abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42669702
WakkerDier heeft onderzoek gedaan naar het stemgedrag van de grote partijen over dierenaangelegenheden de afgelopen 4 jaar. Wat blijkt? VVD en CDA scoren een 2,2. Het kan ze niet gek genoeg: katten en honden mogen geslacht worden voor hun vachtje, en waarom varkens verdoven bij castratie? Ook het dwangmatig voeden van dieren zien zij geen problemen mee. Al met al werden er een hoop maatregelen die het welzijn van dieren moeten verbeteren geblokkeerd door de regering. Reden? Geld. Een diervriendelijke economie casht minder goed en dat past niet in het dollardenken van onze grote leiders.

De drie meest diervriendelijke partijen:
- SP (7,8)
- GroenLinks (7,8)
- PvdA (7,0)

Bron: http://www.wakkerdier.nl/(...)6e8a5c2e58bf118d8140

Conclusie: diervriendelijkheid is nog steeds een links thema. De reden is mij geheel onduidelijk.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:04:23 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669906
ik vind het onderzoek niet echt uit betrouwbare bron komen. eerder een soort verkiezingsstuntje ingefluisterd door gl.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42669939
Wakker dier, dat is toch die extreem linkse criminele bende met leden die dierenhouders mishandelen, bedrijven overvallen etc etc etc ?
pi_42669965
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het onderzoek niet echt uit betrouwbare bron komen. eerder een soort verkiezingsstuntje ingefluisterd door gl.
Ah, de (s)linkse media weer natuurlijk.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:11:22 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42670056
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ah, de (s)linkse media weer natuurlijk.
nou nee. juist niet media maar partijen die slinks zijn.
pi_42671128
Gewoon de CAP dumpen, alleen is dat politiek gezien niet al te makkelijk. Het verbetert wel gelijk de koopkracht met een aantal procent zodra alles uitgewerkt is.
pi_42671185
Ik wil hun onderzoek wel eens lezen. Kijken hoe ze tot deze conclusies komen.
pi_42671202
Goh wat een verrassende uitkomst heeft dit onderzoek van een uiterst linkse organisatie als wakker dier.

Dit is alsof je de Edmund Burke Stichting onderzoek laat doen welke partij het beste is voor de economie en heel verassend de VVD als de nummer één uit de hoek komt...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42671231
guttegut, net of een onderzoekje van die konijnenknuffelaars mijn stem beinvloedt
Stemmingmakerij om niks.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_42671451
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:52 schreef Genverbrander het volgende:
Conclusie: diervriendelijkheid is nog steeds een links thema. De reden is mij geheel onduidelijk.
Diervriendelijkheid kost veelal meer geld dan dieronvriendelijk. Geld dat je ook kan uitgeven aan een fraai vliegtuigje of hypotheekaftrek voor hen met een Ferrari voor de deur. En tja, dan moet je keuzes maken hè.
pi_42672219
Ze hebben een onderzoek gedaan naar het stemgedrag van de partijen over onderwerpen mbt dieren.

WakkerDier is bij mijn weten niet links of verbonden aan GroenLinks, hoe komen jullie daarbij?
pi_42672337
Dit is wel een grappige link:

http://www.wakkerdier.nl/barometer/index3.php

Hier zie je hoe groot de diervriendelijke groep is binnen de tweede kamer. Op dit moment volgens de peilingen precies 50/50. Goed bedacht!
pi_42672426
Hier zie je 10 vragen over dierenwelzijn die WakkerDier aan de partijen heeft gesteld. Iedere partij heeft de vragen beantwoord behalve... CDA en VVD.

http://www.wakkerdier.nl/barometer/index4.php
pi_42672588
Ik vraag me af hoe lief die dierenvrienden zijn voor wespen, muggen, vliegen en overige stekers?

En een vegetarier die Vis eet is geen Vegetarier, maar een verrader.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42672668
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:10 schreef JohnDope het volgende:
Ik vraag me af hoe lief die dierenvrienden zijn voor wespen, muggen, vliegen en overige stekers?

En een vegetarier die Vis eet is geen Vegetarier, maar een verrader.
Vraag het aan de nummer 2 van jouw partij zou ik zeggen. Da's een van de meest diervriendelijke kamerleden.
pi_42672827
Logisch, bij de VVD zit die oplaat die voor dierproeven is en bij het CDA die Annie Schreijer Pierik van de boerenbelangen.
pi_42672839
Alles is beter dan een schijnheilige Vegetarier.....

En vliegen, etc dood slaan in huis is ook moord.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42672948
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:21 schreef JohnDope het volgende:
Alles is beter dan een schijnheilige Vegetarier.....

En vliegen, etc dood slaan in huis is ook moord.
Ga eens met jouw Joost Eerdmans praten
pi_42672970
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga eens met jouw Joost Eerdmans praten
Ik praat liever met dierenfanatici die stiekem gewoom vliegen en ander prikkers in huis doodmaken. (dat zijn zeker minderwaardige dieren?)
pi_42672982
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik praat liever met dierenfanatici die stiekem gewoom vliegen en ander prikkers in huis doodmaken. (dat zijn zeker minderwaardige dieren?)
en nu snel zijn avatar veranderd

Toch maar geen stem op EenNL?
pi_42673051
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:27 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

en nu snel zijn avatar veranderd

Toch maar geen stem op EenNL?
Jij moet er nu even niet om heen draaien..... Jij vindt het dus wel kunnen; muggen, vliegen en andere prikkers in huis doodmaken?

offtopic: ja ik stem 1NL en nee ik verander niks.
pi_42673574
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij moet er nu even niet om heen draaien..... Jij vindt het dus wel kunnen; muggen, vliegen en andere prikkers in huis doodmaken?
Ja ik sla een mug wel eens dood, maar ik eet hem niet op, dus wat is je punt.
pi_42675065
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:06 schreef _The_General_ het volgende:
Wakker dier, dat is toch die extreem linkse criminele bende met leden die dierenhouders mishandelen, bedrijven overvallen etc etc etc ?
Zoiets inderdaad

Lekker betrouwbaar onderzoek..
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:59:21 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42675249
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:51 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Zoiets inderdaad

Lekker betrouwbaar onderzoek..
ik zie niet in wat er niet betrouwbaar aan is. Er had meer uitleg bij gemogen en meer cijfers, maar alle stemmingen van de tweede kamer zijn toch na te checken? Dan kan iedereen dit onderzoek nadoen.

Maarja, tis links en pro-dieren hè, daar kunnen rechtse types niet tegen want o jee als we aan het milieu denken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42675440
quote:
Post eens iets beters man. Altijd maar de bron in discussie trekken is zo 2001
pi_42675511
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

ik zie niet in wat er niet betrouwbaar aan is. Er had meer uitleg bij gemogen en meer cijfers, maar alle stemmingen van de tweede kamer zijn toch na te checken? Dan kan iedereen dit onderzoek nadoen.

Maarja, tis links en pro-dieren hè, daar kunnen rechtse types niet tegen want o jee als we aan het milieu denken.
Gast, de partij die het hoogst scoort, de partij van de Dieren, bestaat voor een groot gedeelte uit leden van stichting Wakker dier.

Het is net zoiets als je bijvoorbeeld het wetenschappelijk bureau van de VVD een onderzoek laat doen naar de economie in Nederland, en dat dan VVD op 1 komt alle andere rechtse partijen in de top 5 en alle linkse partijen onderaan.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_42675697
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:11 schreef kollie het volgende:
guttegut, net of een onderzoekje van die konijnenknuffelaars mijn stem beinvloedt
Stemmingmakerij om niks.
Het is inderdaad pure stemmingmakerij. Bij de rechtste partijen worden in die "barometer" allemaal negatieve punten genoemd, en bij linkse partijen allemaal positieve.

Bij groenlinks staat bijvoorbeeld: "Groenlinks wil dat er welzijnsregels voor konijnen komen"

Over populistisch konijnenknuffelen gesproken
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_42675793
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:59 schreef Genverbrander het volgende:
Dit is wel een grappige link:

http://www.wakkerdier.nl/barometer/index3.php

Hier zie je hoe groot de diervriendelijke groep is binnen de tweede kamer. Op dit moment volgens de peilingen precies 50/50. Goed bedacht!
Lekker genuanceerd alle rechste partijen zijn dieronvriendelijk en alle linkse partijen diervriendelijk
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:22:33 #29
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42675840
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:03 schreef Genverbrander het volgende:
Hier zie je 10 vragen over dierenwelzijn die WakkerDier aan de partijen heeft gesteld. Iedere partij heeft de vragen beantwoord behalve... CDA en VVD.

http://www.wakkerdier.nl/barometer/index4.php
En hoe concludeer jij hieruit dat de CDA en VVD dieronvriendelijk zijn? Oh ze vullen het niet in, dan moeten ze wel dieronvriendelijk zijn, natuurlijk.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:29:33 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42676012
wat een doorzichtig onderzoek. zou me niks verbazen als femke haar gleuf heeft opengetrokken en dit onderzoek met plezier betaald heeft.

ik ben blij dat fatsoenlijke mensen dit soort stemmingmakerij niet nodig hebben om stemmen te krijgen.
pi_42676636
quote:
Wakker Dier heeft over de kabinetsperiode van Balkenende II alle stemmingen in de Tweede Kamer die van invloed zijn op het welzijn van landbouwdieren beoordeeld. Aan elke stemming werden punten gekoppeld die partijen verdienden als ze diervriendelijk stemden. Dit leidde uiteindelijk tot de rapportcijfers.

Voorbeeld: in 2004 stemde de kamer over een verbod in Nederland op de onverdoofde castratie van biggen. CDA, VVD, LPF, D66, Christen Unie en de SGP stemden tegen een verbod en kregen daarom geen punten. PvdA, Groen Links en SP stemden voor en kregen punten.
Heel transparant is het niet, maar het lijkt me geen doorgestoken kaart.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:13:09 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42676994
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Heel transparant is het niet wel, maar het lijkt me geen doorgestoken kaart.
i doubt it.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:29:03 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42677428
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
wat een doorzichtig onderzoek. zou me niks verbazen als femke haar gleuf heeft opengetrokken en dit onderzoek met plezier betaald heeft.

ik ben blij dat fatsoenlijke mensen dit soort stemmingmakerij niet nodig hebben om stemmen te krijgen.
Mag ik even heel hard lachen. Of ze nou dit doen of gewoon rechtstreeks de andere partij belachelijk proberen te maken, zoals vvd en cda doen, ik zie weinig verschil.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:30:19 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42677477
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:29 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Mag ik even heel hard lachen. Of ze nou dit doen of gewoon rechtstreeks de andere partij belachelijk proberen te maken, zoals vvd en cda doen, ik zie weinig verschil.
sorry? geef eens voorbeelden?
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:31:44 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42677520
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sorry? geef eens voorbeelden?
Bekijk de partjicongressen van vooral de VVD maar terug. een grote zwartmakerij van de pvda was dat. Of bekijk een willekeurig interview met Rutte of Verhagen maar, precies hetzelfde.

Dat je dit nog moet vragen laat wel zien dat jij verschrikkelijk bevooroordeeld bent.
pi_42678115
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

i doubt it.
Jij denkt dat het niet waar is dat GroenLinks vaker pro-dierenwelzijn stemt dan pak 'm beet de LPF?

Dat lijkt je echt uiterst verdacht?

Je betwijfelt ten zeerste dat CDA en VVD vaak niet ten gunste van voorstellen voor dierlotsverbetering hebben gestemd?

Kan je een en ander toelichten?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_42678288
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij denkt dat het niet waar is dat GroenLinks vaker pro-dierenwelzijn stemt dan pak 'm beet de LPF?
Eerdmans schijnt zich wel veel in te zetten voor de arme beestjes.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:39:16 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42679393
quote:
Daar lijkt het wel op Wakkerdier is ook zo'n links georienteerd subsidie vretend clubje
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:06 schreef _The_General_ het volgende:
Idd zo'n clubje wat constant met geweld de rechten van dieren bewaakt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42683433
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op Wakkerdier is ook zo'n links georienteerd subsidie vretend clubje
Van wie krijgen ze hoeveel subsidie dan ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42684516
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:21 schreef knowall het volgende:

[..]

Diervriendelijkheid kost veelal meer geld dan dieronvriendelijk.
Hoeveel geld dacht je dat er in de bio-industrie verdwijnt aan subsidies!!

En nee, WakkerDier is een geweldloze organisatie.
pi_42684557
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:50 schreef EgelPrik het volgende:

[..]

Hoeveel geld dacht je dat er in de bio-industrie verdwijnt aan subsidies!!

En nee, WakkerDier is een geweldloze organisatie.
Valt nog wel mee volgens mij. De balangrijkste boiindustrieen draaien volgens mij zonder echt serieuze subsidies (varkens en kippen)

Wat ook wel weer logisch is want op deze manier kan je voor weinig geld veel produceren en is subsidie niet echt nodig.
pi_42684574
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En hoe concludeer jij hieruit dat de CDA en VVD dieronvriendelijk zijn? Oh ze vullen het niet in, dan moeten ze wel dieronvriendelijk zijn, natuurlijk.
Als je de politiek afgelopen jaren bekijkt, kan je niet anders dan concluderen dat CDA en VVD zeer dieronvriendelijk zijn.
pi_42684800
Trouwens, waarom gaat iedereen er van uit dat dierenbeschermers/-liefhebbers links zijn??
Ik ben helemaal niet links, en heb ook niks met links!
Ik stem ook niet links maar PvdD.

Het is zo kortzichtig om te denken dat dierenbeschermers allemaal linkse geitenharensokken zijn. De meesten die ik ken, zijn op zich rechts georienteerd, hoogopgeleid en welvarend.
Het wordt hoog tijd dat de beeldvorming wordt aangepast.
pi_42684911
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:59 schreef EgelPrik het volgende:
Trouwens, waarom gaat iedereen er van uit dat dierenbeschermers/-liefhebbers links zijn??
Ik ben helemaal niet links, en heb ook niks met links!
Ik stem ook niet links maar PvdD.

Het is zo kortzichtig om te denken dat dierenbeschermers allemaal linkse geitenharensokken zijn. De meesten die ik ken, zijn op zich rechts georienteerd, hoogopgeleid en welvarend.
Het wordt hoog tijd dat de beeldvorming wordt aangepast.
Helemaal mee eens!

Volgens mij zijn er ook veel CDA- en VVD-stemmers die een hond of kat hebben en dieren leuk vinden. Hoe het dan kan dat de partijen wegkomen met een dergelijk dieronvriendelijk beleid is mij een raadsel.

Ik hoop dan ook dat veel dierenliefhebbers deze partijen de rug toekeren zolang ze deze standpunten hebben.
pi_42685113
Omdat voor de meeste mensen heel andere zaken dan dierenwelzijn belangrijk zijn. Heel simpel eigenlijk. Bij mij komt het ook pas vrij laat aan de orde als het gaat om het bepalen van de partijvoorkeur.
natuur en milieu in het algemeen zijn voor mij dan weer wel best belangrijk.
pi_42685250
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:08 schreef du_ke het volgende:
Omdat voor de meeste mensen heel andere zaken dan dierenwelzijn belangrijk zijn. Heel simpel eigenlijk. Bij mij komt het ook pas vrij laat aan de orde als het gaat om het bepalen van de partijvoorkeur.
natuur en milieu in het algemeen zijn voor mij dan weer wel best belangrijk.
Ja okee, maar ik denk juist dat het voor heel veel mensen heel belangrijk is. Als ik op straat zie hoe normale mensen veranderen in debielen als ze het over hun hond hebben En dat ook als volwaardig persoon zien en er hele gesprekken mee hebben

"Kom kom Nero, luister naar het baasje, doe eens zit, goed zo!! GOED ZO!! Jaaaaaaa zoo is ie braaf!! Kommaarrrrrrrrrrrr pak de stok!! Ja brave hond!! Poelepoelepoele doe eens zit. Doe eens zit! Braaaaaaaaf ja kom maar naar het baasje."

Die mensen, daar heb je dr volgens mij heel veel van.
pi_42685287
Het is gewoon stom dat de rechtse partijen helemaal niks aan dierenwelzijn doen. Daardoor verliezen ze een boel stemmen.
Zoals ik al zei; ik en vele andere dierenliefhebbers zijn rechts georienteerd, maar stemmen niet rechts om voorgaande reden.

En die domme commentaren hier, alsof iedere dierenliefhebber een links extremistische bomenknuffelaar is die het liefst boerenbedrijven in de fik steekt....pfffff, denk toch eens na man!!
Maar ja, nadenken of verder kijken dan je neus lang is schijnt op dit forum niet echt populair te zijn. Leuker is het om gewoon domme kreten de wereld in te helpen en dan maar te denken dat je stoer bent.
pi_42685323
Klopt maar de eigen hond is heel wat anders dan de doos eieren die een dubbeltje duurder wordt of het gehakt dat niet meer voor 1,99 de kilo gesleten kan worden als we wat meer rekening houden met dierenwelzijn.
pi_42685346
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:13 schreef EgelPrik het volgende:

Maar ja, nadenken of verder kijken dan je neus lang is schijnt op dit forum niet echt populair te zijn. Leuker is het om gewoon domme kreten de wereld in te helpen en dan maar te denken dat je stoer bent.
Ach daar moet je gewoon een beetje doorheen prikken.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:53:33 #50
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42688232
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach daar moet je gewoon een beetje doorheen prikken.
Dat geld natuurlijk ook voor het hele verhaal wat Wakker Dier ophangt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42688269
iedereen geeft af op wakker dier maar helaas nog zonder 1 argument.

Innocent until proven guilty.
pi_42688379
'Wakker Dier heeft over de kabinetsperiode van Balkenende II alle stemmingen in de Tweede Kamer die van invloed zijn op het welzijn van landbouwdieren beoordeeld. Aan elke stemming werden punten gekoppeld die partijen verdienden als ze diervriendelijk stemden. Dit leidde uiteindelijk tot de rapportcijfers.

Voorbeeld: in 2004 stemde de kamer over een verbod in Nederland op de onverdoofde castratie van biggen. CDA, VVD, LPF, D66, Christen Unie en de SGP stemden tegen een verbod en kregen daarom geen punten. PvdA, Groen Links en SP stemden voor en kregen punten'

Dit zijn gewoon feiten. Maar ja, daar hebben de Martijns van deze wereld geen boodschap aan. Loze kreten, daar zijn ze goed in.
Maar daar moet je dus doorheen prikken? En wat vindt je daarachter dan? Een weldenkend mens??
pi_42688390
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 02:01 schreef EgelPrik het volgende:
'Wakker Dier heeft over de kabinetsperiode van Balkenende II alle stemmingen in de Tweede Kamer die van invloed zijn op het welzijn van landbouwdieren beoordeeld. Aan elke stemming werden punten gekoppeld die partijen verdienden als ze diervriendelijk stemden. Dit leidde uiteindelijk tot de rapportcijfers.

Voorbeeld: in 2004 stemde de kamer over een verbod in Nederland op de onverdoofde castratie van biggen. CDA, VVD, LPF, D66, Christen Unie en de SGP stemden tegen een verbod en kregen daarom geen punten. PvdA, Groen Links en SP stemden voor en kregen punten'

Dit zijn gewoon feiten. Maar ja, daar hebben de Martijns van deze wereld geen boodschap aan. Loze kreten, daar zijn ze goed in.
Maar daar moet je dus doorheen prikken? En wat vindt je daarachter dan? Een weldenkend mens??

dank u voor deze post.
pi_42692036
cda en vvd zijn ook de mens onvriendelijkste partijen.
ik wist echt niet dat in christendom toegestaan is om dieren pijn te doen.
Als het echt zo is ga ik een andere geloof voor mezelf kiezen. En als`t niet toegestaan is wordt het nog duidelijker hoe het CDA het christendom misbruikt en gelovige kiezers misleidt.
Voor mij zijn de dieren op ieder geval veel veel belangrijker dan Balkenende, Zalm , Verdonk en de rest van die oplichters die in het kabinet zitten.
Bijna alle dieren hebben een nut. maar wat heeft Balkenende voor een nut?? niks....echt helemaal niks,,,
hij moet zelf onverdoofd gecastreerd worden om te begrijpen hoe pijnelijk dat voor een dier is.

Balkenende en CDA zijn gewoon ==...
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:02:46 #55
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42692645
Wat een hypocriet onderzoek. De overheid moet weer eens bepaalde zaken verplichten dan wel verbieden ten einde dieren te beschermen. Dat houdt dus in dat er nieuwe wetten komen wat automatisch tot gevolg heeft dat de overheid verder groeit, wat op zich weer leidt tot hoger kosten en dus belastingverhoging. En al die tijd laat men de oorzaak ongemoeid. Men lijkt niet in te zien dat het de keuze van de consument is die bepaalt hoe er met dieren wordt omgegaan. Het is de consument die bepaalde producten voor een bepaalde prijs koopt waardoor dieren op een bepaalde manier worden behandeld om dat product voor die prijs te kunnen leveren.

Wat ik me dus afvraag is waarom men wél bereid is om meer belasting te betalen waardoor de overheid ervoor kan zorgen dat dieren beter worden behandeld, maar men niet bereid is om zelf in de supermarkt andere producten te kiezen, die weliswaarder duurder zijn, maar waarbij bij de productie rekening is gehouden met het dierenwelzijn.
pi_42693116
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:02 schreef NewOrder het volgende:

Wat ik me dus afvraag is waarom men wél bereid is om meer belasting te betalen waardoor de overheid ervoor kan zorgen dat dieren beter worden behandeld, maar men niet bereid is om zelf in de supermarkt andere producten te kiezen, die weliswaarder duurder zijn, maar waarbij bij de productie rekening is gehouden met het dierenwelzijn.
Omdat men daar door het nieuwe zorgstelsel geen geld meer voor heeft?
pi_42693515
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kan je nou wel meer geld (over) hebben voor belasting dan?
pi_42693614
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:02 schreef NewOrder het volgende:
Het is de consument die bepaalde producten voor een bepaalde prijs koopt waardoor dieren op een bepaalde manier worden behandeld om dat product voor die prijs te kunnen leveren.

Het is de consument én de politiek die bepalen. Als de subsidies voor de bioindustrie stoppen, of eventueel overgeheveld worden naar de biologische boer, worden de bioindustriele producten ook duurder, en is het prijsverschil tussen biologisch en bio-industrie niet meer zo groot.
En de consument is gewoon een kortzichtig iemand, die op korte termijn denkt. Het prijsverschil moet dus gewoon kleiner worden.

En over hogere kosten gesproken; wat dacht je van de kosten van de bodem- en grondwaterverontreiniging die de bio-industrie veroorzaakt?
pi_42693896
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:58 schreef EgelPrik het volgende:

En de consument is gewoon een kortzichtig iemand, die op korte termijn denkt.
Op welke wijze kan / moet de consument ertoe gebracht worden niet meer gewoon te zijn? En waarom is het goed als deze gewoonheid wordt veranderd?
quote:
Het prijsverschil moet dus gewoon kleiner worden.
Voor 'gewoon' lager worden van de prijs zijn er de 'gewone' prijsmechanismen. Als méér mensen iest kopen, als productie goedkoper wordt etc.

Welke gewone verkleining van het prijsverschil lijkt je redelijk voor verschillende vleessoorten?
pi_42694067
Die vraag moet je niet aan mij stellen, maar aan de consument die vlees koopt!
Hoeveel zou hij/zij overhebben voor dierenwelzijn?

En die gewoonte die verander je niet makkelijk bij de consument, daar zijn het mensen voor.
Er zou meer voorlichting moeten komen over het dierenleed wat achter goedkoop vlees zit, misschien dat men dan even nadenkt voordat het in de boodschappenkar wordt gegooid.
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:23:21 #61
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42694150
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
Maar we betalen niet alleen voor zorg, voeding en een dak boven ons hoofd. Mensen kunnen zich ook luxere producten veroorloven. Ik heb de indruk dat men die luxere producten verkiest boven voedingsproducten afkomstig uit een 'dier-vriendelijk'1 productieproces. Het heeft er alle schijn van dat men het dierenleed voor lief neemt ter bevordering van het eigen welzijn. Daarmee blijft de vraag overeind waarom de consument zich zo schijnheilig gedraagt.

1De term 'dier-vriendelijk' is enigszins misleidend ten aanzien van voedingsproducten waarin vlees is verwerkt. Het slachten van een dier is immers nooit vriendelijk voor het betreffende dier. Sterker nog, de enige reden dat dit dier leeft is om te worden geslacht. Dat is ook de contradictie waarvan veel vegetariërs zich niet bewust zijn. Als je er namelijk voor kiest om geen vlees te eten vanwege het dierenwelzijn, dan kies je er tevens voor dat de betreffende dieren nooit zullen leven en in die zin geen welzijn ervaren.
pi_42694191
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe kan je nou wel meer geld (over) hebben voor belasting dan?
Wat maak jij veel domme opmerkingen de laatste dagen, ben je tegen een deurpost gelopen ofzo?
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:25:55 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694202
waarom neemt wakkerdier zelden hardop stelling tegen het slachtproces in nederland dat overwegend halal is en daardoor niet zo diervriendelijk als een pin door de kop?
pi_42694222
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
waarom neemt wakkerdier zelden hardop stelling tegen het slachtproces in nederland dat overwegend halal is en daardoor niet zo diervriendelijk als een pin door de kop?
Oh ja, laten we de boodschapper gaan bashen. Doe nou even niet en ga gewoon de discussie uit de OP aan, of open een nieuw topic.
pi_42694228
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:23 schreef NewOrder het volgende:

[..]

1De term 'dier-vriendelijk' is enigszins misleidend ten aanzien van voedingsproducten waarin vlees is verwerkt. Het slachten van een dier is immers nooit vriendelijk voor het betreffende dier. Sterker nog, de enige reden dat dit dier leeft is om te worden geslacht. Dat is ook de contradictie waarvan veel vegetariërs zich niet bewust zijn. Als je er namelijk voor kiest om geen vlees te eten vanwege het dierenwelzijn, dan kies je er tevens voor dat de betreffende dieren nooit zullen leven en in die zin geen welzijn ervaren.
Ze leven inderdaad om te worden geslacht. Maar in ieder geval is hun leven iets draaglijker. En dat is toch al een stap vooruit. One step at a time.
En ik heb liever dat een dier nooit geleefd (en dus nooit geleden) heeft dan dat het voor mij geleefd heeft om geslacht te worden.
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:27:24 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694233
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, laten we de boodschapper gaan bashen. Doe nou even niet en ga gewoon de discussie uit de OP aan, of open een nieuw topic.
ik bedoel dit erg ontopic. dit is gewoon een verkiezingsstuntke, opgezet door gl.
pi_42694263
quote:
Partij voor de Dieren neemt wél duidelijk stelling hiertegen.
pi_42694265
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik bedoel dit erg ontopic. dit is gewoon een verkiezingsstuntke, opgezet door gl.
Ja joh, het hele leven is een complot
pi_42694272
Ga lekker Lingo spelen zoalshetis en laat de grote mensen even uitpraten
pi_42694277
quote:

[..]

Ga even je pillen slikken, dan praten we daarna verder.
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:29:09 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694280
wat doe je vals sch...
pi_42694282
quote:

[..]

wat een paranoia complotdenkers hier zeg
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:30:39 #73
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42694300
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:58 schreef EgelPrik het volgende:
Het is de consument én de politiek die bepalen. Als de subsidies voor de bioindustrie stoppen, of eventueel overgeheveld worden naar de biologische boer, worden de bioindustriele producten ook duurder, en is het prijsverschil tussen biologisch en bio-industrie niet meer zo groot.
En de consument is gewoon een kortzichtig iemand, die op korte termijn denkt. Het prijsverschil moet dus gewoon kleiner worden.
Subsidies zijn sowieso verkeerd. Dat neemt niet weg dat het de keuze van de consument is die bepalend is voor de toegepaste productiemethode - met betrekking tot het dierenwelzijn - van een voedingsproduct. De consument verkiest prijs boven dierenwelzijn. Dat is niet iets wat je de overheid moet verwijten, dat is iets waar je de consument op moet aanspreken.
quote:
En over hogere kosten gesproken; wat dacht je van de kosten van de bodem- en grondwaterverontreiniging die de bio-industrie veroorzaakt?
De vervuiler betaalt, ongeacht om wat voor industrie het gaat.
pi_42694325
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef zoalshetis het volgende:
wat doe je vals sch...
Nee wacht, geef nou eens aan waarom je dit persbericht een verkiezingsstunt van GroenLinks vimdt? Dat slaat toch helemaal nergens op? Welke banden heeft GL met WakkerDier, behalve dan dat ze zich allebei inzetten voor dieren?

Ik vind gewoon dat je je compleet belachelijk maakt zo. Ieder bewijs wat je niet aanstaat is een verkiezingsstunt?
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:35:51 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694406
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:31 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nee wacht, geef nou eens aan waarom je dit persbericht een verkiezingsstunt van GroenLinks vimdt? Dat slaat toch helemaal nergens op? Welke banden heeft GL met WakkerDier, behalve dan dat ze zich allebei inzetten voor dieren?

Ik vind gewoon dat je je compleet belachelijk maakt zo. Ieder bewijs wat je niet aanstaat is een verkiezingsstunt?
nou nee. ik denk dat de banden van gl met dierenorganisaties vrij groot is. dat kan jij afdoen als dat ik me compleet belachelijk maak. het tijdstip, de plek van gl, de uitkomst. het riekt heel hard naar verkiezingsmest. prima toch. feitelijk zullen ze wel gelijk hebben.
pi_42694513
Groenlinks heeft helemaal geen banden met Wakkerdier. Partij voor de Dieren zitten wel oud-wakker-dierders in. Waar haal jij je info vandaan?
pi_42694553
En het is geen verkiezingsstunt van GL. Het is een actie van WakkerDier in de hoop de kiezer in zijn partijkeuze dierenwelzijn te laten meewegen. Jij met je GL.
Ik ben een fervent dierenbeschermer, en ik heb nog nooit op GL gestemd. Je moet niet denken, zoals ik al eerder zei, dat dierenbeschermers links zijn!!
pi_42694601
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat maak jij veel domme opmerkingen de laatste dagen, ben je tegen een deurpost gelopen ofzo?
Je leest niet goed, SCH.

De vraag van NewOrder was waarom men wél bereid is om meer belasting te betalen () maar men niet bereid is om zelf in de supermarkt andere producten te kiezen.

Het antwoord er geld tekort is slaat nergens op. De vraag ging over waarom wel geld (over hebben) voor A terwijl datzelfde geld voor B kan worden gebruikt.
Als er geld tekort is, is het A noch B.
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:45:24 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694602
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:41 schreef EgelPrik het volgende:
Groenlinks heeft helemaal geen banden met Wakkerdier. Partij voor de Dieren zitten wel oud-wakker-dierders in. Waar haal jij je info vandaan?
http://www.agriholland.nl/nieuws/artikel.html?id=32115

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=627

http://www9.minlnv.nl/servlet/page?_pageid=106&_dad=portal30&_schema=PORTAL30&p_item_id=105057

http://www.llink.nl/Oprichters_Nutopia.147.0.html

http://www.zibb.nl/landen(...)nr/909647/index.html
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:47:07 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694636
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:43 schreef EgelPrik het volgende:
En het is geen verkiezingsstunt van GL. Het is een actie van WakkerDier in de hoop de kiezer in zijn partijkeuze dierenwelzijn te laten meewegen. Jij met je GL.
Ik ben een fervent dierenbeschermer, en ik heb nog nooit op GL gestemd. Je moet niet denken, zoals ik al eerder zei, dat dierenbeschermers links zijn!!
sinds mijn entree op fok! heb ik meerdere malen mijn voorkeur uitgesproken voor een groen'rechtse' partij. wat zit je me in de schoenen te schuiven?

ik heb het erover dat dit een verkiezingsstuntje van gl is. fijn toch voor gl?
pi_42694649
quote:
Ik zou geen bezwaar hebben tegen halal slachten, voor mijn lammetjes. Ik ben zelf niet geslacht, maar doodbloeden lijkt me niet onaangenamer dat een pin door m'n kop. Eigenlijk.

Waarop baseer je de mening dat halal dieronvriendelijker is?
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:48:18 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694670
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou geen bezwaar hebben tegen halal slachten, voor mijn lammetjes. Ik ben zelf niet geslacht, maar doodbloeden lijkt me niet onaangenamer dat een pin door m'n kop. Eigenlijk.

Waarop baseer je de mening dat halal dieronvriendelijker is?
kijk anders even die aflevering van kvw.
pi_42694729
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef zoalshetis het volgende:
wat doe je vals sch...
Ik vind dat je zeurt.
pi_42694751
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kijk anders even die aflevering van kvw.
Dat is geen antwoord. Wat geeft jou die mening?

Ik ga woensdag naar het slachthuis, ik kan ze daar wel eens vragen of iemand er een mening over heeft.
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:52:28 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694773
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord. Wat geeft jou die mening?

Ik ga woensdag naar het slachthuis, ik kan ze daar wel eens vragen of iemand er een mening over heeft.
hoezo is dat geen antwoord. wat je daar ziet is de dagelijkse praktijk. wacht ik zal het filmpje voor je zoeken...
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:52:56 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694783
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind dat je zeurt.
ja misschien zeur ik ook wel.
pi_42694821
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja misschien zeur ik ook wel.
Tuurlijk zit WakkerDier in de hoek van GroenLinks maar als het zo ruk is dan haal je het toch inhoudelijk onderuit in plaats van iets te roepen over een verkiezingsstunt. Want dan hoeven we het de komende weken nergens meer over te hebben, alles heeft de ondertoon van verkiezingen.

* SCH smeert crackertje met filet americin
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:56:40 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42694877
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk zit WakkerDier in de hoek van GroenLinks maar als het zo ruk is dan haal je het toch inhoudelijk onderuit in plaats van iets te roepen over een verkiezingsstunt. Want dan hoeven we het de komende weken nergens meer over te hebben, alles heeft de ondertoon van verkiezingen.

* SCH smeert crackertje met filet americin
en dan probeer ik het inhoudelijk onderuit te halen of in iedergeval kanttekeningen te zetten door middel van de halalslacht die bij kvw uitstekend uit de doeken wordt gedaan... en wat zijn de reacties daarop?

over zeuren gesproken.
pi_42694909
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo is dat geen antwoord. wat je daar ziet is de dagelijkse praktijk. wacht ik zal het filmpje voor je zoeken...
Doe geen moeite met het filmpje . Ik kan het toch niet bekijken.
Verder kom ik met enige regelmaat in een slachthuis, dat zegt me meer over de praktijk.

En het is geen antwoord.
Wat maakt dat jij denkt dat het dieronvriendelijker is? Wat is er -volgens jou- onvriendelijker aan?
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:11:36 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42695274
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Doe geen moeite met het filmpje . Ik kan het toch niet bekijken.
Verder kom ik met enige regelmaat in een slachthuis, dat zegt me meer over de praktijk.

En het is geen antwoord.
Wat maakt dat jij denkt dat het dieronvriendelijker is? Wat is er -volgens jou- onvriendelijker aan?
ja sorry maar ik hoef toch niet te vertellen aan iemand die wel eens in een slachthuis komt wat er onvriendelijker is?

jammer dat je het filmpje niet kan zien. http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=30&n=450
pi_42695281
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en dan probeer ik het inhoudelijk onderuit te halen of in iedergeval kanttekeningen te zetten door middel van de halalslacht die bij kvw uitstekend uit de doeken wordt gedaan... en wat zijn de reacties daarop?

over zeuren gesproken.
Dat vind ik niet zo'n sterke zet. Ik weet niet precies of WakkerDier daar nooit iets tegen gedaan heeft of wat hun standpunt daarover is. Ik vind discussieren in de trant van: maar laat ze daar eens iets tegen doen, niet de sterkste inzet. Het heeft iets van een afleidingsmanoeuvre. Het kan zijn dat ze daar te weinig een punt van maken, het kan ook zijn dat ze toch wel doen of goede redenen hebben: het doet niks af aan de inzet van dit topic.

De TT is nogal overdreven in mijn ogen trouwens, maar de manier waarop de VVD tegen over dierproeven staat en het CDA het altijd onverkort voor boeren opneemt, stoort me wel.
pi_42695336
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

De TT is nogal overdreven in mijn ogen trouwens, maar de manier waarop de VVD tegen over dierproeven staat en het CDA het altijd onverkort voor boeren opneemt, stoort me wel.
Sja ik had het wat dik aangezet , maar aan de andere kant klopt het wel gewoon. Wie tegen verbetering van dierenbehandeling is, is vóór de huidige dierenmishandeling.
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:16:04 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42695366
ik vind ook dat er een ruimere diervriendelijke omgang met dieren moet komen. ik koop niet voor niks in natuurwinkels en biologisch in supermarkten. ik doe dat omdat ik het fijn vind niet al die troep te eten, maar ook omdat ik geloof in marktwerking.

maar dit hele onderzoek zo'n opendeur dat de tt inderdaad nogal wat vragen oproept.
pi_42695515
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja sorry maar ik hoef toch niet te vertellen aan iemand die wel eens in een slachthuis komt wat er onvriendelijker is?
Om te beginnen: in mijn slachthuis slachten ze bij mijn weten niet halal.
Ten tweede: ik betwijfel -meestal, niet speciaal in dit geval in het bijzonder- dat wat op een filmpje belandt, de dagelijkse praktijk is. In mijn slachthuis wordt dagelijks níet-halal geslacht, dat weet ik zeker.

Wat ik wel eens gezien / gelezen heb over slachthuizen (niet speciaal over wel/niet halal) lijkt helemaal niet op de dagelijksa gang van zaken bij mijn slachthuis.
quote:
jammer dat je het filmpje niet kan zien. http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=30&n=450
Ja, jammer, ik zie op zich kvw graag, en heb deze aflevering niet gezien. Toch bedankt voor het linken en hopelijk kijken er wel anderen.

Maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord. Wat is er onvriendelijker aan halal slachten, volgens jou?
pi_42695683
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat geld natuurlijk ook voor het hele verhaal wat Wakker Dier ophangt
Heb jij al een bron die aangeeft welke (overheids)subsidies wakker dier ontvangt?
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:30:03 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42695699
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Om te beginnen: in mijn slachthuis slachten ze bij mijn weten niet halal.
Ten tweede: ik betwijfel -meestal, niet speciaal in dit geval in het bijzonder- dat wat op een filmpje belandt, de dagelijkse praktijk is. In mijn slachthuis wordt dagelijks níet-halal geslacht, dat weet ik zeker.

Wat ik wel eens gezien / gelezen heb over slachthuizen (niet speciaal over wel/niet halal) lijkt helemaal niet op de dagelijksa gang van zaken bij mijn slachthuis.
[..]

Ja, jammer, ik zie op zich kvw graag, en heb deze aflevering niet gezien. Toch bedankt voor het linken en hopelijk kijken er wel anderen.

Maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord. Wat is er onvriendelijker aan halal slachten, volgens jou?
het beest lijdt meer en krijgt een doorgesneden ader. met een handmatig mes. niks geen snelle pin.

ongeveer 80% van het vlees in holland wordt halal geslacht. echt zonde dat je het linkje niet kan openen.
pi_42695922
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sinds mijn entree op fok! heb ik meerdere malen mijn voorkeur uitgesproken voor een groen'rechtse' partij. wat zit je me in de schoenen te schuiven?

ik heb het erover dat dit een verkiezingsstuntje van gl is. fijn toch voor gl?
Ohw, nou oké, ik ben ook voor GroenRechts!
GL staat wel vaak op de bres voor dieren, maar dit is geen verkiezingsstunt voor GL. SP komt immers ook als beste uit de bus....
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:40:19 #98
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42695986
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
De (on)vriendelijke behandeling van dieren in een slachthuis staat in geen verhouding tot de wreedheid waarmee bijvoorbeeld een tijger een hert verslindt. Maar dat laatste noemt men 'gedrag van de natuur', alsof de mens geen onderdeel van de natuur uitmaakt. Diervriendelijkheid is een nobel streven, maar zolang de mens nog niet in staat is om zijn eigen ras met een dergelijke vriendelijkheid te behandelen, dan getuigt dat streven van een behoorlijke dosis naïviteit.
pi_42696073
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het beest lijdt meer en krijgt een doorgesneden ader. met een handmatig mes. niks geen snelle pin.
Ik weet wel wat het verschil is, technisch. Maar waarom denk je dat doodbloeden lijden is? Het kost tijd, eens, maar waarom denk je dat het voor het dier onvriendelijker is dan door de kop schieten?
pi_42696094
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ongeveer 80% van het vlees in holland wordt halal geslacht. echt zonde dat je het linkje niet kan openen.
80% kan ik me niet voorstellen. In elk geval varkens zullen niet halal geslacht worden en die maken een aanzienlijk deel uit van de vleesconsumptie in Nederland. Volgens mij had die aflevering het over 80% van het schapenvlees ofzo.
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:47:36 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42696142
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik weet wel wat het verschil is, technisch. Maar waarom denk je dat doodbloeden lijden is? Het kost tijd, eens, maar waarom denk je dat het voor het dier onvriendelijker is dan door de kop schieten?
dat denk ik omdat ik het dus in dat filmpje heb gezien.
pi_42696172
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:40 schreef NewOrder het volgende:

[..]

De (on)vriendelijke behandeling van dieren in een slachthuis staat in geen verhouding tot de wreedheid waarmee bijvoorbeeld een tijger een hert verslindt. Maar dat laatste noemt men 'gedrag van de natuur', alsof de mens geen onderdeel van de natuur uitmaakt. Diervriendelijkheid is een nobel streven, maar zolang de mens nog niet in staat is om zijn eigen ras met een dergelijke vriendelijkheid te behandelen, dan getuigt dat streven van een behoorlijke dosis naïviteit.
Hoezo? Het is -in vergelijking met die tijger- toch tamelijk diervriendelijk om beesten dom en stressloos te maken, een dom en stressloos bestaan te geven en ze vervolgens snel en relatief pijnloos te doden?
Het is geen streven maar bestaande praktijk, en er is niks naiefs aan, lijkt me.
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:49:58 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42696192
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

80% kan ik me niet voorstellen. In elk geval varkens zullen niet halal geslacht worden en die maken een aanzienlijk deel uit van de vleesconsumptie in Nederland. Volgens mij had die aflevering het over 80% van het schapenvlees ofzo.
rundvlees bedoel ik. tuurlijk wordt een varken niet halal geslacht...
pi_42696218
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat denk ik omdat ik het dus in dat filmpje heb gezien.
Jezus, zoalshetis. Kan je ook verwoorden wat er maakt dat je dat een gerechtvaardigde conclusie vindt? Ik kan dat filmpje niet zien en al kon ik het zien, dan weet ik toch nog niet wat jij denkt?
pi_42696226
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:40 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst in Nederland een tijger een hert zien verschalken?!?
We beweren hier een beschaafd land te zijn, het is jammer dat we dat niet laten zien in de manier waarop we met landbouwdieren omgaan.....
pi_42696292
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, sorry hoor, maar als ik mocht kiezen tussen een hele snelle dood met verdoving erbij, of een langzame dood zonder verdoving, wat zou ik dan kiezen?
Of dacht je dat dieren geen stress, angst en pijn konden voelen?
pi_42696316
Waarom zou je denken dat een doorgesneden strot met een bot mes lijden is?
Eeeehhh
pi_42696407
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:51 schreef EgelPrik het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst in Nederland een tijger een hert zien verschalken?!?
We beweren hier een beschaafd land te zijn, het is jammer dat we dat niet laten zien in de manier waarop we met landbouwdieren omgaan.....
Ik heb recent nog een kleine rover een kip horen vangen. De kip was het er niet mee eens, het was een krijspartij van jewelste. Of het de kip echt uitmaakt weet ik niet, wel dat die rover 'm meer pijn deed dan ik zou doen.

Ik ga overigens uiterst beschaafd met mijn huisdieren om, ook met die die ik opeet.
pi_42696468
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:55 schreef EgelPrik het volgende:
Eeeehhh
Als het goed is is zo'n mes zeer scherp. Zeker bij de proffesionele slachthuizen. Dat wordt ook gecontroleerd voglens mij.
pi_42696500
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:55 schreef EgelPrik het volgende:
Eeeehhh
Dat botte mes hoort niet bij slachten.

Mensen die hun eigen polsen doorsnijden en leegbloeden zijn niet negatief over het bijbehorend gevoel (als ze het kunnen navertellen dan he).
pi_42696558
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:54 schreef EgelPrik het volgende:

[..]

Nou, sorry hoor, maar als ik mocht kiezen tussen een hele snelle dood met verdoving erbij, of een langzame dood zonder verdoving, wat zou ik dan kiezen?
Veel zelfmoordenaar kiezen ervoor hun polsen door te snijden, liever dan een kogel door de kop.
quote:
Of dacht je dat dieren geen stress, angst en pijn konden voelen?
Ik heb dieren en ik breng ze naar de slacht. Jij?
pi_42696660
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Veel zelfmoordenaar kiezen ervoor hun polsen door te snijden, liever dan een kogel door de kop.
[..]

Ik heb dieren en ik breng ze naar de slacht. Jij?
Ik heb dieren en breng ze niet naar de slacht. Ik eet al 18 jaar vegetarisch.

In theorie horen de messen niet bot te zijn, in de praktijk wil dat nog wel eens anders uitpakken.
En dan de wachtrijen voor het slachthuis; dieren ruiken angst en weten dat ze eraan gaan.
pi_42696687
Ik zou toch kiezen voor de kogel door mn kop, met de verdoving erbij......
En ik denk velen met mij.
Met zelfmoord heb ik geen ervaring, maar als een ander het bij mij zou doen......kogel!
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:08:07 #114
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42696703
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
Hoezo? Het is -in vergelijking met die tijger- toch tamelijk diervriendelijk om beesten dom en stressloos te maken, een dom en stressloos bestaan te geven en ze vervolgens snel en relatief pijnloos te doden?
Het is geen streven maar bestaande praktijk, en er is niks naiefs aan, lijkt me.
Ik ben benieuwd of de aanhang van dierenbeschermingsorganisaties het met jou eens is. Als het zo is dat de bestaande praktijk in verhouding tot de wilde natuur tamelijk diervriendelijk is, waarom wordt er dan gedaan alsof slachthuizen dierenmartelkamers zijn? Waarom denkt men dat men wel in staat is om de mens zover te krijgen dat hij het leven van een dier respecteert, terwijl diezelfde mens niet in staat is om soortgenoten met hetzelfde respect te behandelen?
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:10:22 #115
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42696756
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:51 schreef EgelPrik het volgende:
Als wij werkelijk in een beschaafd land leefden, dan werden er geen moorden gepleegd, dan werden mensen niet aangerand, dan werd er geen diefstal gepleegd, enz. Beschaving is maar heel betrekkelijk.
pi_42696836
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:10 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als wij werkelijk in een beschaafd land leefden, dan werden er geen moorden gepleegd, dan werden mensen niet aangerand, dan werd er geen diefstal gepleegd, enz. Beschaving is maar heel betrekkelijk.
Beschaving is niet alleen betrekkelijk, het is een laagje vernis. Daaronder zijn we allemaal dieren. Dus wie roept dat mensen zoveel meer zijn dan dieren, vergist zich.

'Ritueel slachten
Elk jaar worden rond het islamitische Offerfeest tienduizenden schapen onbedwelmd de keel doorgesneden om langzaam dood te bloeden. Vanwege de grote vraag gebeurt dit haastig en met een bot mes, zodat de slager vele bewegingen maakt, alsof hij cello speelt. Bij de joodse methode mag de slager volgens de overlevering geen druk op het mes uitoefenen, waardoor het doden voor een groot rund een nog pijnlijker ervaring is. Twintig procent van de Nederlandse slagers is islamitisch of joods'

http://www2.intermediair.nl/artikel.jsp?id=78017
pi_42696845
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

rundvlees bedoel ik. tuurlijk wordt een varken niet halal geslacht...
Als ik de aflevering zo bekijk gaat het om kalfsvlees, een nog verdere beperking dus .
pi_42696910
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:08 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of de aanhang van dierenbeschermingsorganisaties het met jou eens is. Als het zo is dat de bestaande praktijk in verhouding tot de wilde natuur tamelijk diervriendelijk is, waarom wordt er dan gedaan alsof slachthuizen dierenmartelkamers zijn? Waarom denkt men dat men wel in staat is om de mens zover te krijgen dat hij het leven van een dier respecteert, terwijl diezelfde mens niet in staat is om soortgenoten met hetzelfde respect te behandelen?
De aanhang van dierenbeschermingsorganisaties en ik zijn het zelden met elkaar eens. Hooguit in een veroordeling van excessen. Waarom men doet of slachthuizen martelkamers zijn? Omdat sommige mensen -hoe heet dat? antropomorf of zo- dieren menselijke eigenschappen toedichten, terwijl ze tegelijkertijd mensen geen dierlijke eigenschappen gunnen. Alsof mensen geen natuur zijn en de natuur eigenlijk ook niet..

Waarom men denkt dat mensen wel dieren kunnen respecteren? Omdat mensen dat doen, sommigen zijn zelfs omzichtiger met dieren dan met mensen. Die verwachting is dus niet irreëel, het is alleen irreëel het voor alle mensen op alle momenten te verwachten.
pi_42697048
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:06 schreef EgelPrik het volgende:

[..]

Ik heb dieren en breng ze niet naar de slacht. Ik eet al 18 jaar vegetarisch.
Vind je het diervriendelijker als ik mijn schapen doof en blind laat sterven als ze van ouderdom een poot gebroken hebben?

Mijn schapen krijgen lammeren - is het beter ze geen lammeren te laten krijgen door ooien en rammen te scheiden?
Als ze wel lammeren,, is het beter lammeren niet te slachten en de rammen elkaar dood te laten vechten (op 1 na), en de rest te laten knokken om schaarse stukjes gras, waarbij een deel sterft van de honger?
quote:
In theorie horen de messen niet bot te zijn, in de praktijk wil dat nog wel eens anders uitpakken.
En dan de wachtrijen voor het slachthuis; dieren ruiken angst en weten dat ze eraan gaan.
Ik ken mijn schaapjes goed - ik zie het als ze bang zijn. Het vervoer maakt ze bang, eenmaal in een hok daar zijn ze niet bang. De lokatie maakt dieren niet bang. Wel mensen.
pi_42697121
haha ook in die aflevering bijna alle kaas in Nederland is ook Halal .
pi_42697282
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Vind je het diervriendelijker als ik mijn schapen doof en blind laat sterven als ze van ouderdom een poot gebroken hebben?

Nee, zeg ik dat dan?

Mijn schapen krijgen lammeren - is het beter ze geen lammeren te laten krijgen door ooien en rammen te scheiden?
Als ze wel lammeren,, is het beter lammeren niet te slachten en de rammen elkaar dood te laten vechten (op 1 na), en de rest te laten knokken om schaarse stukjes gras, waarbij een deel sterft van de honger?
[..]

Nee, zeg ik dat dan?

Ik ken mijn schaapjes goed - ik zie het als ze bang zijn. Het vervoer maakt ze bang, eenmaal in een hok daar zijn ze niet bang. De lokatie maakt dieren niet bang. Wel mensen.
Er zullen slachthuizen zijn waar de dieren relatief weinig lijden, en er zijn slachthuizen waar het helemaal fout is. Net zoals veemarkten, waar soms vreselijke wantoestanden zijn aangetroffen, terwijl het op andere veemarkten best meevalt.
pi_42697350
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:32 schreef EgelPrik het volgende:

[..]

Er zullen slachthuizen zijn waar de dieren relatief weinig lijden, en er zijn slachthuizen waar het helemaal fout is. Net zoals veemarkten, waar soms vreselijke wantoestanden zijn aangetroffen, terwijl het op andere veemarkten best meevalt.
Juist en dat kan 80% van de mensen allemaal geen ruk schelen als het gehakt maar geregeld flink in de aanbieding is.
pi_42697355
Oftewel: het slachten van dieren is niet dieronvriendelijk.

En of halal onvriendelijker is dan een pin, is me nog niet duidelijk.
pi_42697556
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:37 schreef sigme het volgende:
Oftewel: het slachten van dieren is niet dieronvriendelijk.

Nee, je moet leren lezen! Het slachten van dieren gaat er niet altíjd dieronvriendelijk aan toe maar vaak ook wel!

En of halal onvriendelijker is dan een pin, is me nog niet duidelijk.
Wat is je nou nog niet duidelijk? Die cellobeweging omdat er geen druk op het mes uitgeoefend mag worden, dat geeft je niet een kleine clue?
pi_42697572
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist en dat kan 80% van de mensen allemaal geen ruk schelen als het gehakt maar geregeld flink in de aanbieding is.
Precies. En dat heet beschaving.
  zondag 15 oktober 2006 @ 15:10:17 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42697866
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:25 schreef du_ke het volgende:
haha ook in die aflevering bijna alle kaas in Nederland is ook Halal .
klopt. omdat voor kaas het stremsel nodig is dat uit de maag van een rund komt. halal geslacht, halal beest.
pi_42697950
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

klopt. omdat voor kaas het stremsel nodig is dat uit de maag van een rund komt. halal geslacht, halal beest.
kalvermaag meestal .
pi_42698550
Geen enkele partij is voor dierenmishandeling. De standpunten van een partij doortrekken in het belachelijke is een klassieke drogredenering (reductio ad absurdum).

Hetzelfde truukje wordt overigens vaker uitgehaald door de linkse partijen. Wanneer minister Zalm beweert dat hij wil dat er meer asfalt in Nederland komt, reageert Femke Halsema met: "Dus u wilt dat heel Nederland in een parkeerplaats verandert?".
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_42700883
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:50 schreef EgelPrik het volgende:

[..]

Wat is je nou nog niet duidelijk? Die cellobeweging omdat er geen druk op het mes uitgeoefend mag worden, dat geeft je niet een kleine clue?
Ik kan best lezen, ik kan zelfs foutloos quoten.
Slachten is niet dieronvriendelijk, met slecht gereedschap slachten is nodeloos ingewikkeld (en verboden).

Zachtjes een beest slachten lijkt me nog steeds geen grove marteling, sorry. Een beetje debiel wel, een mes in een beest douwen zonder druk is niet mogelijk, dus dan is het zachtjes duwen, maar goed. Ieder z'n afwijking.
pi_42701486
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:47 schreef Seneca het volgende:
Geen enkele partij is voor dierenmishandeling.
Als je voor dierproeven en nertsenfokkerijen bent, ben je voor dierenmishandeling
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:08:06 #131
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42701595
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:04 schreef SCH het volgende:
Als je voor dierproeven en nertsenfokkerijen bent, ben je voor dierenmishandeling
Dus jij gebruikt geen medicijnen enzo? Want ook die zijn getest op dieren.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42701673
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:08 schreef Martijn_77 het volgende:

Dus jij gebruikt geen medicijnen enzo? Want ook die zijn getest op dieren.
Die vraag meteen weer. Ik ben tegen dierproeven en het onnodig testen op dieren, veel medicijnproeven zijn onnodig.
pi_42701710
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:04 schreef SCH het volgende:

[..]

En als je er tegen bent, ben je een gewelddadige extremist.

Is er misschien ook nog een middenweg?
  maandag 16 oktober 2006 @ 09:07:14 #134
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42715098
Wat heb ik toch een hekel aan slinkse dierenrechtenactivisten
quote:
CDA'er Ormel gebeten hond
Dierenvrienden tót verkiezingen

AMSTERDAM - Het gebruik van wilde dieren in circussen moet worden verboden, het overheidsbudget voor alternatieve dierproeven moet drastisch omhoog, de Algemene Inspectie Dienst (AID) doet zijn werk niet goed en de opsporingscapaciteit tegen illegale dierenhandel moet worden uitgebreid.

Dat vond een Kamermeerderheid gisteren tijdens het 'Grote Politieke Dierendebat'. Politici van vrijwel alle partijen discussieerden in de Amsterdamse poptempel Paradiso over ons nationale dierenbeleid. En een ding staat vast: kippen, geiten, koeien en andere beesten hebben in de aanloop naar de verkiezingen veel Haagse vrienden. Voor een zaal vol fanatieke activisten etaleerden de Kamerleden, van PvdA tot VVD en van SP tot EénNL, hun woede over misstanden rond het fokken van gezelschapsdieren, de plezierjacht, veemarkten en de bio-industrie.

Het was een duidelijke boodschap aan nieuwkomer Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren (PvdD), die in de peilingen op een zetel staat. Zij zag gisteren haar politieke agenda bijkans door de gevestigde orde weggekaapt.

Grote spelbreker was het CDA, dat als enige vaak kanttekeningen plaatste bij de stellingen van de organisator van het debat, de gezamenlijke organisaties voor dierenbescherming. De christendemocraat Henk Jan Ormel was op de bijeenkomst dan ook de gebeten hond: zijn partij kwam als enige als dieronvriendelijk uit de bus.

De dierenarts Ormel liet zich aanvankelijk niet kennen, maar schoot uit zijn slof toen de veehouderijsector en CDA-minister Veerman (Landbouw) het voor de zoveelste keer moesten ontgelden. "Dit debat wordt gevoerd door salongeleerden en stadse juffers. Hier wordt polarisatie gezocht rond dierenwelzijn", fulmineerde hij tegenover een joelende zaal. De organisatie moest daarop bekennen dat een deel van de schokkende filmbeelden die tijdens het debat werden getoond uit het buitenland kwam. Ormel kreeg daarna alsnog applaus omdat hij ondanks zijn afwijkende mening was gekomen.

Pugna Pro Patria
pi_42715154
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Die vraag meteen weer. Ik ben tegen dierproeven en het onnodig testen op dieren, veel medicijnproeven zijn onnodig.
Het CDA is dan ook niet voor onnodige medicijnproeven. Dat is geen enkele partij.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_42716855
* JohnDope vraagt zich nog steeds af hoe die dierenfanatici tegen over het doodmaken van muggen, vliegen en andere stekers in huis staan?
pi_42716900
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:46 schreef JohnDope het volgende:
* JohnDope vraagt zich nog steeds af hoe die dierenfanatici tegen over het doodmaken van muggen, vliegen en andere stekers in huis staan?
Aaagh! Die kleuren! Wat doe je?! Me ogen fikken weg man!
pi_42720523
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik maak geen (niet express!) vliegen, wespen, spinnen, mieren, etc dood. Als ik een mug betrap op het opzuigen van mijn bloed, laat ik hem gewoon door drinken
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:42:51 #139
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42721250
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:46 schreef JohnDope het volgende:
Dat is toch niet relevant? je gaat toch ook niet aan een vvd'er vragen waarom hij in de politiek zit als hij voorstander is van minder invloed van de overheid?
  maandag 16 oktober 2006 @ 19:55:20 #140
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42723036
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 09:10 schreef Seneca het volgende:
Het CDA is dan ook niet voor onnodige medicijnproeven. Dat is geen enkele partij.
Idd, maar als het aan die (linkse) milieuactivisten ligt worden er helemaal geen dierproven meer gedaan en worden er dus ook geen nieuwe medicijnen meer ontwikkeld enz.

En dat zo een zeer slechte zaak zijn.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42729918
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar als het aan die (linkse) milieuactivisten ligt worden er helemaal geen dierproven meer gedaan en worden er dus ook geen nieuwe medicijnen meer ontwikkeld enz.

En dat zo een zeer slechte zaak zijn.
Wie zijn er allemaal tegen dierproeven voor belangrijke medicijnen dan?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:09:51 #142
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42729955
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 01:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

groenrechts
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_42740998
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 15:42 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is toch niet relevant? je gaat toch ook niet aan een vvd'er vragen waarom hij in de politiek zit als hij voorstander is van minder invloed van de overheid?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:46:06 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42741165
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 01:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

heel veel mensen. nederland is ook een van de weinige die daar chimps voor gebruikt.

maar de resultaten op medisch gebied, die uit een miniscuul landje komen, zijn groots.

het is moeilijk om als humanist dominantie boven dieren te voelen. als het doel maar wordt bereikt.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:50:39 #145
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_42742949
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wespen en vliegen in huis krijgen van mij een eerlijke kans om buiten te komen. Zo niet, mep ik ze dood. Muggen mep ik per definitie dood.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42874714
Ik ben een enorme dierenliefhebber, en ik baal er stevig van dat CDA, in mijn ogen en waarschijnlijk in de van velen, zo weinig aandacht aan dieren schijnt te besteden. Wat dat betreft neig ik nog meer naar Geert Wilders (Rechten van het dier in Gw en 'dierenpolitie')

Probleem is dat ik niet op basis van één issue kan switchen. Maar ik hoop dat de andere partijen CDA eens flink het vuur aan de schenen gaan leggen mbt dit onderwerp, misschien dat ze dan inzien dat dieren- en natuurbescherming enorm belangrijk is.
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:24:44 #147
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43031909
Dierenpolitie zoals ze dat in Amerika hebben zou een goed iets zijn. Daar worden mensen die dieren slecht verzorgen/mishandelen/doden tenminste echt bestraft.
Hier in Nederland is het gewoon een lachertje.
Dieren zijn hier outcats en dat is raar en wat mij betreft ridicuul.
De enige die hier wat aan kan veranderen is de politiek en het pleit niet voor een partij als het CDA dat ze hier weinig tot niets aan doen.
pi_43100196
flikker op met je pvda reclame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')