Ow, het was meer een opmerking dan dat er iets mee meost gebeuren hoor. Was toch zo ongeveer de enige die aan het spelen was vanmiddag.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:17 schreef Piles het volgende:
[..]
OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic
Ik gebruik de DB XL set. Die is wel tofquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:36 schreef armmoetzaaier het volgende:
weet iemand een leuke treinset voor openttd 0.4.8 versie
ja die kon ik ook wel vinden maar maar lukte niet om het te laten werken. ik heb wel reedmy gelezen maar mijn engels is niet zo geweldig dat ik het helemaal snap.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik gebruik de DB XL set. Die is wel tof.
En ze hebben de verdiensten en kosten wat recht getrokken waardoor het spelen iets moeilijker wordt.
euh, gewoon in je datamap mikken en aanroepen in de .cfg filequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:41 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
ja die kon ik ook wel vinden maar maar lukte niet om het te laten werken. ik heb wel reedmy gelezen maar mijn engels is niet zo geweldig dat ik het helemaal snap.
kan je een klein betje uit legeen wat je moet doen
kijk zo moet het wel lukken zo technische ben ik niet met een pc thanksquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
euh, gewoon in je datamap mikken en aanroepen in de .cfg file.
Ofwel uitgetypt:
Download:
dbsetxlw.grf
Zet deze in de map:
C:Program FilesOpenTTDdata
Zoek in de map:
C:Program FilesOpenTTD
Naar:
openttd.cfg
Rechtermuisknop -> openen met -> kladblok of notepad
Ga helemaal naar beneden en type dit:
dbsetxlw.grf
Onder de tekst:
[newgrf]
Helemaal onderaan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:05 schreef armmoetzaaier het volgende:
en al staat [newgrf] er niet tussen ????
[currency]
[servers]
[bans]
deze wel
Een halve. A la lekker makertje hebben ze 4 treinen gereleased. De hele NS set zijn ze nog mee bezig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:04 schreef petre86 het volgende:
Zijn er ergens ookal NS-setjes te krijgen? waar?
de map heb je op links staan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:42 schreef thatsme het volgende:
ik zag in het vorig topic screens van Nederland... Maar waarom wordt er daar links gereden?
nee de seinen zijn zo neergezet... dat heb je toch zelf in de hand?quote:
Ik snap ff niet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:59 schreef thatsme het volgende:
[..]
nee de seinen zijn zo neergezet... dat heb je toch zelf in de hand?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik snap ff niet waar je het over hebt.
In bovenstaande gequote post zie je dat de treinen van bleiblei links rijden en dat in een nederlands scenario. Dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Met waypoints kan je treinen over een bepaald spoor sturen.
Ik heb hier bijv.
[afbeelding]
6 sporen links liggen waarvan er 2 voor ICE's (ICE's rijden max 320km/h, goederentreinen max 120 km/h vandaar dat ik ze gescheiden wil houden). En 4 sporen rechts waarover ICE's en goederentreinen gemengd rijden. Om te voorkomen dat de ICE's links op het goederenspoor terecht komen heb ik die 2 waypoints neer gezet die de ICE's forceren om daar onderdoor en dus op de "HSL-lijn" te rijden.
Een waypoint is eigenlijk een station zonder stationfunctie. Een soort van "Boei" maar dan op je railnetwerk.
ja, gewoon geen pre-signals bouwen bouwenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Kun je trouwens ook met TTD en/of OpenTTD ook nog oldskool TT spelen, zonder presignals enzo?
Volgens mij wel. En ik weet het beterquote:
Omdat ik het het makkelijkst vind wanneer signals tussen de sporen in staan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:30 schreef thatsme het volgende:
[..]
[..]
In bovenstaande gequote post zie je dat de treinen van bleiblei links rijden en dat in een nederlands scenario. Dat bedoel ik dus.
Tussen de industriën zelf afaik. Maar dat scheelt niet zoveelquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nee maar serieus, de winst wordt inderdaad berekend aan de hand van de hemelsbrede afstand tussen de stationsnaambordjes,
Beetje jammer. Maarja, geld genoeg. Gaat me er meer om dat er geen files zijnquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Volgens mij wel. En ik weet het beter
Nee maar serieus, de winst wordt inderdaad berekend aan de hand van de hemelsbrede afstand tussen de stationsnaambordjes, en de tijd die de trein onderweg is. In theorie is het natuurlijk best mogelijk om meer winst te halen terwijl je via een omweg rijdt, bijvoorbeeld als rechtstreeks heel heuvelachtig is, of er ligt daar een heel druk spoor waar vaak files zijn. Normaalgesproken echter niet.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat ik het het makkelijkst vind wanneer signals tussen de sporen in staan.
Heb je minder snel last van twijfels of een sein wel goed staat omdat er zo een pokke boompje voor staat.
Dus... enzo.... je weets.
Ik begin _altijd_ met kolentransport...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:23 schreef Harrie het volgende:
Ik zoek meestal ff een paar goederen die een behoorlijk eind uit elkaar liggen, spoortje er tussen, een zooi treinen er op en dan komt dat geld vanzelf wel.
.quote:Vehicle Limit reached
Me too.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:39 schreef CasB het volgende:
Ik begin _altijd_ met kolentransport...
Die ertsmijnen kakken soms in na verloop van tijd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:08 schreef bleiblei het volgende:
Waarom kolen?
Ik werk altijd met erts. Puur omdat je dat 3 keer kunt vervoeren.
Als erts, als staal en als goods.
Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versiesquote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:15 schreef Timis.ro het volgende:
GEWELDIGE nieuwere versie....
Ik had dit nog nooit gespeeld met kanalen, sluizen, en vele andere mogelijkheden.
Maakt het spelen nog leuker [afbeelding]
maaruh....vroegâh, had ik altijd het gezeik dat na verloop van tijd het berichtje
[..]
.
Is dat gezeik nu ook verholpen???[afbeelding]
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:30 schreef allardh het volgende:
Als jij voor een betere rating zorgt gaat er meer naar jou.
Het gaat er niet zo zeer om dat je dan meer treinen hebt dan de concurrent, het gaat erom dat de frequentie van stationsbezoek hoger ligt dan die van de concurrent. Als je dus maar 1 perron hebt, zijn er momenten dat er geen enkele trein staat te wachten, wanneer de eerste trein wegrijdt en de twee het station inrijdt. Als je meerdere perrons hebt, kun je áltijd een trein hebben staan wachten. Dát telt mee voor de ratingquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:26 schreef Troel het volgende:
Bij mij reden er meer treinen dan bij die andere, dus dat zal het niet zijn. Of maakt het dan ook nog uit of ze op meerdere perrons stoppen of maar op 1 perron.
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef Troel het volgende:
Ja, dus dan zou je met 2 perrons meer rating moeten hebben dan met 1 perron en zou mijn rating hoger geweest moeten zijn dan die van die ander.
Wat dus niet zo was, of er moeten meer dingen meetellen.
Psies.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Dan moet er dus nog steeds meer meetellen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:46 schreef bleiblei het volgende:
Wat toch ook meeteld is hoeveel % je vervoert vanaf een station?
Dwz. als je 4 langere treinen op een baan zet ipv. 4 kortere treinen die alle 4 op "Full load" staan krijg je ook hogere rating omdat vrijwel alles wat door de fabriek op het perron gezet wordt ook direct vervoert wordt.
Ik meen ook dat de rating meer afhangt van hoe snel wordt een product van het perron geplukt door een trein dan frequentie, aantal perrons etc. Natuurlijk hebben die laatste factoren wel weer invloed op hoe snel een product meegenomen wordt.
Dat niet. Maar als je naar de andere kant van de map gaat moet je wel veeeeel meer treinen laten rijden om de snelheid waarmee goederen opgehaald worden hoog te krijgen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?
Dus als je naar de andere kant van de map gaat, dat dat anders is dan als je het naar dichtbij vervoert ofzo.
gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aanquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versies
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerendquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:57 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aan
Ik hield op een gegeven moment helemaal op met bussen bouwen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:00 schreef MaxMark het volgende:
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerend
OpenTTDquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
Ook in de scenario-makert?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:19 schreef MaxMark het volgende:
OpenTTD
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTDquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ook in de scenario-makert?
Binnenkort maar eens even zoeken dan..
-edit- Breedbeeld TTD-en is erg okay trouwens, al wordt alles wat klein op 1680x1050.
Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:48 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTD
hehe....als ik civilisation speel, neem ik direct een HUGE map...veel leuker, dus ik een random game starten met TTDL, 2056x2056....FUCK die zijn pas grooooooooooooooootquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.
Kon ik gewoon lekker spoorlijntjes aanleggen.
Heb gister nog een eerste opzet gemaakt voor een vergelijkbaar veld 512x512. Verkeek me er een beetje op dat dat al veul groter is dan de speelvelden van vroeger (256x256).
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
quote:
deze discussie is tijden terug ook een keer gevoerd op tt-forums.net, en daar hebben ze toen de broncode erbij gehaald, waaruit bleek dat het toch echt om de afstand tussen de naambordjes gaatquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:18 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Tussen de industriën zelf afaik. Maar dat scheelt niet zoveel
vliegtuigen vliegen een factor 4 langzamer dan treinen rijden. In TTDpatch zit een optie om dit recht te trekken, de vliegtuigen gaan daar echt allejezus snelquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:20 schreef MaxMark het volgende:
Ik legde vroeger altijd van die "proeftuintjes" aan als ik heel rijk was. Dan ging ik van het uiterste linkerpunt naar het uiterste rechterpunt van de map, daar legde ik dan een spoor en 2 vliegvelden aan. Zodoende kwam ik erachter dat treinen veel sneller zijn dan vliegtuigen, ook al gaan die volgens de info 952km p/u
Ja, dat had ik ook gemerkt. Dan wordt het weer té onrealistisch.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:29 schreef Merovingian het volgende:
[..]
vliegtuigen vliegen een factor 4 langzamer dan treinen rijden. In TTDpatch zit een optie om dit recht te trekken, de vliegtuigen gaan daar echt allejezus snel
Voor OpenTTD is een dergelijke patch trouwens ook in de maak dacht ik.
Ik heb muziek uit en FX aan... heeerlijk, dat geluid van de kassaquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:46 schreef allardh het volgende:
Ik heb geluid gewoon uitstaan bij dit spel.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:19 schreef allardh het volgende:
Vreselijk dat geluid van treintjes en vooral als de spoorlijn langs een stad loopt met die overwegen.
mooie functie iddquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:28 schreef Nevermind het volgende:
Download de MiniIN en maak gebruik van 'auto-complete signs'
Scheelt RSIquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mee eens
Verdomme, wat scheelt dat veel werk (vooral op de lange termijn)
Je kosten gaan inderdaad omhoog, maar je rating van het station ook, omdat er veel vaker een treintje komt. Dus worden er weer meer goederen aangeboden en kunnen je treinen vaker rijden. Het levert dus wel meer op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...
Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
Met veel korte treintjes heb je altijd wel een trein op het station staan om coal op te halen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...
Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
Vraag het even in het andere topicquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:04 schreef Maikalo het volgende:
Tijd om hem vanmiddag, na een pauze van een maandje of twee, maar weer eens te gaan spelen.
Wie zijn er vanavond allemaal online?
Okay, zal het thuis eens proberen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:54 schreef bleiblei het volgende:
Ow en over de bovenleidingen, ik geloof dat de bovenleidingen pas na een bepaald jaartal kunnen en dat het werkt a la signals. Dus met ctrl bovenleiding, zonder ctrl geen bovenleiding (als ik het me goed herinner van tig jaar geleden)
als je de laatste nightly speelt, hoef je niets te doen om bovenleiding te hebben, die zit daar al ingebouwd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Okay, zal het thuis eens proberen.
Bedankt.
wat lukt je dan precies niet aan de seinen? laat anders een plaatje zien, dan kunnen we helpen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
na flink oefenen begin ik het door te krijgenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:36 schreef Merovingian het volgende:
[..]
wat lukt je dan precies niet aan de seinen? laat anders een plaatje zien, dan kunnen we helpen.
sommige treinen rijdne gewoon normaal en andere rijden een heel stuk langzamer.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:37 schreef thatsme het volgende:
het kan zijn dat je pc het gewoon niet meer trekt, hoe meer treintjes hoe langzamer het gaat. Ik merk als ik mijn laptop op accu draai dat alles veel trager gaat dan als ik hem aan de stroom heb.
Sommige grafix komen ook met aangepaste treinen. Hierdoor hebben de wagons een maximum snelheid en niet de treinen. De treinen nemen echter de snelheid van de wagons aan, dus daarom gaan ze langzamer dan de rest.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:43 schreef Merovingian het volgende:
dus sommige treinen rijden snel en andere langzaam, terwijl ze van hetzelfde type zijn? ik heb dat nog nooit meegemaakt... kan je dus niet helpen
ze reden eerst harden dus het ligt niet aan de treinen of wagonnentjesquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Sommige grafix komen ook met aangepaste treinen. Hierdoor hebben de wagons een maximum snelheid en niet de treinen. De treinen nemen echter de snelheid van de wagons aan, dus daarom gaan ze langzamer dan de rest.
Bij de laatste nightly kun je kiezen tussen met en zonder bovenleidingquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:35 schreef Merovingian het volgende:
[..]
als je de laatste nightly speelt, hoef je niets te doen om bovenleiding te hebben, die zit daar al ingebouwd.
jep klopt en ja kan alleen treinen met boveleiding op een bovenleiding rails laten rijden en stoom treintjes kunnen niet op die bovenleiding railsquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Bij de laatste nightly kun je kiezen tussen met en zonder bovenleiding
fout, je kunt ze ook op elkaar laten rijden door een vinkje aan te zettenquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:05 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
jep klopt en ja kan alleen treinen met boveleiding op een bovenleiding rails laten rijden en stoom treintjes kunnen niet op die bovenleiding rails
in welke map moet ik dat dan zetten?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:55 schreef CasB het volgende:
http://www.openttd.org/nightly.php Je kan gewoon de laatste versie downloaden, dan komt alles goed.
Welke map je maar wil. Kopiëer de data-folder van een werkende OpenTTD naar de data-folder van de nightly, en zorg ervoor dat je geen bestanden overschrijft. Als het goed is moet het dan direct werkenquote:Op zondag 29 oktober 2006 21:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
in welke map moet ik dat dan zetten?
waaraan kan ik zien of het gelukt is? (ik zie geen verschil... sorry voor al m'n vragen, ben op 't moment nog een OpenTTD kneusquote:Op zondag 29 oktober 2006 21:36 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Welke map je maar wil. Kopiëer de data-folder van een werkende OpenTTD naar de data-folder van de nightly, en zorg ervoor dat je geen bestanden overschrijft. Als het goed is moet het dan direct werken
Bovenin het venster (in de titelbalk) staat het versienummerquote:Op zondag 29 oktober 2006 21:57 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
waaraan kan ik zien of het gelukt is? (ik zie geen verschil... sorry voor al m'n vragen, ben op 't moment nog een OpenTTD kneus)
Je selecteert in het railconstructiemenu "monorail" en dan gebruik je de éénnalaatste knop:quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:36 schreef Rianne84 het volgende:
Is er eigenlijk een makkelijke manier om je treinrails te vervangen door b.v. monorail? Of moet je dan al je treintjes verkopen, je rails weghalen en alles opnieuw aanleggen?
Het is altijd een hoop werk. Maar er zijn wel een paar dingen die het makkelijker maken:quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:36 schreef Rianne84 het volgende:
Is er eigenlijk een makkelijke manier om je treinrails te vervangen door b.v. monorail? Of moet je dan al je treintjes verkopen, je rails weghalen en alles opnieuw aanleggen?
Het lijkt me wel handig om de treinen éérst naar het depot te sturen, daarna pas de boel te converteren? Anders krijg je dat ze in the middle of nowhere vast komen te zitten.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:54 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Het is altijd een hoop werk. Maar er zijn wel een paar dingen die het makkelijker maken:
[afbeelding]
Stuur eerst al je treinen naar het depot. Helaas is er nog geen knopje om alle treinen in 1 keer daarheen te sturen (wel in de MiniIN), dus je moet het handmatig doen via het treinenoverzicht.
Ga nu naar de monorailconstructie-tools, en selecteer het eenalaatste knopje (converteer railtype).
Hou het knopje van de landkaart ingedrukt en selecteer 'Extra kijkvenster'. Ga nu in het hoofdvenster helemaal naar linksonder en in het extra kijkvenster naar rechtsboven. Als je nu sleept vanaf linksonder in het hoofdvenster naar het extra kijkvenster heb je de hele kaart in 1 keer geselecteerd. Al je rails en stations zijn nu in 1 keer vervangen.
Het vervelende is dat de treinen overblijven. Dat is kutwerk. Ik bouw meestal een monoraildepot naast het depot waar treinen in staan en bouw de treinen stuk voor stuk na. Je kunt de orders kopieren door naar de orderlijst te gaan, op 'ga naar' te klikken en dan op de oude trein te klikken. Als je dit gedaan hebt verkoop je de oude trein en ga je verder met de volgende.
Het is een hoop werk, maar als je dit soort dingen niet weet is het nog veel meer werk
Dat zeg ik toch ook in de tweede zin?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:00 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het lijkt me wel handig om de treinen éérst naar het depot te sturen, daarna pas de boel te converteren? Anders krijg je dat ze in the middle of nowhere vast komen te zitten.
Oohja, sorryquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:01 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook in de tweede zin?
Monorail zit gewoon in OpenTTD hoor. Ben je wel al in het jaar 2001? Dan is het pas beschikbaar.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Klopt het dat de monorail niet in OpenTTD zit?
Vond dat vervangen (wat uiteraard vroeger heeeeeel lang duurde) van gewone rails naar monorail en later naar maglev juist wel leuk.
Je kunt ook je depots zo veranderen. En als je snel genoeg bent dan onthoud hij de opdrachten die je hebt gegeven voor de trein.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:02 schreef Rianne84 het volgende:
thanks! dat wist ik nog niet. jammer van die treinen vervangen, maar de rails scheelt al een hoop zo!
Ah, dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:41 schreef MaxMark het volgende:
Monorail zit gewoon in OpenTTD hoor. Ben je wel al in het jaar 2001? Dan is het pas beschikbaar.
Als je die aanbieding hebt geaccepteerd kun je al monorails bouwen hoorquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, dat zal het zijn.
Zit nu in 95 volgens mij, maar kreeg al wel een aanbieding om die monorail trein een jaar te testen.
Nog maar even een paar jaar doorspelen dus.
Dat lukte dus juist niet.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:48 schreef MaxMark het volgende:
Als je die aanbieding hebt geaccepteerd kun je al monorails bouwen hoor
Dat is dus het gekke, als ik dan rails ga leggen, dan wordt het gewone rails, geen monorails.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:24 schreef Merovingian het volgende:
je moet wel je rails knopje ingedrukt houden om monorail te selecteren he
Als je lang op het railway icoontje drukt,dan verschijnt er een menutje he. Daar kan je railway/monolrail/maglev kiezen.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Of komt er een soort fly-out uit het knopje dan?
Natuurlijk wist ik dat al!quote:Op woensdag 8 november 2006 10:18 schreef Maikalo het volgende:
Als je lang op het railway icoontje drukt,dan verschijnt er een menutje he. Daar kan je railway/monolrail/maglev kiezen.
Maar dat wist je vast al![]()
quote:Op woensdag 8 november 2006 10:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Natuurlijk wist ik dat al!
().
Neen. Maar dan zal de bovenste verdieping dus ook met een hoek van 90 graden er boven moeten staan, neem ik aan.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:37 schreef Rianne84 het volgende:
is het mogelijk om stations te maken met meerdere verdiepingen? (denkend aan station Amsterdam Sloterdijk of b.v. Duivendrecht)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |