Ik heb pas op 8 november mijn eerste date met de VK...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:46 schreef Beaker het volgende:
Hoi
Ik mag ook in het lijstje erbijik ben ongeveer rond 13 juni uitgerekend
( gerekend van de eerste dag van mijn laatste menstruatie )
Ben helemaal happy en kan alleen maar grijnzenas dinsdag gaan we voor een termijnecho!
De keer voor mijn laatste menstruatie ben ik maar heel kort en bijna niet ongesteld geweest, de vk dacht dat ik misschien al verder zou kunnen zijn dan 5 a 6 wekenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:31 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Ik heb pas op 8 november mijn eerste date met de VK.... Ik lees dat jij een termijnecho laat maken. Heeft dat nog een medische reden of is het op eigen verzoek? Hoe werkt dat
![]()
maar dan ben je dus al wel bij een VK geweest. Ik heb alleen de huisarts gebeld (stond in gebruiksaanwijzing van zwangerschapstestquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:52 schreef Beaker het volgende:
[..]
De keer voor mijn laatste menstruatie ben ik maar heel kort en bijna niet ongesteld geweest, de vk dacht dat ik misschien al verder zou kunnen zijn dan 5 a 6 weken
Ik moest as woensdag voor een echo om te kijken of mijn eierstokken etc. wel goed waren, omdat ik zo'n last had van dat hangende eiquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:38 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
maar dan ben je dus al wel bij een VK geweest. Ik heb alleen de huisarts gebeld (stond in gebruiksaanwijzing van zwangerschapstest). Via telefoontje huisarts bij VK terecht gekomen, soort van intake gesprek aan de telefoon gehad en 8 november gepland. Er gaat ook van alles door mijn hoofd, ik heb geen idee wat normaal is of abnormaal. Zullen de hormonen wel zijn
![]()
Ga vandaag mijn ouders en zus blij maken met het nieuws !fijne dag allemaal !
Geniet er van! 't Was dusver de mooiste dag van mijn leven toen ik het hen verteldequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:38 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Als hij er dit weekend niet uitkomt gaan ze maandag weer op zijn hoofd gaan duwen. Zal hem leren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:59 schreef lcicle het volgende:
Kijk eens niet zo boos zeg.. Je denkt toch niet dan Fonske naar zo'n boze mama komt kijken?
Ze zei dat de baarmoeder te zwaar belast is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:34 schreef Meimeltje het volgende:
Rustig aan hoor Stiekemerd, dan maar lang verlof! Goed dat je gyn je hier op wijst.
Wat zei hij/zij eigenlijk over dat ongi-gevoel? Dat heb ik namelijk ook heel erg de laatste weken.
Je kunt altijd hier vragen natuurlijkquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:38 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
maar dan ben je dus al wel bij een VK geweest. Ik heb alleen de huisarts gebeld (stond in gebruiksaanwijzing van zwangerschapstest). Via telefoontje huisarts bij VK terecht gekomen, soort van intake gesprek aan de telefoon gehad en 8 november gepland. Er gaat ook van alles door mijn hoofd, ik heb geen idee wat normaal is of abnormaal. Zullen de hormonen wel zijn
![]()
ahaquote:
Oei Stiekemurd, dat is niet fijn. Idd maar rustig aan proberen te doen, hoe moeilijk dat ook is. Je moet nog wel een tijdje. Sterkte!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:48 schreef Stiekemurd het volgende:
Ze zei dat de baarmoeder te zwaar belast is.
Bleeh vanmorgen ook de hele ochtend last van gehad.....
Gaat nu wel iets beter.
Wat vreemd dat ze haar groter hadden geschat, vraag me dan af hoe betrouwbaar het zowiezo is, dat voelen hoe groot een kindje is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:45 schreef E.T. het volgende:
Over drie weken gaan we bloed prikken (ivm resus-gedoe) en dan ook een echo om de groei te bekijken. Saskia 'voelde' 3 jaar geleden ook mooi gemiddeld, maar bleek een stuk kleiner bij de geboorte (ze was krap 5 pond maar was gewoon 6 a 7 geschat door de diverse vk's). Vandaar dat ze dat nu wat beter in de gaten willen houden![]()
Bij mij was het twee keer goed 'geraden' maar ik heb dan ook een hele soepele baarmoeder (zeggen alle vk'squote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:58 schreef E.T. het volgende:
Ik heb al heel vaak gehoord dat verloskundigen er naast zitten qua geschat gewicht(dan werd er een dikke 9 ponder voorspeld en dan kwam er een keurig babietje van 3500 gram uit ofzo)
Maar krap 5 pond is natuurlijk wel minimaal voor een voldragen zwangerschap (randje couveuse), vandaar dat ze dat deze keer wel duidelijk willen hebben![]()
Hoop dat de chiropractor je goed heeft gedaan!
Lees het nu pas en moest even lachen... ik dacht namelijk het tegenovergestelde, dat het beter te voelen was bij een soepele baarmoeder (zie mijn berichtje) en had dat heel onnozel neergezet terwijl ik jouw berichtje niet had gezien. Ik weet het eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:53 schreef PM-girl het volgende:
Bij mij is het gewicht van Simon goed geschat. Ik had een krappe strakke buik dus goed te voelen misschien. Maar ik heb het 2 vk's onafhankelijk van elkaar laten gokken, de ene zei 7,5-8 pond, de ander 7-7,5. Simon was 3770 bij de geboorte, goed gegokt dus!
Volgens mij wel want je moet alleen uitkijken voor kattenpoep (en dan nog voor kattenpoep die er al een tijdje gelegen heeft).....ik hoorde zelfs dat je echt wel een paar drollen zou moeten eten (quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:39 schreef E.T. het volgende:
helaas niet Vivi..
Is afhankelijk van de welwillendheid van je vk, en of ze in het ziekenhuis 24/7 een anestesist hebben rondlopen. De meeste ziekenhuizen hebben alleen overdag zo'n man rondlopen, dus als je 'snachts gaat bevallen heb je dan pech![]()
Even vraagje; de kat heeft 2 teken en die wil ik straks weghalen met de tekentang.. Kan ik dat gewoon doen, of moet Swets dat even doen? (in het kader van kattenbak enzo..)
Totdat je iemand kent met een kind die een parasiet door toxoplasmose veroorzaakt in zijn oog heeft... Ik ben er ultra- ultravoorzichtig mee...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volgens mij wel want je moet alleen uitkijken voor kattenpoep (en dan nog voor kattenpoep die er al een tijdje gelegen heeft).....ik hoorde zelfs dat je echt wel een paar drollen zou moeten eten () wil je werkelijk besmet worden met toxoplasmose....maar goed, beter het zekere voor het onzekere natuurlijk..
immuunquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik zou het toch niet doen als je niet immuum bent. De kat kan je krabben met vuile nagels bv.
Maxim wees dan wel enthousiast naar mijn buik als ik vroeg waar broertje was, maar denk niet dat hij dat ook echt snapte dat er een baby in zat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:56 schreef Suzanna het volgende:
[..]
En Martineke? reageerde Maxim erop als jij het vertelde? (die was natuurlijk nog een stuk jonger trouwens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |