abonnement Unibet Coolblue
pi_42766676
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:15 schreef Timis.ro het volgende:
GEWELDIGE nieuwere versie....
Ik had dit nog nooit gespeeld met kanalen, sluizen, en vele andere mogelijkheden.
Maakt het spelen nog leuker [afbeelding]


maaruh....vroegâh, had ik altijd het gezeik dat na verloop van tijd het berichtje
[..]

.
Is dat gezeik nu ook verholpen???[afbeelding]
Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versies
pi_42767317
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:30 schreef allardh het volgende:
Als jij voor een betere rating zorgt gaat er meer naar jou.
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?
pi_42767428
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:25 schreef CasB het volgende:
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Meer treinen laten rijden bijvoorbeeld.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42767625
Meerdere kleinere treinen, zodat er gemiddeld meer treinen op het station stoppen. De meer (en vaker) voertuigen een station aandoen, de hoger de rating wordt.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:26:28 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_42768948
Bij mij reden er meer treinen dan bij die andere, dus dat zal het niet zijn. Of maakt het dan ook nog uit of ze op meerdere perrons stoppen of maar op 1 perron.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42769001
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:26 schreef Troel het volgende:
Bij mij reden er meer treinen dan bij die andere, dus dat zal het niet zijn. Of maakt het dan ook nog uit of ze op meerdere perrons stoppen of maar op 1 perron.
Het gaat er niet zo zeer om dat je dan meer treinen hebt dan de concurrent, het gaat erom dat de frequentie van stationsbezoek hoger ligt dan die van de concurrent. Als je dus maar 1 perron hebt, zijn er momenten dat er geen enkele trein staat te wachten, wanneer de eerste trein wegrijdt en de twee het station inrijdt. Als je meerdere perrons hebt, kun je áltijd een trein hebben staan wachten. Dát telt mee voor de rating
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:36:43 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_42769245
Ja, dus dan zou je met 2 perrons meer rating moeten hebben dan met 1 perron en zou mijn rating hoger geweest moeten zijn dan die van die ander.
Wat dus niet zo was, of er moeten meer dingen meetellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42769285
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef Troel het volgende:
Ja, dus dan zou je met 2 perrons meer rating moeten hebben dan met 1 perron en zou mijn rating hoger geweest moeten zijn dan die van die ander.
Wat dus niet zo was, of er moeten meer dingen meetellen.
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42769336
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Psies.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:46:18 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42769538
Wat toch ook meeteld is hoeveel % je vervoert vanaf een station?
Dwz. als je 4 langere treinen op een baan zet ipv. 4 kortere treinen die alle 4 op "Full load" staan krijg je ook hogere rating omdat vrijwel alles wat door de fabriek op het perron gezet wordt ook direct vervoert wordt.

Ik meen ook dat de rating meer afhangt van hoe snel wordt een product van het perron geplukt door een trein dan frequentie, aantal perrons etc. Natuurlijk hebben die laatste factoren wel weer invloed op hoe snel een product meegenomen wordt .
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:49:07 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_42769639
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Dan moet er dus nog steeds meer meetellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:49:59 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_42769668
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:46 schreef bleiblei het volgende:
Wat toch ook meeteld is hoeveel % je vervoert vanaf een station?
Dwz. als je 4 langere treinen op een baan zet ipv. 4 kortere treinen die alle 4 op "Full load" staan krijg je ook hogere rating omdat vrijwel alles wat door de fabriek op het perron gezet wordt ook direct vervoert wordt.

Ik meen ook dat de rating meer afhangt van hoe snel wordt een product van het perron geplukt door een trein dan frequentie, aantal perrons etc. Natuurlijk hebben die laatste factoren wel weer invloed op hoe snel een product meegenomen wordt .
Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?

Dus als je naar de andere kant van de map gaat, dat dat anders is dan als je het naar dichtbij vervoert ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:57:47 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42769916
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?

Dus als je naar de andere kant van de map gaat, dat dat anders is dan als je het naar dichtbij vervoert ofzo.
Dat niet. Maar als je naar de andere kant van de map gaat moet je wel veeeeel meer treinen laten rijden om de snelheid waarmee goederen opgehaald worden hoog te krijgen.

Als je bijv. 1 trein laat rijden issie een jaar bezig voor op en neer. Dus wordt er maar 1 keer per jaar spullen van het station gehaald. 2 treinen is al om het half jaar een trein op het station. 4 treinen elk kwartaal. Enz enz enz.

Daarnaast als je kan kiezen als fabriek tussen een transporteur die 1 keer per jaar je afhaaldepot leeg haalt of 1 keer per week is het makkelijk kiezen natuurlijk . Ik gebruik met industrie daarom vrijwel altijd full load.
pi_42771058
Ohja, dat was het...Op het moment dat er altijd een trein op het station aanwezig is (bezig met laden/lossen, gaat weg, dat dan de volgende trein er al staat) heb je een hoge (99%), rating...
pi_42771831
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versies
gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aan
pi_42771937
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:57 schreef Timis.ro het volgende:

[..]

gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aan
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerend
pi_42772208
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:00 schreef MaxMark het volgende:
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerend
Ik hield op een gegeven moment helemaal op met bussen bouwen.
Schoot niet op.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42774236
Klopt, dat was ook de reden dat ie bij mji van de HD verdween....heel blij dat ze dat opgelost hebben.
Ik vind de nieuwe Kanalen optie overigens ook geweldig
pi_42774309
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42774430
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
OpenTTD
pi_42774694
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:19 schreef MaxMark het volgende:
OpenTTD
Ook in de scenario-makert?
Binnenkort maar eens even zoeken dan. .

-edit- Breedbeeld TTD-en is erg okay trouwens, al wordt alles wat klein op 1680x1050 .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42775539
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ook in de scenario-makert?
Binnenkort maar eens even zoeken dan. .

-edit- Breedbeeld TTD-en is erg okay trouwens, al wordt alles wat klein op 1680x1050 .
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTD
pi_42775852
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:48 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTD
Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.
Kon ik gewoon lekker spoorlijntjes aanleggen.

Heb gister nog een eerste opzet gemaakt voor een vergelijkbaar veld 512x512. Verkeek me er een beetje op dat dat al veul groter is dan de speelvelden van vroeger (256x256).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42776273
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.
Kon ik gewoon lekker spoorlijntjes aanleggen.

Heb gister nog een eerste opzet gemaakt voor een vergelijkbaar veld 512x512. Verkeek me er een beetje op dat dat al veul groter is dan de speelvelden van vroeger (256x256).
hehe....als ik civilisation speel, neem ik direct een HUGE map...veel leuker, dus ik een random game starten met TTDL, 2056x2056....FUCK die zijn pas groooooooooooooooot
toch maar een nieuwe gedaan met 256x256 om te beginnen
pi_42776683
Ik legde vroeger altijd van die "proeftuintjes" aan als ik heel rijk was. Dan ging ik van het uiterste linkerpunt naar het uiterste rechterpunt van de map, daar legde ik dan een spoor en 2 vliegvelden aan. Zodoende kwam ik erachter dat treinen veel sneller zijn dan vliegtuigen, ook al gaan die volgens de info 952km p/u
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:25:01 #76
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42776839
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:19 schreef MaxMark het volgende:

[..]

OpenTTD


beide
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:26:43 #77
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42776906
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:18 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Tussen de industriën zelf afaik. Maar dat scheelt niet zoveel
deze discussie is tijden terug ook een keer gevoerd op tt-forums.net, en daar hebben ze toen de broncode erbij gehaald, waaruit bleek dat het toch echt om de afstand tussen de naambordjes gaat
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:29:41 #78
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42777036
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:20 schreef MaxMark het volgende:
Ik legde vroeger altijd van die "proeftuintjes" aan als ik heel rijk was. Dan ging ik van het uiterste linkerpunt naar het uiterste rechterpunt van de map, daar legde ik dan een spoor en 2 vliegvelden aan. Zodoende kwam ik erachter dat treinen veel sneller zijn dan vliegtuigen, ook al gaan die volgens de info 952km p/u
vliegtuigen vliegen een factor 4 langzamer dan treinen rijden. In TTDpatch zit een optie om dit recht te trekken, de vliegtuigen gaan daar echt allejezus snel

Voor OpenTTD is een dergelijke patch trouwens ook in de maak dacht ik.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42777916
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:25 schreef Merovingian het volgende:

[..]


[..]



beide
Niet toen ik het speelde
pi_42777950
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:29 schreef Merovingian het volgende:

[..]

vliegtuigen vliegen een factor 4 langzamer dan treinen rijden. In TTDpatch zit een optie om dit recht te trekken, de vliegtuigen gaan daar echt allejezus snel

Voor OpenTTD is een dergelijke patch trouwens ook in de maak dacht ik.
Ja, dat had ik ook gemerkt. Dan wordt het weer té onrealistisch.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:30:06 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_42817661
Vriendjelief zit boven te spelen, ik beneden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42841563
Is het iemand al eens opgevallen bij die reclame van OHRA (Kan 'ie?!), dat ze bij die spoorwegovergang het geluid van TT (gejat) hebben?
  Lieve Belg vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:10:27 #83
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_42847109
Die geluidjes kan je overal vinden hoor
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_42849060
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:10 schreef Jump het volgende:
Die geluidjes kan je overal vinden hoor
Ja, Chris Sawyer heeft ze ook gejat
pi_42849835
geluidjes
bye
pi_42849911
Zijn al die TT-geluidjes eigenlijk te downloaden ergens? Of kun je ze op de een of andere manier uit de bestanden zelf halen?
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 06:28:04 #87
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42856836
de muziekjes zijn in ieder geval wel op internet te vinden... probeer eens te googlen zou ik zeggen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:21:10 #88
158175 Bilbao
Rood, Wit, GROEN
pi_42857787
Ik heb ook een server draaien voor 8 spelers.
IP: 85.92.138.159
pi_42858547
ik wil die geluidjes niet eens jatten....jeez wat zijn die irritant )
Altijd al gevonden
pi_42860301
Ik heb geluid gewoon uitstaan bij dit spel.
pi_42860324
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:46 schreef allardh het volgende:
Ik heb geluid gewoon uitstaan bij dit spel.
Ik heb muziek uit en FX aan... heeerlijk, dat geluid van de kassa
pi_42860952
Vreselijk dat geluid van treintjes en vooral als de spoorlijn langs een stad loopt met die overwegen .
pi_42862336
Joepie laptop terug ga me eens fijn downloaden dit spel
pi_42864714
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:19 schreef allardh het volgende:
Vreselijk dat geluid van treintjes en vooral als de spoorlijn langs een stad loopt met die overwegen .


muziek uit, maar de treintjes wel aan, want ik moet het wel horen als een van mijn treinen, de bussen en trucks van mijn tegenstanders kapot rijden
pi_42913279
ik ben nederland aan het na maken al me sporen liggen er al alleen die stoplichten neer zetten. wat is dat een rot klus zeg. en een beetje al die treinen verdellen.
ik type ook mar wat
pi_42916091
Download de MiniIN en maak gebruik van 'auto-complete signs'
pi_42928271
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:28 schreef Nevermind het volgende:
Download de MiniIN en maak gebruik van 'auto-complete signs'
mooie functie idd
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_42928335
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:00 schreef existenz het volgende:

[..]

mooie functie idd
Mee eens
Verdomme, wat scheelt dat veel werk (vooral op de lange termijn)
pi_42929169
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Mee eens
Verdomme, wat scheelt dat veel werk (vooral op de lange termijn)
Scheelt RSI
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_42976877
Nog een vraagje (waarschijnlijk al gesteld):

Ik heb een bovenleidingen grf gedownload, in mijn openttd submap gezet, in openttd.cfg de goede [newgrf] toegevoegd.
Als ik dan in het spel zelf kijk welke nieuwe grf's zijn toegevoegd, staat-ie er netjes bij, ik zie alleen geen bovenleidingen. Ook als ik een nieuw stukje spoor bouw wordt er geen bovenleiding toegevoegd.

Wat doe ik verkeerd?
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')