet iets gaan veranderen. De afgelopen jaren zijn talentvolle spelers veel te snel ageserveerd voor matige spelers uit de Ligue 2. Men moet echt eens de horizon gaan verbreden want met dat soort spelers kom je er niet. Ik heb wel vernomen dat Aissati laats nog een gesprek had met de bondscoach Fakhir in Nederland. Die moet trouwens ook eens vervangen worden, Paul le Guen is vrij![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |