Ik ben het met je eens behalve met de 'magie'-opmerking. In elke relatie onstaat emotionele afhankelijkheid, wat zich uit in de genoemde stofjes. Iemand missen is bijv een duidelijk voorbeeld daarvan. Maar een goede relatie is imo niet alleen maar afhankelijkheid, juist de momenten waarbij de afhankelijkheid geen rol speelt kunnen zeer 'magisch' zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:58 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het lukt je niet om erboven te staan. Je bent en blijft slaaf van je eigen hormonen. Je eigen wil is er namelijk afhankelijk van. Je lijkt daarmee misschien een gevoel te weerstaan... maar in feite is dat weer een ander gevoel dat je hebt. Het haalt wel een beetje van de magie uit het leven.
[..]
..
hoort er ook bij,en mag je ook best aan toegeven, maar niet te lang, je moet het niet gaan 'koesteren', zeg maar, onbewust doet men dat soms toch.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:13 schreef Nyles het volgende:
precies het helpt heel even maar daarna komen al die scenario's weer in me kop waar niet aan te ontkomen is!
Ik heb heel snel het gevoel en het idee dat ik dingen fout tegenover het verleden en hoe ik nu tegen ander mensen die er dichtbijstonden destijds toen het niet lekker ging, voornamelijk het vertrouwen in andere mensen is nogal geschaadt het afgelopen jaar en op een of andere manier heb ik het idee dat nog een hoop goed te maken heb ofzo?!
Dat gek maken van mezelf heb ik niet in echt in de hand volgens mij een "goeie dag "kan heel snel omslaan in niks om vervolgens savonds voor de tv te hangen en naar buiten staren (klinkt cliche ja!) , maargoed ik neem aan dat dat d'rbij hoort!
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:20 schreef milagro het volgende:
[..]
hoort er ook bij,en mag je ook best aan toegeven, maar niet te lang, je moet het niet gaan 'koesteren', zeg maar, onbewust doet men dat soms toch.
ik denk dat het niet verstandig is troost te zoeken bij haar moeder, het is haar dochter die jou verdriet doet tenslotte, zij vertelt wat jij zegt weer tegen haar dochter, die voelt zich schuldig, en neemt dan weer kontakt op met jou,met de goede intenties maar tegelijkertijd om de oh zo verkeerde redenen, en dito resultaat.
het is voor jou een onbewust alibi ms wel, je weet dat het zo zal lopen, je wil dat je ex weet dat je verdriet hebt en hoopt dan etc etc.... heel begrijpelijk, maar toch beter niet doen.
Hoe onlogisch het ook klinkt... ik doe het schijnbaar allemaal toch. Daarnaast beschrijf je nu juist die romantische waanbeelden van eeuwige liefde waar velen tijdens films bij zullen wegzwijmelen. Dat het niks voor jou is kan ik inkomen, maar als je zegt dat iemand dan niet spoort heb je het tegen een heleboel mensen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:29 en woensdag 18 oktober 2006 10:08 schreef milagro ... een heleboel dat ik op mijzelf kan betrekken
na een jaar nog actief treuren om iemand, je niet kunnen openstellen voor anderen, nog steeds iedereen vergelijken met haar, je lijden als het ware moedwillig in stand houden dus en dat dan voor jezelf zien als bewijs van ware liefde, dán spoor je niet, wmb dan (en met niet sporen bedoel ik niet rijp voor de funny farm, maar gewoon dom bezig zijn)quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:31 schreef Tarot het volgende:
[..]
Hoe onlogisch het ook klinkt... ik doe het schijnbaar allemaal toch. Daarnaast beschrijf je nu juist die romantische waanbeelden van eeuwige liefde waar velen tijdens films bij zullen wegzwijmelen. Dat het niks voor jou is kan ik inkomen, maar als je zegt dat iemand dan niet spoort heb je het tegen een heleboel mensen.
Ik vond in haar iets, dat ik mijn leven lang gemist heb... en alle fijne dingen die ik nog kan herinneren zijn daar nu het symbool van geworden. Het is waarschijnlijk onrealistisch om te verwachten dat ik in een volgende relatie weer zoiets kan vinden en laat ik daarom nu ook maar stellen dat elke poging tot relatie die mislukt, los staat van het feit dat ik mijn ex nog altijd mis.
Ik vind mijzelf niet ontzettend zielig, ik probeer alleen afleiding en mss een tip te vinden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:51 schreef HiZ het volgende:
Ga er nu maar vanuit dat iedereen die hier in dit topic zit er zit om dezelfde reden. En die reden is niet dat iemand anders het uit heeft gemaakt, maar omdat wij onszelf zo ontzettend zielig vinden.
Nu ik terugkijk naar mijn ex (grm) besef ik steeds meer wat een lul het eigenlijk was, hoe naief ik ben geweest om bij hem te blijven en hoe hij me bijna misbruikt heeft door zo lang te rekken terwijl hij niks meer voor me voelde. Ik heb dus steeds meer het idee dat ik gewoon niet meer met 'm hoef te praten.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:01 schreef lief_kellytje het volgende:
[..]
Ik vind mijzelf niet ontzettend zielig, ik probeer alleen afleiding en mss een tip te vinden.
Nu ik mijn ex niet meer door een roze bril bekijk, besef ik dat ik beter af ben zonder hem. Wil vrienden blijven omdat we gezamelijke vrienden hebben en omdat hij als persoon en vriend heel aardig is maar niet als mijn vriendje. Denk dat dit een goede stap is in het verwerkingsproces en dat ik alweer bijna mn vroegere zelf ben.![]()
Het is ook zo dat ik bij elke andere vrouw tot nu toe zo kan reageren zoals milagro het beschrijft. Ik ben het dus eigenlijk gewoon met haar eens. Maar bij deze ene niet... en daar voel ik mij inderdaad met enige regelmaat hartstikke zielig omquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:51 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Milagro die romantische liefde best wel begrijpt, alleen heeft ze iets geleerd van wat het met haar doet. En dat lesje probeert ze over te dragen aan andere mensen met hetzelfde probleem. Ga er nu maar vanuit dat iedereen die hier in dit topic zit er zit om dezelfde reden. En die reden is niet dat iemand anders het uit heeft gemaakt, maar omdat wij onszelf zo ontzettend zielig vinden.
Fijn om te lezenquote:...en schreef verder:
Ik begin trouwens te merken dat ik me alweer wat minder zielig voel dan gisteren.
Voor mijzelf ja... ik heb dat zwelgen in het verleden blijkbaar nodig alsof het drugs is. Door terug te denken aan die fijne herinneringen kan ik even vergeten wat voor een loser ik in het echte leven eigenlijk ben. En wanneer ik er dan weer bij stil sta dat ik haar toch niet heb kunnen behouden, krijg ik een bad trip en ga ik zielig zitten doen op dit forum. Wel lief dat je er na al die tijd nog steeds op in gaatquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:25 viel milagro in herhaling met het volgende:
voor wie wil je dat Anna Karenina gevoel nu in stand houden? voor jezelf, en wat doet het met je? brengt het je vooruit, levert het je wat op behalve een in jouw ogen bewijs van wat echte liefde is, of zou moeten zijn?
ik las baaijquote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:30 schreef Blind_Guardian het volgende:
Mijn ex heeft op een heel effectieve manier ervoor gezorgd dat ik over haar heen raakte. Begin september waren we nl. uitgeweest samen met een goeie vriendin van ons (jep, gaan stappen met je ex, 't kan gebeuren). Was verrassend genoeg erg gezellig, en ik krege echt het idee van "wauw, ze is echt over me heen dus we kunnen beide lekker verder gaan met ons eigen leven". We hebben zelfs nog gezocht naar nieuwe flirts voor elkaar
.
Een week later loop ik per toeval tegen mijn huidige vriendin op, wat ik een dag later aan mijn ex vertel die ik toen weer eens tegenkwam. Zij dus pissed off en een of ander kletsverhaal over haar fictieve flirt en liefdesleven ophangen. Ik had dus echt zo iets van "als je tegen mij gaat zitten liegen ben je duidelijk nog niet over me heen en kan je wat mij betreft de pot op".
Sindsdien ben ik dus alweer een ruime maand gelukkig met m'n vriendin en heb ik geen last meer van gevoelens voor m'n ex
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:08 schreef milagro het volgende:
loopt te woefdrammen
Mooie variant van Van Kooten's: Gestopt met roken ben je pas echt, als jet het tegen niemand meer zegtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 06:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
Als mensen op een openbaar forum komen posten over hoe goed ze over hun ex heen zijn dan denk ik daar het mijne van.![]()
-edit-
Maar het is idd een kunst.![]()
Ik zou haar niet gaan bellen om te melden dat je met een ander hebt gedaan neequote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:08 schreef HiddeRV het volgende:
Me ex weet niet dat ik na 3 weken dat het uit was met iemand naar bed ben gegaan die ik niet leuk vond. Dronkenschap enzo, maar ok.
Veel mensen weten het, maar zij nog niet.
Moet ik het zelf vertellen of moet ze het maar van iemand anders horen? Om haar los te laten moet ik immers geen contact opnemen, maar tis beetje lullig als ze het hoort van iemand anders. (ik wil haar terug, zij heeft het uitgemaakt)
je zoekt gewoon een excuus nu , zogenaamd vind je het correcter dat ze het van jou hoort, je wil haar gewoon bellenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:08 schreef HiddeRV het volgende:
Me ex weet niet dat ik na 3 weken dat het uit was met iemand naar bed ben gegaan die ik niet leuk vond. Dronkenschap enzo, maar ok.
Moet ik het zelf vertellen of moet ze het maar van iemand anders horen? Om haar los te laten moet ik immers geen contact opnemen, maar tis beetje lullig als ze het hoort van iemand anders. (ik wil haar terug, zij heeft het uitgemaakt)
Zij heeft het uit gemaakt dus het staat je vrij met een ander naar bed te gaan. Ik zou niet weten waarom je verplicht zou zijn dit aan haar te melden. Als ze het te horen krijgt, van jou of iemand anders, zal het haar slechts sterken in haar beslissing dat het uit is.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:08 schreef HiddeRV het volgende:
Het probleem is, ik ben met me ex níet naar bed geweest, dus wat zal ze nu wel denken? Want echt, ik hield van haar en wilde juist niet naar bed gaan en ik besef nu dat het totaal niet boeiend is. Het liefst zit ik met haar relex 1 of andere kut tv serie te kijken, en intiem tegen elkaar aanliggen en strelen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:55 schreef flappiewappie het volgende:
lastige.., enigste voordeel als jij het zelf verteld is dat je er een beetje jou verhaal bij kunt plakken. Waar een vriendin misschien erg negatief maakt...
waarom duurt het jaren? hoeveel jaar?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:13 schreef FreakerS het volgende:
Het duurt jaren voordat je over je eerste liefde heen bent. Daarna gaat het steeds sneller. Maar ik ben bang dat ik deze niet na het legen van wat 6-packs ben vergeten.
Ik ben geen helderziende he............quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:27 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
waarom duurt het jaren? hoeveel jaar?
inderdaad ik denk zelfs dat een helderziende dat niet weet, maar waarom zou het jaren duren zoals je beweert?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:36 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Ik ben geen helderziende he............
het is uit, zij had er geen zin meer in.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:33 schreef HiddeRV het volgende:
[..]
Het probleem is, ik ben met me ex níet naar bed geweest, dus wat zal ze nu wel denken? Want echt, ik hield van haar en wilde juist niet naar bed gaan en ik besef nu dat het totaal niet boeiend is. Het liefst zit ik met haar relex 1 of andere kut tv serie te kijken, en intiem tegen elkaar aanliggen en strelen.
Bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:43 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
inderdaad ik denk zelfs dat een helderziende dat niet weet, maar waarom zou het jaren duren zoals je beweert?
Hier heb je inderdaad een punt. Valt mij op dat ik hier wel nog mee lees maar steeds minder ga posten. Met jouw theorie zou ik dus goed bezig zijn om over mijn ex heen te geraken..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 06:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
Als mensen op een openbaar forum komen posten over hoe goed ze over hun ex heen zijn dan denk ik daar het mijne van.![]()
-edit-
Maar het is idd een kunst.![]()
ik kwam 's avonds thuis van mn werk en dacht......"heeeee!! vanavond is pas voor het eerst dat ik weer aan haar dacht..."quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:59 schreef xgirlxlindax het volgende:
Wat ik me afvraag... wanneer wisten jullie dat het ECHT over was?
Toen hij zei dat het goed met hem ging en begon te praten over hoe tevreden hij wel niet is nuquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:59 schreef xgirlxlindax het volgende:
Wat echt over? de liefde voor elkaar? of dat je erover heen bent?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:59 schreef xgirlxlindax het volgende:
De liefde voor elkaar.. dat de relatie niet meer te redden valt.. etc etc.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:09 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Wat echt over? de liefde voor elkaar? of dat je erover heen bent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |