Nuek, daar ga jij overheen, vrees ikquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:08 schreef Neuk het volgende:
deel 250... wauw! Da's een mooi topicnummer om in te bevallen!!!
Volgens mij heb ik elders al gezegd dat ik 264 denk te halen maar ik twijfel nu wel. Ook heb ik al eens gezegd in elk topic 1 baby... nee dat wordt em ook niet denk ik... Ehm... 259?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:09 schreef oYo het volgende:
[..]
Nuek, daar ga jij overheen, vrees ikmaar als we een beetje opschieten haal je misschien 275.
Mwanatabu, ik heb net iets dergelijks achter de rug, contract liep af tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ik ben uit het bevallingsverlof en nu de WW in.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Toen mijn contract opgesteld werd gaven ze ook ronduit toe dat het idd geen toeval was dat ze dit af lieten lopen op mijn verlof, maar het was dat of niets, dan had ik per direct op straat gestaan. En als het afloopt hoeven ze niets nu. Dus duimen dat er toch iets vrijkomt en solliciteren ondertussen.
Nuttig! Senk joequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:26 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Mwanatabu, ik heb net iets dergelijks achter de rug, contract liep af tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ik ben uit het bevallingsverlof en nu de WW in.
Je hebt tijdens zwangerschaps- en bevallingsverlof géén sollicitatieplicht, en moet je pas melden bij het CWI op de dag na afloop van je bevallingsverlof. Dit omdat je dan pas weer beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt.
Ik was daar verkeerd over voorgelicht, en heb me via internet bij het CWI ingeschreven op de dag nadat mijn contract was afgelopen (dus nog tijdens mijn verlof). Dat moest allemaal weer ongedaan gemaakt worden en uit het systeem gehaald. En dat laatste was het UWV niet helemaal gelukt, dus dat leverde toen ik na mijn verlof weer een aanvraag deed verwarring en gezooi op.
Veel sterkte gewenst en raas even lekker uit, meld je pas als het hoeft en laat je verlof niet verpesten door de situatie.
Ik denk toch 270 minimaal.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:15 schreef Neuk het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik elders al gezegd dat ik 264 denk te halen maar ik twijfel nu wel. Ook heb ik al eens gezegd in elk topic 1 baby... nee dat wordt em ook niet denk ik... Ehm... 259?
Ja als je zo door blijft posten wel!quote:
Ik drink al extra per dag aangezien ik nooit op de twee liter zat. En meer moest ik niet gaan drinken van de Verlosk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:44 schreef Brighteyes het volgende:
Sowieso veel drinken Nikky.
Hoe krom het ook klinkt werkt dat wel vochtafdrijvend.
Ik zal eraan denken, dank je!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:30 schreef nikky het volgende:
Mwanatabu als je met verlof gaat bel dan het UWV 09009294 of je door je werkgever bent aangemeld als "ziek uit dienst". Je bent dan wel niet ziek maar zo heet de procedure wel. Je werkgever heeft de verplichting je bij het UWV te melden als je contract afloopt terwijl je ziek en of met zwangerschaps verlof bent/gaat binnen 28 dagen na uit dienst treding.
UWV zal dan ook contact met je opnemen zodat je de WAZO ( wet arbeid en zorg ) van start zal gaan.
Ik heb niet het gehele topic gelezen hiervoor maar zag dit berichtje van je.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
Kamillethee is ook vochtafdrijvend, worteltjes ook en idd benen omhoog, massages eisen vanquote:Hier is een probleem gaande! Ik zit zo vol vochtdat alles me pijn doet. Ik ben zelfs vandaag eerder naar huis gegaan. Ik voelde me totaal niet oke. Ik ben gloeiend heet en zwaar opgezet. Ik heb worstenvingers die gewoon pijn doen als ik ze buig. Ik blijf ook opgezet. Smorgens als ik wakker wordt ben ik al mega gewoon. Terwijl mijn voeteneind al omhoog is gezet. Maar toch blijven ook mijn voeten opgezet. Ik krijg mijn normale schoenen niet meer aan. Kan alleen nog maar gympen dragen..
Iemand tips dan alleen maar brandnetelthee?
Voor de rest kon het geen kwaad maar moest ik wel heel goe dopletten dat ik geen hoofdpijn kreeg en sterrertjes ga zien.
Ik heb dezelfde klachten en de dokter heeft me aangeraden om af en toe een vruchtensap dagje in te lassen...en dan ook echt alleen maar vruchtensap. Selderij is ook goed idd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:46 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik drink al extra per dag aangezien ik nooit op de twee liter zat. En meer moest ik niet gaan drinken van de Verlosk.
*zucht* En als dit door bleef gaan ( heb ook last van evenwichtsstoornissen ) moet ik halveren met werken..
Ja hoor, sporadisch was ik er al weerquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:21 schreef pinquit het volgende:
heej vivi is weer terug!
of was je dat al?![]()
gaat alles goed met jou en beeb?
Stttttt....quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:51 schreef E.T. het volgende:
gister mijn kraampakket gekregen.. en heel gauw die doos weer dicht gedaanhet aanschouwen van die matrassen die voor 'kraamverband' doorgaan brachten herrinneren naar boven die ik ver weg had gestopt
![]()
Je mag wel kruidenthee drinken hoor, alleen deze niet dus...schijnen soms de weeen te kunnen opwekken...:quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:58 schreef nikky het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal
Wat kan kruidenthee allemaal nog meer afdrijven vivi? Ik drink het nl al nooit.
Enneuh E.T? Hou die herinneringen maar even stil, ik heb ook het kraampakket net binnen.
Welkom Beaker!!! gefeliciteerd
Nee hoor, gewoon 13 juniquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:25 schreef Martineke het volgende:
Beakerrrrrrrrr wow *mond open valt*
gefeliciteerd![]()
![]()
en 13 juni vervroegen we even naar 31 mei, dat is nl een heleeee mooie dag
Dank jequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je mag wel kruidenthee drinken hoor, alleen deze niet dus...schijnen soms de weeen te kunnen opwekken...:
(Er zijn een aantal kruidentheeën die vanwege hun werking niet geschikt zijn om te drinken tijdens de zwangerschap)
Ideaal Gewicht
Natuurlijke Stoelgang
Maandbalans
Luchtwegen
Ik drink zelf veel groene thee.
Ik heb pas op 8 november mijn eerste date met de VK...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:46 schreef Beaker het volgende:
Hoi
Ik mag ook in het lijstje erbijik ben ongeveer rond 13 juni uitgerekend
( gerekend van de eerste dag van mijn laatste menstruatie )
Ben helemaal happy en kan alleen maar grijnzenas dinsdag gaan we voor een termijnecho!
De keer voor mijn laatste menstruatie ben ik maar heel kort en bijna niet ongesteld geweest, de vk dacht dat ik misschien al verder zou kunnen zijn dan 5 a 6 wekenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:31 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Ik heb pas op 8 november mijn eerste date met de VK.... Ik lees dat jij een termijnecho laat maken. Heeft dat nog een medische reden of is het op eigen verzoek? Hoe werkt dat
![]()
maar dan ben je dus al wel bij een VK geweest. Ik heb alleen de huisarts gebeld (stond in gebruiksaanwijzing van zwangerschapstestquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:52 schreef Beaker het volgende:
[..]
De keer voor mijn laatste menstruatie ben ik maar heel kort en bijna niet ongesteld geweest, de vk dacht dat ik misschien al verder zou kunnen zijn dan 5 a 6 weken
Ik moest as woensdag voor een echo om te kijken of mijn eierstokken etc. wel goed waren, omdat ik zo'n last had van dat hangende eiquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:38 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
maar dan ben je dus al wel bij een VK geweest. Ik heb alleen de huisarts gebeld (stond in gebruiksaanwijzing van zwangerschapstest). Via telefoontje huisarts bij VK terecht gekomen, soort van intake gesprek aan de telefoon gehad en 8 november gepland. Er gaat ook van alles door mijn hoofd, ik heb geen idee wat normaal is of abnormaal. Zullen de hormonen wel zijn
![]()
Ga vandaag mijn ouders en zus blij maken met het nieuws !fijne dag allemaal !
Geniet er van! 't Was dusver de mooiste dag van mijn leven toen ik het hen verteldequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:38 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Als hij er dit weekend niet uitkomt gaan ze maandag weer op zijn hoofd gaan duwen. Zal hem leren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:59 schreef lcicle het volgende:
Kijk eens niet zo boos zeg.. Je denkt toch niet dan Fonske naar zo'n boze mama komt kijken?
Ze zei dat de baarmoeder te zwaar belast is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:34 schreef Meimeltje het volgende:
Rustig aan hoor Stiekemerd, dan maar lang verlof! Goed dat je gyn je hier op wijst.
Wat zei hij/zij eigenlijk over dat ongi-gevoel? Dat heb ik namelijk ook heel erg de laatste weken.
Je kunt altijd hier vragen natuurlijkquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:38 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
maar dan ben je dus al wel bij een VK geweest. Ik heb alleen de huisarts gebeld (stond in gebruiksaanwijzing van zwangerschapstest). Via telefoontje huisarts bij VK terecht gekomen, soort van intake gesprek aan de telefoon gehad en 8 november gepland. Er gaat ook van alles door mijn hoofd, ik heb geen idee wat normaal is of abnormaal. Zullen de hormonen wel zijn
![]()
ahaquote:
Oei Stiekemurd, dat is niet fijn. Idd maar rustig aan proberen te doen, hoe moeilijk dat ook is. Je moet nog wel een tijdje. Sterkte!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:48 schreef Stiekemurd het volgende:
Ze zei dat de baarmoeder te zwaar belast is.
Bleeh vanmorgen ook de hele ochtend last van gehad.....
Gaat nu wel iets beter.
Wat vreemd dat ze haar groter hadden geschat, vraag me dan af hoe betrouwbaar het zowiezo is, dat voelen hoe groot een kindje is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:45 schreef E.T. het volgende:
Over drie weken gaan we bloed prikken (ivm resus-gedoe) en dan ook een echo om de groei te bekijken. Saskia 'voelde' 3 jaar geleden ook mooi gemiddeld, maar bleek een stuk kleiner bij de geboorte (ze was krap 5 pond maar was gewoon 6 a 7 geschat door de diverse vk's). Vandaar dat ze dat nu wat beter in de gaten willen houden![]()
Bij mij was het twee keer goed 'geraden' maar ik heb dan ook een hele soepele baarmoeder (zeggen alle vk'squote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:58 schreef E.T. het volgende:
Ik heb al heel vaak gehoord dat verloskundigen er naast zitten qua geschat gewicht(dan werd er een dikke 9 ponder voorspeld en dan kwam er een keurig babietje van 3500 gram uit ofzo)
Maar krap 5 pond is natuurlijk wel minimaal voor een voldragen zwangerschap (randje couveuse), vandaar dat ze dat deze keer wel duidelijk willen hebben![]()
Hoop dat de chiropractor je goed heeft gedaan!
Lees het nu pas en moest even lachen... ik dacht namelijk het tegenovergestelde, dat het beter te voelen was bij een soepele baarmoeder (zie mijn berichtje) en had dat heel onnozel neergezet terwijl ik jouw berichtje niet had gezien. Ik weet het eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:53 schreef PM-girl het volgende:
Bij mij is het gewicht van Simon goed geschat. Ik had een krappe strakke buik dus goed te voelen misschien. Maar ik heb het 2 vk's onafhankelijk van elkaar laten gokken, de ene zei 7,5-8 pond, de ander 7-7,5. Simon was 3770 bij de geboorte, goed gegokt dus!
Volgens mij wel want je moet alleen uitkijken voor kattenpoep (en dan nog voor kattenpoep die er al een tijdje gelegen heeft).....ik hoorde zelfs dat je echt wel een paar drollen zou moeten eten (quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:39 schreef E.T. het volgende:
helaas niet Vivi..
Is afhankelijk van de welwillendheid van je vk, en of ze in het ziekenhuis 24/7 een anestesist hebben rondlopen. De meeste ziekenhuizen hebben alleen overdag zo'n man rondlopen, dus als je 'snachts gaat bevallen heb je dan pech![]()
Even vraagje; de kat heeft 2 teken en die wil ik straks weghalen met de tekentang.. Kan ik dat gewoon doen, of moet Swets dat even doen? (in het kader van kattenbak enzo..)
Totdat je iemand kent met een kind die een parasiet door toxoplasmose veroorzaakt in zijn oog heeft... Ik ben er ultra- ultravoorzichtig mee...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volgens mij wel want je moet alleen uitkijken voor kattenpoep (en dan nog voor kattenpoep die er al een tijdje gelegen heeft).....ik hoorde zelfs dat je echt wel een paar drollen zou moeten eten () wil je werkelijk besmet worden met toxoplasmose....maar goed, beter het zekere voor het onzekere natuurlijk..
immuunquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik zou het toch niet doen als je niet immuum bent. De kat kan je krabben met vuile nagels bv.
Maxim wees dan wel enthousiast naar mijn buik als ik vroeg waar broertje was, maar denk niet dat hij dat ook echt snapte dat er een baby in zat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:56 schreef Suzanna het volgende:
[..]
En Martineke? reageerde Maxim erop als jij het vertelde? (die was natuurlijk nog een stuk jonger trouwens)
Normaal wel maar heb gekozen om thuis te blijven; Allez, zolang alles goed gaat, he.quote:Op zondag 15 oktober 2006 06:24 schreef Belana het volgende:
oeoeoeoeoeoe,spannend meid! Ik ga aan je denken vandaag! Moet je naar het ziekenhuis bij jullie? vast een paar
![]()
![]()
voor je! Gaat het nog? Is het te doen? succes meid!!
Hihihi...quote:
Ow Spannend BM..quote:Op zondag 15 oktober 2006 08:25 schreef Bass-Miss het volgende:
Drie centimeter zei ze.
Sterkte Faja, wat een kl#te nieuwsquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:03 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik kom me hier weer afmelden, ik heb vandaag een miskraam gehad.
ook jij sterkte met je misselijkheid !quote:Op zondag 15 oktober 2006 08:33 schreef marit1978 het volgende:
Faja.. wat naar !!
verdorie![]()
ik lig hier kotsmisselijk in bed,
dus kom op BM ! Laat maar eens zien/horen/lezen hier waar ik het voor doe![]()
Oe dat gaat goed!quote:Op zondag 15 oktober 2006 08:25 schreef Bass-Miss het volgende:
Drie centimeter zei ze.
Meisje tochquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:03 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik kom me hier weer afmelden, ik heb vandaag een miskraam gehad.
die ruggeprik houdt de pijn van de aanloopweeén niet tegen, hoor, want je krijgt hem pas vrij laat in het proces, zeg maar, dus daarvoor hoef je het niet te doen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:48 schreef Vivi het volgende:
Vraagje: Kan je in NL eigenlijk gewoon een ruggenprik krijgen als je daarom vraagt?
Ja okay, maar dat is natuurlijk zó iets individueels....ik vroeg het me gewoon af omdat ik het opvallend vind te merken dat in NL nog zo sterk het idee van de anti-pijnbestrijding zeg maar lijkt te leven itt de meeste andere westerse landen. En ja ik ben een schijterdquote:Op zondag 15 oktober 2006 12:58 schreef milagro het volgende:
[..]
die ruggeprik houdt de pijn van de aanloopweeén niet tegen, hoor, want je krijgt hem pas vrij laat in het proces, zeg maar, dus daarvoor hoef je het niet te doen.
het helpt tegen de pijn tijdens de bevalling, als dat erg moeizaam gaat allemaal, dan is het een verlichting idd maar dat weet je van te voren niet.
persoonlijk vond ik het bevallen zelf het minst pijnlijk, wel mega vermoeiend, je kan echt niet meer op een bepaald moment, maar ik kan me niet herinneren dat de pijn het probleem was, ik was daar helemaal niet mee bezig, enkel maar de vermoeidheid.
weet je, ik was ook bang voor de piijn, iedereen is dat denk ik wel, maar tegen de tijd dat het écht zo ver is, ga je in de automaat zeg maar, het moet eruit, of je wil of niet, en meewerken met de genade word je focus, niet de pijn an sich, echt niet.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja okay, maar dat is natuurlijk zó iets individueels....ik vroeg het me gewoon af omdat ik het opvallend vind te merken dat in NL nog zo sterk het idee van de anti-pijnbestrijding zeg maar lijkt te leven itt de meeste andere westerse landen. En ja ik ben een schijterd![]()
Mwoh, ik ben niet panisch hoor, maar wel graag op alles voorbereidquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:14 schreef milagro het volgende:
[..]
weet je, ik was ook bang voor de piijn, iedereen is dat denk ik wel, maar tegen de tijd dat het écht zo ver is, ga je in de automaat zeg maar, het moet eruit, of je wil of niet, en meewerken met de genade word je focus, niet de pijn an sich, echt niet.
alle cliché's wb de pijn zijn waar, op het moment dat je kindje er is , is het leed meteen geleden (ja, okay, 20 hechtingen dus 2 weken niet kunnen zitten, maar je begrijpt wat ik bedoel, complicaties daargelaten, maar ook die voorkom je niet met zo'n prik, zeker de pijn de week achteraf niet dan).
je zult zien dat naarmate dé datum dichterbij komt, je angst afneemt, echt echt echt echt.
je wil je kindje gewoon zien, zo graag zien, dus werk aan de winkel.
ja, maar je bent nog niet dichtbij genoeg, geloof me nou, wat je nu voelt aan angstjes, heb je dadelijjk niet meer.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:28 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mwoh, ik ben niet panisch hoor, maar wel graag op alles voorbereidHoewel nu het dichterbij komt wordt het toch wat enger
![]()
Thanks, maar ze doen het dus nietquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:38 schreef snoopy het volgende:
Vivi, hier kan je geloof ik zien of ze in jouw ziekenhuis ook 's nachts aan pijnstilling doen. Misschien geeft een geruster gevoel: http://www.kindenziekenhuis.nl/
quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:53 schreef PM-girl het volgende:
Vivi, het is door Milagro en anderen al gezegd, maar zo was het bij mij ook. De ontsluitingsweeën deden erg zeer, het persen volgens mij helemaal niet, behalve aan mijn neus(!) maar was supervermoeiend en lukte me haast niet.
Ik vond dus gisteren de druivensuiker in de la, die ik speciaal voor de bevalling gekocht had. helaas toen niet aan gedacht.
Wat maakt dat nu uit?quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:28 schreef chacama het volgende:
Vivi...en vond je lief het wel lekker????
Doe dat maar nietquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:40 schreef Saffier het volgende:
Even![]()
![]()
voor Bass-miss.
Vandaag een jaar geleden werd ik in het zh opgenomen met premature weeen. Op 5 december was ik pas uitgerekend, we hadden nog niet eens een naamIk moet nu steeds aan Mwanatabu denken, je bent nu precies even ver als ik een jaar geleden. Hou jij je dochter nog maar even veilig binnen hoor!
Faja wat rot zeg
Ik ook! En Fons!quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:37 schreef Belana het volgende:
ik ben zo benieuwd hoe het gaat met Bass Miss
hier zijn ze al van de week geweestquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En de kraam komt in week 37 ergens nog ff intaken, snel he? Achmea![]()
Nee hoor. Daar zijn eerder al eens een paar postjes over geweest. Helemaal nieuw en naar je eigen smaak is toch het leukst van allemaal. Dat lijkt me logisch.quote:Op maandag 16 oktober 2006 13:06 schreef ik80 het volgende:
Ben ik stom?
We hebben een mooie kinderwagen gekregen, 2e handsje betaald door schoonouders.
Deze is gewoon heel netjes.
Maar ik blijf die bugaboo zo mooi vinden, ohhhh
Last van hormonen?![]()
Ik kan mijn laatste lijstje niet meer vindenquote:Op maandag 16 oktober 2006 12:07 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Andrea!
Ik vond mijn eerste echo op een vogeltje lijken!
Chacama, hoe zit het nu met de verdeling jongens en meisjes?
Wat een schatjequote:Op zondag 15 oktober 2006 23:48 schreef Bass-Miss het volgende:
Voila zie!
De Fons!
[afbeelding]
't Is nen beer van 4 kilo en een halfke en hij is 53 cm groot.
En hij heeft me zeer gedaan!Maar toch is het mijn liefje!
![]()
ja wel veel meiden in decemberquote:Op maandag 16 oktober 2006 23:40 schreef oYo het volgende:
chacama, bij ons wordt het ook een meisje
december = meisjesmaand
Mijn eerste kraamzuster had de gewoonte om een waslijst op de noemen aan kwetsuren die ze zag bij controle van de hechtingen. "Weet je dat je een enorme blauwe plek op je schaamlip hebt?" en "Dat is gewoon een schaafwond!"quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Begint te komen. Vanonder nog alles kapot en spierpijn in mijn kont, maar verder valt het goed mee.
Ik wil iig niet direkt een tweede keer...
Ik hoop het ookquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:37 schreef Vivi het volgende:
Ik hoop dat met Moonah alles goed is, ze post al zo lang niet
Ik ook en ik mis d'r hier ook wel een beetje veel. Toen ik gisteren mijn lijstje aan het zoeken was heb ik nog lekker teruggelezen.....quote:
Ik heb haar nog wel via sms gesproken en ze heeft het heel erg druk. (Maar dat is ook alweer anderhalve week geleden).quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:42 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ik ook! En Fons!
Ik vraag me ook al een tijdje af hoe het met mjammetje en haar Tristan is. Na de geboorte heb ik haar niet meer in OUD gespot.
Ja dat klopt wel hoor, maar ik hoopte gewoon dat ze zich wat beter voelde.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:00 schreef dutchie het volgende:
Had de zus van Moonah niet gezegd dat ze voorlopig ws niet online kon komen ivm haar ruptuur? (of hoe dat ook al weer heet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |