Ah, de (s)linkse media weer natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het onderzoek niet echt uit betrouwbare bron komen. eerder een soort verkiezingsstuntje ingefluisterd door gl.
nou nee. juist niet media maar partijen die slinks zijn.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, de (s)linkse media weer natuurlijk.
Diervriendelijkheid kost veelal meer geld dan dieronvriendelijk. Geld dat je ook kan uitgeven aan een fraai vliegtuigje of hypotheekaftrek voor hen met een Ferrari voor de deur. En tja, dan moet je keuzes maken hè.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:52 schreef Genverbrander het volgende:
Conclusie: diervriendelijkheid is nog steeds een links thema. De reden is mij geheel onduidelijk.![]()
Vraag het aan de nummer 2 van jouw partij zou ik zeggen. Da's een van de meest diervriendelijke kamerleden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:10 schreef JohnDope het volgende:
Ik vraag me af hoe lief die dierenvrienden zijn voor wespen, muggen, vliegen en overige stekers?
En een vegetarier die Vis eet is geen Vegetarier, maar een verrader.
Ga eens met jouw Joost Eerdmans pratenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:21 schreef JohnDope het volgende:
Alles is beter dan een schijnheilige Vegetarier.....
En vliegen, etc dood slaan in huis is ook moord.
Ik praat liever met dierenfanatici die stiekem gewoom vliegen en ander prikkers in huis doodmaken. (dat zijn zeker minderwaardige dieren?)quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga eens met jouw Joost Eerdmans praten![]()
en nu snel zijn avatar veranderdquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik praat liever met dierenfanatici die stiekem gewoom vliegen en ander prikkers in huis doodmaken. (dat zijn zeker minderwaardige dieren?)
Jij moet er nu even niet om heen draaien..... Jij vindt het dus wel kunnen; muggen, vliegen en andere prikkers in huis doodmaken?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:27 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
en nu snel zijn avatar veranderd![]()
Toch maar geen stem op EenNL?
Ja ik sla een mug wel eens dood, maar ik eet hem niet op, dus wat is je punt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij moet er nu even niet om heen draaien..... Jij vindt het dus wel kunnen; muggen, vliegen en andere prikkers in huis doodmaken?
Zoiets inderdaadquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:06 schreef _The_General_ het volgende:
Wakker dier, dat is toch die extreem linkse criminele bende met leden die dierenhouders mishandelen, bedrijven overvallen etc etc etc ?
ik zie niet in wat er niet betrouwbaar aan is. Er had meer uitleg bij gemogen en meer cijfers, maar alle stemmingen van de tweede kamer zijn toch na te checken? Dan kan iedereen dit onderzoek nadoen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad![]()
Lekker betrouwbaar onderzoek..![]()
Post eens iets beters man. Altijd maar de bron in discussie trekken is zo 2001quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het onderzoek niet echt uit betrouwbare bron komen. eerder een soort verkiezingsstuntje ingefluisterd door gl.
Gast, de partij die het hoogst scoort, de partij van de Dieren, bestaat voor een groot gedeelte uit leden van stichting Wakker dier.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ik zie niet in wat er niet betrouwbaar aan is. Er had meer uitleg bij gemogen en meer cijfers, maar alle stemmingen van de tweede kamer zijn toch na te checken? Dan kan iedereen dit onderzoek nadoen.
Maarja, tis links en pro-dieren hè, daar kunnen rechtse types niet tegen want o jee als we aan het milieu denken.![]()
Het is inderdaad pure stemmingmakerij. Bij de rechtste partijen worden in die "barometer" allemaal negatieve punten genoemd, en bij linkse partijen allemaal positieve.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:11 schreef kollie het volgende:
guttegut, net of een onderzoekje van die konijnenknuffelaars mijn stem beinvloedt![]()
Stemmingmakerij om niks.
Lekker genuanceerd alle rechste partijen zijn dieronvriendelijk en alle linkse partijen diervriendelijkquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:59 schreef Genverbrander het volgende:
Dit is wel een grappige link:
http://www.wakkerdier.nl/barometer/index3.php
Hier zie je hoe groot de diervriendelijke groep is binnen de tweede kamer. Op dit moment volgens de peilingen precies 50/50. Goed bedacht!
En hoe concludeer jij hieruit dat de CDA en VVD dieronvriendelijk zijn? Oh ze vullen het niet in, dan moeten ze wel dieronvriendelijk zijn, natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:03 schreef Genverbrander het volgende:
Hier zie je 10 vragen over dierenwelzijn die WakkerDier aan de partijen heeft gesteld. Iedere partij heeft de vragen beantwoord behalve... CDA en VVD.![]()
http://www.wakkerdier.nl/barometer/index4.php
Heel transparant is het niet, maar het lijkt me geen doorgestoken kaart.quote:Wakker Dier heeft over de kabinetsperiode van Balkenende II alle stemmingen in de Tweede Kamer die van invloed zijn op het welzijn van landbouwdieren beoordeeld. Aan elke stemming werden punten gekoppeld die partijen verdienden als ze diervriendelijk stemden. Dit leidde uiteindelijk tot de rapportcijfers.
Voorbeeld: in 2004 stemde de kamer over een verbod in Nederland op de onverdoofde castratie van biggen. CDA, VVD, LPF, D66, Christen Unie en de SGP stemden tegen een verbod en kregen daarom geen punten. PvdA, Groen Links en SP stemden voor en kregen punten.
i doubt it.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Heel transparant is het niet wel, maar het lijkt me geen doorgestoken kaart.
Mag ik even heel hard lachen. Of ze nou dit doen of gewoon rechtstreeks de andere partij belachelijk proberen te maken, zoals vvd en cda doen, ik zie weinig verschil.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
wat een doorzichtig onderzoek. zou me niks verbazen als femke haar gleuf heeft opengetrokken en dit onderzoek met plezier betaald heeft.
ik ben blij dat fatsoenlijke mensen dit soort stemmingmakerij niet nodig hebben om stemmen te krijgen.
sorry? geef eens voorbeelden?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mag ik even heel hard lachen. Of ze nou dit doen of gewoon rechtstreeks de andere partij belachelijk proberen te maken, zoals vvd en cda doen, ik zie weinig verschil.![]()
Bekijk de partjicongressen van vooral de VVD maar terug. een grote zwartmakerij van de pvda was dat. Of bekijk een willekeurig interview met Rutte of Verhagen maar, precies hetzelfde.quote:
Jij denkt dat het niet waar is dat GroenLinks vaker pro-dierenwelzijn stemt dan pak 'm beet de LPF?quote:
Eerdmans schijnt zich wel veel in te zetten voor de arme beestjes.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij denkt dat het niet waar is dat GroenLinks vaker pro-dierenwelzijn stemt dan pak 'm beet de LPF?
Daar lijkt het wel op Wakkerdier is ook zo'n links georienteerd subsidie vretend clubjequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
Idd zo'n clubje wat constant met geweld de rechten van dieren bewaaktquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:06 schreef _The_General_ het volgende:
Wakker dier, dat is toch die extreem linkse criminele bende met leden die dierenhouders mishandelen, bedrijven overvallen etc etc etc ?
Van wie krijgen ze hoeveel subsidie danquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op Wakkerdier is ook zo'n links georienteerd subsidie vretend clubje
Hoeveel geld dacht je dat er in de bio-industrie verdwijnt aan subsidies!!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:21 schreef knowall het volgende:
[..]
Diervriendelijkheid kost veelal meer geld dan dieronvriendelijk.
Valt nog wel mee volgens mij. De balangrijkste boiindustrieen draaien volgens mij zonder echt serieuze subsidies (varkens en kippen)quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:50 schreef EgelPrik het volgende:
[..]
Hoeveel geld dacht je dat er in de bio-industrie verdwijnt aan subsidies!!
En nee, WakkerDier is een geweldloze organisatie.
Als je de politiek afgelopen jaren bekijkt, kan je niet anders dan concluderen dat CDA en VVD zeer dieronvriendelijk zijn.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En hoe concludeer jij hieruit dat de CDA en VVD dieronvriendelijk zijn? Oh ze vullen het niet in, dan moeten ze wel dieronvriendelijk zijn, natuurlijk.
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:59 schreef EgelPrik het volgende:
Trouwens, waarom gaat iedereen er van uit dat dierenbeschermers/-liefhebbers links zijn??
Ik ben helemaal niet links, en heb ook niks met links!
Ik stem ook niet links maar PvdD.
Het is zo kortzichtig om te denken dat dierenbeschermers allemaal linkse geitenharensokken zijn. De meesten die ik ken, zijn op zich rechts georienteerd, hoogopgeleid en welvarend.
Het wordt hoog tijd dat de beeldvorming wordt aangepast.
Ja okee, maar ik denk juist dat het voor heel veel mensen heel belangrijk is. Als ik op straat zie hoe normale mensen veranderen in debielen als ze het over hun hond hebbenquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:08 schreef du_ke het volgende:
Omdat voor de meeste mensen heel andere zaken dan dierenwelzijn belangrijk zijn. Heel simpel eigenlijk. Bij mij komt het ook pas vrij laat aan de orde als het gaat om het bepalen van de partijvoorkeur.
natuur en milieu in het algemeen zijn voor mij dan weer wel best belangrijk.
Ach daar moet je gewoon een beetje doorheen prikken.quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:13 schreef EgelPrik het volgende:
Maar ja, nadenken of verder kijken dan je neus lang is schijnt op dit forum niet echt populair te zijn. Leuker is het om gewoon domme kreten de wereld in te helpen en dan maar te denken dat je stoer bent.
Dat geld natuurlijk ook voor het hele verhaal wat Wakker Dier ophangtquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach daar moet je gewoon een beetje doorheen prikken.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 02:01 schreef EgelPrik het volgende:
'Wakker Dier heeft over de kabinetsperiode van Balkenende II alle stemmingen in de Tweede Kamer die van invloed zijn op het welzijn van landbouwdieren beoordeeld. Aan elke stemming werden punten gekoppeld die partijen verdienden als ze diervriendelijk stemden. Dit leidde uiteindelijk tot de rapportcijfers.
Voorbeeld: in 2004 stemde de kamer over een verbod in Nederland op de onverdoofde castratie van biggen. CDA, VVD, LPF, D66, Christen Unie en de SGP stemden tegen een verbod en kregen daarom geen punten. PvdA, Groen Links en SP stemden voor en kregen punten'
Dit zijn gewoon feiten. Maar ja, daar hebben de Martijns van deze wereld geen boodschap aan. Loze kreten, daar zijn ze goed in.
Maar daar moet je dus doorheen prikken? En wat vindt je daarachter dan? Een weldenkend mens??
![]()
Omdat men daar door het nieuwe zorgstelsel geen geld meer voor heeft?quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:02 schreef NewOrder het volgende:
Wat ik me dus afvraag is waarom men wél bereid is om meer belasting te betalen waardoor de overheid ervoor kan zorgen dat dieren beter worden behandeld, maar men niet bereid is om zelf in de supermarkt andere producten te kiezen, die weliswaarder duurder zijn, maar waarbij bij de productie rekening is gehouden met het dierenwelzijn.
Hoe kan je nou wel meer geld (over) hebben voor belasting dan?quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat men daar door het nieuwe zorgstelsel geen geld meer voor heeft?
Het is de consument én de politiek die bepalen. Als de subsidies voor de bioindustrie stoppen, of eventueel overgeheveld worden naar de biologische boer, worden de bioindustriele producten ook duurder, en is het prijsverschil tussen biologisch en bio-industrie niet meer zo groot.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:02 schreef NewOrder het volgende:
Het is de consument die bepaalde producten voor een bepaalde prijs koopt waardoor dieren op een bepaalde manier worden behandeld om dat product voor die prijs te kunnen leveren.
Wat ik me dus afvraag is waarom men wél bereid is om meer belasting te betalen waardoor de overheid ervoor kan zorgen dat dieren beter worden behandeld, maar men niet bereid is om zelf in de supermarkt andere producten te kiezen, die weliswaarder duurder zijn, maar waarbij bij de productie rekening is gehouden met het dierenwelzijn.
Op welke wijze kan / moet de consument ertoe gebracht worden niet meer gewoon te zijn? En waarom is het goed als deze gewoonheid wordt veranderd?quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:58 schreef EgelPrik het volgende:
En de consument is gewoon een kortzichtig iemand, die op korte termijn denkt.
Voor 'gewoon' lager worden van de prijs zijn er de 'gewone' prijsmechanismen. Als méér mensen iest kopen, als productie goedkoper wordt etc.quote:Het prijsverschil moet dus gewoon kleiner worden.
Maar we betalen niet alleen voor zorg, voeding en een dak boven ons hoofd. Mensen kunnen zich ook luxere producten veroorloven. Ik heb de indruk dat men die luxere producten verkiest boven voedingsproducten afkomstig uit een 'dier-vriendelijk'1 productieproces. Het heeft er alle schijn van dat men het dierenleed voor lief neemt ter bevordering van het eigen welzijn. Daarmee blijft de vraag overeind waarom de consument zich zo schijnheilig gedraagt.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
Omdat men daar door het nieuwe zorgstelsel geen geld meer voor heeft?
Wat maak jij veel domme opmerkingen de laatste dagen, ben je tegen een deurpost gelopen ofzo?quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe kan je nou wel meer geld (over) hebben voor belasting dan?
Oh ja, laten we de boodschapper gaan bashen. Doe nou even niet en ga gewoon de discussie uit de OP aan, of open een nieuw topic.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
waarom neemt wakkerdier zelden hardop stelling tegen het slachtproces in nederland dat overwegend halal is en daardoor niet zo diervriendelijk als een pin door de kop?
Ze leven inderdaad om te worden geslacht. Maar in ieder geval is hun leven iets draaglijker. En dat is toch al een stap vooruit. One step at a time.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:23 schreef NewOrder het volgende:
[..]
1De term 'dier-vriendelijk' is enigszins misleidend ten aanzien van voedingsproducten waarin vlees is verwerkt. Het slachten van een dier is immers nooit vriendelijk voor het betreffende dier. Sterker nog, de enige reden dat dit dier leeft is om te worden geslacht. Dat is ook de contradictie waarvan veel vegetariërs zich niet bewust zijn. Als je er namelijk voor kiest om geen vlees te eten vanwege het dierenwelzijn, dan kies je er tevens voor dat de betreffende dieren nooit zullen leven en in die zin geen welzijn ervaren.
ik bedoel dit erg ontopic. dit is gewoon een verkiezingsstuntke, opgezet door gl.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, laten we de boodschapper gaan bashen. Doe nou even niet en ga gewoon de discussie uit de OP aan, of open een nieuw topic.![]()
Partij voor de Dieren neemt wél duidelijk stelling hiertegen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
waarom neemt wakkerdier zelden hardop stelling tegen het slachtproces in nederland dat overwegend halal is en daardoor niet zo diervriendelijk als een pin door de kop?
Ja joh, het hele leven is een complotquote:Op zondag 15 oktober 2006 12:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel dit erg ontopic. dit is gewoon een verkiezingsstuntke, opgezet door gl.
Ga even je pillen slikken, dan praten we daarna verder.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel dit erg ontopic. dit is gewoon een verkiezingsstuntke, opgezet door gl.
wat een paranoia complotdenkers hier zegquote:Op zondag 15 oktober 2006 12:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Subsidies zijn sowieso verkeerd. Dat neemt niet weg dat het de keuze van de consument is die bepalend is voor de toegepaste productiemethode - met betrekking tot het dierenwelzijn - van een voedingsproduct. De consument verkiest prijs boven dierenwelzijn. Dat is niet iets wat je de overheid moet verwijten, dat is iets waar je de consument op moet aanspreken.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:58 schreef EgelPrik het volgende:
Het is de consument én de politiek die bepalen. Als de subsidies voor de bioindustrie stoppen, of eventueel overgeheveld worden naar de biologische boer, worden de bioindustriele producten ook duurder, en is het prijsverschil tussen biologisch en bio-industrie niet meer zo groot.
En de consument is gewoon een kortzichtig iemand, die op korte termijn denkt. Het prijsverschil moet dus gewoon kleiner worden.
De vervuiler betaalt, ongeacht om wat voor industrie het gaat.quote:En over hogere kosten gesproken; wat dacht je van de kosten van de bodem- en grondwaterverontreiniging die de bio-industrie veroorzaakt?
Nee wacht, geef nou eens aan waarom je dit persbericht een verkiezingsstunt van GroenLinks vimdt? Dat slaat toch helemaal nergens op? Welke banden heeft GL met WakkerDier, behalve dan dat ze zich allebei inzetten voor dieren?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef zoalshetis het volgende:
wat doe je vals sch...
nou nee. ik denk dat de banden van gl met dierenorganisaties vrij groot is. dat kan jij afdoen als dat ik me compleet belachelijk maak. het tijdstip, de plek van gl, de uitkomst. het riekt heel hard naar verkiezingsmest. prima toch. feitelijk zullen ze wel gelijk hebben.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:31 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Nee wacht, geef nou eens aan waarom je dit persbericht een verkiezingsstunt van GroenLinks vimdt? Dat slaat toch helemaal nergens op? Welke banden heeft GL met WakkerDier, behalve dan dat ze zich allebei inzetten voor dieren?
Ik vind gewoon dat je je compleet belachelijk maakt zo. Ieder bewijs wat je niet aanstaat is een verkiezingsstunt?
Je leest niet goed, SCH.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat maak jij veel domme opmerkingen de laatste dagen, ben je tegen een deurpost gelopen ofzo?
http://www.agriholland.nl/nieuws/artikel.html?id=32115quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:41 schreef EgelPrik het volgende:
Groenlinks heeft helemaal geen banden met Wakkerdier. Partij voor de Dieren zitten wel oud-wakker-dierders in. Waar haal jij je info vandaan?
sinds mijn entree op fok! heb ik meerdere malen mijn voorkeur uitgesproken voor een groen'rechtse' partij. wat zit je me in de schoenen te schuiven?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:43 schreef EgelPrik het volgende:
En het is geen verkiezingsstunt van GL. Het is een actie van WakkerDier in de hoop de kiezer in zijn partijkeuze dierenwelzijn te laten meewegen. Jij met je GL.
Ik ben een fervent dierenbeschermer, en ik heb nog nooit op GL gestemd. Je moet niet denken, zoals ik al eerder zei, dat dierenbeschermers links zijn!!
Ik zou geen bezwaar hebben tegen halal slachten, voor mijn lammetjes. Ik ben zelf niet geslacht, maar doodbloeden lijkt me niet onaangenamer dat een pin door m'n kop. Eigenlijk.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
kijk anders even die aflevering van kvw.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou geen bezwaar hebben tegen halal slachten, voor mijn lammetjes. Ik ben zelf niet geslacht, maar doodbloeden lijkt me niet onaangenamer dat een pin door m'n kop. Eigenlijk.
Waarop baseer je de mening dat halal dieronvriendelijker is?
quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef zoalshetis het volgende:
wat doe je vals sch...
Dat is geen antwoord. Wat geeft jou die mening?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk anders even die aflevering van kvw.
hoezo is dat geen antwoord. wat je daar ziet is de dagelijkse praktijk. wacht ik zal het filmpje voor je zoeken...quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Wat geeft jou die mening?
Ik ga woensdag naar het slachthuis, ik kan ze daar wel eens vragen of iemand er een mening over heeft.
ja misschien zeur ik ook wel.quote:
Tuurlijk zit WakkerDier in de hoek van GroenLinks maar als het zo ruk is dan haal je het toch inhoudelijk onderuit in plaats van iets te roepen over een verkiezingsstunt. Want dan hoeven we het de komende weken nergens meer over te hebben, alles heeft de ondertoon van verkiezingen.quote:
en dan probeer ik het inhoudelijk onderuit te halen of in iedergeval kanttekeningen te zetten door middel van de halalslacht die bij kvw uitstekend uit de doeken wordt gedaan... en wat zijn de reacties daarop?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk zit WakkerDier in de hoek van GroenLinks maar als het zo ruk is dan haal je het toch inhoudelijk onderuit in plaats van iets te roepen over een verkiezingsstunt. Want dan hoeven we het de komende weken nergens meer over te hebben, alles heeft de ondertoon van verkiezingen.
* SCH smeert crackertje met filet americin![]()
Doe geen moeite met het filmpjequote:Op zondag 15 oktober 2006 12:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo is dat geen antwoord. wat je daar ziet is de dagelijkse praktijk. wacht ik zal het filmpje voor je zoeken...![]()
ja sorry maar ik hoef toch niet te vertellen aan iemand die wel eens in een slachthuis komt wat er onvriendelijker is?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Doe geen moeite met het filmpje. Ik kan het toch niet bekijken.
Verder kom ik met enige regelmaat in een slachthuis, dat zegt me meer over de praktijk.
En het is geen antwoord.
Wat maakt dat jij denkt dat het dieronvriendelijker is? Wat is er -volgens jou- onvriendelijker aan?
Dat vind ik niet zo'n sterke zet. Ik weet niet precies of WakkerDier daar nooit iets tegen gedaan heeft of wat hun standpunt daarover is. Ik vind discussieren in de trant van: maar laat ze daar eens iets tegen doen, niet de sterkste inzet. Het heeft iets van een afleidingsmanoeuvre. Het kan zijn dat ze daar te weinig een punt van maken, het kan ook zijn dat ze toch wel doen of goede redenen hebben: het doet niks af aan de inzet van dit topic.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dan probeer ik het inhoudelijk onderuit te halen of in iedergeval kanttekeningen te zetten door middel van de halalslacht die bij kvw uitstekend uit de doeken wordt gedaan... en wat zijn de reacties daarop?
over zeuren gesproken.
Sja ik had het wat dik aangezetquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:11 schreef SCH het volgende:
[..]
De TT is nogal overdreven in mijn ogen trouwens, maar de manier waarop de VVD tegen over dierproeven staat en het CDA het altijd onverkort voor boeren opneemt, stoort me wel.
Om te beginnen: in mijn slachthuis slachten ze bij mijn weten niet halal.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja sorry maar ik hoef toch niet te vertellen aan iemand die wel eens in een slachthuis komt wat er onvriendelijker is?
Ja, jammer, ik zie op zich kvw graag, en heb deze aflevering niet gezien. Toch bedankt voor het linken en hopelijk kijken er wel anderen.quote:jammer dat je het filmpje niet kan zien. http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=30&n=450
Heb jij al een bron die aangeeft welke (overheids)subsidies wakker dier ontvangt?quote:Op zondag 15 oktober 2006 01:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat geld natuurlijk ook voor het hele verhaal wat Wakker Dier ophangt![]()
het beest lijdt meer en krijgt een doorgesneden ader. met een handmatig mes. niks geen snelle pin.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Om te beginnen: in mijn slachthuis slachten ze bij mijn weten niet halal.
Ten tweede: ik betwijfel -meestal, niet speciaal in dit geval in het bijzonder- dat wat op een filmpje belandt, de dagelijkse praktijk is. In mijn slachthuis wordt dagelijks níet-halal geslacht, dat weet ik zeker.
Wat ik wel eens gezien / gelezen heb over slachthuizen (niet speciaal over wel/niet halal) lijkt helemaal niet op de dagelijksa gang van zaken bij mijn slachthuis.
[..]
Ja, jammer, ik zie op zich kvw graag, en heb deze aflevering niet gezien. Toch bedankt voor het linken en hopelijk kijken er wel anderen.
Maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord. Wat is er onvriendelijker aan halal slachten, volgens jou?
Ohw, nou oké, ik ben ook voor GroenRechts!quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sinds mijn entree op fok! heb ik meerdere malen mijn voorkeur uitgesproken voor een groen'rechtse' partij. wat zit je me in de schoenen te schuiven?
ik heb het erover dat dit een verkiezingsstuntje van gl is. fijn toch voor gl?
De (on)vriendelijke behandeling van dieren in een slachthuis staat in geen verhouding tot de wreedheid waarmee bijvoorbeeld een tijger een hert verslindt. Maar dat laatste noemt men 'gedrag van de natuur', alsof de mens geen onderdeel van de natuur uitmaakt. Diervriendelijkheid is een nobel streven, maar zolang de mens nog niet in staat is om zijn eigen ras met een dergelijke vriendelijkheid te behandelen, dan getuigt dat streven van een behoorlijke dosis naïviteit.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
ja sorry maar ik hoef toch niet te vertellen aan iemand die wel eens in een slachthuis komt wat er onvriendelijker is?
Ik weet wel wat het verschil is, technisch. Maar waarom denk je dat doodbloeden lijden is? Het kost tijd, eens, maar waarom denk je dat het voor het dier onvriendelijker is dan door de kop schieten?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het beest lijdt meer en krijgt een doorgesneden ader. met een handmatig mes. niks geen snelle pin.
80% kan ik me niet voorstellen. In elk geval varkens zullen niet halal geslacht worden en die maken een aanzienlijk deel uit van de vleesconsumptie in Nederland. Volgens mij had die aflevering het over 80% van het schapenvlees ofzo.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het beest lijdt meer en krijgt een doorgesneden ader. met een handmatig mes. niks geen snelle pin.
ongeveer 80% van het vlees in holland wordt halal geslacht. echt zonde dat je het linkje niet kan openen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |