abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:31:27 #1
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_42700675
Vorig deel:
De Kunst van het loslaten van een ex #43

Que?
Relatie over? Kon ze d\'r benen niet bij elkaar houden? Ging hij vreemd? Was het gevoel weg? Ging het niet meer? Stort hier je hart uit.

En nu?
Schrijf het van je af. Praat erover met vrienden. Dat helpt. Verder kunnen de volgende linkjes verlichting bieden.
http://www.liefdescursus.nl/tranendal/
http://www.ldvd.nl/
http://www.liefdesverdriet.nu/
Liefdesverdriet (Bol.com)
Hoe lijm ik mijn gebroken hart? (Bol.com)
Red je relatie! (Bol.com)

Stort je hart uit, niet slowchatten.

Lees hier de laatste 5 post van het vorige topic.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 03:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is een praktisch iets. Ik kan hem voor bijna niks bellen (90 cent per uur). Hij betaalt bijna hetzelfde per minuut.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:23 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

dat soort dingetjes zijn altijd zo leuk aan een relatie, van die kleine dingen, maar die gewoon overal zijn! blegh ik mis het.

Gister te kampen gehad met een gigantisch jaloers gevoel, ik wist waar ze uitging en met wie ed. door dat uitgaan was het de vorige week dus uitgelopen op ruzie...

gister kwam ze dr spullen op halen, ik had alleen nog een telefoon van haar (besteld via internet, maar was kapot dus moest terug ook nog hele week geziek geen gehad, kon geen bedankje af van haar kant ofzo) en nog wat klein pruttel. zei had nog paar sokken+ondergoed en tot mn verbazig had ze zelfs mijn pasfoto dr bij in gedaan...

maar goed, ik wil zo graag weten wat er in haar omgaat, waarom ze iets doet waar we allebei eigenlijk geen zin in hadden. heb nu een date voor vrijdag naar de bios maar voel me eigenlijk beetje schuldig omdat ik het gevoel heb dat ik haar gebruik (heel lief meisje) om over mn ex heen te komen.

Vooral dat jaloerse stalker gedrag, wat doen jullie daaraan? dat je gewoon echt de hele dag alles van haar wilt weten?
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:55 schreef gewoonte het volgende:

[..]

Ik probeer mezelf de hele dag bezig te houden, ik wil het nog wel weten maar dan doe ik net of ik geen tijd heb om jaloers stalker gedrag te vertonen. En ik vertel mezelf dat het me toch niet boeit, wat op zich stom is want ik weet dat dat niet waar is.

Gisteren kon ik het al niet laten om wat van me te laten horen. Nu weet ik niet of ik blij ben dat ik het gedaan heb of niet..ik voelde me er wel eventjes beter door (ook al kreeg ik niet echt een geruststellende reactie) en de rest van de dag dacht ik "oh het gaat al beter, ik kom er wel overheen hoor". Gisteravond zat ik zelfs weer vol zelfvertrouwen en voelde ik me gewoon echt goed.

Dat is nu ook weer weg. Ik heb vandaag weer de neiging om te mailen, ik hoop dat ik me in kan houden. Ik mis alles het meest als ik net wakker word en dat komt niet doordat ik normaal naast hem wakker werd want dat gebeurde niet al te vaak. Maar goed het is ook nog geen 4 dagen geleden. Gelukkig staan er wel mensen constant voor me klaar en heb ik sinds donderdagmiddag niet meer alleen hoeven zijn, behalve om te slapen.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:36 schreef HiZ het volgende:
Die neiging om te bellen/mailen/msn'en kun je (in mijn ervaring) alleen voorkomen door naar buiten te gaan zonder je GSM, iemand op te zoeken, gaan praten met een vriend/in die jullie allebei kent en hier posten. Op de momenten dat ik me echt alleen voel, dan roetsj ik heel snel in een gemoedstoestand waarin ik MOET bellen.

En inderdaad, wakker worden is het ergste moment voor mij ook.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:54 schreef Twinky het volgende:
ik heb zijn naam en nummer uit m'n telefoon gewist. ik weet het wel uit m'n hoofd maar het is toch al een stuk minder verleiding. msnen (icq dan) ook gewoon uit m'n lijst en mezelf al een paar keer moeten weerhouden om hem weer toe te voegen.
nog een paar dagen en dan is de maand voorbij.

moet ik nou vier weken of een hele maand aanhouden?
Gogo!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_42701067
Okeej dit is vreemd... tis bijna 3 weken uit en ik vond zelf dat ik eroverheen was. Zij had het uitgemaakt omdat het gevoel bij haar weg was. Ik dacht gewoon ik ga verder even zonder meisje.
Hoorde van een ex-vriendin dat een vriendin van haar mij leuk vond. Vrijdag na uitgaan was dat meisje dat me leuk vond mee naar huis gegaan, uiteindelijk heb ik sex met haar gehad, wat ik met mijn ex niet heb gedaan. (eerste keer enzo)
Het was totaal niet boeiend en ik realiseerde me tijdes dat ik met dat meisje was ik me ex misde. Dat nieuwe meisje zoende totaal anders en niet lekker en ging meteen van bil... (was redelijk wat alcohol int spel) Kutte is nu door die daad wil ik juist me ex terug, terug naar de tijd van het lekkere, gepassioneerde zoenen en bij elkaar zijn. Gewoon terug, ik vond het vreselijk met dat nieuwe meisje.
Ik hoopte me ex te vergeten door met haar te zoenen maar het omgekeerde gebeurde. Ik dacht dat ik die nieuwe leuk vind maar dat vind ik totaal niet.
En die vind mij nu heel leuk maar ik zit er nog gewoon met me ex in me hoofd. Ik ga morgen het nieuwe meisje vertellen dat ik geen relatie nog wil, het is te vroeg. Ik zie ook gewoon geen toekomst in het nieuwe meisje.

Het kutte is, ik heb hoop voor me ex en ik. Het was om niks uitgegaan, gevoel bij haar weg vind ik zo'n kut reden. Nooit ruzies hadden we, kwam uit het niets, iedereen die ons kende dacht ook die blijven echt altijd bij elkaar, die passen perfect bij elkaar.
Zij heeft ook nog niet met iemand anders gezoend, en weet ook niet dat ik naar bed ben geweest met een meisje.

Ik denk dat ik voorlopig geen relatie aanga.
Wat denken jullie? Moet ik gewoon wachten op mijn ex, als zij zoent met een nieuwe dat ze misschien realiseert hoe goed ze het met mij had?
Of moet ik verder gaan met het nieuwe meisje, puur voor de sex e.d.
pi_42701491
geen van beide.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42701619
gewoon kijken of je dat gepassioneerde zoenen + lekker bij elkaar zijn met dat nieuwe meisje kunt krijgen, zo niet; dan inderdaad geen van beiden.

ik begin er telkens meer over heen te komen, en tis nog maar een week, ik denk dat deze week wel mee valt en kijk erg uit naar mijn date vrijdag...
pi_42701799
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:09 schreef flappiewappie het volgende:
gewoon kijken of je dat gepassioneerde zoenen + lekker bij elkaar zijn met dat nieuwe meisje kunt krijgen, zo niet; dan inderdaad geen van beiden.

ik begin er telkens meer over heen te komen, en tis nog maar een week, ik denk dat deze week wel mee valt en kijk erg uit naar mijn date vrijdag...
Nee onmogelijk, denk dat het alleen een dronken avontuurtje was. Alleen zij vindt me nu helemaal leuk enzo, gaat te snel voor mij. Weg met haar dus.

Ik ga denks gewoon tijdje niets met een meisje doen. Liefde is net een berg, na de top van je in het dal voor een lange tijd. Zo is mijn ervaring ermee...
Vrijgezel zijn!
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:26:20 #6
92409 Twinky
Little star.
pi_42703340
ik ben nu ook drie weken vrijgezel en kan me dus echt niet voorstellen dat ik met een ander zou zoenen (en zeker geen seks!) en sowieso denk ik nog veel te veel aan hem en vergelijk ik alle andere jongens mete hem..
pi_42704205
ik ben dr achter gekomen dat ik niet echt verliefd op haar was, maar meer verliefd was op het verliefd zijn, begin telkens meer te begrijpen dat dit het beter is zo... moet ook keer beetje volwassen worden zij trok me altijd nog een beetje in de puberteit
pi_42712864
Ben sinds donderdag ook weer vrijgezel.

Was wel "maar" 4 en halve maand. Maar ze was wel m'n "eerste".
We hebben het gezamelijk uit gemaakt, we zagen beide onder ogen dat we toch niet voor elkaar bestemd waren, maar toch is het soms best moeilijk te verwerken.
Je gaat die kleine dingetjes best missen. Die kriebel over je arm of die lekkere knuffel zo nu en dan en die kleine kusjes.

De enige gedachte waar ik echt misselijk van wordt is om haar in te denken met iemand anders. Daar word ik fysiek goed misselijk van. Maar dat heeft iedereen denk ik wel.
M'n vorige ex (relatie van 3 maanden, vorige jaar) had al na 1 dag een nieuwe vriend, dat was ook heel leuk

Het is ook soms heel verleidelijk om de telefoon op te pakken te bellen en om te zeggen dat ik toch nog iets voor haar voel en haar terug wil. Maar daar houd ik alleen mezelf mee voor de gek, omdat we nu eenmaal op sommige vlakken lijnrecht tegenover elkaar stonden en het kwam soms tot flinke botsingen. En het laatste wat ik wil is dat we het weer aan krijgen en over een paar maanden met ruzie uit elkaar gaan.
Nu is het namelijk zonder ruzie gegaan, heel erg beschaafd. En ik denk ook dat we gewoon vrienden kunnen blijven, zie haar namelijk toch nog bijna iedere week op stap.

Niet echt erg samenhangend verhaal ofzo. Maar ik moest het gewoon ff van me af schrijven.
Zow... en nu ga ik weer lekker emotioneel de jojo uithangen
  maandag 16 oktober 2006 @ 08:35:45 #9
92409 Twinky
Little star.
pi_42714733
het is erg fijn om die gevoelens van je af te schrijven, en omdat we allemaal hetzelfde hebben meegemaakt herken je veel in elkaars verhalen..
pi_42717113
Zucht, het is toch om helemaal gek van te worden. Het is nu een weekje uit, heb voor het eerst weer een beetje goed geslapen (logishc natuurlijk, lang niet geslapen, dan word je vanzelf enorm moe)
maar ik word wakker en...

..mis de aanwezigheid van haar in mijn bed, geen arm om haar heen slaan, niet haar slapende lieve gezichtje wat met die mooie oogjes kijkt ( ) nee gewoon helemaal niks, nouja dat zal nog wel vaker komen dus ik probeer het van me af te zetten. Loop naar de keuken, voornemens een lekker ontbijtje te maken, MOET ik eerst mijn telefoon kijken, zal ze gesmst hebben? ow. ... Nee natuurlijk niet, het is uit, welke reden heeft ze nog om te smsen...

Damn, ik word er echt helemaal gek van. Er zijn van die momenten dat ik er totaal niet mee om kan gaan, dat ik het liefst wou dat alles weer was zoals het was, maar dat gaat (op korte termijn) niet gebeuren, ik moet het los laten, alleen het lukt niet. Van die kleine dingetjes, die vroeger zo normaal leken, die mis ik echt enorm...
pi_42718538
Repost uit het gesloten topic :
quote:
Wat mij vooral verbaast is dat ik enige moeite heb met het geen contact opnemen iedere dag, maar dat hij ondertussen elke dag probeert of we kunnen praten. Vandaag dus weer. Ik was vanaf een uur of 4 weg van huis en had geen telefoon bij me. Maar mooi dat toen ik terugkwam hij tegen me was begonnen op MSN.
Overigens; alle Turkse kennissen en vrienden die ik vertel dat het uit is, die reageren van 'ach joh, geef 'm eventjes wat tijd en hij komt echt wel terug, dit is een moeilijke tijd voor 'm'
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:12:14 #12
92409 Twinky
Little star.
pi_42718853
maar HiZ, denk er gewoon erg goed over na wat jij wilt. In een relatie zit erg veel vertrouwen, en is d at er dan nog wel?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:12:07 #13
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_42728450
Voorgister weer eens gebeld met me ex nadat we ruzie hadden op MSN, ze zei aan de telefoon dat ik wist dat ik anders kon zijn (terug denkened aan onze tijd dat ik nog wat met haar had)..
en gaf ze 2 kusjes + een knuffel op MSN iets wat ze normaal niet doet..

jezus de verwarring, wat wil ze nou ..
pi_42728899
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:12 schreef Spike1506 het volgende:
... en gaf ze 2 kusjes + een knuffel op MSN iets wat ze normaal niet doet..
jezus de verwarring, wat wil ze nou ..
Ze wil vrienden blijven
Doe eens wild ....
pi_42729600
Nee, ze wil batsen.
pi_42729682
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:52 schreef DanseMacabre het volgende:
Nee, ze wil batsen.
Wat de tactloze hoerin zegt.
pi_42729822
Het is toch tragisch: Zelfs als we weten dat het gevoel van liefde niks anders is dan een chemische reactie... een verslaving voor het menselijk lichaam. Dan nog kiest een mens er moedwillig voor om alles over te hebben voor een beetje van die drugs. Daar sta je dan, als iemand die opgroeide met de gedachte dat hij sterk genoeg was om elke schadelijke verleiding te weerstaan. Van jongs af aan zou je het allemaal beter doen. En diezelfde kracht wordt nu gebruikt om de verslaving in stand te houden.
Doe eens wild ....
pi_42732352
tarot, heb je iets van een site over die stofjes? ik kan er namelijk nooit iets over vinden. lijkt me wel intressant om daar iets over te lezen. Zodat je er een beetje boven kunt staan.

vannacht kut geslapen trouwens, telkens van die rare dromen over mijn ex.Als je dan wakker word denk je pfewhet was maar een droom, maar tis dan nog wel je ex
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:49:31 #19
92409 Twinky
Little star.
pi_42732394
ik heb 'm dus weer toegevoegd op icq, waar ik 'm dezelfde avond nog verwijderd had. Nou is het donderdag vier weken en zaterdag een maand, qua dagnummer. Maar eigenlijk wil ik wel weer een keer met 'm praten... en nu staat hij de hele tijd op away, met in zijn berichtje of 'nee' of 'i've been away since ..:..'
nou begin ik weer helemaal te twijfelen! En ik wacht denk ik toch maar tot hij een keer op online staat...
pi_42732422
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:49 schreef Twinky het volgende:
ik heb 'm dus weer toegevoegd op icq, waar ik 'm dezelfde avond nog verwijderd had. Nou is het donderdag vier weken en zaterdag een maand, qua dagnummer. Maar eigenlijk wil ik wel weer een keer met 'm praten... en nu staat hij de hele tijd op away, met in zijn berichtje of 'nee' of 'i've been away since ..:..'
nou begin ik weer helemaal te twijfelen! En ik wacht denk ik toch maar tot hij een keer op online staat...
Zou ik ook doen, komt ten eerste niet zo desperate over (als jou dat wat uitmaakt) en ten tweede voel je je minder kut als hij dan nooit antwoord geeft. Kan zijn dat hij het namelijk pas veel later ziet als jij een keer offline bent of hij het vergeet ofzo.
pi_42732554
eindelijk een keer redelijk geslapen na een maand! Net een maand vrijgezel. 5 jaar bij elkaar 1 jaar samenwonend geweest. Slaap nu eindelijk in een andere kamer , de bovenkamer wordt ongeveer per volgende week aan een vriend van me verhuurd!

Was wel lekker, alleen het moment dat je op bed gaat liggen en je de radio aanzet... en dan trek je een la open van het nachtkastje uit verveling en wat vind men daar, je volledige brieven en foto collectie van je exin! DAMMIT! en dan speelt er nog zo'n zwoel achtig nummer als 'goodbye my lover' van James BLunt op de radio (TIIMINGGG!) dus dat was wel ff kut, maargoed.

Heb er inmiddels weer 2 weken niet gesproken, af en toe wordt ik gek en weet ik gewoon echt niet waar ik het moet zoeken, vlagen van verdriet klimmen vaak in m'n nek! en het andere moment dan zie ik alles weer positief in en wil ik achter de vrouwen aan, tenminste, dat denk ik dan.

Moet maar es wat beter gaan eten, heb overal jeuk en krijg vlekken in me nek (ja idd , echt kut!) Heb nogal een vitaminetekort geloof ik

Afijn, voorlopig geen vrouw meer voor mij (denk ik nu dan)wil het wel eens weten hoe het is om alleen te zijn, je weet idd nooit wat er op je pad komt , maar nee, nu niet!
pi_42734941
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:45 schreef flappiewappie het volgende:tarot, heb je iets van een site over die stofjes? ik kan er namelijk nooit iets over vinden. lijkt me wel intressant om daar iets over te lezen. Zodat je er een beetje boven kunt staan.
Het lukt je niet om erboven te staan. Je bent en blijft slaaf van je eigen hormonen. Je eigen wil is er namelijk afhankelijk van. Je lijkt daarmee misschien een gevoel te weerstaan... maar in feite is dat weer een ander gevoel dat je hebt. Het haalt wel een beetje van de magie uit het leven.
quote:
Chemical basis

Recent studies in neuroscience have indicated that a consistent number of chemicals are present in the brain when people testify to feeling love. These chemicals include; Testosterone, Oestrogen, Dopamine, Norepinephrine, Serotonin, Oxytocin, and Vasopressin. More specifically, higher levels of Testosterone and Oestrogen are present during the lustful phase of a relationship. Dopamine, Norepinephrine, and Seretonin are more commonly found during the attraction phase of a relationship. Oxytocin, and Vasopressin seemed to be more closely linked to long term bonding and relationships characterized by strong attachments.

In December 2005, Italian scientists at Pavia University found that a molecule known as the Nerve Growth Factor has high levels when people first fall in love, but these levels return to as they were after one year.

"NGF level was significantly higher (p<0.001) in the subjects in love [mean (SEM): 227 (14) pg/ml] than in either the subjects with a long-lasting relationship [123 (10) pg/ml] or the subjects with no relationship [149 (12) pg/ml]. Notably, there was also a significant positive correlation between levels of NGF and the intensity of romantic love as assessed with the passionate love scale (r=0.34; p=0.007). No differences in the concentrations of other NTs were detected. In 39 subjects in love who—after 12–24 months—maintained the same relationship but were no longer in the same mental state to which they had referred during the initial evaluation, plasma NGF levels decreased and became indistinguishable from those of the control groups."[1]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Love#Chemical_basis

En omdat het Wikipedia is raad ik maar even aan om bij elk van de genoemde termen verder te lezen over de werking en van de daarbijbehorende bron-referenties te controleren op betrouwbaarheid. Met name Dopamine is een interessant hormoon.
Doe eens wild ....
pi_42737148
Wikipedia schijnt tamelijk betrouwbaar te zijn als het gaat om wetenschappelijke lemma's.

Anyway, ik heb vanochtend weer eens gepraat met 'm, deze keer omdat ik het nodig had. Ik was echt boos en het zou wel eens kunnen dat dat tot een definitieve breuk heeft geleidt. Maar in ieder geval weet ik nu wel beter wat me is overkomen. En dat is alleen maar winst. Wat me is overkomen is, is dat hij plotseling het gevoel kreeg dat een relatie (met mij?) hem te beklemmend was. Dat hij ook nog de mogelijkheid wilde hebben om anderen te zien en zo. Maar, omdat hij tegelijkertijd ook mij niet wilde bedriegen, want dan zou hij me zeker kwijt raken, moest hij het voor zijn eigen gevoel wel uitmaken. Om zo zowel vrij te kunnen zijn als mij in zijn leven te kunnen houden.

Behalve dan dat ik me nog altijd besodemieterd voel door dit 'plannetje'; ik mocht emotioneel op het reservebankje plaatsnemen zodat hij z'n gang kon gaan.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:56:45 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_42737962
Goh HiZ, dat is best een beetje lullig. Nou, zoals ik al eerder zijn wordt het nu belangrijk voor jou om te bedenken wat je wil. want als hij zoals je turkse vrienden zeggen terug komt op z'n knietjes, wil jij dat dan nog wel?
en probeer niet al te boos op hem te zijn, en bedenk ook of je nog vrienden wil blijven... succes joh!
pi_42738539
Hmmm... heeft iemand nog tips wat je moet gaan doen als je een dag, of avond alleen bent?

Dat zijn voor mij echt de zwaarste momenten, normaal ben je dan samen met haar, maar dat kan nu dus niet meer. En dan is de kans bij mij het groots dat ik in een redelijk diep dal val en alleen maar aan haar kan denken.

De laatste tijd probeer ik dat te voorkomen door na training met de teammaten de kroeg in te gaan, ofzo, maar elke avond in de kroeg is ook geen oplossing...
pi_42738753
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:18 schreef koentjuh18 het volgende:
Hmmm... heeft iemand nog tips wat je moet gaan doen als je een dag, of avond alleen bent?

Dat zijn voor mij echt de zwaarste momenten, normaal ben je dan samen met haar, maar dat kan nu dus niet meer. En dan is de kans bij mij het groots dat ik in een redelijk diep dal val en alleen maar aan haar kan denken.

De laatste tijd probeer ik dat te voorkomen door na training met de teammaten de kroeg in te gaan, ofzo, maar elke avond in de kroeg is ook geen oplossing...
Hehe, tja, die momenten zijn er en daar doe je niks aan!

Wat ik doe is gewoon op de bank gaan zitten en de tv aan knallen en maar zappen! Op een gegeven moment staat er iets op waar je toch niet naar kijkt en je gaat dan vanzelf nadenken over alles.
D'r vandoor gaan met wat vrienden kan ook, maar zo verwerk je het niet tenminste, dat denk ik...
Laat het maar over je heen komen en niet vluchten, want op een gegeven moment kom je het toch weer tegen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:47:52 #27
92409 Twinky
Little star.
pi_42739391
idd, wegdrukken heeft niet zoveel zin. Als je vier avonden achter elkaar je helemaal leeg heb gejankt is het echt wel op hoor
pi_42740159
idd dat "lucht" op een of andere manier wel op hoor!

Alleen kom je er de volgende week toch weer achter dat er nog steeds meer in zit!

Wen er maar aan, je bent nog lang niet klaar !
pi_42740909
quote:
Wat mij wel een helpt is gewoon opschrijven wat je op dat moment dan voelt, denkt en graag zou willen zeggen. Het voor jezelf ordenen zeg maar. Mss is t ook wel n echte meisjes-oplossing maar baadt t niet, dan schaadt t ook niet. Moest de eerste keer wel huilen maar het wordt wel steeds minder, ook de behoefte om t van je af te schrijven neemt af. Succes en sterkte!
pi_42743189
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:56 schreef Twinky het volgende:
Goh HiZ, dat is best een beetje lullig. Nou, zoals ik al eerder zijn wordt het nu belangrijk voor jou om te bedenken wat je wil. want als hij zoals je turkse vrienden zeggen terug komt op z'n knietjes, wil jij dat dan nog wel?
en probeer niet al te boos op hem te zijn, en bedenk ook of je nog vrienden wil blijven... succes joh!
Ja, dat zijn allemaal dingen waar ik in de toekomst een antwoord op zal moeten vinden. Los van wat hij wil.
pi_42743222
quote:

Inderdaad, die momenten dat je eigenlijk wilt praten en moet praten en huilen en weet ik veel wat, maar dat je je vooral heel alleen en verlaten voelt.
pi_42743930
Precies HiZ. En tel daar nog eens bij op dat sinds ik studeer in groningen de enige persoon waarmee in in groningen echt goed kan praten mijn (inmiddels) ex-vriendin is.. Dan ben je gewoon even toe aan opbeurende woorden.... maar het komt goed, achter elke wolk zit de zon. Gelukkig heb ik een redelijk positieve kijk op het leven, en worden de momenten van terug val steeds korter merk ik al weer..

Alleen de dag dat ik 'ons' album van de afgelopen 4 jaar door kan kijken, en het terug kan relativeren tot een verdomd mooie tijd samen, laat nog wel even wachten.
pi_42744006
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 02:05 schreef Refragmental het volgende:
...

De enige gedachte waar ik echt misselijk van wordt is om haar in te denken met iemand anders. Daar word ik fysiek goed misselijk van. Maar dat heeft iedereen denk ik wel.

...
Deze gedachte spookt nu al een paar weken door mijn hoofd. Ik word er gek van!
Laatst was ik Hans Teeuwen aan het luisteren en daar was een scene die het mooi beschreef
pi_42745155
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:34 schreef Ltd. het volgende:

[..]

Laatst was ik Hans Teeuwen aan het luisteren en daar was een scene die het mooi beschreef
Nou, toen 'hij' dus vanmorgen ook boos was stuurde hij me een sms dat hij iemand ging bellen om mee te neuken.
pi_42745167
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:34 schreef Ltd. het volgende:

[..]

Nou, toen 'hij' dus vanmorgen ook boos was stuurde hij me een sms dat hij iemand ging bellen om mee te neuken. Dat kwam behoorlijk hard aan.
pi_42753165
Shit.
Was vrijdag dus naar bed geweest met een meisje, en daardoor wil ik me ex meer dan ooit. Was slecht zoenen e.d.... Alleen met me ex ben ik nooit naar bed geweest.
Ik zei nog tege dat meisje laten we dit nog even tussen ons houden. Heb haar verteld dat ik haar niet leuk vind en nu weten veel mensen het.
Ik ga het wel aan me vrienden vertellen van de fout.

Zou me ex me echt haten als ze dit weet? Ze weet het nu nog niet... Tis na 2.5 weken dat het uit was gebeurd, na een relatie van 3 maanden.
Veel mensne zeiden gewoon nieuw meisje proberen, dus gewoon maar dat werkte blijkbaar averechts. Kon geen gevoel bij de daad met het nieuwe meisje krijgen.
pi_42753908
Ik denk wel dat je ex dit niet graag zal horen. Hoe zou je zelf reageren als je hoort dat je ex al na 2.5 weken met iemand anders naar bed geweest is?
pi_42754177
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:55 schreef Ltd. het volgende:
Ik denk wel dat je ex dit niet graag zal horen. Hoe zou je zelf reageren als je hoort dat je ex al na 2.5 weken met iemand anders naar bed geweest is?
ligt eraan natuurlijk
of je de verlater of de verlatene bent.
pi_42754238
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou, toen 'hij' dus vanmorgen ook boos was stuurde hij me een sms dat hij iemand ging bellen om mee te neuken. Dat kwam behoorlijk hard aan.

Godver! Ik zou helemaal gek worden dan

Ik droom de laatste tijd behoorlijk veel over m'n ex... en dat had ik nooit toen ik wat met haar had
Zijn ook nog best "heftige" dromen. Nu krijg ik alleen maar meer zin om haar te bellen.
Had nooit gedacht dat ik de sex ook zo zou missen (was hiervoor nog maagd).
pi_42754302
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:03 schreef milagro het volgende:

[..]

ligt eraan natuurlijk
Idd... als zij jou verlaten heeft moet ze ook niet gaan zeiken.
Als jij haar verlaten hebt zal ze waarschijnlijk een wrak zijn als ze het hoort.
En als jullie elkaar verlaten hebben is het ook niet prettig om te weten.
pi_42754340
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:03 schreef milagro het volgende:

[..]

ligt eraan natuurlijk
Zij verliet mij.
Het gaat erom dat ik besefde hoe erg ik de relatie mis na vrijdag. Dat nieuwe meisje kon het totaal niet evenaren.
Zal ik het me ex gewoon vertellen en me hoop verliezen dat ze terugkomt?
Het was uitgegaan om niets, gevoel was weg.
pi_42754777
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:07 schreef HiddeRV het volgende:

[..]

Zij verliet mij.
Het gaat erom dat ik besefde hoe erg ik de relatie mis na vrijdag. Dat nieuwe meisje kon het totaal niet evenaren.
Zal ik het me ex gewoon vertellen en me hoop verliezen dat ze terugkomt?
Het was uitgegaan om niets, gevoel was weg.
ja dat dacht ik al anders post je hier niet
als ik de verlater was, zou ik eerlijk gezegd opgelucht zijn als mijn ex met een ander geslapen had,ook zo snel al, verbaasd ms in bepaalde gevallen, maar zeker niet kwaad, waarom zou ik
een soort misplaatste trots dan of zo, dat hij zo snel al over mij heen was, liever zie ik hem treuren om mij maandenlang of zo? nou, nee, hoor, dus ik denk ook niet dat jouw ex kwaad zal zijn, hooguit dus verbaasd.

maar waarom vertellen? ik snap best dat je je soort van schuldig voelt, ook al slaat dat nergens op, ik herken dat wel, voelt op de een of andere manier als een soort van vreemdgaan dan....maar het nut van het je ex vertellen zie ik echt totaal niet, behalve dan dat je hoopt dat de ander ms upset raakt en dat jij dan denkt dat dat betekent dat ze nog iets voelt voor je, en dat dat betekent dat ze je ms wel terug wil?

bij mij werkt snel met een ander in bed duiken ook averechts en ik doe dat dus ook beter niet meer, gewoon de verliefdheid uitzitten en uitzieken.

ik gun mezelf 2 weken echt tranen met tuiten en dan moet het klaar zijn, met de tranen dan en het 'totnietsinstaatzijn', het verdriet is er dan nog wel, maar het zit niet meer in de weg, zeg maar, beetje streng zijn, jezelf af en toe een kleine terugval gunnen, maar na zo'n terugval 4 stappen vooruit ipv de dagelijkse 2

en vooral géén kontakt, hè, niets, dat werkt toch het beste, vriendjes blijven cq worden kan later ms nog wel en ms heb je er niet eens behoefte aan nog tzt.
pi_42755095
Ik ben best wel constructief bezig tijdens het rouwen door. Ik werk door op mijn werk, ondersteun een collega die het veel zwaarder heeft dan ik (die heeft zichzelf dus echt de vernieling ingedraaid door 9 jaar terug zijn relatie uit te maken, ongelooflijk). Bel mensen, zie films, ga langs bij familie, en als klap op de vuurpijl kreeg ik vandaag het aanbod om dit weekeinde mee te gaan naar Istanbul.

Enige wat ik mis is dat ik niet kan huilen nog, ik denk dat dat me heel veel goed zou doen. Dit verdriet er gewoon uit te gooien.
pi_42755396
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:19 schreef milagro het volgende:

[..]

ja dat dacht ik al anders post je hier niet
als ik de verlater was, zou ik eerlijk gezegd opgelucht zijn als mijn ex met een ander geslapen had,ook zo snel al, verbaasd ms in bepaalde gevallen, maar zeker niet kwaad, waarom zou ik
een soort misplaatste trots dan of zo, dat hij zo snel al over mij heen was, liever zie ik hem treuren om mij maandenlang of zo? nou, nee, hoor, dus ik denk ook niet dat jouw ex kwaad zal zijn, hooguit dus verbaasd.

maar waarom vertellen? ik snap best dat je je soort van schuldig voelt, ook al slaat dat nergens op, ik herken dat wel, voelt op de een of andere manier als een soort van vreemdgaan dan....maar het nut van het je ex vertellen zie ik echt totaal niet, behalve dan dat je hoopt dat de ander ms upset raakt en dat jij dan denkt dat dat betekent dat ze nog iets voelt voor je, en dat dat betekent dat ze je ms wel terug wil?

bij mij werkt snel met een ander in bed duiken ook averechts en ik doe dat dus ook beter niet meer, gewoon de verliefdheid uitzitten en uitzieken.

ik gun mezelf 2 weken echt tranen met tuiten en dan moet het klaar zijn, met de tranen dan en het 'totnietsinstaatzijn', het verdriet is er dan nog wel, maar het zit niet meer in de weg, zeg maar, beetje streng zijn, jezelf af en toe een kleine terugval gunnen, maar na zo'n terugval 4 stappen vooruit ipv de dagelijkse 2

en vooral géén kontakt, hè, niets, dat werkt toch het beste, vriendjes blijven cq worden kan later ms nog wel en ms heb je er niet eens behoefte aan nog tzt.
Maar ik kan wel vergeten dat ooit bij haar het gevoel terugkomt nu ik dit gedaan heb? Ik hoopte altijd op een kleine kans, gezien de manier het uitging en de reden. Als het een echte ruzie was ja. Maar we pasten perfect bij elkaar en twas altijd leuk. Daarnaast ervaring van een vriendin gehoord waar het gevoel voor een jongen terugkwam nadat zij het had uitgemaakt.
pi_42755700
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:35 schreef HiddeRV het volgende:

[..]

Maar ik kan wel vergeten dat ooit bij haar het gevoel terugkomt nu ik dit gedaan heb? Ik hoopte altijd op een kleine kans, gezien de manier het uitging en de reden. Als het een echte ruzie was ja. Maar we pasten perfect bij elkaar en twas altijd leuk. Daarnaast ervaring van een vriendin gehoord waar het gevoel voor een jongen terugkwam nadat zij het had uitgemaakt.
geen idee, ik ken haar niet, ik weet niet waarom het uitging en al zou ik het wel weten, dan nog zegt dat niets , want ik ben haar niet

maar als ik voor mezelf zou spreken... als ik nog helemaal gek op iemand ben en iemand nog terug wil, en die persoon zoekt dan weer kontakt in de meest fysieke zin , dan interesseert het mij geen reet wat hij in de tussentijd gedaan heeft en met wie en hoe vaak, dus laat staan als ik de verlater ben en spijt krijg, heb je ook niet echt recht om te gaan simmen over tussentijdse uitstapjes, he
pi_42757707
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:19 schreef milagro het volgende:
Leuk hoor, van die strenge regels... maar dan komt er een moment dat je iemand tegenkomt die anders is dan alle anderen en dan wil je niet dat jouw gevoel zo triviaal met een regeltje van 2 weken kan worden weggewuifd. Dat zou dan wel eens een belediging kunnen zijn voor de liefde die je voelde t.o.v. andere mannen.
Doe eens wild ....
pi_42759101
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:39 schreef Tarot het volgende:

[..]

Leuk hoor, van die strenge regels... maar dan komt er een moment dat je iemand tegenkomt die anders is dan alle anderen en dan wil je niet dat jouw gevoel zo triviaal met een regeltje van 2 weken kan worden weggewuifd. Dat zou dan wel eens een belediging kunnen zijn voor de liefde die je voelde t.o.v. andere mannen.
iedereen is anders dan alle anderen en een paar weken de ogen uit je kop huilen is lang zat, vind je niet, daarna moet het op die wijze actief treuren beter over zijn, anders zitten we net zo als jij na jaren nog te miepen om die ene, en daardoor niet openstaand voor een volgende.

het is sowieso geen wet, of regel, enkel bedoel ik te zeggen door even heel erg toe geven aan je verdriet , je er na een week of 2/3 (whatever, niet zo woordneuken) tenminste weer tegen kan, en zo niet als een zombie door het leven gaat voor maanden.
het leven gaat door en dat van die ex zeker, die maalt echt niet over jouw rouwperiode, hoor, en om voor jezelf je liefde zo te bewijzen, door moedwillig in je verdriet te blijven hangen, sorry, dan spoor je niet.
pi_42761870
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 00:29 schreef milagro het volgende:
..het leven gaat door en dat van die ex zeker, die maalt echt niet over jouw rouwperiode, hoor, en om voor jezelf je liefde zo te bewijzen, door moedwillig in je verdriet te blijven hangen, sorry, dan spoor je niet.
Het leven gaat door en zo, en de pijn is een stuk minder accuut. Maar toch he, het is niet mijn ervaring dat je er echt volledig overheenkomt als iemand de relatie met je verbreekt. Je gaat door en op een gegeven ogenblik stel je je wel open voor andere mensen, maar de 'littekens op je ziel' draag je mee naar je volgende relatie.

Ik werd me daarvan heel pijnlijk bewust als ik denk over mijn vorige traincrash. Die jongen kwam op een gegeven ogenblik na ruim een jaar plotseling met het voorstel om het 'weer te proberen'. Ik heb dat toen niet aangenomen, maar het was wel moeilijk om het zomaar af te wijzen. En nu ik dus weer eens de blijde boodschap heb gekregen dat het leuk was met me maar niet leuk genoeg, zit ik toch onvermijdelijk ook af en toe te denken aan 'en wat als ik nou deze zomer geen nee had gezegd?'.

Godzijdank is er ook nog een stukje rationaliteit aanwezig dat zegt; je bent beter af zonder die ellende van vriendjes die elke dag wat anders willen.

Iets wat mij overigens heel erg heeft geholpen, en heel onverwacht heeft geholpen is dat ik ben begonnen met vasten (zoals in Ramadan ja). Iemand zei in de vorige aflevering dat je geen andere keuze hebt dan plaatsnemen in de rollercoaster en het ritje uit te zitten. Ik heb ontdekt dat door het vrijwillig volgen van een draconisch voorschrift als overdag niet eten of drinken mij het gevoel teruggaf dat ik wel degelijk iets te vertellen had over mijn eigen leven.

[ Bericht 14% gewijzigd door HiZ op 18-10-2006 06:43:06 ]
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:19:05 #49
92409 Twinky
Little star.
pi_42763055
mooi is dat HiZ, met die Ramadan..

Om te huilen, helpt het dan niet om even in je eentje op je bed (ofzo) te zitten en heel lang na te denken over alles wat jullie hadden en wat er nu niet meer is?"
En over die andere kerel, je hebt die keuze toen niet gemaakt en nu kun je niet meer terug. En met de meest recente heb je toch ook veel plezier gehad?
pi_42763906
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 06:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het leven gaat door en zo, en de pijn is een stuk minder accuut. Maar toch he, het is niet mijn ervaring dat je er echt volledig overheenkomt als iemand de relatie met je verbreekt. Je gaat door en op een gegeven ogenblik stel je je wel open voor andere mensen, maar de 'littekens op je ziel' draag je mee naar je volgende relatie.

Ik werd me daarvan heel pijnlijk bewust als ik denk over mijn vorige traincrash. Die jongen kwam op een gegeven ogenblik na ruim een jaar plotseling met het voorstel om het 'weer te proberen'. Ik heb dat toen niet aangenomen, maar het was wel moeilijk om het zomaar af te wijzen. En nu ik dus weer eens de blijde boodschap heb gekregen dat het leuk was met me maar niet leuk genoeg, zit ik toch onvermijdelijk ook af en toe te denken aan 'en wat als ik nou deze zomer geen nee had gezegd?'.

Godzijdank is er ook nog een stukje rationaliteit aanwezig dat zegt; je bent beter af zonder die ellende van vriendjes die elke dag wat anders willen.

Iets wat mij overigens heel erg heeft geholpen, en heel onverwacht heeft geholpen is dat ik ben begonnen met vasten (zoals in Ramadan ja). Iemand zei in de vorige aflevering dat je geen andere keuze hebt dan plaatsnemen in de rollercoaster en het ritje uit te zitten. Ik heb ontdekt dat door het vrijwillig volgen van een draconisch voorschrift als overdag niet eten of drinken mij het gevoel teruggaf dat ik wel degelijk iets te vertellen had over mijn eigen leven.
je neemt iedere ervaring mee naar een volgende, helaas vaak ook de mindere, dus het wantrouwen, de voorzichtigheid, en zo, once bitten , twice shy.

ik ben alleen niet van het maandenlang huilen om die ene, die ene zien als de enige die jou gelukkig kanmaken en je niet open te stellen voor anderen, de anderen steeds weer te vergelijken met die ene.

als je na een jaar nog loopt te woefdrammen om hem of haar, dan blijf je echt moedwillig hangen, en als je dat lange verdriet als bewijs ziet van 'echt gehouden hebben van' en wat sneller de draad weer oppakken als een belediging , ja sorry, dat ben je het aan het overdramatiseren.

sommige mensen denken blijkbaar dat ware liefde lijden is, liefst zo lang mogelijk.

zoals jij nu verdriet hebt om deze meneer, zo had je ook verdriet om de vorige, had je toen kunnen vermoeden dat een ander je weer net zo zou kunnen doen verlangen naar hem, dat je eenander net zo zou kunnen missen?

iedere ervaring, het verdriet dus ook , neem je mee, of de relatie nu kort of lang was, als iemand je geraakt heeft, dan blijft dat, maar dat betekent niet altijd dat je niet over iemand heen bent.

jij kwam een oude liefde tegen en moest je toch verzetten tegen bepaalde gevoelens, ja ms die keer, maar nu?
ik denk dat de eerste ontmoeting na een breuk altijd lastig is, alles komt even terug weer en in de verwarring zou je dat wel eens voor 'ik voel dus nog wat voor hem' kunnen zien.
ik denk dat als je dan met zo iemand meegaat, sex hebt, de realiteit gauw weer terug komt, je dan al snel realiseert waarom jullie geen item meer zijn, en dan ineens die ander zo leuk niet meer is, en je hem ziet zoals hij is, en niet ziet door de ogen van die hopeloos verliefde toen je nog samen was.
pi_42764163
mooi verwoord milagro
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:30:25 #52
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_42764348
Mijn ex heeft op een heel effectieve manier ervoor gezorgd dat ik over haar heen raakte. Begin september waren we nl. uitgeweest samen met een goeie vriendin van ons (jep, gaan stappen met je ex, 't kan gebeuren ). Was verrassend genoeg erg gezellig, en ik krege echt het idee van "wauw, ze is echt over me heen dus we kunnen beide lekker verder gaan met ons eigen leven". We hebben zelfs nog gezocht naar nieuwe flirts voor elkaar .

Een week later loop ik per toeval tegen mijn huidige vriendin op, wat ik een dag later aan mijn ex vertel die ik toen weer eens tegenkwam. Zij dus pissed off en een of ander kletsverhaal over haar fictieve flirt en liefdesleven ophangen. Ik had dus echt zo iets van "als je tegen mij gaat zitten liegen ben je duidelijk nog niet over me heen en kan je wat mij betreft de pot op".

Sindsdien ben ik dus alweer een ruime maand gelukkig met m'n vriendin en heb ik geen last meer van gevoelens voor m'n ex
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_42766459
Ik kan het niet plaasten...en weet ook echt niet wat ik ermee aan moet.

Af en toe mailen we even hoe het nu is enzo. Moet zeggen dat het dus niet echt top gaat enzo, denk teveel na en maak het mezelf nogal moeilijk denk ik. Ik zie 'r practisch alleen maar nueken met een of andere dude die over is gekomen, teniminste in mijn hoofd dan.

Als ik met 'r mail voelt het zo dubbel, ik wil boos zijn, maar het "lukt" niet! daarintegen mail ik gewoon hoe ik me voel enzo, wat ik doe.
Ik bel soms d'r ma op , omdat dat gewoon een topwijf is waar ik veel aan heb (had misschien). Daar vertel ik dus aan dat het met vlagen zo nu en dan niet helemaal lekker gaat, dus ik vertel dat het niet echt tof gaat.
De volgende dag dus een mailtje van Ex over hoe het nu met me is en dat ze hoorde van d'r ma dat het niet zo goed gaat enzo. Ze maakt zich zorgen blablabla.

Ik wil ook niet dat het goed komt, dat kan ook gewoon niet meer, maar en dus... ik word gek of maak mezelf gek ofzo ik weet het niet meer! Je zou zeggen geen contact, maar dat wil ik ook niet, of wel.

idd, raar.
pi_42766698
je maakt jezelf een beetje gek, Nyles, en soms moet je niet doen wat je wil maar wat wijs is, en als jij merkt dat je na ieder al dan niet indirect (via mams) kontakt je weer klote voelt, terug bij af bent, doe het dan beter niet meer, je verlengt het zo onnodig en het gemis blijft toch wel, hoor, en dat moet je juist even in al zijn ergte voelen om het minder te maken.
je zelf af en toe 'belonen' met toch wat kontakt, in welke vorm ook, helpt even, maar daarna.....
pi_42766995
precies het helpt heel even maar daarna komen al die scenario's weer in me kop waar niet aan te ontkomen is!
Ik heb heel snel het gevoel en het idee dat ik dingen fout tegenover het verleden en hoe ik nu tegen ander mensen die er dichtbijstonden destijds toen het niet lekker ging, voornamelijk het vertrouwen in andere mensen is nogal geschaadt het afgelopen jaar en op een of andere manier heb ik het idee dat nog een hoop goed te maken heb ofzo?!

Dat gek maken van mezelf heb ik niet in echt in de hand volgens mij een "goeie dag "kan heel snel omslaan in niks om vervolgens savonds voor de tv te hangen en naar buiten staren (klinkt cliche ja! ) , maargoed ik neem aan dat dat d'rbij hoort!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:15:09 #56
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_42767028
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:58 schreef Tarot het volgende:

[..]

Het lukt je niet om erboven te staan. Je bent en blijft slaaf van je eigen hormonen. Je eigen wil is er namelijk afhankelijk van. Je lijkt daarmee misschien een gevoel te weerstaan... maar in feite is dat weer een ander gevoel dat je hebt. Het haalt wel een beetje van de magie uit het leven.
[..]

..
Ik ben het met je eens behalve met de 'magie'-opmerking. In elke relatie onstaat emotionele afhankelijkheid, wat zich uit in de genoemde stofjes. Iemand missen is bijv een duidelijk voorbeeld daarvan. Maar een goede relatie is imo niet alleen maar afhankelijkheid, juist de momenten waarbij de afhankelijkheid geen rol speelt kunnen zeer 'magisch' zijn.
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
pi_42768762
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:13 schreef Nyles het volgende:
precies het helpt heel even maar daarna komen al die scenario's weer in me kop waar niet aan te ontkomen is!
Ik heb heel snel het gevoel en het idee dat ik dingen fout tegenover het verleden en hoe ik nu tegen ander mensen die er dichtbijstonden destijds toen het niet lekker ging, voornamelijk het vertrouwen in andere mensen is nogal geschaadt het afgelopen jaar en op een of andere manier heb ik het idee dat nog een hoop goed te maken heb ofzo?!

Dat gek maken van mezelf heb ik niet in echt in de hand volgens mij een "goeie dag "kan heel snel omslaan in niks om vervolgens savonds voor de tv te hangen en naar buiten staren (klinkt cliche ja! ) , maargoed ik neem aan dat dat d'rbij hoort!
hoort er ook bij,en mag je ook best aan toegeven, maar niet te lang, je moet het niet gaan 'koesteren', zeg maar, onbewust doet men dat soms toch.

ik denk dat het niet verstandig is troost te zoeken bij haar moeder, het is haar dochter die jou verdriet doet tenslotte, zij vertelt wat jij zegt weer tegen haar dochter, die voelt zich schuldig, en neemt dan weer kontakt op met jou,met de goede intenties maar tegelijkertijd om de oh zo verkeerde redenen, en dito resultaat.
het is voor jou een onbewust alibi ms wel, je weet dat het zo zal lopen, je wil dat je ex weet dat je verdriet hebt en hoopt dan etc etc.... heel begrijpelijk, maar toch beter niet doen.
pi_42770361
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:20 schreef milagro het volgende:

[..]

hoort er ook bij,en mag je ook best aan toegeven, maar niet te lang, je moet het niet gaan 'koesteren', zeg maar, onbewust doet men dat soms toch.

ik denk dat het niet verstandig is troost te zoeken bij haar moeder, het is haar dochter die jou verdriet doet tenslotte, zij vertelt wat jij zegt weer tegen haar dochter, die voelt zich schuldig, en neemt dan weer kontakt op met jou,met de goede intenties maar tegelijkertijd om de oh zo verkeerde redenen, en dito resultaat.
het is voor jou een onbewust alibi ms wel, je weet dat het zo zal lopen, je wil dat je ex weet dat je verdriet hebt en hoopt dan etc etc.... heel begrijpelijk, maar toch beter niet doen.
pi_42780707
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 00:29 en woensdag 18 oktober 2006 10:08 schreef milagro ... een heleboel dat ik op mijzelf kan betrekken
Hoe onlogisch het ook klinkt... ik doe het schijnbaar allemaal toch. Daarnaast beschrijf je nu juist die romantische waanbeelden van eeuwige liefde waar velen tijdens films bij zullen wegzwijmelen. Dat het niks voor jou is kan ik inkomen, maar als je zegt dat iemand dan niet spoort heb je het tegen een heleboel mensen.

Ik vond in haar iets, dat ik mijn leven lang gemist heb... en alle fijne dingen die ik nog kan herinneren zijn daar nu het symbool van geworden. Het is waarschijnlijk onrealistisch om te verwachten dat ik in een volgende relatie weer zoiets kan vinden en laat ik daarom nu ook maar stellen dat elke poging tot relatie die mislukt, los staat van het feit dat ik mijn ex nog altijd mis.
Doe eens wild ....
pi_42783845
Ik denk dat Milagro die romantische liefde best wel begrijpt, alleen heeft ze iets geleerd van wat het met haar doet. En dat lesje probeert ze over te dragen aan andere mensen met hetzelfde probleem.

Ga er nu maar vanuit dat iedereen die hier in dit topic zit er zit om dezelfde reden. En die reden is niet dat iemand anders het uit heeft gemaakt, maar omdat wij onszelf zo ontzettend zielig vinden.

Ik begin trouwens te merken dat ik me alweer wat minder zielig voel dan gisteren. Ik ben oprecht blij dat ik voor het weekeinde naar Istanbul ga, vandaag op de weg terug was er iemand die ik er leuk uit vond zien die zeer overduidelijk met me zat te flirten en dat maakte dat ik me heel goed voelde, ondanks het feit dat het verder niks voorstelde.
pi_42785205
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:31 schreef Tarot het volgende:

[..]

Hoe onlogisch het ook klinkt... ik doe het schijnbaar allemaal toch. Daarnaast beschrijf je nu juist die romantische waanbeelden van eeuwige liefde waar velen tijdens films bij zullen wegzwijmelen. Dat het niks voor jou is kan ik inkomen, maar als je zegt dat iemand dan niet spoort heb je het tegen een heleboel mensen.

Ik vond in haar iets, dat ik mijn leven lang gemist heb... en alle fijne dingen die ik nog kan herinneren zijn daar nu het symbool van geworden. Het is waarschijnlijk onrealistisch om te verwachten dat ik in een volgende relatie weer zoiets kan vinden en laat ik daarom nu ook maar stellen dat elke poging tot relatie die mislukt, los staat van het feit dat ik mijn ex nog altijd mis.
na een jaar nog actief treuren om iemand, je niet kunnen openstellen voor anderen, nog steeds iedereen vergelijken met haar, je lijden als het ware moedwillig in stand houden dus en dat dan voor jezelf zien als bewijs van ware liefde, dán spoor je niet, wmb dan (en met niet sporen bedoel ik niet rijp voor de funny farm, maar gewoon dom bezig zijn)

zeker niet als je weet dat die ander nog geen seconde aan jou denkt nu, die ander haar leven al lang weer opgepakt heeft, je maakt iemand die allang niet meer belangrijk zou moeten zijn in jouw dagelijks leven veel te belangrijk, meer dan gezond voor je is.
Ik zou het als ex iig niet als compliment zien als iemand na zolange tijd nog geen stap verder is in de verwerking of het loslaten, eerder eng vinden zelfs en zeker geen bewijs van liefde die ik zou hebben laten schieten.

voor wie wil je dat Anna Karenina gevoel nu in stand houden? voor jezelf, en wat doet het met je? brengt het je vooruit, levert het je wat op behalve een in jouw ogen bewijs van wat echte liefde is, of zou moeten zijn?

de diepte of grote vd liefde wordt echt niet bepaald door de duur van het rouwen, hoor, of het drama eromheen.

betekent niet dat je er binnen no time overheen moet zijn, natuurlijk niet, maar om na jaren nog steeds te praten alsof het vers is allemaal nog, dat heeft meer met romantiseren van de pijn te maken, dan met romantiek of liefde zelf, vind ik.
pi_42786833
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:51 schreef HiZ het volgende:

Ga er nu maar vanuit dat iedereen die hier in dit topic zit er zit om dezelfde reden. En die reden is niet dat iemand anders het uit heeft gemaakt, maar omdat wij onszelf zo ontzettend zielig vinden.
Ik vind mijzelf niet ontzettend zielig, ik probeer alleen afleiding en mss een tip te vinden.
Nu ik mijn ex niet meer door een roze bril bekijk, besef ik dat ik beter af ben zonder hem. Wil vrienden blijven omdat we gezamelijke vrienden hebben en omdat hij als persoon en vriend heel aardig is maar niet als mijn vriendje. Denk dat dit een goede stap is in het verwerkingsproces en dat ik alweer bijna mn vroegere zelf ben.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:06:59 #63
92409 Twinky
Little star.
pi_42787117
Ik vind het ook supermoeilijk om aan hem te denken als mijn 'ex'. Als ik bijvoorbeeld iets vertel over wat ik met hem gedaan heb denk ik aan hoe leuk het was en zeg ik automatisch weer 'mijn vriend' enzo. is ook best logisch na twee jaar, maar ik erger me aan mezelf!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:13:10 #64
92409 Twinky
Little star.
pi_42787404
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:01 schreef lief_kellytje het volgende:

[..]

Ik vind mijzelf niet ontzettend zielig, ik probeer alleen afleiding en mss een tip te vinden.
Nu ik mijn ex niet meer door een roze bril bekijk, besef ik dat ik beter af ben zonder hem. Wil vrienden blijven omdat we gezamelijke vrienden hebben en omdat hij als persoon en vriend heel aardig is maar niet als mijn vriendje. Denk dat dit een goede stap is in het verwerkingsproces en dat ik alweer bijna mn vroegere zelf ben.
Nu ik terugkijk naar mijn ex (grm) besef ik steeds meer wat een lul het eigenlijk was, hoe naief ik ben geweest om bij hem te blijven en hoe hij me bijna misbruikt heeft door zo lang te rekken terwijl hij niks meer voor me voelde. Ik heb dus steeds meer het idee dat ik gewoon niet meer met 'm hoef te praten.
pi_42789921
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:51 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Milagro die romantische liefde best wel begrijpt, alleen heeft ze iets geleerd van wat het met haar doet. En dat lesje probeert ze over te dragen aan andere mensen met hetzelfde probleem. Ga er nu maar vanuit dat iedereen die hier in dit topic zit er zit om dezelfde reden. En die reden is niet dat iemand anders het uit heeft gemaakt, maar omdat wij onszelf zo ontzettend zielig vinden.
Het is ook zo dat ik bij elke andere vrouw tot nu toe zo kan reageren zoals milagro het beschrijft. Ik ben het dus eigenlijk gewoon met haar eens. Maar bij deze ene niet... en daar voel ik mij inderdaad met enige regelmaat hartstikke zielig om
quote:
...en schreef verder:
Ik begin trouwens te merken dat ik me alweer wat minder zielig voel dan gisteren.
Fijn om te lezen
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:25 viel milagro in herhaling met het volgende:
voor wie wil je dat Anna Karenina gevoel nu in stand houden? voor jezelf, en wat doet het met je? brengt het je vooruit, levert het je wat op behalve een in jouw ogen bewijs van wat echte liefde is, of zou moeten zijn?
Voor mijzelf ja... ik heb dat zwelgen in het verleden blijkbaar nodig alsof het drugs is. Door terug te denken aan die fijne herinneringen kan ik even vergeten wat voor een loser ik in het echte leven eigenlijk ben. En wanneer ik er dan weer bij stil sta dat ik haar toch niet heb kunnen behouden, krijg ik een bad trip en ga ik zielig zitten doen op dit forum. Wel lief dat je er na al die tijd nog steeds op in gaat

[ Bericht 1% gewijzigd door Tarot op 18-10-2006 23:17:56 ]
Doe eens wild ....
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:20:15 #66
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42790405
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:30 schreef Blind_Guardian het volgende:
Mijn ex heeft op een heel effectieve manier ervoor gezorgd dat ik over haar heen raakte. Begin september waren we nl. uitgeweest samen met een goeie vriendin van ons (jep, gaan stappen met je ex, 't kan gebeuren ). Was verrassend genoeg erg gezellig, en ik krege echt het idee van "wauw, ze is echt over me heen dus we kunnen beide lekker verder gaan met ons eigen leven". We hebben zelfs nog gezocht naar nieuwe flirts voor elkaar .

Een week later loop ik per toeval tegen mijn huidige vriendin op, wat ik een dag later aan mijn ex vertel die ik toen weer eens tegenkwam. Zij dus pissed off en een of ander kletsverhaal over haar fictieve flirt en liefdesleven ophangen. Ik had dus echt zo iets van "als je tegen mij gaat zitten liegen ben je duidelijk nog niet over me heen en kan je wat mij betreft de pot op".

Sindsdien ben ik dus alweer een ruime maand gelukkig met m'n vriendin en heb ik geen last meer van gevoelens voor m'n ex
ik las baaij
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
pi_42790421
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:08 schreef milagro het volgende:
loopt te woefdrammen

Een misschien TE simpele tip, maar toch: die keer dat ik ook echt TE lang over 1 persoon liep te woefdrammen was in een periode dat ik gewoon veel te weinig om handen had. Iets simpels als afleiding helpt echt, ook al ben je er zelf nog zo van overtuigd dat jouw verdriet iets dusdanig diepgaands is dat een banaal 'afleiding zoeken' daar niet tegen op kan (en daar ben ik in tijden van hevig liefdesverdriet volledig van overtuigd ): toch werkt het.
pi_42790500
Ik vraag me trouwens af of het wel nodig is om je ex zo af te kraken. Natuurlijk ook mijn laatste ex heeft zijn fouten gehad, maar eigenlijk kan ik ook niet echt tot een andere conclusie komen dat hij op z'n minst heeft geprobeerd het op een eerlijke manier te doen allemaal. Dat maakt het voor mij nu dan ook mogelijk hem nog altijd als een waardevol mens te zien in mijn leven. En niet een verzameling van fouten die me uiteindelijk niet meer geven dan een gevoel dat ik mijn tijd heb zitten verspillen. Natuurlijk, die ander, waar ik begin vorig jaar twee topics over heb vol weten te krijgen was wel echt zo'n manipulator met wie ik mijn tijd heb verspild. Maar de persoon waar ik nu verdriet over heb is en blijft iemand met wie ik een stukje van mijn leven echt heb gedeeld. En dat stukje leven blijft gewoon net zo mooi terugkijkend als het was toen ik het leefde.

Dat het uit is, is iets van nu, niet van toen, niet van de mooie momenten. Die blijven mooi.
pi_42790545
klopt als een bus, thaleia, als een lege brievenbus uiteraard
  donderdag 19 oktober 2006 @ 01:54:38 #70
158972 echt_gaar
denk na sukkel !
pi_42793934
Ik heb ook veel liefdesverdriet gehad.Na 5 jaar werd ze verliefd op een ander en verliet mij. Ik heb bijna anderhalf nodig gehad om het te verwerken, waarbij de eerste 10 maanden het ergst waren.

Nu is mijn hart geheeld en is er alleen slechts een litteken over van de wond die ze mij gaf.

Een paar weken geleden keek ik Dr Phill. Hij pakte een stoel . Hij zette het op de grond en zei; "deze stoel is net een relatie, wil je een stabiele relatie hebben dan heb je deze 4 poten nodig. Elk van de 4 poten stelt een element van de relatie voor. Dus als er 1 wordt gemist is je relatie niet stabiel. element 1 is: respect, 2 is: houden van elkaar 3 is: zelfde interesses en overeenkomsten met elkaar, 4 is: sex.Als 1 van deze dingen ontbreekt, is de stoel, dus de relatie niet meer stabiel.."

verrek dacht ik en dacht aan hoe mijn relatie begonnen was. Element 4 (sex) daar begon het mee en verder ontbraken achteraf eigenlijk de andere "4 poten" (vooral van haar kant poot 1 en 2) poot 3 was helaas ook krakkemikkig tussen ons.......Voortaan zal ik eerst goed de kat uit de boom kijken en kijken hoe ver een persoon wel bij me past voor ik er weer mee in zee ga.

[ Bericht 1% gewijzigd door echt_gaar op 19-10-2006 01:59:54 ]
"There are weapons of mass destruction in Iraq!....." (George W Bush)
pi_42795234
Die theorie is leuk, en ik denk zelfs wel dat ie behoorlijk goed klopt. Maar als dat alles was geweest, dan had ik nu niet zitten posten in dit topic.
pi_42795259
Als mensen op een openbaar forum komen posten over hoe goed ze over hun ex heen zijn dan denk ik daar het mijne van.
-edit-
Maar het is idd een kunst.

[ Bericht 7% gewijzigd door Odysseuzzz op 19-10-2006 06:52:19 ]
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:03:03 #73
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_42795545
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 06:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
Als mensen op een openbaar forum komen posten over hoe goed ze over hun ex heen zijn dan denk ik daar het mijne van.
-edit-
Maar het is idd een kunst.
Mooie variant van Van Kooten's: Gestopt met roken ben je pas echt, als jet het tegen niemand meer zegt
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
pi_42806450
Eh, als je in dat soort termen wil praten is dit eerder een groepje mensen die net gestopt is in plaats van mensen die ooit gerookt hebben. Maar dan wel met dit verschil dat een ex-roker er zelf voor kiest.

Ik heb nog helemaal niet het idee dat ik eroverheen ben. Ik weet alleen wel dat het geen zin heeft om in een kringetje te blijven jagen naar iets wat ik toch nooit meer terug kan krijgen.
pi_42809974
Me ex weet niet dat ik na 3 weken dat het uit was met iemand naar bed ben gegaan die ik niet leuk vond. Dronkenschap enzo, maar ok.

Veel mensen weten het, maar zij nog niet.
Moet ik het zelf vertellen of moet ze het maar van iemand anders horen? Om haar los te laten moet ik immers geen contact opnemen, maar tis beetje lullig als ze het hoort van iemand anders. (ik wil haar terug, zij heeft het uitgemaakt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')