quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:49 schreef LXIV het volgende:
Er nog even over nagedacht... Zalmsalade
Zalm,
IJsbergsla,
dressing van honing/mosterd met provenciaalse kruiden
weinig maar dikke kappertjes of artisjok
voor de gekkigheid sinasappelpartjes.
Dat volstaat.
Dat is meestal beter dan wel de juiste ingrediënten, maar niet lekker.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:50 schreef LXIV het volgende:
En als het lekker is dan is het goed, niet?
Nee? Ik ken een Italiaan die heerlijke tagliatelle met zalm maakt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:00 schreef LXIV het volgende:
Experimenteren is goed.
Persoonlijk vind ik zalm en pasta helemaal niks. Zelfs niet warm. Maar dat is dan persoonlijk.
Ik had ook nog paprika liggen, vergeten. En maar goed ook. nu had ik 7 ingrediënten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik doe nooit sla in de pastasalade. Wel bijv. rode paprika, die ik heel even kook, dan koud afspoel en in stukjes snijd.
De invloed van de numerologie op koken is een ondergewaardeerd studieobject.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee? Ik ken een Italiaan die heerlijke tagliatelle met zalm maakt.![]()
[..]
Ik had ook nog paprika liggen, vergeten. En maar goed ook. nu had ik 7 ingrediënten.
Je gaat nu raaskallen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De invloed van de numerologie op koken is een ondergewaardeerd studieobject.
Zoals Claudia_X ooit schreef: "Alles wat je hier schrijft is zo permanent"quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gaat nu raaskallen.Dat je niet later zegt: Had het nou maar gezegd.
Nou, nu.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:07 schreef LXIV het volgende:
Die smilies van jou hè? Wanneer zijn die nou gemeend?
En ik heb geen zin om de quote te zoeken waarin ze zegt dat die x klein behoort te zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:06 schreef LXIV het volgende:
Geen zin om de quote te zoeken.
Ha.quote:
Ik zag het. Maar dat is alleen maar vanwege een onjuiste aanname. Instabiele basis voor een duurzame relatie noemen we dat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:10 schreef LXIV het volgende:
Broer, Lienekien wil met je lopen.
Zo, het is eruit!![]()
Heb je goed kennisgenomen van het vergelijkingsmateriaal?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:13 schreef broer het volgende:
[..]
Ik zag het. Maar dat is alleen maar vanwege een onjuiste aanname. Instabiele basis noemen we dat.
Ja, maar dat ik me verheven vóel (en dat jij zo over me denkt), betekent nog niet dat ik het ook bén.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:13 schreef Lienekien het volgende:
Heb je goed kennisgenomen van het vergelijkingsmateriaal?
Nou, wyccie! Dat is echt nergens voor nodig!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:14 schreef wyccie het volgende:
Ik heb de saldae weggegooid.
Godsamme, wat heb ik een hekel aan mezelf. Ik kan niet eens fatsoenljk een salade maken. Zonde van alle ingrediënten
Ik hou het wel bij de kant-en-klaarmaaltijden.
Je moet uitgaan van mijn optiek, hè.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:14 schreef broer het volgende:
[..]
Ja, maar dat ik me verheven vóel (en dat jij zo over me denkt), betekent nog niet dat ik het ook bén.
Zeker geen goed moment om je 'saldae' in het originele spelfouten-topic te gooien, hè?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:14 schreef wyccie het volgende:
Ik heb de saldae weggegooid.
Godsamme, wat heb ik een hekel aan mezelf.
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:17 schreef broer het volgende:
Zeker geen goed moment om je 'saldae' in het originele spelfouten-topic te gooien, hè?
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:15 schreef Lienekien het volgende:
Je moet uitgaan van mijn optiek, hè.
Zolang ik het maar denk zie ik het probleem niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:19 schreef broer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
"Ja, maar dat jij dénkt dat ik verheven ben boven de rest (en dat ik dat inderdaad ook zo voel), betekent nog niet dat ik het ook daadwerkelijk bén."
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:16 schreef Augustina het volgende:
Hallo, ik ben Augustina en ik plaats een tvp.
Ik probeer je alleen maar te behoeden voor een fout. JAM is zo goed als nét zo verheven als ik, maar die heeft ook nog eens een - naar verluidt - fantastisch geslachtsdeel in de aanbieding.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:21 schreef Lienekien het volgende:
Zolang ik het maar denk zie ik het probleem niet.![]()
Hmm, sorry voor daarnet.quote:
Ja?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:23 schreef Lienekien het volgende:
Wyccie?
Dat zou op zich niet zo erg zijn, maar dat 'ie er maar steeds mee loopt te zwaaien, dat verveelt heel snel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:24 schreef broer het volgende:
[..]
Ik probeer je alleen maar te behoeden voor een fout. JAM is zo goed als nét zo verheven als ik, maar die heeft ook nog eens een - naar verluidt - fantastisch geslachtsdeel in de aanbieding.
Dit had een aanleiding, hoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:29 schreef Augustina het volgende:
Ach schattig.
Dat leer je hem dan toch af? Kan nooit moeilijk zijn. Een paar welgeplaatste tikken en je bent klaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:27 schreef Lienekien het volgende:
Dat zou op zich niet zo erg zijn, maar dat 'ie er maar steeds mee loopt te zwaaien, dat verveelt heel snel.
Ik vrees dat dat vergeefse moeite is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:32 schreef broer het volgende:
[..]
Dat leer je hem dan toch af? Kan nooit moeilijk zijn. Een paar welgeplaatste tikken en je bent klaar.
Als hij zijn lul nou ingescand heeft, lachen we hem heel hard uit. Misschien stopt ie er dan mee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik vrees dat dat vergeefse moeite is.
Nee joh, daar kickt 'ie op.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:34 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als hij zijn lul nou ingescand heeft, lachen we hem heel hard uit. Misschien stopt ie er dan mee.
Wat is?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:35 schreef broer het volgende:
Dan is het je eigen keuze en ook je eigen verantwoordelijkheid, Lienekien.
Dat neemt 'ie natuurlijk veel te letterlijk. Of in ieder geval precies zoals het hem uitkomt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:39 schreef wyccie het volgende:
Nou dan probeer ik het zo:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JAM, je bent (soms) grappig, maar niet altijd is het gepast om met je lul heen en weer te zwaaien. Niet iedereen vindt dat geil. Sommige mensen worden daar zelfs misselijk van.
Zou je dat niet meer willen doen?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:35 schreef Lienekien het volgende:
Wat is?
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:10 schreef LXIV het volgende:
Broer, Lienekien wil met je lopen.
Stel je niet aan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:41 schreef LXIV het volgende:
Wordt er hier nu een hetze tegen onze man in het Morgenland gevoerd?
En waarom dan?
Omdat hij zich niet conformeert aan de fatsoensregels van L, w & C ?
Is het niet gewoon omdat zijn stijl van rebelleren weliswaar best vermakelijk is, maar ook hopeloos achterhaald?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:41 schreef LXIV het volgende:
Ben je mijn tongsmiley vergeten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:41 schreef LXIV het volgende:
Ik meestal ook. En daar blijft het dan ook bij.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:45 schreef LXIV het volgende:
ik lees zijn posts altijd met plezier.
Je lag niet in bed.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:23 schreef k_man het volgende:
Heeft Augustina zo maar mijn bedgeheimen onthuld.
Want je kunt niet slapen in een vliegtuig vliegend vervoermiddel en dus mis je dan je station niet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:43 schreef k_man het volgende:
Eigenlijk zouden er vliegende treinen moeten komen.
Hehe, ik lees net dat topic, wat droog.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:39 schreef broer het volgende:
Met al die vingers die er zo op een dag overheen gaan zal dat tafelblad niet lang schoonblijven, inderdaad.
Ik vond het anders verdomd handig in de tijd dat ik nog elke dag anderhalf heen en anderhalf uur terug moest reizen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:48 schreef k_man het volgende:
In een trein gaat het als vanzelf, terwijl het daar helemaal niet nodig is.
Ik denk dat je jezelf onderschat. Zo'n Italiaans etentje geef je natuurlijk niet zomaar. Lijkt me geweldig om zoiets te kunnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
ik bedoelde inderdaad dat mijn kookkunsten erg matig zijn.
Mijn favoriete recept:quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:49 schreef LXIV het volgende:
Er nog even over nagedacht... Zalmsalade
Zalm,
IJsbergsla,
dressing van honing/mosterd met provenciaalse kruiden
weinig maar dikke kappertjes of artisjok
voor de gekkigheid sinasappelpartjes.
Dat volstaat.
Ik denk dan ook meer als man dan als vrouw volgens al die testjes op internet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:54 schreef k_man het volgende:
Jeetje. Ik begreep een vrouw beter dan een andere vrouw.
Je kookt zelfs als een man...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik denk dan ook meer als man dan als vrouw volgens al die testjes op internet.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:58 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf onderschat. Zo'n Italiaans etentje geef je natuurlijk niet zomaar. Lijkt me geweldig om zoiets te kunnen.
En als het een keer tegenzit, moet je maar bedenken dat er iemand is die zelfs een simpele salade vies kan laten smaken, of die geen pannenkoeken kan bakken. Ik ben zeg maar de "Onflatteus op de kiek-celebrity" waardoor andere vrouwen zich goed voelen. Ach, doe ik een ander ook eens een keer een plezier
Houd je wel van lekker eten?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:02 schreef k_man het volgende:
Ik heb bij mijzelf overigens ook nooit enig culinair talent kunnen ontdekken.
Nou bedankt, hè. Je weet wel hoe je iemand moet opvrolijken.quote:
Er zijn mensen die er niets om geven. Ze eten omdat het moet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:07 schreef k_man het volgende:
Zouden er mensen bestaan die ontkennend op deze vraag reageren?
Sorry, ik probeerde onbewust een bozige, confuse indruk te maken.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:08 schreef wyccie het volgende:
Nou bedankt, hè. Je weet wel hoe je iemand moet opvrolijken.
Toch betwijfel ik of er mensen zijn die zullen zeggen dat ze niet van lekker eten houden. Hoe viezer hoe beter. Mensen die het liefst tegen heug en meug eten. Mensen die de kotsneigingen moeten onderdrukken en daarvan genieten. Mmm, lieverd, wat heb je weer een klodder intens smerige bagger op de borden gesmeten!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
Er zijn mensen die er niets om geven. Ze eten omdat het moet.
Er zijn veel mensen die genoegen nemen met eten dat ze niet echt lekker vinden omdat het lekker makkelijk is. Die malen net niet genoeg om lekker eten. En dan heb je nog mensen die uberhaupt niet om eten geven maar het als iets puur noodzakelijks zien.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:07 schreef k_man het volgende:
Zouden er mensen bestaan die ontkennend op deze vraag reageren?
Niet houden van lekker eten hoeft niet wél houden van vies eten te betekenen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:11 schreef k_man het volgende:
Toch betwijfel ik of er mensen zijn die zullen zeggen dat ze niet van lekker eten houden. Hoe viezer hoe beter. Mensen die het liefst tegen heug en meug eten. Mensen die de kotsneigingen moeten onderdrukken en daarvan genieten. Mmm, lieverd, wat heb je weer een klodder intens smerige bagger op de borden gesmeten!
Nee, maar tussen zijn en willen zijn zit soms een wereld van verschil.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:43 schreef wyccie het volgende:
Maar hee, je was toch helemaal niet stoer?
Natuurlijk (ik ben ook maar een mens). Jij niet dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:44 schreef broer het volgende:
Ben jij wel eens onbeleefd?
Ik ben hoogstens af en toe 'wat minder beleefd'.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:49 schreef wyccie het volgende:
Natuurlijk (ik ben ook maar een mens). Jij niet dan?
Nee, het is goed zoals je nu bent. Vroeger was ik lief en beleefd, nu ben ik chagrijnig en onbeleefd. Da's niet zo best. Dan was ik misschien liever iets meer verlegen gebleven.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:55 schreef broer het volgende:
Iets minder beleefd zou me op sommige momenten wel goed uitkomen, denk ik.
Daar weet jij helemaal niets van!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 02:00 schreef wyccie het volgende:
Nee, het is goed zoals je nu bent.
Ik ga voor de combinatie lief en onbeleefd. Dat heeft het mannelijk ras nog nooit gezien, volgens mij.quote:Vroeger was ik lief en beleefd, nu ben ik chagrijnig en onbeleefd. Da's niet zo best. Dan was ik misschien liever iets meer verlegen gebleven.
Daar weet jij helemaal niets van!quote:Beter 1 broer in de hand dan tien wyccies in de lucht.![]()
Kan je e-mailaccount dat aan? 't Zullen grote bestanden zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:34 schreef JAM het volgende:
Nu ja; ik las iets over een artikel in de VN en een scanner. Dat deed me deugd. Dat vind ik lief.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:09 schreef Lienekien het volgende:
Aan mijn goede nachtrust.
Niet? Dat valt me dan behoorlijk tegen van je.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 06:44 schreef JAM het volgende:
Ik ga mijn lul niet op een scanner leggen.
Hoi.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Niet? Dat valt me dan behoorlijk tegen van je.![]()
Goedemiddag![]()
In dat geval:quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:16 schreef wyccie het volgende:
en trek dan een kort rokje en een strak truitje aan.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:00 schreef SunChaser het volgende:
En of er foto´s van komen!
Een wijs jager zei eens: "Niet geschoten is altijd mis."quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk niet dat wyccie met foto's komt, ze is al zo beschermend over de schoenfoto.
Mis is niet altijd erg.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:28 schreef broer het volgende:
[..]
Een wijs jager zei eens: "Niet geschoten is altijd mis."
Klopt. Maar het is al helemaal nooit raak.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Mis is niet altijd erg.
Spreken is zilver, zwijgen is goud.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:28 schreef broer het volgende:
[..]
Een wijs jager zei eens: "Niet geschoten is altijd mis."
Dat vind ik altijd een vreemd spreekwoord.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:01 schreef Augustina het volgende:
Spreekwoorden: heel verantwoord TTK.
Zo mag ik het zien, dames en heren.
Ik vind het tot nu nog weinig interessant, moet ik zeggen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:01 schreef Augustina het volgende:
Spreekwoorden: heel verantwoord TTK.
Zo mag ik het zien, dames en heren.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn spreekbeurt over de vermeende verloedering van de Nederlandse taal onder de jeugd te doen.
Wat vind jij interessant bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het tot nu nog weinig interessant, moet ik zeggen.
Vragen naar precieze betekenis in relatie tot de herkomst, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Augustina het volgende:
[..]
Wat vind jij interessant bijvoorbeeld?
Dat spreekwoord....de appel.... dat is zoooooo.... blergh. Zo ongeveer het eerste wat je leert toch?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:59 schreef Lienekien het volgende:
Wat is er?
Maak een begin.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vragen naar precieze betekenis in relatie tot de herkomst, bijvoorbeeld.
O, jij vindt het leuk om 'blergh'-spreekwoorden te gaan opsommen?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat spreekwoord....de appel.... dat is zoooooo.... blergh. Zo ongeveer het eerste wat je leert toch?
Wat mensen zich afvragen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:06 schreef Augustina het volgende:
Wat is er dan interessant aan voor jou?
Nou, sorry hoor, poepescheet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:09 schreef Augustina het volgende:
Ah.
Nee, dat vind ik niet leuk. Daarom ookquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:05 schreef Lienekien het volgende:
O, jij vindt het leuk om 'blergh'-spreekwoorden te gaan opsommen?
Mijn 'spreken is zilver' was een reactie op 'niet geschoten is altijd mis', en dat gold het verzoek om foto's van jou. Een alternatieve reactie, eveneens uitgedrukt met een spreekwoord.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:09 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet leuk. Daarom ook [afbeelding], maar ik wilde het spelletje meespelen.
Je deed toch alsof?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Als mijn voet slaapt wel, maar die is zonet ontwaakt.
Nou, dat kan beter.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Neen, ik dacht; "Laat ik eens een kwaaltje verpakken in spreekwoordelijke vorm" of iets dergelijks.
Ik denk dat ik maar mijn pyjamabroek en een coltrui aan ga trekkenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Mijn 'spreken is zilver' was een reactie op 'niet geschoten is altijd mis', en dat gold het verzoek om foto's van jou. Een alternatieve reactie, eveneens uitgedrukt met een spreekwoord.
Soep. En dit is een kleintje.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:30 schreef wyccie het volgende:
Pompoenen zijn al eerder ter sprake geweest. Wat kun je er ook al weer mee doen? Lijkt me leuk om daar iets van te maken, maar ik durf het niet. Zo'n groot ding.
Wow.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Vorig jaar met Halloween samen met mijn moeder:
[afbeelding]
We hebben wel pompoenensoep gegeten, maarik weet niet meer zeker of ik het lekker vond.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:37 schreef wyccie het volgende:
Jeetje, knap gedaan. Vooral de heks, ik zie er zelfs diepte in.
Hebben jullie de pompoenen daarna nog opgegeten? Ik heb wel zin in pompoensoep eigenlijk.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:38 schreef wyccie het volgende:
Heb je het recept, Lienekien? Dan ga ik even kijken of de groenteboer een kleine pompoen heeft.
Dit zijn de ingrediënten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:44 schreef wyccie het volgende:
1 liter water?
Wat denk jij dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:45 schreef Lienekien het volgende:
Water heb je wel in huis, toch?
Kerrie en pompoen meefruiten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:55 schreef wyccie het volgende:
Kerrie fruiten?
Ik heb geen staafmixer, alleen een handmixer, maar dat moet toch ook kunnen?
Ik heb trouwens nog geen halve kilo pompoen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:06 schreef wyccie het volgende:
Kerriepoeder bedoel je toch? God, wat klink ik dom
Ik pureer wel met een lepel vorkEn een beetje meer stuctuur is ook wel lekker.
Heel erg bedankt voor het recept.
Dat koken van jou wordt zo wel één selffulfilling prophecy.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:11 schreef wyccie het volgende:
Ik zal een kleintje uitzoeken. Als het mislukt hoef ik niet zoveel weg te gooien.
Het zou interessanter zijn om de poëzie en taalvernieuwing te zoeken in de taal van de Nederlandse jeugd.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn spreekbeurt over de verloedering van de Nederlandse taal onder de jeugd te doen.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:12 schreef Lienekien het volgende:
Dat koken van jou wordt zo wel één selffulfilling prophecy.
Ik ken het woord "noopt" niet eens.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zou interessanter zijn om de poëzie en taalvernieuwing te zoeken in de taal van de Nederlandse jeugd.
Mijn stelling zou zijn: SMS noopt tot poëzie.
Als je dan toch de zeur uit wilt hangen, dan kun je een spreekbeurt houden over de observatie dat niemand meer naar een woordenboek grijpt.quote:
Hier op Fok is dat zoeken naar een naald in een hooiberg.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou interessanter zijn om de poëzie en taalvernieuwing te zoeken in de taal van de Nederlandse jeugd.
Ik heb het ondertussen opgezocht.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je dan toch de zeur uit wilt hangen, dan kun je een spreekbeurt houden over de observatie dat niemand meer naar een woordenboek grijpt.
Van die waterige rotzooi, bedoel je?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou zo graag "echte" soep maken, maar ik heb een soort drempelvrees.
Precies ja, balletjes draaien, zelf bouillon trekken, lekker laten pruttelen...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:21 schreef Lienekien het volgende:
Van die waterige rotzooi, bedoel je?![]()
Zo enorm lekker. Eigengemaakte soep.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies ja, balletjes draaien, zelf bouillon trekken, lekker laten pruttelen...![]()
Vind ik nou echt niks aan.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies ja, balletjes draaien, zelf bouillon trekken, lekker laten pruttelen...![]()
Mijn opa en vader maakten ook altijd soep.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:31 schreef Augustina het volgende:
[..]
Zo enorm lekker. Eigengemaakte soep.
Meneer hier ook niet.quote:
Ik maak regelmatig een grote pan soep op zaterdagochtend. Kunnen we het hele weekend mee door komen. Lekker als lunch of voorafje.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn opa en vader maakten ook altijd soep.Héél soms logeer ik nog wel bij mijn vader en dan maakt hij op zaterdag andijviestamppot en op zondag een soepje.
Of tussendoortje als je net een lang stuk door de kou gefietst hebtquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:41 schreef Augustina het volgende:
[..]
Ik maak regelmatig een grote pan soep op zaterdagochtend. Kunnen we het hele weekend mee door komen. Lekker als lunch of voorafje.![]()
Maar dan zit ik nog met m'n drempelvrees, hè?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Heb je nooit bezoek waarvoor je lekker soep kan maken?
Dat is waar. Dan moet je het samen met iemand gaan makenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar dan zit ik nog met m'n drempelvrees, hè?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:41 schreef Augustina het volgende:
Ik maak regelmatig een grote pan soep op zaterdagochtend. Kunnen we het hele weekend mee door komen. Lekker als lunch of voorafje.![]()
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Of tussendoortje als je net een lang stuk door de kou gefietst hebt.
Het is een lief plan, maar mijn vader heeft het te druk.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat is waar. Dan moet je het samen met iemand gaan maken, vraag of je vader je helpt.
En dat lijkt me sowieso een goed planquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:47 schreef wyccie het volgende:
Geen staafmixer gekookt,
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:51 schreef Augustina het volgende:
Ik wil best een soepkookseminar geven. Ach, wat lul ik. Dat wil ik helemaal niet.
je wacht op een uitnodiging van wyccie??quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:19 schreef broer het volgende:
Waarom ik dan niet aan het koken ben, maar op de een of andere dwangmatige manier hier aan het rondklikken ben, is mij ook niet helemaal duidelijk...
't Is de verslaving.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:19 schreef broer het volgende:
Waarom ik dan niet aan het koken ben, maar op de een of andere dwangmatige manier hier aan het rondklikken ben, is mij ook niet helemaal duidelijk...
Van geen enkele? Ik 'lustte' vroeger alleen tomatensoep. Inmiddels zijn daar wel wat bijgekomen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:28 schreef broer het volgende:
Ik hou niet van soep.
tomatensoep is nog steeds mijn favoriet. Maar championsoep en groentensoep vind ik ook lekker....quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van geen enkele? Ik 'lustte' vroeger alleen tomatensoep. Inmiddels zijn daar wel wat bijgekomen.
Je mist heel wat. Aspergesoep, minestronesoep, gazpacho, saté-kippensoep.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
En verder heb ik nooit andere soep gegeten
Erwtensoep, dan? Toch wel?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
tomatensoep is nog steeds mijn favoriet. Maar championsoep en groentensoep vind ik ook lekker....
kippensoep en bruinebonensoep niet
En verder heb ik nooit andere soep gegeten
Pindasoep.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je mist heel wat. Aspergesoep, minestronesoep, gazpacho, saté-kippensoep.![]()
Een goedgevulde erwtensoep.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Erwtensoep, dan? Toch wel?
Da's eigenlijk alleen een kwestie van een goed recept en een pan die groot genoeg is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een goedgevulde erwtensoep.![]()
Ooit ga ik dat ook een keer zelf maken.
En zorgen dat het niet aanbrandt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:50 schreef Lienekien het volgende:
Da's eigenlijk alleen een kwestie van een goed recept en een pan die groot genoeg is.
kip-saté vind ik erg lekker.., maar hoe maak je daar soep van??quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je mist heel wat. Aspergesoep, minestronesoep, gazpacho, saté-kippensoep.![]()
Iddquote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Vis is heerlijk.
't Is eigenlijk ook meer kippindasoep, bedacht ik me toen ik Lienekiens Pindasoep zag.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
kip-saté vind ik erg lekker.., maar hoe maak je daar soep van??
Op je vingers. En wel alle pitten eruit scheppen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:02 schreef wyccie het volgende:
Nee, nog niet. Moet ik ergens op letten?
Ah ok, dan is het helder.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
't Is eigenlijk ook meer kippindasoep, bedacht ik me toen ik Lienekiens Pindasoep zag.
Flinke schep satésaus, of pindasaus, stukjes kip, goed laten trekken. En nog wat andere dingetjes.
Je zegt het maar, ik geef je zo een recept.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ah ok, dan is het helder.
Ik zet vast een pan op het vuur
Graag Lienekien!!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het maar, ik geef je zo een recept.![]()
Ja, en stap je dan wel braaf op je fietsje om de ingrediënten te gaan halen?quote:
Ach, het wisselt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Lienekien, volgens mij kan je heerlijk koken.
Kip heb ik nog een de diepvries, en satésaus heb ik altijd in huisquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en stap je dan wel braaf op je fietsje om de ingrediënten te gaan halen?![]()
Ik had een halve kilo.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:46 schreef wyccie het volgende:
Die pompoen he... hoeveel vruchtvlees hoort er vanaf te komen?
Ben benieuwd hoe je 't hebt gedaan. Je hebt verschillende technieken en je moet er even handigheid in krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:58 schreef wyccie het volgende:
Ik heb geen keukenweegschaal, maar ik zit lang niet aan een halve kilo. Heb nu wel bijna eelt aan mijn handen.
Ja, dat uitlepelen was niet echt een van de technieken. Je kunt de pompoen in parten snijden en die schillen, waarna je de rest in stukken snijdt. Of je schilt de helften en snijdt het dan in stukken. Een goed mes is wel handig.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:03 schreef wyccie het volgende:
Ik doe het in een hoge pan, geen braadpan. Ik wil de antiaanbaklaag niet beschadigen als ik het ga 'pureren'.
Ik heb de pompoen doormidden gesneden, toen de pitjes eruit gehaald. Daarna met een lepel het vruchtvlees eruit gelepeld. Toen de helften in kwarten gesneden en met een mes nog geprobeerd wat van het vruchtvlees eraf te snijden.
't Gaat erg moeizaam allemaal. Misschien is mijn pompoen niet rijp genoeg?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:08 schreef wyccie het volgende:
Ja, het is wel oranje. Goed oranje.
Oh, zo'n ding heet dus geen braadpan
Wonderlijk, wat voor pan dat is, een grillpan zonder groeven maar geen koekenpan...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:12 schreef wyccie het volgende:
Een oranje braadpan nog wel.
Ik had een grillpan zonder groeven in gedachten (niet een koekenpan).
Ik heb het in zoiets gedaan:
[afbeelding]
Een vierkante koekpanquote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:15 schreef Lienekien het volgende:
Wonderlijk, wat voor pan dat is, een grillpan zonder groeven maar geen koekenpan...![]()
Ja, ging prima. Ik hoop dat het een beetje smaakt. Ik heb het gevoel dat ik meer wortel dan pompoen heb.quote:Kon je in die pan je uitje wel lekker fruiten?
Wyccie! Gisteren ging het ook al fout door te veel pompoenpitten!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een vierkante koekpan![]()
[..]
Ja, ging prima. Ik hoop dat het een beetje smaakt. Ik heb het gevoel dat ik meer wortel dan pompoen heb.
En ik heb stiekem 2 laurierblaadjes (een grote en een kleine) en 4 kruidnagels erin gedaan.
Ja, dat bedoel ik, pijnboompitten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:22 schreef wyccie het volgende:
Nee, dat waren pijnboompitten. Nu gaat het vast wel goed.
Ja, maar je loopt het risico dat iets gaat overheersen. Ik zou eerst het recept volgen en dan bekijken waarvan er wel iets meer of minder kan.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:23 schreef wyccie het volgende:
Ik hou van pittig.
Nou, dat is toch geweldig!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:01 schreef wyccie het volgende:
Ik heb nog nooit pompoen gehad, dus ik weet niet of het klopt. Maar het smaakt heerlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |