Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versiesquote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:15 schreef Timis.ro het volgende:
GEWELDIGE nieuwere versie....
Ik had dit nog nooit gespeeld met kanalen, sluizen, en vele andere mogelijkheden.
Maakt het spelen nog leuker [afbeelding]
maaruh....vroegâh, had ik altijd het gezeik dat na verloop van tijd het berichtje
[..]
.
Is dat gezeik nu ook verholpen???[afbeelding]
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:30 schreef allardh het volgende:
Als jij voor een betere rating zorgt gaat er meer naar jou.
Meer treinen laten rijden bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:25 schreef CasB het volgende:
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Het gaat er niet zo zeer om dat je dan meer treinen hebt dan de concurrent, het gaat erom dat de frequentie van stationsbezoek hoger ligt dan die van de concurrent. Als je dus maar 1 perron hebt, zijn er momenten dat er geen enkele trein staat te wachten, wanneer de eerste trein wegrijdt en de twee het station inrijdt. Als je meerdere perrons hebt, kun je áltijd een trein hebben staan wachten. Dát telt mee voor de ratingquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:26 schreef Troel het volgende:
Bij mij reden er meer treinen dan bij die andere, dus dat zal het niet zijn. Of maakt het dan ook nog uit of ze op meerdere perrons stoppen of maar op 1 perron.
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef Troel het volgende:
Ja, dus dan zou je met 2 perrons meer rating moeten hebben dan met 1 perron en zou mijn rating hoger geweest moeten zijn dan die van die ander.
Wat dus niet zo was, of er moeten meer dingen meetellen.
Psies.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Dan moet er dus nog steeds meer meetellen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:46 schreef bleiblei het volgende:
Wat toch ook meeteld is hoeveel % je vervoert vanaf een station?
Dwz. als je 4 langere treinen op een baan zet ipv. 4 kortere treinen die alle 4 op "Full load" staan krijg je ook hogere rating omdat vrijwel alles wat door de fabriek op het perron gezet wordt ook direct vervoert wordt.
Ik meen ook dat de rating meer afhangt van hoe snel wordt een product van het perron geplukt door een trein dan frequentie, aantal perrons etc. Natuurlijk hebben die laatste factoren wel weer invloed op hoe snel een product meegenomen wordt .
Dat niet. Maar als je naar de andere kant van de map gaat moet je wel veeeeel meer treinen laten rijden om de snelheid waarmee goederen opgehaald worden hoog te krijgen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?
Dus als je naar de andere kant van de map gaat, dat dat anders is dan als je het naar dichtbij vervoert ofzo.
gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aanquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versies
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerendquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:57 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aan
Ik hield op een gegeven moment helemaal op met bussen bouwen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:00 schreef MaxMark het volgende:
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerend
OpenTTDquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
Ook in de scenario-makert?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:19 schreef MaxMark het volgende:
OpenTTD
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTDquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ook in de scenario-makert?
Binnenkort maar eens even zoeken dan. .
-edit- Breedbeeld TTD-en is erg okay trouwens, al wordt alles wat klein op 1680x1050 .
Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:48 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTD
hehe....als ik civilisation speel, neem ik direct een HUGE map...veel leuker, dus ik een random game starten met TTDL, 2056x2056....FUCK die zijn pas grooooooooooooooootquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.
Kon ik gewoon lekker spoorlijntjes aanleggen.
Heb gister nog een eerste opzet gemaakt voor een vergelijkbaar veld 512x512. Verkeek me er een beetje op dat dat al veul groter is dan de speelvelden van vroeger (256x256).
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
quote:
deze discussie is tijden terug ook een keer gevoerd op tt-forums.net, en daar hebben ze toen de broncode erbij gehaald, waaruit bleek dat het toch echt om de afstand tussen de naambordjes gaatquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:18 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Tussen de industriën zelf afaik. Maar dat scheelt niet zoveel
vliegtuigen vliegen een factor 4 langzamer dan treinen rijden. In TTDpatch zit een optie om dit recht te trekken, de vliegtuigen gaan daar echt allejezus snelquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:20 schreef MaxMark het volgende:
Ik legde vroeger altijd van die "proeftuintjes" aan als ik heel rijk was. Dan ging ik van het uiterste linkerpunt naar het uiterste rechterpunt van de map, daar legde ik dan een spoor en 2 vliegvelden aan. Zodoende kwam ik erachter dat treinen veel sneller zijn dan vliegtuigen, ook al gaan die volgens de info 952km p/u
Ja, dat had ik ook gemerkt. Dan wordt het weer té onrealistisch.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:29 schreef Merovingian het volgende:
[..]
vliegtuigen vliegen een factor 4 langzamer dan treinen rijden. In TTDpatch zit een optie om dit recht te trekken, de vliegtuigen gaan daar echt allejezus snel
Voor OpenTTD is een dergelijke patch trouwens ook in de maak dacht ik.
Ja, Chris Sawyer heeft ze ook gejatquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:10 schreef Jump het volgende:
Die geluidjes kan je overal vinden hoor
Ik heb muziek uit en FX aan... heeerlijk, dat geluid van de kassaquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:46 schreef allardh het volgende:
Ik heb geluid gewoon uitstaan bij dit spel.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:19 schreef allardh het volgende:
Vreselijk dat geluid van treintjes en vooral als de spoorlijn langs een stad loopt met die overwegen .
mooie functie iddquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:28 schreef Nevermind het volgende:
Download de MiniIN en maak gebruik van 'auto-complete signs'
Scheelt RSIquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mee eens
Verdomme, wat scheelt dat veel werk (vooral op de lange termijn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |