dat denk ik omdat ik het dus in dat filmpje heb gezien.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het verschil is, technisch. Maar waarom denk je dat doodbloeden lijden is? Het kost tijd, eens, maar waarom denk je dat het voor het dier onvriendelijker is dan door de kop schieten?
Hoezo? Het is -in vergelijking met die tijger- toch tamelijk diervriendelijk om beesten dom en stressloos te maken, een dom en stressloos bestaan te geven en ze vervolgens snel en relatief pijnloos te doden?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:40 schreef NewOrder het volgende:
[..]
De (on)vriendelijke behandeling van dieren in een slachthuis staat in geen verhouding tot de wreedheid waarmee bijvoorbeeld een tijger een hert verslindt. Maar dat laatste noemt men 'gedrag van de natuur', alsof de mens geen onderdeel van de natuur uitmaakt. Diervriendelijkheid is een nobel streven, maar zolang de mens nog niet in staat is om zijn eigen ras met een dergelijke vriendelijkheid te behandelen, dan getuigt dat streven van een behoorlijke dosis naïviteit.
rundvlees bedoel ik. tuurlijk wordt een varken niet halal geslacht...quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
80% kan ik me niet voorstellen. In elk geval varkens zullen niet halal geslacht worden en die maken een aanzienlijk deel uit van de vleesconsumptie in Nederland. Volgens mij had die aflevering het over 80% van het schapenvlees ofzo.
Jezus, zoalshetis. Kan je ook verwoorden wat er maakt dat je dat een gerechtvaardigde conclusie vindt? Ik kan dat filmpje niet zien en al kon ik het zien, dan weet ik toch nog niet wat jij denkt?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat denk ik omdat ik het dus in dat filmpje heb gezien.
Wanneer heb jij voor het laatst in Nederland een tijger een hert zien verschalken?!?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:40 schreef NewOrder het volgende:
[..]
De (on)vriendelijke behandeling van dieren in een slachthuis staat in geen verhouding tot de wreedheid waarmee bijvoorbeeld een tijger een hert verslindt. Maar dat laatste noemt men 'gedrag van de natuur', alsof de mens geen onderdeel van de natuur uitmaakt. Diervriendelijkheid is een nobel streven, maar zolang de mens nog niet in staat is om zijn eigen ras met een dergelijke vriendelijkheid te behandelen, dan getuigt dat streven van een behoorlijke dosis naïviteit.
Nou, sorry hoor, maar als ik mocht kiezen tussen een hele snelle dood met verdoving erbij, of een langzame dood zonder verdoving, wat zou ik dan kiezen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het verschil is, technisch. Maar waarom denk je dat doodbloeden lijden is? Het kost tijd, eens, maar waarom denk je dat het voor het dier onvriendelijker is dan door de kop schieten?
Ik heb recent nog een kleine rover een kip horen vangen. De kip was het er niet mee eens, het was een krijspartij van jewelste. Of het de kip echt uitmaakt weet ik niet, wel dat die rover 'm meer pijn deed dan ik zou doen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:51 schreef EgelPrik het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst in Nederland een tijger een hert zien verschalken?!?
We beweren hier een beschaafd land te zijn, het is jammer dat we dat niet laten zien in de manier waarop we met landbouwdieren omgaan.....
Als het goed is is zo'n mes zeer scherp. Zeker bij de proffesionele slachthuizen. Dat wordt ook gecontroleerd voglens mij.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:55 schreef EgelPrik het volgende:
Waarom zou je denken dat een doorgesneden strot met een bot mes lijden is?
Eeeehhh
Dat botte mes hoort niet bij slachten.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:55 schreef EgelPrik het volgende:
Waarom zou je denken dat een doorgesneden strot met een bot mes lijden is?
Eeeehhh
Veel zelfmoordenaar kiezen ervoor hun polsen door te snijden, liever dan een kogel door de kop.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:54 schreef EgelPrik het volgende:
[..]
Nou, sorry hoor, maar als ik mocht kiezen tussen een hele snelle dood met verdoving erbij, of een langzame dood zonder verdoving, wat zou ik dan kiezen?![]()
Ik heb dieren en ik breng ze naar de slacht. Jij?quote:Of dacht je dat dieren geen stress, angst en pijn konden voelen?
Ik heb dieren en breng ze niet naar de slacht. Ik eet al 18 jaar vegetarisch.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Veel zelfmoordenaar kiezen ervoor hun polsen door te snijden, liever dan een kogel door de kop.
[..]
Ik heb dieren en ik breng ze naar de slacht. Jij?
Ik ben benieuwd of de aanhang van dierenbeschermingsorganisaties het met jou eens is. Als het zo is dat de bestaande praktijk in verhouding tot de wilde natuur tamelijk diervriendelijk is, waarom wordt er dan gedaan alsof slachthuizen dierenmartelkamers zijn? Waarom denkt men dat men wel in staat is om de mens zover te krijgen dat hij het leven van een dier respecteert, terwijl diezelfde mens niet in staat is om soortgenoten met hetzelfde respect te behandelen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
Hoezo? Het is -in vergelijking met die tijger- toch tamelijk diervriendelijk om beesten dom en stressloos te maken, een dom en stressloos bestaan te geven en ze vervolgens snel en relatief pijnloos te doden?
Het is geen streven maar bestaande praktijk, en er is niks naiefs aan, lijkt me.
Als wij werkelijk in een beschaafd land leefden, dan werden er geen moorden gepleegd, dan werden mensen niet aangerand, dan werd er geen diefstal gepleegd, enz. Beschaving is maar heel betrekkelijk.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:51 schreef EgelPrik het volgende:
Wanneer heb jij voor het laatst in Nederland een tijger een hert zien verschalken?!?
We beweren hier een beschaafd land te zijn, het is jammer dat we dat niet laten zien in de manier waarop we met landbouwdieren omgaan.....
Beschaving is niet alleen betrekkelijk, het is een laagje vernis. Daaronder zijn we allemaal dieren. Dus wie roept dat mensen zoveel meer zijn dan dieren, vergist zich.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:10 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als wij werkelijk in een beschaafd land leefden, dan werden er geen moorden gepleegd, dan werden mensen niet aangerand, dan werd er geen diefstal gepleegd, enz. Beschaving is maar heel betrekkelijk.
Als ik de aflevering zo bekijk gaat het om kalfsvlees, een nog verdere beperking dusquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
rundvlees bedoel ik. tuurlijk wordt een varken niet halal geslacht...
De aanhang van dierenbeschermingsorganisaties en ik zijn het zelden met elkaar eens. Hooguit in een veroordeling van excessen. Waarom men doet of slachthuizen martelkamers zijn? Omdat sommige mensen -hoe heet dat? antropomorf of zo- dieren menselijke eigenschappen toedichten, terwijl ze tegelijkertijd mensen geen dierlijke eigenschappen gunnen. Alsof mensen geen natuur zijn en de natuur eigenlijk ook niet..quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:08 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de aanhang van dierenbeschermingsorganisaties het met jou eens is. Als het zo is dat de bestaande praktijk in verhouding tot de wilde natuur tamelijk diervriendelijk is, waarom wordt er dan gedaan alsof slachthuizen dierenmartelkamers zijn? Waarom denkt men dat men wel in staat is om de mens zover te krijgen dat hij het leven van een dier respecteert, terwijl diezelfde mens niet in staat is om soortgenoten met hetzelfde respect te behandelen?
Vind je het diervriendelijker als ik mijn schapen doof en blind laat sterven als ze van ouderdom een poot gebroken hebben?quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:06 schreef EgelPrik het volgende:
[..]
Ik heb dieren en breng ze niet naar de slacht. Ik eet al 18 jaar vegetarisch.
Ik ken mijn schaapjes goed - ik zie het als ze bang zijn. Het vervoer maakt ze bang, eenmaal in een hok daar zijn ze niet bang. De lokatie maakt dieren niet bang. Wel mensen.quote:In theorie horen de messen niet bot te zijn, in de praktijk wil dat nog wel eens anders uitpakken.
En dan de wachtrijen voor het slachthuis; dieren ruiken angst en weten dat ze eraan gaan.
Er zullen slachthuizen zijn waar de dieren relatief weinig lijden, en er zijn slachthuizen waar het helemaal fout is. Net zoals veemarkten, waar soms vreselijke wantoestanden zijn aangetroffen, terwijl het op andere veemarkten best meevalt.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je het diervriendelijker als ik mijn schapen doof en blind laat sterven als ze van ouderdom een poot gebroken hebben?
Nee, zeg ik dat dan?
Mijn schapen krijgen lammeren - is het beter ze geen lammeren te laten krijgen door ooien en rammen te scheiden?
Als ze wel lammeren,, is het beter lammeren niet te slachten en de rammen elkaar dood te laten vechten (op 1 na), en de rest te laten knokken om schaarse stukjes gras, waarbij een deel sterft van de honger?
[..]
Nee, zeg ik dat dan?
Ik ken mijn schaapjes goed - ik zie het als ze bang zijn. Het vervoer maakt ze bang, eenmaal in een hok daar zijn ze niet bang. De lokatie maakt dieren niet bang. Wel mensen.
Juist en dat kan 80% van de mensen allemaal geen ruk schelen als het gehakt maar geregeld flink in de aanbieding is.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:32 schreef EgelPrik het volgende:
[..]
Er zullen slachthuizen zijn waar de dieren relatief weinig lijden, en er zijn slachthuizen waar het helemaal fout is. Net zoals veemarkten, waar soms vreselijke wantoestanden zijn aangetroffen, terwijl het op andere veemarkten best meevalt.
Wat is je nou nog niet duidelijk? Die cellobeweging omdat er geen druk op het mes uitgeoefend mag worden, dat geeft je niet een kleine clue?quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:37 schreef sigme het volgende:
Oftewel: het slachten van dieren is niet dieronvriendelijk.
Nee, je moet leren lezen! Het slachten van dieren gaat er niet altíjd dieronvriendelijk aan toe maar vaak ook wel!
En of halal onvriendelijker is dan een pin, is me nog niet duidelijk.
Precies. En dat heet beschaving.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist en dat kan 80% van de mensen allemaal geen ruk schelen als het gehakt maar geregeld flink in de aanbieding is.
klopt. omdat voor kaas het stremsel nodig is dat uit de maag van een rund komt. halal geslacht, halal beest.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:25 schreef du_ke het volgende:
haha ook in die aflevering bijna alle kaas in Nederland is ook Halal.
kalvermaag meestalquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
klopt. omdat voor kaas het stremsel nodig is dat uit de maag van een rund komt. halal geslacht, halal beest.
Ik kan best lezen, ik kan zelfs foutloos quoten.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:50 schreef EgelPrik het volgende:
[..]
Wat is je nou nog niet duidelijk? Die cellobeweging omdat er geen druk op het mes uitgeoefend mag worden, dat geeft je niet een kleine clue?
Als je voor dierproeven en nertsenfokkerijen bent, ben je voor dierenmishandelingquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:47 schreef Seneca het volgende:
Geen enkele partij is voor dierenmishandeling.
Dus jij gebruikt geen medicijnen enzo? Want ook die zijn getest op dieren.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:04 schreef SCH het volgende:
Als je voor dierproeven en nertsenfokkerijen bent, ben je voor dierenmishandeling
quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus jij gebruikt geen medicijnen enzo? Want ook die zijn getest op dieren.
En als je er tegen bent, ben je een gewelddadige extremist.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je voor dierproeven en nertsenfokkerijen bent, ben je voor dierenmishandeling
quote:CDA'er Ormel gebeten hond
Dierenvrienden tót verkiezingen
AMSTERDAM - Het gebruik van wilde dieren in circussen moet worden verboden, het overheidsbudget voor alternatieve dierproeven moet drastisch omhoog, de Algemene Inspectie Dienst (AID) doet zijn werk niet goed en de opsporingscapaciteit tegen illegale dierenhandel moet worden uitgebreid.
Dat vond een Kamermeerderheid gisteren tijdens het 'Grote Politieke Dierendebat'. Politici van vrijwel alle partijen discussieerden in de Amsterdamse poptempel Paradiso over ons nationale dierenbeleid. En een ding staat vast: kippen, geiten, koeien en andere beesten hebben in de aanloop naar de verkiezingen veel Haagse vrienden. Voor een zaal vol fanatieke activisten etaleerden de Kamerleden, van PvdA tot VVD en van SP tot EénNL, hun woede over misstanden rond het fokken van gezelschapsdieren, de plezierjacht, veemarkten en de bio-industrie.
Het was een duidelijke boodschap aan nieuwkomer Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren (PvdD), die in de peilingen op een zetel staat. Zij zag gisteren haar politieke agenda bijkans door de gevestigde orde weggekaapt.
Grote spelbreker was het CDA, dat als enige vaak kanttekeningen plaatste bij de stellingen van de organisator van het debat, de gezamenlijke organisaties voor dierenbescherming. De christendemocraat Henk Jan Ormel was op de bijeenkomst dan ook de gebeten hond: zijn partij kwam als enige als dieronvriendelijk uit de bus.
De dierenarts Ormel liet zich aanvankelijk niet kennen, maar schoot uit zijn slof toen de veehouderijsector en CDA-minister Veerman (Landbouw) het voor de zoveelste keer moesten ontgelden. "Dit debat wordt gevoerd door salongeleerden en stadse juffers. Hier wordt polarisatie gezocht rond dierenwelzijn", fulmineerde hij tegenover een joelende zaal. De organisatie moest daarop bekennen dat een deel van de schokkende filmbeelden die tijdens het debat werden getoond uit het buitenland kwam. Ormel kreeg daarna alsnog applaus omdat hij ondanks zijn afwijkende mening was gekomen.
Het CDA is dan ook niet voor onnodige medicijnproeven. Dat is geen enkele partij.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:11 schreef SCH het volgende:
[..]Die vraag meteen weer. Ik ben tegen dierproeven en het onnodig testen op dieren, veel medicijnproeven zijn onnodig.
Aaagh! Die kleuren! Wat doe je?! Me ogen fikken weg man!quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:46 schreef JohnDope het volgende:
* JohnDope vraagt zich nog steeds af hoe die dierenfanatici tegen over het doodmaken van muggen, vliegen en andere stekers in huis staan?
Ik maak geen (niet express!) vliegen, wespen, spinnen, mieren, etc dood. Als ik een mug betrap op het opzuigen van mijn bloed, laat ik hem gewoon door drinkenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik praat liever met dierenfanatici die stiekem gewoom vliegen en ander prikkers in huis doodmaken. (dat zijn zeker minderwaardige dieren?)
Dat is toch niet relevant? je gaat toch ook niet aan een vvd'er vragen waarom hij in de politiek zit als hij voorstander is van minder invloed van de overheid?quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:46 schreef JohnDope het volgende:
* JohnDope vraagt zich nog steeds af hoe die dierenfanatici tegen over het doodmaken van muggen, vliegen en andere stekers in huis staan?
Idd, maar als het aan die (linkse) milieuactivisten ligt worden er helemaal geen dierproven meer gedaan en worden er dus ook geen nieuwe medicijnen meer ontwikkeld enz.quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:10 schreef Seneca het volgende:
Het CDA is dan ook niet voor onnodige medicijnproeven. Dat is geen enkele partij.
Wie zijn er allemaal tegen dierproeven voor belangrijke medicijnen dan?quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar als het aan die (linkse) milieuactivisten ligt worden er helemaal geen dierproven meer gedaan en worden er dus ook geen nieuwe medicijnen meer ontwikkeld enz.
En dat zo een zeer slechte zaak zijn.
groenrechtsquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie zijn er allemaal tegen dierproeven voor belangrijke medicijnen dan?
quote:Op maandag 16 oktober 2006 15:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is toch niet relevant? je gaat toch ook niet aan een vvd'er vragen waarom hij in de politiek zit als hij voorstander is van minder invloed van de overheid?
heel veel mensen. nederland is ook een van de weinige die daar chimps voor gebruikt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie zijn er allemaal tegen dierproeven voor belangrijke medicijnen dan?
Wespen en vliegen in huis krijgen van mij een eerlijke kans om buiten te komen. Zo niet, mep ik ze dood. Muggen mep ik per definitie dood.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij moet er nu even niet om heen draaien..... Jij vindt het dus wel kunnen; muggen, vliegen en andere prikkers in huis doodmaken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |