Ow, het was meer een opmerking dan dat er iets mee meost gebeuren hoor. Was toch zo ongeveer de enige die aan het spelen was vanmiddag.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:17 schreef Piles het volgende:
[..]
OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:06 schreef bleiblei het volgende:
Mooie OP .
Ik gebruik de DB XL set. Die is wel tof .quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:36 schreef armmoetzaaier het volgende:
weet iemand een leuke treinset voor openttd 0.4.8 versie
ja die kon ik ook wel vinden maar maar lukte niet om het te laten werken. ik heb wel reedmy gelezen maar mijn engels is niet zo geweldig dat ik het helemaal snap.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik gebruik de DB XL set. Die is wel tof .
En ze hebben de verdiensten en kosten wat recht getrokken waardoor het spelen iets moeilijker wordt.
euh, gewoon in je datamap mikken en aanroepen in de .cfg file .quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:41 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
ja die kon ik ook wel vinden maar maar lukte niet om het te laten werken. ik heb wel reedmy gelezen maar mijn engels is niet zo geweldig dat ik het helemaal snap.
kan je een klein betje uit legeen wat je moet doen
kijk zo moet het wel lukken zo technische ben ik niet met een pc thanksquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
euh, gewoon in je datamap mikken en aanroepen in de .cfg file .
Ofwel uitgetypt:
Download:
dbsetxlw.grf
Zet deze in de map:
C:Program FilesOpenTTDdata
Zoek in de map:
C:Program FilesOpenTTD
Naar:
openttd.cfg
Rechtermuisknop -> openen met -> kladblok of notepad
Ga helemaal naar beneden en type dit:
dbsetxlw.grf
Onder de tekst:
[newgrf]
Helemaal onderaan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:05 schreef armmoetzaaier het volgende:
en al staat [newgrf] er niet tussen ????
[currency]
[servers]
[bans]
deze wel
Een halve. A la lekker makertje hebben ze 4 treinen gereleased. De hele NS set zijn ze nog mee bezig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:04 schreef petre86 het volgende:
Zijn er ergens ookal NS-setjes te krijgen? waar?
de map heb je op links staan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:42 schreef thatsme het volgende:
ik zag in het vorig topic screens van Nederland... Maar waarom wordt er daar links gereden?
nee de seinen zijn zo neergezet... dat heb je toch zelf in de hand?quote:
Ik snap ff niet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:59 schreef thatsme het volgende:
[..]
nee de seinen zijn zo neergezet... dat heb je toch zelf in de hand?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik snap ff niet waar je het over hebt.
In bovenstaande gequote post zie je dat de treinen van bleiblei links rijden en dat in een nederlands scenario. Dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Met waypoints kan je treinen over een bepaald spoor sturen.
Ik heb hier bijv.
[afbeelding]
6 sporen links liggen waarvan er 2 voor ICE's (ICE's rijden max 320km/h, goederentreinen max 120 km/h vandaar dat ik ze gescheiden wil houden). En 4 sporen rechts waarover ICE's en goederentreinen gemengd rijden. Om te voorkomen dat de ICE's links op het goederenspoor terecht komen heb ik die 2 waypoints neer gezet die de ICE's forceren om daar onderdoor en dus op de "HSL-lijn" te rijden.
Een waypoint is eigenlijk een station zonder stationfunctie. Een soort van "Boei" maar dan op je railnetwerk .
ja, gewoon geen pre-signals bouwen bouwenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Kun je trouwens ook met TTD en/of OpenTTD ook nog oldskool TT spelen, zonder presignals enzo?
Volgens mij wel. En ik weet het beterquote:
Omdat ik het het makkelijkst vind wanneer signals tussen de sporen in staan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:30 schreef thatsme het volgende:
[..]
[..]
In bovenstaande gequote post zie je dat de treinen van bleiblei links rijden en dat in een nederlands scenario. Dat bedoel ik dus.
Tussen de industriën zelf afaik. Maar dat scheelt niet zoveelquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nee maar serieus, de winst wordt inderdaad berekend aan de hand van de hemelsbrede afstand tussen de stationsnaambordjes,
Beetje jammer. Maarja, geld genoeg. Gaat me er meer om dat er geen files zijn .quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Volgens mij wel. En ik weet het beter
Nee maar serieus, de winst wordt inderdaad berekend aan de hand van de hemelsbrede afstand tussen de stationsnaambordjes, en de tijd die de trein onderweg is. In theorie is het natuurlijk best mogelijk om meer winst te halen terwijl je via een omweg rijdt, bijvoorbeeld als rechtstreeks heel heuvelachtig is, of er ligt daar een heel druk spoor waar vaak files zijn. Normaalgesproken echter niet.
doe ik ook juist zo en ook om die reden ( dacht al dat ik apart was daarmee )quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat ik het het makkelijkst vind wanneer signals tussen de sporen in staan.
Heb je minder snel last van twijfels of een sein wel goed staat omdat er zo een pokke boompje voor staat .
Dus... enzo.... je weets .
Ik begin _altijd_ met kolentransport...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:23 schreef Harrie het volgende:
Ik zoek meestal ff een paar goederen die een behoorlijk eind uit elkaar liggen, spoortje er tussen, een zooi treinen er op en dan komt dat geld vanzelf wel.
.quote:Vehicle Limit reached
Me too. .quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:39 schreef CasB het volgende:
Ik begin _altijd_ met kolentransport...
Die ertsmijnen kakken soms in na verloop van tijd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:08 schreef bleiblei het volgende:
Waarom kolen?
Ik werk altijd met erts. Puur omdat je dat 3 keer kunt vervoeren .
Als erts, als staal en als goods.
Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versiesquote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:15 schreef Timis.ro het volgende:
GEWELDIGE nieuwere versie....
Ik had dit nog nooit gespeeld met kanalen, sluizen, en vele andere mogelijkheden.
Maakt het spelen nog leuker [afbeelding]
maaruh....vroegâh, had ik altijd het gezeik dat na verloop van tijd het berichtje
[..]
.
Is dat gezeik nu ook verholpen???[afbeelding]
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:30 schreef allardh het volgende:
Als jij voor een betere rating zorgt gaat er meer naar jou.
Meer treinen laten rijden bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:25 schreef CasB het volgende:
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Het gaat er niet zo zeer om dat je dan meer treinen hebt dan de concurrent, het gaat erom dat de frequentie van stationsbezoek hoger ligt dan die van de concurrent. Als je dus maar 1 perron hebt, zijn er momenten dat er geen enkele trein staat te wachten, wanneer de eerste trein wegrijdt en de twee het station inrijdt. Als je meerdere perrons hebt, kun je áltijd een trein hebben staan wachten. Dát telt mee voor de ratingquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:26 schreef Troel het volgende:
Bij mij reden er meer treinen dan bij die andere, dus dat zal het niet zijn. Of maakt het dan ook nog uit of ze op meerdere perrons stoppen of maar op 1 perron.
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef Troel het volgende:
Ja, dus dan zou je met 2 perrons meer rating moeten hebben dan met 1 perron en zou mijn rating hoger geweest moeten zijn dan die van die ander.
Wat dus niet zo was, of er moeten meer dingen meetellen.
Psies.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Dan moet er dus nog steeds meer meetellen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:46 schreef bleiblei het volgende:
Wat toch ook meeteld is hoeveel % je vervoert vanaf een station?
Dwz. als je 4 langere treinen op een baan zet ipv. 4 kortere treinen die alle 4 op "Full load" staan krijg je ook hogere rating omdat vrijwel alles wat door de fabriek op het perron gezet wordt ook direct vervoert wordt.
Ik meen ook dat de rating meer afhangt van hoe snel wordt een product van het perron geplukt door een trein dan frequentie, aantal perrons etc. Natuurlijk hebben die laatste factoren wel weer invloed op hoe snel een product meegenomen wordt .
Dat niet. Maar als je naar de andere kant van de map gaat moet je wel veeeeel meer treinen laten rijden om de snelheid waarmee goederen opgehaald worden hoog te krijgen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?
Dus als je naar de andere kant van de map gaat, dat dat anders is dan als je het naar dichtbij vervoert ofzo.
gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aanquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versies
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerendquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:57 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aan
Ik hield op een gegeven moment helemaal op met bussen bouwen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:00 schreef MaxMark het volgende:
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerend
OpenTTDquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
Ook in de scenario-makert?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:19 schreef MaxMark het volgende:
OpenTTD
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTDquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ook in de scenario-makert?
Binnenkort maar eens even zoeken dan. .
-edit- Breedbeeld TTD-en is erg okay trouwens, al wordt alles wat klein op 1680x1050 .
Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:48 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTD
hehe....als ik civilisation speel, neem ik direct een HUGE map...veel leuker, dus ik een random game starten met TTDL, 2056x2056....FUCK die zijn pas grooooooooooooooootquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.
Kon ik gewoon lekker spoorlijntjes aanleggen.
Heb gister nog een eerste opzet gemaakt voor een vergelijkbaar veld 512x512. Verkeek me er een beetje op dat dat al veul groter is dan de speelvelden van vroeger (256x256).
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
quote:
deze discussie is tijden terug ook een keer gevoerd op tt-forums.net, en daar hebben ze toen de broncode erbij gehaald, waaruit bleek dat het toch echt om de afstand tussen de naambordjes gaatquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:18 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Tussen de industriën zelf afaik. Maar dat scheelt niet zoveel
vliegtuigen vliegen een factor 4 langzamer dan treinen rijden. In TTDpatch zit een optie om dit recht te trekken, de vliegtuigen gaan daar echt allejezus snelquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:20 schreef MaxMark het volgende:
Ik legde vroeger altijd van die "proeftuintjes" aan als ik heel rijk was. Dan ging ik van het uiterste linkerpunt naar het uiterste rechterpunt van de map, daar legde ik dan een spoor en 2 vliegvelden aan. Zodoende kwam ik erachter dat treinen veel sneller zijn dan vliegtuigen, ook al gaan die volgens de info 952km p/u
Ja, dat had ik ook gemerkt. Dan wordt het weer té onrealistisch.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:29 schreef Merovingian het volgende:
[..]
vliegtuigen vliegen een factor 4 langzamer dan treinen rijden. In TTDpatch zit een optie om dit recht te trekken, de vliegtuigen gaan daar echt allejezus snel
Voor OpenTTD is een dergelijke patch trouwens ook in de maak dacht ik.
Ja, Chris Sawyer heeft ze ook gejatquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:10 schreef Jump het volgende:
Die geluidjes kan je overal vinden hoor
Ik heb muziek uit en FX aan... heeerlijk, dat geluid van de kassaquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:46 schreef allardh het volgende:
Ik heb geluid gewoon uitstaan bij dit spel.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:19 schreef allardh het volgende:
Vreselijk dat geluid van treintjes en vooral als de spoorlijn langs een stad loopt met die overwegen .
mooie functie iddquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:28 schreef Nevermind het volgende:
Download de MiniIN en maak gebruik van 'auto-complete signs'
Scheelt RSIquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mee eens
Verdomme, wat scheelt dat veel werk (vooral op de lange termijn)
Je kosten gaan inderdaad omhoog, maar je rating van het station ook, omdat er veel vaker een treintje komt. Dus worden er weer meer goederen aangeboden en kunnen je treinen vaker rijden. Het levert dus wel meer op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...
Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
Met veel korte treintjes heb je altijd wel een trein op het station staan om coal op te halen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...
Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
Vraag het even in het andere topicquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:04 schreef Maikalo het volgende:
Tijd om hem vanmiddag, na een pauze van een maandje of twee, maar weer eens te gaan spelen.
Wie zijn er vanavond allemaal online?
Okay, zal het thuis eens proberen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:54 schreef bleiblei het volgende:
Ow en over de bovenleidingen, ik geloof dat de bovenleidingen pas na een bepaald jaartal kunnen en dat het werkt a la signals. Dus met ctrl bovenleiding, zonder ctrl geen bovenleiding (als ik het me goed herinner van tig jaar geleden )
als je de laatste nightly speelt, hoef je niets te doen om bovenleiding te hebben, die zit daar al ingebouwd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Okay, zal het thuis eens proberen.
Bedankt.
wat lukt je dan precies niet aan de seinen? laat anders een plaatje zien, dan kunnen we helpen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...
Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
na flink oefenen begin ik het door te krijgen ik ben nu zover dat ik weet hoe ik de treinen alle sporen op een station kan laten gebruiken, die junctions heb ik nu ook aardig onder de knie. als je nog tips hebt, graagquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:36 schreef Merovingian het volgende:
[..]
wat lukt je dan precies niet aan de seinen? laat anders een plaatje zien, dan kunnen we helpen.
sommige treinen rijdne gewoon normaal en andere rijden een heel stuk langzamer.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:37 schreef thatsme het volgende:
het kan zijn dat je pc het gewoon niet meer trekt, hoe meer treintjes hoe langzamer het gaat. Ik merk als ik mijn laptop op accu draai dat alles veel trager gaat dan als ik hem aan de stroom heb.
Sommige grafix komen ook met aangepaste treinen. Hierdoor hebben de wagons een maximum snelheid en niet de treinen. De treinen nemen echter de snelheid van de wagons aan, dus daarom gaan ze langzamer dan de rest.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:43 schreef Merovingian het volgende:
dus sommige treinen rijden snel en andere langzaam, terwijl ze van hetzelfde type zijn? ik heb dat nog nooit meegemaakt... kan je dus niet helpen
ze reden eerst harden dus het ligt niet aan de treinen of wagonnentjesquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Sommige grafix komen ook met aangepaste treinen. Hierdoor hebben de wagons een maximum snelheid en niet de treinen. De treinen nemen echter de snelheid van de wagons aan, dus daarom gaan ze langzamer dan de rest.
Bij de laatste nightly kun je kiezen tussen met en zonder bovenleidingquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:35 schreef Merovingian het volgende:
[..]
als je de laatste nightly speelt, hoef je niets te doen om bovenleiding te hebben, die zit daar al ingebouwd.
jep klopt en ja kan alleen treinen met boveleiding op een bovenleiding rails laten rijden en stoom treintjes kunnen niet op die bovenleiding railsquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Bij de laatste nightly kun je kiezen tussen met en zonder bovenleiding
fout, je kunt ze ook op elkaar laten rijden door een vinkje aan te zettenquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:05 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
jep klopt en ja kan alleen treinen met boveleiding op een bovenleiding rails laten rijden en stoom treintjes kunnen niet op die bovenleiding rails
in welke map moet ik dat dan zetten?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:55 schreef CasB het volgende:
http://www.openttd.org/nightly.php Je kan gewoon de laatste versie downloaden, dan komt alles goed.
Welke map je maar wil. Kopiëer de data-folder van een werkende OpenTTD naar de data-folder van de nightly, en zorg ervoor dat je geen bestanden overschrijft. Als het goed is moet het dan direct werkenquote:Op zondag 29 oktober 2006 21:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
in welke map moet ik dat dan zetten?
waaraan kan ik zien of het gelukt is? (ik zie geen verschil... sorry voor al m'n vragen, ben op 't moment nog een OpenTTD kneus )quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:36 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Welke map je maar wil. Kopiëer de data-folder van een werkende OpenTTD naar de data-folder van de nightly, en zorg ervoor dat je geen bestanden overschrijft. Als het goed is moet het dan direct werken
Bovenin het venster (in de titelbalk) staat het versienummer Als er iets als r6543 staat heb je een nightly.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:57 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
waaraan kan ik zien of het gelukt is? (ik zie geen verschil... sorry voor al m'n vragen, ben op 't moment nog een OpenTTD kneus )
Je selecteert in het railconstructiemenu "monorail" en dan gebruik je de éénnalaatste knop:quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:36 schreef Rianne84 het volgende:
Is er eigenlijk een makkelijke manier om je treinrails te vervangen door b.v. monorail? Of moet je dan al je treintjes verkopen, je rails weghalen en alles opnieuw aanleggen?
Het is altijd een hoop werk. Maar er zijn wel een paar dingen die het makkelijker maken:quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:36 schreef Rianne84 het volgende:
Is er eigenlijk een makkelijke manier om je treinrails te vervangen door b.v. monorail? Of moet je dan al je treintjes verkopen, je rails weghalen en alles opnieuw aanleggen?
Het lijkt me wel handig om de treinen éérst naar het depot te sturen, daarna pas de boel te converteren? Anders krijg je dat ze in the middle of nowhere vast komen te zitten.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:54 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Het is altijd een hoop werk. Maar er zijn wel een paar dingen die het makkelijker maken:
[afbeelding]
Stuur eerst al je treinen naar het depot. Helaas is er nog geen knopje om alle treinen in 1 keer daarheen te sturen (wel in de MiniIN), dus je moet het handmatig doen via het treinenoverzicht.
Ga nu naar de monorailconstructie-tools, en selecteer het eenalaatste knopje (converteer railtype).
Hou het knopje van de landkaart ingedrukt en selecteer 'Extra kijkvenster'. Ga nu in het hoofdvenster helemaal naar linksonder en in het extra kijkvenster naar rechtsboven. Als je nu sleept vanaf linksonder in het hoofdvenster naar het extra kijkvenster heb je de hele kaart in 1 keer geselecteerd. Al je rails en stations zijn nu in 1 keer vervangen.
Het vervelende is dat de treinen overblijven. Dat is kutwerk. Ik bouw meestal een monoraildepot naast het depot waar treinen in staan en bouw de treinen stuk voor stuk na. Je kunt de orders kopieren door naar de orderlijst te gaan, op 'ga naar' te klikken en dan op de oude trein te klikken. Als je dit gedaan hebt verkoop je de oude trein en ga je verder met de volgende.
Het is een hoop werk, maar als je dit soort dingen niet weet is het nog veel meer werk
Dat zeg ik toch ook in de tweede zin?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:00 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het lijkt me wel handig om de treinen éérst naar het depot te sturen, daarna pas de boel te converteren? Anders krijg je dat ze in the middle of nowhere vast komen te zitten.
Oohja, sorryquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:01 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook in de tweede zin?
Monorail zit gewoon in OpenTTD hoor. Ben je wel al in het jaar 2001? Dan is het pas beschikbaar.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Klopt het dat de monorail niet in OpenTTD zit?
Vond dat vervangen (wat uiteraard vroeger heeeeeel lang duurde) van gewone rails naar monorail en later naar maglev juist wel leuk .
Je kunt ook je depots zo veranderen. En als je snel genoeg bent dan onthoud hij de opdrachten die je hebt gegeven voor de trein.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:02 schreef Rianne84 het volgende:
thanks! dat wist ik nog niet. jammer van die treinen vervangen, maar de rails scheelt al een hoop zo!
Ah, dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:41 schreef MaxMark het volgende:
Monorail zit gewoon in OpenTTD hoor. Ben je wel al in het jaar 2001? Dan is het pas beschikbaar.
Als je die aanbieding hebt geaccepteerd kun je al monorails bouwen hoorquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, dat zal het zijn.
Zit nu in 95 volgens mij, maar kreeg al wel een aanbieding om die monorail trein een jaar te testen.
Nog maar even een paar jaar doorspelen dus.
Dat lukte dus juist niet.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:48 schreef MaxMark het volgende:
Als je die aanbieding hebt geaccepteerd kun je al monorails bouwen hoor
Dat is dus het gekke, als ik dan rails ga leggen, dan wordt het gewone rails, geen monorails.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:24 schreef Merovingian het volgende:
je moet wel je rails knopje ingedrukt houden om monorail te selecteren he
Als je lang op het railway icoontje drukt,dan verschijnt er een menutje he. Daar kan je railway/monolrail/maglev kiezen.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Of komt er een soort fly-out uit het knopje dan?
Natuurlijk wist ik dat al!quote:Op woensdag 8 november 2006 10:18 schreef Maikalo het volgende:
Als je lang op het railway icoontje drukt,dan verschijnt er een menutje he. Daar kan je railway/monolrail/maglev kiezen.
Maar dat wist je vast al
quote:Op woensdag 8 november 2006 10:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Natuurlijk wist ik dat al!
( ).
Neen. Maar dan zal de bovenste verdieping dus ook met een hoek van 90 graden er boven moeten staan, neem ik aan.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:37 schreef Rianne84 het volgende:
is het mogelijk om stations te maken met meerdere verdiepingen? (denkend aan station Amsterdam Sloterdijk of b.v. Duivendrecht)
jaquote:Op woensdag 8 november 2006 11:42 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Neen. Maar dan zal de bovenste verdieping dus ook met een hoek van 90 graden er boven moeten staan, neem ik aan.
Stel het voor op het TT-forum, zou ik zeggenquote:
quote:Op woensdag 8 november 2006 10:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Of komt er een soort fly-out uit het knopje dan?
Lezen is ook moeilijk hequote:Op dinsdag 7 november 2006 19:24 schreef Merovingian het volgende:
je moet wel je rails knopje ingedrukt houden om monorail te selecteren he
Hiervoor zul je toch echt bij Locomotion moeten zijn. Als de nieuwe map-array uit is voor OpenTTD zal het echter wel kunnen verwacht ik. Dat duurt alleen nog wel minstens een jaar, en reken maar op twee.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:37 schreef Rianne84 het volgende:
is het mogelijk om stations te maken met meerdere verdiepingen? (denkend aan station Amsterdam Sloterdijk of b.v. Duivendrecht)
Ik kan het nu niet uitproberen, dat kan pas thuis weer, vandaar. .quote:Op woensdag 8 november 2006 16:43 schreef Merovingian het volgende:
Lezen is ook moeilijk he
De posts voor die van jou gingen allemaal over monorail, goed ingelezen hoorquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:22 schreef Rann het volgende:
Kben er zojuis achterkomen dat er ook nog monorails waren.....gelijk maar ff gemaakt op de lange afstands trajecten
toch wel leuk spel voor op stage
sommige mensen.... zuchtquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:24 schreef MaxMark het volgende:
[..]
De posts voor die van jou gingen allemaal over monorail, goed ingelezen hoor
Daar had ik het toch ook niet over?quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:07 schreef Rann het volgende:
Maxmark...je hebt ook controleposts met treinen en daar had ik het over
Relaxte stagequote:Op maandag 13 november 2006 10:03 schreef Rann het volgende:
Ik dacht dat je het over me eerdere had lol.....
Ach ja, houd het topic levend
Zit inmiddils alweer in 2010...
Kheb idd weinig te doen @ stage
Openttd is voor de MAC te downloaden, maar je hebt de orginele versie nodig volgens mij. Geen idee hoe dat zit. Mss kun op www.openttd.org wat info vindenquote:Op maandag 13 november 2006 18:32 schreef seekfaM het volgende:
is dit spel ook voor de mac beschikbaar, dat zou namelijk wel godelijk zijn ,
Doet het prima op mijn MacBook.quote:Op maandag 13 november 2006 18:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Openttd is voor de MAC te downloaden, maar je hebt de orginele versie nodig volgens mij. Geen idee hoe dat zit. Mss kun op www.openttd.org wat info vinden
als je je startdatum nou eens van 1920 verandert in 1950quote:Op maandag 11 december 2006 20:23 schreef VoreG het volgende:
Ik snapte er vroeger al geen klote van. Nu dacht ik laat ik het spel toch eens proberen!
Snap ik het nog niet . Ik heb dat Nederland scenario gedownload (eindelijk een treinstation bij Hellevoetsluis bouwen, dan hoef ik niet meer met die kutbus!), maar nee hoor..
Ik krijg telkens de melding "kan niet bouwen"
Ik kan alleen wegen bouwen
Ow en is de map te draaien? .
edit:
Ah dat ligt waarschijnlijk aan dat Nederland scenario, bij een willekeurig nieuw spel kan ik wel bouwen, maar dat is zo vol.
Nee niet vol heb, ik zie alleen maar bomen en andere troep.quote:Op maandag 11 december 2006 20:46 schreef Merovingian het volgende:
[..]
als je je startdatum nou eens van 1920 verandert in 1950
en wat is er zo vol? de kaart? start maar eens een random map met grootte 2048², eens kijken of je die zo vol hebt
Ik ga em meteen ff proberenquote:Massive amounts of features, fixes and updates make this a more than worthy update.
quote:Changelog:
* - General fixes and improvements to TTDPatch's newgrf format, most noticable are newstations, newsounds, more callbacks and I18n
* - Feature: Show NewGRF compatability of network games; green for full compatibility, yellow for missing newgrfs and red for invalid revision (r7505)
* - Feature: Load a list of NewGRFs from the config (in the [newgrf-static] section) that should always be loaded (r7490)
* - Feature: Double the length of the cargo and rating indicators in the station list window for better visibility (r7466)
* - Feature: NewGRF set up window and browser which allows modification and viewing of NewGRF settings ingame or the main menu (r7357)
* - Feature: Support for saving NewGRF settings with savegames (r7348)
* - Feature: Add support for gradual (un)loading of vehicles (r7326)
* - Feature: Add freight trains patch option which is a multiplier for the weight of cargo on freight trains, to simulate longer heavier trains (r7269)
* - Feature: UNICODE/UTF8 support, with (optional) usage of fonts rendered by Freetype instead of sprites. This means full unicode support (input, rendering, file/io) and greatly enhanced internationalization for non-latin languages (utf8) (r7182)
* - Feature: Add Slovak, Brazil and Slovenian currency [SF 1243657, 1171147; FS#131] (r7160, r5964)
* - Feature: Allow towns to be built on top of trees in the scenario editor [FS#396] (r7152)
* - Feature: Allow over-building of compatible railtypes, i.e. normal and electrified rail. If building electrified rail, normal rail is upgraded for you (at a cost) (r7106)
* - Feature: Additional positioning for long dropdown lists with scrollbar support if dropdown list wouldn't fit (r7086)
* - Feature: [win32] Remember the window size between restarts when quit in fullscreen mode (r7061)
* - Feature: Increase the chatbuffer of chat messages, messages longer than the graphical box will be wrapped to a new line (r6956)
* - Feature: Allow typing longer text than visible for an editbox; it will scroll properly now (r6954)
* - Feature: Allow spectators to team-speak to eachother (r6933)
* - Feature: Allow for " to be in console tokens. Escape them with . eg " (r6875)
* - Feature: Change the functionality of the chat window. SHIFT+ENTER (SHIFT+T) sends a message to all players, CTRL+ENTER (CTRL+T) sends a message to all team mates and ENTER (T) is customizable (r6824)
* - Feature: (Train is) lost message is now generated immediately when pathfinder can't find the path (r6800)
* - Feature: Add a measurement tool that will show dimensions and height differences of various draggable tools (r6758)
* - Feature: Added sort options to the build aircraft and train windows (r6708)
* - Feature: Depot lists are now sorted, so vehicle 1 is always first and so on (r6652)
* - Feature: Ability to pause a server if not enough players are connected. The setting for this is 'min_players' (r6628)
* - Feature: Ability for servers to execute a script just after a client has connected, e.g. for a MOTD, etc (r6625)
* - Feature: Add refit commands to vehicle orders (can only be done in goto depot orders) (r6624)
* - Feature: Support cargo subtypes in the refit window. The refit window has been altered to support resizing and scrolling (r6601)
* - Feature: Depot and vehicle list windows reworked a bit with more buttons to include 'Autoreplace all' (instantly), 'Sell all', 'Start all' and 'Stop all' (r6542, r6552, r6515)
* - Feature: Using goto depot with a different control selection will now alter the service/stopping in depot flag instead of cancelling the goto depot order (r6295)
* - Feature: When automatically detecting the language try to first match language+territory (e.g. de_CH), then just language (e.g. de) and fall back to en_GB otherwise (r6290)
* - Feature: Add a "goto depot" button to various vehicle list windows (r6229, r6246)
* - Feature: Save max_companies/clients/spectators in the config file (r6170)
* - Feature: Vehicle status bar will show the heading string in different colours to visually discern the difference between a service and a forced stop (r6165, r6414)
* - Feature: Control clicking Goto Depot will now make the vehicle service instead of stop in depot (r6165)
* - Feature: List of vehicles with the same shared orders, accessible from the orders-window of a given vehicle (r6161)
* - Feature: Added -s (source) and -d (destination) to strgen to specify paths for input and output files (r6089)
* - Feature: After removing a farm, its farmland is removed too (over time) [FS#82]
* - Feature: Clicking twice on the location button in the smallmap centers to your position, clicking twice centres your viewport [FS#54] (r6040)
* - Feature: Change the original date format to a 32 bits format based at the year 0. Highest date is the year 5.000.000AC (r5999)
* - Feature: Auto-completion in chat-window. It completes Player and Town names (in that order) using <tab> (r5968)
* - Feature: Catalan Town Names generator [FS#261] (r5965)
* - Feature: Possibility to generate scenarios by importing heightmaps. It can be in PNG or BMP format
* - Feature: New (optional) landscape generator based on TerraGenesis Perlin noise with GUI, progress bar and fine-tuning options (r5946)
* - Feature: Filter for textboxes to only allow input of certain patterns (like numbers only) (r5944)
* - Feature: [win32] Remember the maximized state of the game window and restore on start [FS#234] (r5874)
* - Feature: Add an icon to the SDL openttd executable (r5872)
* - Feature: Also allow horizontal and vertical rails on steep slopes (r5864)
* - Feature: Allow building of (certain) rails, roads and bridge ramps on steep sloped tiles (r5833)
* - Feature: Replacing from a train engine without cargo capacity to one with cargo capacity will now make autoreplace refit the engine to carry the cargo type from the last wagon in the train (r5465)
* - Feature: [OSX] Macs with touchpads that support two finger scrolling can now use this feature to move around the map (r5460)
* - Feature: Allow building canals at sea-level, using ctrl to toggle canal or plain water tile. This allows building of non-raisable sea-level water ways (useful in multiplayer) and dikes for low-level areas (r5403)
* - Feature: Add 4 new airports. 2 for aircraft, 2 for helicopters (r5346)
* - Feature: Implement smooth horizontal depot and, vehicle list scrolling for trains (r5046)
* - Feature: Add new pathfinder, YAPF. Has greatly improved performance and better, fully configurable, pathfinding (yapf) (r4987)
* - Feature: Add a new console command "players" that lists current players along with basic stats [FS#150] (r4828)
* - Feature: Station List View can now be sorted and filtered (by waiting cargo type and facilities) (r4822)
* - Feature: The integer-list parser now accepts a space character as an item seperator next to the comma for openttd.cfg (r4490)
* - Feature: Add support for electric railways as a seperate tracktype. Electric trains will not run on non-electrfied track unless otherwise controlled by patch option (elrails) (r4150)
* - Feature: A new multi-lingual multi-measuring-unit system (r4126)
* - Feature: Add proper OPENTTD <> LOCALCODE conversion using iconv. Savegames with special characters will be legible in filesystem (r4105)
* - Feature: Undraw the mouse when it leaves the window and draw it again when it enters (r4075, r4083)
* - Feature: It is now possible to turn a single unit in a train (CTRL+Click on unit in depot) (r3944)
* - Feature: Delete news items about vehicles when they get stale (r3757)
* - Feature: Save patch settings with the savegame so you are presented with the same behaviour when loading the game on another machine/installment (r3726)
* - Feature: Add 2cc (two company colours) livery schemes. This replaces the original colour selection window (r3717, r6455)
* - Feature: [OSX] Added support for tripple binaries (binaries optimised for G3, G5 and i686) (r3674)
* - Feature: Allow autoreplacing of train wagons (r3535)
* - Feature: Allow sorting of vehicle lists by model or value (r3528)
* - Feature: Allow trains details view to be resized (r3521)
* - Codechange: Improve the usability of the signal-dragger, do not bail out at (certain) errors, just silently ignore them [FS#149] (r7127)
* - Codechange: Make the zoom in/out buttons of the extra viewport into proper push-buttons (r7078)
* - Codechange: Make the AI choose road vehicles based on a rating (currently max speed * capacity) instead of either the cost or the index of the vehicle (r7070)
* - Codechange: Truncate text in window captions to prevent overflow (r7058)
* - Codechange: Allow standard ini-file style comments (Wink (r6972)
* - Codechange: Send server messages with format NETWORK_ACTION_SERVER_MESSAGE so it is general colour like the rest of the server messages. Spectators speak in grey (r6932)
* - Codechange: Change textmessage format a bit. Only the sender's name and target are in the sender's colour, the actual message is in white. Should improve readability (r6932)
* - Codechange: Add an MD5 sum check of our own data files, and warn if they don't match (r6921)
* - Codechange: Add strict bounds checking in string formatting system to check for possible buffer overflows (r6884)
* - Codechange: Have the dropdown menus fall fully inside the top toolbar (r6745)
* - Codechange: Determine the length of the main toolbar dropdown list based on the length of the strings in that list (r6744)
* - Codechange: When vehicles never expire they will stay at peak reliability instead of the lowest to make them useful even when old (r6681)
* - Codechange: Show more correct capacity of articulated wagons in the train purchase list (r6650)
* - Codechange: When showing tooltips, properly position the tooltip taking into account window dimensions and cursor (r6405)
* - Codechange: Speed up the animated cursors a bit so they move once in a while at least (r6367)
* - Codechange: Remove the "unsorted" vehicle sorter, because it's plain useless (r6270)
* - Codechange: Remove MSVC6 support. The compiler was too stupid and too many workarounds were needed. Please switch to mingw or VC2005++ express (r5286)
* - Codechange: Allow a switch in Makefile.config to disable threads in OpenTTD (r5978)
* - Codechange: [win32] Add native x64 target to VS2005 project files (r5813)
* - Codechange: [win32]The exception dialog showed the last modification-date of win32.c instead of the last compilation-date (r5801)
* - Codechange: Add owner attribute to canals and locks. This makes them more useful in multiplayer games, as only the owner can delete them. Does not affect usage (r5084)
* - Codechange: [OSX] Shark (Xcode's profiling tool) can now relate CPU usage to lines (r3611)
* - Codechange: Rewrite the multistop slot assignment system. More resource-friendly, several slot-assignment improvements (r3730, r4259)
* - Codechange: Completely remove the deprecated -p parameter (is superseded by -n) (r3508)
* - Fix: Town ratings were not reset when a company went bankrupt (r7433)
* - Fix: With realistic acceleration, guarantee a minimum braking force is applied. This ensures trains will stop when going down hill (r7425)
* - Fix: Changed "kick off" acceleration resulted in only a small amount of power being applied; this resulted in a perceived delay before trains moved. (r7421)
* - Fix: Long delay for message windows to appear. Immediately show a new message if present if no news window is open, or has just been closed instead of waiting for the timer of the current news to time out [FS#255] (r7402)
* - Fix: Deleting Train in depot with autoreplace fails [FS#418] (r7385)
* - Fix: Don't update vehicle images when turning a train around. During this procedure the train is split into parts which can result in incorrect images being used (r7378)
* - Fix: OpenTTD could crash under certain circumstances when a vehicle as autoreplaced and a news window was open [FS#332] (r7368)
* - Fix: Segmentation fault in the SDL video driver when one goes to fullscreen and there are no suitable resolutions (r7332)
* - Fix: When loading a game from a dedicated server the local player set to 0, theoretically enabling the dedicated server to also play (r7312)
* - Fix: TTDPatch vars are little endian (r7282)
* - Fix: Always display the excavation of roadworks even when fully zoomed out or "full details" are off (r7240)
* - Fix: Window allocation and deletion messed with the actual window pointer, possibly crashing OpenTTD [FS#350, SF#1560913] (r7205)
* - Fix: Callback not executed for non-player based patch changes in multiplayer for all clients; possible desync issue (r7190)
* - Fix: Station sign (and base station coordinates) didn't move along with station when station moved by walking. [FS#388] (r7169)
* - Fix: MiniMap was misplacing vehicles sometimes [FS#402] (r7166)
* - Fix: Some mouse events possibly lost under high CPU load, handle mouse input right away instead of waiting for GameLoop. [FS#221, SF1168820] (r7157)
* - Fix: Some keyboard events possibly lost under high CPU load, handle keyboard input in place instead of global variables magic. [FS#279] (r7153)
* - Fix: "Position of Main Toolbar" option isn't honored when starting new game or loading saved [FS#172] (r7130)
* - Fix: Synchronize the engine-renew settings of a player when joining a multiplayer game (r7126)
* - Fix: Several errors/glitches related to multiplayer and bankrupcy (mainly server), and non-updated company-information (r7125)
* - Fix: Cloning a vehicle that has been refitted would incur the expense as running costs, not new vehicles [FS#371] (r7115)
* - Fix: Do not let ships enter partial water tiles under bridges; they will travel up land... (r7110)
* - Fix: AI tried to build road from the back or side of road stop/depot (r7069)
* - Fix: Zooming out near map-borders would previously fail because the new centre would be outside the map [FS#317] (r7047)
* - Fix: 'Goto' button in orders window got depressed along with all other buttons when an existing order was modified [FS#311] (r7046)
* - Fix: Scenario bridges/tunnels cannot be demolished [FS#200] (r7028)
* - Fix: Pressing F1 in scenario editor did not work (r7023)
* - Fix: Properly guard against viewing company-sensitive information from invalid players (eg spectators) which could lead to crashes [FS#292] (r7022)
* - Fix: In the replace vehicle window, the left vehicle list was not drawn when an engine was not selected (r7009)
* - Fix: Crash at game end when server company is bankrupt [FS#369] (r7008)
* - Fix: List of actions panel in the town authority window went underneath its scrollbar (r6885)
* - Fix: Pressing ^D (EOF) at a dedicated console caused it to repeat the last command, instead of doing nothing (r6835)
* - Fix: Don't add up running cost of articulated engine parts (r6765)
* - Fix: If a rail is not available, don't show toolbar even with hotkey 'A' (r6740)
* - Fix: Only apply the virtual transfer profit if the order is a transfer order, rather than to any unload order (r6738)
* - Fix: Disable main toolbar buttons showing company list drop downs when there are no companies [FS#356] (r6695)
* - Fix: Autoreplace can now use the money for selling the old vehicle to build the new one (r6640)
* - Fix: A loop-hole that allowed docks to be built regardless of town authority rating (r6477)
* - Fix: [win32] The dedicated server could overwrite the keyboard input buffer before it was handled by OpenTTD (r6449)
* - Fix: Reset the location of the last sound as that location can be outside the map when you are loading another, (smaller) map (r6437)
* - Fix: Show an error message when executing 'scrollto x' with x < 0 or >= MapSize() instead of asserting later on [FS#340] (r6435)
* - Fix: Station catchment area persists after switching tools [FS#136] (r6368)
* - Fix: Do not reset the current cursor action when centering on a depot/hangar (r6360)
* - Fix: Go to hangar orders for aircraft could get spuriously removed when a road or rail depot got deleted (r6355)
* - Fix: Due to some off-by-one errors the width or height of a clipping rectangle could become 0, which isn't sensible. This should fix a very rare and hard to trigger assertion in GfxFillRect() (r6351)
* - Fix: Never allow scrolling the map in the main menu (scroll-settings weren't reset if switched to mainmenu) (r6037)
* - Fix: Never set I-am-a-thread bool to true IN the thread, dual-core machines could flip [FS#78] (r5977)
* - Fix: Town-growth removed houses under construction to make way for road; unwanted behaviour [FS#49] (r5970)
* - Fix: Cloned toad vehicles are not refitted to correct cargo [FS#275] (r5917)
* - Fix: Bugfix for errors in FindNearestHangar function in aircraft_cmd.c [FS#235] (r5914)
* - Fix: Sort order for produced amount and transported percentage was reversed in the industry list (r5912)
* - Fix: Changing patch settings through the console didn't accept on/off or true/false [FS#170] (r5903)
* - Fix: Differing price calculation for tunnels depending on starting point [FS#253] (r5901)
* - Fix: Goto sepot not always working for road vehicles [FS#249] (r5898)
* - Fix: Bus trying to service in depot of other company [SF1519167] (r5897)
* - Fix: If vehicles break down and service is turned off, the vehicles failed to enter any depots; now they will quickly go to a depot if set to be replaced (r5888)
* - Fix: Incomplete removal of player owned property due to lack of money [FS#273] (r5886)
* - Fix: < > boxes in patch-settings didn't grey out when they hit the limit of their range (r5714)
* - Fix: Check the configuration file for valid values and clamp them to their ingame minimum/maximum [SF1288024] (r3726)
* - Fix: Remove the restriction that the 'patch' console command can only be run from network games [SF1366446] (r3723)
Ja, dat had ik allemaal al gelezen. Maar je merkt er niet barre veel van. Het meeste is ook voor MP, geloof ik.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:36 schreef Merovingian het volgende:
Op TTforums zie ik anders genoeg nieuwe dingen staan...
[..]
Altijd al eens willen meemakenquote:* - Feature: Change the original date format to a 32 bits format based at the year 0. Highest date is the year 5.000.000AC (r5999)
Er schijnen mensen te zijn die gewoon 1000 jaar in het spel hebben gespeeldquote:
Computer kan het niet meer helemaal bijhouden?quote:Op zondag 24 december 2006 23:17 schreef sk888er het volgende:
Hoe kan het dat ik bij een map van 2048 x 2048 offline lag heb?
Dat zou het denk ik niet echt zijn;) aangezien ik wel gewoon rainbow six: vegas e.d. kan afspelen.quote:Op maandag 25 december 2006 00:04 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Computer kan het niet meer helemaal bijhouden?
RC1 of 2?quote:Op maandag 1 januari 2007 20:05 schreef Renesite het volgende:
Hij is bij mij invalid language packs?
De laatste (net gedownload)quote:
Heb je het bij de installer of de .zip? In dat geval gewoon de andere downloadenquote:
www.ttdpatch.netquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:06 schreef uppie83 het volgende:
Waaah ik speelde het origineel van dit speel gigantisch vaak.... totdat ik het niet meer kon draaien vanwege compatitbiliteitsproblemen met mijn hardware
De pathfinding van 1000 treinen ofzo kost iets meer rekenkracht dan een kubusje tekenen in een spel hoorquote:Op maandag 25 december 2006 03:15 schreef sk888er het volgende:
[..]
Dat zou het denk ik niet echt zijn;) aangezien ik wel gewoon rainbow six: vegas e.d. kan afspelen.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:44 schreef Merovingian het volgende:
ctrl-alt-c
Dat zou je nooit nodig moeten hebben.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:34 schreef Lampje_NL het volgende:
weet iemand cheats voor geld ofzo ?
Dat is een serieus antwoord, geen Alt+F4-achtig grapjequote:
OpenTTD heeft toch wel de voorkeur bij iedereen.quote:Btw... Welke patch is beter... die openTTD of die andere ?
quote:
Had ik allang gedaanquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:13 schreef Merovingian het volgende:
[..]
anders probeer je het gewoon ff voordat je begint te 'en
welke is beter? lees de OP... Ze hebben allebei voor- en nadelen. En je moet ze gewoon allebei in een aparte map installeren. Zoveel ruimte neemt het spel niet in.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef Lampje_NL het volgende:
-.- Maar het is het zelfde Alt F4 achtig grapje
Hmm.. oke
Maar kan ik die patch allebei instaleren ?
want nu moet ik eerst die andere verwijderen of heel ttd verwijderne ?
Doe het maar als je in een spel zit (OpenTTD), dan krijg je een cheatvenster waarin je oa. extra geld kunt krijgen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef Lampje_NL het volgende:
-.- Maar het is het zelfde Alt F4 achtig grapje
TTDPatch is, zoals de naam zegt, een patch van het originele spel (TT Deluxe). OpenTTD is een compleet eigengemaakte versie van TT, maar dan met dezelfde graphics, zeg maar. Voor beide versies heb je een origineel bestand van Transport Tycoon (Deluxe) nodig, geloof ik.quote:Hmm.. oke
Maar kan ik die patch allebei instaleren ?
want nu moet ik eerst die andere verwijderen of heel ttd verwijderne ?
De nieuwste natuurlijkquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:22 schreef Lampje_NL het volgende:
Welke is beter ?
0.5.0-RC2. of 0.4.8.
Niet?quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:25 schreef poehej het volgende:
Ik wou zeggen probeer eens de Mini-IN (Mini Integrated Nightly) maar ik zie dus net dat ze daar niet meer mee verder gaan.. bummer
Heb ik het origineel nog nodig? En is die ttdpatch website voor het origineel of voor de OpenTTD versie? Begrijp er even geen snars vanquote:
Je hebt een paar bestanden nodig van de originele Transport Tycoon Deluxequote:Op donderdag 4 januari 2007 13:27 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Heb ik het origineel nog nodig? En is die ttdpatch website voor het origineel of voor de OpenTTD versie? Begrijp er even geen snars van
Moet je wel je LANmatties geïnteresseerd krijgen in het spelquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:34 schreef uppie83 het volgende:
Oh men het begint weer te kriebelen... helemaal gaaf is dat als ik het goed begrijp er nu ook netwerk opties in zitten Dat wordt heftig de volgende LAN
Oh ik ken er zo al 2 die het geweldig vinden om dit weer eens te gaan spelen. Ik kan niet wachten... jammer dat ik nog zoveel te doen heb anders had ik het pronto geinstalleerd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Moet je wel je LANmatties geïnteresseerd krijgen in het spel
En daarvoor kun je hier kijken:quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:37 schreef Merovingian het volgende:
Je kunt ook online spelen...
Dat is bij mijn klas precies hetzelfde.. die spelen liever zo'n kutspel als SoF2quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Moet je wel je LANmatties geïnteresseerd krijgen in het spel
AT is Oostenrijk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:27 schreef Lampje_NL het volgende:
ik zat net in een online server... helaas niet met nederlandse, maar met mensen uit UK, DE, AT (?) en nog wel paar
ze holpen mij wel
En gezellig alhoewel ik niet goed engels kan
Als je even op het knopje van 'patches' klikt, dan zie je daar onder het kopje 'voertuigen' de mogelijkheid om het maximaal toegestane aantal voertuigen te verhogen. Zie dan nog maar eens over de limiet te komenquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:14 schreef Lampje_NL het volgende:
Net effe weer multiplayer gespeelt... maar toen wouw ik vliegveld bouwen en vliegtuigen =' ) te veel voertuigen in het spel ofzo toen zocht ik het niet meer
Hier een uitleg over hoe je signalen moet plaatsen. Met behulp van deze signalen kun je dus een erg efficiënt rail-netwerk aanleggen waar vele treinen tegelijk over kunnen rijdenquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:17 schreef Lampje_NL het volgende:
alleen ik snap er nog steeds geen flikker van
wel dat je van dat naar dat moet maar van dubbele trainen op meerdere sporen enzo allemaal niet
In de OP staat een beknopte nederlandse uitleg. En om het te leren kun je het beste kijken hoe ze het in multiplayer doen, en gewoon vragen als je iets niet snapt waarom iemand het zo doet...quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:22 schreef Lampje_NL het volgende:
Maar ik ken het niet
Maar toch bedankt zal het proberen te begrijpen anders maar plaatjes kijken
Je kan het niet echt vergelijken. Volgens mij kunnen ze ook niet op dezelfde server gespeeld worden. Het zijn compleet andere versies van TTDquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:42 schreef uppie83 het volgende:
Er staat namelijk niet in de OP wat het verschil is wanneer je het spel speelt met de TTD patch en wanneer je het spel speelt met de Open TTD versie. Heeft het nog consequenties als voor de één kiest of voor de ander. Kunnen de 2 versies op dezelfde servers bijvoorbeeld? Zijn er gave uitbreidingen die bij de een wel werken en bij de ander niet... enz, enz enz
Het is om mij onbekende reden weggehaald, maar in de OP van het volgende deel zal het weer in zitten, heb vanmiddag de OP weer geupdate op de fok!wiki.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:47 schreef uppie83 het volgende:
Ah... blijft misschien een handig stukje voor in de OP, vanwaar is het weggehaald
Anyway ik gok dat de meesten hier Open TTD spelen als ik dat zo lees, klopt dat?
Kun je zelf gewoon doen, op elk gewenst moment. En dan kun je via het cheatmenu (ctrl+alt+c) zelfs nog in de huid van andere spelers kruipenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:58 schreef uppie83 het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk als je online speelt? Wordt je online game dan ook opgeslagen zodat je later door kan???
En is het dan ook mogelijk om later met die savegame weer in multiplay verder te gaan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Kun je zelf gewoon doen, op elk gewenst moment. En dan kun je via het cheatmenu (ctrl+alt+c) zelfs nog in de huid van andere spelers kruipen
Misschien als je zelf een server draait wel, maar daar kan MaartenA of Merovingian beter antwoord op geven.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:04 schreef uppie83 het volgende:
[..]
En is het dan ook mogelijk om later met die savegame weer in multiplay verder te gaan?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:06 schreef uppie83 het volgende:
Men ik ben begonnen met spelen en het is gelijk weer zo verslavend dat ik niet kan stoppen
Ik doe het momenteel al op 20,1" en dat kickt al assquote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Binnenkort heb ik een 24 inch scherm op m'n bureau. Ik kan niet wachten om daarop te TTD'en
Ik heb nu een 19" CRT die alleen nog maar op 1024x768 wil.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:09 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Ik doe het momenteel al op 20,1" en dat kickt al ass
Een CPU draait altijd wel winst, als je hem ongemoeid laat. Alleen is 'ie niet de slimste als het neerkomt op beste plaatsing van stations/routes. Het is vrij simpel om een CPU-speler failliet te laten gaan, als je wilt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:08 schreef uppie83 het volgende:
Ah crap haha
Wat me trouwens wel opvalt is dat de computerspelers vaak gelijk tot max lenen... veel verspillen...veel kapen maar toch niet echt veel winst draaien... worden ze vanzelf dan een keer failliet verklaard o.i.d. ?
Ik wil het ... doneer eens wat tipsquote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:21 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Een CPU draait altijd wel winst, als je hem ongemoeid laat. Alleen is 'ie niet de slimste als het neerkomt op beste plaatsing van stations/routes. Het is vrij simpel om een CPU-speler failliet te laten gaan, als je wilt.
Volgens mij kun je de AI klem-bouwen, maar hoe precies weer ik niet. Ik zet het altijd uit, ze verpesten mijn mooie spoorwegconstructies.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:26 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Ik wil het ... doneer eens wat tips
je koopt gewoon de grond op de plaats waar zij langs moeten of legt een traject aan die hetzelfde vervoert, maar dan sneller/effectiever.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij kun je de AI klem-bouwen, maar hoe precies weer ik niet. Ik zet het altijd uit, ze verpesten mijn mooie spoorwegconstructies.
Ik weet niet of het met de huidige versie van OTTD nog kan, maarrrr:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:26 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Ik wil het ... doneer eens wat tips
Dan is het ook door hem gelegd en niet door jou denk ik.. vaag.. ( na x jaren kun je ook je concurrent opkopen trouwens..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:55 schreef uppie83 het volgende:
Hmm als ik een stuk rails op de weg van mijn concurrent leg en die vervolgens probeer weg te halen, dan krijg ik de mededeling dat het zijn stuk weg is en dat ik het niet weg mag halen.
Servers draaien een aantal jaren en resetten zichzelf dan. De mijne draait van 1965 tot 2020. Als je in die tijd een bedrijf bent gestart en je logt uit, kun je daarna waar in loggen op je eigen bedrijf (binnen 6 jaar, want dan word je bedrijf verwijderd om ruimte te maken voor andere spelers). Als je hem gewoon lokaal opslaat kun je lokaal zo lang doorspelen als je wil.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:04 schreef uppie83 het volgende:
[..]
En is het dan ook mogelijk om later met die savegame weer in multiplay verder te gaan?
Als je zelf genoeg geld hebt: koop de exclusieve transport rechten voor een stad. Een jaar lang mag alleen jij goederen vervoeren van alle industrien die bij die stad horen, alsmede alle passagiers en post van die stad. Is wel duur.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:26 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Ik wil het ... doneer eens wat tips
Als je de AI op snel bouwen heb ingesteld, lukt je dat niet echt meer, die hele lijn ligt dan in 1x... En de AI wordt ook bevoordeeld in het spel. Je ratings bij een station kunnen gewoon 3% worden (als er al een jaar geen trein meer is geweest ofzo), maar die van de AI zal niet dalen onder de 50% ofzo dacht ik. Zij blijven dus gewoon een zekere hoeveelheid vervoeren (genoeg voor winst), ook al doe jij het veel beter...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:38 schreef Petre het volgende:
[..]
je koopt gewoon de grond op de plaats waar zij langs moeten of legt een traject aan die hetzelfde vervoert, maar dan sneller/effectiever.
Werkt niet meer in OpenTTD...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik weet niet of het met de huidige versie van OTTD nog kan, maarrrr:
Tegen treinen:
Depot 1 hokje van zijn treinstation bouwen en wachten tot een van zijn treinen het station inrijdt. Dan het goedkoopste treintje kopen, trein laten rijden en snel 1 hokje spoor bouwen tussen jouw depot en zijn station. Dan hoef je alleen nog maar even te mikken dat beide treinen elkaar raken. Boem.
Werkt ook niet meer in OpenTTD... Wel een optie is er een rails overheen leggen en dan een trein erop stilzetten. Spoorbomen blijven dan dicht en de bussen kunnen dan niet verder rijdenquote:Tegen wegvoertuigen:
Stukjes rails op de weg bouwen op gedeeltes waar CPU rijdt. Dan gewoon die hokjes leegruimen en er eventueel een nieuw stukje rails tussen leggen, zodat er niet meer een nieuw stukje weg komt. Als je er dan ook nog voor zorgt dat zijn voertuigen niet meer bij het depot kunnen komen, kan hij zijn voertuigen niet verkopen en blijft hij verlies lijden door de 'running costs'.
Wegopbrekingen is helaas alleen maar tijdelijk, en je eigen bussen hebben er ook last van.quote:Wat je ook kunt doen is via het stadsmenuutje kiezen voor 'betaal wegreparatie'. Dan heb je overal wegopbrekingen in een stad, ook irritant.
Wat betreft die bomen, dat maakt niets uit. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt...quote:Tegen schepen:
Als je geld genoeg hebt, verhoog het land rondom een schip van CPU. Zo komt 'ie dus nergens meer.
Tegen vliegtuigen:
Hier kun je weinig tegen doen, alleen:
Iets dat voor alle categorieën telt: Gewoon een concurrerende lijn opzetten, boompjes om je station zetten (dit trekt meer bezoekers) en bij zijn stations boompjes weghalen. Het is ook altijd mogelijk om voor een jaar de exclusieve transportrechten voor een stad te kopen, waardoor CPU helemaal geen nieuwe passagiers/goederen krijgt.
Helemaal gelijk, maar er zijn dus alternatievenquote:Zo. Klaar met typen
Ik ben alleen bang dat de eerstgenoemde trucjes voor treinen en wegvoertuigen geen van allen meer werken.
Klopt, dan zou het namelijk wel heel makkelijk zijn om de concurrent dwars te zitten. Je kunt de rails wel weghalen, maar dan met het rails-weghaal-knopje (eerst 5e knopje links klikken en dan 3e knopje van rechts), dan kun je rails weghalen, zonder dat het land gelijk gesloopt wordt. Ook handig als je op een landje met 3 stukjes rails maar 1 stukje wil weghalen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:55 schreef uppie83 het volgende:
Hmm als ik een stuk rails op de weg van mijn concurrent leg en die vervolgens probeer weg te halen, dan krijg ik de mededeling dat het zijn stuk weg is en dat ik het niet weg mag halen.
Ik heb 1x 18' en 1x 19' (resolutie dus 2560*1024), en dat speelt pas lekkerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:09 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Ik doe het momenteel al op 20,1" en dat kickt al ass
Ik leen altijd maximaal in het begin, maak een lange kolenlijn met 2 a 3 treinen, dan is mijn geld wel op. Als de eerste trein binnenkom verdien ik meestal 100.000 eurotjes, en dan begin ik aan mijn volgende lijn. Als die af is heb ik meestal wel weer een half miljoen en kan ik weer 3 treinen maken voor die nieuwe lijn. Sommige servers heb je weinig startgeld, dan is het wat lastiger. Op mijn server heb je 600.000, dan kun je mooi beginnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:05 schreef Lampje_NL het volgende:
Iemand tip wat ik het beste kan doen als ik net een server in kom ?
Dan heb ik altijd maar 200.000 en kan ik altijd wat ik wil nog niet bouwen
Nu ook niet... klein spoortje... moes toch weer 100.000 bij lenen
Dus wat is het beste om als eerste te doen ?
Ik heb hier het originele boekje van de originele TT uit 1995(wat is het spel al oud ):quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:34 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat betreft die bomen, dat maakt niets uit. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt...
En iets verderop in het boekje, onder Hints & Tips:quote:Planting trees will increase your company's popularity in that area but you can only plant one tree per square in the 3-D.
quote:Placing trees around a station will attract more passengers to it. Very useful if you have a rival's station very close to one of yours. The trees will draw the passengers to your station instead of the rivals.
Hoe krijg je die minimale winst zo hoog? Ik heb dat altijd 0%.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:42 schreef Merovingian het volgende:
[[url=http://xs411.xs.to/xs411/07015/BartTransport28Jan2020.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Als je in 17 in-game jaren dit kan halen, dan doe je het goed
Minimale winst is de laagste winst van één voertuig die jaarlijks wordt behaald ONDER ¤20,000. Als je met bussen rijdt, zul je hier vooral 'last' van hebben, omdat deze niet vaak boven de ¤20,000 per jaar winst maken. Mero heeft dus alleen maar vliegtuigen en treinen, dus heeft hij geen last van voertuigen die minder dan ¤20,000 winst makenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:58 schreef allardh het volgende:
[..]
Hoe krijg je die minimale winst zo hoog? Ik heb dat altijd 0%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |